Maart mama's 2010

Discussie in 'De mama's' gestart door Lisil, 24 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik kook de flesjes 1 x per twee a drie dagen uit denk ik zo. Maar geef dus ook niet iedere dag de fles. Heb er eigenlijk niet echt een systeem voor. Gewoon wanneer ik twee keer een flesje heb gebruikt ofzo? Echt niet iedere keer hoor. Is geloof ik ook niet nodig hoor. Goed uitwassen en af en toe uitkoken is voldoende toch? Maar ik zal het zeker eens bespreken volgende week. Ik heb inderdaad veel melk weggegooid helaas. (doet pijn in mijn hart haha, heb er zoveel voor gewerkt)

2. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Je precies, Ik kan soms al balen als Seph de fles laat staan dan denk ik Zonde! Mama heeft er zo dr best voor gedaan hihi.

En de kolf? Of heb je een elektrische dat scheelt natuurlijk. Ik ben nu dus ook iets flexibeler maar met de melk die ik in vries blijf ik wel heel secuur. Gelukkig maakt Steef hem ook vaak schoon. Dat is nu ik er over nadenk wel een klein nadeel van handmatig kolven. Tis elke keer een hele afwas! Dat ding bestaat uit een stuk of 6 onderdelen.

Misschien kan je het hier op het forum als eens aan de lactatiedeskundige vragen.

3. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Ik ga mijn mannetje wakker maken, eten geven en dan hopen dat hij vannacht weer zo'n lange ruk maakt!

slaap lekker (lang) allemaal.

4. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    jaaa hier een jaap-fan hihi :)
    vindt maaike wel goed ook, ze zingt super! maar vindt t zo'n mutske haha.

Japio!!! :D
    haha luister ook elke week naar coen en sander op 3fm, die zijn onwijs fan van 'm :). erg komisch elke vrijdag, als ze hem bellen (wat niet mag van de xfactororganisatie)

5. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ja, ik heb een avent handkolf. Inderdaad een hele klus om uit te wassen dat ding. Die kolfonderdelen kook ik net zo vaak uit als de flesjes. En natuurlijk dat ding iedere keer wassen met de flessenwasser.
    De eerste drie weken heb ik een prof. elektrische kolf gehuurd. Daarbij hoefde ik enkel de flesjes uit te wassen. Dat was wel lekker :)

6. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Jaaa Japio!! :p:D

7. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

NEEEEEEE, :( jaap heeft gewonnen! zo niet leuk!! :( wuhahahaha...

taleah heeft dr laatste fles op en we gaan nu heerlijk slapen. tenminste dat hoop ik haha!

slaap lekker allemaal.. :)

8. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    whahah :p

Hier ook de laatste fles gegeven om 22.00, net de kids in bed gelegd..en nu hopelijk weer een lekker lange nacht :).

Maar eerst nog de hond uitlaten.. zucht.

9. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Jee, ben vandaag de eerste hihi..

Zo vannacht een heerlijke nacht gehad. Er zat gewoon bijna 6uut tussen de flesjes, gaat echt de goede kant op :)! Ze is hopelijk weer helemaal dr zelf vandaag, ze lig nu iig weer lekker te slapen en is zelf in slaap gevallen. Echt fijn, na 2 dagen alleen maar in slaap wiegen ;).

lees jullie later weer, liefs

10. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Fijn eliesah! Het gaat alleen maar beter worden gelukkig!

Hier een nacht van 23.45 uur tot 5.45 uur. Ook zes uurtjes ertussen dus, maar ik ben zelf pas om 1 uur naar bed gegaan, dus helaas voor mij wat minder slaap. Na 6 uur ben ik nog wel teruggegaan, maar mevrouw had geen zin meer om te slapen na 7 uur, dus moest ik er telkens uit om een tut erin te stoppen. :(

Vanmiddag een verjaardag. Tis helaas een halfuur rijden en we moeten nog fenna bij dr opa en oma afdroppen. En ik heb dus maar 20 ml afgekolfd gister, dus ik zit weer in de penarie met de melk.... Ik kan dus weer geen extra flesje meegeven aan oma. Balen hoor. Maar wellicht kan ik bij hun nog op het laatst kolven en dat zij het dan geven.... nou ja, ik zie wel.

Fijne dag dames

11. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    @Johannal; die zure melk is schijnbaar niet erg. Deze tekst heb ik gevonden: 'Volwassenen vinden moedermelk vaak zuur ruiken en twijfelen dan, onterecht, aan de kwaliteit van de melk.'

En daarnaast schijnt moedermelk echt niet snel te kunnen bederven. Als het wel bedorven is, ruikt het niet zuur, maar bitter schijnbaar.

Even ter info :) Heb ik dus voor niks heel veel ml melk weggegooid grrr...

12. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Boomer: Kan goed dat je productie ook daardoor achter uit loopt, dat je er zoveel mee bezig bent dat het meer moet zijn omdat je geen reservemelk hebt en opbouwt.
    Moeilijk, maar probeer het wat los te laten; dan merk je toch vaak dat het weer toe neemt. (hoeft niet altijd de reden te zijn hoor.maar je hoort 't wel vaak..)
    Wellicht als je besluit om 1 flesje kv te geven op een dag, dat dat je meer rust geeft en er meer komt? Dan sla je ook een voeding over van bv, en kun je dan kolven..
    tis maar een idee, mgoed, weet niet of je dat wel wilt, gedeeltelijk kv geven..

13. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ hier: ook een lekkere nacht; eerst sliepen ze 8 uur lang, toen met speentje 10 uur en toen nogmaals speentje en kwamen ze tot zelfs 11 uur :). lekker!

Mannen hebben trouwens flink last van berg nu :(. erg balen.
    Houdt het al een paar dagen, volgens mij wel een dag of 6 ofzo, echt goed vet met olie en creme en weet ik veel wat, maar het werkt allemaal niet echt moet ik zeggen.. ze houden er veel last van. Iemand nog een gouden tip?

14. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    boomer wat maf dat je schoonmoeder dat zomaar koopt dat zouden ze bij mij niet zomaar moeten doen hoor zonder overleg dan hebben ze echt oorlog. mijn moeder gaf dinsdag de fles ivm mn kaak en ik vroeg aan haar ff te controleren of de temp van de voeding goed was en steef en ik proeven zelf altijd voor. en mijn moeder zei ow ik doe t nooit op de pols ik proef t altijd: ik dacht dat ik zou ontploffen ik zei: ja en dat gebeurt niet dat wil ik niet hebben en laat ik niet merken dat je dat doet anders mag je niet meer oppassen!!! de enige die lisanne iets geeft wat een ander in de mond heeft gehad zijn wij de ouders dus.

ze had echt zoiets van ja nou t is toch eigen ik had echt zo iets van nee het is niet eigen je bent oma en geen moeder van lisanne

zo ik had gelijk mijn statement gemaakt hahah. soms kan ik heel bitcherig overkomen voor wat betreft ons kind hihi.

15. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    lisetje wat fijn dat sem t door heeft vwb t slapen

Lisanne heeft vanacht weer 11 uur achter elkaar geslapen de slaapkop haha we gingen net ff bij haar kijken want ze ligt dus nu weer te maffen ligt ze in dr bed met dr tutknuffel en volgens mij had ze een leuke droom want ze lach te lachen in haar slaap

kolven haha mijn voorraad begint echt al op te raken. ze heeft denk ik nog voor een week of 2 genoeg uit de vriezer maar ze krijgt dan 1 afgekolfde voeding per dag. en dit doen we al een maand of zo

zurige bv ja dat klopt t ruikt dan naar kots vind ik maar ik geef t haar wel gewoon en ik laat t ook ontdooien in de koelkast voordat we gaan slapen en geef t als 1e voeding. t heeft ook niets te maken met t uitkoken van de flesjes hoor want ik hebt in van die ijsblokzakjes in de vriezer en als ik t wil ontdooien dan gaat t in een tupperware bak met deksel die vervolgens erna gewoon in de vaatwasser gaat.

lindavnr wat balen dat ze flink last van berg hebben: gebruik je ook van die bergpads die schijnen wel goed te werken.

16. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Hi meiden,

daar ben ik weer.. Ff 2 dagen geloof ik niet gepost.. Vriendjelief was lekker vrij dus hebben samen met Milan leuke dingen gedaan.

@ Linda, hier heeft Milan ook last van berg. Heb nog niks geprobeerd maar het schijnt te helpen als je het hoofdje voor het slapen gaan (s'nachts) doet insmeren met babyolie. Dit een nachtje in laat trekken en dan kun je de berg s'ochtends met een anzichtkaart eraf schuiven.

Milan is zojuist in bad geweest maar ik vroeg me af of dat ik zijn hoofdje eigenlijk wel met zwitsal shampoo mag wassen omdat hij last van die berg heeft...

17. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    ik heb geen idee of je dan zn hoofdje mag wassen met zwitsal ik heb er geen ervaring mee!!

zo net weer ff een stemrondje gedaan.

je kan niet zien hoever milan staat ofwel?

18. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    @lindavnr; bedankt voor je advies. Het geven van melk is schijnbaar ook iets psychisch ja. Ik heb het nooit begrepen, maar vind het wel knap van moeder natuur haha

Hier ook last van berg. Al sinds de eerste maand eigenlijk. Maar tis maar een beetje tussen de wenkbrauwen en bij de oortjes. Ik dacht zelf dat het een droge huid was, maar de cb-arts merkte het op. Ik smeer het dagelijks in met een dun laagje bepanthen.

@Setti; haha, ik zie je al helemaal stampvoeten bij je moeder :p. Maar je hebt je punt wel gemaakt denk ik ja.
    Ja, ik ga er verder geen punt van maken, van die kv. Maar zeg wel dat het niet zomaar mogen geven en eerst mij bellen als ze niet meer te houden is. dat doen ze dan ook wel hoor.

@chantal; effe googlen, je zal het wel kunnen vinden op internet toch? Ik heb nl. ook geen idee.

19. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Chantal: uhh ik heb op internet gelezen dat het wel goed is om te wassen met shampoo.
    Mgoed, ook lees je weer dat geparfumeerde dingen niet goed zijn.. lekker handig dus, haha.
    Ik koop binnenkort wel de neutral shampoo; dan kan het niet missen, toch? :)

Heb straks voor de eerste keer bij Daan met een kaart wat eraf gehaald, na het ingesmeerd te hebben met creme.
    werkt op zich ook wel. Maar zal het ook eens met olie proberen. Heb die van neutral, maar jeeetje..een paar uur later stínkt die!! niet normaal!! bah! Echt vies, hoe hun hoofdje dan ruikt! hahah. Niet echt neutraal ;)

20. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Borstvoeding: hier vandaag alweer 10 weken fulltime aan de tiet :D Bij Ollie was ik inmiddels begonnen met kv erbij, maar dat gaat dit keer niet gebeuren als het aan mij ligt. Hangt erg van mijn kolfprestaties af, want ik vrees voor terugloop van de bv en dus flink moeten aanleggen op vrije dagen... er liggen nu zo'n 15 voedingen in de vriezer voor de opvang en voor papa.

Moedermelk kan zurig, ranzig en zepig ruiken. Is niets mis mee. Laat het maar van onze kindjes afhangen of ze het willen of niet ;)

Boomer, ik heb ook een pakje Nutrilon staan hier. Het is iets psychisch, he. Je zou eens 's nachts een keertje extra kunnen kolven (ik weet het, pittig!), dan is je prolactinegehalte hoger en de kans op een aardig flesje melk groter. Tussen de 2 ochtendvoedingen (een uur na het voeden) wil ook helpen. Na een borstvoeding 10 ml kolven is normaal, hoor. Je uk drinkt gewoon goed je borsten leeg.

Deel Deze Pagina