ik ook! Zie dat we al gestart zijn... wil iemand die weet hoe het werkt (ik niet dus) even die andere sluiten als in het linkje naar dit topic plaatsen.... oh baby huilt x doei
mmmm Esmay huilt en is niet stil te krijgen :O Ik denk oververmoeid ofzo want ze heeft vanmorgen en vanmiddag niet geslapen alleen een beetje rond gekeken... Vind ik vreemd want normaal slaapt ze toch best veel overdag.... Nou ja komt vast wel goed! Sorry dat ik even niet reageer...
Lisetje: Wat fijn dat het zo goed gaat!Daar knap je dan meteen weer helemaal van op he! Gwenolyn: Fijn dat Joënna het zo goed doet. En ben benieuwd of het met haar heupjes over 4 weken helemaal goed is! Hopelijk werken deze flessen wel voor jullie. Dianne: Ik heb echt geen idee hoelang dat mag aanhouden. Maar uren huilen erom zal heus niet goed zijn toch? Maar gewoon doen wat je gevoel zegt. Johanna: Las in het vorige topic nog wat over spruw. Balen zeg, hopelijk blijft hij je tepel wel gewoon pakken, hij kan dan iig die smaak een beetje wegspoelen met melk en dat was eerst niet... LAat je even weten hoe het gegaan is?
hoi dames vraagje ik lees dat jullie een spuug doekje of een luier door het ringetje halen van de speen/tut maar zijn jullie niet bang dat jullie kindje dan het doekje over zijn/haar gezicht krijgen en dan niet meer kunnen ademen???? Ik heb het ook geprobeert om dat te doen en ja het werkt wel dan blijft de tut zeker langer zitten maar ik ben zo bang dat ze het doekje over haar gezicht krijgt en dan niet meer kan ademen. Nu hebben wij denk ik geluk want snachts komt ze nog maar heel soms om een tut, en overdag vind ik het niet erg. eliesah: wat een bevalling zeg nou probeer er lekker van te genieten en doe het rustig aan, laat je maar verwennen deze weken. wassen: hier blijven we ook wassen maar ja gelukkig is het goed weer en kunnen we het lekker buiten laten drogen dan ruikt altijd zo lekker.
Wil iedere keer reageren, maar er komt steeds iets tussen. Het is nu al weer tijd om eten klaar te maken. Even kijken waar dochterlief zit, want die is volgens mij weer wat aan het uitspoken. Toch wel rustig als ze nog lekker in de box liggen. Vanavond dan maar. Doei.
Gwenolyn: fijn dat alles goed was en wat groeit ze goed zeg Lisetje: heb ook bio-oil, vergeet het nog weleens maar heb het idee dat de striemen wat minder zichtbaarder zijn nu ik het toch af en toe gebruik....
@ Ano, mijn welgemeende excuses dat ik jou ben "vergeten" Ik heb iets van 10 blz teruggelezen om je post op te zoeken en dan hierbij alsnog mijn reactie, hihi!! Hoe krijg je toch een hydrofiele luier tussen dat ringetje van de speen, je hebt vast een heel andere speen als ik, want ik weet nu al dat dat bij mij met geen mogelijkheid gaat lukken! En het is wel behoorlijk vermoeiend dat dat stomme ding steeds uitvalt... Daar moesten ze echt eens iets op verzinnen! Wel heerlijk dat Neomi zo tevreden is en lekker slaapt!! Ookal zat ze helemaal onder de poep, hihi! Kan gebeuren heh!! Ik heb meer dan regelmatig dat Stan alles er onderplast wanneer ik net luiers verwissel.. Ik laat de "oude" luier de hele tijd liggen voor dat soort ongelukjes, en net als ik dan wil gaan ruilen dan hoppa, zet hij de sproeier aan!! Zucht!! Hoeveel hydrofiele luiers er hier daags door gaan is werkelijk nie normaal!! En inderdaad.. Ik had het hier gewoon moeten vragen.. Gek genoeg is dat dus niet in me op gekomen!! Stom nie... Maar zal het vanaf nu dus wel doen Dus bij deze gelijk een vraagje; Herkennen jullie het ook dat jullie kindjes soms klappertanden (ja oke, ze hebben dan weliswaar nog geen tandjes, maar dat het onderlipje zeg maar helemaal trilt..) net of ze het koud hebben.. Maar Stan's temp was 37,1 dus dat is het niet.. En hij heeft ook heel kouwe handjes? Is dat normaal? @ Lynette, ja ik heb nog veel last, ook net wat jij zegt een trekkend gevoel, een jeukend gevoel, en soms gewoon ook ECHT PIJN! Bij het overeind komen enzo vanuit bed.. Pfff... En ook met lopen verneem ik alles... Of als ik Stan op til Zo balen!! En ik vloei sinds gisteren ook weer wat meer... Zou dat komen omdat ik van mijn huis naar mijn ouders ben gegaan (opeens veel beweging) Zou dat kunnen? Ik wil me er (nog) geen zorgen om maken, maar het knaagt wel ergens.. Het was namelijk echt heel weinig... Maar nu toch wel meer... Hoop dat het bij jou gauw over gaat!! En ben blij dat jij het herkend, ook die onzekerheid!! Geloof dat wel veel meer meiden het hier herkennen!! Je word er soms zo wanhopig van, je wilt alles zo graag goed doen.. En soms weet je gewoon niet OF je het wel goed doet.. @ Mamzie, daar heb je een punt, haha, zit wat in!! Zo houden we wel wat te bepraten Hihi, maar nou jah, ik wil gewoon het liefst positief zijn, maar soms lukt dat even niet... En jah, heb (sinds ik het huis uit ben) een hele goede band met mijn ouders! Ze staan er echt voor me nu, dus das heel erg fijn! Waardeer dat echt!! Ennuh, meer vissen in de zee? Nouuu, om eerlijk te zijn heh.. Ik heb al die tijd in ware liefde geloofd.. 25 jaar lang.. Maar nu.. Nee het is weg... Helemaal weg.. Ik ben nu 4 x in de steek gelaten.. Waarvan ik 3x wel zelf de relatie heb verbroken, maar dat was omdat ik altijd op de laatste plaats kwam.. En nu ben ik zelf "gedumpt" Terwijl ik dacht dat dit zooo echt was... Ik heb best wel een broken heart!! Dus ik geef het op!! Dan maar een eenzame ouwe vrijster, hihi, heb wel een kanjer van een kindje!! @ Shezze, dat herken ik, ik kan het niet laten om toch regelmatig even om de deur te kijken.. Of Stan niet toch gespuugd heeft of wat ook...
@ Boomer en Lindavnr, whahaha, tegelijk met buddy nieuws komen!! Prachtig!! Heb er schik van! @ Kleintje, nou ik denk inderdaad dat dat echt invloed heeft op Stan.. Ik ben nu rustiger en hij is dat ook... Dus het werkt echt door op je kleintje hoe je jezelf voelt.. Best apart heh, dat ze daar nu al zo'n "sensor" voor hebben @ Marye, zie hierboven.. Ik denk dat het geen toeval is, ik denk dat die kleine Ukkies al veel meer aanvoelen als wij denken!! Ow ennuh *bloos* ik strijk helemaal nie @ Setti, Ik ben nu al 12 kilo afgevallen, en was maar 10 gegroeid van Stan.. Snap er nix van... Als iemand moeite had met afvallen was ik het wel :S (door de medicatie ook) Maar ik hoop maar dat het normaal is... Ik eet wel veel gezonder als de laatste dagen van mijn zwangerschap, maar ik beweeg nog harstikke weinig, dan hoor je toch ook nie zoveel af te vallen :S En over dat strijken? Mij werd zowiezo afgeraden hydrofiele luiers te strijken, want dan gaan alle vezels dichtzitten ofzo, en nemen ze minder op... @ Lynette, hahahaha, papa aan de beurt!! Prachtig!! Ik lach me rot hier!! Maarreh, dat wat jij omschrijft, is dat niet het slaaphuiltje? Zo omschreef de wijkverpleegkundige het bij mij namelijk.. Dat ze eerste wat jengelen, dan huilen, dan hard huilen, dan opeens stil, en dan hops begint het weer van voor af aan. Kan wel 20 minuten duren!! Of nou jah, ik mocht hem 20 minuten laten huilen, maar gezien ik haar had verteld hoe onzeker ik ben, mag ik na 10 minuten gaan kijken @ Wendie, ik mag Stan, (nu al) 100 cc aanbieden, en dan kijken wat hij opkrijgt.. Meestal zit hij rond 70/80cc Maar hij krijgt wel hypoallergene voeding, en dat is licht verteerbaar.. Hier in deze omgeving hebben ze de richtlijn, 30-60-90 aanhouden... ofzo.. Dus 90 cc water en 3 schepjes geef ik nu... En soms drinkt hij alles op, maar vaak spuugt hij dan wel weer wat uit... @ Moons, wauw, wat een mooie foto!! Die is echt apart!! Dat zwart witte geeft toch een heel speciaal effect!! Wat is Tycho een mooi ventje! 8) Ah, zie nu de volgende foto van Tycho, in kleur is ie minstens zo knap @ Boomer, haha, "het blijft geen feest" Ik weet hoe je je voelt.. Ik heb na echt geprobeerd te hebben gewacht, Stan op de arm genomen, en binnen 5 minuten was hij in diepe slaap.. En dan leg ik hem weer in bedje en hoppa gaat het alarm weer aan... Nou ik kan en mag de trap nie zo vaak op, dus ik laat hem nu ook maar even.. Ik weet het soms echt nie meer.. Ik WEET nu dat je ze best even mag laten huilen, maar het voelt zooo niet goed @ Wendie, dat is echt moeilijk heh, om ze te laten huilen.. Volgens mijn wijkverpleegkundige, mag je ze rustig 20 minuten laten huilen (langgggg) Maar omdat ik zo onzeker ben, mocht ik het eerst bij tien minuten laten.. Als je namelijk bij elk huiltje gaat kijken, worden ze weer extra wakker, zo legde ze uit, en dan begint het hele in slaap komen ritueel op nieuws, dus weer jammeren, huilen etc... Zit wel wat in, maar ik vind het nog verrekte moeilijk!! @ Marye, wow op je 23e stiefoma, best bijzonder, maar wat marye,ontzettend jammer dat Don er zo "achter moet komen" Vind heel sneu voor jullie hoe dat allemaal loopt, ook omdat ze niet bij jullie kanjers zijn geweest... @ Germini, jeetje, wat heerlijk dat Kai het nog steeds zo goed doet!! YESSSSS!!! En waar het ook aan ligt!! Het heeft geholpen!! Ennuh, 120 kaartjes, ALLEMACHTIG!! Popi jopie is Kai dus nu al 8) @johannal, dikke knuffel voor jou en Seph.. Hoe zie je dat spruw, voel je dan gewoon over het tongetje als er witte puntjes op zitten? Want als je het niet weg kan poetsen is het spruw of nie? @ Eliesah, oohh wauww, ze is echt heel erg mooi!! Nu kunnen we officieel zeggen dat we echt allemaal PRACHTIGE "februari-maart-april" baby's op de wereld hebben gezet!! Wij maart-mama's hebben het superrr gedaan!!! JEEJ!!! Applaus voor ons!!
JOEPIE!!! Alle maart mama's zijn bevallen. Las iets over een hydrofiele doek of spuugdoekje aan de speen maken: ik heb van Difrax de speen-doekjes en deze zijn superfijn. Bevestigt ze met klittenband en beide kids hebben ze nog nooit over hun gezicht gekregen. Bio-oil: de drogist adviseerde mij om geen bio-oil te gebruiken maar vitamine E olie en daarbij vitamine E capsules te slikken. De striae is een stuk minder 'vurig'. Laat de zonnetje maar komen, dat wil ook wel helpen. Tot snel weer.
Over die doekjes, in de blije doos zat ook een doekje. Die kun je ook aan de speen doen en dat helpt ook echt wel! Later meer, even Florine in bad doen
@ Shezze: Heb jij alleen zelf Spruw of heeft Rou het ook? Ik heb hier namelijk ook nog daktarin-creme liggen (had ik de allereerste keer gekregen maar dat heb ik toen niet heel goed gebruikt omdat de dokter toen zei dat ik het eigenlijk nog niet hoefde te behandelen. Ze had toen wel alvast het recept gegeven omdat het vrijdag - voor het weekend was - toen we maandags terug kwamen was het zo erg dat we die soort van lijm Nistiene of zoiets moesten gaan gebruiken..) Hoe gebruik jij die daktarin dan? Alleen op je tepels of ook als gel in zijn mondje? @ Kussie: Spruw herken je inderdaad als kleine witte puntjes in het mondje van je baby (lijkt een beetje of een afte) je zou het kunnen verwarren met restjes melk maar die kan je inderdaad wegvegen... Als het nog maar een paar plekjes zijn is het niet pijnlijk voor je baby. Spruw gaat soms ook gepaard met luieruitslag. Als moeder krijg je (hoeft niet) pijnlijke tepels echt een prikkende pijn. @ Marye: Heb net gevoed en het ging best goed maar hij had wel echt eerst zoiets van wat maak je me nou!?!?! En ik vind het gewoon heel zielig. @ Hier??? Maar zojuist belde de lactatiedeskundige terug en zij zei dat die Nisterien echt een contact medicijn is en dat het dus wel belangrijk is dat het echt op de plekjes in zijn mondje komt. pffffffff nou weet ik het dus ook niet meer... gedoe. Ik doe nog maar even een paar sad faces...
Vind hem wel echt he-luh-maal het einde! En hij doet het de laatste paar dagen echt zoooo ontzettend goed! Hij heeft gisternacht 6 en vannacht 5 uur geslapen en overdag is hij ook zo leuk. Hij maakt al echt meer contact met ons en probeert soms al te lachen en kan ons zo intens geïnteresseerd aankijken zo fijn! Dus daarom ook maar een paar smiley faces
heyy meiden ff snel want ga eten, maaruh die doekjes in de blije doos??????????kan me er niks van heugen>>>>>???? maar die hydrofielluier komt zelden over t gezicht en als t zo is maak ik me geen zorgen want het ligt er dan heel losjes op en die luiers zijn nog ademend ook. hier ook volop genieten van neomi, ze is nu ook volop aan t lachen en op haar manier aan t praten, zo schattig, ze worden echt met de dag leuker!! klappertanden:neomi doet dat idd ok, dan is het net of ze het koud heeft maar dat heeft ze dan naar mijn idee helemaal niet, waarom ze het dus wel doet is mij een raadsel hahaha johannal wat een scheetjeeeeee kussie haha je had niet hoeven reageren hoor, zo bedoelde ik het ook niet, maar wel lief natuurlijk, ow heb hierboven al neergezet over dat klappertanden, bevald het goed bij je moeder?voel je jezelf ook al wat beter??dikke knufff
Kussie: koude handjes en voetjes zijn heel normaal en niets om je zorgen over te maken. Die van Toon zijn vooral 's ochtends echt ijskoud. Lekker met de voeding, ben ik meteen klaarwakker . Als je de temp van je baby wilt controleren zonder te temperaturen, kun je het beste in het nekje voelen. Dat klappertanden herken ik niet... Johanna: ik had de eerste dagen spruw, nog voordat Toon het had of in ieder geval voor hij symptomen had. Eigenlijk was het enige symptoom pijn bij het voeden (bij mij). Ik heb Daktarin gebruikt: ik smeerde na de voeding een zweempje op mijn tepels en op mijn pink om dat dan in Toons mondje (in zijn wangetjes) te smeren. Ik vind Daktarin echt super goed werken (met een paar dagen was ik van de pijn af) maar ja, Seph heeft er wel meer last van dan Toon, dus ik weet niet of dit voor jullie ook opgaat. Vervelend is spruw wel he, in ieder geval... Super lief pakje trouwens, dat heeft Toon ook van mijn moeder gekregen! Funnyme: ik vergeet de hele tijd te schrijven dat ik het zo fijn voor jullie vind dat het hartruisje van Luca niets ernstigs is! Wordt het nog wel in de gaten gehouden of hoeft dat niet? Kleintje: het ziet er naar uit dat je naast de lodger en het q-music rompertje ook voor de minimonkey gaat, he? Mazzelaar! Maar je, het is dan ook een superfoto!
Nee volgens mij heeft alleen roué spruw, ik leg hem nauwlijks aan. Ik kolf alles en geef hem bv via de fles omdat mijn tepels te groot zijn en als ze het in hun mond nemen lijkt het alsof ze moeten kokhalzen.. En dat vind ik zielig. Ik geef de daktarin na ieder voeding een klein streepje op mijn pink, veeg ik af aan de binnenkant van zijn mond.. Gisteren zag ik het dus meteen begonnen en vandaag is het alweer verdwenen maar ik houd het nog even vol tot mijn volgende bezoek aan de kinderarts... Andere dames ik ga eerst ff alles lezen... Ga zo verder reageren.. shez
Het heeft even geduurd, maar de laatste Maart baby is dan ook super mooi!! (en superlang! Tycho is van zijn 1e plek verstoten, haha) Kussie, bedankt voor de complimenten op de foto, vind zelf het zwart wit ook altijd erg mooi. En een dikke knuffel voor jou, jij krijgt ook veel voor je kiezen meid! Geniet maar extra van je mooie mannetje. Gister had Tycho echt een krampjesdag, heeft hij eigenlijk nooit, maar gisteren de hele dag, pas gisteravond om 10 uur gaan slapen, na een lekker warm badje en zijn buikje gemasseerd te hebben, nog gevoed en toen was hij helemaal in "coma" hij heeft geslapen tot 6 uur vanmorgen! Was dus doodop. Heb zondag snert gegeten, dus denk dat hij daar niet tegen kan, maar niet weer doen dus (gelukkig wordt het zomer!) Vandaag niets meer aan de hand, gelukkig. Hoop dat hij nu nog zo'n nachtje gaat maken. Liefs Moons
ha meiden, bijgelezen maar geen zin om te reageren: ben heerlijk naar greys anatomy aan t kijken! (seizoen 6 op dvd haha) Leuk dat we nu hier kletsen!
@ Shezze en Nijnja Nog even voor de zekerheid want dan ga ik dat ook proberen. Jullie smeren dus een beetje Daktarin creme? op je pink (zie je het nog zitten of nog minder?) en dan wrijf je in het wangetje? Oh en Shezze sorry is het roué? In je banner staat namelijk rou?