Maart mama's 2010

Discussie in 'De mama's' gestart door Lisil, 24 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Dames,

Heb alles bijgelezen en nu is er dus geen tijd meer om te reageren. Zag in ieder geval mooie foto's langskomen! en ik had een leuk filmpje ontvangen!

KA:Volgens mij laten alle kinderen wel stinkscheten, niesen ze en hebben ze wat rode vlekjes soms op hun huid. Oh en spugen is ook al normaal. Ik denk dat we ons pas echt zorgen hoeven te maken als ze echt langere tijd niet goed in hun vel zitten, wnat er zouden anders ineens heeel veel kindjes zijn met deze allergie.

Channie: Jou man zij zulke lullige dingen toch? Lijkt me wel balen, maar misschien komt het wel goed met je oudste dochter heeft hij natuurlijk al een band en die zal hij met deze ook best wel krijgen.

Lynette: Sterkte voor jou meid!

Kussie: Super goed dat je aan jezelf hebt gedacht, ben super trots op je!

germini: Ik hoop dat jullie nu de oplossing hebben en het zal misschien allemaal niet in 1x over zijn, maar heus snel opknappen!

Hier: Het gaat hier met Florine geweldig. Ze sliep vannacht 7,5 uur aan 1 stuk en nu is ze ook de 4 uur alweer voorbij. Met Pepijn gaat het helaas minder, gisteren overdag was het wel oke, maar 's avonds was het vreselijk huilen, verhoging enz. Ws toch nog wat naweeen van die prik. Heb hem wat paracetamol gegeven en toen heeft hij vannacht redelijk geslapen, kwam wel om de 3 uur want tja hij drinkt zijn flessen niet goed leeg.
    nu net is gelukkig de eerste volle fles erin gegaan dus hopelijk gaat het avdnaag beter.
    We gaan straks lekekr van het mooie weer genieten :)

Fijne dag allemaal!

2. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Vannacht redelijk geslapen. Heb besloten om Joënna niet wakker te maken voor haar fles van 00.00 uur, maar haar zelf te laten komen.
    Het inslaap komen was 1 groot drama. Ik was met haar naar de hondenclub geweest, en ik vermoed te lang. Kind was helemaal overprikkeld. Tegen de tijd dat ze eindelijk goed sliep was het al 00.30. Tegen 03.00 uur kwam ze voor haar fles. Mevrouw had goed honger, want voordat ik goed en wel mijn ogen open had, liet ze zich flink horen.
    Nu wel redelijk snel in slaap gevallen, en kwam ze tegen 07.00 uur weer. Mijn man heeft haar bij zich genomen, en toen sliep ze meteen weer verder, dus om 08.00 uur weer de fles gegeven.

Vandaag komt er iemand op visite die het zusje van mijn reu heeft. Heb er mega veel zin in!!!!

Fijne dag allemaal!!

3. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Germini: Ik wist dat ik het ergens had gelezen, maar heb het gevonden:

Wordt de reflux misschien veroorzaakt door een koemelkallergie?
    Reflux kan namelijk ook een gevolg zijn van KMA omdat er daardoor gisting in de darmen ontstaat, waardoor andere organen in de buik omhoog geduwd worden door het gat in het middenrif. En doordat alles dus omhoog geduwd wordt, gaat je kindje spugen. Dit is de uitleg die ik kreeg van onze Bioresonantie-therapeute en nadat ***** dus koemelkvrije voeding kreeg, kwam na verloop van tijd haar lichaampje helemaal tot rust en stopte het spugen later ook vanzelf. Uiteindelijk is ze voor haar KMA bij de Bioresonantie-therapeute behandeld met NAET-therapie, waardoor ze van haar allergie werd verlost. Ze kan dus nu weer gewoon koemelk verdragen en alle problemen zijn daarmee opgelost. Wie weet heb jij voor *** iets aan deze uitleg en ik zou je aanraden om sowieso eens bij een Bioresonantie-therapeut uit te laten zoeken of er geen andere lichamelijke oorzaken te vinden zijn voor haar Reflux-problemen. Via Bioresonantie kan namelijk elke verstoring in het lichaam aan het licht komen, zonder dat je kindje vervelende onderzoeken moet ondergaan. Zoek voor meer info maar eens op de namen 'Bioresonantie' en 'NAET' via google. Ik denk dat jullie daar echt mee geholpen kunnen worden.

Bron: Reflux - Is er bij jullie kleintje onderzoek gedaan
    Heb de namen van de kinderen hier weg gehaald ivm geen toegevoegde waarde

4. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Meiden thnx voor alle reacties op de dingen die mijn vriend zei! Gisteren heeft die het wel goed gemaakt deels hoor. Hij heeft haar een paar voedingen gegeven en de nachtvoeding heeft hij vannacht gedaan! Oohja ze had zichzelf ook helemaal ondergepoept en ook dat heeft hij schoongemaakt en schone kleren dus aan gedaan.

Ik moet wel zeggen dat het niet zo vreemd is, dat het met onze oudste dochter allemaal anders is he. Wij hadden door ziekte onze oudste dochter bijna niet meer. Ze is ook gehandicapt ( links minder functie) en dat zou allemaal wel meespelen. We hebben gewoon al een hele geschiedinis met zon klein meisje.

Ik kom straks even om reacties want er wordt iemand wakker. Geslapen van 22.30/04.45 en daarna tot 08.00

5. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Chantal84 wat een leuk truitje!!

Kleintje88 als ze verder niet echt hele duidelijke klachten heeft, waarom ga je dan niet Johannes Broodpitmeel proberen?
    Bij ons is dit echt de oplossing voor het spugen geweest.

Lindavnr hier is haar ontslasting verschillend. Maar meestal is het een soort mosterd hahah.

Anoniempjuh vervelend he zo een jengel avond.
    Welke bakerzak had jij ook weer eens? Wij gaan er ook één aanschaffen maar ben me even aan het oriënteren. Trouwens misschien is het een idee om de avond voeding wat eerder te doen
    van Neomi. Of je moet het prettig vinden dat ze zo lang uitslaapt natuurlijk hahahha.

Lynette84 heb je hem nog stil gekregen?
    Ik hoop dat je een goede nacht gemaakt hebt.

Mamzi wij zijn laats ook met de kids naar de dierentuin geweest.
    Is niks engs aan. Ze hadden gewoon een magnatron
    staan waar ik de voeding in kon opwarmen.

Marye zo Florine doet het idd goed! Hopelijk volgt Pepijn haar gauw! Maarja arme mannetje voelt zich nog niet helemaal wauw.
    Gwenolyn volgens mij is Joënna echt een meisje
    wat heel erg vlug overprikkeld is. Ik heb hier vaker van gehoord en wat je dan kan doen is haar heel erg rustig aan
    dingen laten wennen. Is ook maar wat ik gelezen heb hoor.

Oohja ik mocht dus langer blijven liggen vanmorgen. Ik kom beneden en vraag wanneer ze voeding gehad had. Zegt men vriend ja om 8 uur. Ik zeg 8 uur!!!! Ze heeft om 5 uur eten gehad. Ja zegt die dat klopt toch..en ging tellen he..oooh shit zegt die heb ik haar nu gewoon een uur te vroeg eten gegeven. Ach nouja zon ramp is het niet alleen zit ik niet ideaal kwa tijden nu.

6. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    goedemorgen,

gwen,
    raak toch een soort van in paniek nu...........vanacht en de hele ochtend is weer als vanouds:(. vreselijke krampen continue en krijsen! hoe kan dat nou?? hij spuugt ook weer, terwijl dit met andere voeding niet meer zo was dankzij zantac.
    het zal dan toch wel geen kma zijn denk ik. pffffffff word er gek van! waarom heb ik 2 dagen een ander kind en is t ineens toch weer foute boel?? morgen moet ik de ha weer bellen, kijken wat zij zegt.........

hoop dat hij zo gaat slapen kan ik effe douchen!

7. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Channie: ik heb begrepen dat de kindjes van dat johannes broodpit meel er dunnere ontlasting van kunnen krijgen??
    Esmay heeft al echt ontzettend dunne ontlasting en vaak dus ik ben er een beetje huiverig voor....
    Of valt het mee met die dunne ontlasting?
    Waar kan ik het eigenlijk halen?

Gwenolyn: Ohh dat slangenhuidje ken ik, Esmay heeft er ook last van!
    Wat doe jij er aan?

Ik doe haar maar 2 x per week in bad en verder iedere dag even haar handjes, billen en gezicht opfrissen met wat water maar verder niet haar helemaal inzepen of nat maken met water omdat het dan juist veel droger wordt allemaal....
    Verder smeer ik haar wel iedere dag in met olie of bodylotion....

8. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik voel me trouwens een beetje schuldig :$
    Esmay heeft gisteren rond 21.30 de laatste fles gehad, ik werd om 5.15 wakker en dacht: oh ze moet zo een fles!
    Ik viel echter weer in slaap en werd pas 6.15 wakker.... Esmay lag nog steeds heerlijk te slapen heb haar toch maar weer wakker gemaakt en een fles gegeven...
    Maar ze heeft gewoon bijna 9 uur zonder voeding gezeten!! Dat mag toch helemaal niet?

9. sherly182

sherly182 Bekend lid

13 jul 2009
    944
    0
    0
    brabant
    kleintje: ik denk niet dat je je schuldig hoeft te voelen hoor, je moet maar zo kijken als ze echt honger heeft dan komt ze van zelf wel, en als ze dan vannacht een keer 9 uur slaapt dan is dat alleen maar lekker voor jou. ik ga nu steeds meer op mijn gevoel af en dat gaat prima is onze meid niet wakker dan laat ik haar gewoon slapen. nou moet ik zeggen dat Joy bij ons echt wel om de 4 uur komt en dat ze in de nacht ook gewoon 8 uur slaapt. maar volgens mij is je moeder gevoel het beste en als ze dan lekker kan slapen en jij ook dan zou ik me er niet druk over maken.

ontlasting: hier erg dun naar mijn gevoel dunner dan mostert maar volgens het cb is dat normaal.

germini:hopelijk heeft hij geen kma maar moet hij gewoon niet even wennen aan de voeding dat gaat natuurlijk niet van de een op andere dag. het lichaampje krijgt al veel te voorduren.

Channie: een uurtje eerder is niet erg hoor als ze dan honger heeft dan heeft ze het nodig lijkt mij. bij ons gebeurt dat ook wel eens dan ze een uur eerder komt nou dan geef ik gewoon een fles. Als wij honger hebben gaan we ooketen en dat is ook niet op gezette tijden. en qua tijden kun je dan een beetje spelen he dan een half uurtje eerder of later geven als ze dat toe laat. dan kom je zo weer op je tijd te zitten.

scheten laten: ik zei tegen mijn man dat hij van die vieze scheten kan laten maar joy doet dat dus ook!!!! lijkt net of ze een poep luier heeft maar dan ishet een scheet geweest. gelukkig is ze klein en mag het nog hahahaha:D:D

Badzitje: hier gister een bad zitje gekocht ik dat na de berichten van jullie dat zou wel makkelijk zijn. wil ik het in bad zetten om het te testen (bad zonder water) nu blijkt dat mijn badje een bolling in de bodem heeft dus kan ik het niet wast laten zuigen met de zuignappen. Nu is mijn vraag is dat bij jullie ook? en kan ik hier door geen badzitje er in doen of moet ik een ander badzitje hebben???

Hier: hier alles lekker joy doet het nog steeds erg goed en ik ben gister meer eten gaan geven ze krijgt nu 5*160water met 5 schep en dan 160 eten.

10. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    @Germini; Hopen dat het werkt!!! Ik duim mee voor jullie!

@Kussie; Ik kan me voorstellen dat je met dubbele gevoelens zit, maar je hebt het hartstikke goed gedaan hoor! Je bent gewoon extra bang nu om pijn gedaan te worden, dus tja, als hij het niet zeker kan zeggen, dan maar niet nee. Groot gelijk. Vanaf nu word iedere dag beter!

@Chantal; Milan is echt een knappe vent hoor!
    Lekkere wangen ook haha

Ik moet weer verder, weer op visite bij schoonouders *zucht*

11. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    had iemand mijn verhaal nog gelezen?:(

kleintje neomi heeft vanacht ook weer 9 uur ertussen gelaten, maak me er niet z'n zorgen om hoor, als ze honger heeft kmt ze vanzelf wel, vind t alleen maar lekker haha, maar denk dat 9 wel een beetje de max is vor deze leeftijd.

channie fijn dat je man je zo goed geholpen heeft, is toch wel even lekker dan he kun ji even lekker slapen.

germini he meid wat naar dat Kai nu toch weer zo huilerig is, t zou gewon fijn zijn als je eindelijk weet waarom hij nou zoveel huild he, en die krampjes zijn ook z zielig voor ze, en het schijnt dat die rond de 6 weken op zijn hevigst zijn dus misschien is dat het nu ook een beetje extra?

word een mooie dag vandag, ga lekker in de tuin beetje bruin bakken haha

12. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    owja johannesbroodpitmeel/laxerend:

ik ben er vrijdag mee begonnen en sinds die tijd heeft ze alleen zaterdag 2xin 2uur gepoept, en verder nog helemaal niet, dus tot nu toe hier niet laxerend.
    bij de ha zeiden ze juist dat t eerder iets stoppend kan werken...

vanmorgen heb ik r 3 schepjes in gedaan en tot de volgende fles heeft ze niet gespuugd jippieee

13. Ram24

Ram24 Lid

16 aug 2009
    62
    0
    0
    Melbourne/Australie
    @kussie: thanx! Denk nu ook niet dat het dat is.
    Ben al een paar dagen gestopt met infacol en de ontlasting
    komt nog steeds moeilijk, morgen maar even cb bellen!
    En ga de infacol maar geven, want krampje herft hij nu weer wel...

@ kleintje: kun je idd maar 1x krijgen volgens mij!

@ lynette, balen zeg! Hoop dat je vannacht toch nog een beetje hebt kunnen slapen.

Vannacht heeft onze kleine voor het eerst bij oma geslapen!
    Wat was dat moeilijk zeg! Wilde hem eerst nog gaan halen na het feestje, maar mijn moeder had ook wel een verzetje nodig na de nodige ziekenhuisbezoeken...dus toch maar niet gedaan!
    Heb dus echt geen oog dicht gedaan!!! Had ik niet verwacht!

Nu vandaag maar extra genieten van hem.

Voor iedereen, geniet van het zonnetje!

14. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    @ Ram, wat ontzettend knap van je dat je je kleine mannetje al uit logeren hebt gedaan! Ik zou dat nog echt niet kunnen hoor ;)

@ Kleintje, ik zou haar iig niet langer dan 9 uur laten slapen hoor! Wel lekker voor je nachtrust ;)

@ Kussiexxx, goed gedaan hoor meid!! Vervelend he, die dubbele gevoelens!

@ Ontlasting, hier was de ontlasting altijd mosterdgeel maar sinds we over zijn gegaan op flesvoeding is het ietwat groeniger geworden en veel smeuïger.. het was eerst vloeibaarder.. Ook heeft hij nu zo'n 2 overvolle luiers per dag terwijl dit er met de bv zo'n 4 halve luiers waren.

@ hier, zojuist zijn we even met z'n 3-tjes naar de Pasar Malam geweest.. Stelde helaas niet zo veel voor. Binnen 5 minuten waren we de tent al door geweest en daar moesten we wel Eur. 5,- per persoon voor betalen!!
    Nu ligt Milannetje net weer op bed maar wil nog niet echt slapen..

Hebben jullie ook dat je af en toe denkt dat je je kleintje hoort huilen maar dat het geluid blijkbaar gewoon in je hoofd zit?!

15. Lynette84

Lynette84 Fanatiek lid

9 feb 2009
    1.473
    0
    0
    ziektewet/huismoeder
    Arkel city
    ohhh rowan heeft net 6 uur aan stuk lopen jengelen. net 2 uurtjes geslapen was het weer flesjestijd. Nu is hij weer aan het jengelen. Ik ben bang dat hier de darmkrampjes hem bezig houden. Heb dat spul van VSM maar heb het nu 2 keer gegeven en dan na een half uur spuugt hij ook weer alles uit. Arm kereltje.
    Morgen maar inflacol halen. Hopen dat dat wel werkt.

16. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen

Bedoel je het verhaal dat je denkt dat jouw kleine ook KMA heeft?
    Dat zou balen zijn joh! Misschien toch maar ff naar de huisarts?

Nou we zijn terug van de dierentuin. Is op zich wel goed gegaan.
    Had een thermosfles met warm water mee om de fles aan te maken. Want vertrouw dat dus echt niet he de magnetrons in een restaurant ofzo. Ooit de smaakpolitie gezien? Nou, zou toch echt niet willen dat de fles daarin word warm gemaakt. En je weet niet of hun magentron schoon is ja. Je mag niet zelf ff kijken ;)
    Dus daarom gewoon lekker veilig zelf warm water meenemen :D

Maar goed, op de terugweg 2 huilende kindjes pffff heftig hoor.
    Owen had het ook zo vreselijk warm! Dus halverwege de auto maar geparkeerd en daar een fles gemaakt. Was nog helemaal zijn tijd niet maarja, hij zweette enorm en was totaal over zijn toeren!

Dus denk dat het allemaal toch teveel was voor de 2 ukkies. Ookal zijn we al met al maar 5 uurtjes weggeweest. Nog niet eens.
    maarja, volgende keer beter

@Lynette : Owen heeft ook de ene dag veel krampen en dan weer een paar dagen niet.
    Vervelend he

17. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    @Ano; Hier heb ik dat ook hoor, als ze 's avonds heel de avond slaapt, dan slaapt ze korter in de nacht en jengelt ze de hele avond, slaapt ze veel langer. Moet ze het toch inhalen denk ik.

@KMA-symptomen,; nou hier ook niezen, rommelen, spugen, heel veel zuigbehoefte. Maar toch denk ik dat er niks aan de hand is. het zijn denk ik ook gewoon baby-dingen. zolang het niet ernstig word en ze er tevree uitzien, zal eht wel goed zijn.

@Marije; sterkte vannacht met Pepijn!!! Hopelijk doet hij het straks net zo goed als Florine.

@Kleintje, als ze zo'n honger had, dan zou ze het toch wel hebben laten weten? En zeker als het maar incidenteel is, zou ik me er niet druk om maken.

@Ram; nachtje alleen, dat moet inderdaad wel lastig zijn geweest haha. Ik kan het me ook niet voorstellen eigenlijk, maar goed Rick is dan ook wat ouder. Jammer dat je niet kon slapen, eigenlijk had je een flinke nacht kunnen doortrekken natuurlijk :p

@Lynette; hoe is de nacht verder verlopen? En wat ontzettend klote dat Rowan nu weer last van zijn buikje heeft! Lijkt me een goed idee om infacol te proberen. Ik wens jou en Rowan in ieder geval een fijne nacht alvast!

@Mamzie, jammer zeg dat de dierentuin geen succes was. Maar goed dat je het geprobeerd hebt! Had je geen flessenwarmer dan die je ergens in een stopcontact kon steken?

18. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Hahahah Mamzie zo had ik het nog niet bedacht maar wij zijn vorige week in Rheden geweest bij Ouwehands en daar kon je het zelf opwarmen in de magnatron. Deze was overigens gewoon schoon dus haha.

19. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Wow, gisterenavond om half 12/12 uur de laatste borst gegeven en toen werd ik pas door dr gewekt om 6 uur stipt!!! Wat geweldig was dat zeg! Nu al, echt heerlijk, ze is nog geen 3 weken, dus dat beloofd veel goeds! :D

En de linkerborst gaat al best goed, geen pijn meer! De rechterborst doet nog vooral pijn bij het aanleggen, daarna ebt de pijn ook weg.
    Dus dat is ook positief!

Oei, ik had gisterenavond enkel een flesje afgekolfde melk gegeven en zelf niet afgekolfd omdat ik een wijntje had gedronken. Maar toen kwam ze natuurlijk pas om 6 uur en mijn borsten stonden echt op springen, jemig en ik had geen bh met zoogcompressen in dus heel de voorzijde van mijn shirt was doorweekt. Toen had Fenna in ieder geval wel een goed gevulde borst, ze verslikte zich er gewoon in.

En vanmiddag was ik op visite bij mijn schoonouders en schoonopa en oma en Fenna sliep heerlijk heel de middag omdat ze in de maxicosy lag. En schoonouders wilden dr steeds wakker maken, dat vond ik echt irritant. Ikke steeds dat ze haar moeten laten slapen want ze slaapt overdag al zo weinig. Maar dan toch weer proberen, echt heel irritant. Maar goed, het zijn schoonouders, geen echte ouders, tegen mijn moeder zou ik uitvallen, maar nu heb ik dat dus niet gedaan. En manlief was er niet bij om het wel te doen.

20. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    vaak zie je ook dat er gewoon een tafeltje in het restaurant staat met een self-service magnetron.

Deel Deze Pagina