Maart mama's 2010

Discussie in 'De mama's' gestart door Lisil, 24 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    kleintje, leuke lieve foto.s zeg

eliesah je hebt groot gelijk om met dit weer niet in de auto te zitten. haha goedmaaksex whuhaha :D

2. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

Hahaha, Eliesah houd het zo netjes met het goedmaken, en jij knalt er weer uit met je uitspraken :D:D:D Wat ben je ook een meid!

Kleintje, ik vind ook dat je super mooie foto´s hebt geshowd weer!
    Wat is Esmay toch een mooie meisje!!

Zeg meiden, ik heb weer es een vraagje :)

Ik verschoon Stan nu tussen de fles door.. Dus zeg maar als hij nog 70cc heeft staan ga ik hem verschonen en dan de rest van de fles. Dat deed ik omdat hij zo gulzig dronk.. Maar gezien hij misschien last heeft van zijn reflux vroeg ik me af of dat wel slim is, tenslotte ligt hij dan plat (dan kan het drinken toch al weer omhoog komen) En daarna nog de rest waar hij dus heel moeilijk over doet.. Zal ik hem dan beter na de tijd kunnen verschonen, of juist voor de fles?
    Wat doen jullie?
    En wat vinden jullie wat ik het beste kan doen?

Liefss..
    Ps. Pff tis bijna zover. Ga strax richting GGZ!! Vind het zooo maar nix heh! Maar ik doe het voor Stan (En voor mezelf)

3. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Wij hebben ook een tijdje tussen de fles door verschoond. Maar vond dat ook niks; ben je zo lang bezig! En idd niet handig; je legt je kleine neer en de melk komt gelijk omhoog.
    Nu verschonen we na de fles, omdat ze hier nogal de neiging hadden om direct na de fles te poepen.
    Nu is dat eigenlijk niet meer, maar verschoon ik ze toch na de fles omdat ze dan een stuk rustiger en relaxter liggen. Nu is dat bij jesse niet zo'n probleem, maar bij Daan is het wel handig als hij niet continu loopt te trappelen bij het stoma-legen.

Idd als hij nu zo slecht drinkt, moet je gewoon die fles in1 keer geven! dikke kans ook dat hij de 2e keer niet echt meer drinkt omdat die fles afgekoelt is! (of warm je hem een 2e keer op?)
    Ik zou dus gewoon even kijken wat jij het fijnste vindt; voor of na verschonen, maar ik zou niet meer tussendoor doen!
    Grote kans dat je mannetje dan goed drinkt!

succes dadelijk!

4. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

wuhahaha, die setti... :D wat kan je t toch weer heerlijk zeggen! haha..

kussie; hier doen we het meestal voor de fles. maar ook wel eens daarna, ligt eraan hoelaat ze komt en of de luier erg vol is. in het begin ook heel lang tussen de flesjes gedaan maar vond t ook niks.. heel veel succes straks!

5. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0

ja sorry dat is dat t eerste wat er in me opkomt!! :D en dan zeg ik dat vaak soms moet ik ook eerst ff tot 10 tellen hoor want ik ben wel eens bang dat ik door de directheid iemand kwets wat niet de bedoeling is :D

Wij verschonen ook altijd voor de fles en ook nog tussen de flessen extra mevrouw gaat piepen als ze een vieze luier heeft voorheen deden we t bij iedere voeding en verder niet maar toen kreeg ze nog 6 voedingen op een dag en nu nog maar 4 en soms 5 dus nu krijgt ze soms nog 6 schone luiers op een dag

6. seanli31

seanli31 Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.213
    0
    0
    Brabant
    @kussie, ok dan... hoelaat moet je daar naar toe? ben benieuwd hoe je het gaat ervaren meis!

@kleintje, wat een leuke foto's!!! hoe was t op je werk? of heb ik er overheen gelezen ;)

@eliesah, hahaha nee niet verslaafd :p droom echt raar de laatste tijd.. maar ja, zal aan hormonen liggen denk ik ;)

@kussie, ik heb in de auto airco dus heb mn ramen eigenlijk niet open als Sem in de auto heb.. als Sem er niet bij zit, staan mn ramen weleens open.. maar niet op de snelweg hoor haha dat waait veel te hard :)

@linda, jeetje wat een dingen zeg!!! pfff.. moet er niet aan denken.. maar goed, je weet dat t voor een goed doel is.. straks is t allemaal de moeite waard geweest meis!

@kleintje, wat goed dat esmay kan draaien!! echt steeds meer kindjes zijn eraan toe.. sem krijgt af en toe ook al neigingen, denk dat t nie heel lang meer duurt.. ben echt zo benieuwd!

@luiers verschonen.. altijd voor de fles.. sem zit nu op 5 voedingen, vandaag kom ik alleen op 4 flessen uit dus ben benieuwd, dus krijgt 5 schone luiers.. maar als ie tussendoor een vieze luier heeft, verschoon ik m natuurlijk ook :D

Ow ja..... mn schatje is vandaag precies 3 maanden!

7. seanli31

seanli31 Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.213
    0
    0
    Brabant

sem krijgt eigenlijk elke avond rond 22.30 / 23.00 de laatste fles en slaapt dan tot ong 07.30 - 08.00.. mits ie niet naar de oppas moet omdat ik ook moet werken.. en daardoor zit ik toch altijd wel op 5 flessen.. maar heb er nu dus 4 vandaag.. denk dat ik de laatste fles maar iets meer geef want weet nie of ie anders voldoende heeft qua voeding..

maar zal toch straks op den duur naar 4 flessen toe moeten en dan de laatste fles met rijstebloem aandikken.. nu hft ie alleen wat moeite met de grote boodschap dus dat "durf" ik (nog) niet aan..

8. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    4 flessen hoeft past vanaf 6 maanden hoor lisetje! Tot die tijd is 5 voedingen helemaal prima, ook met een fruithapje erbij en laatste fles een papfles..

9. seanli31

seanli31 Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.213
    0
    0
    Brabant

owww dat duurt dan nog ff hahaha maar ik zie hier veel kindjes al op 4 flessen zitten vandaar dat ik t dacht... ;) fruithapje vanaf volg mnd :D

10. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    ja alleen als je kindje zelf aangeeft dat ie niet meer hoeft, dan is het prima. maar je hoeft er nu nog niet naar toe te werken ofzo.
    Soms komt het gewoon zo uit idd, dan slapen ze langer of zo en kom je op 4 flessen.. maar tis niet dat de papfles daar voor gaat dienen wanneer je die begint te geven :)..

11. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Setti: Wat super knap van Lisanne!

Linda: Wow! die staven zien er echt heftig uit :| Maar heel veel sterkte en ik weet zeker dat het egwoon goed gaat komen, Daan is zo'n stoer ventje. En jullie zijn hele stoere ouders!

Kussie: Sorry had helemaal nog geen tijd gehad om je hier sterkte te wensen... Hopelijk is de hypnose goed gegaan en kom je hiermee weer een stapje verder!

Lisetje: Gefeliciteerd met de 3 maanden!

Hier: Een iets beter dag dan gisteren. Gisteren hebben zowel Pepijn als Florine de hele dag gehuild. Florine is zo gefrustreerd, ze was zo beweeglijk en dat kan niet meer. Ze kan niet meer draaien, niet meer trappelen, niet meer van de ene kant van haar speelkleed naar de andere kant schuiven enz. Ze wil het wel en dan lukt het niet, begint ze keihard te krijsen.. En de warmte helpt ook niet echt mee...
    Verder ben ik al 2 dagen flink aan de wandel, want als ik wandel gaat het allemaal prima...:)

12. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    lastig zeg marye.. hoe zit het dan met haar verdere ontwikkeling, zoals het rollen enzo? Want daar gaat ze dan wat mee achter lopen lijkt me? Of hebben ze daar ook nog tips voor ofzo hoe je dat toch nog een beetje kunt oefenen met haar?

13. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    hey meiden

linda jeetje indrukwekkende foto zeg, als je dat zo ziet, tis toch allemaal niet niks...hoop echt voor jullie dat het meevald en dat daan er weinig last van heeft...

marye ahh vind het echt sneu als ik het zo hoor.
    ze is nu idd op een leeftijd dat ze lekker wil bewegen en soms druk wil doen, en dat kan nu dus niet.
    daar zal ze best wel eens boos om worden denk ik...was er al enig idee hoe lang ze hiermee moet lopen?

eliesah sow gaat goed zeg met het slapen, lekker hoor, alleen dus nog steeds dat speentje, ach dat gaat er vanzelf ook wel weer af, fijn dat het weer goed is met je mannetje

lisetje leuke foto van sem zeg!!echt een scheetje.
    ik geef nu sinds 1,5 week 4 flessen, das omdat ik het idee had dat de flessen te snel op elkaar kwamen, ze liet oolk steeds vaker wat staan, daarom nu dus 4 flessen.
    maar normaals is dat idd pas vanaf 6mnd

kussie hoe is het gegaan???heb nu wel de goeie dag hahaha

kleintje hoe is het bij jou gegaan???hoe hebben ze het op je werk opgenomen?

hier:man man wat een nacht pffffff.
    Ik viel om 00.45 in slaap, rond 3.00 maakt me man me wakker, of ikw ater wil pakken omdat ie weer last van ze hart heeft.
    nou vervolgens gaat het niet over en is het inmiddels een uurtje of 4.00.
    hij had er alleen geen last van als ie stond, maar zodra ie zat of lag sloeg het hart weer op hol.dus hij de ha gebeld of ze geen pilletjes hadden.
    nou hij moest maar even langskomen.
    nou neomi de kleren aan, die snapte er natuurlijk helemaal niks van, en naar t zh.
    dan kom je daar, en dan is het zo goed als over, dat is iedere keer.
    maja toch ctg, bloed prikken enz.
    om 6.00 waren we weer thuis en heb ik r weer op bed gelegd, ze heeft gelukkig nog geslapen tot 9.00.
    was dus een kort nachtje, en lag dus niet aan me dochter hahahah.

wat een warmte he, pff beetje te benauwd..

14. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

Jeetje meis, is het een "bekend" verschijnsel dan bij je man, dat zijn rikketik op hol slaat? :$ Best wel eng jah!
    Kwam er nog wat uit de CTG?
    Pfff, dat is wel een heel heftige nacht geweest jah!!
    Volgens mij is Neomi niet zo snel overprikkeld toch?
    Dat scheelt dan wel weer!

En jah, je had nu de juiste dag!! En ik ben er weer, en ik ben goddank goed te pas, hihi, was zo bang voor hoe ik me na tijd zou voelen!!
    Maar we zijn nu terug gegaan naar een "mooie plek" een plek waar ik me "veilig voel" Werkte dus echt wel:(:$:$!! Het was wel behoorlijk emotioneel :):)
    Maar we gaan hier mee door!! En het word nu natuurlijk alleen maar minder leuk.. Dit was meer voor mij om te zien hoe of wat, en niet gelijk in het diepe te duiken, door gelijk "nare" dingen terug te zien...
    Verder is het erg moeilijk uit te leggen!!

Maar vind lief dat jullie zo meedenken!!
    Ontzettend bedankt! Gaat helemaal goedkomen, maar zal wel tijd kosten!

Liefssss San en Stan!

Ps. Net de drie standen speen gekocht en geprobeerd, wat een gek*t voor ik dat ding goed op de fles had...
    Maar daarna werkte het ook perfect.. Of het toeval is of niet (Dat Stan gewoon nu erge dorst had door die mindere dagen) maar het werkte als een speer!!! Hij heeft de fles leeggedronken zonder ook maar 1x tegen te stribbelen :$
    Leve de JBPM en de nieuwe speen!!

Liefsss

15. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    zal zeker ook aan de nieuwe speen liggen kussie, want die drinkt gewoon een stuk makkelijker voor kindjes die wat meer moeite hebben met zuigen.
    Hoezo had je geklooi met de speen erop zetten dan???

Fijn dat de hypnose goed gegaan is en jullie er mee door gaan!

!@ ano: jeetje wat een nacht! pffff...

16. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Ano; zo hee wat een nacht. Dat is wel schrikken zeg voor je man en voor jou natuurlijk ook. Hoe gaat het nu met hem?

Kussie; klinkt als een geslaagd iets die hypnose. Wel fijn voor je hoor dat je er iets aan kan doen.. En wat goed dat Stan zo goed heeft gedronken met de 123 speen.
    Ik heb er elke keer ruzie mee, werkt bij mij nog steeds niet goed. Zal wel iets verkeerd doen haha..

Linda; jeetje, wat heftig zeg die ijzeren staven. :(

Marye; aah germ die Florine. Hopelijk leert ze er snel mee om te gaan, en kan ze straks weer fijn rollen, bewegen etc.

Kleintje; hoe is het gegaan? Ben wel erg benieuwd.. ;)

Setti; vind het alleen maar leuk die opmerkingen hoor. Moet altijd zo om je lachen :p.

Hier; pff wat een warmte. Vorige week moesten we nog een trui aan en nu zit je het liefst met niks aan. Waarom is het in NL altijd zo extreem :( en zondag word het nog warmer.
    Taleah heeft een raar dagje met flesjes en slapen, ze heeft nu 6 voedingen maar allemaal maar van 120cc. En dan drinkt ze ze nog niet leeg. Ze ziet er zo zielig uit met dr oogjes, andere oogje begint nu ook. Getempt en ze had 37,6. Beetje in de gaten houden maar.
    Ze slaapt nu al heel de dag zo'n ander half uur, en dan weer ander half uur wakker. Flesje krijgt ze zo om de 3 uur.
    Ze slaapt nu al vanaf 7uur, ben benieuwd voor hoelang. Meestal word ze pas tegen half 11, 11 uur wakker en dan de papfles. Maar we zullen zien wat ze nu doet.
    De papfles krijgt ze wel gewoon van 180cc.

Nu is de grote neef (6jaar) van Taleah hier ook en blijft logeren. Ze vond het geweldig net, heletijd was ze m aan het volgen en lachte en kletste volop tegen m. Zo lief! :D
    Ik ga vannacht bij Taleah op de kamer op een matras en dr neef gaat bij mn vriend in bed hahaha.. Hij vind het helemaal super, want dan heb je een jongens kamer en een meisjes kamer.

Mama's; een fijne avond allemaal! :D

17. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Marye: Wat vervelend zeg dat Florine zo weinig kan met die broek :( *knuffel*

Ano: zo wat een nacht zeg :O En CTG bedoel je geen ECG ? (ctg is toch voor de hartslag van de baby en weeën activiteit etc, ECG is voor het hart)
    Hebben ze nog iets kunnen vinden??

Hier: Nou mijn ontslag is ingediend... Krijg maandag te horen wanneer ik weg zou kunnen! Ben benieuwd!
    Heb gewoon gezegd dat ik het niet meer lang volhoud zo en ik aan mezelf moet denken! Ze vonden het erg jammer (zeiden ze) en ze boden me een 0 uren contract aan, heb gezegd dat ik erover na wil denken maar voorlopig niks wil! Maar ik ga ervoor bedanken heb er geen zin in....
    Heb ze ook niet verteld dat ik een nieuwe baan heb, maar alleen dat ik het niet trek en tijd voor mezelf en de kleine nodig heb en het werk niet meer zie zitten....

Nou ben benieuwd maandag of ik te horen krijg wanneer ik weg kan...
    Van de plannings functie overigens nog steeds niks gehoord, wel zelf nog gebeld maar ze hadden nog geen keuze gemaakt en de manager waar ik een gesprek mee had was er vandaag niet... Maandag zou ik meer horen, al denk ik nu dat ik het niet geworden ben anders had ik er toch al van gehoord ?
    Nou ja we hebben de thuiszorg nog :)

18. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    kussie
    mijn man is vorig jaar toen ik net zwanger was geholpen.
    hij heeft last van hartritme stoornissen, al een jaar of 7 en vorig jaar heeft hij een abblatiebehandeling gehad.
    dan branden ze de extra geleider die hij bij zijn hart heeft weg.
    het is daarna een hele tijd goed gegaan maar nu begint het dus weer, erg vervelend...
    neomi is gelukkig niet snel overprikkeld, dusdat scheeld wel.
    ik gebruik ook jbpm en ik zou t wel rustig opbouwen hoor, teminste dat heb ik wel gedaan.
    ze krijgt nu 3-4 schepjes terijwl ze 210cc krijgt dus t zouden er 4 tot 8 mogen zijn.
    fijn dat het vandaag zo goed ging, het zal misschien nog best zwaar worden, maar zolang je er baat bij hebt is het wel goed natuurlijk.

eliesah haha leuk hoor d'r grote neef erbij.fijne nacht

19. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Eliesah: veel plezier dit weekend met je neefje :)
    En die temp dat heeft Esmay ook altijd met dat warme weer, soms zelfs 37,9 maar dat komt puur door de warmte, ook al kleed ik haar niet te warm aan!

20. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    JBPM: Esmay krijgt er maar 1 schepje van bij en dat ging al die tijd goed (soms een mondje terug geven) maar nu begint ze ineens weer meer te spugen na de fles! Zal dat door de warmte kunnen komen?

Deel Deze Pagina