Chantal: lieve foto zeg Badje: Ik merk dat Esmay niet meer goed in het badje kan :O ze is te groot en stoot dan of met haar hoofdje of met haar beentjes tegen de rand aan... Ze spartelt ook graag in bad en dat gaat nu ook niet meer zo Is zeker geen oplossing voor? Zitten kan ze namelijk natuurlijk nog niet (al wil ze niks liever! Ze doet zo haar best om naar voren te komen als ze b.v bij ons op schoot ligt / zit en dan wil ze op schoot gaan zitten en haar hoofd van ons afduwen zeg maar, alleen haar hoofdje valt soms nog naar voren )
Ohja! ik haal het door elkaar. Kindgebonden budget hebben wij ook geen recht op. de combinatiekorting bedoelde ik die krijg je dus ook niet automatisch in de brievenbus haha. Moet ik dus nog steeds aanvragen
@ chantal: Stuk fijner he, die van de prenatal! Die babyjou vonden ze hier ook totaal niks! hebben we mooi omgeruild . Lieve foto! @ ouders/schoonouders: hahah hier bellen ze echt niet elke dag hoor, ik zou er gek van worden! Neh, we spreken ze beide denk ik een keer of 2 per week..1 keer aan de tel. en 1 keer komen ze langs.. zo ongeveer . en da's meer dan genoeg, haha. @ kleintje: nee, ze moet het toch met het badje doen totdat ze zitten kan, haha. of ze moet met jou samen in het grote bad (als je een ligbad hebt), of onder de douche, maar da's nogal een hele onderneming lijkt me zo. ook niet handig als je alleen bent trouwens. haha.
@ Kleintje: Heb je zo'n zitje voor in bad waar Esmay op kan zitten/liggen? Dan kan je nl het grote bad vullen (als je dat hebt) en haar daar in doen. Is voor jouw iets onhandiger omdat je dan een beetje raar gebukt bij staat maar voor haar wel lekker! Seph past (nog) wel in bad, hij vind zijn bad ook pas sinds gisteren heel leuk! Heeft er wel een kwartier in liggen spartelen, en mama maar filmpjes maken Steeds met zijn voetjes tegen een badeend schoppen helemaal geconcentreerd zo schattig. Hij gaat dan heel zwaar ademen als hij zich concentreert haha. Grom grom en dan ineens pakt hij wat of schopt hij gericht. (trotse ik) Seph gaat ook maar eens per week of zo in zijn eigen badje, maar ik denk dat ik het nu vaker ga doen nou hij het zo leuk vind. Daarnaast gaat hij dan nog een keer met mij en/of met papa onder de douche. Alleen is dat inderdaad een beetje een gedoe maar als je vriend thuis is is het wel heeeeeeeel leuk om te doen, en lekker handig. Bij ons gaat de een douchen de ander brengt Seph en als hij klaar is staat diegene ook weer klaar met een badcape. @ Franny: gaat Jens lang in bad? En haal je hem er pas uit wanneer hij dat niet meer leuk vind? Dan zou je kunnen proberen om hem eruit te halen wanneer hij 'het nog niet zat' is. Heeft hij al een lievelingsspeeltje? Duw hem dat in zijn handen of wat bij ons een groot succes is is een mobiel (gewoon een kleintje met vilten visjes) boven het aankleedkussen. Wauw! Dat vind hij zooo mooi kan hij helemaal gebiologeerd naar kijken en druk mee zijn, ondertussen kleed ik hem aan. Ik heb ook even naar je banner gekeken. Volgens mij doet hij het niet omdat je de eerste HTML code hebt gebruikt. Maar je moet de tweede BCC code nemen. Probeer dat eens... @ Lindavnr: Vind het toch wel erg heftig wat jullie moeten doorstaan. Een tweeling lijkt me al een stuk zwaarder. Als ik me dan bedenk hoeveel aandacht Seph in zijn eentje al krijgt... Maar als je dan ook nog dat medische traject erbij hebt poeh poeh! Respect hoor dat jullie het alemaal volhouden! En een heeeeele dikke knuffel voor Daan die straks heel goed gaat herstellen na de operatie en daarna eindelijk ook lekker poepluiers kan gaan produceren! En ook een voor Jesse omdat hij niet 'ziek' is en er ook eentje verdient omdat hij straks zijn kleine broer gaat opvrolijken. Ik hoop dat ze elkaar niet te veel zullen gaan missen. @ Marye: Bovenstaand bericht is ook op jullie van toepassing. Twee kindjes tegelijk en dan ook nog allerlei 'gedoe' met Pepijns eczeem en Florine d'r heupen. Ik hoop echt voor je dat Pepijn dat niet ook nog eens heeft en dat de zalf voor hem gaat helpen. Huilt hij er veel van? Van de jeuk? @ Setti: Beterschap met je tanden joh wat een gedoe ook weer. Enne Seph spam is on the way!
gauw even berichtje want ga zo naar de babymassage Sem heeft gister toch een rare dag gehad qua eten.. zie hieronder: Begon gisterochtend; 05.45 / 60 cc (das om m zoet te houden tot de volgende fles, want eigenlijk moet het wat "gerekt" worden) 09.00 / 120 cc (meer wilde ie echt niet) 12.45 / 180 cc 18.30 / 180 cc en nu het mooiste.. ik dacht, ik zal eens kijken wanneer ie komt.. rond 23.00 ben ik nog even wezen kijken bij m maar hij lag zo lekker te slapen.. dus ben ik toch ook maar gaan slapen.. i word wakker rond 01.45 .. nog steeds niks, dus ben toch maar gaan kijken, toen ik binnenkwam werd ie net beetje wakker.. dus heb m maar flesje gegeven.. er ging niet meer in dan 140 cc... Dus ja hij kan makkelijk ruim 6 uur zonder fles ben ik al achter Owwww moet opschieten zie ik nu, word half tien opgehaald! Tot straks meiden! De zon schijnt hier trouwens weer
@ Kussie: Heel veel succes vandaag voor jouw en Stan. Die prikjes... ik vond het maar wat. Probeer het een beetje zo te plannen dat je hem meteen na het prikje lekker kan laten drinken (je geeft fles toch? Neem dan een bakje mee of iets waarmee je de fles kan verwarmen (als je dat nog doet) zodat je het flesje klaar hebt als hij wordt geprikt. Dan is het even huilen maar als je hem daarna lekker vasthoudt en laat drinken is het vast snel over. En neem lekker de tijd. Als je weer naar het aankleedkussen gaat met Stan ga dan even een paar minuten fietsen met zijn beentjes. Haal de pleisters er zo snel mogelijk weer af (of vraag of ze ze sowieso niet plakken als hij niet te erg bloedt) en masseer de plekjes even met wat olie. Zo voorkom je dat Stan stijve beentjes krijgt en heb je het minste kans op harde plekken en kleine 'kneuzingen' waar hij wordt geprikt. Laat hem vanmiddag lekker slapen. En bij ons zei het cb dat baby;tjes waarschijnlijk veel langer slapen dan normaal maar dat was bij Seph niet het geval... Hij werd veel wakker en had best wel last van dat hij zich niet lekker voelde. Toen heb ik hem toch een zetpil gegeven ook al had hij geen koorts en daar knapte hij zienderogen van op. @ Eliesah: Volgens mij went het wel die slaapzak maar 's nachts laat ik hem toch nog een paar keer in de Puckababy slapen denk ik. Volgens mij had Seph gisteren iets van een regeldagje of zo want hij heeft vanaf eergisteravond eigenlijk heel slecht geslapen... hopelijk is het vandaag over.. Hij probeert overigens in de Puckababy ook op zijn knuistje te sabbelen maar hij wordt al best groot en krijgt dus steeds minder bewegingsvrijheid in dat ding... Wat drinkt Taleah al goed zeg! 150 ml dat haalt Seph nu net... maar meestal nog niet. Leuk dat je nog eens op de site kijkt! Glunder! @Lisetje: Hier ook een baby die al klok kan kijken! Bizar he hoe ze steeds op dezelfde tijd wakker worden... Wordt Sem wakker van de honger of omdat hij gewoon is uitgeslapen? Seph wordt wakker omdat hij is uitgeslapen (want heel soms slaapt hij dus wel ineens tot 7 uur!?!?) Dus nu gaat papa (want mama = melk) er naartoe en geeft hem zijn speentje dan blijft hij rustig en gaat hij dus weer slapen tot een uurtje of zeven... @ Germini: Ben benieuwd of ik me volgende week ook weer Janneke ga voelen. Heb zo geen zin om te gaan werken zie er enorm tegenop. Mijn leidinggevende was hier vorige week (35 en bewust kinderloos) en zei: 'Nou je kan weer lekker aan de slag hoor het wordt meteen heel druk voor je, maar ja je hebt nu lang zat kunnen uitrusten'!!! grrrrr en dan op zo'n grappige toon maar ze meent het echt wel. Wordt ook nog een heel gedoe om op tijd te komen want dat wordt bijna onmogelijk als Seph straks naar het kdv gaat. Maar meedenken of flexibel zijn ho maar. om er eigenlijk nu pas achter hoe inflexibel mijn werkgever is en hoe erg ik daarvan baal. Misschien toch maar eens om me heen gaan kijken voor wat anders... @ Setti: Ik heb gestemd hoor op Lisanne bij de Prenatalsite. Gaat ie een beetje goed? maak je kans? @ Chantal: Jeetje!!! Die Milan!!! Al een hele man. Hoe oud is hij nu ook alweer? Wat een binkie! @ Funny Me: Succes met die nachten lijkt me wel heftig hoor. Hoe vaak komt Luca dan nog? En wanneer moet je weer werken? Slaapt ze soms ook wel langer of is ze heel consequent? Wordt ze wakker van de honger of omdat ze is uitgeslapen? Geef je de borst of de fles?
Johannal wat een mooie foto's heerlijk mannetje... Super dat het zo goed gaat... Lisetje veel plezier.. Hier alles goed Pinksteren weer overleefd pff ben het niet meer gewend om te stappen hihi.. Moest er echt even van bijkomen.. Wij gaan zondag voor het eerst zwemmen met Liam ben heel benieuwd hoe hij het vind.. Weten jullie vanaf welke maat de zwemluiers gaan???
@ Marye: Aaaahhhh, vandaar. Kon me al niet voorstellen dat ik de eerste zou zijn. Vraagje: Hoe maken ze eigenlijk de echo van de heupen? Kan me niet voorstellen dat Joënna stil blijft liggen. Genoten van je dagje niks doen? Als ik naar mezelf kijk (heb als baby zijnde zware HD gehad aan beiden heupen) is alles goed gekomen. Ruim een jaar in een spreidbroek gelegen. Met 16 jaar nog een foto van mijn heupen gemaakt, daar mijn moeder vond dat ik soms een "apart" loopje had als ik echt flink moe was. Op deze foto's is niks te zien. @ Kussie: Hahahahahaha, moest er wel om lachen, heb je eindelijk je nieuwe telefoon kun je er nog niet mee spelen. Wat lief van Danny dat hij de verzorging van Stan op zich nam! Wat een gave foto van Stan! Grote vent. Succes vandaag met de prikjes. Gaat er iemand mee, of ga je alleen? @ Eliesah: Zo te lezen is Taleah even lekker aan het rommelen met haar voedingstijden. Misschien regel dagen? @ Johannal: Fijn om te lezen dat alles goed met jullie gaat. Waarom leg je hem niet meer in zijn puckababay als hij daar beter in slaapt? Leuke foto's van Seph! @ Lindavnr: Zo te lezen gaat Daan een zware operatie tegemoed, en jullie een zwaar herstel. Gelukkig kan Daan zich er later niks meer van herinneren. @ Funnyme: Hier vind ze de babygym nu pas leuk worden. Daarvoor al wel een paar keer onder gelegd, maar ze vond er echt niks aan. Ik heb de babygym van Playgro amazing garden. Daar heb ik ook het muziekmobieltje van. Jammer dat Luca nog niet doorslaapt. @ Kleintje: Veel plezier vandaag bij de fotoshoot! Ik weet niet of jullie een groot bad hebben? Anders daar in? @ Franny: Fijn dat het allemaal zo goed gaat met Jens. Veel plezier bij babyzwemmen. Helaas geen tips. De ene keer vind Joënna het afdrogen en aankleden prima, en de andere keer krijst ze alles bij elkaar. @ Chantal: Leuke foto's van Milan! Wat een haar heeft hij @ Bon prenatal: Ik heb hem eergisteren in de mail gehad. Even kijken wanneer ik de doos ga ophalen. @ Ouders / schoonouders: Ik eet iedere donderdag bij mijn schoonouders, dus die zien haar iedere donderdag. Mijn eigen ouders wonen iets verder weg. Daar ga ik eigenlijk om de week naar toe, of hun komen even naar ons voor een bakje koffie. Mijn vaders is bijna iedere zondag in Tiel, maar denk maar niet dat hij zomaar op de stoep zal staan. Heb al zovaak tegen hem gezegd dat hij even aan kan komen voor een bak koffie, maar hij doet het nooit. @ Werkgever: Gelukkig heb ik een hele flexibele werkgever. Bij ons op het bedrijf zijn het bijna allemaal werkende moeders. Meestal is er overal wel een mouw aan te passen. @ Werken: Ik vind het heel dubbel. Aan de ene kant heb ik enorm veel zin om te beginnen. Heb een ontzettende leuke baan. Aan de andere kant absoluut niet. Ik zit al sinds 5 december thuis. Nu kan ik me eindelijk weer zo goed als pijnvrij bewegen, en moet ik weer gaan werken
Gisteren mijn nichtje opgehaald om mee te helpen om Joënna in bad te doen (woont 2 pleintjes verder). Een mooie gelegenheid om de babybjorn uit te proberen. In het begin had ze echt haar bedenkingen, en toen ik een petje bij haar opzetten, was het helemaal brullen. Petje afgedaan, en gaan lopen. Ze heeft eerst heerlijk om zich heen zitten kijken, en viel daarna gewoon in slaap. Ze heeft bijna een uur geslapen in de babybjorn. Ook heb ik een cape erbij zitten en die houd haar perfect op temperatuur.