Maart mama's 2010, deel 7!

Discussie in 'De mama's' gestart door jedalin, 9 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Jedalin: Ik weet het ook niet meer. Ze doet dit al vanaf 18 maanden (kwam ik met het 2 jaar en 2 maanden consult achter). Soms is er ook wel een week dat het goed gaat, maar dan begint het gedonder weer.
    Ze gaat ook zelden meteen slapen. Altijd is ze nog wel een uur of langer wakker.
    's ochtends word ze rond 07.00 - 07.30 wakker (dus ook niet zo dat ze overdag te laat wakker word). Maakt ook niks uit of we haar 's middags laten slapen of niet. Wel merk ik (das dan wel weer het voordeel van 's nachts regelmatig je bed uit), dat ze ook onrustig slaapt. Dat verklaard wel waarom ze zo wit is overdag en moe oogt.
    Ik vertik het om haar naar beneden te halen.

Toen ik gisteravond Jaëlian tegen 19.00 naar bed bracht zei ze tegen mij: Joënna moe, Joënna slapen, Joënna kan niet slapen.

2. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Gwen; misschien een keertje het bed anders zetten? Wil ook wel eens helpen zeggen ze.
    Ehm misschien met haar juist even langs de osteopaat..
    Pff weet het anders ook niet.
    Hier gelukkig geen last van, klopt snel af haha, alleen erg vroeg wakker en de middag slaapjes worden hier ook wat korter maar ja is normaal denk ik wel op deze leeftijd.

Setti; wat ontzettend moeilijk deze tijd zeg! Wou dat ik je kon helpen, al was t maat steef aan z'n haren trekken en zeggen dat ie zo'n goede knappe vrouw niet moet laten gaan hihi..

Superb en jedalin; heerlijk vakantie aan t houden? Hier zo jaloers!

Hier; vanaaf komt iemand kijken voor een vaste trap naar zolder te plaatsen. Hebben nu een vlizo. Daar moet straks Taleah slapen aangezien we maar 2 slaapkamers hebben.
    Ben benieuwd wat de kosten gaan zijn..

Vanochtend al een dutje gedaan met Taleah. Wat was ze weer chaggie etc. Dus om 10 uur hup naar bed, helaas al om half 12 wakker dus word nu een lange middag.
    Moet straks naar de kapper en ze moet even mee, Marx komt haar daar dan ophalen.
    Nou ja zal wel Goed komen, bij andere is ze altijd lief en verlegen haha. Hoezo Taleah stout; nee dat kan toch niet....
    Wuhaha.

3. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    Setti grr die kloote onzekerheid ook.maar vind hij het zelf dan niet erg dat hij lianen 2 weken niet zou zien?ik bedoel hij wil haar toch ook wel graag zien!ennuh jij hebt ook een fulltime baan, waarom zou jij het wel moeten kunnen en hij niet?beetje krom.
    En dat afspreken, ach dacht gewoon een keer leuk misschien verder niet hoor haha..logisch dat je nu niet weet hoe of wat...

Jealin, ja woensdag is t zover, ff heb vandaag flink pijn in me buik, vrees gewoon zenuwen...
    Maar hoe heb jij het meid, hebben Jullie het goed naar de zin daar??Daan al wat opgeknapt?

Zaza hem spannend dus wat dat gaat kosten?heb ik ook geen idee van...hopelijk valt het mee!veel plezier bij de kapper!

Xxx

4. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    gwen pff wat erg zeg dat ze eigenlijk noooit normaal gelijk gaat slapen erg vermoeiend voor jou zeg. en dat zo'n klein meisje aangeeft niet te kunnen slapen. je hebt vanalles al geprobeert volgens mij heb je t bed al aan alle kanten gehad, muziek, lichtje aan, lezen, zingen. tja wat valt er normeer te proberen ik weet t echt niet. misschien voor t slapen gaan in bad? maar zul je ook al geprobeerd hebben!

hier nou hij heeft volgende week donderdag vrij genomen om voor lisanne te zorgen want ik vind dat hij meer tijd met zn dochter mag doorbrengen en bij godsgratie slaapt hij die woensdagaaf dan thuis en gaat hij niet darten en slaap ik dus een nachtje bij mn ouders en ga die donderdag dan werken. t ging niet helemaal vanzelf maar goed. hij heeft aan gegeven dat hij zal proberen in een volgend gesprek niet te gaan flippen zoals t nu wel elke keer gebeurt

5. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    zazz en hoe zit t met die trap?? duur?

6. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    #1866 Gwenolyn, 18 jun 2012
    Laatst bewerkt: 18 jun 2012
    @ Setti: Lief voor het meedenken!!
    Yep inderdaad allemaal geprobeerd/doen we nog. In bad gaan wil ze niet meer, dus we douchen. De ene keer samen, maar soms staat ze ook zelf onder de douche (vind ze helemaal stoer:D. Dan hoor ik haar in 1x roepen: Mama, Joënna klaar douchen. Zo lief!!!).
    Helaas haalt dit ook niks uit.

Fijn dat donderdag vrij heeft genomen (oké heeft enige voeten in aarde gekost).
    Het zou inderdaad fijn zijn als hij niet iedere keer flipt als je iets met hem wilt bespreken. Zou ook de komende dagen het onderwerp "relatie van jullie" even laten voor wat het is. Op die manier geef je hem ook "rust" zodat hij dingen op een rijtje kan krijgen.

Wel ben ik inderdaad met jouw eens dat hij meer tijd met Lisanne mag doorbrengen. Zit hij ver van jullie huis vandaan? Anders zou hij om de dag kunnen komen om Lisanne naar bed te brengen.

@ Slapen Joënna: CB en HA weten het ook niet meer wat er aan de hand kan zijn. Medisch mankeert ze niks (en dat idee heb ik zelf ook niet. Als ze last heeft van haar oren geeft ze ook slaap problemen, maar anders als ze nu doet).
    Ik loop al een tijdje met de gedachten om haar iets van melatonine te geven. Vandaag kreeg ik van iemand een PB'tje dat ze het voor haar zoontje enorm helpt.
    Vanmiddag in de stad Sleepzz junior gehaald. Kijken of dit misschien iets wilt helpen, zodat ze rustiger inslaapt, rustiger doorslaapt, en daardoor overdag ook wat beter te pruimen is, en niet zo dwars.

7. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Durf het bijna niet te zeggen, maar ze slaapt...........

Tegen 18.30 gegeven, om 19.00 naar boven gegaan, avond ritueeltje gedaan. Toen ik haar slaapkamer uitliep, begon ze meteen weer te huilen en om mij te roepen. Paar keer heel rustig gezegd (zonder dat ze me zag): Joënna lekker slapen.
    Ben naar beneden gegaan zag haar nog even om draaien en ze sliep.............

Dit terwijl ze helemaal hieper de pieper was toen we naar boven gingen. Dit herken ik wel, want hoe hieperder ze doet, hoe moeier ze is.

Alleen Jaëlian doet "moeilijk", maar daar kan het manneke ook niks aan doen. Wederom koorts, en voelt zich echt niet lekker. Wel even in de gaten houden, want hij hoest geel/groen slijm op.

8. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Ooooh gwen!!! Ik HOOP zo dat het een wondelmiddel is dat je gaat helpen met de slaapproblemen van Joenna!

9. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Johannal: Heb het boek wel besteld. Ben benieuwd!

10. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik hoop het ook. Ik hoop dat ze overdag hierdoor ook wat beter te pruimen is, en we deze cirkel kunnen gaan doorbreken.

11. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

@ Gwen, ik hoop indd dat die Melatonine een soort van wondermiddel is! Laat het in hemelsnaam z'n werk doen!
    En tjah, misschien inderdaad een osteopaat...
    En zelf... Ik denk dat ik na 2 jaar (persoonlijk) was gaan kijken naar een paragnoste, maar jij zegt dat je broertje ook meer voelt? En jij had het over een meisje in de gang?
    Uhhh....
    Nouw... Zal het daar dan nix mee te maken hebben?
    Ja ik weet het niet hoor?
    Maar het lijkt me nu dat je toch in staat bent om alles te proberen?
    Dit moet toch te stoppen zijn... Hier word je toch helemaal kapot van... Jij (en Joënna) houden dit toch nie vol...
    Hoe slaapt ze eigenlijk elders? Dus bij je (schoon)ouders?

Och Jaëlian ook (weer) koorts, dat arme menneke toch! Dat is toch ook wat, hij krijgt toch ook geen kans om ook maar een beetje weerstand op te bouwen... Werd het weer ook maar es wat stabieler, zodat je wat meer en regelmatiger naar buiten kon zonder gelijk het ene virus na het andere op te snuiven.

Moet nu zelf bekennen dat ik hier ook nix te fit ben.. En met mij veel meer (collega's ook) dus het heerst nu echt... Maar zou jij niet es een bezoekje aan een arts brengen voor JEZELF?
    Strax dan verwaarloos je het zo dat je met een longontsteking komt te zitten.....
    *schud hoofd*
    Dikke knuffel voor jou meis!!
    Ik hoop dat Joënna in ieder geval (rustig) doorslaapt vanacht, en dat dit een middeltje is wat haar heel goed doet, het is homeopatisch of nie?

@ Setti, allemachtig, wat is het een toestand... Dat jij je leven nu k.u.t. vind geloof ik helemaal direct! Waardeloos is het! Heeft Steef dan eigenlijk nooit iets veranderd qua wat hij deed voor Lisanne kwam? (met darten en andere uitgaansdingen)
    Zal hem nu wel even raar aan het gevoel komen dat hij nu zal moeten schipperen dan....
    Maar het is toch ook logisch?
    Zo zien (sommige) mannen dat gewoon blijkbaar écht niet heh?
    Kan daar gewoon zo verbaasd van zijn, hoe zij dingen anders bekijken en het vanzelfsprekend lijken te vinden dat alles gewoon ''hetzelfde kan blijven"
    Hoe is jou band normaal met je schoonouders dan?
    Jammer dat het contact zo nihil is! Vragen ze dan ook nauwelijks naar Lisanne? Of dat ze jou er in ondersteunen door Lisanne ook es op te willen vangen? Zodat jij even kan bijtanken? Zij zien toch ook wel in dat jij er alleen voor staat nu? Althans wat ik zo lees, komt Steef niet echt met voorstellen uit zichzelf? Okeej, hij voelt zich dan ook waardeloos, maar jij voelt je bepaald ook niet op je best nu, duhhh!!

@ Zazz, kunnen we al een buikfoto verwachten? Of sla ik dan door! :D
    Ik vind die beginnende buikjes altijd zooo mooi!! *smelt*

@ Ano, er was toch ook kans dat jullie eerder bericht kregen, maar dat is dus (nog) niet gebeurd?
    Pff, wat een spanning zo, echt niet leuk! Ik denk aan je (jullie) hoor! En duim dat het allemaal mee valt!!

@ Jedalin, hoe is het daar meid? Zijn de kids inmiddels weer opgeknapt? Kunnen jullie nu 's nachts lekker doorslapen?

12. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    gwen tja ik probeer m ook met rust te laten maar hij heeft ook niet echt de behoefte om mij te zien helaas.

ik hoop dat die siroop helpt

13. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    hier ik mail wel veel met mn schoonouders hoor. en ze vinden t enorm rot en weten hoe ik me voel want steef is net zn vader. dus ze weten helaas wat hij doormaakt en ook wat ik doormaak. iedereen bied steun door aan te bieden om op te passen maar ik vind dat ze mij en steef nu t hardst nodig heeft. maandag op dinsdag slaapt ze altijd al bij mn moeder omdat mn moeder dinsdags altijd oppast dat geeft mij nu ook wel rust maar ts wel heel erg stil nu in huis.

steef is niet veranderd in zn doen en laten in vergelijking met voor haar komst hij ging toen ook 2 soms 3 avonden weg en nu ook. hij stond alleen iedere ochtend een uur eerder op omdat ik vroeg begin met werken zodat ik haar smiddags om 4 uur al kan halen en ik elke dag een uur heb voor ik aant eten moet beginnen om met haar te spelen. wat nu helaas niet kan nu is het ophalen koken, eten ff knuffelen wassen tanden poetsen en naar bed

de band met mn schoonouders is gelukkig wel redelijk ok dat we kunnen zeggen wat we denken zn vader is in de loop der jaren erg gegroeid met praten dus hopelijk trekt steef ook nog bij. hihi

gwen beterschap voor jaelian

14. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Setti: Wat moet dat zeer doen lieverd:(
    Natuurlijk wel blijven praten, maar over de gewone dingen.

Niks is zo moeilijk als je geen prater bent, om dan te gaan praten. Het lijkt zo makkelijk, maar kan inderdaad zo moeilijk zijn.

Fijn dat de band met je schoonouders wel goed is!!

Ik hoop zo dat hij zich snel gaat realiseren wat hij nu mist, en wat hij thuis heeft: Een prachtig gezin wat voor hem door het vuur gaat.

@ Hier: Joënna heeft heerlijk geslapen!! Ik ben er vannacht een paar keer uit geweest voor Jaëlian en natuurlijk ook bij haar gekeken. Ze lag heerlijk rustig in een diepe nachtrust. Geen onrustige ademhaling, of druk doen in haar slaap.

Vanochtend werd ze ook gewoon normale tijd wakker (07.30). Ze is een stuk beter te pruimen.

Wel kwam ik erachter dat ik haar iets teveel siroop had gegeven gisteravond:). Ze mag 5 ml hebben, ik had haar 10 gegeven *oepsie*

15. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

@ Gwen, whahaha, sorry, ik moet perongeluk lachen om je! Jij bent ook wel een mutsie, kind was gewoon kats onder zijl!! Is het gevaarlijk dan? Ik hoop het toch niet?
    Nu jah, dan kon het ook niet anders dan dat het werkte... Ow ow ow... Die heeft de slaap van wel een hele week ingehaald... *proest*
    Nog naar de HA geweest met Jaëlian?
    En voor jezelf? Gezien je klachten qua nek enzo? (wat ik o.a. las op FB)

@ Setti, daar ben ik blij om, dat te lezen, dat het op deze manier gaat. Dat er in ieder geval nog contact is... De ouders van W. weet niet of jullie het nog weten, hebben nog nooit één normaal woord met me gewisseld, weet niet eens of ze nog leven :( Maar wel bijzonder dat ze mailen, hihi... Die generatie en mailen, of zijn het nog hele jonge mensen?
    Ik begrijp dat je vind en voelt dat Lisanne juist jullie nu nodig is, maar juist nu voelt ze ook alle spanningen die er zijn ook aan, het is erg dubbel, maar haar er "uit trekken" is misschien indd nog wel veel moeilijker voor haar, dan zal het helemaal "verdacht" worden... Ik ben blij dat Steef haar in ieder geval wil zien en zich toch om haar bekommert! Dat niet alles in het niet valt nu.... Sterkte meissie, hopelijk komt hij gauw tot in ieder geval het besef dat (goede) gesprekken toch zullen moeten komen.... Misschien de eerste week(en) even niet, maar daarna toch echt wel.... Het kan niet zo blijven gaan...

@ Ano, las net dat je vader jarig is, hopelijk ligt er niet een te zware stempel op en is het toch een hele fijne dag vandaag! Bij deze in iedergeval gefeliciteerd, 75 is een bijzondere leeftijd! :) En dan morgen de uitslag.. Pfff.. Toch wel erg spannend.. En bepaald geen leuke spanning...
    *knuffel*

@ Zazz, bevalt je luie dag een beetje! :)

@ hier, vanmorgen is de wijkverpleegkundige geweest, gewoon om even weer bij te kletsen en of er nog dingen zijn die ik graag wilde bespreken.. En uiteraard heb ik die. Toch nog gehad over het feit dat Stan zooo aan me hangt en dat ik het wederom graag wil doorbreken, omdat het me momenteel weer naar de keel vliegt dat ik (te) weinig Sandra tijd heb.. We hebben het heel fijn bekeken en besproken en er een soort schemaatje bij gemaakt hoe we het aan zouden kunnen pakken als ik Stan naar iemand zou brengen die ik vertrouw....
    Dit omdat ik dat al helemaal nie meer durf omdat hij zo tekeer gaat als ik hem "achter laat"

Dat gaat me vast helpen... Is als volgt:

Dat we afspreken dat ik hooguit een uurtje weg zal zijn en in de buurt blijf... Stan hooguit een kwartier "mag" huilen en ze me dan belt dat ik dan gelijk terug kom... En dat ik hem breng als het mooi weer is, omdat hij graag buiten is, en de kans dan het grootst is dat hij zich er overheen kan zetten omdat dan de afleiding het grootste is.... Tja klinkt voor jullie misschien overdreven, maar denk dat ik het zo aan ga pakken en probeer (weer) op te bouwen...

Dusss....

Nu dat was het nieuws wel weer vanaf hier...

Liefs

16. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    hihi nou ze heeft iig ff lekker geslapen en hopelijk doet ze dat ook als je maar de helft geeft hihi

17. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    kussie nee hoor meid klinkt niet overdreven zo kun je t misschien toch doorbreken en de aanpak klinkt juist goed en opbouwend voor stan zo.

18. Boomie2012

Boomie2012 Bekend lid

3 jan 2012
    526
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde hoor! Zal wel weer een 'fase' zijn.... :(
    Ik leg Fenna om 19.30 uur op bed. Pyama aan, tanden poetsen, 2 boekjes voorlezen. Exact hetzelfde ritueel. Dat moet echt van haar. Dan gaat ze beslissen om er een muziekje aan moet en of het nachtlampje aan of uit moet. Alles moet dan eerst geprobeerd worden. Dan wordt er gekeken naar het aantal knuffels. Ik moet dan een paar knuffels mee naar de huiskamer meenemen, want anders raakt ze in de stress. Dan doe ik de deur dicht en mee begint ze weer te krijsen. Ik weer terug 'wat is nu weer?', liggen ze boekjes nog op de grond en die moet ik dan weer meenemen naar de kamer. Dan ga ik weer weg, weer gekrijs, is er weer iets. Tut ofzo. Tutten moeten oolk 3 x gewassen worden. En als ik niet ga, hoor ik dan manlief die tutten weer staat te wassen.
    Na 3 x terug gegaan te zijn heb ik er lak aan en ga ik niet meer. Dan wordt ze wat rustiger, maar ze blijft to 22.30 uur ouwehoeren in bed. Hele verhalen. En 's nachts ook weer gegil om 2 uur. Dan zijn de tutten weer gevallen en wil ze mee naar het grote bed. Het enige wat dan nog helpt is dat Danny heel boos naar haar kamer stampt en resoluut zegt dat ze nu moet slapen. Mij lukt het niet, van mij neemt ze het s nachts niet aan. Pffff... erg vermoeiend. En in de ochtend moet ik haar zelf wakkermaken om 19.30 uur.

19. Boomie2012

Boomie2012 Bekend lid

3 jan 2012
    526
    2
    18
    NULL
    NULL
    @Ano; sterkte vandaag.. ik zal aan je denken!

@Gwenn; sleepzz junior? Ik heb de '' grote ' sleepzz. Maar lijkt mij dat melatonine niet goed is voor kleine kinderen. Tenminste, ik slik ook melatonine, maar dat mag maar twee weken per maand, omdat het absoluut niet mag in een zwangerschap en dat kán 2 weken per maand bij mij het geval zijn.
    Maar als het helpt, is het zeker de moeite om er naar te kijken. Lekker dat ze nu ineens wel sliep.

@Kussie; Ga je ook wel eens met Stan naar een drukke kinderspeeltuin o.i.d.? Dan is hij nl. even met allle andere kinderen bezig en niet met jou, hoop ik. Ik ga regelmatig met Fenna, en ik moet er dan af en toe achter aan rennen, want ze is me totaal vergeten.

@setti; Pfff ik vind het zo heftig voor je meid. Ik vind het zo erg om te lezen dat je hem zo aan zijn hemd moet trekken over Lisanne. Terwijl jij zoveel werkt iedere week. Is er op je werk begrip voor, heb je iets verteld? Kan je nu niet wat vrij uurtjes opnemen voor Lisanne en jij? Dat julie samen iets leuks kunnen doen?

20. Boomie2012

Boomie2012 Bekend lid

3 jan 2012
    526
    2
    18
    NULL
    NULL
    @Gwen ; ik lees dat er geen melatonine in de Sleepzz Junior zit trouwens. En tis vanaf 1 jaar, dus kan gemakkelijk inderdaad. Ik ga er eens over denken om het ook voor Fenna te gebruiken.

Deel Deze Pagina