Maart mama's 2010, deel 7!

Discussie in 'De mama's' gestart door jedalin, 9 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Jedalin: Ze is met de linkerkant van haar gezicht op de grindtegels terecht gekomen:(
    Ik heb Jorgen nog nooit zo in paniek gezien.

Geen tanden door de lip, wel heeft ze op haar wang gebeter, en is haar mondhoek kapot.
    Ook geen bloedneus. Was gisteren wel even bang dat ik bloed uit haar oor zag komen, maar dat was gewoon kapot van de val.

We hebben echt geluk gehad, maar de schrik zit er nog wel even goed in.

2. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Boomie: Opzich valt de schade best mee. Wat sneetjes en scheurtjes en haar linkerkant is vooral dik.

Ben gisteravond een uur na haar val met haar wezen douchen, zodat haar gezicht schoon zou spoelen, en ik even kon kijken hoe ze verder reageerde en eruit zag. Verder zie je helemaal niks op haar lichaam. Geen schrammetje, blauwe plek, helemaal niks.
    De klap is dus volledig met haar gezicht opgevangen:(

Ja manlief is alweer opgeknapt. Nog wel giga verkouden, maar voelt zich verder weer goed.

Ik ook flink verkouden, maar voel me nog niet "je van het".

Jaëlian is druk bezig met geluidjes te maken. Hij brabbelt er vrolijk op los. Alleen vind hij het heerlijk om plat op zijn achterhoofd te liggen. Ondanks dat we er goed op letten, begint hij toch af te platten:(.
    Hij ligt weer ingebakerd, maar nu ook wat schuin (heb een schuin kussen in de wieg liggen, en daar een hydrofiel onder gelegd, zodat hij naar rechts ligt met zijn hoofd).
    Ook boxmobiel weg gehaald en de zijkanten interessanter gemaakt.

Hopelijk is dit voldoende.

3. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Mamzie: Dat is echt iedere dag "overleven". Mijn hemel, wat lijkt mij dat lastig als je niet met hem kan communiceren.

Wat een klap om het nu bevestigd te krijgen. Tuurlijk weet je dat hij achterloopt, maar om nu te horen hoe lang, en het nu definitief te horen, lijkt me echt erg.

Hopelijk is de indicatie snel rond, en kan Owen snel naar het KDC toe. Zou fijn zijn als ze daar een manier van communiceren kunnen vinden.

Wouw, dat is echt groot:$. Heb je al enig idee hoe ze dat ze het willen gaan onderzoeken?

Je gaat het heel druk krijgen de komende tijd, maar wel positief!! Er gaat nu echt iets gebeuren!!

Hoe gaat het met Erik op het MKDV?

4. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Setti: Wat een super lief meisje heb je toch!! Oooohhhhh, echt een dametje op de foto's.

Hahahahahaha, moet stiekem wel lachen om haar gedrag:D. Komt me bekend voor:).

@ Ano: Beterschap met Neomi!!! Hoe gaat het nu met haar?

@ Boomie: Hahahahahaah, inderdaad kan er ook nog wel bij:D. Net zoals dat liedje

er kan nog meer bij,
    er kan nog meer bij

Hier heeft ze zelden koorts. Heb je enig idee waar dat van komt dat ze zo vaak koorts heeft?

Jeetje wat goed!!! Gewoon even 10 km hardlopen.............. Hele grote schouderklop op beide schouders!!

Oké.............. tja, probeer haar maar eens uit haar pyjama te krijgen en onder de deken vandaan................ Succes ermee:p:D
    Heb ook even geen tips. Het heeft hier ook even geduurd voordat ik haar uit de pyjama of nachtjapon kreeg.

@ Potje plassen: De ene dag is ze er heel fanatiek mee, en de andere dag doet ze er niks mee. Ik laat het gewoon zo.
    Nu ze bijna de hele dag buiten is en in haar bloten kont loopt kan ik niet zeggen dat het beter gaat. De ene keer plast ze heerlijk op de tegels en de andere keer pakt ze het potje.

5. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ach gus arme Joënna

En dan nog grindtegels. AUW!!!! :(
    Ziet er erg uit maar voor een val op een grindtegel heeft ze nog veel geluk gehad zeg pffff

@Hier
    Ik zal binnenkort eens een foto plaatsen van mn 2 mannetjes. Dan zie je dat er amper verschil is en dat Owen 2 keer zo breed is als Erik.
    Erik heeft door zn autisme een eetprobleem en is wat kleiner en magerder dan het doorsnee kind zeg maar.
    En dan Owen is veel en veel zwaarder dan het doorsnee kind.
    Owen is 6 kilo zwaarder dan Erik.
    Is heel vreemd om te zien een kind van 2 dat bijna even groot en zwaarder is dan een 5 jarige.....

Het kdc, geen idee of ie elke dag gaat. Zal het donderdag wel horen.

Met Erik gaat het goed op het mkd. Nog veel te leren dat wel.

6. Boomie2012

Boomie2012 Bekend lid

3 jan 2012
    526
    2
    18
    NULL
    NULL
    @Gwen; agggh gossie, dat gehavende gezichtje! Gelukkig is er niks permanent kapot gegaan en komt het allemaal weer goed!

Ja, dat is wel lekker da, lekker buiten op de tegels plassen haha. Hier loopt Fenna ook vaak zonder luier, maar soms plast ze dan op het tapijt en dat is wat minder maar ja.

Wat betreft de koorts, geen idee dus. Dachten zelf dat het aan de hitte ligt, maar daar ben ik weer op terug gekomen. Misschien toch ook de zesde ziekte? Ze heeft nu sinds donderdag koorts, zonder aanwijsbare reden. Maar nog geen uitslag verder.
    Ik ga maar eens poetsen :(

7. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Jaëlian heeft de hele nacht doorgeslapen!! Heb hem gisteren weer in zijn bakerzak gelegd. Vannacht Joënna wakker gemaakt, en daarna weer verder geslapen.

Jorgen vroeg vanochtend tegen 08.00 hoe vroeg Jaëlian vannacht was gekomen. Eeeeeehhhhhhh Jaëlian gekomen???? Eeeeehhhhhhh niet.......... Wij vlogen overeind, kijken in zijn wieg, en meneer ligt nog heerlijk te knorren.

15 minuten werd hij wakker vanwege een hoestbui. Flesje erin en hij sliep weer heerlijk verder.

Tegen 10.00 werd hij onrustig, dus in mijn armen genomen, en na een minuut of 15 werd hij rustig en sliep hij in de kinderwagen verder tot 13.00.

Wakker geworden, flesje erin, en in de box.
    Voor de eerste keer heeft hij echt liggen te spelen!!! Leuk met zijn handjes naar iets grijpen wat ik schuin had gehangen. Eraan trekken en naar zijn mond brengen. Hij had de grootste schik!
    Op een gegeven moment trok hij zo hard, dat hij het eraf trok. Manneke schrok zich dood, en begon even te huilen. Weer terug gehangen en weer verder spelen.

Nog even bij Joënna opschoot, en hup bakerzak weer in, en terug naar bed. Hij slaapt nog steeds............

8. Boomie2012

Boomie2012 Bekend lid

3 jan 2012
    526
    2
    18
    NULL
    NULL
    Wat heerlijk Gwen!! Kan me voorstellen dat jullie er hyper van zijn!! Mooie ontwikkeling joh, volhouden Jaëlian!

9. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    wat super fijn gwen dat je mannetje doorgeslapen heeft!! wat fijn. hopelijk heeft-ie het nu door!! :D

Gosh arme Joenna met d'r gezichtje afgeschaafd. Eng idee dat ze dus vol op der gezicht gevallen is :(
    Gelukkig lijkt het mee te vallen.

@ hier: sjezus wat een 2 enorme drama dagen en nachten hebben we achter de rug.
    De jongens zijn totaal uit humeur, janken om alles, worden boos om alles, eten niet meer dan 3 happen, worden een keer of 5 wakker snachts, ruziën om alles. Tis echt ontzettend NIET leuk.
    pfff, mag toch hopen dat ze vrijdag een beetje beter gehumeurd zijn anders word ik er niet vrolijk van :S

10. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

Hoi allemaal,

Ben ik ook weer es!

@ Gwen, wooww, die Joënna, wat een smak!
    Arm meiske! En dan Jorgen helemaal in paniek, hoe reageerde Joënna daar dan weer op? Was ze zelf ook helemaal in paniek of dat niet?
    Wat ben ik blij dat ze er zo ogenschijnlijk nix aan heeft overgehouden, en dat ze vanacht ook goed alert reageerde zeg! Je zou je er toch een rolberoerte van schrikken!! My god!! Vreselijk zoiets!
    En Jaëlian, die je dan ook nog es zo verrast door de hele nacht door te slapen!! Geen wonder dat je dan ook nog es overeind schiet en maakt dat je boven de wieg komt! Whaha! Maar ja, dat komt waarschijnlijk dan weer omdat ie de nacht daar voor ieder uur wakker was? Hoe dan ook, hij kan beter dít gaan volhouden!
    En wat heerlijk dat ie nu ook echt aan het spelen is!

@ Mamzie, hmm, daar had ik even niet aan gedacht, dat je die vraag uiteraard veel vrager zal krijgen! :)
    Nu voel ik me helemaal een klungel...
    Het is gewoon ook zoiets.... Je wilt er toch allemaal maar vanuit gaan als je voor je "kinderwens" gaat dat je dan een gezond kindje "krijgt" om het zo maar te zeggen, maar het is gewoon zooo niet vanzelf sprekend.... En dat blijkt ook nu weer des te meer....
    En het is voor ons gewoon niet te begrijpen te bevatten niet voor te stellen hoe het is om in jou schoenen te staan, elke dag weer....
    Je zegt wel dat je "moet" en het is leven bij de dag... Maar meid meid, je "moet" het ook maar kunnen zeg....
    Heb jij hier ook persoonlijk hulp voor? Dus zeg maar niet alleen dat de kids begleiding krijgen? Maar jij zelf, dat je dus ook jezelf niet vergeet? Dat er af en toe tijd is om ook aan jezelf te denken?
    Denken anderen daar ook wel aan? Of gaat alle aandacht altijd naar de kinderen?
    Hoe Is Owen naar Erik toe dan? En andersom, is daar wel een soort van contact? Of dat ook niet?

@ Jedalin, ik moet zeggen, dat gistermorgen en vanmiddag Stan's humeur ook om aan de wilgen te hangen was! My god! Ik denk zelf dat het nu toch ook wel van het weer komt! Het is natuurlijk heerlijk om lekker buiten te kunnen spelen enzo, maar de warmte die in huis hangt, hoe loom je er van word! Denk dat het nu toch wel invloed op ze heeft, althans, zelfs ik heb er last van, zit vandaag toch nie lekker in mijn vel! :$ Alhoewel, dat heeft weliswaar ook meer redenen, maar ben gewoon ook lamlendig zeg maar...
    Dus misschien is dat ook een reden, en het wil gaan afkoelen, dus voor vrijdag komt dat vast wel weer goed!
    Betreffende het NIET willen eten! Hou maar op! Hier precies hetzelfde! DRAMA'S! Kan maken wat ik wil, maar bij alles is het opeens "lus nie" Net zo'n verwend jonk! Whahaha...
    Snap er nix van, ik gooi het ook maar op de warmte, want drinken doet ie gelukkig wel goed!

@ Boomer, 10 km hardlopen?? Heb jij het wel voormekaar daar bovenin??? Weet je wel hoe zo'n end als dat is???
    MY GOD!! Ik doe het je nie na hoor!! Pffff!!
    En dan ook nog als het zo warm is! SERIEUS!?
    Logisch dat je dan heel trots bent op jezelf!
    Dat is echt super knap! Begreep ik het goed, dat je dan met een groep ofzo loopt? Soort van marathon? Of las ik er weer van alles bij aan? :)

@ potje, Stan gaat er wat vaker op zitten (met kleren aan) zegt dan PSSTT, en zegt "klaaaarr" en gaat weer verder met wat ie aan het doen is, whahaha...

@ hier, vanavond het bos in geweest met Stan en oma, dat was fijn zeg! Lekker koel! En oma wilde zowaar mee! Dus was 1e keer! Alleen met Stan durf ik nie zo goed. Je weet nooit wat voor gespuis er rondloopt.... Stan was op z'n fietsie en ging met gang over het fietsepad! Whaha! Als er fietsers langskwamen zei hij ze heel spontaan en vriendelijk; "Hallloooww" En zwaaide er ook nog es uitbundig bij! Je zag de mensen gewoon vrolijk worden!! Zo lieff!
    Lekker ding heb ik joh!!

Liefssss mij!

11. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Jedalin: Ik vind het ook nog steeds een eng idee dat ze de klap met haar hoofd heeft opgevangen. Moet er ook niet teveel over nadenken wat er had kunnen gebeuren.

Tuurlijk zijn ze vrijdag lekker in hun humeur!! Anders stopt je er nog een extra koekje of snoepje in, en dan zijn ze ook happy;)

Begin je al de kriebels te krijgen?

@ Kussie: Joënna reageerde eigenlijk helemaal niet op Jorgen. Jorgen riep mij in paniek, en ik pakten Joënna al heel snel al over. Meteen tegen Jorgen geroepen dat hij een icepack uit de vriezer moest pakken met een theedoek, en ik heb haar heel snel even bekeken of we actie moesten ondernemen (112 of HAP), en haar daarna gaan koelen.

Jorgen heeft een half uur naast me zitten te trillen. Echt heel sneu.

Ik ben na een klein uurtje met haar gaan douchen, zodat ze even lekker schoon werd.

Ja, hij is al weer meer als een week aan het rommelen 's nachts, en bijna ieder uur van de nacht is hij wakker. Waarom?? Geen idee. Het is niet omdat hij honger heeft (dat is vaak op zijn vroegst om 05.00). Als ik daarvoor mijn arm in de wieg leg, of bij ons in bed neem is het goed (word hij ook nog wel wakker, maar slaapt al weer heel snel in)

Ooooohhhhhh, dan smelt je hart toch gewoon als hij dat doet. Super lief!!
    Dit is overigens wel helemaal jouw weer: Lekker er op uit trekken met Stan!!

@ Jaëlian doorslapen: Ssssssssssttttttttttttttt niet te hard roepen dat hij dit moet volhouden. Dat is de goden verzoeken:D:D:D:D (maar ik bid dat hij het wel blijft doen:))

12. Soda Pop

@ Gwen, heb jij wel helemaal goed! Je wilt ook niet weten hoe ik elke morgen MEER dan genietend naar buiten loop en de frisse morgen lucht diep opsnuif!!! Hihi!! Ik geniet hier zo van!!!
    Maar om me heen hoor ik werkelijk IEDEREEN klagen!! Ik snap er nix van!! Maar ik merk wel dat het ook voor mij vermoeiend is! Whahahaha, ik heb nog nooit zoveel gefietst als de laatste 2 weken! Zelfs de weegschaal schrikt er van! :D (maar ik nie)
    Maar het is in huis nu gewoon echt drukkend, ik krijg het niet meer koel, niet meer op zolder waar ik slaap, maar ook nie op Stan's kamertje, en dat gaat mij (en Stan duidelijk ook) tegenstaan... Dus de humeurtjes komen ook opzetten.. Daarbij, elke keer die vrije dagen... Op een gegeven moment weet je gewoon ook nie meer wat je moet doen... Ik merk dat Stan soms toch wel es wat anders wil dan fietsen... Die blijft maar drammen dat ie naar de winkel wil. En daar heb ik nie elke keer zin in... Hihi... Dat gesjouw met dat stomme karretje steeds.... Pfff...

Goed gehandeld, dat je Joënna overnam en probeerde zo rustig mogelijk de situatie in je op te nemen en te kijken wat je moest doen! Zelfs MIJ lukt dat! :$ Maar na de tijd, dus wanneer alles okeej is, zit ik vaak ook te shaken als een nouw jah, centrifuge, noem het maar op... Pfffff....
    En indd, die Jorgen, die was natuurlijk even helemaal de weg kwijt.. Die voelde zich zeker ook schuldig, terwijl hij nog zo snel handelde... Het kan ook gewoon zo snel gebeuren, zo'n ongeluk(je)
    Goddank is het goed afgelopen!
    Maar even in de gaten houden of ze niet alsnog gaat klagen over hoofdpijn of wat.... Toch?

@ all, meiden, gezien jullie nie allemaal FB of Hyves hebben ga ik ff spammen hoor!! Hihi...

Liefsss mij!

13. Soda Pop

Hier alvast 2 foto's!

Bijgevoegde bestanden:

14. Soda Pop

En nog 2 :D

Bijgevoegde bestanden:

15. Soda Pop

En nog eentje voor het afleren! :D;)

Bijgevoegde bestanden:

16. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Kussie: Wat een super leuke foto's van Stan!! Hij is ook heerlijk aan het genieten van het mooie weer!
    Als je zijn koppie ziet word je toch meteen vrolijk?!

@ PenF: Hoe is het bij jullie? Alles helemaal klaar voor de grote dag?

@ Jaëlian: Gisteren 4 flessen op. Gisteravond om 21.00 de 4de, dus had weinig zin om er nog een 5de in te proppen.
    Vanochtend rond 05.00 melden hij zich, dat hij toch wel weer trek had in een flesje. Ik vond hem overigens dwars in de wieg (beentjes lagen buiten boord).
    Gaat eigenlijk toch wel tijd worden dat hij naar zijn ledikant gaat op zijn eigen kamertje...............

Mijn zusje denkt overigens nog steeds dat er bij ons over een jaar of 2 toch nog een 3de bij komt. Heb al aan mijn zusje gevraagd of ze kan rekenen. Ja dat kon ze: Nou reken er maar niet op:D

17. Soda Pop

@ Gwen, whahahaha, heb je d'r mooi gezegd! :D
    Och beentjes buiten het wiegje, wilde hij fresh air, around his feet! :D

@ Superb, ik vroeg me opeens af of ik laatst toen ik de hele meute vroeg hoe het ging, of ik jou wel had genoemd, ik schaam me echt, want volgens mij niet... (is ook zo link als je dat doet :()
    Maar ik denk echt ook wel aan jou hoor! Dus bij deze; speciaal aan jou gericht!
    Hoe gaat het bij en met jullie?
    Is de krentebaard inmiddels helemaal verdwenen en draai je weer de normale wasbeurten?
    Al een leuk(er) huis gevonden?
    En is manlief inmiddels weer wat meer thuis te vinden?
    Heb je ook zo genoten van deze -vermoed ik- Italiëachtige temperaturen? Vandaag is het trouwens wel heel ander slag weer...
    Zijn er verder nog nieuwtjes aan die kant?

@ hier, heb de laptop maar es even naar beneden gehaald....
    (deze nieuwe) ligt boven omdat ik het risico niet wil lopen dat Stan hier ook van alles over heen kegelt. Ookal is ie dan verzekerd...
    Ik heb nog geen plank aan de muur waar ie op kan, en dan zou ie op de bank moeten liggen... Zie ik niet zitten.. Was ie me iets te prijzig voor. En daarvoor ben ik er net iets te zuinig op.... :) Maar broer komt er binnenkort één aan de muur batsen! (een plank dus ;))
    Hij bevalt super! Heb inmiddels de centjes binnen voor die ander, dus die is afgeleverd! Dus ik voel me helemaal happy!
    Een boel (vakantie)centies op de spaarrekening en mijn langgekoesterde wens; een nw. laptop! Zooo coowl! Kan ik weer paar jaarties vooruit!

Straks naar fysio en vanavond komt er iemand de meterstanden op nemen. It better be a tall, dark and handsome man!!! :D:D:D

Liefs

18. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Vanochtend de stad in geweest daar Joënna nieuwe schoenen nodig heeft.
    Bij de schoenenreus leuke sandalen kunnen scoren (ze heeft ze zelf uitgezocht:D), maar ze heeft ook nog een paar gewone schoenen nodig.

Niet echt iets leuks stond ertussen, dus op naar een andere schoenenwinkel. Daar hadden ze sketchers met lichtjes. Joënna meteen helemaal weg van: Dora sjoenen:D:D.
    Tja........... die moesten het worden!! Helaas niet in haar maat, dus naar een andere winkel. Daar hadden ze ze gelukkig wel in haar maat. Kind is helemaal happy met haar Dora schoenen:D

Begin van de middag met Jaëlian bij de osteopaat geweest. Was de bedoeling dat dit een eindcontrole afspraak zou zijn en daarna klaar. Ze heeft hem toch een volledige behandeling gegeven, daar hij dit toch nog nodig had.
    Voor over 6 weken een nieuwe afspraak gemaakt om te kijken hoe we er dan voor staan.

Nog over de afplatting gehad. Volgens haar valt het reuze mee, en komt dit met een beetje aandacht vanzelf weer goed.

Thuis gekomen, flesje gegeven, en meneer ligt nu heerlijk op zijn buik te slapen:$. Tijdens de fles viel hij in slaap, en de stoute schoenen aangetrokken door hem op zijn buik in bed neer te leggen. Kijken hoe het zou gaan.
    Hij heeft even liggen wurmen, hoofd anders neergelegd en ligt nu heerlijk te tukken op zijn buik.

Tegen 16.30 rijden we naar mijn ouders toe. De kinderen blijven daar vannacht slapen, daar mijn schoonouders op vakantie zijn en ik morgen moet werken. Kan ze ook wel morgenochtend weg brengen, maar dan moeten we om 05.00 al opstaan. Beetje van de gekke.

Ondanks dat ze het hartstikke goed hebben bij mijn ouders, zie ik er wel een beetje tegenop:). De eerste keer dat onze kleine vriend er gaat slapen.

19. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    HAha Gwen fijn dat ze happy is met haar schoenen.

Zucht meiden ik wilden een verhaal typen maar de jongens zijn weer zo ontzettend vervelend en jengelig dat ik er de kans niet voor krijg m
    Ze zijn echt zooooo niet leuk nu, wat een rot fase!

Ze willen alleen maar tv kijken en helaas vind mama dat niet goed. Dus vervolgens om alles janken, ook echt letterlijk alles.

Nou ik ga maar weer, zucht.

20. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Wat ben jij streng zeg:p

De kinderen naar mijn ouders gebracht. Jaëlian zelf op bed gelegd. Wel even een paar traantjes weg gepinkt. Geen ruk aan dat ze weg zijn:(

Deel Deze Pagina