Maart mama's 2010, deel 7!

Discussie in 'De mama's' gestart door jedalin, 9 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwenolyn

    Gwenolyn VIP lid

    13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Vriendlief: Placenta's?? Heb jij er meerdere?
    Fijn dat je thuis mag bevallen!!!
    Heb je een groei echo gehad?

    @ Setti: Heb je het rapport al ontvangen?
     
  2. superb

    superb Fanatiek lid

    20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat een rust hier! Iedereen aan het genieten van het weekend?

    @ Vriendlief: Fijn dat de echo goed was maar wel jammer dat het zo snel ging. Het is toch leuker als ze er nog even uitgebreid de tijd voor nemen. Was dit een extra echo?

    @ Kussie; Hoe was je dag gisteren?

    @ Johannal; Hoe is de eerste nacht thuis gegaan? Heerlijk dat jullie weer thuis zijn. Hoe is de kraamhulp?

    @ Gwen; Knappe Joënna, zichzelf nu al willen aankleden. Ze vond zeker dat het te lang duurde voordat jullie kwamen. Hoe gaat het met je vandaag? Nog steeds rustig?

    @ Hier; Gisteren hebben we een lekkere winterdag gehad. 's Ochtends wezen schaatsen en sleeën en daarna lekker warme chocomelk gedronken. 's Middags zijn we nog naar het park geweest om de eendjes en vogels te voeren en lekker in de sneeuw te spelen.

    Helaas zit Morris weer in de fase dat hij 's ochtends om zes uur wakker is dus het was wel weer erg vroeg vanochtend.
     
  3. jedalin

    jedalin VIP lid

    4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Ha dames,

    sorry sorry, ik heb gewoon bijgelezen laatste dagen maar niet meer gereageerd kwam ik net achter!

    Dus uh...vanaf nu ben ik er weer haha :D

    @ Vriendlief: fijn, weer een goede echo. Wel jammer dat je idd geen leuke echo-persoon had die nog ff voor jou het geslacht wilde kijken. Flauw! :)

    @ Setti: Spannende tijd nu zeg, huis te koop!! Gaaf...en ik ben een beetje jaloers hoor... had ik zelf ook wel gewild!
    Maar wij hebben besloten het voorlopig nog niet te doen. Als we hem nu te koop zetten, is het huis sowieso al bijna 20.000 euro minder waard als toen Arno het gekocht heeft. De huizenwaarde is zo flink gezakt..dat we met enorm verlies zouden gaan verkopen. Naja, dat heb ik er niet voor over.

    Dus nu gaan we gewoon nog lekker wat verbouwen hier haha. De veranda willen we waarschijnlijk dicht gaan maken als serre/speelkamer. Binnenkort komt iemand een offerte maken en dan dus even bekijken of we dat willen doen voor dat bedrag.

    En dan gaan we laten bekijken of er een wandje tussen de kamer van daan en jesse zou kunnen.
    Niet dat we die gelijk laten plaatsen! maar ik wil gewoon de mogelijkheid hebben om ze uit elkaar te halen indien het zo niet meer goed werkt.
    Kan waarschijnlijk wel, hun kamer is groot genoeg, maar we zullen dan wel via de ene kamer naar de andere moeten; er is geen plek voor 2 deuren waar je via de gang naar binnen kan.

    @ Slapen: daar op ingaand: gelukkig gaat het slapen wat beter nu!
    Al een paar dagen eigenlijk dat de jongens goed zijn gaan slapen, niet of maar 1-2x uit bed gaan savonds.
    Ze zijn er nu ook aan gewend dat ze lekker kunnen spelen boven sochtends, dus ook dat gaat beter.
    Vanmorgen 10 uur waren ze nog steeds lekker aan het spelen! haha :)
     
  4. vriendlief

    vriendlief Fanatiek lid

    25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    gwen: ja ik heb er 2....vandaar dat ik even een extra echo moest om te kijken of er geen groot vat langs de uitgang liep.....ze zijn verbonden met elkaar maar gelukkig is dit niet het geval. Anders moest ik via keizersnee bevallen en dat wou ik dus absoluut niet! Nu mag ik gewoon thuis:D

    jedalin: lekker dat jullie dan nog ff in bed kunnen blijven liggen en daan en jesse lekker spelen!!!! Wij hebben onze kamer toen opgesplits voor jan zijn kamer en zijn deur loopt dus via onze kamer......helaas gaat hij er schtends nog wel eens voorliggen en dan onder de deur door roepen....hahaha dan ben je zo wakker:D
     
  5. nijnja

    nijnja Fanatiek lid

    2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Vriendlif: wat een apart verhaal, twee placenta's. Weten ze hoe dat komt? Nou ja, fijn dat het niet uitmaakt en dat je thuis mag bevallen. Ben je bij Jan ook thuis bevallen?
    Haha, die Jan, onder de deur doorroepen, ik zie het helemaal voor me!

    Linda: lekker dat ze 's ochtends zo lief gaan spelen. Toon wordt nu wel vroeg wakker, en dan doen we zijn licht aan en geven hem wat boekjes en dan gaat hij zo en uurtje zitten lezen. Soms valt hij zelfs weer in slaap! Zou wel lekker zijn als hij zelf uit bed kon en dan zelf een boekje kon pakken. Hmmm, misschien toch maar eens tijd om het ledikant de deur uit te doen!
     
  6. Boomie2012

    Boomie2012 Bekend lid

    3 jan 2012
    524
    2
    18
    NULL
    NULL
    Goh, wat rustig geweest ja. Ben ook twee dagen niet online geweest, maar was zo bijgelezen haha. Niet veel gebeurd dit weekend.

    @vriendlief; fijn dat de echo goed was. Apart, twee placenta's. Dacht eerst dat je een spelfoutje had gemaakt ;)

    @Setti; Heb je nog een ander huis op het oog eigenlijk? Dat ene is het niet geworden met al het onderhoud toch?

    @Huis; wij kunnen ook de komende 5 jaar niet weg, want anders moeten we ook de schulden in om de kosten eruit te halen. We wonen hier pas twee jaar. Helaas maar 2 slaapkamers, dus bij gezinsuitbreiding wordt het gezellig knus :)

    @gwen; hoe is het? Kriebelt er al iets?

    @Hier; Gisteren een zwangerschapstest gekocht om te kijken hoe het met de HCG staat, maar helaas nog een dikke vette streep. Ik stond in de rij bij het Kruidvat en achter me stond een ander vrouwtje 'ooh das ook toevallig, ik heb dezelfde test in mijn handen hahaha'. Ik denk ja leuk, maar bij mij is het voor een ander doel :(
    Ach ja...

    Fijne avond allen.
     
  7. Lisil

    Lisil VIP lid

    19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    gwen nee we hebben geen rapport meer gekregen van die muppets

    jammer dat de uk weer zo rustig geworden is en je bent gewoon over de 38 wkn heen wie had dat ooit verwacht.

    jedalin idd als jullie t zo ook op kunnen lossen zou ik ook nog ff blijven zitten hoor.
     
  8. Lisil

    Lisil VIP lid

    19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    boomie jammer dat je nog zoveel hcg hebt. hopelijk is het snel wel goed raak

    hier/huis we hebben nog wel een ander huis op het oog dat 10.000 goedkoper is dan t eerste huis en dit huis is ook veeeeel beter afgewerkt ts wel kleiner maar goed t heeft vloerverwarming 3 slaapkamers op de 1e verdieping met allen zonwerende screens en de zolder heeft 2 dakkapellen met rolluiken aan beide kanten. de tuin is ook wat groter en dus zeker een bezichtiging waard. ik heb vant weekend via funda een verzoek tot bezichtigen gedaan dus hoop volgende week daar meer van te horen.
     
  9. Gwenolyn

    Gwenolyn VIP lid

    13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Superb: Dat klinkt super gezellig: Sleeën, schaatsen en dan warme choco:D
    Ze heeft ons niet geroepen. 1 kickje en ik ben wakker. We hoorden in 1x het licht aangaan en geren in haar kamer. Misschien wilden ze ons wel verrassen door aangekleed onze slaapkamer op te komen:D

    Mijn hemel 6 uur............ Hopelijk is hij heeeeeeeeeeeel snel door deze fase heen.

    @ Jedalin: Ondanks dat er voor jullie voorlopig een verhuizing er niet in zit, hebben jullie wel leuke dingen in petto voor dit huis.

    Fijn dat ze nu beiden normaal gaan slapen!
    Lekker om 10.00 uur samen zitten te spelen, kunnen jullie uitslapen:cool:

    @ Vriendlief: Fijn dat je gewoon thuis mag bevallen!! Was je van Jan ook thuis bevallen (sorry, weet het even niet meer).

    @ Boomie: Dat is inderdaad niet leuk:(. Erg confronterend.
    Ik hoop dat het HCG snel uit je lichaam is. Voel je je verder wel goed?

    @ Setti: Niemand had ooit verwacht dat ik de 38 weken zou halen. Iedereen staat versteld.
    Wel zag mijn eigen VK dat er nu wel veel kalk komt op mijn placenta, maar hij functioneerd nog steeds goed (uk groeid, en voldoende vruchtwater).

    Balen dat ze nog niet het rapport opgestuurd hebben.
    Er staat meeeeeeeeeeeeeeeer als genoeg te koop, dat is wel het voordeel nu, plus dat het ook niet zo heel snel meer verkocht word. Voor jullie zeer gunstig om een huis te kopen.
    Klinkt goed het huis waar jullie bij willen gaan kijken!!

    @ Hier: Vanmiddag naar mijn zusje in Zierikzee geweest. Misschien inspireerd de zeelucht wel:D
    Had er wel aan gedacht om de kaart van de VK mee te nemen. Zitten we net 10 minunten in de auto, komt kussie met een handige opmerking of ik wel mijn vluchttas bij me heb: Eeeeehhhhhhhhhh nee, niet aan gedacht:)
    Jorgen was toch wel even zenuwachtig toen we er bijna waren. Stel dat nu je vliezen breken? Tja, dan ga ik plat, bel de VK op om te vragen wat verstandig is. Naar huis komen, of naar het dichtsbijzijnde ziekenhuis te gaan. Heel simpel:D
    Alles is verder rustig.
     
  10. Gwenolyn

    Gwenolyn VIP lid

    13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Oja, en mijn eerste tijgervelletje is erin gesprongen:(:(:(:(:(
     
  11. Lisil

    Lisil VIP lid

    19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    huh dat snap ik niet helemaal
     
  12. Alies05

    Alies05 Fanatiek lid

    5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Ik denk dat ze striae bedoelt?
     
  13. Gwenolyn

    Gwenolyn VIP lid

    13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ja:(
     
  14. Lisil

    Lisil VIP lid

    19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    verjaardag draakje vanaaf t gebak voor zondag besteld 2 vlaaien: appel kruimel en vanille slagroom en dan nog 2 setjes van 12 mini tompouzen met dezelfde foto als mn avatar de aardbei kwark ga ik zelf maken voor zondag. en voor vrijdag op t kdv 2 halve vlaaien voor de lijdsters een met slagroom rijstevlaai en een aardbei kwark. en t zelfde ook voor vrijdag op steef zn werk met nog een halve appel kruimel erbij want hij is vrijdag zelf jarig. dus 18 euro wat ik donderdag moet halen voor de vrijdag dat zijn 5 halve vlaaien en voor zondag 24 mini tompouzen en 2 vlaaien voor 32 euro. maar goed t wordt vast en zeker gezellig.


    Ze gaat vrijdag dus trakteren op t kdv dat is ook gelijk haar laatste dag op de baby groep en gaat ze vanaf 20e naar de peutergroep. ik ga luchtballonnen maken voor de kids. met een beker 3 rietjes en eeen opgeblazen ballon met in t bekertje een bellenblaas en jip en janneke snoep en een ontbijtkoekje en nog spekjes. ik heb er al helemaal zin in. ik ga t donderdag maken en dan zal ik ff eeen foto ervan maken.

    de bellenblazen waren echt goedkoop 3 stuks voor 70 cent bij de action dus maak 15 traktaties das voor de baby groep en de peutergroep want daar speelt lisanne nu ook al vaak dus kent ook alle kindjes
     
  15. Lisil

    Lisil VIP lid

    19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    gwen das balen zeg maar ja als t er maar eentje is valt t nog mee. hopelijk blijft t bij deze ene
     
  16. vriendlief

    vriendlief Fanatiek lid

    25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    ow gwen balen....! HAd je dat bij joenna helemaal niet dan? Ik had het bij Jan ook al en hoop dat het hierbij blijft....

    Nijnja: nee 2 placentas komt bij eigenlijk heel veel vrouwen voor maar meestal is de tweede zo klein dat het niet opvalt...nu zag ze hem bij toeval op de echo.....! Het enige wat ze nu niet doen is mijn vliezen breken omdat ze dan een klein vat mee kunnen scheuren die wel aan een placenta zit en dan word het 1 groot bloedbad.....

    wel lekker dta als je toon een boekje geeft hij nog ff gaat lezen....! en soms weer in slaap valt...

    Gwen: Ik ben met Jan ook thuisbevallen....HEERLIJK teken er nu weer voor....Alleen gaan we nu wel een bed neerzetten omdat we een boxsping hebben. Bij Jan kwam er zo veel rotzooi tevoor schijn dat we het nu gewoon op een 1 persoonbedje doen.....
    Ga jij wel thuis bevallen?

    boomie: ja balen dat een vrouw dat dan heel erg leuk tegen je zegt terwijl jij moet kijken of het hormoon juist uit je lichaam is....!
     
  17. Gwenolyn

    Gwenolyn VIP lid

    13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Vriendlief: Apart dat je 2 placenta's hebt.
    Ja, ik wil heel graag thuis bevallen. Lijkt me heelrijk, in mijn eigen bed, daarna onder de douche, en daarna weer mijn eigen bed in te duiken.
    Bij Joënna 1 nachtje in het ZKH geleden, en dat was ook niet verkeerd.
    Lijkt me niks als je naar het ZKH gaat, bevalling gaat goed, en 2 uur later sta je alweer buiten. Nee, laat mij dan maar lekker in mijn eigen bedje liggen.

    @ Setti: Leuk idee voor het KDV!!
    Zo te lezen qua taarten helemaal klaar voor Lisanne haar verjaardag!! Word jullie kleine meid alweer 2 jaar.

    @ tijgervelletje: Nee, bij Joënna helemaal niks, alleen een zwangerschapstreep (en die heb ik nu niet).
    Snap er niks van: Ben de helft minder aangekomen, mijn buik is de helft zo groot als bij Joënna haar zwangerschap, uk is nog niet ingedaald (net zoals Joënna) en nu moet het erin springen............ Zit tussen navel en schaambeen, en helaas echt een print aan het worden.
     
  18. vriendlief

    vriendlief Fanatiek lid

    25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    gwen: Ja dat heb ik dus ook met het ziekenhuis..... Dat je dan na 2 uur weer naar huis mag!nee dan liever thuis
     
  19. Soda Pop

    Soda Pop Niet meer actief

    Hoi allemaal,

    Hier ben ik ook weer, weliswaar vanuit mijn werk, dus hou het kort!

    Wil even zeggen dat ik een heerlijk weekend heb gehad! Ben me toch een compleet ander mens! :D En dat omdat ik gewoon weer es lekker onder de mensen ben geweest! Dat doet een mens goed! :cool::D:D
    Lekker wezen stappen zaterdag nacht, of nouw jah "stappen"
    Even 2 uurtjes naar cafe geweest. Mijn broer ging er draaien, voor KIKA... Alles wat werd gekocht zeg maar (drankjes etc)
    daarvan ging de opbrengst naar KIKA!
    Ik vond het rete gezellig! Heerlijke muziek (laat dat maar aan mijn broer over)
    Gezellige mensen! Lieve complimenten! En sjansssss!!
    Whahaha! Weliswaar met gekke kerels, en ik wist me er ook geen raad mee, dus ik zei elke keer dat ze weg moesten wezen!! Wat hun schijnbaar nogal grappig vonden (tja ze waren katsdronken)

    Verder wil ik iedereen even een dikke knuffel geven! Zal vanaf nu weer meeschrijven (als hoofd het toelaat!!)

    Liefsss!!
     
  20. Lisil

    Lisil VIP lid

    19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    kussie fijn dat je een lekker weekend hebt gehad

    gwen zo zie je maar dat elke zwangerschap en buik anders is.

    hier we gaan woensdag eind van de middag kijken naar t andere huis.
     

Deel Deze Pagina