Ah same here: krijsend kind en tja die borstvoeding ook... Ik heb geen idee hoe lang ik er nog mee door ga. Ik moet vanaf maandag weer werken dus ben ook een beetje afhankelijk van hoe het kolven op kantoor gaat enz. Ik vind het nog niet zo heel erg om te doen (alhoewel ik soms ook echt geen zin heb) maar ik ben ook niet zo'n moeder die borstvoeden helemaal het einde vind... Ik doe het nu nog met plezier maar zodra ik geen zin meer heb stop ik ermee... Ik vind het ook wel fijn dat het zo goed is voor Seph en dat hij er inderdaad zo goed van groeit enz Heb twee weken geleden (tijdens het boeken van een vlucht voor de vakantie) bedacht dat het wel fijn is als Seph dan nog aan de borst drinkt zodat ik hem rustig kan houden in het vliegtuig mocht het nodig zijn. Maar dat is dus begin september!!!!!! hahahaha we zien het wel...
Ik heb dus eerst de Nuvaring gehaald maar mijn huisarts en de apotheek waren even vergeten te zeggen dat dat niet zo'n goed idee is in combinatie met borstvoeding. Dat zei mijn gyn gelukkig nog net op tijd bij de na check in het ziekenhuis. Zij heeft me toen dus Cerazette voor geschreven maar ik ben er nog niet mee begonnen, weet niet goed waarom maar alles wat ik las in de bijsluiter stond me tegen. En na jullie verhalen denk ik dat ik het ook niet ga doen. Weet sowieso niet hoelang ik de borstvoeding nog vol ga houden (lees bovenstaand bericht) en tja tot die tijd dan denk ik toch maar met condoom... tis toch nog steeds wat minder frequent dan voorheen... Ben ook nog steeds niet helemaal lekker ontspannen zeg maar zit op Het moment toch met die wond van de ks in mijn hoofd en durf nog niet echt goed verder zeg maar Goh als ik dit zo typ denk ik dat ik toch maar eens wat meer moet oefenen, moet toch weer een keer over gaan hihi
fijn he? ik heb vannacht ook eindelijk weer sinds weken 8 uur geslapen zonder onderbrekingen, heerlijk!
Hey, Ik kom effe hallo zeggen, ben een aantal dagen niet online geweest. Ik kan het ook echt niet allemaal bijlezen, want dan ben ik vannacht nog niet klaar vrees ik Hier alles oke hoor, wel druk. Alweer twee verjaardagen gehad deze week en morgen weer een. Bah. Manlief en ik zijn volgende week ook weer eens jarig, maar we vieren het niet, we zijn echt helemaal klaar met de visite. Ik las op deze paginas dat sommige de bv een beetje beu zijn. Ik heb het soms ook wel eens hoor. Want ik krijg geen voorraadje ogebouwd eigenlijk. Als ik kolf na het voeden komt er nog maar 10 cc uit ofzo. Ze heeft ze dan gewoon leeg gedronken. Dus daardoor ben ik zo afhankelijk om haar telkens zelf te voeden. Manlief kan niet voeden en bij oma kan ze ook geen melk krijgen omdat ik niets op voorraad heb. Nu heeft mijn schoonmoeder gewoon zelf al kv gekocht, maar ik wil niet dat ze dat zomaaar krijgt, vrij irritant dat ze dat zomaar kopen. Dus ben het soms ook beu, maar geniet er nu wel van. Vindt het zo gezellig en het voelt prettig aan. Dus gaan we toch maar wel door voorlopig.
zoo.. ben er ook weer hahaha @kussie, nee heb nog gn foon diegene die ik wilde was nog niet op voorraad.. komt pas binnen nu en 2 wk.. daar komt nog eens bij dat ik in eerste instantie wilde verlengen maar nu achteraf blijkt t mobile stuk goedkoper te zijn (voor mij dan ) als vodafone.. kan nu wel een nieuw abbo afsluiten maar dan zit ik nog 3 mnd met dubbele kosten.. daar vodafone dan pas afloopt snik snik dus nog even geduld.. @vannacht, sem heeft van 22.30 tot 06.30 geslapen joehoe, eindelijk 8 uur aan 1 stuk door! heerlijk was dat @stemmen, heb weer rondje gedaan op de dames! Vandaag lekker dagje met vriendin naar sanadome geweest zo, dit was lekker (sem hft met papa een heerlijk dagje gehad)! lekker gebubbeld en gezwommen en het was super lekker weer dus handdoeken mee naar buiten en lekker liggen zonnen.. hadden daar alleen gn rekening mee gehouden dus gn zonnebrand mee.. pffff voortaan neem ik t gewoon mee! ik ben flink verbrand terwijl ik al wel een kleurtje had.. mn borst, gezicht buik en bovenbenen zijn rood ik voel me nu verder ook niet echt lekker.. vriendlief zegt al dat ik een zonnesteek heb.. pff dus ik ga zo lekker op de bank liggen.. en dan hopen dat t morgen beter is! maar heb desondanks toch een lekkere dag gehad.. zonder flesjes en luiers
haha Yep, 10 maart is een goede datum, zijn goei kindjes geboren hihi Nu in de gaten houden wat kleintje nog meer wint, ga ik dat ook doen hahaha
@ Boomer: wat belachelijk dat ze al KV in huis gehaald hebben!! Zou ik echt niet leuk vinden! En hebben ze dan zo zelf maar een merk gekozen ofzo? Of weten ze wel wat je evt wil gaan geven, als je stopt met bv?
nou ja, ik moet het wel een beetje nuanceren denk ik. Ik had al aangegeven dat ik zo'n pakje nutrilon kant en klaar had gekocht voor het geval dat er iets moest gebeuren ooit, dus ze wist al wel merk natuurlijk. En we hadden fenna afgelopen zondag door hun laten oppassen en ik had dus geen afgekolfde voeding voor hun. Was ook niet nodig, want ze had net gegeten. Maar schoonmoeder was er niet blij mee, want ze vond dat we toch wat back up moesten hebben voor het geval dat. Dus heeft ze kv gekocht. Ik heb wel duidelijk aangegeven dat ik niet wil dat ze dat zomaar krijgt. Dus dat weten ze. Blijkbaar is het meer voor hun gerustgesteldheid.
Ik kreeg vandaag alleen wel de rekening gepresenteerd haha gelukkig slaapt hij nu wel lekker pfffieuw
pfff.. wat een kontelikkerij zeg bij x-factor Alles is perfect volgens de jury. Wordt niet goed van dat geslijm hahaha Maar ik denk dat Jaap wel gaat winnen hoor.
ha mama's, geen tijd en zin gehad om te reageren. taleah heeft volgens mij weer last van een sprongetje of iets, gister avond was het anderhalf krijsen en gillen . wist niet meer wat ik moest doen, bleef dr maar wiegen en ineens was ze in slaap. ze sliep zelfs door de flestijd heen! vannacht was ook niet alles, en vanmiddag ook weer niet veel geslapen. nu ligt ze naast me op de bank te slapen! dr flesjes drinkt ze vandaag wel leeg, wel weer flesjes van 120cc en dan laat ze er netjes 4 a 4,5uur tussen. ow ik hoop zo dat jaap niet gaat winnen met x factor. haha, weet niet waarom maar vind hem zo niet leuk. kijk straks alleen maar de uitslag ! kom morgen weer op jullie reageren, hihi..
Kan er soms ook wel enorm van genieten hoor dan vind ik het ook echt gezellig. Vooral de late avond voeding, schemerlampje, heel zoet rustig lief mannetje liggend op het grote bed ja dat vind ik dan wel heel gezellig. Maar op de momenten dat hij zo onrustig drinkt en mijn tepel er bijna aftrekt en ik gewoon echt niet begrijp wat er mis is poeh hey... Ik heb wel het geluk dat ik goed kan kolven. Ik heb inmiddels ook al wel een voorraadje in de vriezer. Dat heb ik als volgt gedaan: Seph heeft 's morgens vaak al een borst genoeg dan kolf ik de tweede af. En sinds een paar weken geven wij de vroege avondvoeding met de fles dan drinkt Seph ongeveer 125-150ml (nu al 160ml) maar ik kon na een tijdje zeker 200ml kolven. 125ml voor het flesje voor de volgende dag en 75ml in een bewaarpotje en de volgende dag weer. zo had ik dus iedere twee dagen een avondvoeding voor in de vriezer. En 's morgen kolfde ik vaak de tweede borst af omdat ze na die nacht zo vol zaten en Seph er maar eentje leeg dronk. En zo had ik ook vaak na twee ochtenden weer een voeding extra voor in de vriezer. Hoe vaker je kolft hoe beter het gaat en hoe meer je kan kolven merk ik. Ik heb ook gekolfd toen Seph een beetje tussen 6 en 5 voedingen in zat. Dan voedde ik hem weleens wat korter op elkaar om zo weer op schema te komen. Toe hij uit eindelijk op 5 zat heb ik die zesde nog een paar dagen door gekolfd. Maar (misschien heb ik wel veel melk hoor) ik denk dat ik ook twee uur na een voeding wel weer genoeg heb voor Seph in ieder geval als hij alle twee de borsten drinkt. Dus ik doe dat kolven een beetje te pas en te onpas. Soms gewoon wat later omdat er dan net bezoek is of dat we net ergens zijn enz.
Bedankt voor je reactie Johannal. Ja, in de ochtend lukt het me soms ook wel hoor. Dan staan mijn borsten echt op springen en dan kan ik soms ook 1 borst nog afkolven. Ik had trouwens nog wel wat in de vriezer. Dat had ik ontdooid en toen rook het echt zurig. Dus heb ik het weer weggegooid. Daarna opnieuw melk ontdooid en wéér rook het zurig. Ik durfe het dus niet te geven. Is dat bij jou ook bij ontdooide melk Johannal?
Ik ook maar ik vind dat niet perse goed want ik vind Maaike ook echt te gek! Vind Jaap eerlijk gezegd een beetje braaf, beetje SkyRadio
pfffff jaap met zn hondenogen :S vind m echt nie zo leuk..! hij komt er toch wel denk ik.. ik ga voor maaike wat een stem!!!! mooie meid met een super gave stem!!! hoop zo dat ze wint..
Nee, maar dit moet je echt met het cb of een lactatiedeskundige bespreken. Mijn zus heeft zoiets ook gehad en is er nooit achter gekomen wat het was maar ze heeft d'r hele voorraad weggegooid, eeuwig zonde! Ik heb het voor de zekerheid even getest maar had het niet met ingevroren melk. Maar toch... nu ik dit typ heb ik het volgens mij ook weleens gehad met melk uit de koelkast. Niet heel erg zeur maar gewoon dat ik dacht lijkt wel of ie niet goed is!?! maar volgens de lactatiedeskundige kon dat niet. Ik ben wel heel erg secuur met steriliseren. Ik steriliseer Alles voor elke kolfbeurt (wat een gedoe, dat wel). Nu ben ik sinds een paar dagen Seph juist overdag 2 x achter elkaar de fles aan het geven, zodat we alvast kunnen wennen aan volgende week, als ik werk. Dus dat ik twee keer achter elkaar kolf en hij twee keer achter elkaar de fles krijgt. Ik merk dus dat hij om 11 uur maar met moeite 100ml drinkt terwijl hij om 3 uur 160ml drinkt. De tweede keer steriliseer ik dan niet weer alles. Want dat drinkt hij de volgende dag toch meteen weer op. (160ml in een fles in de koelkast voor de volgende middag. De rest aanvullen met de gekolfde melk van 11 uur voor de fles van de volgende dag 11 uur en wat ik daarvan over hou vries ik in.)
Je precies dat heb ik dus ook... vind hem een beetje saai geworden en denk dat we nu al wel alles hebben gezien wat hij kan terwijl Maaike daarentegen onwijs blijft groeien en verrassen. Sorry Lin jij bent fan toch?
hihi gelukkig hft ieder zn smaak he pff ben trouwens nog niet ongesteld.. ben al 1x ongesteld geweest.. toen begonnen met de pil, afgelopen dinsdag laatste pil op... en nog steeds geen ongesteldheid te bekennen?? en dinsdag moet ik weer met de nieuwe strip beginnen.. snap er niks van