Maart mama's 2010

Discussie in 'De mama's' gestart door Lisil, 24 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Ohh!! Ik heb nieuws van Malin!
    Heb haar een hele tijd geleden een keer een krabbel op haar pagina gestuurd, op zp, en heb een berichtje terug!!

hoi linda
    zie je berichtje nu pas. Mijn zwangerschap is heel anders gelopen, toen jij het berichtje stuurde lag ik al in het ziekenhuis met weeen met 26 week. De weeen zijn niet gestopt met de weeenremming, alleen kreeg ik gelukkig ook geen ontsluiting. Heb het kunnen redden tot 34 weken en toen is onze zoon geboren. Krap aan 2 kilo en 42 cm. Na 2 week ziekenhuis had ik hem al thuis. Hij krijgt nogsteeds volledige borstvoeding en dat gaat super.

Is inmiddels dus al bijna 4 maanden oud, bijna 6 kilo en 57 cm lang.
    Ik voel me door alles niet meer zo thuis bij de mama's en heb ook heel weinig tijd met werken en de kinderen erbij.
    Je mag gerust bij de mamas melden dat alles goed gaat bij ons, maar denk niet dat ik actief mee zal gaan praten.
    liefs Malin

2. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Zijn we weer.. :D:p

Na vanochtend lekker lui tot een uur of 10 op bed te hebben gelegen zijn we het dorp in geweest.
    Wilde eigenlijk lopend gaan, is denk zeker 30 tot 45 min lopen heen, maar toch niet zo'n zin in haha.
    Doen we wel een andere keer, dus gewoon snel met de auto geweest. Wat spulletjes gekocht voor Taleah natuurlijk en heb voor mezelf een boek gekocht; de gelukkige huisvrouw.
    Wil eerst het boek lezen voordat ik de film zie ;)!

Vannacht beetje raar nachtje gehad, ze sliep al om 10uur. Werd toen om 1 uur wakker en wilde niet meer slapen. Lekker even bij me gepakt in bed en ja hoor we vielen natuurlijk in diepe slaap samen haha. Toen om half 3 weer wakker en een flesje gegeven en toen werd ze weer om 6uur wakker. Ze is een beetje van slag weer met de tijden, zat 3 dagen op fijne tijden en vandaag is het weer niks.
    Maar komt wel goed :)!

Linda; woow wat groeien je mannen goed zeg. En wat stoer van ze, maar eventjes gehuild! Ze zullen nu wel heel de dag lekker slapen!
    Heb je het ook nog over het poepen van Jesse gehad?

Zo dat is nog even schrikken zeg van Malin! Gelukkig gaat nu alles goed met ze :).

Lynette; heel veel sterkte voor jou meis! Hopelijk kunnen ze snel wat betekenen voor je! En dan ook echt snel.. ;)

Mamzie; oeh na 3 jaar weer begonnen met roken. Dan is het huilen toch wel heftig zeg..

Kleintje; jammie bbq-en! Wil ik ook wel, misschien even voorstellen aan mn vriend. Alleen dan word het gourmetten buiten haha, ook lekker! En jeetje irritant zeg van je auto, hier ook een keer gebeurd. Heel mn spiegel hing slap, hij zit nu nog steeds vast met tape haha.
    Stelletje... :x wuhahaha!

Boomer; thnx voor de tip! Moet je je weer opgeven voor die doos? Heb toen wel de zwangerschapsdoos gehaald maar nog niet de baby doos opgehaald!
    Hihi, is toch wel fijn dan he die bv. Helaas kon ik het niet langer volhouden dan 2 dagen, wilde ook graag bv geven!
    Fijn dat het sprongetje weer voorbij is.. :D

Kindertoeslag; oeh dat zal ik dan maar snel eens gaan aanvragen! Heb gelukkig nog even; ze gaat pas vanaf augustus naar het kdv.
    KAn je gewoon via internet doen toch?

Kussie; dat meen je niet van je telefoon! MOet je nog langer wachten. En een blackberry; doe maar luxe. Zou ik ook wel willen haha. Enne maak je niet druk over de hoeveelheid voeding joh, elk kind is anders. Taleah krijgt nog steeds 120cc en dan 6 voedingen, terwijl ze met gewicht al 150cc mag drinken en dan 5 voedingen.
    Zolang ze goed groeien is er niks aan de hand. ;)
    Ben wel allemaal aan het proberen om de laatste voeding 150cc te geven zodat ze 's nachts langer slaapt, maar ze komt elke keer toch rond 3uur. Ach zal vanzelf wel komen ;).
    En overdag wil ik ook wel eens proberen om 150 te geven maar dat drinkt ze helemaal niet op dus ja is dan ook een beetje zonde natuurlijk!

Zo dat was weer een heel verhaal, hopelijk ben ik zo weer een beetje bij :p!

3. Appel en Peer

Boomer; lees net op de etos site dat je na 6 weken bericht krijgt. Dat is Taleah pas volgende week, dus zal wel goedkomen ;)!

4. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0

haha, ja dit zijn de richtlijnen van t cb he die 150cc per kilo gewicht!!! wat er op t pak staat dan zou lisanne 1000cc mogen. haha zie je t voor je zo'n klein menske een liter wegdrinken?? ze krijgt t ook echt niet weg.

5. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    das netjes. ze groeit goed hoor!! lekker zo'n goede nacht.

6. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    haha echt super leuk. hopen dat ze straks niet te veel last krijgen van de prikjes en dat pepijn weer lekker gaat slapen

7. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    lindanvr wat goed van ze zeg!! en wat zijn ze goed gegroeid. hopen dat je tevreden bent als de poetsdame klaar is

8. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0

wat een aso's om zo door te rijden zeg en helaas gebeurt t altijd zo dat ze niets achterlaten. de sukkels. nou maar hopen dat t idd meevalt de schade.

9. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Kleintje: Wat balen zeg van je auto/ En lekker aso dat ze niet even een briefje achter laten..

Lindavnr: Beviel de poetsdame? Wat zijn Daan en Jesse toch hard gegroeid!

Boomer: Lekker zo'n goede nacht!

Kussie:Nu geen dagen meer verspillen met wachten op al die dingen he! alleen dan nog die ene dag op die telefopon. Zo stom dat ze je waren vergeten.

Hier: Op CB gheweest. En wat zijn ze gegroeid! Pepijn weegt 5995 gram en Florine 5120 gram en Pepijn is 60,5 cm en Florine slechts een halve centimeter korter.
    Ook hebben ze weer prikjes gehad. Ging weer super, even gehuild tijdens de prik maar daarna weer stil. Alleen na een half uur thuis te hebben geslapen begonnen ze te gillen. Dus had ik ze mee genomen het grote bed in. En toen zijn ze weer in slaap gevallen en ben ik er tussenuit gekropen... :D

10. Appel en Peer

even snel weer via mn foon: taleah heeft net weer ontzettend veel gepoept! zij en ik ook zaten helemaal onder haha, echt vies maar wat zijn we hier blij mee! even overlegd met de ha en gaan nog 1dag lactulose geven en kijken wat haar darmpjes dan gaan doen!

11. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Marye: fijn dat ze zo goed zijn gegroeid :) hopelijk krijgen ze niet zoveel last van de prikjes....

Eliesah: ahh super dat Taleah zelf heeft gepoept :)

Hier: lekker in de tuin onder de parasol met mijn laptop en Esmay in de wandelwagenbak naast me die ik af en toe heen en weer moet bewegen als ze aanstalten maakt om te gaan jengelen haha :p

Esmay heeft gisteren trouwens na 3 dagen ook weer eindelijk gepoept! ONdanks dat ik al 2 dagen meer water in de fles deed... En vandaag ook weer gelukkig hopelijk blijft het allemaal een beetje op gang nu....

12. Lynette84

Lynette84 Fanatiek lid

9 feb 2009
    1.473
    0
    0
    ziektewet/huismoeder
    Arkel city
    hey dames,

Na een flinke wandeling samen met me moeder gemaakt te hebben en een gesprek met de huisarts voel ik me iets beter.

Ook heb ik voor het weekend door te komen medicatie gekregen.
    Voor overdag Oxazepam en voor het slapen (dormicum 7,5mg) hele pittige slaappillen. Ik mag overdag met die medicatie oxazepam niet alleen zijn.

De diagnose door de huisarts is post partum depressie :(
    Hopelijk dat de GGZ morgen een behandelplan op kan stellen en dat ik na het weekend begin met het "beter" worden.

Bedankt voor al jullie lieve steunende reacties. Jullie zijn echt toppertjes!!!!

@Mamzie
    Wat een Klotegevoel he :( Jij ook sterkte KNUFFF

13. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Knuffel voor jou Lynette *knuffel* hopelijk voel je je snel beter!

14. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Net telefoontje gehad van modellenbureau :O
    Of Esmay dinsdag even op casting kan komen.. Ze zijn namelijk opzoek voor no nonses (of zoiets) kinderkleding naar een baby model met maat 62, aangezien Esmay dat ook heeft de opdrachtgever gecharmeerd was van haar foto's en uitdrukkingen willen ze haar graag dinsdag in het echt zien!
    Nu ben ik alleen dom geweest en heb gezegd dat rond 13.00 wel kan maar ze moet om 13.30 de fles zul je net zien dat ze dan huilt daar :p Dus heb nu maar besloten om de flessen wat te verschuiven zodat ze van te voren nog een flesje kan drinken ;)
    Het is in Amsterdam en heb meteen maar even mijn moeder gevraagd of ze zin heeft om daarna even mee Amsterdam in te gaan....
    Heb er niet teveel verwachtingen van maar het is al wel erg leuk dat ze uitgenodigd wordt :) Er komt verder nog 1 kindje van dat modellenbureau en misschien dat ze er nog meer hebben uitgenodigd van andere bureaus dat weet ik niet...

15. Lynette84

Lynette84 Fanatiek lid

9 feb 2009
    1.473
    0
    0
    ziektewet/huismoeder
    Arkel city
    Leuk kleintje!!! lijkt me toch een hele eer :D

16. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ eliesah: Ja ik moet gewoon even door blijven gaan met de druppels van vsm als die goed blijken te werken.
    En dat lijkt wel. Nog helaas niet een luier gehad die ie zelf maakt, alleen weer tijdens verschonen, maar ik ga dr gewoon nu niet meer op wachten, meteen een nieuwe luier om..en hopelijk komt 't dan gauw.

17. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Mijn kleine mannetjes van ruim 4700 en 4500 gram drinken 950cc..dus bijna een liter ;)
    Dus het kán wel, zo'n klein menskes :p

18. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Wat goed gegroeid!! super hoor! leuk!! :).
    Lange meid wordt die Florine! :D

Wat goed van de prikjes, dat ze het zo goed deden.

Hier zijn ze ook rustig en gelukkig tot nu toe geen koorts. Zitten allebei op 37,3. maar tis ook erg warm qua weer, dus dat geloof ik ook wel.

Poetsdame bevalt goed!! :D Ze heeft nu boven grondig gedaan en dat ziet er heelmaal goed uit!
    Nu a.s. dinsdag grondig beneden..en dan vort elke week het hele huis :).

19. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ hier: lekker met de mannen naar de winkel geweest. Allebei een babybjorn aan :). Hebben ze de hele tijd in liggen slapen, ondanks dat ze gewoon rond konden kijken want we hadden ze met de gezichtjes naar voren toe, en dus niet richting onze borst.
    Maar ze waren denk ik vermoeid door de prikjes.

Ze slapen nu prima, hebben nog nergens last van gelukkig.
    Beide op de zij en dat gaat tot nu toe goed. :).
    Jesse doet het prima, niet ingebakerd.
    Al denk ik als ik hem vannacht op zijn rug leg, hij het minder goed zal doen. Op zijn zij kan hi jzn armpjes niet zo bewegen, en op zn rug wel. En omdat hij nog zo ongecontroleerd is met zn armpjes, slaat ie zich nog wel eens wakker :p.

Verder vond de cb-vk dat ze super sterk waren en gespierd :d Toen ze ze optilde enzo.
    hihi, leuk om te horen :D.

Hebben ook bijna alles gefilmd, prikjes enzo.. ben benieuwd hihi.
    Hoefde zelf niet te huilen trouwens hoor.. heb ze lekker gemasseerd bij het beentje van te voren en toen gewoon naar hun gezichtje gekeken, dus niet gekeken naar het spuitje wat erin ging. :).

20. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Ahhh wat goed dat ze zelf gepoept heeft, en zo veel! hihi.
    fijn hoor!!

Deel Deze Pagina