Maart mama's 2010

Discussion in 'De mama's' started by Lisil, Feb 24, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

Sep 5, 2008
    4,312
    0
    36
    De anti blafband met afstandsbediening die ik gebruik helpt aardig wel tegen het jatten. Ik heb Nina tot nu toe nog geen schokje hoeven te geven bij het eten jatten. Alleen ze probeert het gewoon elke keer weer. Das wat minder. En elke keer na de vibratie houdt ze op met jatten. ;) Heb haar wel nu 2 keer een schokje gegeven omdat ze bleef blaffen na de vibratie waarschuwingsknop. Nou ze piepte het uit. Dus nu laat ze het wel om verder te blaffen.
    Mijn man had ff op zijn hand getest hoe hard de tik was bij de 1e schokstand. Nou hij vond 'm al aardig pittig.

2. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    Daar heb ik ze wel besteld. Ben heel benieuwd hoe ze eruit zien als ik ze ontvang.

Dank je wel. Ben er al mee gestopt. Nog geen kwart tuin gedaan. Het gras groeit tussen de stoeptegels door. Leek me wel fijn om gewoon in de tuin te kunnen zitten, zonder het gras. Helaas:(
    Inderdaad heel frustrerend, maar ja, moet het maar accepteren.

Nee dat wist ik niet.
    Tja, net wat je zegt, over een paar jaar zullen er wel weer iets anders ontdekt worden.

@ Kleintje: Blafbanden helpen inderdaad niet tegen het janken (voor zo ver ik weet), zeker niet als ze verlatingsangst hebben. Je hebt zelfs kans dat dit het gedrag erger maakt.

Als je thuis komt, hoe reageert je hond dan, en hoe reageer jij?

Ik ben ook heel blij dat wij onze reu als 2de hond hebben. Hij heeft ook wat last van verlatingsangst, ondanks dat hij niet alleen zit.

Ik heb helaas geen tips voor je. Heel veel sterkte ermee!!

@ Eliesah: Wat een heerlijke nacht!!
    Joënna begon met een 3 weken geleden door te slapen 's nachts.
    Leuk!!! Ben heel benieuwd naar je filmpje:D

@ Alies: Wat voor band heb jij?
    Ik heb er 1 voor het jagen van mijn teef. Ze is soms nog erger als een jachthond. Als we zelf een spoor uitlopen, vertikt ze het om te speuren, ook al heeft ze honger. Laat ergens een konijn.kat/wild lopen, en mevrouw speurt het zo op voor je. Geen probleem........ (behalve dat ze niet meer luistert en ook vee opjaagt:))
    De freule weet nu heel goed dat er met band om niet gejaagd word. Soms moet ik haar even helpen herinneren:D

3. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    Ze is zulke leuke geluidjes aan het maken.

Eerst in haar wipper met speelboog. Ze kan de speeltjes niet goed vastgepakt krijgen. Dit was nu 10 minuten frustratie, huilen.
    Opgepakt, getroost, en in de box neergelegd. Ben bezig om haar in de box neer te leggen, en ze begint meteen te "kieren" en te lachen!!

De fietskar zit achter de fiets, en hij past net door het poortje!
    Druk bezig om de babyschaal vast te maken. Heb geen spanbanden liggen, maar wel genoeg honden halsbanden en riemen die ik niet meer gebruik. Daarmee bezig om de boel goed vast te zetten. Worden ze toch nog ergens voor gebruikt.

4. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

Sep 5, 2008
    4,312
    0
    36
    Disse heb ik.
    Little/Medium/Big Stubborn Dog Remote Training Collar-Rechargeable Version - E328B (China Manufacturer) - Pet Supplies - Entertainment

Ik had 'm via www.diergedrag.nl gekocht maar ik zie dat ze 'm niet meer verkopen. Misschien omdat we binnen 2 weken al de reciever los hadden zitten, waardoor hij slecht contact maakte. Vorige week weer een nieuwe gekregen. Ben benieuwd hoe lang deze het volhoudt.
    Wel zonde want hij kostte al 96.70 euro inclusief verzending en moest 'm dus weer terug sturen en dat kostte me ook weer 5 euro.

5. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Gwenolyn: als wij thuis komen dan is de hond door het dolle heen gaat als een gek lopen rond rennen....
    Ik doe dan niks, zeg ook niks tot hij rustig is en dan haal ik hem aan en zeg dat hij zo braaf is!

6. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

Sep 5, 2008
    4,312
    0
    36
    En als je nou weer oefent met eerst weer even uitzicht en als hij dan stil gelijk naar binnen lopen en hem belonen met wat lekkers of een aai. En zo weer wat opbouwen?

7. seanli31

seanli31 Fanatiek lid

Apr 19, 2009
    1,213
    0
    0
    Brabant
    zo meiden, even geen puf om alles bij te lezen.. komt straks wel haha want t zijn weer zoveel bladzijdes..

Sem is goed ziek geweest vd inentingen zoals jullie weten.. flinke koorts, dit was gisterochtend gelukkig al stuk afgezakt maar nu is ie flink verkouden.. veel niesen, hoesten soms zo erg dat ie bijna stikt en veel snotteren.. echt zielig! heb bij de DA Luuf gehaald een soort dampo voor babies, en een ui op zn kamer.. ik geloof dat t nu al iets minder is... ik hoor m ieder geval niet meer ademen..

verder was ie wel super vrolijk dus das wel fijn. sliep ie alleen door.. sinds zn prikjes dus niet meer.. hoop dat dit wel weer komt als ie beetje opgeknapt is..

8. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    @ Alies: Ik heb de Dogtra 1902. Wel via Amerika, want dat scheelde ruim €200,-.
    Toen ik hem kocht, was mijn reu nog een pup. Hij toonde geen jacht gedrag, maar stel dat hij het wel deed, vond ik het zonde om nog een band aan te schaffen. Nu meteen voor 2 honden.

@ Kleintje: Erg moeilijk meid. Zit er geen dagopvang bij je in de buurt? Misschien dat dat een oplossing is? Meestal vragen ze rond de €10,- per dag.

@ Lisetje: Balen meid dat Sem zo ziek is geweest van zijn prikjes. Dan ook nog een flinke verkoudheid bovenop.
    Beterschap!!

Joënna is net 2 uur wakker geweest.......... Wel een beetje huilerig, maar ze heeft weer heerlijk in haar box liggen spelen.
    Vandaag komt ze voor 5 voedingen. Wel lijkt het alsof ze vandaag wat "hongeriger" is. Heb maar een kleinere speen op de fles gezet, zodat ze er wat langer over doet.

Ook vandaag ons eerste stukje gefietst!! Ze vond het heel spannend, maar volgens mij wel leuk.
    Het was een rondje op het huizenblok gewoon om te kijken hoe ze het vond. Ondanks dat de babyschaal goed vast staat, vind ik wel dat ze ligt te schudden als we over gewone straatstenen heen rijden. Ze lijkt er overigens geen last van te hebben.

9. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

Sep 5, 2008
    4,312
    0
    36
    Poeh das een duur anti blafbandje. :$ Van Elite-tek heb je ook voor 1 en 2 honden. Dan betaal je voor 2 honden 135 euro ongeveer voor 2 recievers en een remote. Achteraf had ik denk ik beter dat merk kunnen kopen.

10. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

Aug 4, 2009
    2,002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Hey, ik haak effe halverwege in...

Die blafband, is dat niet zielig? Doet het veel pijn dan?
    Wij hebben namelijk ook een blaf-probleem. Onze hond kan niet meer alleen zijn sinds we verhuist zijn. Nu ben ik nog veel thuis, maar als we hem soms een halfuur alleen laten, blaft tie heel de flat door en onze onderbuurvrouw begint er toch ook wel over te klagen.

En nu weten we echt niet meer wat te doen. Maar zo'n band, dat lijkt me zo sneu.

11. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Gwenolyn: we hebben wel een honden créche maar die gaat pas om 8.00 open geloof ik en ik moet om 7.00 beginnen ;)

Heb je zo'n speciaal ding voor een maxi cosi ofzo voor op de fiets?

12. jedalin

jedalin VIP lid

Nov 4, 2008
    12,674
    2
    38
    herinneringoplinnen.nl
    Erg mooi en goed van kwaliteit, goede service en hele leuke prijzen! En nu erg leuke vaderdag aanbiedingen!

13. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Boomer: je hebt verschillende blaf banden, eentje die een geur afgeeft wanneer ze blaffen, eentje die een sterk geluidsignaal geeft waar de meeste honden wel op reageren, en eentje die een schokje geeft....
    Ik heb er zelf 1 die een combinatie is van eerst een geluidssignaal en wanneer de hond dan door blijft gaan krijgt hij een klein schokje!
    Ik vond het ook erg zielig maar we hebben van alles geprobeerd en toen adviseerde ze ons zo'n ding te proberen...

14. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

Aug 4, 2009
    2,002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Mmm.. die met een geur of toon lijkt me wel wat. Ik zal morgen eens bij de dierenspeciaalzaak kijken. Bedankt voor de tip kleintje. Maar schijnbaar werkt tie dus niet meer bij jou...

heb je geen familie of vrienden dan die kunnen oppassen of heb ik dat gemist?

15. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Canvas: weet iemand een site waar je b.v 3 of 4 foto's op een canvas kan laten drukken?

16. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Familie woont te ver weg...
    En veel vrienden eigenlijk ook :p of ze werken ook allemaal dus dat schiet niet op :(

17. jedalin

jedalin VIP lid

Nov 4, 2008
    12,674
    2
    38
    hmmm..je kan het zelf maken, maar dan heb je altijd kwaliteit verlies..
    je zou kunnen mailen naar bijv. herinneringoplinnen of hun zoiets kunnen maken.. antwoorden meestal binnen 1 werkdag.
    maar ik denk dat je altijd kwaliteitverlies houdt omdat ze dan de foto's moeten bewerken

18. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

May 18, 2008
    4,779
    0
    36
    heyyy

canvas:wij hebben m ook bij herinneringen op linnen besteld.
    wij hebben 80x1.20 die was 80,-.
    maar ze vragen een actiecode als je die hebt dus we hadden ff gegoogeld en vonden de actiecode libelle, dus dat ingevuld en jawel 10% korting dus ten werd t 72,- en bij t ophalen hoefde ik maar 69,- te btalen, koopjes dus vor zo'n grote.

lisetje he wat naar dat Sem er zo'n last van heeft gehad en nog een beetje heeft.
    een ui idd dat had ik vroeger ook altijd als ik verkouden was...fijn dat het helpt.

blafband:gelukkig hebben wij een zeer makkelijke hond, met het werken was ie altijd de hele dag alleen van 8.45 tot een uurtje of 16.00 en gaf nooit ene kik, zijn we dus wel geprezen mee.

en verder weet ik het gewoon al niet meer, is dat erg....

mijn man gaat vanacht naar barcelona, komt zondagnacht terug is dan maandag thuis en dan van disndag tot donderdag gaat ie weer naar barcelona!
    ben dus een hoop alleen.
    ga t weekend lekker naar me ouders in Arnhem, wel zo gezellig haha.

owja me schoonmoeder heeft in opdracht van me man een voetbaloutfit voor het wk gehaald voor neomi.
    zo'n oranje shirtje met nr en een wit broekje..haha ik zei al, doe ''r wel rose sokjes aan anders denken ze gewoon dat t een jongetje is hahahaha.
    d'r nichtje van 3 heeft hetzelfde dus dat word een leuke foto begrijpen jullie wel...

xxx

19. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

Sep 5, 2008
    4,312
    0
    36
    Misschien zou je voor jouw hond eerst een D.A.P. verdamper kunnen proberen. Wie weet dat het helpt.

Bij Kleintje werkt de anti blafband waarschijnlijk goed niet omdat de hond niet blaft maar jankt.

Misschien is dit ook wel wat om te proberen. Zou wel eerst goed rondkijken op internet naar ervaringen en of elders nog goedkopere zijn.
    Anti Blaf Ultrasonic - binnenshuis koopt u online bij Blaffende Honden Bijten Niet.nl

20. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    *zucht* Esmay ligt weeerrrr te krijsen boven in bed :(
    Dit is al de 2de avond dat ze zo loopt te krijsen! En het is pas als ze het bed in gaat, ik snap er niks van want dit heeft ze nog nooit gedaan!!
    Zou ook niet weten wat het kan zijn?
    Ja ze heeft wel al paar dagen geen ontlasting gehad maar daar zou ze overdag dan toch ook last van moeten hebben?

Share This Page