@ ano: hahah, bah bah, helemaal onder! Ben benieuwd naar het badzitje; heb 'm ook maar tot nu toe heb ik ze elke keer in de tummy gewassen. Hoe doen jullie dat trouwens, met het badje? Zetten jullie dat in de badkamer neer of op de slaapkamer? En het legen? Met een emmer eronder en dan elke keer die emmer leeggooien in bad? Ik wilde eerst de ene kant van de badstandaard in het ligbad zetten maar dan staat dat badje harstikke scheef, niet echt veilig. Ik had een standaard met bad gekocht voor op het ligbad, maar dat ding is echt killing voor je rug...je staat de hele tijd voor je uit te werken en da's echt niet goed voor je rug! Dus die ga ik maar weer gauw verkopen (had hem op marktplaats gekocht, dus gelukkig niet nieuw! Ding kost 100 euro nieuw!! :S)
@ Ano: ohja, vergeten: Op het aankleedkussen liggen beide mannen echt niet te kijken; die liggen alleeeen maar te huilen. hahah. Daan valt nog wel mee, maar Jesse ligt te krijsen voor en na bad..en vaak ook nog in bad.. die vind het allemaal helemaal niks. Hopelijk doet het badzitje wonderen voor hem, want tot nu toe is hij geen bad-fan. Daan vind het badje wel erg lekker..die is dan lekker rustig Hmmm, die heb ik niet in nummer 2 (jesse draagt deze).. of hebben dat niet alle nummers 2? Net als dat niet alle nummers 1 die plasstreep hebben?
Ohw! Ik wilde nog wat vragen! Smeren jullie iets op de gezichtjes van jullie baby's? Daan en Jesse hebben beide niet een echte schrale huid hoor, maar af en toe wel droog en ze hebben beide ook wel bultjes. Of hebben de meeste baby's kleine (rode) bultjes? Nja, was benieuwd of jullie iets van een gezichtscreme voor baby's smeren? Ik smeer verder ook erg weinig op de huidjes. Ik was hun billetjes met wasgel. verder niets. Laatst een keertje Jesse na het badderen ingesmeerd met babyolie. Daan mag ik nergens mee insmeren omdat dan zijn stomazakje niet meer plakt. Gebruik dus eigenlijk nooit bodylotion ofzo... Mijn kraamhulp zei dat ik die fles ook niet had hoeven kopen omdat ik die niet zou moeten gebruiken.. omdat het huidje dat niet nodig heeft en het niet goed is? En jullie?
Ahhh wat een lieve foto's Linda Wat een schatjes! Kan ik er 1 reserveren voor Esmay Ano: nou lekker helemaal onder :O Was het dan erg dunne poep? En in een badzitje zitten, zitten ze dan rechtop en zit er dan niks achter het hoofdje of hoe moet ik dat zien?
Ik smeer af en toe wat vaseline op Esmay haar gezicht, dan kan ze minder goed krabben! Verder heeft Esmay ook veel rode bultjes in haar nek, op haar rug, buik etc maar volgens CB zijn dat gewoon "babybultjes" oh ik smeer de rest van haar lichaam vaak wel in met olie of bodylotion omdat de rest van haar lichaam erg droog is...
heyyy linda haha nou neomi is de ene keer 'gezellig'op r aankleedkussen en de andere keer vind ze t niks en krijst ze alleen maar, tis maar net hoe de pet staat haha. ik smeer neomi vaak wat in met zwitsal voor op t wangetje, dat doe ik behalve op t wangetje ook gewoon op t voorhoofdje enzo, neem aan dat dat best kan, ennuh dan ruikt ze nog lekker ook. neomi was ik wel met zwitsal zeep als ze in bad gaat, als ik r gewoon was alleen met water. wat ik ook wel eens doe is aan t eind van de wasbeurt een paar druppels olie in t badje, daar word t huidje lekker zacht van. ben benieuwd hoe t zitje je bevald. kleintje ze zitten daat een beetje onderuit gezakt in, heb er nog geen foto van, zal ik volgende keer wel even nemen hahamaar tis gewoon makkelijk want je hebt je handen wat vrijer, vind ik teminste.ik heb m van de prenatal, kreeg je toen gratis als je voor 50euro besteedde ofzo.. heb m ff opgezoct voor je (zie nu pas van die korting bij prenatal) Bekijk bijlage 67201 Badzitje Er bestaan speciale plastic ligstoeltjes voor in het babybad. Het badzitje is eigenlijk een vervanging voor die ene arm waarmee jij anders je baby vasthoudt. Je hebt nu twee handen vrij om met je baby te spelen en om hem te wassen
ohhhh zo'n ding ja die ken ik wel! Ik dacht dat je zoiets bedoelde: http://babyboetiekpaula.nl/babyboetiek/images/WWC2118.JPG maar dat zou vreemd zijn aangezien kindjes van deze leeftijd nog niet zitten (of ze moeten wel heeeelllll snel zijn ) Maar idd was even vergeten dat die dingen ook bestonden foutje!
@ Ano, ik heb wel mijn zwangerschapsbroeken, maar die rand van de broek, waar zegt maar die band begint voor over de buik, rust dan precies op de wond, en dat durf ik nog niet aan Maarrrr. Zowaarrr ik heb een andere broek uit de kast getrokken en heb nu zowaar voor het eerst weer mijn eigen kleren aan.. Het zit nog een beetje strakkig, maar het wil Hoeraa, ik voel me weer mens!! Ik heb vandaag ook gelijk maar voor het eerst weer "snoeiwerk" verricht... Wat is dat heerlijk... Voel me weer een meid nu!! Vanavond mijn vriendje maar es verassen, die heeft mij nog nooit in gewone kleren gezien.. Hihi, de eerste keer dat ik hem in het echie zag, had ik al zwangerschaps kleding aan! @ Setti, hmmm 9 maanden ontzwangeren, hihi, en ik ben het al zat na 3 weken.. Dat geeft de burger moed *kuch* Maar je hebt gelijk, ik moet het gewoon tijd geven!! Wat een super foto's van Lisanne!! @ Gwenolyn, jah het is echt genieten van zo'n kleine inie-minie mensje!! Oww, ik heb je dus niet blij gemaakt, hahaha!! En Lindavnr wel!! Whaha, nou jah, ik bedoelde het ook goed hoor!! Ik wilde juist een teleurstelling bij je voorkomen @ Boomer, ik durf dat ook nie hoor, en toch is het me dus van de week overkomen Ik had Stan op mijn buik gelegd, want hij bleef maar jengelen.. En ik was zo moe dat ik ben ingedommeld, schrok ik later wakker, had ik Stan nog net zo in mijn armen als voor tijd en toen ik op mijn telefoon keek, bleek dat ik bijna een uur had geslapen! Woww!! Vond wel heftig! @ Kleintje, heerlijke foto´s!! @ Marye, nou meid, laten we hopen dat die Zantac helpt zeg!! Ik duim voor jullie!! *dikke knuffel* @ Lindavnr, foto's foto's foto's @ Ano, hahahaha, ze ligt naast je te knetteren Prachtig!! En zoooow herkenbaar, die eigeur!! Jakkiebah, hoe doen ze het heh!! Wonderlijk!! @ Lindavnr, jaaahh, daar zijn ze!! Geweldiggg!! @ Ano, och, de eitjes waren geen onschuldige scheetjes, Gut, wast zo erg, gelijk in bad?? Ennuh, hoe is het gegaan, de eerste keer boven overdag? @ Lindavnr, ook stan krijgt een soort van pukkeltjes nu in zijn gezichtje, (rode bultjes) Ik doe er nix aan.. Het schijnen mijn hormonen te zijn die dat nog doen ofzo... En die droge huid.. Stan heeft dat dus ok, maar niet zo heftig.. Gewoon niet te vaak in badje doen Dat schijnt alleen maar het huidje droger te maken.. @ Hier, Nou Stan doet het dus super!! hij is nu 3760 gram en 51 cm, dus al 2 cm gegroeid *trotssss* Hihi!! Dat inie-minie zal er dus wel gauw af zijn Verder klonken zijn longetjes, goed en een schrikreactie had hij ook Ook zijn oogjes zijn goed, al heeft de arts een aantekening gemaakt dat Stan nu behoorlijk scheel kan kijken... Maar.. Hij heeft dus een hartruisje.. Moet een afspraak bij mijn eigen huisarts maken en die ook er na laten luisteren.. Iemand hier die er ook ervaring mee heeft? Ik schrok er wel van, maar hij had de buik gevoeld en Stan heeft geen vergrote lever of milt of wat ook, dus in combinatie met dat hij goed drinkt en de luiers regelmatig vol heeft, hoef ik me geen zorgen te maken, baby's schijnen vaker een hart ruisje te hebben.. Ik vind wel eng hoor!! @ all, ik heb een vraagje.. Ik zit er best mee.. Voel me zo dom, maar soms lukt het me dus niet om Stan een boertje te laten doen.. Ik bedoel, als hij na 20 minuten nog niet heeft geboerd, en ik afwisselend hem voor me hou of tegen me aan hou, hoe krijg ik het dan alsnog voor elkaar?? En ik leg hem dan wel in zijn bedje, maar het voelt niet fijn.. Tis echt zo'n gevoel dat ik faal, en ik ben bang dat hij gaat spugen of zich helemaal nie lekker voelt Hebben jullie dat wel es? Dat het gewoon "niet" lukt? Veel liefss mij
Ow en nog zoiets waarover ik me mega schuldig voel.. Moesten dus vanmorgen naar Chiropractor.. Toen heb ik Stan een beetje uit de fles gegeven 40cc Maar daarna tussen de chiropractor en afspraak met CB in heb ik hem niet de fles gedaan.. Duurde het dus best lang bij CB en uit eindelijk zat er bijna 5 uur tussen die 40cc en zijn volgende voeding!! Hij had die 115cc echt zo op!! Voel me er zo schuldig over. Toen kwam hij na 2 uur weer, en heb ik hem gewoon gegeven. Hij dronk toen 70cc... Nu slaapt hij nog (en er zit al 3 uur tussen = wonder voor hem) Dus ik ben benieuwd.. Hopelijk als ik nu weer met gewoon schema verder ga, dat hij er niet te veel last van krijgt?? Liefss
@ kussie: hier boeren ze ook regelmatig niet hoor, en hoef je je echt niet schuldig over te voelen! soms is het gewoon niet nodig! Daan boert best weinig, bijna niet zelfs. Hij hoeft dat gewoon niet. Hij heeft ook geen last verder daarna van melk of van zn darmen! Hier hadden we gisteren ook een probleempje met de flessen, wegens ziekenhuisafspraken en dat we later thuis waren. Zat ook 5 uur tussen bij Daan, en hij dronk in 3 uur tijd 2 volle flessen op. Maar hij heeft nergens last van gehad en heeft goed geslapen, liet er mooi weer 5 uur tussen vannacht
Kussiexx, Vorige maand hoorde de kinderarts bij Ivar ook een ruisje. Maar omdat hij toen hij in het ziekenhuis lag een echo van zn hartje heeft gehad is de kans errug klein dat het echt wat is. En omdat hij goed drinkt en groeit lijkt er ook idd niks aan de hand. Ik weet dat het veel voorkomt bij baby;s en dat het meestal onschuldig is, het gaat dan vanzelf over naarmate ze groter worden. Vwb de voeding, niet schuldig over voelen hoor, soms moeten ze nou eenmaal even geduld hebben Als ik de oudste op moet halen of weg moet brengen naar de peuterspeelzaal moet ik Ivar soms ook laten wachten, anders kan ik het niet redden...Ik doe hem dan vaak in de draagdoek, dan houdt hij het altijd nog wel even vol
Kleintje, Wat is Esmay een droppie zeg!! Wat een mooie foto's. Marye, Vervelend dat Pepijn last heeft van verborgen reflux. Welke klachten heeft hij? Ik hoop dat de medicijnen gaan helpen. Anoniempjuh, Wat is sap simplex? Ik ken het niet? Ik heb wel infacol geprobeerd, maar dat was echt helemaal niks. Bas ruikt ook niet naar baby hoor maar naar slaap. Wij gebruiken dan geen zwitsal maar neutral en daar zit dus geen geurtje aan. Ik zou ook wel willen dat hij lekker ruikt. Ik heb ook een badzitje, maar Bas zit daar nog zo scheef in. (ik denk net, het is geen baDzitje maar een baSzitje haha) Setti, Ik vind pampers ook stinken als Bas erin geplast heeft, daarom gebruik ik ze niet meer. Ik heb nu die van het kruidvat daar is het minder bij. Lindavnr, Wat een schatjes!!! Leuke foto's hoor. Ik doe Bas in badje met standaard, gewoon in zijn slaapkamer. Ik vul het badje met een emmer en mijn man gooit hem daarna leeg. Wij gaan ook af en toe met Bas in bad of in de douche. Dit vindt hij heerlijk! Ik gebruik wasgel om hem te wassen of badolie in het water. Heel af en toe smeer ik hem in met olie. Zijn gezichtje smeer ik eigenlijk niet in. Ik heb wel een vette creme van de huisarts gekregen omdat Bas een paar schrale plekjes op zijn gezicht had, maar die heb ik maar 2x gebruikt. Op zijn billetjes gebruik ik soms bepathen zalf, maar alleen als het rood ziet. Kussie, Ik kon Bas ook nooit laten boeren. Nu werkt het om na zijn fles hem 10 minuten omhoog te houden. Dan leg ik hem even neer in de box en spoel ik zijn fles om. Dan hou ik hem daarna weer omhoog en vaak laat hij dan wel een boertje. Werkt dit nog niet dan laat ik hem weer even een minuutje liggen. Ik moet wel zeggen dat dit pas sinds 2 a3 weken werkt, hiervoor kon hij ook niet boeren. Ik zou nu gewoon je voedingsschema aanhouden dan zal Stan zijn ritme weer snel oppakken. Bas heeft vanmorgen zijn prikjes gehad en hij is er niet lekker van. Hij heeft ook een beetje verhoging. Echt zo sneu voor hem. Ik ben benieuwd hoe hij de nacht gaat doen.
@ Kleintje: Ook al zo'n geweldige foto!! @ Marye: Ik duim voor je dat de Zantac werkt. @ Wennepen: Wat vervelend van de krampjes. Makkelijk gezegd dat ze er met 3 maanden vanaf zijn. Duurt nog dik 4 weken. @ Lindavnr: Geweldige foto's!! Wat een haar hebben jouw knullen De foto's in de badjas is helemaal geweldig! @ Setti: Zolang ze het goed doet waarom niet? @ Bad: Hier doe ik het nog op de slaapkamer. Zodra ze echt begint te spetteren verhuisd ze naar de badkamer. Badzitje vind Joënna nog niet echt geweldig, maar wel een stuk fijner voor mijn rug. Ik ondersteun wel haar hoofdje, anders staat het water haar aan de lippen. Hier ook krijsen zodra ze uit bad gaat. Zodra de Föhn aangaat is ze stil Het badje doe ik legen met een pan. Ik ben bang dat als ik de slang ga gebruiken de hele kamer onder water sta. @ Smeren: Het enigste wat ik gebruik is Balenum. Dan de extra vettende badolie voor in bad, en de crème om de droge plekjes mee in te smeren. sorry meiden dat ik niet overal op reageer, maar heb alweer een krijsende baby
wennepen sap simplex zijn druppels tegen krampjes.voorheen was t alleen te krijgen via een apotheek in duitsland.nu kan t ook via een da in hengelo.kun je telefonisch bestellen sturen zij het op. het schijnt hetzelfde te zijn als infacol maar dan een stuk geconcentreerder. ik ken veel mensen die er baat bij hebben gehad, dus je zou t altijd kunne proberen. anders kun je misschien ff googelen, is ook genoeg op te vinden. kussie meid dat boertje maakt echt niet uit hoor, neomi laat ook regelmatig geen boertje, en tja je kunt ze er moelijk uit trekken he.wat fijn dat je je broek weer aankan, veel plezier met je vriend vanavond!! setti hier geen blauwe flap binnenin hoor!! nogmaals, iemand al ophaalbon voor de prenataldos gehad??? liefsss
owja ik heb t badje ook gewoon op de slaapkamer op de vloerbedkking,vul m met emmers vanuit de douche en laat m vervolgens ook leeglopen via de slang in de emmer, zijn 3 emmers met water.
Ja, ik föhn haar altijd droog, kan ik goed in de plooien komen, en ze vind het heerlijk Na het bad leg ik haar in de badcape. Wacht ik even, en dan gaat de föhn erop.
de pampers nr 2 ik ben al aan de 2e pak bezig en ze hebben t tot nu toe allemaal. en ik heb 5 pakken nr 1 van de pampers gebruikt en die hadden ook allemaal de plasstreep ik heb dan van beide maten de baby dry variant
1 x per week smeer ik lisanne's gezichtje in en haar lichaam alleen als t droog is. ik gebruik wel een paar keer per week haarlotion
kussie wat is hij al gegroeid zeg!!! en boertje laten ik gooi lisanne altijd over mn schouders en dan hangt ze als t ware met haar armpjes op mijn schouderblad en dan geef ik tikjes op haar rug en vaak komt er dan vrij snel een boer. maar als ik haar gewoon rechtop houd dan boert ze ook niet hoor