Maart mama's 2010

Discussie in 'De mama's' gestart door Lisil, 24 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Kussie: Fijn dat Stan beter heeft geslapen! Rot van die pijn aan je wond, ik hoop echt dta het snel minder wordt.

Germini: Vandaag wordt Kai geopereerd toch?

Lisetje: Sprongetjes tijd is tussen de 4,5-5,5 weken na de uitgerekende datum. Zou wel kunnen toch? Wel lastig..

Wendie: Wat knap van Bas. Ik zou idd de fles ophogen en naar 5 flessen gaan...:)

Slapen: Florine heeft weer prima geslapen van half 11 tot 6. Maar Pepijn niet. Komt ook omdat hij 'snachts zijn medicijnen krijgt denk ik. Hopelijk gaat het beter wanneer hij daarmee mag stoppen.

Hier: ga zometeen maar even lekker wandelen, al vind ik doelloos wandelen nog steeds erg moeilijk... Dus misschien bedenken of ik niet nog een boodschap moest doen.

2. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    plusdoos??????? die heb ik niet!! moet je daar ook een geb.kaart voor geven? en wat zit daar in???

3. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    HIER lisanne was gister aant headbangen en kwam met haar hoofdje tegen steef zijn tand en t was dus gillen geblazen ooww ze huilde net zoals bij t prikje ik heb weer spontaan met haar mee zitten huilen

prenataldoos ik had gister een mail gestuurd of ze m per post konden sturen en ik heb al een mail terug dat ik de bon in loop volgende week toegestuurd krijg.

lindavnr leuk he zo de kids badderen tja in t begin is t wel wat onhandig maar dat went. en dat lachen jaa daar wordt je vrolijk van

boomer en hoe was t vandaag :D

pampers haha ik dacht dat ze maat 3 al aankon die zijn van 4-9 kilo maar t poep loopt aan alle kanten eruit haha dus nog veelste groot dus ik heb nogmaar maat 2 bijgehaald want die waren bijna op

ano lekker met haar knuffelen vandaag!! hopen dat ze er niet al te veel last van krijgt en ja ik begrijpje zie @hier

grootte en gewicht als ik nu al lees dat sommige kindjes met iets ouder dan een maand al rond de 5 kilo zitten dan is lisanne wel klein zeg!! ze is dus bijna 2.5 maand en zit sinds gister net boven de 5 kilo en zal nu rond de 56 cm zijn

marye wat een topteam zijn jij en don saampjes zeg!!! hopen dat pepijn ook snel wat meer gaat slapen

slapen ik lees weer goede berichtjes van de beebs. en wat doen ze t toch allemaal goed zeg.

voedingen waren we overgegaan op 4 voedingen omdat mevrouw de 5e gewoon niet opdronk was ze gister al tegen de 4e voeding aant vechten t moet niet gekker worden hoor hopen dat ze vandaag weer normaal doet

4. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Setti: zijn die echt zo groot die pampers? :O
    Ik krijg morgen namelijk ook een aantal pakken van mijn moeder die ze bij de Makro heeft gehaald!
    Nou ja heb nog genoeg andere luiers ;)

Hier: net HA gebeld voor uitslag van mijn bloed... mijn schildklierwaardes waren wel ietsjes lager maar niet schokkend en dat kon weleens voorkomen zei hij? Verder zag alles er goed uit alleen de bezinking was hoog maar dat kon ook komen door een verkoudheid of iets dergelijks (al ben ik dat niet geweest) ijzergehalte is nu weer langzaam omhoog aan het klimmen gelukkig :)
    Ik moet het even aankijken mocht het toch niet beter gaan over een paar weken dan moet ik nog maar een keer terug komen....
    Maar goed ik ga er maar vanuit dat het dan nog het stukje "verwerken" is ofzo?

5. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    fijn dat je bloed goed was.

ja mt 3 is echt een stuk groter dan mt 2 ook al lijkt dat op t oog niet zo!! mt 3 komt bij lisanne tot ver over haar navel heen en t beengat is een stuk groter. ik heb nu 2x mt 2 en 1x mt 4 gekocht ik had nog een bon liggen voor 10 euries korting bij aanschaf van 3 pakken en aangezien ik 3 megadozen van maat 3 heb hoef ik die voorlopig niet te kopen. en ik heb berekend dus 2x mt 2 is 2x 58 = 116 : door 5 luiers per dag is 23 dagen dus dan kan ik nog wel ff vooruit en tegendie tijd zal ze wel in mt 3 passen denk ik

6. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    @Ano; Ach wat sneu ja... die prikjes. Maar het is voor een goed doel. Ik ben benieuwd of ik ook ga janken. Ik kan het me nu nog niet goed voorstellen :)
    Wat een groei zeg! Erg goed. jammer dat het hoofdje een beetje afgevlakt is. Maar dat zal vast wel goed komen.

@Marije; sterkte met je buikpijn! Ik weet hoe het voelt... ik had er destijds ook een aantal dagen last van. Erg vervelend.

@Kussie; het ene kindje heeft gewoon meer behoefte aan een spentje dan de andere. Het zou je veel slaap kunnen schelen denk ik hoor. Gewoon eens proberen zou ik zeggen. Een speen is echt niet slecht hoor, duimen is veel erger.

@lisetje; bah die nachten, balen zeg. Wellicht het sprongetje ja. Ik zou er nu ook inzitten, maar merk het niet zo gelukkig.

@Setti; zielig...Ik zie het gewoon voor me, sneu hoor... en krijsen dat ze dan doen he?

@Kleintje, fijn dat alles goed is, maar jammer dat je nog niet weet wat het nu is.

7. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Net naar het CB geweest en ze is 190 gram aangekomen in een week weer. Dus das netjes. Nu weegt ze 4050 gram. Over de 4 kilo dus. Ben weer blij!!

Zo direct met het gezin naar het bos en lekker picknicken heerlijk.

FIjne middag.

8. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    @ iedereen,

meiden lekker genieten van de zon vandaag!! Ik lig lekker met Milan in de tuin. Mama op de ligstoel in het zonnetje.. En Milannetje in de Bugaboo onder het parasolletje.. (het rijmt ook nog)

9. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Hoi mama's, daar zijn we weer.. Na m'n berichtje van gisteren doet Taleah het ineens super goed :D!
    Ze slaapt zelfs in de box en ook weer in dr eigen bedje, echt super!
    Heb nu weer me handen wat meer vrij; toch wel erg fijn hoor. Terwijl knuffelen op schoot ook heerlijk is natuurlijk ;)!
    Misschien toch even een klein sprongetje geweest..
    En een ritme zit er eigenlijk ook wel in, ik wil gewoon te veel al denk ik haha. Komt denk ik gewoon omdat ik dat zo gewend ben met mn werk. In de nacht komt ze wel nog om de 3 uur, maar vind ik niet zo erg, Ben ik wel gewend nu. Al kan ik niet wachten om wat meer uurtjes achter elkaar te gaan slapen :p.

Ik moet trouwens nog steeds m'n bevallingsverhaal vertellen aan jullie; maar komt nog wel. Moet 't al zo vaak vertellen tegen kraamvisite etc dat ik er nog niet zo'n zin in heb.

Boomer; wat goed zeg dat Fenna zo goed groeit :)!
    Veel plezier met de picknick!

Setti; aah gossie die Lisanne. Taleah is soms ook zo druk met dr hoofdje dat we elkaar ook kopstoten geven haha.
    Ons meisje is echt super sterk in dr nekspieren, tilt zo dr hoofdje al op. Gek ding is het :p.
    Lekker hoor met die luier, gewoon even maatje 2 nog aangeven.
    Taleah was met de geboorte 56cm, snap nog steeds waar ze die lengte van heeft haha.

Kleintje; fijn dat de bloeduitslag toch min of meer goed is :)!

Lisetje; he vervelend zeg weer zo'n nacht er tussen. Je raakt er denk snel weer aan gewend als ze een keer doorslapen hihi..

Germini; veel sterkte en succes vandaag voor Kai!! Knuffel!! ;)

Marye; hoe is het nu met de krampen in je buik? Nog een doel gevonden om te wandelen haha.

Even nog een vraagje; ik zag in de winkel voeding staan voor krampjes-moeilijke ontlasting. Zat erg te twijfelen om die te kopen aangezien ze daar van het weekend zo'n last van had. Gebruiken meer mama's deze voeding? En kan je dan bijvoorbeeld ook gewoon 2schepjes standaard voeding in de fles doen en dan 1 van die krampjes voeding? Ik wacht anders gewoon tot het cb langs is geweest hier om even te overleggen, vandaag heeft ze weer helemaal geen last gehad van krampjes en heeft ze ook al gepoept.

Zo ook maar eens lekker in de tuin zitten, Taleah lekker in de wandelwagen en mama bruin bakken in de zon :D!
    Heb net al mn auto in de carwash gedaan en ook grote boodschappen gedaan, mn vriend is ziek thuis dus kon er even tussen uit. Bij mn vriend komt nu denk ik ook alle spanning en stress eruit van de verandering van de laatste weken..

10. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Goede nachten lees ik! mooi! Zou het in de lucht gehangen hebben? Want ook hier een lekkere nacht! :D
    Jongens hebben om half 12 de laatste fles gehad en beide hadden de volgende pas weer om 6.15! :D
    Ze werden rond half 5 wakker, maar met speen dus weten te rekken tot kwart over 6! :) netjes dus :)
    hebben nu dus ook maar 5 voedingen gehad.
    Hopelijk blijven de nachten zo goed gaan! :)

Verder heeft Jesse het lachen nu echt door, echt zo leuk! :D
    Lekker mannetje! :)
    Daan heeft 't hopelijk ook gauw te pakken! :)

Net lekker gewandeld.
    vraagje; als de zon recht in hun gezichtje schijnt, wat doe je dan?
    Ik heb ze in de nestjes liggen, met de kap dicht, maar de zon scheen dus onder de kap door.
    Er zit wel een flap op zo'n nestje maar als ik die dichtsla, is het weer erg warm (in de zon ook maar oke haha)
    Ze mogen neem ik aan toch nog niet recht in de zon liggen?
    Tis dan wel maar een minuut of 10, want dan loop ik weer zo dat ik niet recht tegen de zon in loop, maar was benieuwd wat jullie dan doen? Gewoon even in de zon laten??

Verder, ben ik zelf helemaal niet zo'n buiten-mens.. ik ga eigenlik nooit buiten zitten, ook al is het lekker weer. zit veel liever binnen.. maar ja, dan zou ik de kindjes ook nooit lekker buiten neer kunnen zetten :(
    Ook maar eens iets op bedenken..haha. MIsschien tot maar buiten gaan zitten haha.

@ setti: arm meiske, he toch!! Tegen de tand van d'r papa!

nummer 3 had ik ook eens bekeken (had al wat pakken gehaald toen ik zwanger was) maar die zijn echt nog veeeel te groot inderdaad!

@ boomer: Wat is ze goed aangekomen weer! :D

11. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Eliesah: ik heb de kruidvat extra care, dat is hypo allergeen maar er staat ook op voor krampjes en moeizame ontlasting.... Die gebruikt Esmay al vanaf het begin (oké 2 dagen nutrilon hypo allergeen gehad in het zh) en ze heeft weinig last gehad van krampjes, of dat aan de voeding ligt? Geen idee!
    Maar je kan het altijd proberen toch?

Ik ga zo ook maar in de tuin zitten! Heb alleen nog geen parasol voor de kinderwagen :O moet die echt gauw eens gaan halen.....
    Smeren jullie je kindjes trouwens nu al in met zonnebrand? en zo ja met welke factor?
    Ik heb nu iets van zwitsal gehaald zo'n spuitspray factor 50...

12. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    heyyy

linda een parasolletje?ik heb er vorige week 1 gehaald, gewoon een universele voor 10euro!ze zeiden dat ik een speciale nodig had voor deze kinderwagen maar deze past prima, laat je dus niet zomaar wat aansmeren haha!magoed behalve dat neomi t niet fijn vind als de zon recht in d'r gezichtje schijnt is t ook nog niet goed als ze al zo vol in de zon zitten, dus vandaar zo'n parasolletje.

eliesah fijn dat t weer zo goed gaat met Teleah, zoals ik gister nog tegen je zei kan het rond deze tijd (4,5-5,5 week na de uitgerekende datum) best haar sprongetje zijn.

boomer haha mijn man zei een paar dagen terug ga je zeker ook huilen?ik zeg nee joh de hormonen zijn nu wel weg hoor haha, maar ohoh als je daar Zit en je moet d'r armpjes vasthouden en wang tegen wang om r te troosten en die mond gaat dan open, nou toen hield ik t dus toch niet droog hahahah.

setti joh meid ieder kindje groeit anders, niet druk over maken, ze zit toch goed op de groeicurve.
    en een vriendin van mij vertelde dat haar kleine (nu 14mnd) met 2mnd pas 120cc dronk en daar liet ze dan ook nog altijd zo'n 30cc van staan.ze groeide wel goed, maar had schijnbaar gewoon niet zoveel behoefte.niet dat ik zeg dat het niet uitmaakt dat Lisanne niet zo veel wil, je moet t natuurlijk even in de gaten houden, maar misschien heeft ze gewoon nog niet zoveel honger

Neomi had rond 12uur 37.9.ga d'r zo weer doen dus ben benieuwd!en vanaaf dus eindelijk de laatste fles rond 23.00 ipv 00.00-1.00 ben benieuwd hoop dat ze dan ook tot een uurtje of 8slaapt.

13. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Oh, een parasolletje! hahah. oke. ik ga gelijk eens even kijken op internet.
    Hopelijk zijn d'r ook parasolletjes die groot genoeg zijn om 2 kindjes uit de zon te houden?

Ik smeer daan en jesse niet in omdat ze dus normaal gesproken ook niet in de zon komen. Ik had nu ook de flap maar even dicht geslagen. Dan liever maar even warm dan dat ze hun gezichtje verbranden..

Blehh, hebben jullie ook zo'n last van wespen???! Ik vind het zo'n ROTbeesten, en had d'r gisteren 2 binnen in de slaapkamer, en nu net 2 in de babykamer. Ik heb geen horren voor de ramen..nou.. daar ga ik verandering in brengen want vind het zo'n enge beesten.. :(

14. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik leg dan een hydrofiele luier erover heen. Dit doe ik overigens ook in de auto over de kap van de maxicosi.
    Heb wel een parasolletje, maar vind het tot nu toe een vreselijk onding:)

15. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Wespen:$:$ Gelukkig nog niet gespot.

Hier de boven raampjes ook maar weer eens gaas voor plakken.

16. Appel en Peer

Thnx Kleintje voor je reactie, zal van de week eens kijken. Wil straks zoiezo andere voeding kopen. Vind deze best duur, aangezien we al bijna 2 pakken in 2,5 week tijd op hebben!

Linda; ja indd een parasolletje. Heb ik ook nog niet hoor. Ik loop gewoon snel door en probeer dan een beetje voor de zon te lopen zodat zij in mijn schaduw ligt.
    Ik ben ook een binnen mens; maar nu met dit weer vind ik het buiten toch ook wel heerlijk hoor.
    Zit nu met de laptop buiten, en Taleah ligt heerlijk in de wagen te slapen buiten.

Ano; ik ben benieuwd wat Neomi van8 doet omdat ze nu vroeger de fles krijgt. Ik vind 11uur ook altijd een fijne tijd voor de laatste fles. Maar ja bij komt ze wel weer 3uur later haha.

Cb heeft net gebeld en komen morgen middag langs. Ik ben benieuwd. Gaan ze dan ook wegen ofzo of wat komen ze doen met een huisbezoek?

Zal even wat foto's spammen van Taleah ;):)!

In de box slapen is toch ook wel erg fijn hihi.. (mama blij :p)

Bekijk bijlage 68314

17. Appel en Peer

18. Appel en Peer

19. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Leuke foto's!! :D:D haha die laatste, leuk! :D

haha, ervoor lopen is hier geen optie; de kindjes liggen bij mijn kinderwagen met hun hoofdje aan mijn kant, dus precies andersom als bij een normale kinderwagen.. niet zo handig dus haha.

20. Appel en Peer

Ow wuhahaha, dat is indd niet zo handig :p!
    Dan toch maar even in de zon en snel doorlopen.. :)

Deel Deze Pagina