Setti: Florine slaapt soms ook 12 uur hoor, ik ga haar echt niet wakker maken! Ze zijn oud genoeg om aan te geven dat ze honger hebben hoor. Tenminste zo denk ik. Lindavnr: Ik leg ze meestal ook terug na de ochtendvoeding en bijv deze ochtend slapen ze gewoon nog tot aan de volgende voeding. Heerlijk! En soms hebben ze geen zin en dan slapen ze niet, ook goed Lisetje: Dat weekend van jou klinkt goed en wat fijn dat Sem het zo goed gedaan heeft! Hier: Pepijn heeft het doorslapen ook beter door. Hij slaapt nu lekker 8,5 uur aan 1 stuk. Dat was eerst steeds van 10:00-05:00. En nu al 2 dagen dat ik hem pas rond half 7 hor. Alhoewel, vandaag liep ik eigenlijk die kamer in om Florine een speen te geven en toe n lag Pepijn klaarwakker in zijn bed en alleen maar te lachen. Verder is Don thuios vandaag hij is "ziek". Eigenlijk spijbelt hyij gewoon omdat hij er helemaal doorheen zat. We komen dus net pas uit bed
@ Floor, wauww, gewoon al 4 maand!! Echt geweldig! Gefeliciteerd hoor!! Vind wel een felicitatie waard @ Lisetje!! Ah, leuk, lekker shoppen, en een nieuwe telefoon halen is natuurlijk ALTIJD gaaf! Alvast heel veel plezier er mee!! Jij weet tenminste zeker dat je hem vanmiddag ook hebt, hahahaha!! @ Lindavnr, Stan had het ook een tijdje dat hij rond elven een poepluier had, helaas is hij weer van dat "ritme" afgestapt! Vond het zelf wel prettig, want dan was hij de rest van de dag ook niet zo aan het persen en kreunen (zo zielig) @ Hier, gosh, wat ben ik trots op mijn ventje zeg! Poeh! Gisteravond lag hij dus te slapen in de box en hebben we hem om 22.30 de laatste fles gegeven, hiervan liet hij 50cc staan... (maar geloof dat het normaal is toch dat ze minder drinken na die prikjes?) En toen heeft hij LET OP!! 7 1/2 uur achter elkaar geslapen!! Ja ja, zetpil was helemaal niet nodig! Zijn temp was gisteravond 37,3 en hij had eindelijk de slaap gevonden... Dus na de fles was hij vertrokken Na de fles van 6.00 uur heeft hij nog weer geslapen tot half 10.. (normaal red hij de 4 uur al wel, maar vanmorgen dus niet) Dus om half 10 weer de fles! Toen een uur wakker, maar hij viel in de box in slaap dus heb hem weer in bedje gelegd... Wat knap heh van hem!! Zijn beentjes zijn wel heel warm, maar de stijfheid valt me mee!! Misschien heeft het "fietsen" wat ik gister met hem deed wel geholpen? Ik ben in iedergeval super blij en trots!! Want had gisteren zooo met hem te doen!! Gaan jullie vandaag nog wat leuks doen? Hier eigenlijk nix in de planning, maar ik wil graag van die doseerbakjes kopen voor de voeding, weet iemand hier of de Hema ze ook heeft? Heb namelijk geen Prenatal in de buurt... Liefsss
Oei, alles wel oké verder dan met Don? Of moet hij gewoon even bijtanken? Vandaag maar es lekker relaxen met z'n viertjes dan!! @ Lisetje, wel super hoor dat Sem zo heerlijk heeft geslapen!! Daar heeft mama zeker ook van genoten
Bij de hema hebben ze ook die doseerbakjes, ik heb 1 felblauwe met 4 vakjes Ja ik heb er zeker ook van genoten haha eindelijk weer eens doorslapen, das echt wel lekker hoor.. ik hoop dat ie dit vol blijft houden hihi hoe is t trouwens nu met je telefoon afgelopen? heb je m al? ik heb ook zin in mn nieuwe tel hahaha vanavond hele avond mee "spelen" denk ik
Floor: idd zolang ze niet suffig wakker worden ofzo is er volgens mij niet veel aan de hand.... CB wilde in eerste instantie niet dat ik na 4 flessen ging maar sinds dat ik dat heb gedaan lijkt Esmay nog vrolijker dan dat ze al was en ze doet het verder gewoon goed! kussie: super zeg
Even een vraagje gaat de datum van je aanvraag voor kinderopvangtoeslag in op de dag dat hij gaat wennen of op de eerste dag dat Seph officieel gaat?
Johannal; het gaat pas in als ie officieel gaat. Volgens mij is dat bij ons op het werk wel zo . Ik heb dat 's nachts ook altijd dat ik net iets eerder wakker word dan Taleah. En indd baal ik dan ook elke keer van haha. Denk dan als ik miss niet wakker was geworden sliep zij miss ook wel door haha. Maar denk dat dat gewoon een moeder instinct is ! Kussie; wat goed dat Stan niet zo'n last heeft gehad van de prikjes. Lindavnr; ik leg ze ook na de ochtendfles terug in bed of laat dr lekker naast me slapen. En laatste dagen word ze elke keer een uurtje later wakker en moet ze poepen haha. HIer worden het ook vaste tijden, eerst dan in de ochtend een uurtje of 7,8 en dan in de middag rond 3uur ofzo. Haha! Lisetje; wat een leuk weekend heb je voor de boeg, geniet er van! Hier; net de tandarts geweest. Kreeg op mn donder hahaha, ik moet voortaan gaan flossen. Nog nooit gedaan, dus ja net met de boodschappen gelijk maar even gekocht. En heb natuurlijk weer een gaatje, volgende week vrijdag word ie gevuld . Ben nu al weer bang!! Taleah ligt heerlijk in de box te slapen, zonder puckababy en op dr zij. Dat vind ze echt fijn ineens, als ze bij mij in bed ligt leg ik dr ook voortaan op dr zij. MIsschien maar vaker doen en dan ook in dr eigen bed met een rolletje ervoor en achter. Kijken of ze dan langer doorslaapt . Vannacht heeft ze voor de eerste keer 5,5 uur tussen de flessen gelaten ! Om 22.00uur de laatste fles op en toen kwam ze pas om half 4. Werd zelf rond kwart over 3 al wakker hihi.. Ze leert het al, hopelijk binnenkort helemaal geen nachtvoeding meer. Ow wat zou dat eens heerlijk zijn weer een nacht doorslapen .
Eliesah: fijn dat Taleah het zo goed doet Wat betreft flossen: zeggen ze ook iedere keer tegen mij maar daar ga ik dus echt niet aan beginnen :O ik wordt daar helemaal kriebelig van, bovendien krijg ik zo'n draadje of stokje ofzoiets er niet tussen! Even een vraagje: Liggen jullie kindjes (en bedoel dan met name de wat oudere) nog in de wandelwagenbak? of hebben jullie al de wandelwagen inzet..... Esmay wordt eigenlijk een beetje te groot voor de bak want ze ligt gewoon echt bijna helemaal bovenaan... (nu legt ze ook haar beentjes helemaal gestrekt en niet meer krom) Maar eigenlijk vind ik haar toch ook nog wel te klein voor de wandelwagen inzet En met de maxi cosi erop kan wel alleen mogen ze daar natuurlijk niet zo lang in..... Nog meer mensen last van?
@ kleintje: volgens mij moet je daar nog wel een tijdje mee wachten.. de kindjes moeten toch enigzins al een klein beetje die spieren kunnen gebruiken anders zakken ze zo in en dat is slecht voor de rug.. Volgens mij zeggen ze vanaf een maand of 6.. misschien kan het wel wat eerder maar ik zou toch proberen om haar tot een maand of 5 ofzo in de bak te houden...hihi, moet ze d'r beentjes toch maar eens op gaan trekken
hahah hmm...lastig. hier liggen ze juist altijd met ingetrokken beentjes.. zo klein mogelijk maken haha. uhhh..misschien helpt kietelen? hahah
kleintje, Volgens mij mag dat ook pas met een maand of 6 hoor!! Wij hebben daarom bewust een wagen met grote bak gekocht, daar kan hij dan (hopelijk) de hele zomer in. lisetje, leuk he die babymassage!! Ik ben vanochtend geweest voor het eerst. Kai vond het heerlijk!! kussie, Wat goed van je kleine ventje!! En nu nergens geen last meer van?? Kai moet dinsdag alweer voor zijn 2e prikjes. had de vorige keer meteen hoge koorts, dus ben benieuwd......... slapen, Kai kan maar moeilijk ergens anders in slaap vallen dan in zijn eigen bedje. In de wandelwagen lukt het soms, maar vaak ook niet en in de box of wipstoel ofzo al helemaal niet! Dit vind ik weleens lastig vooral als je ergens bent en hij wordt moe. Dan huilt hij alleen maar en gaat dus echt niet slapen!! Zo irritant! Hoe doen jullie dat??
Hier hetzelfde. Owen slaapt nergens anders in dan in zijn eigen bedje! In de wagenbak ( nu de maxi cosi vanwege zijn reflux ) Slaapt ie heel af en toe wel. En dan laat ik hem ook liggen hoor. Als ik hem eruit haal dan breekt de hel los Bij opa en oma slaapt ie in een campingbedje. Gaat ook wel goed. Eigen dekentje mee enzo zodat ie toch iets vertrouwds heeft.
Even snel kom later voor meer... Germini: Ik leg ze gewoon bij andere mensen op een groot bed. En dan leg ik kussens naast ze zodat ze er niet af kunnen rollen. Hier slapen ze namelijk ook zelden nog in de maxi cosi of wipper. De eerste 2x was het drama om ze op zo'n bed in slaap te krijgen maar nu slapen ze eigenlijk overal. Zo makkelijk is dat! Kleintje: Je moet Esmay er gewoon in blijven leggen hoor. En wanneer ze echt geen plek meer heeft, gaat ze vanzelf haar benen wel buigen.
slapen, Zo makkelijk is het hier helaas niet hij heeft al wel een aantal keren bij vrienden op een groot bed geslapen maar sinds 1,5 week wil hij dat niet meer en blijft hij huilen tot ik kom Hoop echt dat hij dit snel weer aanleert!! Nu moet ik wel zeggen dat Kai nooit echt makkelijk gaat slapen, hij huilt zichzelf altijd in slaap ongeveer 10 minuutjes. Maar als hij dan dus prikkels krijgt (bijv. buitne in de kinderwagen) dan schrikt hij heel snel en is hij weer wakker, maar ook moe.......dus nog harder huilen.......snappie? Vandaag volgens mij een regeldagje of hij is jengelig van alle indrukken van gister (gastouder) en vandaag (massage). Pfff hij wil dus NIET slapen! Of mar een half uurtje............ alles best als hij maar bij X-factor stil is...........
setti, Alles over Kinderen: babymassage, massage, shantala, handleiding babymassage, je kind masseren, zwitsal, babyolie, massageolie Hier staat wat geschreven over de shantala massage! Ik doe shantala ook met de clienten van mijn werk. Werkt echt superontspannend! Belangrijk is dat je altijd contact blijft houden met je baby, dus niet loslaten (als je ene hand loslaat heeft je andere hand je baby nog vast). Succes!!
Linda, We wachten nog even met hapjes, met de oudste met 5 maand begonnen omdat het er toen wel op leek dat hij wat extra's wilde. Bij Ivar wachten we ook af wanneer hij het zelf aan gaat geven. Kleintje, Onze oudste lag met 4 maand al in de wandelwageninzet. Maar die kon helemaal plat, dus hij heeft er eerst alleen maar in gelegen zeg maar. Hij vond de bak gewoon helemaal niets, was alleen maar krijsen als we aan het wandelen waren. In die wandelwageninzet vond hij het wel leuk... Maar je moet ze idd nu nog niet laten zitten Ivar laten we zolang het past en hij het leuk vindt in de bak. Kussie, Bij de Hema hebben ze die torentjes ook, hebben wij hem ook van