Maart mama's 2010

Discussie in 'De mama's' gestart door Lisil, 24 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Even heel snel.. want heb alles gelezen maar de heren willen hun flesjes...

@ kussie: Bij de prenatal gekocht! :D

2. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Germini: Hoe gaat het met jouw en Kai?

3. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Afvallen: Voor mijn bevalling was ik 15 kilo afgevallen. Nu nog 8 zwangerschapkilo's, en dan zit ik weer op mijn gewicht voor de bevalling.
    Wanneer ik weer ga werken, ga ik weer doelgericht beginnen met afvallen (was met South Beach dieet bezig). Wil heel graag naar de 70 kilo.

4. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Eerst even het fantastische nieuws vertellen alvorens ik alles ga bijlezen; Vannacht heeft Fenna voor het laatst om 22 uur gegeten en doorgeslapen van 22.45 uur tot 6.45 uur! Daarna weer doorgeslapen tot 11 uur! Wowwie. :D

5. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hmm, bij de voorwaarden voor die korting staat: In 2010 woont er minstens 6 maanden een kind bij u dat geboren is na 31 december 1997.

dat is toch nog niet?

6. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    en tis dus gebaseerd op het laagste inkomen?

7. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    @Ano; thuis delen we de centjes ook samen. Altijd gedaan. We hebben wel twee rekeningen, maar als zijn salaris is gestort en ik heb niks meer, stort ik gewoon 100 euro over van zijn rekeing naar die van mij. En de rekeningen worden van allebei een beetje afgeschreven. Dus hiero ook geen gehannes verder.

@ongesteld; hier gelukkig nog geen teken van menstruatie. Hoop dat het nog wel effe duurt.

@belasting, hier niks van vorig jaar hoor. We hadden geen aftrekposten. Dit jaar wel aangezien we in januari dus een huis gekocht hebben en het voorschot is vrij hoog, omdat we dus alle kosten zoals hypotheekprovisie etc. ook mogen aftrekken.

@Jan linders; das zeker een supermarkt in het dorp ofzo? Ik zou niet weten waar die hier zit...

@fruithapje, ik kan niet wachten, lijkt me zoooo tof. Bij 4 maanden en geen dag later krijgt ze een lepetje van me!

@2e kindje; wij willen straks nog wel een kleintje hoor. Maar eerst maar eens genieten van deze prul. En ik moet er niet aan denken om nu alweer zwanger te zijn!! bah.

@Gwenolyn; een boeren nacht? snap ik niet. haha. Fijn dat het een goede nacht is geweest. En dat zal wel vaker voorkomen, dus pas je schema maar aan hoor :)

@Avondvoeding; Fenna krijgt nu haar laatste voeding om 22 uur. Ik wilde het eerst ook zo laat mogelijk elke keer en dan zat ik het te rekken tot half 12 ofzo. Maar ik heb gemerkt dat het niks uitmaakt. Ze wordt toch wel tussen 5 en 7 wakker, hoe laat de laatste borst is geweest, maar dan niet uit lijkt wel. Ik zou haar niet speciaal wakker maken hoor. En gewoon proberen.

@Kussie; ooh mooi he! Ik vind het ook zo geweldig nu je ziet dat ze steeds meer gaan zien en zo. En dat handje kijken, dat is hier ook niet hoor! Daarom dacht ik dat fenna nog in dr eerste sprongetje zat vorige week. maar dat zal wel niet.

Heel veel plezier vanavond. Lekker op het terras eten? geniet ervan

@Belasting.; ik had bij mijn voorlopige aangifte ook gezet dat ik een kind heb in 2010. Dat was ook de vraag namelijk! Maar ik kreeg een brief dat ik géén kind heb, dus ook geen recht op belatingkorting. Ja, toen was ik zwanger. Maar dat was de vraag niet hahaa

8. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Wat een leuke foto's trouwens zeg :p

9. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Hoe kleden jullie je kleintje? Ik ben bang dat ik ahar te warm of ook weer te koud aankleed...

En alle korte mouwtjes zijn in maat 62 hier. Erg vervelend, want ik ben een uur bezig met allles te passen en het is allemaal te groot. En madame vindt het ook niet zo leuk al die kleren over dr hoofd heen.

10. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Dat zeggen wij altijd als we een nacht veel geslapen hebben:D

Na mijn idee maakt het ook weinig uit hoelaat ze de laatste fles krijgt. Geef ik hem om 22.00 uur komt ze rond 06.00 uur, geef ik hem om 00.00 uur, dan komt ze ook rond die tijd.

We gaan het gewoon proberen!!

11. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik vind het op het ogenblik ook best lastig.

Onder een jurkje/rokje heb ik wel een legging aan met sokjes.
    Bovenlichaam: Korte mouwtjes, maar wel een vestje in de buurt.

12. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Die hele zwangerschap mag van mij überhaupt overgeslagen worden. Doe mij maar meteen de bevalling en klaar.

13. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

Ik vind het ook al zo verrekte moeilijk met die kleertjes, gistern had Stan opeens 37,3 terwijl hij normaal op 36,8/36,9 zit...
    Dus hoppa alleen in de romper in de box (tis hier nu al 23 graden)

14. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Hier in huis is het rond de 18 graden.

15. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Mmm dat klinkt een stuk warmer als hoe ik fenna heb aangekleed. Is dit te koud dan? zie foto. rompertje, thirt met korte broek.

16. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    hahaha inderdaad. Al was de overgang van niet-zwanger naar een geboorte we erg heftig geweest denk ik haha. En over striae dan maar niet te spreken ...

17. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    hier is het al 26 graden binnen.... (5e etage plat dak)

18. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Boomer2009: Ik denk ook dat de striae dan over mijn hele lichaam zit:D:D. Nu 3 minimale scheurtjes.
    Als ik lees dat het nu al 26 graden is bij jullie binnen, lijkt het me niet dat Fenna te dik is aangekleed.
    Bij ons blijft het vrij lang koel binnen. Ook al is het buiten erg warm. Zolang ze in het nekje comfortabel aanvoelen is er niks aan de hand.

19. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    haha hier hebben ze nu alleen een romper met korte mouwen, en een kort broekje aan.
    Verder lekker niets, en nog voelen ze warm. Ze vinden het heerlijk zo!
    Als ik denk dat ze het toch koeler krijgen, doe ik ze sokjes aan, want ze liggen ook lekker met blote voetjes :).
    Dus echt niet tveel aan doen hoor!!
    Gisteren had ik er ook nog een shirt met lange mouwen over aan en toen ik even keek lag hij gewoon flink te zweten, zn rugje en romper waren zelfs vochtig!

Scheelt wel dat ze hier ondertussen maat 62 passen dus ik heb wel wat meer mogelijkheden als ik ze toch iets aan wil doen.
    Want als ik zo ga wandelen, doe ik ze wel nog een shirtje met korte mouwen er over aan.

En goed insmeren met zonnebrand! :)

Hmm, jan linders, zit inderdaad hier in 't dorp. hihi, geen idee eigenlijk of ie op veel plaatsen in 't land zit! :(

@ kussie: hier ook nog geen handjes kijken hoor!
    nog steeds volop krassen in het gezicht..zo frustrerend. jesse heeft alweer 5 krasjes op zn gezicht.. dus heb maar sokjes over zn handen gedaan..

@ laatste fles; wij geven hem rond half 10-10 uur. Ze worden altijd ongeveer 9.5 uur later wakker. Lekker dus! :D

@ Geld: wij hebben al het geld gewoon samen, vanaf dat we een samenlevingscontract hebben getekend (toen we net een paar maandjes samen woonden.)
    Vond het gelijk al veel fijner, vond het zo'n gedoe met boodschappen doen en zo.. en ook onzin verder; tis van ons samen en we blijven samen :) (naief.. ach.. nee.. gewoon zeker van ons :D hihi)

20. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Boomer: Lijkt me helemaal goed, wat ze nu aan heeft!

Deel Deze Pagina