Maart mama's 2010

Discussie in 'De mama's' gestart door Lisil, 24 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Ano: Heb je Neomi de hele dag beneden? dus helemaal niet aan het slapen in bedje? Hmm, ik heb ze meestal 1.5 uur ofzo in totaal beneden iedere voeding en dan naar bed tot aan de volgende voeding.
    In de box slapen ze ook niet echt, is denk ik toch te spannend voor ze, haha, maar als ik dan zie dat ze hun oogjes weg draaien en dus echt tekenen laten zien van vermoeidheid, dan leg ik ze in bed...
    Slaapt neomi wel goed beneden de hele dag?

2. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ kleintje: oh oke, dat doen de meeste dus! goed te weten! :)
    Heb ze nu lekker in de box liggen. Lagen net lekker met elkaar te stoeien en nu zijn ze rustig en liggen ze rond te kijken.

fijn dat het nu weer goed gaat met je Esmay!!
    Lijkt me erg zwaar als ze zoveel huilen en je geen idee hebt wat je nog kan doen!
    Hier heb ik dat gelukkig nog niet gehad..... (afkloppen! :))

3. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Ik geef de fles wanneer Melanie zich meldt. Dat is tussen 3,5 en 5 uurtjes. Ze komt soms dus nog op 6 voedingen. Ik maak ze allemaal 150+5, maar ze drinkt van die 6 dan maar 1 of 2 echt helemaal leeg. Dus ze krijgt nooit te veel voeding.

Ik houd geen vaste tijden aan. Ik maak haar niet wakker, behalve dan mocht het rond 22.15 uur zijn en ze slaapt nog. De 1 na laatste is meestal tussen half 6 en half 7. Als ze die rond half 7 heeft gehad probeer ik zo lang mogelijk te rekken. Maar als ze beneden ligt wordt ze soms na 21.15 uur wakker en dan tut ik nog wat met haar en probeer het zo lang mogelijk te rekken. En na de 1 na laatste fles is ze vaak zo'n 1,5 uur klaar wakker voordat ze indut. Dit heeft ze 's ochtends altijd ook. Later op de ochtend valt ze na een fles vaak snel weer in slaap en kan ik haar weer boven in bed leggen.

4. Lynette84

Lynette84 Fanatiek lid

9 feb 2009
    1.473
    0
    0
    ziektewet/huismoeder
    Arkel city
    Dankjewel,

en het lijkt me ook niet goed dat je steeds moeier word. Beter een keer te veel voor niks naar de HA dan te weinig ;) spreek uit ervaring.

toch fijn zo forum zeg!! even je ei kwijt kunnen zeg :D

5. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

@ Ano, daar gaan we echt voor!! Ik ben toch zooo blij dat hij terug is!!!
    Wat heb ik hem gemist!!

@ Ram, dat hoop ik ook, dat de behandeling werkt!! Want het is echt zielig als je m'n mannetje ziet overstrekken en kreunen en onrustig ziet zijn
    terwijl je er gewoon nix aan kan doen :(

@ Poepluier, volgens mij wel 2x daags...
    En soms 1x daags!!
    En omdat ik ook nog 2x daags temperatuur, komt er dan vaak ook wel een beetje mee..

@ Ram24, temperaturen wil het ook nog wel es stimuleren...
    Maar jah, dat kan je natuurlijk nie steeds gaan doen..

@ Mamzie, wat een superrr foto van je kanjers!! Dat zijn inderdaad kanjers :D

@ Kleintje... Jeetje... Dat is ook niet zo leuk zeg... :(
    Ik kan me voorstellen dat je dat tegenvalt hoor!!
    Dat is toch ook zo jammer dat hij het er steeds "op gooit" dat ze nog zo klein en breekbaar is, alsof jij dat indd niet zal vinden...
    Ik kan me voorstellen dat dat best een domper voor je is! *knuffel voor jou* Kan je er met hem ook over praten?
    Ow en indd, soms word je er echt moedeloos van dan heh, als de kleine blijft huilen.. Maar het is net wat je zegt, je kan ook gewoon nie
    blijven knuffelen, wandelen, of wat ook waar ze rustig van worden!!
    Daar ga je aan onderdoor meid!!
    Dus reserveer af en toe echt wel even wat tijd voor jezelf... Krijg ik hier ook steeds te horen.. Dat ik geen 24 uur per dag bij
    Stan kan en MOET zijn...

@ Boomer, zo herkenbaar, die nachten hakken er flink in heh!
    Valt mij ook zwaar hoor!!

@ Setti, hihi, je kan ze ook nie vroeg genoeg bijbrengen hoe belangrijk dieren in ons leven zijn ;) Top! :D

@ Lynette, praat me niet van die rottabletten.. Ik heb elke morgen zulke buikkrampen pfoeh!! En weet je wat zo erg is
    ik ben er erg ehm winderig van *bloos* Is dat misschien herkenbaar ook? Schaam me dood...

@ Ano, hmmm jeetje... Ik schrik er eigenlijk wel van dat de papa's minder betrokken zijn!! Dat is toch zo jammer!!
    Want het is net hoe jij het ook zegt, als ze het niet "bijhouden" proberen KRIJGEN ze er ook geen handigheid in!! Vind het wel
    een beetje gemakzuchtig.. Of zie ik dat verkeerd!! Begrijp me nie verkeerd hoor, wil jullie mannen nie veroordelen.. Wie ben ik als
    ze bij mij wegvluchten ;)
    Maar toch...
    Ik vind het gewoon zo jammer.. Maar misschien ben ik ook wel te romantiserend... Maar voor de papa's moet het toch ook prachtig zijn
    om hun kindje te verzorgen?

@ Lynette, ja best nog veel last hiero van de wond :( Vandaag moest ik mijn auto wegbrengen voor APK, maar autorijden doet gewoon echt pijn. Krijg dan flinke steken rond om mijn wond...
    En nou jah, voel het eigenlijk de hele dag door wel wat zeuren en klieren... En toch hoef ik niet meer dagelijks paracetamol.
    Dus dat scheelt weer!
    Ik las dat jij ook nog steeds een trekkend gevoel hebt enzo!!
    Balen meid!!
    Kan je er ook nog wel bij gebruiken :(

Sorry meiden, etenstijd hier voor m'n kleine man!! Ik reageer later verder!!
    Liefsss

6. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    haha jij bent echt gemeen, stiekum je camera pakken om een foto te nemen en het arme kind blijft maar met dat slabbetje rond dr gezicht zitten haha

7. Lynette84

Lynette84 Fanatiek lid

9 feb 2009
    1.473
    0
    0
    ziektewet/huismoeder
    Arkel city
    @Kussie

Whahaha jaa die winden ;) wooohhh die zijn erg lijk me zoon wel :p

Hier durf ik nog geen auto te rijden. Ben veel te bang dat er een onverwachte reactiemoment komt en ik om moet draaien oid. en dan me wond nog meer pijn gaat doen en ik ongelukken maakt.

en wat je zeg over het troosten van de beebjes als ze zo huilen geef ik je wel gelijk in. We houden het niet 24uur per dag vol om ze te knuffelen of rond te rijden in de wandelwagen. helaas hoe graag we het zouden willen. Pffff best pittig dan mamma zijn. Zeker als je op dat moment ook alleen bent.

Zeker als je nog steeds herstellende bent van de bevalling/keizersnede. Het word als het goed is steeds beter

8. Lynette84

Lynette84 Fanatiek lid

9 feb 2009
    1.473
    0
    0
    ziektewet/huismoeder
    Arkel city
    Whaha ik had ook de camera snel er bij gepakt :D:p

9. Lynette84

Lynette84 Fanatiek lid

9 feb 2009
    1.473
    0
    0
    ziektewet/huismoeder
    Arkel city
    Ohh ik kijk echt naar de nachten uit wanneer de kleine door mag gaan proberen te slapen.

Wanneer mochten jullie beebjes doorslapen?

Groetjes

10. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Lynette: waarom zou ie dat nog niet mogen dan??
    Hier mag dat al vanaf een tijdje terug (Geen idee wanneer precies, hoeveel weken)..toen was Jesse volgens mij nog geen 3.5 kilo.
    Ik dacht dat het daaraan lag, aan hoe zwaar ze zijn? of zit ik d'r naast?
    In ieder geval vonden ze van het cb dat hij door mocht slapen..

11. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    eyyy

linda neomi ligt idd de hele dag beneden.vind ik wel zo makkelijk.maar ga r binnekort smiddags maar s bovenleggen, went ze daar ook aan.

kussiexx tja mannen he.hij vind t ok allemaal wel prachtig hoor, maar soms idd gemakszucht, cker na n dag werken.fijn meid dat je weer helemaal happy bent.

ram leuke links!!!

hier is de dag prima gegaan, helemaal niet gehuild.ook krijgt ze nu de fles weer leeg met speen 1 ondanks de jbm, gister lukte dat r niet.
    ben nu met de fles bezig, daarna s lekker vroeg naar bed, om 1uur f de wekker voor laatste fles en dan hopelijk weer n goeie nacht!!

ga me morgen zelf maar eens aanmelden bij die link die ik jullie vanmiddag vertelde, lijkt mijzelf ook wel handig!!

trustenn

12. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Ano; fijn dat het zo goed is gegaan! :D

Waar ging die link over? haha, ik kan neit meer alles bijlezen met die 2 mannen hier, dus scroll elke keer alle berichtjes over als ik een halve dag gemist heb...en lees een beetje half :p
    En je maakt me nu nieuwsgierig :)

13. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Heb het voor je nagevraagd. Het was een minuscuul breukje, waar ze geen last van had.

14. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Volgens mij zit je er helemaal niet naast. Wat ik heb begrepen mogen ze per halve kilo een uur slapen.

15. Lynette84

Lynette84 Fanatiek lid

9 feb 2009
    1.473
    0
    0
    ziektewet/huismoeder
    Arkel city
    Ahh over het doorslapen hoor ik het donderdag vast wel dan is de eeste afspraak met de CB dat ik zelf op bezoek ga.
    Ben benieuwd wat ie gegroeid is :D

16. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ooooh ik ben zo zenuwachtig!!! Ik moet zo om 09.30 naar de dokter om de mirena spiraal te laten zetten! Nog nooit gedaan dus ik vind het dood en dood eng....pff noujah we zien het wel.

17. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Eerst even een reactie om de boel weer op te hogen in de mama-lijst. We stonden helemaal onderaan en waren bijna verhuist naar de tweede pagina!

18. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Channie; inderdaad spannend! Ik heb het een aantal jaren geleden laten zetten. Vond het destijds geen pretje, maar na een bevalling meegemaakt te hebben haha, dan valt het best mee.

Succes!

19. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    mogguh zo neomi was r vroeg, voor haar doen dan.7,5 uur ertussen nog niet te klagen maar vor haar ist zeker een uur vroeger.maar is we; n keer mooi want nu kom ik met de laatste fles rond 23.30 ipv 1.00 en als ze dan evenveel uur slaapt is dit natuurlijk een veel betere tijd.

linda die link was:
    www.oeiikgroei.nl
    daar kun je je 'aanmelden'en dan krijg je een seintje wanneer er weer n sprongetje aankomt.

20. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    @Kussie; Wat geweldig dat jullie weer samen zijn! Wat een verrassing eigenlijk nog ;) Een echte cliffhanger haha. Maar doe het rustig aan en geniet van jullie drietjes.

Je ex, tja, hoe mee om te gaan he? Lijkt me erg lastig. Het is natuurlijk een l*l eerste klas. Ben benieuwd het het zondag gaat. Maar ik lees dat je goed sterk in je schoenen staat, dus dat komt wel goed. Goed dat je bij je ouders bent!

@Ano; bedankt voor de oeiikgroei website tip!

@Ram; bof jij even, twee dagen geen poep ruimen :p Hiero minimaal 5 keer per dag aan de schijterij, ik word er soms niet goed van!
    Eigenlijk ná iedere voeding gaat het bliksemen in de luier. Ik hoor het op een afstandje.

Trouwens, er is wel een verschil tussen fles-en borstvoeding. Bij de borst kan het verschille tussen 5 keer per dag en 1 keer per week en bij de fles zou het geloof ik 1 tot 3 keer per dag moeten zijn? Ik weet het eerlijk gezegd niet erg goed sorry.

Ik zou ook nog even wachten met slaolie, totdat hij er echt last van krijgt. Slaolie heb ik ook wel eens gehoord, maar zou het nog effe extra navragen bij het cb of HA.

@Kleintje; Jammer dat jullie er zo verschillend in staan. En rot dat het jou niet helemaal gaat zoals je het wil. Hier ook geen man die iedere dag de luier verschoont hoor. In de kraamweek heeft hij het nog wel gedaan, maar nu al niet meer. Hij vindt dat ik dat veel sneller kan (ja logisch als je het 7 keer p. dag doet :(). Maar een flesje geeft hij wel als ik niet thuis ben en hij knuffelt heel veel en pakt haar op als ze huilt e.d. Op zich vind ik het prima zo. Moeders doen nu eenmaal meer en ik wil ook meer doen.
    Als je echt niet tevreden bent, praat er dan wel over, want anders gaat het echt irriteren op den duur.

@Ano; oo bij jou dus ook al die smoes dat wij het veel beter en sneller kunnen! Bullshit he.

@Lynette; nou dat klinkt goed! FIjn dat je het een prettig gesprek vond en je nu extra hulp in huis krijgt! En super dat Rowan nu wat rustiger is geworden. Rustig aan meis!

@Kleintje, begrijpelijk dat je er een beetje doorheen zit. als je doodmoe bent en ze krijst zo, wordt je er helemaal gek van. Hopelijk is de nacht goed verlopen.

@Ano/lindavnr; Fenna ligt ook het grootste deel van de dag in de woonkamer hoor. Overdag leg ik haar wel in dr bedje maar dan gaat ze of huilen of ze is stil en als ik ga kijken dan ligt ze met dr ogen open te turen.... Soms valt ze nog wel in slaap, maar vaak niet. In de box slaapt ze wel overdag, maar eigenlijk moeten we haar dat niet meer laten doen...

Deel Deze Pagina