@ Boomer, ik weet niet precies hoeveel ik kwijt ga zijn aan voeding, maar 1 ding is zeker, het vliegt er door Zucht! @ Shezze, pfff dat is ook wat als Roué tussen de voeding door de hele tijd huilt.. Hopelijk helpt de andere voeding, zal voor je duimen!! @ All, ik probeer er echt met open mind in te stappen, maar ik kan er nix aan doen, dat ik ergens gewoon blijf hopen op een wonder
Pfff ik denk toch dat Esmay te weinig voeding krijgt nu ik weer terug naar minder ben gegaan...... Nou ja overdag ging het goed maar de fles van 17.30 was zo leeg en na 1,5 uur begon ze weer flink te huilen dus toen toch nog maar een klein flesje van 60 cc bijgegeven (foei!) en daarna was ze stil! Misschien dat ik dan maar de fles van 17.30 en 21.30 ietsjes moet verhogen of gewoon moet houden op 150 zoals ik voorheen deed? En dan de rest van de flessen gewoon op 120 + 4 ?
Hehe, even rust. Nienke ligt in de box te slapen. Ze is meestal 's avonds wakker, maar wil dan niks, dan alleen bij mama zijn. Uh, geloof dat ik niet veel onthouden hebt. Schema, ik kijk naar Nienke en dat schema hou ik aan. Hangt er ook vanaf hoe laat ze 's nacht komt. Maar we zitten tegenwoodig op 5 voedingen per dag, omdat ze 's nachts steeds beter gaat slapen. Speenprobleem, wij gebruiken hier een peuter van 2 jaar. Vanmiddag lag Nienke in de box te huilen en Marleen pakt iets van de grote tafel, maar ik zag niet wat. Staat ze bij de box en wurmt die speen bij Nienke erin. Had ze dus het doosje gepakt, waar de speen in zat. Ze is dan echt de grote zus. Weggaan zonder je beeb, waarschijnlijk scheelt het, dat het de 2de is, maar ik heb er geen problemen mee, als ik even weg ben, zonder Nienke. Maar dan is wel hubbie thuis of mijn pa. Mamzie, hoe is het met Owen? Kussiex, Van de week wilde Nienke na haar nachtvoeding niet meer slapen. Ik heb haar toen lekker op mijn buik gelegd en zo hebben we samen nog even kunnen slapen. Van het rondlopen met beeb op je arm word je ook niet vrolijker van en zo rust je toch nog wel uit. Marije, gelukkig gingen de prikjes goed. Heeft mama zich ook groot kunnen houden? Hebben ze er nu last van of gaat het nog goed.
Hoeveel weegt Esmay nu dan? Want als je op 5 voedingen zit van 150/5, dan is dat toch niet te veel? Want als je dus minder gaat geven, dan krijgt ze volgens mij weer te weinig. Of je moet overgaan op 6 voedingen van 120/4. Kan het geen virus of bacterie zijn die in haar darmen zit?
boomer fijn dat het helpt met dat spuugdoekje!ik heb er straks ook even een spuugdoekje in gedaan want had geen hydrofielluier bij de hand maar dat werkte hiert toch niet zo goed, dus toch maar weer een hydrofielluier erdoor heen. fijne avond met je hond en je meisje!! ja zippie idd ben ik ook erg nieuwschierig naar... neomi net getempt en ze had 37.5 iets verhoogd voor haar doen zeker.en ook jengelig vandaag dus misschien heeft t iets met elkaar te maken...
hey meiden ik probeer ook weer een beetje van de partij te zijn.... hoop dat ik het een beetje kan bijhouden!
Kleintje, vanaf 4 kg mogen ze 5x 150/5. (staat op het pak friso) Maar als Ivar een uur na de fles nog steeds/alweer honger heeft geef ik hem ook gerust nog wat bij. Dit is maar af en toe, maar het helpt altijd goed qua gewicht mogen ze ook wat meer. (Ivar is ong. 4,5 kg en ik denk Esmay nu ook ong?) De richtlijn is 150-180 cc per kilo. dus dat is max 900 cc, dus daar zit ze dan nog steeds niet aan met at extra flesje. schema, hier ook geen vast schema, Ivar komt overdag ong. om de 4 uur en 's nachts slaapt hij meestal 8-10 door... Dus het hele dagritme hangt af van hoe laat hij wakker wordt 's ochtends en wat er op de planning staat die dag.
Hoi allemaal, Ik heb in het begin van de zwangerschap meegeschreven bij de maart2010 mama's, daarna niet echt tijd meer gehad om het bij te houden... Ik ga het nu toch maar weer proberen Ik ben op 31-03 bevallen van een fantastische dochter milou. Uiteindelijk was ze 12 dagen te laat, dus ik was allang blij dat ze toch spontaan kwam. De bevalling ging heel vlot, 3,5 uur weeen en 8 minuten persen... Wist niet dat het ook zo kon! Mijn vriend is veel weg voor zijn werk, nu ook voor 2 weken. Is wel even pittig, maar we blijven ademen en lachen Ik hoop dat het met iedereen goed gaat, ik zal nu even terug lezen hoe het jullie vergaan is
Hey Hey, Vandaag niet naar de huisarts geweest. Ik had weer een zeer beroerde nacht gehad. Kleine sliep goed alleen ik niet. Dus is mijn ventje er uit geweest voor de nacht en eerste ochtendvoeding. Ik ben doorgeslapen tot half 11. Dus daarna helemaal vergeten dat ik die HA moest bellen. Maar gelukkig stond om half 3 de dame van de CB voor de deur. Daar heb ik een heel fijn gesprek mee gehad. Ik heb me verhaal kunnen doen en verteld dat ik me best Kl*te voel. Ze heeft me toch aangeraden om toch naar de huisarts te gaan. Maar maandag komt ze weer langs met een inbarkeerdoek voor Rowan. Want hij blijft zijn dekentjes van zich af trappen. En heeft ze voor mij extra info over hulp als ik mezelf toch verder de put in voel zakken. En de hoortest was super en ze was verder ook zeer te vreden over Rowan. Pff wat zie ik op tegen volgende week. Dan ben ik de hele dag van 6 uur smorgens tot half 7 savonds alleen. Vind het doodeng en spannend zeg. Hoop dat ik me dan ook een stuk fitter voel. Ohh hier trouwens al wel geschoren van onderen. Het was zo aan het jeuken Wel vreemd gezicht weer dat ik me onderkant na maanden weer kon zien 8) En vinden jullie het "vloeien" ook zo stinken. Ik kan me wel 10x wassen en verschonen op de dag en blijf het ruiken BAH
Tja ik weet het soms ook niet meer hoor Ik denk idd dat ze wel meer dan 4 kg is! Maar de huisarts zei dat ze waarschijnlijk TEVEEL voeding binnen kreeg waardoor ze ging spugen.... Vandaar dat ik nu weer wat terug moet! Heb het idee dat overdag die 120 + 4 voldoende voor haar is maar om 17.30 en 21.30 heeft ze volgens mij echt meer nodig! Dus ik denk dat ik dan maar die beide keren 150 ga geven.... Dan zou ze dus eigenlijk 3 x +- 135 en 2 x +- 165 dus 735 ml krijgen... Als ze dus 4,5 kg zou zijn dan zou ze 675 minimaal nodig hebben, dan komt ze er wel aan... Oh als ik haar 5 flessen van 120 + 4 geef dan komt ze er ook aan.... Maar goed ik geef haar dus maar wat extra! Nog even een vraag over de pil: kan ik daar nu al gewoon mee starten? en dan is de 1e strip niet betrouwbaar toch?
Stroopie wat lief Mooie foto! Lynette: ik zou idd echt even langs de huisarts gaan! Hopelijk gaat die inbakerzak werken... Sterkte meid *knuffel*
Kleintje, Dan zou ik idd die 2 laatste voedingen ophogen. En zodra ze de rest van de dag ook meer wil laat ze je dat echt wel merken hoor
Stroopie dat is de echte lach. Sinds gisteren probeert Melanie bij de lach ook geluid te maken. Er kwam 1 klein kreetje en toen was het weer over. Kleintje ik zou ook een beetje op je gevoel af gaan met voeding. Als de verpakking aangeeft hoeveel je mag geven en je komt daar op uit qua hoeveelheid dan kan je toch nooit te veel geven? Schema doe ik niet aan. Alleen de 1e week deed ik het. Ik let op Melanie wanneer zij het aangeeft. Ik let er natuurlijk wel op dat mocht ze binnen 3 uur komen dat ik het nog wat probeer te rekken. Maar zodra ze zo rond de 4 uur komt weet ik dat ze de fles wil.
Kleintje, ik zou zeker de laatste voor de nacht ophogen, want dan kan ze lekker de nacht mee doorkomen.
@boomer: oef vind het echt een zooi die Nystatine, net lijm! Maar het helpt heel goed. Seph vond het alleen heel vies en was dan na het eten helemaal over zijn toeren... Nu, de tweede keer, mag ik het voor de voeding gebruiken en dan wacht ik even een minuutje voor ik aanleg. En ik gebruik de helft minder maar smeer het met een goed gewassen pink door zijn wangetje, want het is een contact medicijn. Op je borsten smeren werd mij ook gezegd maar houd dan een nat washandje bij de hand want als het droogt wordt het lijm en voor je het weet zit Fenna vast geplakt aan je borst !?!?! Ik gebruik daarom daktarine voor mijn tepels dat is een tubetje crème die had ik nog... Maar goed het helpt wel goed die nystatine. Wel echt een paar dagen door blijven gebruiken wantanders komt het terug Had je ook last van je tepels? Ik de eerste keer niet maar dit keer wel en dat was echt niet fijn pfffff succes en beterschap voor jullie
@boomer: trouwens ben je w bij je huisarts geweest of heb je het zo meegekregen bij de apotheek? Ik zou namelijk wel echt even langs je huisarts gaan. Ik ben er nu al drie keer geweest voor de spruw maar moest echt elke keer komen daar was ze heel duidelijk in omdat ze niet 'zomaar' iets voor wilt schrijven aan zo'n kleintje en daarbij is het bij beginnende spruw niet nodig om gelijk ook je kindje te behandelen dan kan je ook eerst alleen je tepels behandelen...