Maart mama's 2010

Discussie in 'De mama's' gestart door Lisil, 24 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Jemig, maar met een enkele handkolf, hoe lang ben je er dan wel niet mee bezig joh? En is dat niet zwaar dan? Ik huur nu zo'n dubbele Medela Symphony voor 2,25 euro per dag. Die gaat als een tierelier, maar ik moet er ook nog eentje aanschaffen, want dit is te duur voor maanden lang.

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Kussie: Esmay heeft ook altijd koude handjes... ligt ook altijd boven de dekentjes met haar handjes, ze zeggen dat dit normaal is dus no worries ;)

Johannal: hoe is het verder gegaan met Seph? toch nog een beetje geslapen?

Chantal: mmmm vervelend dat Milan zo huilerig is / was :( Hopelijk trekt het snel bij! En van 8 naar 6 voedingen misschien kan je proberen te rekken na 4 uur zoals iemand hier ook al zei?

Boomer: ik zou me er idd niet zo heel veel zorgen om maken, weegschalen kunnen altijd enorm verschillen, gewoon volgende week weer wegen en dan zal het vast wel meer verhoogd zijn :)

HIer: Esmay gisteren om 21.00 op bed gelegd en ik dacht oh die komt dan nog wel een keer in de nacht maar dat deed ze niet! De hele dag niet slapen is blijkbaar toch niet zo super bevallen :p
    Moest haar om 5.00 zelfs nog zelf wakker maken voor een fles :O Nu ligt ze ook weer te slapen in de box.... Tja wat wil je als je gisteren de hele dag zowat aan het spoken bent geweest :p

3. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    ts idd wel normaal hoor maar ik kan je twijfel begrijpen want meestal groeien ze wel wat meer per week. dus idd volgende week maar weeg wegen ben benieuwd.

4. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    ik ben intotaal 20 min aant kolven per keer en dan heb ik 160 cc gekolft dus valt wel mee. ik weet ook niet hoelang ik nog bv ga geven hoor. 25 mei wordt ik aan mijn kaak geholpen en krijg ik 3 implantaten en wordt mijn verstandskies getrokken dus worden er intotaal 4 kiezen getrokken aan elke kant 1 en die medicijnen die de kaakchirurg voor heeft geschreven weet ik niet of ik daar bv bij mag geven dus ik ga de medicijnen 2 weken voor die tijd halen zodat als t niet zo is dat ik optijd kan overstappen op volledige fv.

5. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0

haha, wat een slaapkop zeg 8 uur ertussen laten en dan heb je haar nog wakker moeten maken. ze zal t nodig gehad hebben .

6. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Allemaal: Toch raar dat het bevallingsforum voor ons word gesloten. Toch een hele fijne periode die word afgesloten, en de zwangerschappen nu echt over zijn.
    Zo zitten we gezellig met zijn allen over onze zwangerschappen te praten en alle perikelen er om heen, en zie ons nu: Kers verse moeders. Hele nieuwe periode in ons leven, die we gezellig met elkaar gaan delen!!!

@ Kussie: Ik heb geleerd dat koude handjes geen probleem zijn, maar koude voeten onaangenaam.
    Het trillen van het lipje: Dat werd hier alleen de eerste paar dagen gedaan, omdat haar suiker enorm schommelde. Daarbij trilden ze dan ook met haar handjes (fladderen noemden ze dat).
    Ik heb eerlijk gezegd geen idee.........

@ Johannal: Leuke foto's van Seph. Wat fijn dat het allemaal zo goed gaat. Zo te lezen kun je ook heerlijk slapen 's nachts.

@ Chantal: Ik vond het ook geen makkelijke beslissing om de BV te gaan afbouwen. Heb er zo hard voor moeten vechten, en dan is het na een maand al klaar.
    Als Milan rustiger is op KV, dan is het voor jullie ook rustiger.
    Hier zat Joënna ook nog op de 8 voedingen toen we zijn begonnen met KV. Het ging eigenlijk automatisch, daar ze op de KV veel langer door sliep, en al meteen langer tussen de voedingen liet zitten. Misschien dat je er eerst 7 kunt doen?
    Hier begonnen met 5 voedingen, dan zou ze de nacht niet "mogen" (dat red ze echt niet). Ik kreeg van iemand de tip hier om gewoon 6 voedingen te geven als ze dit nodig heeft. Werkt hier perfect (gisteren ook met het CB over gehad, en die vond het ook een goede beslissing).
    Vervelend dat je zoveel pijn hebt bij je stoelgang. Ik hoop voor je dat het snel werkt.

@ Anoniempjuh: Tuin....... Ik kijk snel weer de andere kant op:)

Handige link!!

@ Boomer: Wat vervelend dat je alweer kapotte tepels krijgt. Ze neemt ook genoeg van je tepelhof mee naar binnen (daardoor ging het hier nog wel eens fout)
    Ik zou me er ook niet druk om maken dat ze 40 gr is aangekomen. Zou inderdaad aan de weegschalen kunnen liggen. Zo lang ze aan blijft komen, lijkt het me geen probleem.
    Zit helemaal te genieten van jullie avondje alleen stukje.

@ Speen: Joënna wil alleen de spenen van de etos, waar juist geen ring aanzit............Heb er al over nagedacht om elastiekjes vast te maken aan de speen, en dan achter haar oren:p:D (grapje).
    Ach ze moet gewoon leren duimen. Ze oefent zich het ongeluk, maar het lukt haar nog niet altijd. Dan heeft ze haar duim uit haar vuist, maar op het moment dat haar duim haar lippen aanraakt, stopt ze haar duim weer snel in haar vuist:( Boos dat ze dan word, kanonne........

7. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    heyy

setti heb op die link gekeken maar dat klopt toch niet?heb gekeken bij pampers nr 1 en hij geeft aan dat dat bijv bij de etos 5euro nog wat kost maar dat is helemaal niet zo, daar zijn ze gewoon 9.99, of doe ik iets verkeerd?

boomer maak je geen zorgen hoor, toen ik neomi na 2 weken liet wegen was ze ook pas 50gram aangekomen, toen 2 weken later een kleine 400zwaarder, en toen ruim 1 week later 375 aangekomen!!!

hier weer n goeie nacht gehad, heerlijk.
    ff een vraag ik moet morgen voor controle naar de gyn, maar wat doen ze eigenlijk op zo'n controle??

8. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ kolven: Hier ook de handkolf van Advent. Een super fijn apparaat (wel 1x het ventiel moeten vervangen omdat hij niet meer vacuüm zoog). Ik heb van mijn schoonzus een elektrische van Medela te leen gekregen, maar vind het een onding. Maakt veel herrie, en met de hand ben ik ook veel sneller klaar.

Nu ik gestopt ben met BV, kolf ik alleen nog af als mijn borsten gespannen staan. Wist niet dat je productie zo snel kon terug lopen. Sinds zaterdag echt gestopt, en alleen nog maar kolven als het echt nodig is.
    Gisteren nog maar 1x de spanning eraf hoeven te kolven.

@ Hier: Wat een super nacht gehad!!! Gisteren om 20.30 Joënna de fles gegeven, en daarna in de wieg neer gelegd om de gaan slapen. Mevrouw had besloten dat ze nog niet moe was. Tijdje aan het murmelen geweest, en om 22.30 sliep ze.
    Om 00.00 liep de wekker af voor haar voeding. Heb ik hem uitgezet en verder gaan slapen. Om 03.00 uur kwam ze voor eten. Ik denk nog in mezelf dat dit "een uur te vroeg is". Schrik ik echt wakker omdat ik beseften dat ze om 00.00 uur niks heeft gehad.
    Snel flesje klaar gemaakt, en gegeven. Daarna heeft ze heerlijk door geslapen to 08.00 uur.
    Vind het echt knap van haar. De eerste keer op 5 flessen gedaan.

9. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Even een rare vraag misschien, maar hoe ziet jullie dagindeling/ritme eruit met de kleine?

10. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    idd volgens mij klopt de site niet want als je de goedkoopste zoals hun aangeven is 0.178 per luier en als je dat keer 56 doet dan kom je ook bijna op een 10 euro dus t klopt niet helemaal

11. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    hahaha, ik zie het al helemaal voor me

12. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    netjes hoor. vanaf wanneer is het normaal om op 5 voedingen te zitten dan?? Lisanne zit al een week of 3 op 5 voedingen per dag

13. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

@ Ano, whahaha, sla kroppen :D:D
    Dan was het dus woest in de tuin!! Oerwoud er nix bij??
    Knap hoor dat je al weer zo druk bent in "de tuune"
    Das dan het enige voordeel van een bovenwoning, ik hoef nie aan het werk in de tuune...
    Maar oww wat mis ik het..(niet het werk, maar wel de vrijheid ervan) Maar nu ik bij mijn ouders ben kom ik indd weer bij, bij hun achter thuis is het al zooo lekker warm!!
    Ik neem het er af en toe echt even van.. Gewoon even met me koppie in de zon!!!

@ Setti, dat is dan een inschattingsfoutje!! Hahaha, ik ben veelste zwaar...
    Ik was voor ik zwanger was ook net bij een dietiste... Maar haar principes stonden me tegen toen ik wist dat ik zwanger was...
    Van haar mocht ik geen kaas en melk, en van de verloskundige moest ik dat juist!! En van haar "moest" ik de eerste 6 maand van de zwangerschap afvallen... En bij de verloskundige werd gezegd dat ik beter niet kon afvallen..
    Toen heb ik alles met haar stop gezet... Maar de tips en tools die ik van haar heb gekregen ga ik nu weer toepassen!!

Ik laat het even hierbij meiden!! Opa gaat even oppassen.. Moeten even naar mijn huis, voor de post en de vissen voeden enzo..
    Maar oei wat moeilijk om m'n kleine man even achter te laten..
    Maar ik moest dat doen, omdat de zorg voor hem 24 uur per dag op mij neer komt, en als je een partner hebt, geef je het ook uit handen, dus dat moet ik nu ook doen.. Valt me zwaar.
    Gister namelijk naar de tandarts geweest. Ben een half uur wegggeweest, was me echt een half uur te lang!!

14. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    @Chantal ik kreeg van de vk als tip om 's ochtends een glas lauw water te drinken op de nuchtere maag als je slecht naar de wc kunt. Ik nam daarna nog een kiwi en binnen een paar uur moest ik naar de wc.

Melanie doet het een paar nachten al prima. Maandag om 21.30 en dinsdag om 22.15 uur laatste fles gegeven en ze werd om 4.15 uur wakker. En gisteravond om 21.30 uur laatste fles en ze werd om 5 uur weer wakker.

Strijken doe ik niet echt aan. Ik klop alles goed uit voordat ik het ophang. Dan kan ik het daarna zo netjes opvouwen. Alleen overhemden en blouses strijk ik.

Melanie krijgt nog 5 of 6 voedingen per dag. Meestal als ze binnen 3.5 uur zich meldt weet ik dat ze niet meer dan een 120+4 flesje leeg drinkt. Als ze langer dan 4 uur slaapt dan maak ik een 150+5 flesje.

15. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    kussie erg is dat he de eerste x je kleintje bij een ander onder zijn/haar hoede laten!! ik heb er ook moeite mee hoor nogsteeds ook om haar bij steef achter te laten hihi. moeder kind gevoel is sterker dan wat dan ook.

16. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Boomer: Ik heb een medela swing. Kun je wel overkopen? Is wel een enkele kolf, danhoef je alleen een kolfsetje te kopen. Of de spullen te streiliseren. Als je interesse hebt, stuur dan ff een pb.

Ano: Bij de gyn keken ze even naar het litteken. Vroegen hoe de bevalling was en hoe ik me voelde. en sprak met me over anticonceptie. Dat was het wel zo'n beetje.

Gwenolyn: Ons ritme is ongeveer zo. tijden veranderen wel eens. en soms zit er wel eens een voeding extra bij. Maar we zijn nu weer op dit schema met de voeding voor hongerige baby's :)

06:00 uur uit bed, schone kleren aan en even wassen met een washandje.
    06:15 uur voeden, boeren, kroelen
    07:00 slapen!
    10:00 uit bed, verschonen, eten
    10:45 slapen
    12:00 spelen in box of wipper (nu willen ze meestal niet meer slapen!), kroelen en soms even in de box slapen :)
    14:00 verschonen, eten
    15:00 lekker wandelen!
    16:00 slapen in de wagen of box
    17:00 slapen, kroelen of spelen met papa.
    17:45 uur in bad of onder de douche en pyjama weer aan.
    18:30 uur naar bed!
    22:00 uur verschonen, eten, extra volle fles
    22:45 uur Slapen
    03:00 nachtvoeding.

Wat heerlijk dat Joënna zo goed heeft geslapen.

Kussie: Ik vind het ook heel moeilijk om de kindjes bij iemand achter te laten, is heel normaal. Maar soms moet het nou eenmaal.

Hier: We zijn weer terug op 5 voedingen. Ze krijgen nu een megelmoesje van de standaard voeding en de extra, en het werkt. Pepijn komt weer rond normale tijden en slaapt overdag weer wat beter. Toch wel lekker hoor!

17. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik vind het ook helemaal niks om mijn kind achter te laten.
    Afgelopen zaterdag een begrafenis gehad, tja, dan neem je de kleine niet mee. Voor de eerste keer zonder mijn dochter een halve dag op stap. Heb staan te huilen toen ik weg ging.

Waren we op het verzamelpunt, toen vroeg 1 van mijn vriendinnen hoe het was om zonder dochter op pad te zijn, stroomde de tranen weer.

18. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    zo jij hebt t uitgebreid ingedeeld je dag!!

die van ons is zo:

23.15 laatste voeding en verschonen, slapen
    06.15 eten, verschonen, slapen
    10.00 eten versvhonen wassen kroelen en slapen in de box
    14.30 eten verschonen kroelen
    19.00 eten verschonen kroelen met papa en slapen bij papa vanaf 21.00 ongeveer
    endan weer van voor af aan

en tussen door gaan we natuurlijk ook weg maar dan ga ik weg net na een voeding

19. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Kussie: Ik vond het pas ook zo vervelend, ging even met mijn moeder shoarma halen bij de shoarma tent en toen liet ik de kleine achter bij mijn ouders thuis (mn vriend en mijn vader waren buiten bezig mijn broertje was binnen) maar wat was ik blij dat ik weer thuis was :p Heel normaal volgens mij ;)

Om beter naar de w.c te kunnen wil sinasapelsap op nuchtere maag ook wel helpen!
    En idd lauw water kan ook helpen!

HIer even een vraag waar ik best mee zit:

Esmay is sinds een aantal dagen regelmatig aan het spugen, eigenlijk wel meer dan een mondje, soms komt er gewoon een hele golf uit, ook laat ze de laatste paar dagen regelmatig een deel van haar fles staan zo'n 40 cc, opzich vond ik dat niet zo heel erg en dacht: ach dat komt wel weer goed! Maar het gebeurd zo'n 3 - 4 x op een dag terwijl ze dit eerst niet deed.....
    Ook maakt ze gekke geluidjes soms na de voeding, alsof een kat een haarbal in zijn mond heeft of een hond die moet gaan overgeven (dat die echt zo aan het aanhalen is zeg maar) nou zo'n geluid maakt Esmay dus soms ook! Het klinkt niet zo gezond en ik maak me toch wel lichtelijk wat zorgen.....
    Ook in combinatie met die vele ontlasting de laatste paar dagen... Zou ik daarvoor de huisarts moeten bellen?

Oh en als ze haar fles krijgt dan lijkt het soms net alsof het in een lege put valt ofzo! Haar maagje begint dan als een gek geluiden te maken en je hoort echt kloek kloek kloek!

Mijn vriend zegt trouwens: als je de H.a belt dan zegt die assistente toch: Als er geen koorts is is er niks aan de hand.....

20. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Heb toch maar even de Huisarts gebeld...
    Moet morgen vroeg even langs komen...

Mijn vriend had trouwens wel gelijk ze vroeg: Heeft ze ook koorts?
    Dus ik had hem al hangen hé en zei: "Dat wordt nu iedere keer door jullie gezegd! En als ze geen koorts heeft dan zeggen jullie; oh dan moet je het maar even goed in de gaten houden.... Maar nu vind ik dat ze toch nagekeken moet worden, misschien is het wel niks, laten we het hopen maar als het wel iets is en jullie blijven steeds zeggen: als ze geen koorts heeft dan kan het geen kwaad dan zijn jullie strax verantwoordelijk"
    Toen zei ze: "nee mevrouw het is al prima morgen om 10.00 mag u even met Esmay langs komen en dan wordt ze even helemaal nagekeken"

Ja ik was echt even pissed off :p haha!

Deel Deze Pagina