kleintje, Fijn dat alles goed is gegaan op het KDV!! Je hoeft je niet schuldig te voelen hoor, je doet het toch goed? Je laat haar rustig aan wennen...... setti, dat was ik die het geplaatst had Harsen...........auchhhhhh............pijn!! hoelang blijft het weg dan?? Prikjes, Kai ook zijn 2e prikjes gehad. Eerst had hij flinke babbels tot de prikjes kwamen............gillen!! zo zielig! En helaas weer koorts........38,6 Hij had er echt last van was erg witjes/slapjes. 2 uurtjes geleden pcm gegeven, ligt nu lekker te slapen. Hoop dat de temp zo gedaald is. Vorige keer had hij ook al 38,2. Arme schat. Verder was hij 59,5cm en 5410gram. Iets onder gemiddelde, maar netjes!
@ Setti: wat gaaf dat jullie al fruithapje geven!! Ik denk dat ik me ook echt niet ga inhouden tot 4 maanden..maar ook gewoon met 3 maanden ofzo eens probeer! @ Lisetje: gave banner!! @ kdv: Ik verwacht dat ik er ook wel makkelijk mee ben. Heb nog nooit gebeld of het goed ging met oppassen ofzo.. ook neit de 1e keer dat we weg gingen.. als het niet goed gaat, hoor ik het wel. nu is het natuurlijk wel anders met Daan's stoma, daar kunnen ze wel eens over moeten bellen, maar goed.. komt vast goed. @ marye; wat rot dat je zo'n last hebt van het spiraaltje! Kan me voorstellen dat je hem laat verwijderen.. wel balen natuurlijk dat je hem pas zo kort hebt. @ Setti: wuhahaha fijn dat je er weer netjes bij eh..ligt (meestal dan, waarschijnlijk ) in 't licht . Veel plezier dan vanavond hahaha. @ kleintje: aah dan wacht ik het even af, tot ze iets pb-en haha. @ Fruithapje: waahh hoe meer ik er over typ, hoe meer ik geneigd ben om het met 3 maanden al te geven. Lees ook genoeg mensen die dat al doen. mgoed, ik kijk wel . (oftewel; binnenkort eens proberen ) @ setti: Hoe doen jullie dat dan eigenlijk? Laten jullie het fruithapje geven op het kdv? Lijkt me juist zo leuk om zelf thuis te doen, maja, dat kan dan niet elke keer om 12 uur smiddags.. @ eliesah/marye: ik ga júist na de voeding pas op pad, als ik ga. Als ik een uurtje voor de voeding weg ga, zit ik gegarandeerd met 2 huilende kindjes. Als ik net na de voeding ga, zijn ze eigenlijk altijd wel rustig. @ hier: 4 voedingen gedaan..alleen heb ik nu een wakkere/huilende jesse. geen idee waarom, want hij heeft een uur geleden nog 200cc gehad.. mgoed. Arno heeft m even uit bed gehaald om te troosten (doen we eigenlijk nooit mgoed, hij was echt even overstuur.) hopelijk slaapt ie straks alsnog in.
@ Germini/setti: hahahaha mijn god, we gaan het nu er gewoon over hebben hoe lang 't weg blijft.. na het harsen... dit topic wordt met de dag erger hahaha
@ Setti: die bambix, da's toch eigenlijk ook pas vanaf 4 maanden, niet? Of mag dat ook al best vanaf 3?
SettI: hahahaha Veel plezier dan he met het licht aan Germini: Sterkte met je mannetje! hier: kom net van de Huisartsen post af Esmay begon steeds benauwder te worden in bed en liep op een gegeven moment zelfs rood aan, temp gemeten en die was 38,3 dus ik belde even met de assistente om te overleggen wat ik het beste kon doen toen zei ze: kom maar meteen langs ze is nog zo klein we kunnen geen risico lopen! Dus ik Esmay weer uit bed gehaald jasje aan dekentje over haar heen en naar de HAP... Daar aangekomen zegt de HA: "Ja vanwaar kom je nu hier langs en niet morgen bij je eigen arts? " Dus ik zeg nou dat was ik van plan maar ze liep rood aan klonk steeds benauwder en haar temp was 38,3 dus ik overlegde met je assistente en die zei dat we even langs moesten komen" Dus hij heeft even geluisterd naar haar longen en gevoeld aan haar buikje enz hij kon niks vinden behalve die verkoudheid, moet nu wat vaker de zoutoplossing gebruiken en binnen een week moet het over zijn... Zo zielig om ons meisje zo te zien en ik ga vannacht denk ik toch even wat vaker kijken want ik vond het maar eng hoor dat ze zo rood aan liep maar volgens de arts "kon dat weleens voorkomen" :O Als ze morgen nog op 38 of hoger zit met de temp dan hou ik haar maar lekker thuis denk ik, dan gaat ze vrijdag maar weer! Maar goed gisteren had ze ook 38 en vanmorgen was het weer 37 dus misschien is dat morgen ook wel....
kai is wel gegroeid hoor!! netjes. en balen dat hij er zo last van heeft hopen dat t snel over is. met harsen blijft t ongeveer 3 weken weg en dan groeit t weer. ik ga 1x per 4 weken dus de laatste week is altijd drama. ach dan doet steef zn ogen maar dicht haha
ja dat klopt t is pas vanaf 4 maanden maar omdat lisanne op een gegeven moment de 4e dus laatste fles ging weigeren had de ha gezegt van begin maar met rijstebloem!! en sinds we dat doen drinkt ze dus de 4e fles weer leeg. en de fruithap krijgt ze niet iedere dag hoor!!! met 1 potje doen we 2 dagen ze krijgt maandag bij de oppas en dinsdag de andere helft bij oma woe en vrij dus niets en donderdag krijgt ze van mij!! ik weet niet of ze dat soort fruithapjes op t kdv geven want gewoon fruit regelen ze wel.
Nou Esmay is weer op het KDV, vanmorgen weer een normale temp.. nog wel erg verkouden maar hopelijk gaat dat met de spray beter! Het lijkt nu ook weer wat beter te gaan... maar dat was gisteren overdag ook en s'avonds begint het dan pas weer echt op te spelen Wel nog even gevraagd of ze het in de gaten willen houden niet dat ze weer ineens zo rood aanloopt! Ze was als eerste op de opvang :O en eigenlijk had ze ook niet zo vroeg hoeven te gaan maar ik wilde mijn schema volgen zoals die er volgende week uit ziet (opstaan, zelf eten, Esmay verzorgen, hond uitlaten etc etc ) om te kijken hoelang ik er ongeveer voor nodig heb en hoe laat ik ongeveer op mijn werk zou zijn... Nou ik was om 7.11 weer thuis dus rond die tijd moet ik ook makkelijk op mijn werk kunnen komen! Mijn tijds indeling heb ik ook makkelijk gehaald, had zelfs nog wat tijd over haha maar goed die extra tijd is voor als Esmay een keertje spuugt ofzo zodat ik haar nog kan verschonen!
Kleintje: Gaat het vandaag wat beter met Esmay? gaat ze gewoon naar het kdv? Wel rot zeg dat je kleine meisje zo benauwd is! Germini: Hoe is de nacht gegaan? Hopelijk is Kai weer een beetje opgeknapt. Setti: Nog genoten van je geharste onderkant? Lindavnr: Ik kan ook echt niet wachten met het egevenb van die hapjes! Maar heb mezelf echt beloofd het pas met 4 maanden te doen. Dus moet echt nog 2 weekjes geduld hebben. Hier: Straks echo van Pepijn z'n heupen, hoop dat deze uitslag wel goed is. Ik zou in de loop van de week gebelt worden. Als het niet goed is, mag hij namelijk volgende week woensdag meteen met Florine samen bij de orthopeed komen.
Kleintje: Ik was een beetje te langzaam met mijn bericht :d Gelukkig gaat het weer wat beter met Esmay momenteel. Geniet jij een beetje van je rust vandaag? Pfff zie er echt wel etgenop om straks steeds zo vroeg de deur uit te moeten. Alhoewel ik alleen op dinsdag de kids maar weg hoef te brengen. De andere dagen blijven ze thuis, is dus iets rustiger...
Marye: veel succes met de echo! Ik vind het trouwens ook erg vervelend om zo vroeg de deur uit te moeten (moet je nagaan dit is pas de eerste keer ) maar ook voor Esmay zelf moet haar namelijk wel wakker maken en dat vind ik zo zielig Ik ga vanmiddag samen met een vriendin even de stad in, even wat afleiding.... en nu kruip ik denk ik nog maar even het bed in, gisteren is het toch wel wat laat geworden.....
gisteraaf helaas niet kunnen genieten van de geharste onderkant hihi steef had een darttoernooi in culemborg en kwam pas 01.15 thuis en toen lag ik al in een diepe coma!! haha ik lig de hele week al tussen half 10 en 10 op bed heerlijk. maarja mn wekker gaat dan ook 05.30
Poeh... Dat is vroeg! alhoewel ik tegenwoordig ook iedere dag om 5 uur eruit moet omdat Pepijn dat etenstijd en speeltijd vindt... Maar goed vaak ga ik daarna nog weer even terug...
Aah oke, omdat dat dan lekkerder is met rijstebloem? (Want dat is eigenlijk gewoon een soort van brinta toch? Maar dan dus nog wat dunner omdat het met de melk voeding gemengd wordt?) Maar omdat ze hem nu wel drinkt? Aah oke, ben ook wel benieuwd hoe dat gaat op het kdv enzo ja.. flesvoeding is wel inbegrepen bij de prijzen, tenminste bij ons. is dat bij iedereen? De luiers dan weer niet trouwens. Over fruithapjes staat niets. zal wel niet, gok ik.