Melanie zit nu ook tussen die maten in. Vannacht heeft ze het weer goed gedaan. 22.15 uur laatste fles en 5.45 uur werd ze wakker. Natuurlijk was het manlief zijn beurt en had ze dus geen poepluier anders was ze wel eerder wakker geweest. De poepluier had ze voor mij bewaard. Die kwam later op de ochtend. Ben benieuwd hoe ze het vannacht zal doen als ik aan de beurt ben.
Hier; ow wat is het super gegaan gister avond ! Ik ben helemaal happy en super trots op ons meisje.. We hadden dr eerst rond een uur of 8 samen in badje gedaan, word ze lekker duf van hihi. Even op schoot geknuffeld en af en toe viel ze in slaap. Toen rond half 10 de fles op bij papa. Ik zelf was al in slaap gevallen op de bank haha. Mn vriend maakte me om half 11 wakker en hebben Taleah ingebakert in bed gelegd. Het was heel eventjes mopperen, we zaten samen echt te knijpen om niet gelijk naar dr toe te gaan. Nog geen 5minuten later lag ze al heerlijk te slapen. De nacht wel om 3 a 4 uur voor een fles gekomen maar in die tussen tijden gewoon heerlijk geslapen en in dr eigen bed!!! Diie nacht voedingen gaan er vanzelf wel af, maar vind dit al heerlijk. Ze is natuurlijk ook pas 10 dagen oud hihi.. En nu slaapt ze alweer bijna 2 uur in dr eigen bedje! Lang leve het inbakeren en infacol... Even een vraagje aan jullie; Hoelang bleven jullie borsten lekken? Ik lek namelijk nog steeds, slaap elke nacht met een bh aan want anders ben ik zeik nat. Krijg er wel warmte pukkeltjes van op mn buik. NIet zo charmant en prettig haha..
Jeej, beneden houden na de fles van half 7 lijkt te helpen: vannacht heeft Daan 5 uur geslapen en Jesse 5.5 Fijn!! Hopelijk gaan ze dit volhouden en opbouwen @ kussie: wat gaaf dat ht weer goed is tussen jou en je vriend!! Super!! Geniet ervan! @ boomer: wat goed dat ze zo gegroeid is!! @ Man die mee helpt: gelukkig helpt Arno super veel en goed mee. Moet ook wel hoor, met 2 kindjes. @ hier: vanmiddag controleafspraak in het ziekenhuis en daarna denk ik maar eens naar de prenatal koopavond Gelukkig begint die al om 5 uur. Wel jammer dat de prenatal hier in de buurt geen koopavond heeft, moet ik weer 15 minuten verder rijden..
@ Eliesah: pff, vreselijk he, die borsten die lekken. Weet even niet of je ook borstvoeding geeft of gegeven hebt? maar bij mij is het lekken minder geworden toen ik ongeveer 1.5 week ofzo gestopt was met borstvoeding.
Hier gaat het redelijk goed gelukkig. Wel erg moe maar goed straks na de fles even gaan liggen als de kleine het toe laat enne ik ben ook altijd bang dat hij zeg dat het "tussen me oren" zit. Maar als je nu belt en hij zeg van kijk het nog even aan. En je over 1 week je nog niet beter voelt je dan mag komen. Anders zeg hij het mischien dan wel over een week dat je het nog aan moet kijken en mischien zit je er dan helemaal zo goed als doorheen. Maar goed volg je gevoel he
ik heb 2 dagen bv gegeven, stonden een paar dagen op klappen. Maar dat is gelukkig nu helemaal over .. Nog even volhouden dus hihi
hihi het gaat het inbakeren goed en de inflacol ben ik nog niet mee gestart. Hij heeft nog geen echte duidelijke last. Hier trouwens nu sinds 11 april gestopt met BV moest nog 2 keer kolven maar nu al ruim een week kolfvrij maar nog wel heel veel last van lekkende borsten en prikkende gevoel en daarna begint de boel nog even iets meer te lekken. (prikkende gevoel denk ik toeschietreflex) Ik slaap nu ook elke nacht nog met een BH aan. Hoop dat het lekken snel over is. Dan eindelijk de boel weer los kunnen hangen Lekker
Kussie: fijn hoor, dat het weer goed gekomen is. En verstandig dat jullie het dit keer een beetje rustig aan doen (als dat gaat lukken, hihi!) Kleintje: misschien moet je je schildklier laten testen. Ongeveer 7% van de vrouwen heeft na de bevalling een verstoorde schildklierfunctie, vooral na veel bloedverlies. http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/3868-schildklier-problemen-middelen-tips.htmlhttp://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/3868-schildklier-problemen-middelen-tips.html Van een trage schildklier kun je erg moe worden, weet ik uit ervaring. Lynette: ook voor jou misschien een interessante link. Er staat dat een depressie later in een kwart van de gevallen een schildklieraandoening bleek te zijn. Nu herken jij de symptomen natuurlijk al van vroeger, dus is het bij jou niet zo waarschijnlijk, maar toch... Hier: Toon heeft vannacht om 20 uur gedronken, toen om 1 en toen kwam hij pas om 6 uur weer! Tussen 2 en 6 geslapen! Voor sommigen van jullie klinkt dat misschien niet als zoveel, maar voor ons was het een record, en ik voel me behoorlijk uitgerust! papa's: ik wil jullie trouwens niet jaloers maken, maar mijn man doet echt heel veel met de kinderen. Het eerste halfjaar van Karel hadden we de mooie deal: ik ging over de input, hij over de output. Of te wel, ik gaf bv, hij deed de luiers! Nu werkt deze deal minder, omdat hij vaak met Karel bezig is, maar 's nachts is hij ook altijd bereid een luier of boertje of troostje te doen. We staan zo'n beetje om de keer op. Als hij de dag erna moet werken, doe ik het wat vaker, maar dat is mijn keuze en mijn man waardeert dat zeer!
Hey meiden, Ook maar weer een berichtje van mij!! @gwen, Bedankt voor het navragen!! Mijn heeft zo meteen een telefonisch consult met de chirurg. Hij wil nogmaals overleg over wel of niet opereren omdat de bult tot ruim in zijn balzak gaat. Lijkt mij toch niet echt prettig. Ben benieuwd! @lynette, Las dat je een postnatale depressie hebt. Wat balen meid! Heel veel sterkte en het zonnetje gaat voor jou ook echt wel weer schijnen hoor!! Je kan er niets aan doen, misschien door je hormoonhuishouding?? @kleintje, BAlen dat je zo moe bent meid! Iemand zei dat het door de schildklier kan komen en dat weet ik ook van een vriendin van mij! Ik zou er zeker op laten prikken!! @hier, Gisteren had ik een lunch met alle meiden van de yoga en de baby's. Was de 2e keer nu en wederom erg gezellig! KAi deed het fantastisch!! in de ochtend was het alleen maar krijsen!! Mijn man moest zelf thuis komen zodat ik even kon douchen en zalmwraps maken want ik moest om half 11 de deur uit en dat ging niet lukken anders. HEt is toch erg!! MAar verdere dag echt super! Hij ging weer in de emmer en wat denk je?? ......hij bewoog erg en toen spetterde er water uit de emmer in bad. Dat vond hij helemaal leuk!! lachen en nog een keer en nog een keer en nog een keer hahaha zo leuk!! Vanmorgen weer lekker gekrijst maar nu ligt hij te slapen! @nacht, Hij ging zo lekker, hij kreeg 22u laatste fles en kwam dan rond 5u. Maar afgelopen dagen komt hij weer als vanouds om 3u en 6u!! AAAAAAAAhhhh........echt balen! En dan krijgt hij 150+5 schepjes! En om 9u heeft hij alweer honger!! Dat kan toch niet! HIj mag maar 5 voedingen maar om 9u wil hij er al 3 gehad hebben!! Pffff nieuw dilemma! misschien regeldagen? of hebben ze dat niet met fv? @mannen, De mijne is fantastisch! hij doet alles met Kai en helpt ook vaak genoeg in de nacht als ik het even niet meer trek (anders doe ik het omdat hij moet werken). @channie, Mijn gyn zei dat de spiraal pas na 12 weken mocht??
@ Channie: Gelukkig is het zetten van de spiraal zo mee gevallen. @ Lynette: Klinkt alsof je een goed gesprek hebt gehad!! Ik hoop dat je snel hulp in de huishouding hebt. @ Setti: Wat een slaapkop is Lisanne: Heerlijk Wouw meid dat is veel gekolfd!! @ Marye: Heerlijk dat Don zo mee helpt. Met 2 kleintjes heb je al je handen vol. Zou het misschien ook schelen daar hij al kinderen heeft? Hahahaha, lees het al @ Boomer: Fenna groeit goed op mamma melk @ Kleintje: Laat anders in ieder geval je bloed eens nakijken. Je weet maar nooit. Fijn dat er uit het ontlasting onderzoek niks uitgekomen is. @ Eliesah: Wat doet Taleah het goed!! Fijn dat het inbakeren en infacol helpt! @ Nijnja: Dat zijn slaaptijden die je als uitslapen kunt beschouwen @ Germini: Graag gedaan. Het lijkt mij toch behoorlijk pijnlijk als ik het zo lees. Ze schijnen met FV ook regeldagen te kunnen hebben. @ Slapen: Joënna ligt ook veel beneden. Dit ben ik gaan doen, omdat ze zoveel spuugden, en ik me er niet prettig bij voelden om haar dan alleen te laten liggen. Nu het spugen zo goed als onder controle is, verhuisd ze al steeds meer overdag naar boven. Wel geef ik om 20.00 uur de laatste fles. Dan gaan we rond 19.30 naar boven. Wassen of in bad, gordijnen dicht, flesje geven, half uurtje overeind houden (doe ik overigens na iedere voeding), in bed, kusje, muziekdoosje aan en slapen. @ Doorslapen: De eerste 2 weken mocht dit hier absoluut niet. Daar Joënna amper wakker was, en ze ook absoluut niet kwam voor haar eten. Pas op het moment dat ik het idee had dat ze zich zelf melden, mocht ik haar maximaal 6 uur door laten slapen. @ Kleding maat: Joënna zit nu op 56. Kleine 62 past ze ook. @ Lekkende borsten: *klopt meteen even af* Geen last meer van. Wat wel gebeurd is dat als ik onder de douche sta, en mijn borsten controleer op harde schijven, dat er soms nog wel eens een drupje melk uitkomt, maar geen last meer van lekker. Soms prikken mijn tepels nog wel.
Eliesah: fijn dat het vannacht best goed is gegaan Wat betreft de borsten: ik heb geen borstvoeding gegeven en ik heb zo'n 1,5 - 2 weken gelekt, eerste paar dagen meer en het werd steeds minder Ano: ook een goede nacht gehad dus Nijnja: bedankt voor de tip zla het eens gaan navragen Wat fijn trouwens dat jou man zoveel doet
Hier een heerlijke nacht gehad. De proef op de som genomen en de babynomade mee naar bed. Haar erin gelegd, handen onder het klittenband, en binnen 5 minuten sliep ze. Ze heeft van 22.00 tot 04.00 uur doorgeslapen. Flesje gegeven, en toen doorgeslapen tot 08.00 uur. Meestal wil ze na de nachtvoeding niet meer slapen, en is ze heel onrustig. Nu niet. Vanochtend ook in de babynomade, en nu ligt ze in de wandelwagenbak alleen in haar slaapzal. Toeval of niet, maar ze maait weer vrolijk met haar handjes en is regelmatig wakker. Ook bij de VK langs geweest voor de eind controle. Heb wel een weemoed gevoel........ Geen kraamzorg, geen VK meer. De kraamtijd is echt afgelopen. Zit op een telefoontje van de HA te wachten ivm het maagzuur van Joënna. Hij werkt vandaag maar tot 13.00 uur, ben benieuwd. Ik sta voor een telefonisch consult ingeplant.
Kleintje, je zou idd je de bloedwaardes van je schildklier moeten laten prikken. Ben zelf bekend met een schildklierziekte (al voordat ik zwanger was van de oudste) Maar na allebei de bevallingen was mn schildklier weer op de hobbel en moest ik opnieuw ingesteld worden op de medicatie. En ik kan je vertellen, van een slechtwerkende schildklier wordt je heeeel moe Te snel en te traag werkende trouwens, heb ervaring met allebei...) Niet mee wachten, want als het wel je schildklier is ga je je alleen maar slechter voelen.. Ivar zit nu ook tussen maat 56/62 in. Man, Hier gelukkig ook een man die heel veel doet. Deed hij trouwens bij de oudste ook al. Jammer dat niet alle mannen goed meewerken.... CB, Ivar net weer geweest! 4995gram en 56cm. Hij gaat dus super!
heyyy zo na de fles van 9 nog even naar bed gegaan en werd pas 12 uur weer wakker en nog vole ik me moe, ach zal er wel bijhoren haha. hond was er denk ik minder blij mee, die was gister om 20.30 voor t laatst uitgeweest en vanmorgen pas om 1.00 arm beest maat:neomi heeft nog steeds maat 50-56.soms is 56 nog echt te groot, maja maar net hoe t vald he.maar 62 past ze zeker nog niet. germini fijn dat Kai het na de ochtend toch nog zo goed heeft gedaan, dan zit je ook veel rustiger op zo'n uitje he! en nog een paar kindjes goed geslapen zag ik, top hoor, lekker voor jullie ook!!!
@ Channie, hoe is het gegaan meid? @ Lynette, ik moet morgen ook voor het eerst naar CB met Stan!! Vind wel spannend!! @ Boomer, jaaa heerlijk he!! Ik ben ook zo blij.. En we hebben er indd voor gekozen om het rustig aan te doen hoor!! Komt goed! En zondag.. Bah, ik zie er nu al tegenop!! Maar jah.. Hahahaha, blixemen in de luier *kuch* sorry, ik heb met je te doen!! Hier kan Stan vreselijke stinkende knetterscheten laten, dat ik denk van, nou het moet hem wel tot aan de oren komen maar dan is het dus gewoon "alleen maar" een scheet!! Wonderlijk die babytjes!! @ Lynette, volgens mij heb ik nie eens op je verhaal gereageerd, wat slecht van me!! Wat ontzettend fijn dat ze je ook gaan ondersteunen met het huishouden!! Dat scheelt al een hoop zorgen en zo kan jij lekker je rust pakken Ik denk dat alleen dat al je zo goed zal doen!! Ik merk tenminste aan mezelf dat als ik goed heb geslapen ik alles een stuk beter aan kan!! En die gesprekken gaan je vast ook heel goed doen!! Wat begrip al niet kan doen!! Dus meid, pak je rust nu je het kan!! *dikke knuffel voor jou* @ Ano, dat is dan toch een voordeel dat ze een uurtje eerder kwam, als je nu 's avonds een fijnere tijd hebt!! Hihi, hopelijk houd ze dan nu dit ritme aan!! @ Marye, wat vind ik het fijn te lezen hoe Don met Pepijn en Florine om gaat en ook hoe hij jou af en toe even het werk uit handen neemt!! Waren ze allemaal maar zo!! Dat gun ik jullie toch zo allemaal!! @ Setti, hahahahaha, van E naar B cup Hoe je het ook zegt!! En hoe Steef ook reageert!! Superrr!! @ Kleintje, dat had ik indd al van je gelezen, en ik heb dus ook mijn verzekering daarover gebeld.. En ik ben gewoon wel verzekerd. En ik rij echt wel voorzichtig!! Want ik ben ook bang voor onverwachte acties (als moeten remmen enzo) Ik merk trouwens zelfs als ik bij anderen in de auto zit dat het begint te steken in mijn wond als er geremd word! Zo naar... Maar ik moet zo toch mijn auto ophalen!! De grote beurt en APK is weer klaar! @ Boomer, keuriggg!! Wat doet Fenna het dus superrr goed! @ Eliesah, ja hier ook nog steeds lekkage.. Niet heel erg hoor! Maar draag ook nog steeds een BH met van die pads er in 's nachts! Rommeltje, bah!! Maar jah... En ik geef nie eens Borstvoeding!! @ Germini, wat fijn dat jou man het ook zo super doet!! En ook bij Nijnja!! Super hoor!! *hmm moet mijn auto ophalen, reageer later verder meiden!*
Ik ben gisteren ook begonnen met de infacol!! En volgens mij werkt het al wel hoor, maar het kan ook toeval zijn. Ik heb dr vandaag al niet meer horen kreunen. Ik heb ook johannesbroodmeel gekocht en daarover ben ik echt tevreden. Ze hoeft niet meer te spugen en doet nu met twee shchepjes maar liefst 20 minuten over de fles. Alleen is haar poep nu bijna vloeibaar geworden.... dat is wel jammer.
@Eliesah; super dat je zo'n goedie nacht gehad hebt! Ik lek ook nog hoor. Ik houd ook mijn bh aan, voor de zoogcompressenmaar ook omdat ze nog steeds erg gevoelig zijn. En mijn tepels doen pijn als ze mijn t-shirt aanraken. Ik baal er wel van, ik slaap veel fijner zonder een bh.
O mooi zo, want net kwam het aan beide kanten van dr luier eruit.... heel jammer is dat dan van het mooie broekje