Maart mama's 2010

Discussie in 'De mama's' gestart door Lisil, 24 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ kussie: haha elke dag? dat heb ik nooit gedaan :)..
    Kraamzorg gaf aan dat 1 keer per week de 'regel' was zodat kindjes ook aan bacteriën kunnen wennen en niet zo vatbaar zijn voor allerlei ziektes enz.
    Hetzelfde geldt voor het maken van de fles: gewoon water uit de kraan in plaats van gesteriliseerd water. En hoeft ook niet eerst te koken. Gewoon kraanwater in de magnetron opwarmen is prima. Ook dat allemaal ivm wennen aan bacteriën.

Dus we kookten ze toen 1 keer per week uit.. en nu denk ik maar 1 keer per 2 weken ofzo.

2. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Kleintje ik ben wel over op een andere pil ik had altijd mycrogynon30 maar daar werd ik heel moe en chagerijnig van nu ben ik over op de Marvelon en ik werd ook heel beroerd en koud maar dat kon door de pil komen zei me arts omdat je heel lang niks hebt gehad en een andere dan die ik altijd had ik zat ook al ownee he hihi.. Maar ben gewoon ongesteld geworden vorige week

3. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Alies, wat een lieve foto!

Kussie: ik heb ook het idee dat de berg een beetje muffig ruikt, vettig zeg maar... Uitkoken: de kolfspullen doe ik heel consequent, de speentjes helemaal niet consequent. Als het een keer per twee weken lukt is het veel...

4. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Mamzie: Wouw, tandjes, dat is vlot!

@ Lindavnr: Heerlijk dat je knullen het goed gedaan hebben op 4 flessen.

@ Marye: Ook al zo'n vlotte dame. Hopelijk komt het tandje snel door, dan is ze van de pijn af.
    Hoe hebben ze eigenlijk de echo bij Florine van haar heupen gemaakt?

@ Chantal: Veel plezier op je eerste werkdag.

@ Alies: Spannend, zo een dagje met school weg. Je kleine meid word dan in 1x groot lijkt mij.
    Wat een leuke foto van je meiden. Ben helemaal weg van het dekbed. Geweldig!! Mag ik zo brutaal zijn om te vragen waar je die hebt gekocht?

@ Kleintje: Vind het ook maar niks dat ze zo onder de deken ligt. Schijnbaar vind ze dit lekker liggen of zo?
    Hier word ook het hele handje in haar mond gestopt. Ook doet ze op het ogenblik vreselijk bellen blazen, en kwijlt ze alle kanten op.
    Lekker dat ze zo doorslaapt! Zo te lezen heb je een heerlijk weekend gehad.

@ Germini: Ik kan met Joënna maar 1 uitstapje/activiteit per dag doen. Ze slaapt haast niet in de kinderwagen (behalve als ik aan het lopen ben. Sta ik stil, is ze meteen wakker). In de cosi slaapt ze zolang de auto rijd. Stopt de auto, is ze wakker.
    Het enigste waar ze nog wel eens in wil slapen is de babybjorn. Alleen nu lees ik weer overal dat dit niet goed zou zijn voor de heupen:(
    Zodra ik 2 dingen ga doen, gaat ze helemaal over de fles, en kan ik mijn lol op de rest van de dag.
    Ik kan zelfs niet boodschappen met haar doen, en dan later op de dag in bad. Dat trekt ze al niet. Het is of / of.

Gisteren kwam mijn vriendin gezellig op visite. Ik Joënna haar fles gegeven, en daarna heeft mijn vriendin haar vast gehouden. Binnen 15 minuten was het vreselijk huilen. Ze was er kapot van. Daarna dik 5 uur achter elkaar geslapen.

Ook wanneer het voor haar druk is geweest, huilt ze in haar slaap.

Mijn man vind dit nog wel eens lastig, en ik ook. Normaal trainen wij beiden op zaterdag met de honden. Het liefste was ik alweer mee gegaan, om te kijken of ik alweer met mijn reu kan trainen. Helaas is dit teveel voor haar.
    Ik doe dan op zaterdag de grote boodschappen, maar kan dan niet 's middags gezellig met mijn man mee de stad in. Of hij moet strak na het flesje thuis komen, zodat we in 1 ruk alles door kunnen doen.
    Tja, helaas weten we nooit van te voren hoelaat hij klaar is met trainen.

Dan krijg ik nog wel eens de opmerking uit mijn omgeving dat ik niet zo moet "miepen" met haar. Gewoon meenemen, klaar, moet ze maar aan wennen. Hun zien alleen niet wat er dan gebeurd als ik weer thuis ben. Hun zien niet hoe ze over de fles gaat, en het gewoon niet aan kan.

@ Kussie: Heerlijk dat je telefoon zo goed in de smaak valt!!!
    Waarom stom dat je het huiltje niet herkende?? Zo zit ik ook nog wel eens: Is het dit??? Of misschien dat??? Tja, geen idee. Dan zie ik wel hoe het gaat lopen.

Misschien dat hij lag te persen voor zijn ontlasting? Dit doet Joënna in iedergeval wel. Loopt ze rood aan, haalt geen adem meer, en dan in 1x haalt ze weer adem.

Baby's hebben wel vaak slaapapneu. Dan "vergeten" ze in hun slaap adem te halen. 9,9 van de 10x ademen ze weer binnen een paar seconde (terwijl dit voor je gevoel minuten kan duren).

@ Eliesah: Leuk he zijn die geluidjes. Soms lijkt het wel alsof ze hele verhalen aan het vertellen is.
    Schrikt Taleah soms van haar eigen geluid? Joënna wel. Soms doet ze een poging tot een soort "schreeuw" achtig iets. Kind schrikt zich dan helemaal het ongeluk:D

@ Channes: Appelstroop in de vriezer doen voor na de prikjes? Waarom eigenlijk? (ben nieuwsgierig)
    Ahhh, dat is een handig truckje.

@ Berg: Van het weekend eens de bergpads geprobeerd van de Etos. Nacht in laten trekken, en de volgende dag met shampoo gewassen. Het lijkt wel een heel stuk minder te zijn.

@ Zwanger: Als ik er nu achter zou komen dat ik zwanger zou zijn, zou ik flink balen. Met name daar ik nog niet pijn vrij ben van mijn bekken. Het liefste zou ik de zwangerschap overslaan, en meteen met bevallen beginnen.
    Wel zou het meer als welkom zijn. De zwangerschap zou dan alleen iets vroeger als "gepland" zijn.

@ 2de prikjes: Ik hoef pas 22-06 de tweede prikjes te halen. Zo te lezen later als de rest.

@ Uitkoken: Ik heb 2 flesjes, en als ze beiden gebruikt zijn gaan ze in de magnetron sterilisator. Automatisme.
    De foppers gaan 1x per dag erin als ik eraan denk, want die moet ik eerst overal vandaan halen.
    Met 2 verhaar bakken in huis, vind ik het toch iets frisser om regelmatig alles uit te koken.
    Tja, aan de andere kant heeft het ook geen zin, want daarna laat ik het op het aanrecht afdrogen met een theedoek eroverheen, zodat er geen haren bij kunnen komen. Wil je het goed doen, dan moet je het meteen in de koelkast zetten.
    De flesjes maak ik ook klaar met kraanwater.

5. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Uitkoken flessen om de dag of om de twee. Speentjes elke dag ook omdat ze overal liggen hier en we hier drie katten hebben vind ik het fijn...

6. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

@ Alies, superrr foto :)
    @ Kleintje, hmmm misschien dat t inderdaad door de pil komt?? Is 50 zwaarder als 30?? Dan is 't misschien wel logisch??
    @ Channes, ja, ik denk het, ik zal kpn eens bellen!!! Of zou ik Vodafone moeten bellen!! Ik weet het niet...
    @ Nijnja, ja muf is precies 't juiste woord!!!!

7. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Mijn laatste week vrij. Volgende week woensdag weer gaan beginnen.

Hebben jullie iets van een crech/oppas boekje? Of doen jullie het met een schriftje?

Joënna vind het steeds leuker om in de box te spelen. Ook de babygym vind ze leuk.
    De bogen heb ik nog niet vaak staan, daar die niet bewegen, en ze het bewegen van haar mobiel helemaal te gek vind. Ik heb de bogen dan op de box liggen, en zo kan ze er met haar handje toch bij komen. Gisteren had ze voor de eerste keer een beestje vast van de boog!!!!! Ikke helemaal trots.

We hebben het speelkleed en mobiel van Playgro en dan de amazing garden versie. Nu zag ik dat ze hiervan ook een wagenspanner en een speelboog voor op de wipstoeltje hebben.
    Meteen maar aangeschaft. Vind dit zo'n leuke vrolijk lijn, en ook Joënna vind het leuk!

Gisteren had ze veel last van haar ontlasting. Zaterdag niet gepoept, en zondag leek wel dikke klei wat eruit kwam. Ze heeft er ook last van gehad.
    Vanochtend met de luier verschonen, was alles gelukkig weer normaal.

Vanochtend toch een leuk filmpje gemaakt: Stevie Wonder in da house

8. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Oow hier ook achter ons rug om gemiep, dat we haar daar door te veel verwennen. En ik merk ook dat ze het bij iemand anders op schoot helemaal niet zo leuk vind, krijg dan te horen dat ze er maar aan moet wennen etc. Pff word altijd zo moe van die mensen.. ;)

Haha, nee dat nog niet. Zijn nog niet zo heel hard. Soms zit ze ook de heletijd met dr mond heen en weer open en komt het geluid er niet uit en dan ineens lukt het dr wel haha zo grappig :p.

Vandaag trouwens de laatste dag van de lactulose, weer een week gebruikt dus even kijken hoe ze er nu weer op gaat reageren als we stoppen. Ben erg benieuwd!

Gebruikt iemand van jullie ook de difrax fles? Hebben jullie ook wel eens dat er niks uitkomt, pff hier dus wel. Ben dan van alles aan het draaien etc en kind helemaal over de flos :(.. Verder vind ik ze wel erg fijn hoor, maar soms wel erg lastig als er dus niks uitkomt.

9. Appel en Peer

10. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    wij hebben ook de difrax flessen.
    in het begin ging het altijd goed. toen een tijdje dat de spenen vaak vacuum zogen. En nu weer een hele tijd geen problemen. snap er niets van, haha.

Knijp je ook altijd eventjes in dat tuutje van het membraan als je die in de onderkant van de fles doet? Dat moet blijkbaar ook.. :).

Verder moet je idd de speen gewoon niet te vast dichtdraaien.

En misschien is Taleah toe aan een 3 standen speen? als ze er niets uit krijgt?

geef je extra voeding? Die is vaak ook wat dikker als gewone standaard voeding.toch?

11. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ eliesah: lief!! :D

12. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik word er soms ook moe van. Probeer ook maar vaak de opmerking mijn ene oor in te laten gaan, en het andere oor weer eruit

Haha, nee dat nog niet. Zijn nog niet zo heel hard. Soms zit ze ook de heletijd met dr mond heen en weer open en komt het geluid er niet uit en dan ineens lukt het dr wel haha zo grappig :p.

Ik duim dat het goed gaat!! Kun je het anders niet langzaam afbouwen ipv in 1x te stoppen?

Ik heb ze gebruikt, maar werd er na 2 weken gillend gek van. Steeds lekke, vacuüm zuigen, ventiel verstopt, kwam niks uit. Ben toen maar over gegaan op andere flessen.

13. Appel en Peer

HIer zuigt ze de speen ook wel eens vacuum, als ze dan los laat schrikt ze zich kapot hahaha.. :p

Nee nooit gedaan daarin geknepen. Het is ook niet elke keer maar wel vervelend als het wel zo is.
    Nee ze krijgt geen dikke voeding, heb de 3 standen speen al geprobeerd en ook speen2 (m) maar dan laat ze er weer veel uitlopen. Dus ja..

Maar hoe moet ik in dat platte ding knijpen dan hahaha..

14. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Zaterdag de fietskar opgehaald. Helaas nog niet kunnen gebruiken. Het heeft gisteren alleen maar geregend.
    Ook nu is het weer heel donker.

15. Appel en Peer

Gwenolyn; mm is denk moeilijk dat afbouwen. Ze krijgt het elke keer in de fles van ronde de 11uur. Mag ze maar 1x per dag.
    En je mag het niet langer dan 14 dagen achter elkaar gebruiken!
    Mocht het nou weer vast gaan zitten dan bellen we de huisarts even, want ze moet natuurlijk niet aan dat spul gaan wennen dat ze straks alleen daardoor kan poepen. Ze moet het wel zelf kunnen natuurlijk!

Bedankt voor het duimen hihi.. :)

Filmpje is echt super leuk, lief van je meisje :D!

16. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Aaahhh, oké, ik dacht dat ze het vaker kreeg.
    Stel dat ze weer verstopt raakt, anders met de HA overleggen als je er weer mee moet stoppen, om er dan per keer dat je het geeft er minder in te doen?

Dank je wel. Dit doet ze iedere keer als ze op haar buik ligt. Vind het er zo super lief uitzien:D

17. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
  18. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ eliesah: Als je dat membraan in die plastice onderkant legt, dan moet je in dat tuutje van dat membraan knijpen. Dan zuigt dat ding vacuum als het goed is.
    Als je de onderkant dan op z'n kop houdt, moet dat membraan blijven zitten en niet eruit vallen.

19. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    meenemen,
    Misschien verwacht ik wel te veel van Kai. Als ik het zo lees is het bij iedereen verschillend. De ene kan heel makkelijk overal mee naar toe en de ander niet. Ik vind het best lastig. Wil graag van alles doen en tja, dan moet Kai mee;) Niet dat ik de hele dag met hem zeul hoor maar gewoon lekker lunchen ergens ofzo maar dat durf ik niet zo goed omdat ik dan bang ben dat hij gaat huilen en niet te stoppen is. Of als ik naar de tandarts moet ofzo........dan lig ik niet relaxed, wetende dat Kai elk moment kan gaan krijsen:) (alhoewel ik zonder kai ook niet relaxed zou liggen bij de tandarts hoor haha)

gemiep,
    die mensen die ons vinden miepen hebben waarschijnlijk zelf een makkelijk kindje of geen kinderen............

last van litteken,
    hmm....misschien nog maar even aankijken en anders moet ik toch maar even langs de gyn.......

uitkoken,
    oeps.........ik vergeet het elke keer. In begin deed ik het trouw elke dag maar nu 1 keer per 2 weken??:) nou ja, hij heeft er geen last van geloof ik;)

kussie,
    balen van je foon!! hoe komt dat dan??

20. Appel en Peer

Ja, kan ik ook eens gaan proberen. Maar overleg volgende wel eerst even met het cb. MOeten we volgende week toch naar toe ;).

Taleah word wakker, ga dr lekker even knuffelen en dan zo een flesje en miss weer slapen. Als ze wilt hahaha, altijd een verrassing :p!

Deel Deze Pagina