@Gwen; lijkt net alsof ik mijzelf na een week BV hoorde praten! Heel herkenbaar! Autjss!!! Het doet zooo pijn! Ik kan je geen advies geven, je moet echt doen wat je zelf wil. Ik zat toen ook erg te twijfelen. Heb toen toch nog even doorgezet omdat ik zelf erg graag borstvoeding wilde geven en na een tijdje ging het beter en heb ik er nog lang van genoten. Maar bij een tweede zou ik ook niet weten wat ik zou doen. BV geven kostte mij ook zoveel energie en je wil Joënna natuurlijk ook aandacht geven. Pff... lastg meid, doe wat je voelt zou ik zeggen, alleen jij weet eht! Sterkte in ieder geval. @Zazz; ik duim voor jou!! Ik wil er de volgende ronde ook niet zo mee bezig zijn, maar ja, dat gaat toch niet lukken, tis zo spannend allemaal. Nu even rust in mijn kop in ieder geval. Jij nog niet haha. Spannend!! @Jedalin; fijn dat je schonpa weer thuis is! Hopelijk sterkt tie snel weer aan. @Setti; wat leuk zeg dat je tant wordt! Dat weten jullie wel laat dan pas. Leuk voor Lisanne! Fenna heeft nu ook een nichtje van 2 maanden en vind dr prachtig. @Hier; pfff,. twee nachten al slecht greslapen. Ben doodmoe, maar kan de slaap niet vatten. Zal wel door die NOD stress komen Nu doodmoe naar het werk hobbelen...
mogguh!!! zo ik zit weer te wachten op de tuinmannen, Neomi ligt nog te slapen het varkentje!!ze is vanacht wel 3x ff wakker geweest, denk een beetje de nabelevenis van de verjaardag! Voel me redelijk, alleen t hoesten pfff savonds en snachts zo'n droge hoest, das zooo vermoeiend he... Gwen ja wat de rest ook zegt meid, het moet wel te doen blijven he.Ik ken het gevoel niet van heel graag bv willen geven, maar kan me voorstellen als je daarvoor gaat, dat je het dan ook wil laten slagen, maar wat niet gaat, dat gaat niet meid. Kv is ook heus niet verkeerd hoor, en anders idd kolven wat jedalin zegt? boomer balen dat je zo slecht slaapt, dan ben je overdag zo moe he bah, sterkte ermee setti jaaa jullie hadden het dus goed haha, al was dat wel logisch haha.
@ Gwen; Allereerst een hele dikke knuffel voor jou! Die eerste weken kunnen echt heel zwaar zijn. Kan de HA je geen antibiotica voorschrijven voor de borstontsteking? Ik heb ook een borstontsteking gehad bij Morris en ik kreeg toen een AB kuur waarbij ik wel BV kon blijven geven. Een andere tip die ik je kan geven is om je borsten echt heel goed leeg te kolven en de plek van de ontsteking goed te masseren. Je zou dan de afgekolfde melk met een flesje kunnen geven zodat je tepels wat rust krijgen. Verder kan ik je niet zeggen of je wel of niet moet stoppen met BV. Het is een besluit wat je zelf moet nemen. Als het echt niet meer gaat en je er zelf ongelukkig van wordt dan moet je gaan afbouwen. Als je zelf toch heel graag BV wilt geven dan zou je ook kunnen zeggen dat je het nog een paar dagen probeert en dan kijkt hoe het gaat. Wat je ook besluit het maakt je geen betere of slechtere moeder en niemand zal je erom veroordelen. @ Boomie; Succes vandaag met werken! @ Setti; Gefeliciteerd met je schoonzus! Leuk, een nichtje of neefje erbij. @ Jedalin; Hele mooie foto's zag ik voorbijkomen! Camera is zeker geen miskoop geweest. @ Kussie; Hoe gaat het met Stan? Is hij al weer iets opgeknapt? @ Zazz; Spannende dagen voor jullie! Mijn duimen draaien! @ Ano; Veel plezier met je tuinmannen! Laat ze maar hard werken. Fijn dat jullie gisteren zo'n leuke dag hebben gehad.
oei das balen zeg. Heb je voor de kleine ook zalf gekregen tegen de spruw? Want jullie moeten beide behandelt worden anders dan blijven jullie elkaar besmetten. Dat het zeer doet komt ook door de spruw. En bij de kleine doet het drinken dan ook zeer. Daarom hapt ie en laat weer los. Misschien kan je een lactatiekundige vragen wat je het beste kunt doen. Meestal hebben hun hele nuttige tips! Sterkte!!
Lieve Neomi, alsnog van harte ook via deze weg!! Goed verwend las ik wel Lieve Milan, joepieee nu echt jarig!! Van harte gefeliciteerd!! Hier weer ff een updatetje sem ziek t ging zo goed al vanaf december maar helaas.. strontverkouden en hij zit helemaal vol.. vannacht een shit nacht gehad en nu slaapt ie alweer half uurtje terwijl ie normaal s middags paar uurtjes slaapt.. t zit m dus echt niet lekker. Straks nog ff naar de apotheek, Bisolvon is op.. ook zijn we weer ah puffen want hij is flink benauwd. Hopelijk is ie er snel vanaf! Met mij verder alles wel goed.. ik voel zo nu en dan die kleine eens bewegen maar tot nu toe is ie stuk rustiger als sem was rond deze tijd ieder geval Vorige wk op controle geweest bij de arbo, gesprek ging prima. hij vond t een goed idee als ik deze wk 5 uur per dag ging werken en volg wk 6 uur en daarna weer volledig. nou ik vind het prima, moet er alleen niet al te gewend aan raken, aan de onvolledige werkdagen haha. @zazz, spannend!! alles nog rustig tot nu toe? @boomie, jammer meis! maar idd wel een teken dat alles weer goed @sandra, hoe is t nu met stan? beterschap voor t mannetje! @ano, de tuinmannen inmiddels begonnen? lekker vooruitzicht dat je vd zomer lekker in je nieuwe tuin kan zitten/zonnen met de kids! @jedalin, mooie foto's zag ik voorbij komen hoor!! al veel geschoten zeker?
ja ze wilden de 3 maanden afwachten met vertellen: ieder zn ding toch? hihi wij hadden t al verteld toen ik een positieve test in handen had bij lisanne. leuk hoor een klein nichtje. rustig aan doen he en probeer te ontspannen
milan gefeliciteerd met je verjaardag seanli beterschap voor sem en gelukkig dat t gesprek met de arbo goed ging
Jee, vanmiddag is m'n beste vriendinnetje bevallen van zoontje Jip. Super leuk! Wist als enige dat ze werd ingeleid vandaag.. Hier nog steeds niet ongi hihi.. Morgenvroeg gaan we samen een testje doen, spannend! Duimen jullie mee !!
Proficiat!!! Leuke naam!! Vind ik super. Lekker NL, lekker kort. Ik hou er van Haha morgen testen....Wat is d'r gebeurd met woensdag testen?! hihi, nee ik ken het ook...valt mee dat je niet vanavond al test; zou ik doen hahaha Spannend morgen!! DUIM DUIM DUIM!!
@ zazz: spannend!!! Mijn duimen draaien op volle toeren Gefeliciteerd met je vriendin haar zoontje. Leuk dat jij als enigste wist wanneer ze ingeleid zou worden.
@Seanli; beterschap voor Sem! Succes vannacht! Fijn dat het met jou goed gaat, hopelijk kan jij wel een beetje slapen. @Setti; ja, 3 maanden pfff dat kon ik ook niet hoor. Bij Fenna wist ook iedereen het meteen, alleen bij de voorgaande zwangerschap vertelde we het pas mijn (schoon)ouders toen we wisten dat het mis was gegaan. En mijn pa heb ik het trouwens niet eens verteld, die weet nog van niets. Is gewoon nooit ter sprake gekoemn stom he. @Zazz; ik duim zeeeker voor je mee!!! Jip, wat een grappige naam zeg, niet mijn keuze maar wel geinig. Spannend!!! SUCCES! @MILAN; gefeliciteerd met je 2e verjaardag!!! @Hier; vermoeidende dag inderdaad. Maar ja, alle dagen gaan ooit weer voorbij! Heb een kruidenpreparaat gekocht bij het Kruidvat, hopelijk helpt het. Morgen weer een heftige dag op het werk namelijk
@ jedalin : hoe is het met je schoonpa? @ hier: vannacht de halve nacht wakker gelegen over wat ik zal doen: stoppen of doorgaan???? Vandaag de hele dag een flesje gegeven. Durf het bijna niet te zeggen, maar wat een rust............. Zelfs met kolven erbij was ik best snel klaar, Plus meer tijd voor Joënna. Ik ga stoppen met bv. Bij Joënna heb ik destijds wel doorgezet, maar daar heb ik nu de tijd en vooral energie niet voor. Flink wat tranen om gelaten vandaag, maar heb er wel vrede mee. Wel drinkt hij zijn flessen akelig snel leeg. Zo'n mega zuigkracht. Hij krijgt nu Friso comfort, daar ik heb regelmatig hoorde terug slikken. Plus met de JBPM erin word de melk dikker. Ik krijg het er niet uit gezogen uit de speen, maar Jaëlian doet nu ongeveer 20 minuten over een fles: mooi dus! Nu kolf ik alleen om de druk eraf te halen. Ben benieuwd wanneer de melk minder word.
gwen idd meid goed zo je hebt nog een dochter en zo is het toch fijn om extra tijd voor haar te hebben en om constant pijn te hebben is niets. dus je hebt groot gelijk
Test was negatief. Hmmm.. Voel nu ook gelijk de ongi krampen wuhaha. Wat kan je lichaam je voor de gek houden! Hopelijk snel ongesteld, of hebben we te vroeg getest? Nou ja we zien t wel.. Kom later op jullie reageren! Xx
Hieperdepiep Hoera!!!!! Lieve Joënna van harte gefeliciteerd met je tweede verjaardag! We hopen dat je een hele leuke dag hebt en dat je goed verwend wordt!
@ Gwen; Wat fijn dat je een weloverwogen besluit hebt genomen. Dat geeft je waarschijnlijk veel rust. Nu lekker samen met je gezinnetje genieten van de verjaardag van Joënna. @ Zazz; Balen dat de test negatief was. Was vandaag ook je NOD? @ Hier; Morris is sinds zondagavond flink aan de diarree en de wasmachine draait overuren. Verder is hij gelukkig wel vrolijk maar ik begin er langzamerhand wel genoeg van te krijgen.
@ Gwen: Proficiat met je meisje!! Hele leuke en fijne dag vandaag, dat ze maar lekker verwend mag worden!! @ Gwen: lief dat je het vraagt Het gaat wel goed met hem. Nog steeds vermoeid, en snel benauwd maar wel weer een beetje meer de oude aan het worden. Volgens mij komt ie morgen ook weer mee oppassen. Maar hij moet gewoon wat rustiger aan doen. Hij heeft 2 paarden, zijn lust en zijn leven...maar met pijn in zn hart heeft ie die nu te koop staan omdat het verzorgen ervan gewoon teveel van hem vergt. Hij had dan wel iemand die het met hem mee deed, maar het is gewoon teveel. Elke ochtend en avond erheen om te voederen, vaak de hokken schoonmaken en dan ook nog vaak met ze rijden (met een koets) Aahh goede keuze heb je gemaakt zo te horen meid! Je klinkt een stuk rustiger nu. Goed van je! De stuwing zal nog wel even vervelend worden als je nu gaat stoppen. Mgoed...even doorheen en dan ben je er vanaf. Wat een drinkertje, goed zeg! Grappig dat jij het er amper uit gezogen krijgt! haha @ Zazz: Aargh Meis.... wat balen!! Had ZO leuk geweest!! Grr. Naja...nog even wachten tot je ongi echt komt....en anders over een paar dagen nog eens kijken. @ superB: Aahh je mannetje poept gezellig alles onder Jakkie! hihi. Succes daar!! Hopelijk is ie er gauw vanaf. @ ano: Jullie zijn flink verwend ja, ik las het op fb..al die kado's! Leuk zeg! hihi vooral veel poppen-spul! Ik was even vergeten daar te reageren dus dan maar even hier Hoe gaat het verder met je zwangerschap? Voel je je nog altijd goed en kan je nog goed vooruit? ook met Neomi tillen enzo? En snapt Neomi het ook een beetje, dat mama's buik zo groot is omdat er een kleine baby in zit? @ hier: uhhh ja alles goed eigenlijk! Gisteren traktatie-spul gekocht; hihi wij maken ook de bekende ballonnetjes! Lekker makkelijk hihi. Moet alleen ff kijken wanneer ik ze maak. Vrijdag vieren ze het op het kdv, maar donderdag ben ik de hele dag niet thuis, ook savonds niet. En als ik die ballonnen nu al op blaas, zijn ze vrijdag slap haha. naja. komt goed! @ Bumba: aaargh hoe laat komt dat nu op tv?! hahaha laatst was het 11 uur...maar nu is enji benji of weet ik 't op.. haha boring. help