Maart mama's 2010

Discussie in 'De mama's' gestart door Lisil, 24 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0

als je je zorgen maakt kun je gewoon bellen hoor en anders bel je naar t cb. Lisanne doet dat ook allemaal behalve t spugen dan. ze spuugt wel maar dan 1 of 2 mondjes zegmaar dus niet echt veel.

2. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    goedzo meid!!! op naar morgen en ben benieuwd wat ze zeggen.

wat is de temp bij jullie babys gemiddeld bij lisanne is dat dus bijna altijd 37 a 37.1

3. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    hier Lisanne slaapt eindelijk ik heb haar maar ingbakerd in de box gelegt want ze was al vanaf de voeding van 10.00 aan het huilen en heeft tot nu toe maar 30 min geslapen. ik bakerde haar overdag helemaal niet meer in en had ze dus krabwantjes aan maar vandaag is het echt drama. ik wilde ook gaan stoppen met de infacol dus was daar al mee aant minderen en dat is dus ook geen suc-6 dus steef gaat straks vanuit zijn werk weer een potje halen.

4. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    De temp van Esmay ligt gemiddeld op de 37.3

Setti: fijn dat Lisanne slaapt :) Bijzonder om te lezen hoe dat inbakeren bij veel baby's helpt :)

Hier: net Esmay naar boven gebracht en terwijl we naar boven liepen en ik haar op mijn schouder had vloog er weer een hele golf uit :O Het is ook niet echt heel erg vloeibaar er lijkt ook wat slijm achtig iets bij te zitten, herkenbaar voor iemand?
    Nu ligt ze overigens weer te jengelen :(

5. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    @ Kleintje, verstandig dat je de huisarts even hebt gebeld.. Je kunt maar beter het zekere voor het onzekere nemen, toch? Welke huisarts heb je?? Ik heb Kuijpers in het Anbarg.. Vind het een leuke vrouw... Ze nam gisteren echt ook nog helemaal de tijd om Milan te bewonderen terwijl ik er voor mezelf kwam.. Kan dat wel waarderen..

@ Boomer, Ik heb een Ameda dubbele elektrische kolf voor een nieuwprijs gekocht van Eur. 139,- Ben er super tevreden over!! Kijk maar eens op , Borstkolven en toebehoren

@ Marye, uitgebreid schema hoor ;) hihihi.. Ik wou dat ik zo'n vast ritme kon houden.. Ben veels te veel een chaoot :p

@ Alies en Kleintje, thnkx voor de tips wat betreffende de ontlasting. Deze ga ik zeker gebruiken. Waarschijnlijk ligt het bij mij eraan dat ik te weinig drink in combinatie met de borstvoeding. Ik moet nu tijdens elke voeding (in mijn geval dus kolfsessie) minimaal 1 glas water erbij drinken. Kijken of het dan beter gaat.. Ben benieuwd..

@ Dames die gestopt zijn met borstvoeding / gaan afbouwen:
    Zijn jullie in één keer overgegaan op kv of zijn jullie eerst nog bepaalde voedingen gaan kolven en hebben jullie dat ook nog aan je kleintje gegeven. Welke voedingen zou ik dan het beste bv en welke kv kunnen gaan geven?

@ Baby bij oppas laten, Ik moet er nog niet aan denken om Milan achter te moeten laten.. Helaas heb ik volgende week donderdag een afspraak staan op mijn nieuwe werkplek (hetzelfde bedrijf maar andere locatie) wat betreffende het rooster en moet dan Milan 2 uurtjes ongeveer bij mijn moeder achterlaten.. Zie er nu al tegenop.. :p

@ Hier:

Een hele trotse mama!!! Gisteravond heb ik Milan om 22.00 uur in bedje gelegd (flesje met kv gehad) en meneertje kwam pas weer om 03.00.. En daarna pas om 07.30!! Dat is wel 5 uur en 4,5 uur tussen 2 voedingen..
    Mag ook wel, want hij had al 2 dagen overdag haast niet geslapen ;)

Hopelijk houd hij dit ritme vast... *duim *duim*

6. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

@ All, ah jullie herkennen het dus precies, nou pfff het was indd heftig.. Even een uurtje van huis.. En heb mijn pa 3 x gebeld, hahahaha! :) Nou jah, het is ook nog iets uitgelopen, heb zo'n ketting laten graveren met zo'n jongetjes gezichtje met Stan Noah er in.. (Echt superrrr mooi :):):D) En toen ze bezig waren met graveren belde mijn vader terug dat Stan al even aan het huilen was.. Logisch want het was 3 uur na de voeding.. En soms komt Stan gewoon wel om de 3 uur.. God wat voelde ik me schuldig dat ik toen niet thuis was.. Uit eindelijk waren we er 20 minuten later weer en heb ik hem gelijk de fles gegeven...
    Pffff..
    Voelde zwaarrrr niet goed!! :(
    Doen we dus voorlopig maar eventjes NIET weer..
    Mijn kleine man is net 2 weken vandaag, dus zo raar is dat denk ik niet, dat ik dat nog niet zo goed kan... Ook al weet ik gewoon qua verstand wel dat ik niet 24 uur per dag met hem bezig kan/moet zijn...
    Maar mijn gevoel spreekt toch even een stukkie anders!! :$ Ennuh, het advies is toch, luisteren naar je gevoel ;)

@ Kleintje, fijn dat je morgen bij de huisarts terecht kunt!! Harstikke goed dat je je mond heb los getrokken, dat afgewimpel altijd, bah!! Vind echt knap!! Kom maar voor jezelf en je kleine Esmay op!!

@ Tijdschema, nou nog weinig schema te bekennen hier, haha..
    Of Stan komt om de 3 uur, soms na 2 1/2 uur en moet ik hem nog even bezig houden om het te rekken.. (Wil er niet aan beginnen om eerder te voeden.. Tenzij hij de vorige voeding heeft gespuugd, dan wil ik nog wel es een kwartiertje eerder voeden :):))
    Soms komt hij wel pas na 4 uur.. Overdag is hij erg onrustig en vaak wakker... Meestal probeer ik hem nu te laten liggen, maar soms lukt me dat gewoon niet en neem ik hem even extra op de arm...
    Hij gaat om de dag in badje... (Blijf daar nog steeds tegenop zien, vind het nog een hele klus met die stomme wond...)
    Maar komt ook goed, k word al steeds handiger ook weer met het aankleden..
    Ik dacht dat sokjes aan doen het moeilijkste zou zijn, met die beweeglijke beentjes, maar das een peace of cookie in vergelijking met de armpjes in de mouwtjes te krijgen van een truitje als hij een romper met lange mouwen aan heeft!! Wat een ge#$%$&\!!!

@ Temperatuur.. Stan schommelt nog steeds iets, maar meestal zit hij rond 36,9 (net als mama, hihi)
    Soms ook 36,6 maar soms ook 37,1 :(
    Dus ik temp nog vrij vaak:), zodat ik zeker weet dat hij het niet koud heeft. Hij krijgt dan gewoon weer een mutsje op.
    Verder ligt hij met kleertjes aan in een badcape onder zijn dekentje.. Hoe hebben jullie dat?

@ Chantal, heerlijk heh, dat trotse gevoel!! Ik had soms zoiets wel es van.... Goh helemaal trots als het flesje leeg is, of als baby's goed slapen?!? :( IK SNAP HET NU VOLKOMEN :D:D:D

Geloof dat dat het wel weer was???

Liefsss van ons

7. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    chantal hopelijk houd hij t nu ook vol

8. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    lisanne ligt gewoon met haar kleertjes en krabwantjes overdag in de box of in bed met een deken. en snachts ligt ze ingebakerd onder de deken. ts ook maar net wat ze aan heeft: heeft ze een romper met lange mouwen aan dan gaat er snachts geen trui overheen als ze ingebakerd is

9. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

Even foto spam, ik met mijn kleine mannetje afgelopen zondag!! :D

10. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    heyyy

kleintje goed dat je hebt gebeld.
    Neomi heeft dat overigens ook vaak dat als ze d'r fles drinkt dat je het echt in d'r darmen hoort vallen zeg maar, je hoort het er echt in klokken...neem aan dat dat wel normaal is.
    en spuugen is ook normaal alleen niet als t echt met een boog of met kracht eruit komt, dan kan het echt een reden hebben dat ze spuugt.
    Neomi spuugt ook erg veel, zoms wel 5x in een half uur, zit dan idd ook wat slijm bij maar ze spuugt niet ect met een boog dus volgens t cb hoef ik me nog geen zorgen te maken.

MArye fijn dat het werkt bij pepijn, super!nog bedankt voor je antwoord, nou wacht het wel af dan morgen...

Even weg van je babyVorige week heeft me schoonzusje Neomi een keer een uurtje meegenomen naar me schoonouders, ik kon toen niet weg want er zou een pakketje bezorgd worden.
    moet zeggen het viel me mee, maar t was ook maar n uurtje he, ben meteen ff lekker in huis aan de slag gegaan toen.

Kussie is heel normaal hoor dat je het niet leuk vind weg te gaan, hebben we allemaal zo te horen haha

11. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    owja t schema, t ligt er een beetje aan hoe laat ze sochtend wakker word, maar t ziet er ongeveer zo uit:

24.00 luiertje, laatse fles en naar boven in d;r bedje
    8.00 luiertje eerste fles en boven in bed
    12.00 luiertje, fles en beneden in de reiswieg in de box.
    16.00 luiertje fles en beneden in reiswieg
    20.00 wassen/douchen/badje fles en beneden in reiswieg

en na de flessen vaak even knuffelen, en dan tussendoor vaak nog boodschapjes of even wandelen of ergens op visite

12. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Chantal: ik heb ook dokter Kuijpers... Vind het ook een lieve vrouw! die is ook een paar dagen nadat ik bevallen was hier bij ons thuis langs gekomen om even "kennis" te maken met Esmay :) Bij jou ook?
    Ik heb trouwens alleen een afspraak voor Esmay maar ik hoop dat ik tussendoor toch ook even kan vragen of ze een pil voor me voor wilt schrijven....

Ano: heeft neomi ook speciale voeding ofzo?
    Bij Esmay is het soms (eigenlijk toch best vaak) idd een boog, toen ik toen strax met dr de trap op liep en op tree 4 stond en ze begon te spugen toen hoorde ik het beneden op de grond neervallen :O (naast dat er ook wat op mijn schouder lag) Dus ja dat was echt een boog.... VInd het ook zo sneu voor dr :( Soms denk ik weleens: zal ze niet teveel voeding krijgen? Maar ja ze heeft het al een paar weken goed gedaan op dit aantal dus daar kan het niet aan liggen lijkt me?

HIer is het schema ongeveer zo:

-Tussen 5.00 en 5.30: Luier verschonen, Flesje, boertje, even knuffelen en terug in bed
    -Tussen 9.00 en 9.30 : opfrissen, schone luier, schone kleding, flesje, knuffelen en mee naar beneden in de box...
    -rond 10.30 gaan we samen met de hond een blokje om en daarna gaat ze weer in de box of eventueel wipstoeltje als ze goed wakker is.
    - rond 13.30 schone luier, flesje, knuffelen daarna naar boven het bed in...
    - Tussen 15.30 en 16.30 (soms wat later als ze nog ligt te slapen) haal ik haar uit bed en gaan we nog een keer met de hond wandelen....
    - Rond 17.30 schone luier, flesje, knuffelen
    - Dan komt er vaak tussen 20 en 21.30 een huil moment, vaak komt ze dan bij me zitten in het wipstoeltje en doen we regelmatig wat knuffelen dan doet ze het goed...
    - tussen 21.00 en 21.30 naar boven, schone luier, slaapzak aan, lampen uit en in het donker (alleen een lamp op de overloop aan) een flesje drinken, boertje laten nog even kort knuffelen / zingen en dan het bed in....

Tussendoor doe ik nog regelmatig wel knuffelen...
    soms komt ze s'nachts nog af en toe voor een flesje en dan krijgt ze een klein flesje van me.....
    Oh sommige mensen vragen zich weleens af waarom ik zulke "onhandige" tijden heb met name met het opstaan s'ochtends maar voor mij zijn ze helemaal niet onhandig omdat ze nu alvast kan wennen aan dit patroon, als ik strax moet gaan werken dan zal ze ook om 5.30 het flesje krijgen omdat ze om 7.00 op het KDV moet zijn... Overigens wordt het dan in plaats van terug naar bed opfrissen en naar het KDV....

13. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Oh ik heb trouwens nog 1 vraag:

Hebben jullie kindjes soms ook dat het lijkt alsof er onverteerde deeltjes in de ontlasting zitten?
    Esmay heeft nu dus legergroene poep, echt vrij dun maar er zaten net wat grovere gele spikkels tussen, heb ik wel een keer vaker gehad en vond het toen al raar maar ja nu ze al die "kwaaltjes" heeft viel het me al helemaal op...
    Maar goed onverteerde deeltjes zou toch helemaal niet kunnen want ze krijgt alleen maar water met poeder, 150 ml met 5 scheppen, ik schud het ook goed...
    Dus wat zou het dan kunnen zijn? Of hebben jullie kinderen dit ook?

14. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    yep kleintje ook dat heeft neomi.
    Ik vind t net een soort pitjes ofzo, maar ook dat schijnt normaal te zijn.
    toevallig had ze net weer een flinke luier aha.

Neomi krijgt hypoallergeen van nutrilon.wat krijgt Esmay?misschien kun je er wat johannesbroodpitmeel doorheen doen hierdoor schijnen ze minder te spuugen...

15. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Esmay krijgt hypo allergeen van de kruidvat, heeft daar de eerste weken eigenlijk ook geen problemen mee gehad (behalve dat ze regelmatig vrij dunne ontlasting had vanaf 2,5 week) maar nu dus sinds een aantal dagen wel :(

Overigens is ze nu alweer een hele tijd aan het huilen en ik weet gewoon niet wat er is en wat ik moet doen :( Probeer haar te troosten steeds maar niks is goed, behalve rond lopen met de kinderwagen maar ja ik kan toch geen uren rond blijven lopen met dat ding?

16. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    schema? hihihi nee hier geen schema hoor. Het komt allemaal zoals het komt.
    Dus tel overdag 4 uur tussen de voedingen. Voedingstijden zijn elke dag anders. En snachts voed ik wanneer ie komt.
    Is altijd eerst verschonen dan fles, kroelen en slapen.
    En dat hetzelfde 4 uur later.

2 -3 keer in de week in bad.

En als we boodschappen nodig hebben dan na een voeding.
    Dinsdags en donderdags Erik naar de peuterspeelzaal brengen en thats it ;)

Temperaturen : ik temp Owen nooit. Alleen als ik denk dat ie koorts heeft dus als ie zich niet lekker voelt ofzo.

17. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    kleintje he rot is dat.
    eerlijk gezegd heeft neomi ook een iets mindere dag vandaag hoor, om half 12 begon ze ineens te krijsen, heb toen maar een half uur eerder de fles gegeven.daarna nog iets huilerig maar toen ben ik de stad in gegaan en was ze stil en heeft ze geslapen.
    nu net om 16.00 de fles gegeven en daarna ook beetje huilerig en net half uurtje terug ook ineens weer krijsen, dan heeft ze gewoon de tranen in de ogen staan, zo zielig..vraag me ook af waarom dit nu ineens is, soms wel jammer dat ze niet kunnen praten he haha zou een stuk makkelijker zijn...

18. Lynette84

Lynette84 Fanatiek lid

9 feb 2009
    1.473
    0
    0
    ziektewet/huismoeder
    Arkel city
    Hoi Hoi dames,

Morgen komt er een dame van het CB op bezoek. Ben benieuwd ik heb aardig wat vragen voor haar.

Ook zit ik momenteel in een vreselijke dip. Morgen ga ik ook naar de huisarts. Heb nog veel last van me heupen en ben veel misselijk en eet bijna niet en slaap enorm slecht. En mega rugpijn en veel last van me wond van de KS. Ook een depri gevoel. Niet het gelukkige gevoel wat ik verwacht had. En als de kleine aan het huilen is wil ik het liefst zo snel mogelijk weg rennen teminste zo voelt het. Ik ben bang dat ik het niet goed doe.

Pfff sorry hoor maar moest het even kwijt :( ik voel me met de dag dieper in de put zakken. En wil zo graag goed voor de kleine zorgen maar momenteel wil ik graag alleen maar slapen en weg kruipen.

Damm wat voelt dit kl*te:x

19. Lynette84

Lynette84 Fanatiek lid

9 feb 2009
    1.473
    0
    0
    ziektewet/huismoeder
    Arkel city

20. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Ik had wat van internet gehaald hoe je af kon bouwen. Je haalt eerst de 1 na laatste avondvoeding er tussen uit. En als je borsten rond dat tijdstip minder beginnen te stuwen dan haal je de 2e ochtendvoeding er tussen weg. En toen ik dat gedaan had ging het ineens heel snel met afbouwen. Als ik wat stuwing had liet ik het Melanie wegdrinken of ik masseerde wat melk er uit. Op een gegeven moment stelde ik het zo lang mogelijk uit om Melanie weer bv te geven. En toen was het na 2,5 week zo goed als afgebouwd.

Deel Deze Pagina