Maart mama's 2010

Discussie in 'De mama's' gestart door Lisil, 24 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Lindavnr: FIjn dat hij de druppels vanaf zijn tutje goed pakte en idd zal vast lekker zijn dan als hij volop aan het tutten was :p

2. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen

hihihi ja zo probeer ik ook altijd te mikken met Owen ;)

3. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Ano: WOUW, prachtig het canvas schilderij!!!
    Over het platte hoofdje: Misschien alvast contact opnemen met een fysio? Het is aardig hard gegaan in 3 weken tijd..........

@ Germini: Prachtige foto: Zo tevreden en ontspannen. Heerlijk om naar te kijken.

@ Kleintje: De knipoog foto, werkelijk geweldig:D

@ Eliesah: Hier ook de toeslag voor KDV zo snel mogelijk aangevraagd. Binnen 2 weken had ik bericht terug. Vond ik wel erg snel.

@ Lindavnr: Een poetshulp is echt genieten!! Geen geld overigens.
    Toen ik nog fulltime werkten hadden we ook een poetshulp. Zo fijn dat als je thuis komt je huis helemaal schoon is. Soms zit ik er wel weer over na te denken om haar terug te nemen. Echt een luxe.
    Succes morgen met de prikjes!

@ KDV: Ik ben benieuwd wanneer ze bellen voor een intake gesprek. Dit zou uiterlijk 2 weken voordat ze voor het eerst gaat gebeuren. Alleen de gedachten al om haar daar zometeen achter te laten:(.

4. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Hier: Mijn menstruatie heeft doorgezet, nou dat is ook te voelen ook aan mijn bekken. Net weer zoveel last van als in de zwangerschap. Alles doet weer zeer. Peut had al gewaarschuwd dat dit kon gebeuren. Ik hoop dat het de volgende menstruatie niet zo heftig is.

Vanmiddag heeft de KA gebeld. Ontzettend leuk gesprek gehad. Hij was blij om te horen dat de Zantac zijn werk deed, anders had hij het nu voorgeschreven.
    Ook over voedingen gehad. Zijn vermoeden is dat ze geen last heeft van KMA, maar dat haar gedrag puur van de reflux vandaan komt. Dit is mijn idee eigenlijk ook een beetje aan het worden.
    Ik heb voorgesteld om met Enfamil AR te gaan beginnen, daar dit in de maag dmv maagzuur word ingedikt in de maag en niet in de fles. Was hij het helemaal mee eens. Mocht ze nu toch gaan reageren dan even terug bellen, en krijg ik zo ie zo een machtiging voor de Pepti, en gaan we bespreken of Novalac AR misschien een optie is.
    Zo ie zo over een maand terug komen, om te kijken hoe het gaat.

Meteen naar de apotheek gegaan om de Enfamil AR te bestellen. Morgen kan ik dit gaan ophalen. Ben heel benieuwd hoe ze erop gaat reageren, maar heb er een goed gevoel bij. De voeding spreekt me echt aan.

Ik ga even naar boven om bij Joënna de speen er weer in te stoppen, en dan weer plat liggen.
    Fijne avond meiden!!

5. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    klinkt goed Gwen! Gelukkig geen KMA :)
    Heb nog nooit van die voeding gehoord. En wat is die Novalac AR dan?
    Misschien kan ik dit ook gaan overleggen met de KA als ie toch misschien geen KMA blijkt te hebben. Je weet maar nooit ja ;)

Hier ook Owen aan de Zantac. Begint ook goed te werken hoewel ie het nog steeds smerig vind. Joënna ook?
    Vind het altijd zo sneu om te geven :(

6. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Nee waarschijnlijk geen KMA.
    Novalac AR / Novalac AR is voor kinderen met KMA en reflux dat ook in de maag word ingedikt. Ook schijnt het een meer verzadigd gevoel te geven

Ze ligt alleen maar te kokhalzen. Eerst schreeuwde ze alles bij elkaar, en nu trekt ze alleen nog een heel vies gezicht en ligt te kokhalzen. Als ze niet in haar hum is, huilt ze nog wel als ze het krijgt.
    Vind het ook erg goed werken! Hoeveel krijgt Owen? Joënna krijgt 2x daags 1ml. Dit geef ik om 22.00 (voordat ze de nacht in gaat), en om 10.00 uur 's ochtends (haar 2de fles)

7. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    dubbel post

8. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    heyy meiden!

bedankt voor de leuke reacties op de canvas!!heb vandaag de andere muur geverfd dus nu is t weer helemaal klaar, maar pff wat een baan zeg..

plat hoofd:jullie hebbene r zoveel op gerageerd dat ik niet meer precies weet wie wat zei dus reageer maar f in t algemeen haha.
    Op t cb zeiden ze toen de rechterkant dus alleen wat plat was dat ik er echt op d;r zei moest leggen en wanneer dat niet lukte eventueel fisio, dan pakken ze als ik t goed begreep de voorkeurshouding aan?!?maar dan kunnen ze d'r hoofdje volgens mij niet weer gewoon bol maken ofzo, dacht dat jij dat zei setti??hoe ging dat bij jou kennissen?
    moet over een week naar t cb, en dan hoor ik wel wat de arts ervan zegt.
    nu gewoon echt consequent op d'r zei.
    vandaag heeft ze al de hele dag op links gelegen.

lindavnr: zo lekker stukje gewandeld dus, nou hoop dat dat spul goed gaat werken maar de ontlasting was al wel wat dunner dus?nou dat zou dan een goed teken moeten zijn toch?haha moelijk he die canvas kiezen?maar ligt t niet aan de maat dan dat je het er niet goed opkrijgt?want in princiepe moet het er toch goed opkomen..

kleintje ah wat een leuke foto's, vooral die met die knipoog!

setti jee das wel wennne zeker zo de eerste keer even naar het kv.gelukkig is het goed gegaan dat steld je dan toch gerust he!

lisetje ja zou goed kunnen een sprongetje, bij Neomi kon ik het ook wel goed merken.hopelijk is het snel weer over!

kussie en is je telefoon er?balen dat je badpak niet paste, hopen dat de volgende goed zit!!

germini jij ook bedankt voor je reactie.ja ik voed r al de andere kant op en overdags ligt ze nu ook verplicht echt de hele dag op die andere niet afgeplatte kant, hoop dat dat genoeg is en dat het bijtrekt.
    Kai heeft het dus ook?maar ook echt achter of alleen de zijkant?

eliesah zozo jij dus ook vroeg eruit?is dan eigenlijk ook wel lekker he dan heb je echt wat aan je dag!ik ga soms ook terug maar dan is de dag wel zo voorbij.

gwenolyn fijn dat je de uitslag hebt en dat het geen kma is.je gevole klopte dus wel?nou hopen dan dat die nieuwe spulletjes werken en dat het dan wat beter zal gaan en ze er niet zo last meer van heeft.

9. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Kleintje: Leuke foto's!

Ano: Fijn dat alles weer helemaal af is! Vindt het dapper dat je het zelf gedaan hebt!

Lindavnr: Hopelijk werken de druppels idd goed, dan ga ik ze ook aanschaffen. Hier blijft de ontlasting ook echt een probleem..

Gwenolyn/Mamzie: Hier dur ook Zantac, 2x 2ml. Maar Pepijn wiordt steeds moeilijker en 9 van de 210x komt het er net zo hard weer uit en moet hij nog een tweede spuitje.... Als het goed is mogen we na volgende week stoppen om te kijken hoe het gaat. Zal blij zijn als het zover is en het dan wel goed gaat natuurlijk!

Gwenolyn: Hopelijk gaat die voeding ook goed werken.

Hier: Ik denk dat Florine last heeft van een sprongetje. Ze is al 3 dagen huilerig, drinkt minder. Maar er is niet echt iets aan de hand. Want als je maar weer bij haar in de buurt komt, dan stopt ze vrijwel meteen...Ze slapen wel goed! van 22:00 uur tot 05:00/06:00 uur slaapt Pepijn en van 22:00 tot 07:00/08:00 uur Florine.

10. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Gwenolyn: Hopelijk blijft het nu goed gaan! Succes ermee...

Mamzie: fijn dat de zantac ook bij Owen lijkt te helpen, hopelijk weten jullie snel wat er aan de hand is!

Marye: ahhh vervelend van Florine :( Hopelijk is ze snel weer de oude en huilt ze niet meer zoveel...

Hier: ik dacht toen strax ook even Esmay in bad te doen, wat ze normaal heeerrlllijjkk vind! Nou ik heb het geweten :O man man man wat heeft ze lopen krijsen!! Ik ben dat dus echt niet gewend van dr en weet nog steeds niet wat er nu aan de hand was... Ik dacht haar er namelijk een plezier mee te doen omdat ze zo graag baddert :(
    Ook toen ze eruit was was het krijsen pas toen ik haar pyama aan had gedaan, badjasje erover en haar bij me had genomen was het snel goed (al heeft ze toen ook nog even flink gehuild) ze was helemaal overstuur!!
    Gelukkig is het nu weer allemaal goed....

Kan het zijn dat ze misschien nog wat last had van de prikjes ofzo en daarom het bad niet zo leuk vond? Of kan dat niet meer na 2 dagen...

11. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Kleintje: Dat deed Florine laatst ook zomaar 1x. Hopelijk was het bij Esmay ook eenmalig. Geen idee of het og van de prikjes kan komen. Misschien had ze gewoon een keer geen zin erin

12. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    linda ik snap het helemaal ik durf al helemaal niks te geven vind druppels tegen kramp al erg! maar mocht het echt niet beter worden dan zou je het eens kunnen informeren....zo bedoelde ik meer!

13. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

goedemorgen!! ja we zijn er weer vroeg bij haha.. al liggen we nog wel in bed, even bij gelezen op mn tel. wat kletsen jullie toch veel, gezellig!

taleah lag net flink te lachen op mn schoot, ik dacht waarom ligt ze nou zo te lachen. ineens rook ik het, heel dr luier vol gepoept! haha, heerlijk toch ;) :).. we blijven nog even lekker liggen in bed en na de fles van 10uur er uit hihi..

14. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Interessante link zeg! Zal het er 4 juni met de ka erover hebben. Lijkt me een hele goede voeding!

Ja Owen krijgt ook 2 maal daags 1 ml.

@Marije : krijgt Pepijn 2 ml per keer? is dat niet wat veel? Want hier hebben ze het berekend naar Owens gewicht en toen kwamen ze uit op 1 ml en dat 2 keer per dag. Dus 2 ml op een dag dus.
    Geloof nooit dat Pepijn zwaarder is dan Owen ( = 6,5 kilo ) ;)

15. Ram24

Ram24 Lid

16 aug 2009
    62
    0
    0
    Melbourne/Australie
    Even over die platte hoofdjes. Er zijn speciale zijligkussens voor.
    Ben ik een keer tegen gekomen bij Babyplanet in Breda.
    Misschien dat iemand het al gezegd had, weet het even niet meer, haha!
    Baby Sleep | Delta Baby

16. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

Goedemorgen!! Zo vroeg ben ik in geen tijden online geweest!! ;)

@ Kleintje, superr foto's (had ze al gezien op je hyves :)) En geniet er van dat je kleine meis niet zoveel
    last lijkt te hebben van de sprongetjes :) Alleen maar fijn toch!

@ Germini, heerlijk dat je zo aan het genieten bent!! Na alle narigheid met Kai is dit jullie zo gegund!

@ Gwenolyn, Wat heerlijk dat het nu geen KMA lijkt te zijn.. Als je een goed gevoel krijgt bij dat spul wat je vandaag mag halen
    dan wens ik je er alle succes mee en hoop ik enorm voor je dat het werkt voor Joenna!! Dat zou geweldig zijn!!

@ Ano, hihi, tjah, dat zwempak; ik was iets te positief geloof ik, qua maat, hahaha!! Maar ik las nu ook wel op de site, toen ik een grotere maat bestelde dat sportbadpakken altijd strakker zitten!! Dus och... Ik doe maar net of het daar aan ligt, hahaha!

En je gelooft het niet, maar mijn tel is niet binnengekomen!
    Dus ik er achter aan bellen.. Tjah, fout van de bezorger! Komt nu pas op 25 mei binnen!! Tjeezz wat was ik pissed zeg!!

En vandaag komt dus als het goed is mijn GOEDE zwempak binnen, maar ik blijf er niet meer voor thuis, haha, heb er van geleerd ;):p
    Ga vanmiddag maar es bij mijn ouders op de thee :D
    Heb ik wel zin in!! Ben er al een halve week niet geweest, hahaha!!

@ Marye, wat naar voor je dat Pepijn die Zantac bepaald niet lijkt te waarderen!! Arme ventje!! En natuurlijk voor jou ook helemaal niet leuk omdat je het nog wel even moet blijven geven...
    En zou best kunnen toch dat Florine een sprongetje heeft, dat huilerige en stoppen met huilen als je komt herken ik namelijk
    ook! Maar het niet de flessen leeg drinken (nog) niet.. Stan is een vrij dorstig kind! ;)

@ Kleintje, het water was niet te koud of te warm?
    Tjah.. Ook kleintjes kunnen het er soms gewoon niet mee eens zijn?
    Ik weet het ook nie...

@ Eliesah, hier ook online van uit mijn bed, alleen de laptop op schoot en baby in bed :D

@ hier, nouw, gisteravond heb ik hem dus 150 aangeboden en dat dronk hij op... Maar hij sliep er maar 6 uurtjes op, al heb ik ook wel een vermoeden hoe dat komt!!
    Had namelijk de wasmachine aangezet, en die sprong aan rond die tijd!! Ik schrok me rot van die herrie, en Stan waarschijnlijk ook :D:D En vanmorgen had hij eindelijk weer een poepluier, maar hij had niet gehuild, dus ik denk dat hij er wel eventjes in heeft gelegen.. (normaal heeft hij het overdag en verschoon ik gelijk)
    Nu dus niet, nou serieus, ik stond er boven te kokhalzen! Wat een LUCHT kwam er af!! POEH!! Vreselijk!!
    Maar wat was ik (toch) blij :D

Vanmorgen gaf ik hem 165cc maar ik voelde me er niet lekker bij... :):) Hij dronk het wel helemaal op, maar ik ben eigenlijk bang dat de stap in een keer te groot is...
    van 135 naar 145 om en om en dan 165...
    Dus heb daarstrax weer 145 klaargemaakt en hij dronk er maar 135 van op.. Het kleine ventje weet gewoon echt wanneer hij genoeg heeft, vind ik erg knap! Heeft ie niet van zijn moeder haha, want die is regelmatig overvol!!
    Verder heb ik gisteren een weegschaal gekocht, die ook het vet% meet en vochtgehalte... (had ook vvv bonnen gekregen ;) dus hoefde de helft maar zelf te betalen, ideaal)
    Nouw qua gewicht gaat ie zowaar best lekker hier, maar mijn vetpercentage is dus echt VEELSTE hoog!!
    Schrok me rot!!
    Kan me nog herinneren van de dietiste dat ze 32 al veelste hoog vond en tis nu 34 :):)
    BALEN DUS! Moeten we echt mee aan de slag.. Anders werd het gevaarlijk ofzo, zei ze! CRISIS!!

Nou dat was het wel weer voor op de vroege morgen!! Eigenlijk wil ik nog wel even slapen, maar denk niet dat ik daar beter van word, dus ik ga er zo maar uit!
    Of zal ik nog even blijven liggen, Stan is nu rustig, dan moet ik het er eigenlijk van nemen....
    *dilemma*

Liefssss San

17. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    hier ik ben zo trots op mn meissie, dinsdag heeft ze haar prikjes gehad dus dinsdag op woensdagnacht mochten we haar niet inbakeren en mevrouw heeft gewoon doorgeslapen!! dus we dachten gisteraaf dus ook om haar zo in bed te leggen zonder in te bakeren en ze lag om 23.00 in bed en heb haar vanmorgen om 8.30 eruit gehaald omdat ze begon te murmelen.

18. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    gwen,
    wat fijn te lezen dat joenna goed reageert op de zantac! En dat de KA jullie serieus neemt nu! Ben benieuwd wat die andere voeding doet!!

ano,
    kai heeft rechts een afplatting. Niet heel extreem maar wel aanwezig. zit aan de achter/zijkant zeg maar:D

setti,
    goed hoor van lisanne!! En wat een tijden................................ben jaloers!!

Hier zo meteen babybijeenkomst van de yoga. We hebben elkaar al vaker gezien, maar blijft leuk!!

19. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    kussie je kan t gewicht x 150cc doen dus stel dat stan 4500 gram dan doe je 4.5 x 150= 675 en delen door t aantal voedingen dus stel je wilt overgaan naar 5 is dat 675 / 5 = 135 cc voeding per voeding als hij 5 voedingen krijgt. haha dat verhaal van die badpak zit je dan de hele dag thuis.

kleintje nee de belastingdienst krijg je een maand later!! netjes hoor dat je zo afvalt. leuke foto's zeg. ik had ze op hyves al gezien!!:D

eliesah dat hebben wij gelijk gedaan toen we t contract binnen hadden van t kdv omdat er een verwekings proces van ongeveer 6-8 weken tussen zit.

germini wat een lief koppie heef kai. en een tepelpiercing deed dat niet zeer?? ik heb een tongpiercing maar auw mn tepels

lindavnr zo marathon loper!!!:D ja dat je moe was dat geloof ik graag. hahaha ja grappig he dat we best veel t zelfde of bijna t zelfde hebben. en die jesse hihi. fijn dat de druppel gelijk hun werk doen!!

channes doe maar luxe!! haha en airco en zonwering!! wel fijn voor van de zomer hoor. en leuk dat je toch geslaagt ben met je jurkjes tenslotte wordt nu alleem maar mooier weer.

stemmen thnx meiden voor het stemmen op lisanne

gwendolyn ben benieuwd of de enfamil gaat werken.

ano bij mijn zus hebben ze dmv fysio t hoofdje weer wat meer rond gekregen dmv oefeningen, massage en de houding werd ook aangepast. en bij mijn collega hielp t ook en toen t hoofdje weer rond was waren ze ermee gestopt en toen kreeg hij weer een plat acterhoofd toen hij 5 maanden was en toen was t al te laat omdat de schedel hard begon te worden en dat jochie heeft een helmpje voor een half jaar.

eliesah haha lachen om een volle stink luier. heerlijk zo die kleintjes haha. hier gisteraaf ook een ze was de hel; dag al aant scheetjes laten en in de avond werden haar ogen helemaal groot en persen hahaha

pufclub bij mij begint t 2 juni weer de nagym

20. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    he ik kijk net op de ing. en ik heb t geld van de belastingdienst al binnen voor t kdv. nu is de overloop niet zo hoog.

Deel Deze Pagina