Trotse (oude) augustus 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Leontine78, 31 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leontine78

    Leontine78 Bekend lid

    29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, hier is het nieuwe topic dan!
    We gaan gewoon verder waar we gebleven zijn!
     
  2. Puschel

    Puschel Actief lid

    5 dec 2011
    352
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok, daar zijn we dan in het nieuwe topic. Thanks Leontine.

    @libra en Yara
    Ik kolf nu ook terwijl ik voed. Wel een gedoe want je komt idd handen tekort, maar met een hoop kussens waar ik Nicole dan op leg heb ik toch een hand vrij.
    En het werkt nu beter, er komt meer melk. Nog geen giga-hoeveelheid, maar ik ben met 30 cc al superblij.
    Ik zal wel een groter borstschild kopen. Misschien dat ie dan meer pakt.
    Hier geen last van pijn van het kolven. Je kan het beste Na het kolven een druppel melk op de tepel smeren en deze dan aan de lucht laten drogen. Schijnt alle verzorging in te zitten, beter dan een creme of zalf.
     
  3. annet1985

    annet1985 Fanatiek lid

    14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    @ ah een nieuw topic heerlijk over kindjes kletsen :) !

    @ libra jeetje meid wat ben jij veranderd in je schrijven ;) vind het zo leuk om te lezen hoe vol overtuiging je borstvoeding geeft en van je kindje houd :) niet dat je dat tijdens je zwangerschap niet deed maar toen was je wat anders zeg maar :) je bent nu helemaal mama!

    @ yara leuk om te lezen dat het bij jou ook allemaal goed gaat, vervelend dat de nacht even niet zo goed ging maar dat hoor je vaker wordt vanzelf beter!

    @ hier hehe de kleine heeft vandaag weer gepoept hoe sneu kun je zijn om daar helemaal blij van te worden ;) ze had al 2 dagen niet gepoept vandaar! Ze drinkt ook weer goed gelukkig! We proberen nu het schema iets om te gooien zodat de kans wat groter is dat ze in de nacht wil doorslapen! Het is namelijk nu steeds zo dat ze van half negen tot half 3 slaapt ;) harstikke goed van haar natuurlijk maar het zou fijner zijn als ze van 11 tot 5 slaapt of 6 ;) dus ben benieuwd wordt de eerste keer vandaag! Dit weekend een druk weekendje voor de boeg, morgen gaan we een dagje naar de camping bij mijn ouders, en zondag kraamvisite en familiedag!
     
  4. Yasmin84

    Yasmin84 Fanatiek lid

    29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    Gevonden!

    @Annet ben benieuwd of het gaat lukken. Hier kwam hij alsnog om 4 uur of hij nou rond half 9 of 11 uur z'n laatste fles kreeg.
     
  5. annet1985

    annet1985 Fanatiek lid

    14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    ohh 1x per nacht is ook super natuurlijk :) we zien het wel wat de nacht brengt, we kunnen nu mooi oefenen ;) heb toch verlof hihi!
     
  6. Leontine78

    Leontine78 Bekend lid

    29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net voor het eerst op verjaarsvisite geweest met Roan.....best even spannend want hij had daarvoor twee uur nonstop gehuild. In de auto natuurlijk gelijk stil!

    Poepen gaat hier nog goed. Ik heb meestal 2 poepbroeken per dag. Je ziet hem wel moeilijk persen zo nu en dan, maar tijdens het drinken voel je dan ineens een stroom haha.
     
  7. Leontine78

    Leontine78 Bekend lid

    29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier begint de moeheid wel echt toe te slaan. En dan vind ik die huilmomenten echt moeilijk. Dan zitten de teanen hier ook hoog. Zucht.....
     
  8. Puschel

    Puschel Actief lid

    5 dec 2011
    352
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Anett,
    Ik ben benieuwd, hoop dat het lukt.

    @leontine
    Hier ook last ervan. Slechte combinatie: moeheid en hulpeloos
    Morgen weer beter meid.
    Fijn dat het op bezoek gaan goed ging.

    @ hier
    Vandaag echt een engeltje gehad ... in tegenstelling TOT gisteren. Alleen maar huilen en aan mijn borst hangen.

    @poepluier
    Hier ging vandaag ook de vlag uit. Sinds zondag geen spuitluier meer gehad. Volgens het cb kan dat met bv, er kan zelf 2 weken tussen zitten.
    Vond het maar niets. Ben vandaag bij de huisarts geweest. Die heeft een sapje voorgeschreven. Ik heb haar een heel beetje laten proeven .... en toeval of niet .... eindelijk een spuitluier !:D
     
  9. marleentje26

    marleentje26 Fanatiek lid

    25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    he een nieuw topic!! Leuk dat iedereen nu eindelijk mama is!!

    Hier ook een ukkie wat moeilijk kan poepen. Overgestapt op omneo voeidng speciaal voor lastige poepers. Ging van de week goed dagelijks poepen vanaf zondag maar woensdag de laatste keer alweer dus hopen dat er morgen weer wat komt.

    Sorry meiden ik lees wel bij maar het komnt er niet van om te reageren. Ben zo druk hier met 2 ukken en mijn die veel werkt nu nog tot 24.00 dus ja als het dan even rustig is plof ik neer op de bank. Wil jens namelijk ook aandacht geven als mika slaapt. Even een momentje voor hem alleen.

    Morgen gaan we kijken voor een andere auto voor erbij. De auto van jeroen krijgt zoveel onkosten dat we beter een andere kunnen kopen. Dus morgen op pad...
     
  10. Yara89

    Yara89 Fanatiek lid

    10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Puschel, ah dat gaat al de goede kant op, hoe vaker je kolft, hoe meer er komt:)
    Hier ook geen pijn bij het kolven. Enige wat ik lastig blijf vinden zijn die harde plekken..

    Annet, klopt, lees het ook vaker, maar is wel prut:p Achja, ook dat wordt beter:)
    Ben benieuwd of het gaat lukken met de verschuiving van de tijden! Druk weekend heb je voor de boeg, maar wel leuk, veel plezier!

    Leontine, fijn dat de verjaardagsvisite goed ging!
    Erg is dat dan he, die huilmomenten als je al uitgeput bent.. Is gewoon rot dat je er ook niks aan kunt doen..

    Marleentje, groot gelijk hoor meid, geniet maar lekker van je mannen! Succes met de autojacht morgen:)

    Poepluier, hier ook een week niet gepoept, maar dat kan.idd gewoon met bv:)
     
  11. annet1985

    annet1985 Fanatiek lid

    14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    hier 23.00 laatste fles gehad en om 3.30 melde ze zich weer ,ach ze is pas 3 weken dus had geen hoge verwachtingen ! Ben wel benieuwd hoe laat ze hier na komt ;) ze is namelijk ook wat verkouden dus heb het gevoel dat ze iets meer wil drinken ofzo!

    @ poepen jeetje mina 2 weken lang kan dat duren met bv? was helemaal blij gister haha nou maar hopen dat ze het zo goed blijft doen!
     
  12. nath86

    nath86 Actief lid

    1 jun 2011
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier precies zo annet. Om 11 uur de laatste fles en half 4 kwam ze weer... Vanacht de eerste nacht dat ze in haar ledikanten slaapt.. Mama heeft er meer moeite mee dan Sophie...
    Poepen en plassen doet ze goed. Elke dag flink wat plasluiers en sinds de infacol netjes elke dag een poepluier en merk dat ze zoveel minder kraampjes heeft.

    Hebben jullie ook savonds rond etenstijd een jengel uurtje? Is hier tot nu toe enige moment dat ze flink jengelt.... En ze huilt weer... Nu dan dus even de tut maar pakken....
     
  13. Leontine78

    Leontine78 Bekend lid

    29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff, heb nu heel even een rustmomentje. Ben de halve nacht in de weer geweest. Niets leek te helpen. Uiteindelijk is hij op mijn arm in de voedingsstoel in slaap gevallen en slaapt nu nog. Honger is dus echt uitgesloten, want er zit straks ondanks het huilen vijf uur tussen.

    Ik ga zo denk even naar de Etos voor de Infacol. Waarschijnlijk spelen de darmkrampjes hem nu echt parten....
     
  14. nath86

    nath86 Actief lid

    1 jun 2011
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leontine hier werkt het super met infacol.. Duurde wel even voordat het werkte... Maar nu na de voeding geen baby'tje meer die hevig spartelend tegen je aan ligt van de krampjes... Bovendien vind ze dat sinaasappel smaakje heerlijk...
     
  15. Niqi79

    Niqi79 Actief lid

    7 jun 2011
    307
    0
    16
    Noord Brabant
    Hoi,

    Wat leuk een nieuw topic!! Ik zal proberen om vanaf nu af aan wat actiever mee te kletsen ipv alleen maar te lezen ;).

    @ Langer slapen 's nachts: S. krijgt altijd rond 23 uur de laatste voeding. Tot een paar dagen terug kreeg hij 120/4. Hij werd dan altijd 3 a 4 uur later wakker. Het CB heeft ons geadviseerd om met de laatste fles iets meer te geven (150/5) en voorlopig overdag gewoon 120/4. Dit lijkt goed te werken. De laatste nachten slaapt hij tot ongeveer 4.30 / 5 uur :).

    @ Infacol: dit heb ik vanaf het begin af aan gebruikt. Het lijkt hier niet echt te werken helaas. In het begin vond S. het sinaasappelsmaakje wel lekker maar de laatste week niet meer, hij trekt dan zo'n vies gezicht als ik het pipetje in zijn mondje stop. Gisteravond en vanochtend heb ik het S. niet gegeven en nu lijkt hij zelfs minder krampjes te hebben :(.
     
  16. Puschel

    Puschel Actief lid

    5 dec 2011
    352
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gek dat de infacol bij de een wel werkt en bij de ander niet. Ik heb ook zo mijn vrragtekens, maar ze vind het iig lekker. Dus wij smeren het nog weleens op de speen om die aantrekkelijk te maken als ze mijn teleleren weer als fopspeen gebruikt. ;)

    Ik zal dan simplex eens bestellen, kijken of dat beter werkt. Heb hier al zo veel positiefs. Over gehoord.

    @inbakeren
    Doen jullie dat ook overdag of alleen 's nachts?
     
  17. Leontine78

    Leontine78 Bekend lid

    29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geven jullie de infacol bij elke voeding?
     
  18. Bellabella

    Bellabella Fanatiek lid

    12 jun 2008
    1.082
    0
    0
    Gooi
    Gaat alles goed met Jola? Ik zit niet op FB en ben benieuwd...
     
  19. nath86

    nath86 Actief lid

    1 jun 2011
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik geef hem om de voeding nu. Eerder elke voeding. Maar aangezien het nu zo goed gaat wou ik zien of om de voeding nog steeds bij haar werkt...
     
  20. Jel123

    Jel123 Actief lid

    1 aug 2011
    222
    0
    0
    Zo even een paar dagen geen tijd gehad om bij te lezen. Hij was twee dagen erg huilerig en wilde steeds weer drinken. Pff, afzien dan hoor! Eergister was hij ook echt aan het clusteren, wilde steeds maar drinken en niet meer los laten... en ik heb echt wel veel melk.
    Vannacht ging het gelukkig (3 en 4 uur tussen de voedingen) en nu ligt hij ook heerlijk rustig te slapen.

    Libra; knap hoor hoe jij de borstvoeding zo makkelijk oppakt. Kolven tegelijkertijd gaat mij echt niet lukken, ik heb beiden handen nog nodig om hem goed te laten drinken (1 hand om zijn hoofd te begeleiden en 1 hand om mijn borst te ondersteunen). Misschien komt dat ook wel omdat mijn borsten zo groot geworden zijn, ik vind ze nu echt onhandig zeg maar :)
    Ik heb de Philips Avent electrische kolf aangeschaft en die doet echt geen pijn. Er zit ook een beschermhoes op het schild die erg zacht is. Bij de eerste keer kolven van 1 borst had ik 120 cl en er kwam nog meer uit, maar mijn flesje zat vol. Niet zo gek dus dat hij altijd maar 1 borst wil en dan in slaap valt.
    Lactatiedeskundige zei trouwens dat je het flesje niet echt hoeft op te warmen als je het gaat geven, gewoon op kamertemperatuur brengen door het flesje bijvoorbeeld kort in een pan met heet water te zetten. Doen jullie dit ook of warmen jullie het wel nog op?

    In de draagzak valt meneer ook erg snel in slaap en blijft dan ook makkelijk 2,5/3 uur slapen. Ik heb de Marsupi Breeze aangeschaft en die bevalt dus goed. Wat ik wel lastig vind is dat ik hem dan wel moet laten zitten want als ik hem eruit haal wordt hij toch wakker en dan slaapt hij dus niet die 2,5/3 uur achter elkaar. Hij valt niet weer verder in slaap in zijn bedje of wagen.

    Hij heeft z'n huilbui 's avonds rond 19/20 uur als wij willen eten... We hebben nu maar besloten om na elkaar te gaan eten want dan eet je toch rustiger. Het is natuurlijk toch maar tijdelijk.

    's Nachts slaapt hij nu wel redelijk door. Hij wordt wel wakker om de 3 uur meestal om te drinken maar ik kan hem nu wel gelijk weer terug leggen en dan slaapt hij verder. Eerder was hij af en toe nog een/twee uur klaarwakker 's nachts waardoor ik voor m'n gevoel soms wel 6x dezelfde nieuwsuitzending zat te bekijken op nl 1 :D

    Darmkrampjes zijn afgelopen week echt een stuk minder geworden, eindelijk! Tuurlijk heeft hij ze nog wel maar niet meer de hele dag door. Ik heb ook Infacol gebruikt maar hier heeft het niet echt geholpen volgens mij. Op zijn buikje leggen op mijn borst heeft nog het meeste geholpen zodat hij in slaap viel.
     

Deel Deze Pagina