Inderdaad nog een hoop te leren over voeding. Vraagt ze ook nog waarom ik gestopt ben met BV, daar dit natuurlijk wel het aller beste is wat je een kind kunt geven. Veel beter als KV. Tja, ga je zelf voeden als je tepel aan gort ligt, spruw en beginende borstontsteking heb? Enig idee hoe zeeeeeeeeeeer dat doet?? Kreeg ik geen antwoord op.
Het is me vanochtend gelukt: Jaëlian optijd de fles, daarna mezelf fatsoeneren, Joënna uit bed halen, aankleden, broodje eten. Kleine man in de cosi en op naar het KDV. We kwamen er netjes optijd aan. Daarna naar huis, lekker douchen met de kleine man, flesje erin en slapen.
Vannacht weer een goede nacht gehad. Hij heeft zelfs in de wieg naast ons bed geslapen ipv op het aankleedkussen bij ons op bed. Gisteravond om 22.00 laatste voeding gegeven, en toen kwam hij weer om 02.30 en daarna weer om 06.00. Wel vannacht flink geschroken. De wieg staat schuin, omdat ik hoor dat de melk terug komt, vond ik hem vannacht met zijn hoofd onder de deken, en de beentje over de wieg heen. Nou dat heeft zijn zus nog nooit gepresteerd, en die stond nog veeeeeel schuiner. De pepti lijkt nog steeds aan te slaan. De huid in zijn gezicht word steeds rustiger, zijn windjes stinken nog wel, maar nu naar de pepti ipv rotte eieren, en de ontlasting gaat ook weer een stuk makkelijker. Hij ligt nu niet uren te persen, zonder dat er wat komt. Krampjes lijken ook minder te worden. Ondanks dat ik indik met nutriton hoor ik hem toch nog steeds slikken. Ik merk ook dat hij hierdoor iedere keer wakker word, dus lijkt het me dat hij er last van heeft. Mijn man was gisteravond thuis gekomen, en die vond hem ook onrustig in zijn wieg liggen (door het terug slikken). Misschien toch maar naar de HA bellen en om Zantac vragen.
Ohw haha het is dan ook al bijna 3 jaar geleden hihi. Dat kan ook Hier ook ovu testen gebruikt idd, dat vond ik altijd wel fijn werken. Maar niet echt leuk als je maanden bezig bent; dan wordt t zo duur. Dan is tempen goedkoper haha Ohja nu weet ik t ook weer. Tempen is vooral leuk op het eind; zakt je temp of niet.... als ie hoog blijft; dikke kans dat het raak is hihi
Aarrrrgh!!! VRESELIJK.. daar kan ik me zo aan ergeren, die schapen die altijd maar blijven pushen over bv. Zucht!!! Wat een doos
@ Gwen: wat fijn te horen dat de pepti zijn werk lijkt te doen! Super!! Idd goed om eens te kijken of hij zantac nodig heeft, als hij zo blijft slikken. Al moet dan volgens mij eerst besloten worden of het reflux is of niet?? Of is dat al duidelijk dat hij dat heeft?
Het is niet door een arts vast gesteld, maar hij doet precies hetzelfde als Joënna inclusief de gezichten erbij trekken. Het doet gelukkig niet aan projectiel spugen, maar ik dik zijn voeding in. Anders spuugt hij het wel uit.
@ hier: Gisteren nieuwe telefoon gekocht! helemaal happy. mocht namelijk pas over 2 maanden verlengen, in Mei, want mn contract loopt tot en met juli. Maar nu moest ik toevallig iets kijken op mijn hi-pagina en toen stond er dat ik mocht verlengen! Vettt haha Dus eens nagevraagd en nu blijkt er een actie te zijn bij hi ivm nieuwe abonnementen introductie...dat je 4 mnd van te voren mag! Toevallig dus dat ik keek!! Heb de iphone4 besteld. Hoefde niet lang na te denken haha die telefoon lijkt me top. de 4s is duurder en nieuwer, maar dat is vooral door de camera en naja, die heb ik al een hele vette hihi dus met mn telefoon maak ik maar weinig fot's en als ik al foto's maak dan is 5 megapixel meer dan genoeg (ipv 8 megapixel) Dus ik = happy! Hopelijk komt ie vandaag, en anders morgen. Verder weinig bijzonders te melden. Vandaag vrije dag, maar beetje ruzie met Arno. Om het huishouden deze keer haha. Ofja, onder andere. Ik vind dat hij weinig doet voor de kindjes als we beide thuis zijn. En dan bedoel ik niet spelen, maar eten maken, fruit maken, drinken pakken. Hij denkt daar nooit aan en gaat er maar vanuit dat ik dat allemaal doe. En dan meot ik het echt vragen of ie het wil doen.. naja, dat vind ik dan weer irritant; hij kan zelf ook denken of vragen. Daarbij komt dan nog het huishouden. Er staat een bak met ondergepoepte kleren in de badkamer en ik weet zeker als ik daar niks mee doe dat ie volgende week nog daar staat. Hij zet nooit een was of iets aan, tenzij ik het vraag. Ook al puilen de manden uit. Zucht..irritant ook. Verder heb ik hem al minstens 6x gevraagd om zn bureau op zolder eens goed te zetten en in te ruimen (hebben mijn oude bureau bij ons pap opgehaald voor hem als werkplek) maar dat staat nu al een week of 3 gewoon op de zolder, bij de waslijn, zeer in de weg. En alle papieren van zn bedrijf liggen overal en tis n troep. En heb al minstens 6x ook gervaagd om het traphekje boven te maken want die piept en kraakt enorm bij het dichtdoen wat zeer irritant is als je savonds zachtjes naar boven gaat om de kids niet wakker te maken. En naja..het gebeurd dus allemaal steeds maar niet en ik ben er een beetje klaar mee. *Zucht* Naja dat heb ik dus net allemaal maar eruit gegooid en nu is ie chagie want hij vindt dat ik overdrijf en dat ie wel wat doet. Naja, zal ook heus wel soms zo zijn, maar te vaak niet. Achja. Dadelijk kids op bed leggen en dan komt mn broer met vriendin langs. Leuk, is al een heeele tijd geleden dat ik die gezien heb. (Sinterklaas laatste x) Ze zijn naar Gambia geweest dus ze zullen wel volop verhalen hebben.
Kleien! Vonden ze ge-wel-dig!! Haha Daan gelijk een hapje geproefd want die dacht dat het lekker eten was...was ie dat ook gelijk afgeleerd hahah
Hier vandaag bij t Consultatiebureau geweest en ze is nu 83,5 cm en 11,7 kilo! Ze volgt haar eigen lijn goed t zit tussen de min 1 lijn en gemiddeld in! Gwen goedzo ts wel een geregel en gesjouw zo hè! Gelukkig gaat t beter zo en idd misschien zantac vragen! Jedalin hopelijk gaat arno nu wel wat meer uit zichzelf doen! Ts wel een beetje man eigen hoor! Steef zet ook nipt uit zichzelf de was aan! Hij helpt wel mee met vouwen en doet de vaatwasser uitzichzelf en verder miet ik ook vragen hoor maar ik heb t naast me neergelegd ik kan er over blijven zeuren! Hihi nu krijg ik meer voor mekaar als ik t m vraag Vet leuke foto's
Haha ja dat doet arno ook; de vaatwasser. Maar als ik was vouw, náást hem nota bene, dan zal ie echt niet meehelpen. Tenzij ik de was op 'm gooi ofzo haha. (of tenzij ik het vraag, maar ja dan denk ik; je zíet toch dat ik de was aan het doen ben?) Mgoed, klaagmodus heeft geholpen want hij heeft vanmiddag een was gevouwen, aangezet en opgehangen! En opgeruimd. Alleen nog niet het hekje en het bureau gedaan mgoed. Gevraagd of hij morgen dan zijn bureau in orde wil maken. Ben benieuwd. @ hier: 2 kids aan de diarree. Meende dat ik het hier al bij meer meiden gelezen had toch? Superb, morris had er ook last van nietwaar? Wel gelukkig alleen sochtends, na het slapen, maar toch. Alles elke keer onder.. de wasmachine draait volle toeren. Vanmiddag mn broer en vriendin dus langsgeweest. Was leuk, kids hebben de knikkerbaan van de foto gekregen. VInden ze helemaal leuk. Alleen de balletjes zijn nog erg klein dus ze mogen er niet alleen mee spelen...is precies het maatje om in te slikken zeg maar. Is ook eigenlijk pas vanaf 3 jaar, mgoed, ze vinden het geweldig. Dus we halen de balletjes gewoon weg als ze uitgespeeld zijn.
Ik ben net voor de eerste keer giga boos geworden op Joënna:x Drama begon al met aankondigen dat we naar boven zouden gaan. Duidelijk aangegeven nog 1 liedje zingen en gaan slapen: Foute boel toen het liedje klaar was. Jaëlian super onrustig, dus draagdoek omgeknoopt, Jaëlian erin, handen vrij voor Joënna. Wilden de trap niet oplopen, dus opgepakt en geholpen. Toen werd ze boos. Op de overloop uit laten razen, en daarna opgepakt om uit te kleden. Ze keek mij super boos aan, trok de draagdoek aan de kanten en sloeg Jaëlian Toen was voor mij de maat vol met haar gedrag. Heb haar opgepakt, op bed gelegt, en klaar: hoepel maar op. Nou tekeer dat ze ging, niet normaal, maar dat is haar probleem:x Zit nog na te trillen van woede.
@Gwen; mmm dat is rot ja, dat Joënna Jaëlian heeft geslagen... Groot gelijk dat je haar apart zet, laat haar lekker in dr eentje brullen. Hier ook hoor, ze trekt Boomer (onze hond) telkens aan zijn staart en eerst keek ik, was ze hem aan het schoppen.... tis zonde, het hondje. @Jedalin; leuke foto's zeg en wat een leuke tafel is dat zeg. Hier een vent die nog nooit, echt nooit de was aangezet heeft. Hij heeft geen idee hoe dat moet. Daarentegen stofzuigt hij en ruimt hij de vaatwasser in en uit. En andere dingetjes. Ieder zijn ding denk ik dan maar. Maar ik doe uiteindelijk altijd meer, hoe dan ook. Vrouw eigen denk ik... Leuk he, zo'n nieuwe telefoon. Ik kan daar ook zo blij van worden haha @setti; fijn dat ze op koers loopt. @all; even een vraagje aan degenen die al een peuterbed hebben: Wij kopen voor Fenna met haar 2e verjaardag een peuterbed (dezelfde als Daan en Jesse). Maar ik heb het idee dat ze dan al om 6 uur iedere ochtend bij ons aan het bed zal staan en alle kasten ook in haar kamer leeg zal halen. Hoe gaat dat bij jullie? Blijven ze er gewoon in liggen?En heben jullie de deur dicht of een traprekje tussen de deur?
@ Boomie: Bij ons gaan ze inderdaad uit bed als ze wakker worden sochtends. Het gaan slapen was ook drama in het begin, elke keer uit bed, maar gelukkig is dat na een week of 3 hélemaal over gegaan en gaan ze nooit meer uit bed savonds of snachts. De klink van hun slaapkamerdeur staat omhoog dus die krijgen ze niet open. Er zitte ntraphekjes voor de trap naar beneden. De kastdeuren zit kastbeveiliging op (zo'n klemmetje dat je moet induwen als je hem open maakt) dus dat kunnen ze niet zelf. Oiok op 2 lades hebben we lade beveiligingen. Maar toen waren ze op haha, en de rest is dus gewoon open. Schoenen, sokken, doekjes, hydrofiele luiers, en nog wat lades met spul (petjes, hoedjes, weet ik 't noem maar op haha) En ja... ze hadden dus laatst álle spullen uit alle lades gehaald die ze maar open konden maken en de kamer lag bezaaid met rommel. Dus we halen binnenkort nog wat beveilingen erbij @ Dat tafeltje: hebben gehandicapten gemaakt! bij een houtbewerking (dagbesteding). Erg leuk idd! gekregen van mijn oude collega's toen ik nog met gehandicapten werkte.
@ hier, Stan zei vanmiddag opeens weer een paar x uit het niets "papa, papa" En hoewel hij waarschijnlijk niet goed weet wat hij zegt, reageer ik met; we zijn lekker met zijn tweetjes heh, en Stan heeft een lieve opa en ome Albert, dan lacht ie en is het"(zo lijkt het alweer vergeten) Maar voor mij voelt het toch als een messteek... Het valt me op dat op het KDV heel veel papa's hun kindjes komen halen... Is dat bij jullie ook? Dus hij zal er nu toch al wel iets van zien/meekrijgen... Of hij het ook al begrijpt? Verder vandaag lekker buiten geweest met hem, en tjah, dan is hij wel vrolijk heh.. Ben vandaag thuisgebleven van het werk, (o)ma paste op (tis weer donderdag) en was halverwege toen ik merkte dat mijn concentratie op de weg zo matig was, zo raar... Soort van hoofdpijn, last van de nek enzo.. En ook zooo moe... Heb zo kantoor gebeld en ben gewoon gekeerd en naar huis gegaan en bed in gedoken! Ik dacht, bekijk het allemaal maar.... Zal nu even terug lezen... Liefssss