Maart mama's 2010, deel 7!

Discussie in 'De mama's' gestart door jedalin, 9 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisil

    Lisil VIP lid

    19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    jedalin jaaa leuk carnavallen zeg veel plezier alvast en als wat gaan jullie???


    lisanne krijgt eigenlijk nooit medicatie alleen als t echt dicht zit een neusspray of hoestdrank verder niets
     
  2. Gwenolyn

    Gwenolyn VIP lid

    13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    #122 Gwenolyn, 16 feb 2012
    Laatst bewerkt: 16 feb 2012
    Verjaardagskalender:

    28 januari - Floor20 - Ivar

    17 februari - Marye1986 - Pepijn & Florine
    19 februari - Setti -Lisanne
    19 februari - Lara85 - Robine Linde
    20 februari - Vriendlief -Jan

    3 maart - Alies05 - Melanie
    4 maart - Anoniempjuh - Neomi
    4 maart - Mamzie - Owen Bjorn
    5 maart - Chantal84 - Milan
    5 maart - NinaVI - Noah Sebastiaan
    6 maart - Gwenolyn - Joënna
    10 maart - Lindavnr - Daan & Jesse
    10 maart - Kleintje88 - Esmay
    11 maart - Funnyme - Luca Sem
    16 maart - Johannal - Seph
    18 maart - Franny - Jens
    21 maart - Darcy - Megan
    22 maart - Nijnja - Toon Quirijn Johannes
    22 maart - Superb - Morris
    25 maart - Lisetje809 - Sem
    25 maart - Ons2ewonder - Samila
    30 maart - Boomie - Fenna
    31 maart - Kussiexx - Stan Noah

    11 april - Eliesah - Taleah
     
  3. superb

    superb Fanatiek lid

    20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Gwen; We missen je! Alles goed? Niets voor jou om de hele dag niets te posten (op één lijstje na).
     
  4. jedalin

    jedalin VIP lid

    4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    whahah ik dacht; gwen heeft stiekem daar tussen de datum van geboren kindje gezet! maar helaas, haha, geen 16 febr er tussen...
    :D

    @ hier: TROTS TROTS!!! Vanmorgen mijn doel bereikt; 5 kilo afgevallen!!! Weeg nu 68, das echt lang geleden!! :D
    Nu nog even doorgaan, dan heb ik nog wat speling als ik stop en weer wat aan kom hihi
     
  5. Alies05

    Alies05 Fanatiek lid

    5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    U vraagt wij draaien :D In februari zijn de volgende kids jarig:

    17 februari Pepijn en Florine
    19 februari Lisanne
    20 februari Jan
    '
    Edit: lees nu pas verder en zie dat Gwen al actief is geweest een lijstje te maken. :D
     
  6. jedalin

    jedalin VIP lid

    4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Volgens mij was die al van vorig jaar hoor, die van gwen! :)
     
  7. Alies05

    Alies05 Fanatiek lid

    5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Verjaardagskalender:

    28 januari - Floor20 - Ivar

    17 februari - PenF - Pepijn & Florine
    19 februari - Setti -Lisanne
    19 februari - Lara85 - Robine Linde
    20 februari - Vriendlief -Jan

    3 maart - Alies05 - Melanie
    4 maart - Anoniempjuh - Neomi
    4 maart - Mamzie - Owen Bjorn
    5 maart - Chantal84 - Milan
    5 maart - NinaVI - Noah Sebastiaan
    6 maart - Gwenolyn - Joënna
    10 maart - Jedalin - Daan & Jesse
    10 maart - Kleintje88 - Esmay
    16 maart - Johannal - Seph
    18 maart - Franny - Jens
    21 maart - Darcy - Megan
    22 maart - Nijnja - Toon Quirijn Johannes
    22 maart - Superb - Morris
    25 maart - Seanli31 - Sem
    25 maart - Ons2ewonder - Samila
    30 maart - Boomie2012 - Fenna
    31 maart - Kussiexx - Stan Noah

    11 april - Zazz - Taleah

    Ff de nicknames aangepast hoor. :) Funnyme heb ik er tussenuit gehaald. Die heeft april 2011 voor het laatst in ons topic gepost.
     
  8. Gwenolyn

    Gwenolyn VIP lid

    13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Alies : Funnyme zat ik over te twijfel. Wist het niet meer zeker wanneer ze voor het laatst gepost had.
    Amanda21 moet toch zijn: Ons2ewonder?

    @ Jedalin: Wat niet is, kan nog komen:D. De avond is jong, maar dan mag het wel snel gaan beginnen;)

    @ Hier: Zo even met meehelpen met douchen met Joënna, en dan kom ik weer reageren.
     
  9. Alies05

    Alies05 Fanatiek lid

    5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Ons2ewonder zag ik net ook. Die had ik gelijk weer aangepast. ;)
     
  10. Alies05

    Alies05 Fanatiek lid

    5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    En wat moeten we eigenlijk doen met Lara85 (12/9/11 laatst gepost) en Chantal84 (23/10/11 laatst gepost)? Moeten die nog op de verjaardagenlijst blijven, of moet ik ze er af halen?
     
  11. PenF

    PenF VIP lid

    20 aug 2009
    8.291
    2.217
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Jedalin: Woow lekker carnavallen!! Geniet er van meis! 2 dagen gaat vast goed als je zo druk bent met feesten. En ook nog eens zo goed afgevallen toppie!
    Wat een gedoe trouwens met dat geregel omdat Arno een Belg moet zijn;) Hopelijk kan dat idd via de post.

    De artsen adviseerden ons om juist neusspray te gebruiken als kindjes verkouden zijn.Zo heb je niet zo snel de kans op oor, holte ontstekingen. Of ernstige benauwdheid, vooral in de nacht. Dus hier is het enige wat ze krijgen neusspray en verder niets :p

    Superb: Geen verjaardagsoutfit dit jaar, erg he! Maar moet echt het laatste stukje voor de bruiloft bij elkaar sparen, dus ik kon het echt niet doen. Toch baal ik er wel flink van, maar ze hebben vast nog wel mooie kleertjes in de kast..;)

    Vriendlief wat een leuke foto's van Jan! Waar hebben jullie dat gedaan? Ziet er zo leuk uit, echt wat voor Pepijn en Florine die zijn dol op eten en koken :)

    Gwenolyn: Ga eens even sex hebben met Jorgen, ananashart eten, wonderolie gebruiken enz ;)

    Ano: Ik snap de keuze voor ziekenhuis helemaal, ik zou die keuze ook maken. Ik wilde voordat ik kinderen kreeg altijd thuis bevallen, maar na de bevalling van Pepijn en Florine echt nooit meer. :p
     
  12. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Jedalin : Ik gebruik ook altijd neusspray bij de kindjes als ze verkouden zijn. En smeer ze in met Luuf.
    Doe voor Owen ook wel kokend water in een kom, soort van dampodruppels erin en dan op de kamer zetten voor de nacht.
    dan is de lucht wat vochtig en fris en is ook goed voor de luchtwegen. Owen knapt er altijd enorm van op!
     
  13. superb

    superb Fanatiek lid

    20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Jedalin; Vergeet helemaal om op jouw vraag te reageren. Ik geef ook altijd neusspray (zoutoplossing) als ze verkouden zijn. De kinderarts in IT adviseerde dat ook om erger te voorkomen. Daarnaast gebruik in voor Morris nog de neusuitzuiger van Otrivin om zijn neus schoon te maken omdat hij zelf zijn neus nog niet kan snuiten. 's Nachts krijgen ze eventueel nog een lik Luuf opgesmeerd.

    Als ze echt hel erg verkouden zijn dan zet ik eventjes de luchtbevochtiger aan.

    @ PenF; Begrijpelijk dat het geld nu even naar de bruiloft toegaat ipv naar een verjaardagsoutfit. Hoe dan ook ze zullen er vast prachtig uitzien op hun verjaardag.

    @ Gwen; Heeft de avond nog iets gebracht?
     
  14. Soda Pop

    Soda Pop Niet meer actief

    Hoi allemaal,

    Ik wilde dus posten over mijn zieke mannetje, en lees dus al allemaal tips...

    Hier heeft Stan 38,6
    Hij hoest echt de hele tijd (zo zielig) snottebellen steeds en overal, en is totaal nie fit...
    Ik weet dus ook even niet goed wat te doen;

    Hier gestoomd in de douche,
    Luuf gesmeerd,
    Thijmsiroop gegeven
    en een zetpil.
    En ook een zomerslaapzak aan ivm de warmte...
    Maar dus geen neusspray in huis, en ook geen zoutoplossing gegeven, want hij had juist snottebellen (en zijn neusje niet dicht, al lijkt dat nu wel zo, maar nu slaapt hij net...)
    Zoutoplossing heb k overigens in overvloed...
    En hij zit wel aan zijn oortjes ook, maar deze zijn niet rood of vies... En ook zegt hij dat hij buikpijn heeft (maar jah, of dat ook zo is?)

    Iemand nog tips?
    Dat hoesten, ik vind het zo naar; ik word van elk kuchje wakker.. Automatisch gaat dat, zo bang dat ie er in blijft... :(

    Liefs
     
  15. superb

    superb Fanatiek lid

    20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Kussie; Ik heb weinig tips voor het hoesten. Je kunt het hoofdeinde van zijn bedje nog iets verhogen zodat hij een beetje schuin ligt. Als ik jou was dan zou ik als hij vannacht wakker wordt nog wel zoutoplossing geven. Het kan geen kwaad en helpt om zijn neus vochtig en open te houden. Overigens bedoel ik met neusspray ook gewoon zoutoplossing. Ik gebruik altijd de zoutoplossing van Otrivin. Sterkte vannacht, hopelijk valt het mee en slapen jullie lekker.
     
  16. Soda Pop

    Soda Pop Niet meer actief

    @ Superb, dat heb ik me ook al voorgenomen... Dat word weer gillen, vind ie vreselijk!! :(:(
    Thanks voor de tip! Ow jah, hoofdeinde is al iets omhoog!!
    Dankjewel meis!! :)
     
  17. jedalin

    jedalin VIP lid

    4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    was idd mijn vraag: bedoelen jullie met neusspray zoutoplossing??
    Ik heb alleen -volgens mij van Daro- zoutoplossing in huis. Die zitten in een soort pipetjes die je in hun neusje moet knijpen.

    Ze vinden dat super vies..

    Is neusspray dus iets anders?

    @ Bevallen: Ik zou nooit thuis willen bevallen! Wist ik al voor ik zwanger was ;)
    Ik wilde absoluut dat alle medische hulp om me heen zou zijn indien nodig. Dat als er iets niet goed ging met bevallen, ik sowieso gelijk een arts bij me had, niet hals over kop een ambulance in. Als er iets met de kleine zou zijn, die niet weggevoerd zou moeten worden en eerst nog een rit zou moeten overleven.
    Ja klinkt misschien panisch, haha, maar ik ben echt anti-thuis bevallen.
    Naast deze reden wilde ik sowieso een ruggenprik kunnen krijgen indien ik die zou willen.

    Mgoed...haha toen het een tweeling bleek te zijn was het al duidelijk dat het een ziekenhuis bevalling werd ;) (gelukkig haha)
     
  18. jedalin

    jedalin VIP lid

    4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Beterschap met Stan, Kussie!!!
    Je hebt volgens mij alles prima gedaan hoor.. :)
     
  19. Gwenolyn

    Gwenolyn VIP lid

    13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Kussie: THANKS. Wat een super leuke verassing heb ik vandaag van jouw in de bus gekregen.
    Zo'n mega super lief kaartje!!! Was (en ben) er even helemaal stil van.

    Beterschap met Stan!!

    @ Zazz: Balen dat juist nu je ziek bent je buren aan het verbouwen zijn. Denk je te kunnen uitzieken, word je door klusgeluiden gestoord.
    Hopelijk zijn ze snel klaar.

    Veel plezier deze week;)

    @ Ano: Fijn dat alles weer goed was bij de VK!!
    Leuk dat jullie nog even in 3D konden kijken:D

    Hoe bedoel je, wat de kraam gaat zeggen over de klossen? Of het niet te hoog/laag is?
    Leuk dat het wiegje is gebracht!!!! Is de babykamer nu bijna helemaal klaar?

    Ik blijf in de herhaling vallen:), maar vind jouw echt prachtig zwanger!! Wat een schitterende buik heb je.

    @ Setti: Jullie zijn bij een leuk huis wezen kijken!! Inderdaad beter afgewerkt als het andere huis.
    Hebben jullie ondertussen ook het bouwtechnisch rapport al gekregen?

    Mooi appartement wonen jullie nu (vooral de grote gang vind ik geweldig), maar vind het echt niet kunnen om met zoveel fouten een huis op funda te zetten:$.
    Gelukkig is het morgen opgelost!!

    @ PenF: Wat ben ik blij om te lezen dat Pepijn en Florine weer opgeknapt zijn! Zou toch een bak zijn geweest als jullie weer in het ZKH hadden gezeten!

    Eeehhhhhh sexen:) auw:( (maar ja, als het helpt, wil ik best even op de tandjes bijten;))

    @ Boomie: Hahahahahahaha, heel herkenbaar het vervelen als internet het niet doet:D

    @ Vriendlief: Leuke foto's van Jan!

    @ Jedalin: Beterschap voor jullie allemaal!!
    Zo te lezen zijn jullie met de laatste voorbereidingen bezig voor de bruiloft.
    Ooooohhhhhhhh, jij gaat gewoon met een buitenlander trouwen:D Hahahahahaha, en nu maar hopen dat hij niet stiekem al getrouwd is in het buitenland:p

    Ik zeg alvast ALAAF
    Veel plezier met carnaval!!!!

    Wat goed!!!!!! Zo echt super gaaf, gewoon je doel bereikt!!!
    Nu zorgen om je doel zo te houden;)

    Hoe gaat het met Arno met afvallen?

    @ Alies: Van mij mogen ze er tussenuit.

    @ Bevallen: Ondanks dat het mij prima is bevallen in het ZKH (wat een woordkeus:D), lijkt mij thuis ook erg fijn. Juist omdat als alles goed gaat in het ZKH, je al weer snel buiten staat.
    Dat lijkt mij het fijne aan thuis bevallen, onder de douche, je bent klaar, en je slaapkamer is weer lekker schoon en opgeruimd, en je hoeft niet meer over straat.
    Aan de andere kant om met persweeën of zo iets nog de auto te moeten instappen lijkt mij ook 1000x niks:)

    @ Verkouden: Als ze verkouden is krijgt ze standaard een neusspray (omdat het al heel snel op haar oren slaat). Verder doe ik haar in bad met eucalyptus (of lekker stomen onder de douche) en een beetje babyluuf op haar borstkast.
    Ook haar bed gaat dan schuin.

    @ Hoesten: Bij een gewone hoest krijgt ze bisolvon, maar bij een kriebelhoest Noscapine voor de nacht (of een kwart tabletje codeïne). Puur omdat ik onze nachtrust belangrijk vind:cool:

    @ Carnaval: Ik heb er echt helemaal niks mee, maar dat komt ook misschien omdat ik net boven de rivieren woon.
    Meestal gaan we naar een tante van Jorgen even naar de optocht kijken. Dit jaar gaat het hem voor mij niet worden. Ik trek het echt niet vanwegen de pijn
     
  20. superb

    superb Fanatiek lid

    20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ jedalin; Ja, ik bedoel met neusspray zoutoplossing. Ik gebruik dus niet de pipetjes maar de spray. Daarnaast ben ik groot fan van de uitzuiger (Otrivin Baby). Morris schreeuwt ook altijd moord en brand maar het helpt wel.
     

Deel Deze Pagina