Ik kom weer even 'binnenvallen' met een vraag. Sinds gisteren begint Luca enorm te kokhalsen tijdens de voeding. Aan de borst of uit de fles maakt niets uit.Hij begint ermee als hij net een paar slokjes gedronken heeft. Drinkt wel weer verder maar na een tijdje spuugt hij enorm...Iemand tips?
Funny: heb je al verdikkings middel nutriton ofzo in zijn flessen geprobeerd? (met rechtstreeks uit de borst is dat niet mogelijk natuurlijk ) Ik heb ook nog even een vraag: hoelang blijven kindjes ongeveer in 62 qua kledingmaat? Wil namelijk wat leuke dingetjes bestellen bij de H&M maar twijfel tussen 62 of 68! Zijn allemaal zomer kleren... Nu zit ze op 62 maar daarvan zijn sommige dingen nog wel wat te groot!
Ja maar dat wordt hem niet met nutriton. Krijgt hij amper uit defles. Maat 62 zaten de meiden in toen ze bijna 4 maanden waren en hebben daar ook wel een maand of 3-4 ingezeten. Let op babykleertjes van de HM vallen vrij groot!
@ funnyme: misschien overstappen naaar een 123 speen als hij met nutriton amper de fles uit krijgt? Dat zou het spugen in ieder geval minder kunnen maken.. Verder zou ik het eigenlijk niet weten....
stemmen thnx meiden haha van die hartjes las ik ook pas nadat ik zelf gestemd had hoor. eliesah leuk die foto en een mooie stoel zeg!! lindavnr 11 juni dat is gelukkig al vlot!!!!! funny kllinkt als verborgen reflux!!! lisanne heeft net haar prikjes gehad en heeft maar heel even gehuild! ben zo trots straks krijgt ze weer eten endan ook f tempen!! ze was 5615 gram 58.5 cm en dr hoofd 39.7 cm
Funny hoeveel schepjes doe je er dan bij? Misschien dat b.v 1 schepje al voldoende zou zijn? Esmay krijgt namelijk ook niet meer dan 1 schepje en daar heeft ze over het algemeen voldoende aan en spuugt daardoor niet terwijl het voorheen wel zo was..... Oh ja het zou ook kunnen zijn dat hij misschien wat last heeft van een verkoudheid, Esmay maakte laatst ook van die rare geluidjes tijdens de fles begon soms ook te huilen en spuugde ook weer meer, dus ik ging terug naar de HA en die heeft in haar keel gekeken en zei toen dat het een verkoudheid was waar ze last van had en dat dat de oorzaak kon zijn! En idd nu gaat het ineens veel beter! Maar als hij dit blijft doen zal ik wel even langs de HA gaan als ik jou was!
ff een vraagje voor wie cerazette gebruikt: ik heb nog een verpakte strip over en ik stap dus nu over op de gewone pil omdat ik gestopt ben met bv dus mocht iemand intresse hebben dan ff je adres pben en dan stuur ik t naar je op. ts zonde om weg te gooien en de apotheek gaat t anders toch vernietigen. en je hebt maar een soort cerazette
@ Lindavnr, een draagdoek heb ik niet.. @ Kleintje, ik heb hem de avondvoeding 10cc meer gegeven. 145cc zat hij toen op... (en hij dronk er 140 van op) @ Shezze, tuurlijk ben je geen slechte moeder!! Het is ook heerlijk als ze het zo vertrouwd bij jou vinden en lekker bij je in slaap vallen... Maar het schijnt gewoon niet (altijd) verstandig te zijn, omdat ze dan niet leren zelf in slaap te vallen ofzo... Ik heb uit eindelijk het voedingskussen om me heen gerold en daarop leunend met mijn arm heb ik Stan bij me genomen en hem lekker laten slapen bij mij..Toen weer op bed gelegd, begon het nog weer opnieuw.. Toen nog x gedaan en langer laten liggen en toen viel hij eindelijk in een wat diepere slaap...Maar toen ik hem weer op bedje legde werd hij wel weer wakker, maar bleef wel rustig.. Kon ik toch nog even douchen... Verder had hij gister ook de hele dag geen ontlasting gehad, dus dacht dat hij daar ook onrustig van kon zijn, maar hij heeft ondertussen een volle luier geproduceerd en is nog net zo huilerig... Zo ook nu in de box, hij ligt maar te jammeren en te schoppen.. Denk dat hij best moe is, maar gewoon niet kan slapen door nou jah, prikkels, dus blijf vandaag en morgen bij huis.. Kan hij even rustig wennen aan deze omgeving. Tenslotte moet hij wel weten dat hij hier woont... Hij heeft vanacht wel 7 uur geslapen Dat dan weer wel.. En daarna begon het weer opnieuw, dat hij na 2 uur begon te huilen en na die fles na een uurtje alweer... Zucht... Misschien heeft hij wel een sprongetje.. Zou ook kunnen toch? Hij is nu bijna 7 weken (verrek, MORGEN AL!!!) en ik was 2 wk overtijd.. Bij 8 of 9 weken -vanaf uitgerekende datum- krijgen ze ook een sprongetje toch? Arme ventje... Hopelijk gaat hij zich snel weer lekker voelen.. Hebben jullie kindjes trouwens ook al een echt EIGEN karaktertje/willetje Ik verschoon Stan altijd halverwege de fles, omdat hij zo gulzig drinkt... Eerst deed hij daar nix op.. Later begon hij een beetje te huilen af en toe. Toen werd het best hard huilen, en de laatste paar dagen heeft hij weer wat nieuws!! GILLEN!! Jeetje, wat kan hij een herrie maken zeg!! Hihi... Hij laat echt al merken als hij het ergens niet mee eens is!! En hij maakt ook allemaal nieuwe geluidjes!! Zo leuk Ow jah, nog een vraagje.. Ik wilde de infacol afbouwen... Dus geef het niet meer bij elke fles.. Zou het misschien daardoor komen dat hij opeens geen ontlasting had? Want persen doet hij wel, maar er kwam nix.. En hij had eigenlijk altijd elke dag op het zelfde tijdstip een volle luier... OHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH hij slaapt!! Hij is in slaap gevallen in de box!! Ships, dat schijnt ook nie te mogen.. Dilemma, of ik laat hem lekker liggen, of ik breng hem naar zijn bedje, zoals het hoort volgens de "regels" Ik vind de verantwoording en die keuzes elke keer best heel moeilijk!! Hebben jullie dat ook? Zo van "wat is nou toch het beste voor mijn kleine Uk" @ Setti, hmmm, ik kijk wel op de site, maar moet dan uit bijna 2500 foto's Lisanne zoeken!! Heb je ook een trefwoord? Als ik Lisanne in typ krijg ik wel 2 meisjes, maar niet een foto zoals jij die beschrijft... @ Lynette, IN JUNI?? Die lui sporen echt niet!!! Dat slaat toch helemaal nergens op!! Ongelofelijk!! Harstikke goed dat je het dan maar "iets hebt aangedikt" Natuurlijk wil je NU geholpen worden, jij wil ook genieten van je kleine ventje!! Wat onwijs vervelend trouwens dat Rowan ook zo snel overprikkeld is!! Dat is zo moeilijk!! Je hebt zo'n medelijden dan met de kleine, maar soms word je er zelf ook even helemaal naar van, dat je het gewoon even niet meer weet... (tenminste, dat heb ik, kan hem toch geen 24 uur op de arm houden???) @ Setti, ah das makkelijker!! Heb nu natuurlijk gestemd Alleen ik zag alleen staan, stem op deze foto, geen hartjes, die kwamen geloof ik later pas in beeld! En wat een lieve foto!! @ Boomer, daar zit ik nu ook aan te denken, dat het een combi met dat is!! Al is dat toch met 8 of 9 weken? @ Lynette, fijn dat het spiraaltje zetten zo meeviel! En wat goed dat jou baarmoeder al weer mooie gekrompen is. Hier nog niet helemaal... En bij mij vertelden ze dat ik bij een eventuele volgende zwangerschap wel naar VK mocht en dan vanaf de 8e maand aan ziekenhuis word overgedragen... Maar 70 % van de vrouwen die de 1e keer bevallen met keizersnee gaat het de 2e keer wel normaal... Ben benieuwd! Maar voorlopig dus ECHT even NIET!! @ Eliesah, zo dacht ik dus ook!! Hihi, en tis nog zooo gezellig ook!! Zo'n kleintje op je arm Hihi!! Ik genoot van dat ventje op mijn schoot en kon ook nog even shownieuws meepakken zo Hihi!! Prachtige foto's overigens!! Hihi! @ Lindavnr, oww dat is inderdaad wel spannend nu de datum bekend is. Definitief heh!! Maar meis!! Het gaat helemaal goed komen!! Daan is daar in harstikke goede handen!! Ennuh, wij leven allemaal met je mee!! @ Lindavnr, en zo lost alles zichzelf op, whahahahaha!! Ik hoop ook voor je dat hij dan gewoon in de auto ligt!! Liefs
Dit zijn de maattabellen tot 1,5 jaar. Bij sommige winkels valllen kleren klein uit (Hema) en bij andere weer iets groter (H&M of Wibra) 0-1 maand maat 50 1-2 maand maat 56 2-4 maand maat 62 4-6 maand maat 68 6-9 maand maat 74 9-12 maand maat 80 12-18 maand maat 86
Zijn jullie klaar voor foto-spam, ik ga even mijn kleine ventje weer showen hoor!! 8) Hij is hier 6 wk. en 6 dg. (foto van zojuist dus )
@ kussie: waarom zou je hem niet in de box mogen laten slapen?? Dat doen Daan en Jesse 's avonds ook. Dan gaan ze niet naar bed vanaf half 7, en dan liggen ze dus wel eens in de wipstoel of box te slapen. prima toch? Ik zou hem nu echt niet gaan wekken hoor. Zou heel goed kunnen, dat hij een sprongetje heeft. Die is er inderdaad 1 met 8 weken na uitgerekende datum. hier kunnen ze ook gillen, vooral Jesse af en toe. Die geluidjes; gaaf he. jesse maakt ook volop geluidjes. daan nog iets minder, maar die volgt vast wel
Dat heeft te maken met dat ze moeten kunnen onderscheiden dat de box, wipper etc. voor het "spelen" (wakker zijn) is en het bedje voor het slapen ofzo!! Dat advies is mij gegeven
Valt mee, hier was hij al iets beter gemutst!! Dat bericht, had ik al voor een deel een paar uur geleden geschreven en even opgeslagen in mijn kladblok, hihi!! Mijn moeder kwam namelijk even langs...
@ Hier, gatdarre, ze zouden mijn zwempak tussen 12 en 18.00 uur brengen, NOU ik heb nog steeds geen zwempak gezien, mijn hele middag is in de soep gelopen. Nu is mijn moeder dan wel even geweest, maar anders had ik nog lekker kunnen gaan wandelen! Heb er zo'n hekel aan om aan huis gekluisterd te zitten!! :x BAH!! Maar goed, ze hebben nog anderhalf uur! Hopelijk is het dan ook nog droog en kan ik alsnog even met mijn ventje op pad! Ow jah.. Hihi.. Ik heb iets gedaan wat ik in geen jaren heb gedaan!! Een abbo afgesloten MET telefoon... Was zo ontzettend voordelig voor mij, kon het niet laten.. DUSSSS Nu komt morgen (ook na 2 weken terwijl ze zeiden binnen 3 dagen(!!!) mijn BLACKBERRY CURVE 8520 binnen!! HOERAAA!! Ben zeerrr benieuwd!! Misschien kan ik dan ook wel forummen op mijn tel 8) Zijn er hier nog meer meiden met een blackberry en bevalt ie?? -zeg alsjeblieft dan ie bevalt dan- Hahahaha!! Liefssss
wat een lekker ventje zeg!! waarom mag slapen in de box niet?? hier slaapt ze ook wel eens in de box hoor.
Lief dat je naar me vraagt Wilde telkens hier reageren maar kom er maar niet aan toe. iid Owen is sinds zaterdag thuis. Ze denken aan Koemelkallergie of een infectie in zijn darmen. Er was iig IETS inhet bloed te zien. Zijn ontlasting is op kweek gezet en krijgt daar 4 juni pas de uitslag van! Heb al wel een machtiging gekregen van de kinderarts voor speciale voeding ( nutrilon Pepti ) en ben daar sinds gisteren mee begonnen. Dit gaat niet geheel zonder slag of stoot want Owen vind het maar smerig en huilt dus nog steeds veel Maar ben het nu aan het mengen zodat ie er langszaamaan aan gaat wennen. Voor de rest zit ik er een beetje doorheen. Vanmorgen is mijn oudste van de trap gevallen! Vreselijk! Zag het voor mijn ogen gebeuren. Dacht dat ie doodging! Van de bovenste trede gleed ie uit ( hij zat op zijn billen ) en toen sloeg ie over de kop en kwam halverwege de trap tot stilstand. Gelijk de dokter gebeld maar wonder boven wonder heeft ie er niks aan over gehouden. Misschien een lichte hersenschudding. Pffff Voor vanacht een wekadvies meegekregen. zo nu zijn we weer beetje bijgepraat Liefs Mamzie
FunnyMe, kokhalzen aan borst én fles, zeg je... Misschien toch dat maagklepje wat nog niet sluit - ik zou proberen om 'm zittend te voeden i.p.v. in Madonna-houding? De moeite van het proberen waard!
meiden die zijn wezen zwemmen: Welke zwemluiers hebben jullie gekocht? Welke maatje was dat en wat is het kleinste maatje? (vanaf hoeveel kilo?) Ik wil graag een keer ergens gaan zwemmen met de kids en Arno! . Voel me alleen nog meeega onzeker over mn stomme straie buik, dus dat wordt een zwempak ofzoiets. Pff, ik baal er wel van hoor. Ik ben altijd gewoon tevreden geweest over mn buik enzo, vond 'm gewoon goed..haha. En nu..ik voel me zo mega on-sexy met die strepen erop.. ik merk dat ik veel onzekerder ben geworden naar Arno toe.. Ik slaap vort met een shirt aan, dat deed ik voorheen nooit. maar moet d'r niet aan denken dat hij zo mn buik goed kan zien, als we bijv. sex hebben ofzo..want ik vind het er echt niet uit zien.. hebben meer meiden daar last van