@kussie; ja, ik weet eigenlijk wel zeker nu dat het verstopping is. Maar ik wist niet dat ze er koorts door kregen. Ik ben nog om 16 uur naar de huisarts gegaan en nu laxerend middel meegekregen. Heb het nog niet gebruikt, want sindsdien is ze weer vrolijk. Geen koorts meer, dus ik wacht het vannacht even af.
@ Setti, ik vind die foto's die je zelf gemaakt heb zo mooi, die laatste 2, met die knotjes op haar hoofd, en dat ze op de 1e zo boos kijkt en daarna zo lacht!! GE-WEL-DIG! @ Boomer, dat is fijn dat je wat hebt meegekregen. Geef het ook gerust hoor! Een verstopping kan (zo is mij uitgelegd) kan wel helemaal bovenin zitten, (had Stan ook) duurde echt dagen voor het er allemaal uit was!! Hij had overloop diarree...
Heyy Zo nu ben gewoon een week niet geweest, schandalig haha Heb wel alles bijgelegen maar reageren is wel erg veel, dus spring vanaf hier weer in goed? Dwarse kinderen: klinkt lullig maar ben blij te lezen dat er meer op t moment zo mogelijk zijn. Ti's hier ook een ramp!, Boomie ik herken t dushelemaaaal! Hier is nu ook alles nee, niet luisteren, overal om huilen, vaak gillen en echt helemaal over de rooie kunnen gaan om niks! En ook in de winkel niet luisteren, de grond liggen enz. En t erge is, weet niet wat ik moet doen eraan... Boos worden, speels het oplossen, tot 3 tellen, een tik voor d billen, weinig helpt.ben er soms echt klaar mee, want dit is echt niet leuk, hoop dat het snel over is... Verder gaat t wel goed, ik dacht al 2 dagen dat Neomi zonneallergie had ofzo, dus gister naar de huisarts, blijkt dat ze de vijfde ziekte heeft!,daar kunnen ze ook hangerig van worden, dus hoop dat het daar een beetje door komt haha. Met Daan alles prima, hij lacht al veel en brabbeld erop los( heb eergisteren een filmpje ervan op feb gezet) Setti wauwe wat een leuke foto's zijn t geworden!knapperd Is hethoor. Groot gelijk dat je voor jezelf opkomt, hier ook een vent die meer weg is dan thuis haha. Zaza jaaa gefeliciteerd met je goeie echo!!Super zeg!
hoi allemaal, Ik lees nog trouw mee elke dag, meeschrijven lukt helaas niet. Wel even een update vanaf hier. We hebben gisteren te horen gekregen dat Owen een achterstand heeft van anderhalf jaar!! Hij is dus technisch gezien maar 9 maanden oud. Enorm heftig om dat te horen Hij gaat dus ook niet meer naar het MKD wat eerst in de planning zat. Hij gaat nu naar een KDC ( kinderdagcentrum ) Dit is voor ( geestelijk ) gehandicapte kindjes. We hopen snel de indicatie rond te krijgen en dan kan ie er meteen geplaatst worden. Donderdag krijgen we er al een rondleiding. Owen spreekt dus nog steeds geen enkel woord. Ook niks wat er op lijkt. Driekwart van wat we zeggen tegen hem snapt ie niet. Hij communiceert ook op geen enkele andere manier ( wijzen oid ) Dus hij kan niet duidelijk maken wat ie wil en wij kunnen hem niks duidelijk maken of uitleggen. Voor de rest is ie nu doorgestuurd naar het UMC Groningen naar het team ontwikkelingsachterstanden. Kijken of het alleen door zn autisme komt dat ie zo'n achterstand heeft of dat er nog meer aan de hand is. Vooral ook omdat ie zo groot is. Owen is nu 1 meter en weegt 21 kilo! We krijgen een drukke tijd voor de boeg. Hopelijk met veel vooruitgang Groetjes Mamzie
mamzie: dat is zeker heftig om te horen. Hopelijk is de indicatie snel rond en kunnen jullie je op de toekomst richten. Lijkt me erg zwaar helemaal omdat al je mannen autisme hebben. Mijn man heeft pdd-nos dus hier ook regelmatig dingen waar we tegenaan lopen.
@ mamzie: jeetje meis, ik ben er stil van..tjezus. En wij af en toe maar 'zeuren' om onze chagrijnige kinderen. Meid toch, dat is echt heel heftig. Wat ontzettend klote gewoon eigenlijk dat het zo loopt allemaal en dat beide kereltjes autisme hebben en nu ook dat Owen zo achter ligt. En sjee, 21 kilo?? en een meter groot... dat is wel echt flink.. is ie dan niet net zo zwaar als Erik ongeveer?? Denken ze aan een groei stoornis of iets dergelijks? Sterkte meis, ik heb respect voor je dat je zo enorm stoer overkomt. Ik vind het echt heel knap!!!! @ Setti: Wat een GEWELDIGE fotos!!! Echt, wat een droppie is het toch!! Die knotjes!! lief! En dat lachje, super mooi! @ Lastige kids: Hier ook wel op zn tijd, maar niet zo heftig gelukkig met op de grond liggen en stampen en weet ik 't. Ze laten zich wel soms op de grond vallen, op hun kontje. Maja, dan zitten ze toch lekker Hier dan ook tik voor de billen of op de handen, in de hoek. In de hoek vooral helpt meestal wel. Als ik ze er dan uit haal is het vaak weer gelijk goed of doe nze lief. @ Ano: achh de 5e ziekte! Rode puntjes ofzoiets dan toch? hebben ze volgens mij hier ook gehad, of de 6e. Beterschap voor neomi!! @ hier: Morgen naar miss saigon! Vandaag vakantie gekregen...een HELE maand vakantie!!!! WOW Morgen dus kids lekker logeren. heb zooon zin in die musical! @ Ano: had je mn berichtje nog gezien op facebook over de 9e of 10e?
@ hier, Stan is eergisteren voor het eerst in de hoek gegaan! Het MOEST gewoon... Hij luisterde werkelijk helemaal nergens meer na, liep me de spuigaten uit!! Ik was er zo klaar mee! En nu werd het nog gevaarlijk ook! Hij liep me gewoon zo de trap op! (bij opa en oma, geen traphekje, en ook nog een open trap, kan je zeg maar ook tussendoor vallen, (zal wel knap zijn, maar toch) Hij stond al op tree 5 ofzo. Heb hem ook zonder pardon de hoek "ingesleept" en hem niet misteverstaan gezegd dat het nu klaar was en dat hij daar staan moest blijven totdat mama hem kwam halen... Nu DAT was duidelijk. (HEHE) Huilen en krijsen, maar het kon me ook nix meer bommen... (zeg ik nu wel, maar het was echt verrekte moeilijk) Ik kan er zooo niet tegen als ie overstuur raakt! Het was maar even en toen liep ie weg, ik heb hem gemaand om terug te gaan, dus hij gelijk terug en weer schreeuwen... En vlak daarna ben k naar hem toe gegaan, heb ik hem "gevraagd" of ie nu weer wilde luisteren, hij wilde gelijk een dikke knuffel en kusjes en noem maar op.... Daarna was ie ook poeslief en heb ik zijn (goede) gedrag beloond en ben ik met hem gaan spelen (dus heb alles precies gedaan zoals CB me uitlegde... Helaas is het hierbij niet gebleven, want gister bij mijn vriendin, moest ik hem weer 2x in de hoek zetten, maar het werkt wel, want het maakt enorme indruk. Later thuis moest het nog een keer... En ik hoop dat als hij in de gaten heeft dat ik niet alleen, zeg maar ook doe.. Dat het zodanig impact heeft, dat waarschuwen strax voldoende is... Want meneertje is op moment wel heeel baldadig en slecht aan het luisteren.... Ik vind het zelf ontzettend vermoeiend en heel zwaar om toe te passen, hebben jullie dat ook??? Liefs
@ Mamzie, meis, ik sluit me volledig bij Jedalin aan, en toch heb ik er geen woorden voor... 1 meter en 21 kilo... Dat is inderdaad toch wel een flinke jongen! En dan kan je je helemaal moeilijk voorstellen dat hij dan qua ontwikkeling zo'n eind achterloopt.. Wat moet dat ongelofelijk moeilijk zijn! Het is misschien een heel stomme vraag, maar hoe "doe" je dit? Hoe hou je het vol? Waar trek je je aan op? Er zullen ongetwijfeld momenten zijn waar je enorm van kan genieten! En je zult enorm veel van je kids houden, maar dit moet toch zooo zwaar zijn? Draait jou hele leven niet letterlijk om zorgen, zorgen en zorgen? Begrijp me alsjeblieft niet verkeerd, ik wil je niet kwetsen, of medelijden creeeren, maar het lijkt me zooo pittig? Begrijp je wat ik bedoel? Kan en wil je daarover iets met ons delen? Of juist liever niet? Het spijt me als ik je pijn heb gedaan met dit bericht, dat is absoluut niet mijn bedoeling, heb juist zoveel respect voor jou! Dikke knuffel!
hoi Kussie, Je hebt me geen pijn gedaan hoor met je vraag/bericht Ik krijg die vraag minstens elke week wel gesteld. Tja hoe houden we het vol...we zullen wel moeten he. Kan niet anders. En hulp is onderweg. Dat maakt het ook wel dragelijker. De toekomst is alleen erg onzeker. En ik denk er ook maar niet al te vaak over na. Het kan alle kanten op ja. Dus we leven met de dag. KLeine simpele dingen zijn vaak een enorme opgave. Een wandeling is al vreselijk frustrerend. Dit omdat als we de ene dag weg nr 1 inslaan. Dan wil Owen de volgende weer die weg in. Is hem niet aan het verstand te brengen dat we een andere kant opgaan. Dan is het groot drama! De drama's die jullie hier beschrijven die heeft Owen ook maar dan een graatje erger. En dat iets van 15 keer op een dag. Dag in dag uit, weken, maanden, elke dag. Je kan hem niet straffen want dat snapt ie niet. Hij begrijpt gewoon niks van wat we zeggen en hij zit zo in zn eigen wereld dat je hem niet kan sturen. Een kind van zijn leeftijd kan je ( zoals hier wel eens beschreven ) in de hoek zetten. Op een gegeven moment als je consequent blijft dan dringt het door. Maar Owen snapt dat niet. Het woord ; wachten, mag niet, blijven staan, knuffel, goed maken etc etc. Niks snapt ie. Snapt geen mama of papa. Je kan niet vragen of ie wil eten of drinken, dingen aanwijzen snapt ie niet. Als ik of mijn man de kamer uitlopen en uren wegblijven dan doet hem dat niks. Als we thuiskomen na uren weg te zijn geweest dan kijkt ie je niet eens aan en begroet je ook niet. Als we naar opa en oma gaan dan kijkt ie hun ook niet aan. Visite negeerd ie compleet. Dat zijn allemaal dingen die enorm pijn doen. Maar hopelijk als ie ouder word gaat ie zich meer op ons richten en hopelijk is er dan ook een vorm van communiceren mogelijk.
Leuk als je vent ziek thuis komt. Lig sinds vrijdag ook gevloerd. Voel me kei beroerd en Jaëlian slaapt nog slechter (dacht niet dat het mogelijk was). Ieder uur van de nacht is hij wakker, en ik weet gewoon niet waar het aan ligt.
@ mamzie: Pff, meis toch, heftig. Jeetje... @ Kussie: Hier ook altijd kids onder de indruk als ze in de hoek moeten ja haha. Het helpt idd goed! Vind het niet lastig of vermoeiend om toe te passen; tis juist vermoeiend als je het niet toe past en ze daardoor veel vervelender worden @ hier; Gisteren naar Miss Saigon geweest. Wauw, wat een ongelooflijk mooie musical was dat. Echt....super mooi. Grappig, we liepen de zaal uit en ik zag allemaal mannen in hun ogen de tranen weg wrijven en neus snuiten. hihi, dat zegt wel iets. Einde was ook erg heftig, echt super mooi. Jamai speelde een van de hoofdrollen en die was echt heel erg goed ook! Geniet van het lekker lange pinsterweekend meiden!
Lig je op de bank te slapen, word je wakker van een doffe klap en een oorverdovend gekrijs. Joënna was van de trampoline afgevallen. Jorgen was nog geen seconde door de opening heen, draaide zich om om hem de opening dicht te maken, en Joënna stuitert er zo doorheen. Ze heeft de klap met haar gezicht opgevangen. De schade valt gelukkig mee. Ze is helder en alert en heeft praatjes voor 10. Na het avond eten nog even naar mijn schoonzus geweest en daar heeft ze nog lekker op de trampoline gespeeld. Ze wil nu alleen niet naar bed. Eigenlijk wilden ik haar om 23.00 wakker maken, maar hoop dat ze dan slaapt.
oh gwen!! Arme Joënna!!!! Pff, krijg de rillingen als ik het lees...zo op dr gezichtje Geen bloedneus of tandjes door de lip dan ofzo??!! Viel je op steen of gras? Dikke knuffel voor je meisje en hopelijk slaapt ze nu en is er niets aan de hand! Gossie
@Ano; ooh neomi ook al zo erg in de supermarkt. Ikvind het echt verschrikkelijk, maar ben blij dat ik niet de enige ben het zijn pittige dames! Och de vijfde ziekte, ja daar krijg je ook uitslag van, sterkte voor Neomi! @Mamzie; jeetje,daar schrik ik van! Jullie wisten al dat hij autisme heeeft, maar dit hadden jullie ook niet verwacht. Sterkte de komende tijd, betekent dit dat hij elke doordeweekse dag daarheen gaat dan? De dingen die je beschrijft, pfff.. ik vind het heel erg voor jullie. Zeker het niet kunnen communiceren lijkt me verschrikkelijk. Ik hoop met jullie mee dat als hij ouder is het beter zal worden. Betekent het dan dat als hij 4 jaar is, hij dan 2,5 jaar is en wel kan praten of houdt het ergens op? @jedalin, jippie vakantie!!!!! Heb je nog iets leuks gedaan dit weekend? Leuk dat de musical zo leuk was! Ik hou er persoonlijk niet van, maar geloof wel dat als je van musicals houdt, je bij Miss Saigon goed zit. @gwen; Beterschap voor je man! Dat kun je wel gebruiken maar niet heus.... Hoe gaat het nu met jullie? @Kussie, af en toe moet het wel eens, in de hoek, daar wen je wel aan Hier werkt het goed hoor, ik hoef er maar mee te dreigen en ze houdt vaak op met zeuren, tenzij ze in zo'n woedestuip zit dan. Goed gedaan in ieder geval !
@Gwen; Ojeetje, arme Joënna!! Is ze flink gehavend? Hoe is het met Jaëlian? Manlief was dus alweer wat opgeknapt dan?
@Hier;Gisteren lekker weesten zwemmen in het zwembad in de buurt. Fenna vond het leuk, maar is nog steeds niet lekker en heeft veel koorts, dus tja, het was op halve kracht. Maar ik ga niet de hele dag met haar binnen zitten, tis veels te warm hier in de flat. Hebben jullie kindjes ook koorts? Er is verder niet zoveel aan de hand, ze speelt genoeg, maar als de koorts stijgt, wordt ze lamlendig. Inmiddels ook weer gepoept gelukkig. En slaapproblemen, pffff. iedere twee uur gillen en eruit willen. Het zal ook veel te warm zijn in het kamertje. En ze staaaat erop om haar lange mouwen-pyjama aan te doen, met de deken erover heen. Anders gaat ze haar bed niet in. Net alsof het winter is. Hier ook weer kei-ongesteld. Ach ja, Zo erg vond ik het deze keer niet. Hen alleen veel buikpijn ervan. Ben trouwens fanatiek iedere week wedstrijden aan het hardlopen, 10 km telkens. Nu ook afgelopen zaterdagavond gedaan, werkelijk kapot ging ik!! In die hitte, pffff, maar ik heb hem uitgelopen en was helemaal trots. fijne vrije dag vandaag!! ps hoe gaat bij jullie het potje plassen? Hier steeds beter!