@ setti: hmm dat kan ik ook eens proberen dan.. @ Eliesah: hoe gaat het nu eigenlijk met Taleah's poepen? hihi, klinkt leuk . Hier gaat het goed! We zijn sinds 3 dagen overgestapt naar Albert Heijn voeding, omdat die friso comfort nou niet bepaald hielp aan betere ontlasting en we gebruikte hem al 1.5-2 maanden ofzo. Maar nu heeft ie nog niet 1 drolletje gehad, echt alles is goed zacht. Erg fijn! Hopelijk blijft dit zo dus! Gebruik jij ook nog comfort voeding? En de lactulose ook niet meer nodig gehad?
Alies: wat een gelijkenis zeg Kussie: knuffel voor jou meid! Wat een ongelooflijke trut :O Marye: Succes met klussen! Setti: hehe vies he met die worteltjes Ik had een plastic slap (met mouwtjes) aangegeven bij Esmay gelukkig is de rest daarmee redelijk schoon gebleven en even af poetsen en het is er weer vanaf... Wel was ze flink met haar handjes aan het knoeien! Lindavnr: Als jullie eenmaal een weg erin hebben gevonden met hoe het allemaal gaat enz dan komt het vast wel goed *knuffel* Ben trouwens benieuwd naar jullie poetshulp of ze het een beetje goed doet Ontlasting: Sinds wij op de fruithapjes zitten en de Friso standaard gaat het bij Esmay best goed met de ontlasting vaak om de dag of iedere dag Wel vreemd want die van de kruidvat zou speciaal voor moeilijke ontlasting zijn, nou bij Esmay werkt het omgekeerd haha!
@ Kleintje: vaag he, met die voedingen en ontlasting. Jesse poept iedere dag minstens 1 keer, soms 2 keer. Maar dat was dus voorheen altijd echte keutels en drolletjes.. Nu is het sinds die AH voeding goed zacht. Ik geef nog af en toe druppels (Kinicol), 1 keer per dag ofzo, maar dat kan ik, lijkt het, ook wel gaan afbouwen. Dan zou het dus toch de friso comfort geweest zijn die niet helpt? naja, ik weet 't ook niet maar ben allang blij als het geod blijft gaan want t kan natuurlijk ook dat het over een paar dagen weer hard is, als ie gewend is aan deze voeding. Poetshulp is boven bezig nu en ruikt lekker fris hihi. Maar och, ze is zo verlegen, haha. Naja, scheelt ook dat ze vanaf d'r 4e tot 24e in Duitsland gewoond heeft. Ze spreekt wel nederlands, en verstaat het heel goed, maar ze moet meer nadenken over de woorden. En daarbij zegt ze dus maar weinig, haha. Veel meer als ja, nee en oke komt er niet uit maja, geeft ook niet, hihi. Hoop alleen dat het niet ongemakkelijk wordt als zij beneden is en ik ook, en we niets zeggen, haha. Nu vind ik het op zich prima, lekker rustig en heb toch weinig tegen haar te vertellen, haha, maar moet niet ongemakkelik zijn natuurlijk .
Het gaat super goed met dr ontlasting, elke dag (meestal in de ochtend, tijdens of na de fles) poept ze wel. Soms ook wel 2x op een dag. Heel af en toe is het een beetje harder, niet extreem ofzo maar doe dan iets meer water in de fles en dan is de volgende weer gewoon normaal zeg maar. Ik gebruik nog steeds de voeding van kruidvat, speciaal voor krampjes & moeilijke ontlasting. Maar wil eigenlijk wel weer overgaan naar standaard voeding. Even volgende week met cb over hebben. Misschien dan langzaam opbouwen voordat ze er weer last van krijgt. Lactulose hebben we helemaal niet meer gebruikt! 2x een weekje nodig gehad. En anders begin ik ook gewoon lekker met fruit hahaha, nee hoor volgende week is ze pas 3 maanden. De jongste maart baby hihi. Haha, die poetshulp! Ben benieuwd hoe ze het doet. Toevallig dacht ik er van de week nog aan, of jullie al een nieuwe hadden maar vergeten te vragen. Bedankt voor het vragen meis !
Ben je gewoon ineens overgestapt of in stapjes? Heeft ze er last van gehad... Je geeft natuurlijk ook al fruit, dat scheelt denk ik! En ze is een maandje ouder haha..
Ik had nog een klein beetje van de kruidvat voeding die heb ik bij de zak van friso erbij gedaan en gemengt dus ze heeft wel nog een klein beetje kruidvat gehad per fles maar niet veel! Ze heeft er eigenlijk geen last van gehad gelukkig
@ Eliesah: Wat fijn dat het goed gegaan is met stoppen met lactulose en het nu gewoon goed gaat! Hier ook heel af en toe dat ik nog wat zie langskomen wat een vast vormpje heeft, maar dat is dan niet hard ofzo. (Voorheen had ie drolletjes die gewoon net zo hard de luier weer uit rolde! :s) Zijn ook gewoon in 1 keer overgestapt naar Ah, niet gemengd ofoz.. en gaat prima. geen krampje of niets, alleen een heel vrolijk mannetje zoals ie al was . Ik ga eens even gauw worteltjes opwarmen, want ons Daantje heeft honger
Ano; wat een leuke filmpjes ! Ziet er zo leuk uit. En wat is Neomi een knappe meid! Alies; ja ik zie de gelijkenis ook hoor, leuk leuk. En wat knap van dr zeg . Ik zit ook elke keer te twijfelen of ik dr wel wakker moet maken voor de laatste fles van 10 a 11 uur, soms slaapt ze zo lekker. Maar ben dan echt bang dat ze 's nachts komt en daar heb ik ook niet zo'n zin in. Kussie; jeetje wat erg zeg van die ex van je broer. Maar snap nu niet helemaal met welke ex ze nou heeft gezoend. Met Danny of met meerdere... Haha, ben ook een beetje de draad kwijt in je liefdes soap .. Linda; wat goed zeg van Arno. Pff lijkt me ook moeilijk hoor, denk dat mijn vriend dat ook niet zou willen doen. Hij vind een thermometer al vervelend hihi.. Laat staan wat jullie moeten doen. Echt respect hoor! En jullie komen er straks vast wel uit met de verzorging als je moet werken, misschien een oma/opa die mee kan helpen? Zeg ook maar wat hoor.. Lisetje; hee een teken van leven ! Hahaha. Sem & Taleah moeten tegelijk de prikjes. Ben ook zo benieuwd hoeveel ze weegt, ben bang dat het al tegen de 7 kilo aanzit haha.. Hier zweet ze ook zo, met de fles geven is het echt niet normaal. Setti; ja echt te verslaafd aan flesjes kopen. Welke flesjes gebruik jij eigenlijk, ook de difrax.. 123 speen; nou gister weer geprobeerd maar pff word daar alleen maar zenuwachtig van. Taleah kei hard gillen als ik m op nummer 2 moet zetten. Hoe doen jullie dit? Had snel weer de M speen gepakt, ging weer te snel maar goed.. Nijnja; ja weet eigenlijk niet of dat wel mag 10,5 uur werken. Maar we moeten dan wel verplicht een uur pauze nemen. Marye; succes met "kamperen" in jullie pracht huisje hihi.. Zo we zijn weer bij, volgens mij....
KLeintje & Linda; okej dus gewoon zo overgestapt. Ik denk dat ik het nog wel dan ga mengen, maar denk dat de darmpjes nu ook wel meer gewend zijn dan in de eerste weken. Met al die krampjes etc. Denk dat ze nu meer kunnen hebben. Of zal dat niet zo zijn.. Heb het er volgende week wel met het cb over, in principe maakt deze voeding ook niet uit. Maar standaar is dan wel weer een stukkie goedkoper .
Kennen jullie deze reclame? Ow ik moet elke keer zo lachen.. YouTube - Funny Renault Clio Commercial#!
@ hapje: hier knoeien ze trouwens vrijwel niet meer met de hapjes. Het eerste hapje is het altijd een keertje blazen waardoor er wat van het hapje rondvliegt, hahah, maar daarna knoeien ze amper wel erg fijn heb altijd schone slabbers..alleen rondom hun mondje zit wel altijd vol (maar da's meer mijn schuld ) Dat veeg ik dan met die slabber af, en dan zit ie nog vol, haha. Niet zo handig dus, want je krijgt het spul er echt amper uit! Dus nu maar voortaan met een servet afdoen en daarna de slabber hahah. Wortel vinden ze hier voortaan heerlijk, gaat er snel in en tussendoor maar lachen met hun oranje mondjes . Na het potje is het altijd huilen, want ze willen meeheeeeer. Maar daar wacht ik nog even mee. Tenzij het cb morgen zegt dat dat al prima is, om meer te geven dan een half potje. @ eliesah: Wie weet is dat een goede tip, opa/oma.. dankje hahah hier ook altijd huilen als die fles er 5 seconden uit is. Maar hoe je dat doen? gewoon draaien? hihi. Even de dop los draaien, speen goedzetten en weer terug erop . Ik denk zeker wel dat de darmen nu meer kunnen hebben, al zal het wel voor kunnen komen dat ze krampjes krijgt.. maar meestal is dat na de 1e drie maanden over.
Morgen ga ik langs de huisarts om te vragen om wat hulp.. Ik krijg het allemaal niet goed geplaatst en met name met / door het werk wordt het me allemaal teveel! Ga advies vragen bij de huisarts, misschien dat zij mij wat kan helpen anders weet ik het ook niet meer! Op het moment zit ik ook ziek thuis (vandaag ziek gemeld) ze weten op mijn werk dat ik het gewoon op het moment niet trek maar ze blijven onder tussen wel enorm moeilijk doen over het opnemen van mijn vakantie uren etc, wat weer meer "stress" oplevert! (i.v.m dagen dat ik geen opvang heb die ik dan vrij wilde hebben) Helaas "moet" ik nog 2 maanden blijven op mijn werk (2 maanden opzegtermijn) dus hopelijk hou ik het vol... Maar vandaag kon ik gewoon niet meer! Slecht geslapen, enorme koppijn, overgeven maar volgens mij ben ik niet ziek door een bacterie ofzo maar komt dit echt gewoon door "stress" en te druk zijn en mezelf niet lekker in mijn vel voelen... TIjd dus om actie te gaan ondernemen bij de HA! Heb Esmay vanmorgen wel naar het KDV gebracht zodat ik gewoon even rust heb en misschien nog wat in het huishouden kan doen.... En dan voel ik me toch wel een beetje een slechte moeder hoor :O Ik ben thuis maar ik breng haar wel weg....
Kussie: jij zit bij een psycholoog toch? Werkt het een beetje? En jij had toch ook iets van hypnose ofzo? Doen ze dat bij een gewone psycholoog ook?
*schaam* het valt me ook mee dat ik het zelf nog weet... Okee hier even een schematische uitleg... 1e vriend van mij heeft 2 kids en daar heb ik nu dus weer contact mee.. Hij wil wel meer, maar ik ben daar niet aan toe omdat ik nog van alles heb te verwerken over zowel hem als jawel, EX 2 Ex 2 is de jongen waarvan ik denk dat ik nog steeds niet over hem heen ben.. Op 9 juli bestaat de kans dat ik hem weer zie en ik ben heel benieuwd wat ik dan voel.. Ook met hem heb ik weer contact, maar hij laat eigenlijk bijna nooit wat uit zichzelf horen, dus ik weet niet of jullie de film kennen, maar vermoed dat hij " is just not that in to me" En daardoor zwakt het gevoel al weer af... Maar wil het gewoon goed afsluiten... Dan is Danny dus EX nr. 3.. Ik weet dat dat stomme mens contact met hem heeft omdat ze gisteren nog 2 uur met mijn broer heeft gebeld. En ze heeft gezoend met ex 1. De ex met 2 kids dus... En hij heeft de kids 2x in de week. Op dinsdag avond haalt hij ze altijd even op en op zaterdagavond ook en dan blijven ze zondag ook... Ehm ik geloof dat het zo toch wel duidelijk moet zijn.. K zou het liefste gewoon de namen noemen, maar nou jah, beetje privacy is denk ik ook nie verkeerd voor die kerels, het zijn er nu zoveel @ hier, nou dalijk dus de prikjes.. Ik heb Stan vanmorgen en nu net in de fles 15cc extra water gedaan.. (ik zat al op 10cc extra water ivm de hitte, want gewoon water drinkt hij niet) En ik dacht, even zorgen dat hij goed wat vocht binnen heeft, voor het geval hij vanmiddag of tegen de avond niet meer goed wil drinken... Hoe doen jullie dat met deze hitte? Geven jullie ook extra water in de fles?
Lieve meid, ik kan me voorstellen dat je je zo voelt.. Maar hoe kom je er bij dat je een slechte moeder bent? Iedereen zegt hier ook tegen mij dat je juist als mama soms even AAN JEZELF moet denken, om weer beetje bij te tanken, waardoor je ook alleen maar een betere mama voor je meiske bent!! Want als jij weer lekker in je vel zit, voelt Esmay dat echt wel aan hoor! Dus niet schuldig voelen, en laat dat huishouden toch voor wat het is!! Pak een boek en ga lekker lezen, of kruip achter de computer!! EVEN wat ANDERS! En ja ik loop bij een psycholoog en hij doet de hypnose... Hij kent deze soort van therapie nog maar een paar maanden maar het werkt wel.. En een echte hypnose is het ook nie, ik ben echt wel gewoon "bij" maar je concentreerd je dus totaal op je onderbewustzijn, waardoor er allerlei herinneringen boven kunnen komen die je ver weg hebt gestopt, zoals ik heb gedaan... Goed dat je het even zegt trouwens, zal zo gelijk een nieuwe afspraak maken!! Harstikke goed van je dat je een afspraak met HA heb gemaakt. Ga je daar nou vandaag nog naar toe? Good luck girl!
Kussie: ik geef standaard al 10 cc extra water in de fles en ze krijgt tussendoor (ook op het KDV ) water aangeboden, vaak wil ze echter geen water en dan doe ik er een klein beetje diksap bij dat er een beetje smaak aan zit.... (maar toch blijf ik eerst proberen met water als ze dat echt echt echt niet wilt na een paar keer proberen dan pas de diksap)
Kussie: nee morgen om 13.50 kon ik pas terecht Heb wat op internet zitten lezen en ik kwam uit richting een burn out :O maar goed daar moet de HA maar een oordeel over geven, ik moet niet zelf doktertje gaan spelen! Succes met de prikjes
Ja ik begin zowaar wat op je te lijken niet En ik kan me voorstellen dat je er helemaal naar uit kijkt om een avond nix te doen!!! Heerlijk dat Steef vanaaf gaat kokkerellen!! Pannekoeken, jammiej!! @ Boomer, thanks!! Kunnen we wel gebruiken @ Marye, succes meid!! We denken aan je!! @ Linda, fijn dat Arno het nu ook probeert, hoef jij niet meer altijd dat moeilijke gedeelte te doen, lijkt me fijn als je dat af en toe even nou jah, over kunt laten aan je mannetje!! @ hier, baby word huilerig, zal hem eens even wat aandacht geven!!