Maart mama's 2010

Discussie in 'De mama's' gestart door Lisil, 24 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    chantal ow lekker zeg stuur ook eens wat deze kant op hihi!! en ja hier heb ik ook al 3x zo'n luier vol met poep gehad en dat t bijna tot aan haar oren zat.

2. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    ja ik heb lisanne wel onder t dekentje. tenzij t echt heel warm buiten is maar de wagen die ik heb houd geen warmte vast

3. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    jep ik heb m ook vandaag gehad alleen hebben wij geen printer en kan m dus niet printen. ik heb ze een mail gestuurd of ze de bon gewoon konden opsturen

4. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Heb alles weer bijgelezen maar geen fut om op alles te reageren hihi sorry..

Taleah zit sinds gister niet lekker in dr vel. Ze wil alleen maar op schoot slapen en niet in dr bedje of in de box. Vorige week ging het zo goed in dr eigen bed slapen. 's Nachts doet ze het wel weer goed, maar overdag dus niet meer. In de nacht komt ze wel nog steeds om de 3 uur, maar goed dat vind ik nog niet zo heel erg als ze maar die 3uurtjes gewoon slaapt. ;)
    We zijn echt aan het proberen om een ritme te krijgen bij dr, maar vinden het zo moeilijk.
    We hebben dr nu 2 avonden rond 9uur, half 10 in dr eigen bed gelegd en zijn dan bijna een uur bezig om dr echt in slaap te krijgen.
    We proberen dr 10 min te laten huilen en dan pas er naar toe te gaan, maar ow wat is dat moeilijk zeg.
    Had echt niet verwacht dat ik dat zo moeilijk vond omdat ik op mn werk ook gewoon kids laten huilen als ze naar bed gaan. Maar je eigen kindje is zo anders!! ;)

Hoe hebben jullie er een ritme in gekregen en wat is/was jullie ritme toen jullie kindje 2,5 week oud was.

Ik denk toch echt dat we dr nu al een beetje verwend hebben met maar elke keer optillen en op schoot/buik laten slapen.

Hopelijk kunnen jullie wat advies geven, alvast super bedankt!! :)

5. seanli31

seanli31 Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.213
    0
    0
    Brabant
    28graden is het ook in de volle zon, uit de wind :D heerlijk in mn achtertuin ;)

geloof dat ik teveel zon je kant op heb gestuurd chantal, hier is ie nu elke keer weg hahaha

6. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    je kan je kindje pas vanaf een maand of 3 verwennen dus er is nog niets aant handje hoor.

wij gaven haar te eten en bij de eerste gaap legden we haar in de box of in haar bedje.

7. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Net voor de fles geven werd ik zomaar door Jesse verblijd met een aantal echte lachjes! :D:D:D Oohhh zoooo gaaf!! :D
    Daarna hem in bad gedaan en jawel, werd ik zomaar weer getrakteerd op een paar glimlachjes!! Heerlijk!! Daar doe je het toch allemaal voor!! :D
    (Beetje jammer alleen dat badderen na de fles niet zo handig is...er kwam nogal wat melk terug. haha)

Het badzitje was echt top! Jesse heeft voor de 1e keer gewoon níet gehuild in bad! Echt super! hij lachte dus zelfs!
    Hij vond het heerlijk! Ook ff met de sproeier gedaan en ook dat vond ie super leuk! :)
    Vond het wel wat onhandig, in mn eentje hem badderen, maar goed, tis gelukt :)

Ook ff lekker wezen wandelen met de kinderwagen en de hond vanmiddag. :)

8. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Setti; dat heb je verkeerd gelezen :D Mórgen pas hooorrr naar het cb.

9. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    @Lindavnr; leuk hoor, die eerste lachjes, lijkt me heerlijk.
    FIjn dat het badzitje je bevallen is. Toch ook nu die van Prenatal? Die heb ik ook voor in mijn bebejou-badje.

@Eliesah; ja, verwennen kan nu nog niet hoor! Wij hebben nu nog steeds weinig ritme hier hoor! Alleen nu sinds een paar dagen dat we goie nachten maken. Maar overdag komt ze ook af en toe om de 2 a 2,5 uur maar soms ook om de 4 uur. En 's avonds slaapt ze nooit. Pas als we haar om half 12 mee naar bed nemen.

Fenna slaapt helaas nog steeds naast me in de kinderwagen. Ik wil dr al vanaf vorige week telkens in haar eigen bedje leggen, maar ik vind het zo fijn als ze naast me ligt.... Maar ik moet er toch echt eens aan geloven. Misschien vanavond?

Hiero lekker gewinkeld vandaag. Ze lag alleen maar te slapen in de maxicosy in de kinderwagen. En allerlei vrouwen die in de winkels de maxicosy inkeken "Ach wat een kleintje' Ja, ik weet het :p

10. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    ChantaL; mm lekker spekkoek :D

Eliesah; verwennen kan nog niet echt hoor! Gewoon doen waar jij je goed bij voelt.... En dat ritme pakt ze vanzelf wel op denk ik, hoop ik voor je!

Lindavnr: leuk zeg dat hij gelachen heeft :D Super!!

Hier: vandaag aan de winkel geweest, wat broekjes voor Esmay gehaald en 2 shirtjes! En had nog wat andere dingen nodig...
    ook voor mezelf een extra wii spel gehaald: your shape en al een half uur uitgeprobeerd man man man wat zweette ik erg :O 370 kcl verbrand in 30 minuten :D

11. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ kleintje: volgens mij ga je de draagdoek winnen deze maand, he? :D Leuk man! :D

Ik doe komende maand mee, ben benieuwd! :D
    moeten jullie wel stemmen he?! :D haha

12. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ja ik denk dat die kans heel groot is ;)
    Of er moet nog hard gestemd worden op iemand anders hehe!

En natuurlijk stemmen we volgende maand op Jesse en Daan! :D

Als nou iedere maand iemand van hier zich opgeeft en we dan allemaal stemmen dan krijgt iedere maand een maart mama de prijs :p

13. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

@ Setti, je bent een schat!!!
    Goh, dus Lisanne heeft het nog steeds? Ik dacht dat het al over was bij haar.. Want ik kan me inderdaad herinneren dat je het ooit es zei hier, dat ze draaide met haar oogjes..
    Maar het zou indd kunnen dat dat overstrekken gepaard gaat met krampjes, want Stan kreunt er ook heel hard bij..
    Soms heb ik ook het idee dat hij dan aan het "persen" is...
    Maar dat hij echt vuistjes maakt dan, dat valt wel mee, en hij krijst er ook nie bij, en dat "hoort" toch bij krampjes?
    En jah, eten/drinken kan die wel :D:D:D (heeft ie van z´n mama :D:))

@ Mamzie, en? Hoe gaat het nu met je mannetje?

@ Marye, heel veel succes morgen met het plaatsen van je spiraaltje, weet dat je dit niet meer lees, maar wil het toch even zeggen! Zal voor je duimen dat het meevalt!

@ Oogjes draaien, jullie hebben gelijk...
    Als je wilt kan je alles wel vinden op internet, maar het is gewoon ook een beetje die combi, dat ze voor de bevalling zeiden dat zijn
    hoofdje zo klein was.. En dat dat ook op een handicap kon duiden...
    En ik heb medicatie gebruikt tijdens de zwangerschap, dus ik vreet mezelf best wel op...
    Maar ik wacht gewoon eerst te behandeling bij de chiropractor af, en word het er niet beter van, dan neem ik contact op met de huisarts!

@ mamzie, oef, gelukkig dat het nix ernstigs was, al lijkt het me vervelend genoeg!!

@ lisetje, Stan gaat zelfs helemaal krom liggen met zijn rugje als hij zich overstrekt, het is dan net een C... Hoofdje naar rechts, kontje naar links
    en de voetjes ook weer naar rechts..
    Zooo zielig :( Vooral als je zijn gezichtsuitdrukking ziet, helemaal verstijfd en zo'n pijnlijke uitkijk :(

@ Eliesah, geloof me, ze is echt nog nie verwend hoor, ik leg Stan wel elke keer in zijn bedje, maar ook hij heeft nu dagen erbij
    dat hij het gewoon vertikt om te slapen
    Ik weet ook nie hoe het kan.. Mijn mannetje is zooo wakker :$ Snap nie waar hij nu al die energie vandaan haalt! Vanacht is
    hij ook weer 3 uur onrustig geweest en gehuild... pfff

@Lindavnr, :) wat heerlijk dat hij begint te lachen!! *jaloersss* Kan echt nie wachten tot Stan dat ook gaat doen!!
    En jah, het schijnt indd geen pré te zijn om vlak na het voeden te gaan badderen.. Ik doe Stan altijd voor de voeding in badje..
    Hij schreeuwt dan wel moord en vuur (van zowel de honger, alswel dat het hem dus nix aanstaat als hij in badje moet)

@ hier, nou vanacht, was Stan dus weer 3 uur wakker..En huilen en doen.. Dus uiteindelijk bij me op de buik gelegd, en mijn pinkie maar es aangeboden..En dan slaapt hij zo heh! En dan leg ik hem weer in bedje, en binnen 5 minuten zelfde verhaal..
    Toen had hij nog een poepluier, dus ook nog verschoond, maar hielp ook nix.. Uit eindelijk heeft hij dus 3 uur gejengeld en onrustig geweest.. Toen weer de fles gegeven.. En daarna eindelijk even geslapen...
    Pfff, ik begrijp het gewoon niet... Waarom is m'n ventje zo wakker? Hij is nog maar 3 1/2 week...
    Vandaag heeft hij ook nog maar weinig geslapen.. Hij is tussen 2 voedingen beide keren wakker gebleven = dus ongeveer 6 uurtjes...
    Is toch nie normaal!!

Liefsss

14. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Kussie: Esmay is ook veel wakker! Ook s'nachts / s'avonds ligt ze soms klaar wakker in bed, overdag slaapt ze eigenlijk helemaal niet (behalve als ik met de wandelwagen op pad ga of ze in de auto zit met de maxi cosi) het verschil met hier is dat zij dan niet huilt over het algemeen....
    Misschien wil Stan gewoon graag alles volgen? of heeft hij idd last van krampjes of iets dergelijks waardoor hij zoveel wakker is en huilt?
    Volgens het CB was het bij Esmay in ieder geval niet erg als ze niet zo heel veel sliep, het ene kindje heeft meer nodig dan het andere zeiden ze daar!
    Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je het frustrerend vind zeker omdat jij ook s'nachts wilt slapen...

Hoe ligt hij in bed? Heeft hij een slaapzakje of zoiets?

15. Lynette84

Lynette84 Fanatiek lid

9 feb 2009
    1.473
    0
    0
    ziektewet/huismoeder
    Arkel city
    hhihi waar kan ik stemmen??? :D

16. Lynette84

Lynette84 Fanatiek lid

9 feb 2009
    1.473
    0
    0
    ziektewet/huismoeder
    Arkel city
    @Kussie

hier vandaag ook een heeeel wakker ventje en ohhh wat een gejengel. Ook zag ik rowan helemaal rood worden en begon hij te kreunen. resultaat whaha broek vol met knikkers :$. Nu hoor ik hem om het kwartier even een huiltje geven en dan is hij weer stil.

En van de week was rowan ook ruim 6 uur aan een stuk door allemaal wakker. Af en toe een hazenslaapje maar dat was ook alles.

17. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    @ Kleintje, was je ook in het centrum vandaag? Me 2! Heb je niet gezien ;)

18. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ kussie: Hier slapen ze wel als ze in bed liggen, maar ook pas na een uur wakker liggen ongeveer. Maar hetzelfde als bij Kleintje; ze huilen dan niet...
    Hopelijk gaat hij toch gauw 's nachts wat meer slapen, want zo breekt het wel op hè..
    Dat hij overdag wat wakkerder is, is verder prima lijkt me. Des te meer kans dat hij 's nachts wat vermoeider is?

Inderdaad echt zo super dat Jesse gelachen heeft! Echt magisch is dat!! :D Nu Daan nog! :) En Stan! :D haha.

@ Lynette: haha je kan deze maand nog op kleintjes moppie stemmen, op de homepage kun je klikken op 'baby van de maand verkiezing'.
    Vanaf 1 april komen de nieuwe babyfoto's er op te staan :)

@ kleintje: jaa da's wel een goed idee, hahah, alleen dan zijn we wel een paar jaar bezig tot iedereen een foto geplaatst heeft daar ;) hahah
    Ben wel benieuwd naar die draagdoek die je gaat krijgen! :)

19. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    #1059 Gwenolyn, 27 apr 2010
    Laatst bewerkt: 27 apr 2010
    @ Kussie: Niet te veel op internet zulke dingen lezen;). Hier draaien de ogen ook regelmatig alle kanten op. Zelf in standen waarvan ik het bestaan niet wist:D

@ Lynette: Dat is flink balen:x. Hadden ze daar niet eerder mee kunnen komen?

@ MaryeKlinkt als een zeer geslaagd kraamfeest!
    Hoe gaat het met Pepijn? Ik hoop dat het plaatsen van het spiraaltje is meegevallen.

@ Germini: Geen medicatie mee gekregen:(. We hebben de bevalling besproken (bv een tang bevalling kunnen wervels verschuiven, waardoor ze ook last kan hebben), slaap gedrag, ritme, voeding, KMA, nutriton, etc.
    Advies was om haar zo schuin mogelijk te laten slapen, voeding nog meer indikken en toch op haar rug laten slapen, maar dan wel ingebakerd. Aangegeven dat het laatste van het CB niet mocht ivm verdenking op heupdysplasie. Zolang ik haar niet met Ducktape intape was er niks aan de hand. Ze mag inderdaad niet te strak, maar in een inbakersingszak kan absoluut geen kwaad. De reden dat hij dit adviseerden is toch ivm wiegendood, en daar ze heel onrustig slaap (maaiende armen en het hele bed doorwoelen), krijg haar maag ook geen rust, waardoor ook weer alles omhoog komt.
    Daar ze al wat "ouder" is zal ze zich heftig gaan verzetten tegen het inbakeren, maar moet doorzetten.
    Ik zat met de tranen in mijn ogen. Hij sloeg heel lief een arm om me heen: Komt allemaal goed!!:)
    Over 2 weken hebben we een bel afspraak om te evalueren. Kijken of de Pepti ook afdoende werkt, en de andere maatregelen.
    Zolang ze goed groeit, en niet de hele dag alles bij elkaar krijst, wilt hij kijken of het op deze manier haar reflux onderdrukt kan worden.

Ik hoop voor je dat je een beetje kunt slapen vannacht. Heel veel sterkte voor morgen!!!!!!!!!

@ Mamzie: Zo dat is even flink schrikken. Gelukkig valt het allemaal mee.

@ Boomer: Wat heerlijk dat de BV steeds beter gaat!!

@ Chantal: Spekkoek........ Het water loopt me al in de mond:D

@ Eliesah: Met 2,5 was ons "ritme" luier verschonen, aanleggen, en weer slapen. Na een kleine 2 á 3 uur kwam ze weer en begonnen we van voor af aan.

@ Lindavnr: LEEEEEUUUUUUK zo'n eerste lachje:D. Fijn dat het nieuwe badzitje goed bevalt.

20. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Tussentijds verschonen: Ik heb de Nutriton verhoogd, wat resulteert in mega diarree luiers.
    Tot nu toe om de 2 uur een schone luier (vanaf 13.00 uur), alleen wil ze daarna niet meer slapen, en is alleen maar aan het huilen.
    Ik heb haar gewoon in bed laten liggen, en wel 100 keer naar boven gelopen om te troosten en speentje erin. Ze lag flink te gapen, en tegen de slaap te vechten.

Leggen jullie je baby ook weer terug in bed, of hou je ze wakker tot de volgende voeding?

Deel Deze Pagina