Maart mama's 2010, deel 7!

Discussie in 'De mama's' gestart door jedalin, 9 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    spannend zeg. echt de laatste puntjes op de i dus. veel plezier

2. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    hihi ik zie t helemaal voor me wel lief van ze dat ze elkaar overnemen

3. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    owww spannend voor jasmijn en voor jou zeg en wat worden ze ineens groot dan he.

morris lekker uit logeren hihi.

4. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Wat duurt wachten toch lang.......... Hopelijk belt de KA snel, dan kan ik nog de deur uit.

5. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Ha dames

Haha hier ook een heel eind met de Bruiloft. Zojuist proefkapsel en make up gehad en was wel heel mooi :)

Alleen nog oorbellen en dan is mijn outfit compleet. Kindjes hebben we ook alles voor.
    Moeten nog wat kleine dingen regelen en 1 groot ding namelijk de ringen moeten rong opgepoetst worden en datum in laten graveren en steentje erin bij mij. Maar dat regelt Arno als het goed is.

Vrijdag gaan we trouwens in ondertrouw! Heb gezegd de Arno de dag mag regelen haha. Kids gaan uit logeren in ieder geval en de rest laat ik san hem over.

Ik hou het hierbij want typen op de iPad gaat niet zo heeeeel fijn haha

6. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Vandaag heeft de KA gebeld. Toen ik vannochtend belden zat hij in bespreken en tegen 15.00 belden hij terug.

Jaëlian heeft op 06-04 KM toegediend gekregen en op 13-04 alleen Pepti. Het gekke was dat hij op 13-04 het onrustigst was, en op 06-04 rustig (toen heeft hij alleen de fles uitgespuugd).

Ofwel hij heeft hoogstwaarschijnlijk geen KMA, anders had hij gereageerd, hoewel de test geen 100% zekerheid geeft, maar een hele goede indicatie.
    Ik mag hem weer rustig aan terug gaan zetten op gewone voeding. Eerst 1 schepje vervangen, dan 2 etc. Over 2 weken een bel afspraak om te bespreken hoe het is gegaan.

Maar ja....... und Jetzt?? Want hij is onrustig, hoest de longen uit zijn lijf, klinkt astmatisch, slaapt heel slecht.
    De HA opperde de laatste keer dat dit waarschijnlijk komt omdat zijn reflux niet onder controle is. Als zijn voeding omhoog komt, dan "stroomt" er voeding in zijn longen: Daarom hoest hij zo en krijgt hij het benauwd. Manneke stikt er zowat in.

Dit voorgelegt bij de KA en deze vorm van relfux heet: Atypische reflux Behalve de ‘normale’ refluxklachten hebben deze kinderen ook hele andere klachten. Dat komt doordat bij atypische reflux maaginhoud in de luchtwegen terechtkomt. Klachten die daardoor kunnen ontstaan zijn: problemen met de ademhaling, bronchitis, astma, keelontsteking en apneu. Apneu is het plotseling tijdelijk wegvallen van de ademhaling. Deze vorm van reflux komt niet vaak voor.

De medicatie is per direct opgehoogt. Ipv een half zakje nexium nu een heel zakje en toch proberen om zijn voeding nog meer in te dikken.

Over 4 weken hebben we hierover weer een belafspraak staan. Gaat het niet, dan eerder bellen.

7. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

Hey hey!!

Heerlijk al die bruiloft en opnieuw zwanger zijn verhalen!! Tis zo'n ver van mijn bed show, maar toch, vind het echt fijn om te lezen allemaal, kan ik er ook even bij weg dromen!! Hihi...

@ Superb, wauw! Het is waar lijkt mij (ook) hoor, dat het gewoon best wel even emo is dat Jasmijn al mag meedraaien op de basisschool.. Pfff, wat gaat het gewoon ook onwijs hard! Ze worden zo snel groot! En je sluit indd al zo'n fase af... Het "klein" zijn is dan al zo ehm, nouw, lijkt gewoon al zo ver weg, al zijn het natuurlijk nog wel smurfies als ze 4 zijn, daar nie van.... Maar toch...
    Oef, Morris uit logeren, dat komt je vast wel even raar aan!
    Maar wel fijn hoor dat opa en oma dat willen! :) En kan me voorstellen dat Jasmijn dat stiekem toch ook wel even helemaal geweldig vind, hihi!

@ Laar, fijn om ook weer es even van jou te horen!! Verstandig van je om Zazz niet op FB te feliciteren! :p Is beetje vroeg heh!! :D
    Wat ontzettend jammer dat BV zo'n pijn doet!! Maar dat je het dan nog steeds volhoud zeg! Jeutje!
    Ik ging de eerste 3 dagen door zo'n hel dat het mij niet gelukt is....
    Zelfs de lactatiekundigen wisten niet hoe ze er mee aan moesten....
    Dus hoe jij dat vol blijft houden met tepelkloven (ik kreeg ze na 2x aanleggen al, en kolven kon ik al helemaal niet hebben) Het was echt traumatisch...
    Maar dan ook nog spruw enzo erbij!
    Meid meid...

@ Setti, hihi, dat gaat kriebelen heh!! Ik mag ook zoo graag naar dat kleine spul weer kijken en dan gek genoeg vooral naar dat meisjesspul, ik vind grijs gecombineerd met roze zooo mooi!!! :) Kan ik uren naar kijken... Snap er nix van.... Zal ik nog steeds hormonen in me hebben na 2 jaar!! :D
    Ben ook wel benieuwd hoelang het daar safe zal gaan! ;)
    Hihi...

Leuk dat alle kids hier zo goed kletsen! Wat is dat mooi heh!! Ik geniet er zooo van!! :cool::D

@ hier, vanavond had Stan een huilbui, hij had geen reden ofzo, hij ging gewoon tegen me aanstaan en even flink uithuilen???
    Geeeen ideeeeee.....
    Heb hem even lekker geknuffeld getroost en gewoon even laten gaan.... Apart heh?
    Herkennen jullie dat? 't Was net of alles hem even te veel werd, of hem iets dwars zat?
    Was zooo sneu...

Liefs

8. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

@ Gwen, ik wil je helemaal niet bang maken ofzo, maar wat eng...
    Dat met die apneu, die benauwdheid! Ben je soms nie harstikke bang meis?
    Om je kleine mannetje zo benauwd te zien? Dat kan toch nix nie prettig zijn?
    En is daar nouw verder echt nix aan te doen?

Gut en dan staat er ook nog dat het bijna nie voorkomt, lekker dan weer.... :(

Wat hoop ik dat die nexium (het hele zakje) zijn werk doet!!!

9. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Kussie: Ja, ik ben soms echt bang. Hij is dan zo aan het hoesten, dat hij helemaal rood aanloopt, en geen adem meer kan halen.
    1x was ik al bezig om 112 in te toetsen, en toen begon hij weer adem te halen. Hij was zo aan het hoesten, kon geen adem meer halen, en er kwam allemaal slijm uit zijn mond. Als een vis op het droge lag hij naar adem te happen.
    Toen hij weer adem haalde, heb ik een flink potje zitten te huilen, puur van angst. Op dat moment niet, maar daarna wel. Gadverdamme, hoop het niet nog een keer mee te maken.

Jaëlian viel meteen in mijn armen in slaap.

Hahahahahahahaha, ach ja, heb ik weer.

10. superb

superb Fanatiek lid

20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Gwen; Wat fijn dat je de KA nu (eindelijk) gesproken hebt. Inderdaad vreemd dat hij tijdens de "Pepti dag" zo onrustig was. Op zulke momenten zou je willen dat ze al konden praten en je duidelijk konden maken wat er aan de hand was. Kun je jezelf vinden in de conclusies van vandaag of heb je het idee dat er toch iets anders aan de hand is? Het belangrijkste is dat je vertrouwen hebt in de KA en dat je zelf ook achter de besluiten staat. Ik duim voor een goede nacht voor jullie en hopelijk helpt het verhogen van de Nexium.

@ Lara; Leuk om te lezen hoe het jullie vergaat. Ik zat ook te denken aan een te kort tongriempje. Knap van je dat je ondanks alle tegenslagen het geven van borstvoeding vol blijft houden.

@ Kussie; Misschien had Stan eventjes behoefte aan een beetje extra aandacht vandaag. De kinderen hier hebben af en toe ook van die dagen dat ze heel veel willen knuffelen. Ik denk dat je er goed aan hebt gedaan om hem te troosten en lekker te knuffelen. Ik ben overigens ook een beetje nieuwsgierig naar je avonturen van dit weekend.

@ Hier; Jasmijn heeft het erg naar haar zin gehad op de basisschool. Volgens de juf had ze ook actief meegedaan met alles. Als het aan Jasmijn ligt zou ze er wel iedere dag naar toe willen. Ik vind het wel fijn dat ze voorlopig nog even naar de psz gaat. Ik moest echt wel even slikken toen ik mijn kleine meisje daar tussen al die grote 4 en 5 jarigen zag zitten.

Morris heeft het erg naar zijn zin bij opa en oma. Vanmiddag hadden ze een wandelingetje door de buurt gemaakt en volgens mij hebben opa en oma lekker lopen showen met hun kleinzoon. Zo leuk om te horen hoe trots ze op hem zijn. Ze vinden werkelijk alles wat hij doet helemaal fantastisch.

11. superb

superb Fanatiek lid

20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Jedalin; Vergeet ik helemaal op jou te reageren:). Spannend hoor, vrijdag in ondertrouw. Ik ben benieuwd wat Arno voor je in petto heeft.

Wat betreft leuke apps; Zappelin is hier een succes bij zowel Morris als Jasmijn. Daarnaast vindt Morris Tomcat, Bumba en de Bobbi app erg leuk.

12. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Het duurt even, maar dan heb je ook wat:D

Dat vond ik ook vreemd, wel heeft hij die dag meer gehoest, dus misschien meer last gehad van zijn reflux?:(.
    Dan zou je inderdaad willen dat ze konden praten, nu is het "gokken" omdat hij niet echt iets duidelijk laat zien.

Ik kan me er wel in vinden. Toch zet ik hem nog even niet over op andere voeding. De reden is dat ik nog 3 dozen pepti heb staan, en hij hier dus in theorie niet op reageerd, maar dat zijn onrust van de reflux komt.
    Dan wil ik eerst de reflux onder controle krijgen, voordat ik hem overzet. Anders weet ik nog niet waar zijn onrust vandaag komt (reflux of voeding).

Afgelopen nacht toevallig/per ongeluk wel een goede nacht gehad. Om 22.30 laatste fles en om 05.45 melden hij zich weer.
    Wel heb ik vanaf 03.00 amper meer geslapen, omdat ik eigenlijk op hem lag te wachten, wanneer hij zich duidelijk zou melden:)

13. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Klinkt alsof Jasmijn er een stuk minder moeite mee heeft als mama;). Gelukkig heb je nog een paar maanden de tijd om aan het idee te wennen. Je kleine meid begint echt groot te worden.
    Wel super fijn dat Jasmijn het zo goed naar haar zin heeft gehad. Dan laat je haar met een fijn gevoel achter.

14. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Joënna is vandaag weer druk aan het oefenen geweest op het potje. Het resultaat:
    * 5x geplast op het potje
    * 1x in haar onderbroek geplast onderweg naar het potje toe (had het erg druk met spelen met haar nichtje, en ik hoor haar in 1x roepen "Mama, snel potje plassen", helaas te laat)
    * 1x naast het potje gepoept............

15. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    leuk ben benieuwd wat hij geregeld heeft

16. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    ow das gek maar nu hopen dat de medicatie snel helpt. gelukkig geen kma

17. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    ja vind je t gek dat is zeker schrikken ik werd al gek met die koortstuip dat ze ff 5 min weg was en een soort van epileptische aanval kreeg. dus laat staan als hij geen adem kan halen. wat hopelijk wordt dit minder door de verhoging van de medicatie

18. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    kussie het vanuit t niets een huilbui krijgen heeft lisanne nog steeds wel en dan moet ze echt dr tut en dr doekje krijgen en dan nog is t niet over. idd ff lekker knufflen enzo. maar dat helpt helaas niet altijd t belangrijkste is wel dat je zelf rustig blijft als je iets heftiger reageerd dan anders dan wordt t alleen maar erger tenminste bij lisanne is dat wel zo

19. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    fijn om te horen dat ze t erg naar dr zin had

20. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0