eyy kleintje de gyn zei vandaag dat als ik wou ik gewoon weer met de pil kon beginnenm neem aan jij dus ook haha. Lynette fijn dat je toch even je verhaal kwijt kon.kan me voorstellen dat je er een beetje tegenop ziet het alleen zijn, maar komt vast goed meid, je hebt ons ook nog haha!!! En dat vloeien stinkt idd in t begin heel erg, had ik ook haha, en hoe vaka je ook wast, het helpt niet, tis echt ene hele sterke vieze geur, bij mij was ie na een week of 3 ineens weg. Nou meiden ben denk ik echt ongesteld, wel netjes 6weken na de beavlling he??? na me curretages duurde t langer, de eerste keer zou ik na 10weken net beginnen met pillen m t op te wekken en toen werd ik t spontaan in t vliegtuig naar Aruba, kwam lekker uit toen haha NOT. en na me 2e curretage heb ik t na 10 weken wel op moeten wekken en nu ben ik t dus al na 6 weken teminste als dit echt menstruatie is maar dat denk ik wel. durf alleen nog geen tampons erin te doen.., meiden slaap lekker!!
Stroopie te gekke foto zeg prachtig Geesje welkom terug en succes met bijlezen ti's nogal wat lynette heel erg veel sterkte en succes! Hier: seph vanavond beneden gehouden en dus sliep hij onrustiger en korter om half negen eten gegeven en in bed gelegd ben benieuwd hoe laat hij wakker gaat worden... Sowieso midden in de nacht maar ja dat kan gewoon niet anders morgen maar weer proberen die avond voeding beter te timen... Ikga er iig naast liggen welterusten allemaal
Mmm... nee ben dus niet langs gegaan bij de huisarts. Hoefde niet volgens de assistente. Vond het ook al een beetje raar eerlijk gezegd. Ik maak nu dit kuurtje wel af. Het is geloof ik voor 6 dagen. Fenna vindt het trouwens helemaal niet zo vies hoor. Ze sabbelde het gewoon op Maar bedankt voor de tip van de vinger. Want nu met dat pipetje drinkt ze het gewoon op, en met de vinger lijkt me veel beter ja. Oja lekker handig, staat er: 'in de mond spuiten en enkele minuten binnenhouden en dan doorslikken' Ik heb het tegen Fenna gezegd, maar ze begreep het niet helemaal Wat betreft de tepels, tja, die deden al best pijn vanwege de kloven. Nu voel ik voornamelijk steken in mijn borsten, soms ook doorgaan naar mijn rug. Ik weet niet of dat erbij hoort.
Welkom terug. Klinkt als een geweldige bevalling En 'even' teruglezen hoe het ons vergaan is, succes dr mee haha, lijkt me een onmogelijke opdracht
Boomer ik had geen steken in mijn borsten alleen onwijs prikkende tepels dus ik weet niet of het erbij hoort... En tja dat niet doorslikken snapt Seph ook nog niet maar ik hou zijn hoofdje opzij om en om en hoop dat het dan even in zijn wangetje blijft hangen... Vergeet niet nu twee keer per dag het speentje uit te koken en let heel goed op hygienne veel handen wassen en na elke voeding schone zoogcompressen...
kussiexx - het gaat wel beter met der andere voeding, gisteravond heeft hij er 4u tussen gelaten en vanmiddag heeft hij 5u geslapen. En nu slaapt hij al vanaf half acht en het is nu 10u 'savonds. Om half twaalve maak ik hem wakker en geef ik hem zijn laatste fles. Eens kijken of hij er weer 4 a 5 u tussen laat. Je geeft om hem dus hopen zal je altijd.. Maar denk vooral aan je zelf en die kleine stan... Stroopie - Wat 'n leuke foto's zeg... Geesje - Welkom terug..... Hier - Net gekolft, vanmiddag eindelijk een uurtje geslapen... Het ziet er naar uit dat de nutriton aanslaat bij Roué... Hopelijk is zijn honger nu wel gestild... Ik ga ook zo slapen, ik lees jullie later... shez8)  
Jeeeeeeeeeeeemig een maand alweer. Niet te geloven. Maar ons heerlijke mannetje doet het echt steeds beter en beter. Hij is leuk wakker en slaapt heel goed. Ook heeft hij veel minder last van prikkels (zo fijn) eigenlijk helemaal niet meer. Hij huilt wel eens maar dat valt eigenlijk ook hartstikke mee... en gisteravond is het dus gelukt om de avond 'open te breken' zodat hij niet meer in de avond die 6 uur slaapt. Om negen uur heb ik hem gevoed en boven naar bed gedaan en daar heeft hij weer 6 uur geslapen Moest vannacht dus wel om 3 uur voeden maar ja misschien lukt het vanavond wel weer om het nog eens 3 uur naar achteren te verschuiven... Ben benieuwd! Oh en wat ik ook zo knap van hem vind is dat hij, wanneer hij wakker is, niet meteen gaat huilen... Ik hoor bijvoorbeeld dat hij nu wakker is (hij heeft rond 7 uur gegeten) maar hij ligt gewoon een beetje in zijn bedje de brabbelen en slaapt zo waarschijnlijk weer in! Oh ik heb een goede dag zeg kan steeds meer van hem genieten!
mogge dames, Hier gisteren toch maar naar de dokter geweest. Hij kon echter niks vinden. Longetjes klonken goed en buikje ook. Dus geen idee. Moest wel meteen contact opnemen als ie echt koorts kreeg of heel veel minder ging drinken. Hij dirnkt nu ook minder maar nog steeds voldoende. Laat in de middag en savonds WEER last van dat plotselinge pijn-huilen. pffff Vanacht goed gegaan Vanmorgen weer 1 keer zo'n huil. En net ook maar schijnbaar is ie er zelf uitgekomen want duurde maar een paar tellen en toen was het weer stil. De Sab simplex is nog niet aangekomen. Ook niet zo gek want heb gisterochtend pas betaald. Heb nog geen reactie meer gehad van die man. Dus weet niet of ie de betaling heeft ontvangen ofzo. Maar goed, ik hoop dat het vandaag beter gaat dan gisteren met Owen
boomer als t iedere x zo lastig is om bv te geven waarom stop je er dan niet mee. je kan ook blijven kolven en dan via de fles geven dat doe ik nu ook maar t blijft wel een gedoe hoor want je bent er dus dubbel zo lang mee bezig kussie je hebt gelijk hoor dat is lang. en idd als moeder wordt je er wakker van en de rest niet!! ik hoop voor je dat hij gauw wat langer tussen de voedingen gaat laten. pil ja als je niet op de eerste dag van je menstruatie begint dan moet je nog een maand regenjassen gebruiken. en bij de een komt dan vrij snel alles op gang maar t kan alsnog wegblijven hebben ze moij verteld. lindavnr wat zijn ze gegroeid zeg!!! mamzie ik zou gewoon gaan hoor!! je zit toch iedere keer met owen dus voor zijn eigen bestwil toch?? marye haha pepijn is bijna een kilo zwaarder nog ff en dan ga je scheef lopen hihi. gwendolyn wat is pepti?? nijnja leuk kaartje zeg. zo lijkt t net of karel t geschreven heeft hihi kussie meid als jij je er goed bij voelt om hem te zien dan volg je gewoon je gevoel. en ja je weet in je achterhoofd heus wel dat t mischien nix meer wordt omdat hij jullie zo gekwetst heeft. maar ja liefde gaat niet altijd over rozen!!! lachen lisanne lacht al ffies maar nu komt er ook echt t lachend geluid bij en daar wordt je zo vrolijk van!!! ano ja t zou heel goed kunnen hoor dat t sprongetje eraan komt. jeuken ik heb nergens hechtingen gehad maar mijn boobies jeuken echt ontzettend tijdens t voeden. kleintje hoeveel weegt esmay?? als je haar gewicht maal 150 ml per kilo doet dan zie je hoeveel ze minimaal binnen moet krijgen dus stel dat ze nu 4.5 kilo weegt is dat dus 4.5 x 150 = 675 ml voeding per dag en daar zit je met 5 voedingen als het goed is net boven. dus te weinig krijgt ze denk ik niet hoor. en volgens mij is het ook weer niet te veel wat je geeft want stel dat je 5x 150 geeft dan zit je op 750 ml. misschien een idee om een opgevouwen handdoek onder het matrasje te leggen zodat ze iets omhoog ligt met slapen schijnt ook nog wel eens te helpen. stroopie wat een schattige foto en ja dat is er een. en wat heeft nienke al lang haar. ano haha dat gevoel had ik ook maar ben toch tampons gaan gebruiken alleen de eerste dag was t vreemd omdat ik m toen de hele dag heb voelen zitten terwijl het wel goed zat.
hier wow lisane is alweer 8 weken vandaag. Mijn schoonmoeder heeft gister opgepast omdat ik met de 3 katten voor inenting daar de dierenarts moest ik had een afspraak om 2 uur en zou om half weggaan. mijn schoonmoeder wilde graag met haar wandelen buiten dus de wagen klaargezet en omdat lisanne sliep hebben we haar overgelegt in de wagen. mijn schoonmoeder was er om half 12 en om kwart voor een zegt ze: nou dan ga ik maar naar buiten met haar tot straks!! ik dacht echt van nou lekker dan ik had echt zoiets van die gaat gelijk met mij de deur uit maar blijkbaar had ze behoefte om alleen met haar kleindochter te zijn dus heb ik maar mijn handen voor mijn ogen gedaan en gedacht van: het is maar voor even. vond t wel ff raar en kreeg wel gelijk een brok in mn keel. Gelukkig ging t allemaal erg goed en is ze erg lief voor oma geweest. ook heeft ze weer 8 uur ertussen gelaten ze krijgt nu om 23.00 de laatste fles en komt dan om 7 uur weer. dus wil t op de dag zo gaan doen dat ze voor de laatste voeding om 21.30 a 22.00 uit gaat komen zodat ik als ik straks weer moet gaan werken wat beter uit komt.
wie gebruikte er hier nou de Sab simplex? Heb het net binnen maar hoeveel moet ik m nou geven? gebruiksaanwijzing is in het duits
mamzie dat was ik haha. ik ben gaan goegelen en daaruti kon ik opmaken dat het kan varieren van 4 keer per dag tot iedere voeding, en tussen de 7 en 10 druppels. ligt er maar net aan hoe erg ze er last van hebben.. ik geef iedere voeding 9 druppels. setti, ja das even wenne he zo'n eerste keer.maar heb er inmiddels ook een tampon in hoor haha, had het echt nodig gelukkig viel het wel mee, al vole ik m wel een beetje zitten zeg maar... stroopie leuke foto zeg, en wat een bos haar!!! hier:nou toen ik t gister van beneden naar boven legde rond 11 begon ze te huilen in bed en vervolgens te krijsen, kreeg r niet stil, dus we dachten misschien heeft ze wel honger, dus we hebben er een flesje van 60gegeven en daarna was ze nog wat onrustig maar met een kwartiertje gelukkig wel in slaap gevallen op me borst...toen om 1.00 nog een fles en toen geslkapen tot 9.00. ik ga nu vandaag dus maar ophogen van 140 naar 150, misschien heeft ze gewoon honger, hoop stieken dat dat de reden was waarom ze laatse dagen zo jengelig is haha. nou hier zwaar ongesteld pffff vond t wel lekker hoor zo lang niet ongesteld.heb er toch maar een tampon in gedaan want t was niet bij te houden haha, dee gelukkig geen zeer. had trouwens niemand ervaring met de babykleding van de zara???
Mamzie: gelukkig dat ze niks konden vinden bij de HA, hopelijk gaat hij vanzelf weer beter drinken.... Johannal: Tijd gaat snel he!!! pfffff Setti: Bedankt voor de tip, en die oma's he :O die kunnen soms raar uit de hoek komen! Mijn moeder loopt het liefst ook de hele dag met de kinderwagen over straat als wij daar zijn En 8 weken alweer :O Ano: Wauw alweer ongesteld Snel zeg! Is een menstruatie na de bevalling over het algemeen ook wat meer?? Ik was namelijk 2 dagen gestopt met vloeien en toen kwam er ineens weer wat bloed nu heb ik alweer een paar dagen licht bloedverlies en ook wat krampen in mijn buik, ik dacht dat het gewoon nog van het vloeien was maar nu begin ik een beetje te twijfelen of het misschien niet alsnog mijn menstruatie is? Ik ben namelijk nooit echt veel ongesteld geweest (ja oké wel iets meer dan nu dat wel) nou ja ik wacht wel even af, denk dat ik morgen toch maar met de pil ga starten want dan wordt ik als het goed is niet meer ongesteld in het weekend en dat is wel fijn Esmay heeft het vannacht goed gedaan De laatste fles heeft ze alleen niet helemaal op (komt denk ik omdat ze natuurlijk een klein flesje extra had gehad) maar ze heeft wel de hele nacht doorgeslapen, 21.30 laatste fles en om 6.00 werd ik wakker van haar :O 8,5 uur pfff dat vond ik wel TE veel eigenlijk....
@Johannal; wat heerlijk he... zo mooi dat het steeds beter gaat. En het genieten alleen maar meer lijkt te worden. Ik ken het van dat brabbelen, in de nacht word ik wel echt wakker van het gehuil om te eten, maar om 8 a 9 uur zit ze alleen te tutten en te brabbelen inderdaad. Zo lekker klinkt dat. Meestal ga ik er dan meteen uit, vanochtend ben ik nog even een kwartiertje blijven liggen luisteren. @Setti; ja, dat kolven doe ik nu dus ook maar. Maar toch wil ik het blijven proberen, want het is veel fijner om echt de borst te geven, en je houd gewoon meer tijd over. Vooral in de nacht heb ik echt geen zin om te kolven Fijn dat het goed ging met het oppassen. Lijkt me ook even slikken om haar zo achter te laten. Maar je hebt het goed gedaan. @Ano; ik wist echt niet dat de zara babykleding verkoopt.. ik ben wel helemaal weg van de mexx-collectie. Hele mooie stofjes. Wow, al die doorgetrokken nachten, ik kan niet wachten totdat het hier ook zo ver is Meestal toch zo rond een maand oud denk ik he? Hier de laatste voeding gegeven om 12 uur. Toen naar bed en om half 5 begon ze te brullen. Daarna weer tot half 9. Alleen die periode tussen 5 en half 9 was eigenlijk kl*te. Ze bleef maar zeuren om dr tut. Had volgens mij ook krampen, zat allemaal te kreunen. En ze slaapt nog steeds naast ons, dus ik kon echt niet in slaap komen van haar geluiden. Uiteindelijk moeten we toch wel in slaap zijn gevallen, want om half 9 werd ik weer wakker van haar gebrabbel.
Ik lees trouwens dat jullie al vaak om 21.30 of 22.00 de laatste voeding geven. Ik geef de laatste voeding juist zo laat mogelijk, want dan kan ik daarna meteen naar bed en net zoveel slaap meepikken als haar. maar goed, jullie hebben dan ook geen nachtvoeding meer.
Hallo mama's, Even weer een berichtje van deze kersverse mama ! Ons meisje doet het zo super goed, ben echt zo trots op dr. Van de week was wel echt even wennen voor dr, ik was begonnen met bv maar omdat zij zo hard zuigt gingen heel mn tepels eraan. Ik was/ben erg zwak ivm bloedverlies en lange bevalling en viel bijna flauw met de bv. Dus ja dat moetsen we niet hebben. Over gegaan dus op fv, ze dronk niet zo heel goed. Maar is nu helemaal goed gekomen ! Ze komt netjes om de 3 uur en soms slaapt ze zelfs door en moeten we dr wakker maken.. Was ook even spannend van de week; omdat m'n vriend een halfbloedje is konden ze bij Taleah niet goed zien of ze nou echt geel was of haar kleurtje gewoon is. Ze moesten haar dus prikken, zoo zielig. Het eerste prikje lukte niet dus nog een keer! Mama flink huilen natuurlijk. En Taleah helemaal niet haha.. Maar toen moesten we op de uitslag wachten, als ze dus wel gelig was moesten we weer naar het z'huis. Gelukkig was er niks aan de hand, bloed is helemaal goed en ze is gezond! Oow wat was dat fijn om te horen .. En dat was allemaal op de 4de dag, mijn borsten klapten bijna uit elkaar. Bah die k*t stuwing!! Nu nog steeds enorme boobs, maar zijn een stuk rustiger aan het worden. Nou ik hoef niet van die grote dingen hoor bah bah.. Haha ! En alleen maar huilen op de 4de dag. Gister kreeg ons meisje de hielprik, de derde dus en ze gaf weer geen kick. Ze is zo sterk en stoer! Ow wat kan je toch verliefd zijn op je kindje, we zijn helemaal in de wolken! Heerlijk .. Met mij gaat het ook elke dag wat beter, zit nu ook aan die heerlijke ijzer tabletten. Maar ze doen wel goed hun werk volgens mij. We hebben trouwens ook een super lieve kraamhulp! Zag daar toen ook zo tegen op, maar ze is echt super! Nou hier gaat dus alles super, maandag ben ik weer alleen thuis. Ownee niet helemaal alleen, natuurlijk met ons meisje Taleah! Dus ben dan weer wat vaker online want mis jullie wel hoor hihi.. Hier nog een foto'tje van gister avond; Bekijk bijlage 65868
Eliesah, wat fijn dat alles zo goed gaat!!!!! Gelukkig knap je al goed op. Jammer dat de bv niet helemaal goed verlopen is. En die stuwing is echt kl*te he... ik had er ook zo'n last van, hele schijven zaten er in. Mooie grote meid, ben maar trots en geniet ervan de komende dagen. tot snel!
Dat is voeding voor koemelkallergie. We verdenken Joënna hiervan. Sorry meiden ga zo wel alles bij lezen. Sta op het punt om met onze reu naar de dierenarts te gaan. Hij heeft last van zijn prostaat. Moest wel lachen gisteren toen ik de DA opbelden. "Aaahhhh, mijn vriend Turbo". Turbo laat zich absoluut niet onderzoeken........... Ze gaan hem zo plat spuiten en dan een echo maken om er zeker van te zijn dat het echt zijn prostaat is (hij weet het bijna wel zeker, platte ontlasting, en bloed druppels uit zijn penis), en er niet per ongeluk gruis in zijn urineleider zit. Dan word hij meteen chemisch gecastreerd. Even overleggen of ze hem bijbrengen waar ik bij ben, of dat ik hem aan het einde van de middag kan ophalen, zodat hij al bij is.
Gwenolyn: Sterkte voor de hond! Boomer: Ik gaf altijd de laatste avondvoeding al rond 10 uur. eerst betekende dat dat ik om 2 uur alweer moest voeden, toen werd dat 3 uur, toen 4 uur en nu al 5 uur. We proberen het naar half 6 te krijgen, zodat Don dan nog even kan helpen voordat hij gaat werken. Setti: Wow dat moet wel even spannend geweest zijn om Lisanne weg te brengen enz eker als het dan onverwachts langer wordt dan gedacht. Maar gelukkig is alles goed gegaan En wat slaapt ze toch heerlijk! Ano: Hopelijk is het inderdaad honger geweest, dan is het probleem snel opgelost En netjes hoor nu alweer ongesteld. Ik wil het ook graag worden. Heb namelijk wel het gevoel dat het er aan zit te komen, maar heb geen zin om er zomaar door verrast te worden. Normaal kon ik de klok erop gelijk zetten, vind ik een stuk fijner Maar goed over 2 weken wordt mijn spiraaltje geplaatst dus zal dan ws helemaal niet meer ongesteld worden. Kleintje; volgens mij is Esmay iets zwaarder dan Florine? Florine is nu 4040 gram en krijgt 5 * 150 + 5. En die gaan helemaal op. Dus waarom dat dan ineens voor Esmay teveel zou zijn? Hmmzz lastig, iedereen zegt iets anders... Kussie: Gewoon doen war jij je fijn bij voelt. En misschien loopt het goed af, misschien niet, maar dan weet je dat ook. Als je maar gewoon voor jezelf grenzen stelt en je niet zomaar laat kwetsen! Want je bent zelf en Stan natuurlijk het belangrijkst! Dus voelt het niet goed, geef dat dan echt aan he! En het is niet raar dat je stiekem toch blijft dromen. Het is allemaal erg plotseling en vers natuurlijk.... Johanna: Fijn dat het steeds een stukje beter gaat en je echt kunt genieten! Stroopie: Leuke foto's. En die lach heb je mooi gevangen. Probeer het ook al een week, maar ik ben steeds te laat Hier: Pepijn en Florine hebben toch wel last van de prikjes gekregen. Gisterenmiddag kregen ze al wat verhoging en waren ze wat huilerig. Toen ben ik even lekekr met ze in het grote bed gaan liggen en ging het gelukkig wat beter. 'savonds leken ze weinig last te hebben, alleend rinkt pepijn zijn flessen niet helemaal leeg. Maar vandaag zijn ze alleen nog wakker geweest voor de fles en dat ging al niet van harte. Verder slapen ze alleen maar, temperatuur daalt wel alweer een beetje.
@ Stroopie, echt een prachtige foto!! Ik zal eens kijken of ik een foto kan maken van een lachstuipje van Stan, daar geniet ik zo van, kan echt nie wachten tot hij ECHT gaat lachen Wat zal dat geweldig zijn, na hoeveel weken kan dat ook alweer? @ Lynette, ik herken het precies, dat het behoorlijk "onfris" ruikt, dat vloeien.... Zal dat normaal zijn dan? Als jij het ook al herkend.. Ennuh, ik had al gereageerd op je hyves, over het vergeten een afspraak te maken voor arts, hihi! En ik zou gewoon alsnog even heen gaan hoor! Beter een keer te vaak als te weinig, en als ze wat voor je kunnen doen, is dat toch alleen maar fijn! Ennuh meis!! Heb vertrouwen in jezelf, jij gaat het prima redden als je volgende week "alleen" bent met Rowan!! Ik weet zeker dat je het kan!! *dikke knuffel* @ Kleintje, ik denk dat je op je gevoel moet vertrouwen! Als jij denkt dat Esmay nu te weinig krijgt is dat natuurlijk ook nie een oplossing! En als je toch twijfelt zou ik nog een keer bellen met CB of Huisarts, dat je uitlegt hoe ze hier nu op reageert. @ Johannal, nou ik heb Stan dus gister zonder badcape in bedje gelegd.. Zijn temp was opeens maar 36,6 dus toen heb ik toch maar weer hem in badcape gelegd en daarna was het 37,1... Zucht.. Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet hoor hij ligt nu wel weer zonder badcape in zijn bedje.. Weet niet of je mijn vraag hebt gelezen, waarom dat eigenlijk niet goed is? Om hem in badcape in bed te leggen.. (gezien de kraamzorg dat ook gewoon deed??) @ Boomer, hahahaha, wat ontzettend dom jah!! Dat dat er op staat, dat ze het een paar minuten binnen moet houden en dan doorslikken!! Ongelofelijk Kan me voorstellen dat Fenna daar nog geen sjoechem van heeft @ Geesje, ik sluit me bij Boomer aan, ik wens je heel veel succes met teruglezen, hihi!! Hopelijk heb je nog een paar vrije dagen!! Haha Maar van harte welkom terug! Klinkt indd als een "heerlijke" bevalling! Van harte gefeliciteerd in iedergeval met jullie dochtertje Milou!! @ Johannal, wat een heerlijk positief bericht van jou!! Het straalt er vanaf dat je een hele trotse mama bent en inderdaad volop geniet van Seph!! @ Setti, haha, dat zeg je mooi, dat het niet altijd over rozen gaat.. Helaas is het qua liefde bij mij indd nog nooit echt over rozen gegaan.. En daarom doet dit me denk ik ook extra pijn.. Ik dacht zo dat dit echt was.. Maar ik ben heel benieuwd wat vanavond ons brengt.. Misschien zegt mijn gevoel wel dat het beter is om hem niet meer te zien, maar eerlijk gezegd kijk ik nu al uit naar vanavond Och jeetje, oma met je kleine meis op pad!! Kan me voorstellen dat je daar even een brok van in je keel kreeg!! Maar als ik het zo lees hebben zowel jij als Lisanne zich kranig gedragen!! En is het goed gegaan met de katten? Ow en gefeliciteerd met dat Lisanne al weer 2 maand is! Ik vond 2 weken al speciaal, hihi!! Dat was woensdag bij ons @ Eliesah, wat heerlijk dat jullie meiske het zo goed doet!! En wat een mooie foto!! Wat een schatje is ze!! En dat van die kraamhulp, ik zag er ook zo tegen op, maar ik vond het gewoon naar dat ze weer wegging, ook hier een schat van een meid gehad Zo zie je maar, het valt allemaal mee, hahaha!! @ Marye, vervelend dat je kleintjes toch wat last hebben (gehad) van de prikjes Gelukkig dat nu de verhoging al weer zakt, Dan heb je het ergste toch wel gehad denk ik? Meiden, ik ga es even douchen!! Liefsss San en Stan