Maart mama's 2010

Discussie in 'De mama's' gestart door Lisil, 24 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    haha nja, het flapje dus maar dicht gedaan..maar ik heb bij het tweelingmama's topic even gevraagd of 1 parasol dan wel voldoet, voor een tweelingwagen haha.
    Nu even afwachten op antwoord dus :D

2. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

@ Doelloos wandelen, vind het heerlijk, haha!! Geen verplichtingen, terug kunnen wanneer ik wil, hihi!! En daar komt bij
    Hier in het dorpje van mijn ouders kan ik nog zoveel doelen hebben, hier is gewoon HELEMAAL NIX :D:D Whahahaha!!

@Setti, ehmmm even denken, een pak bubliespampers, 3 potjes van friso geloof ik, met fruit/groente hapje, ehhh... Een pak Barleduc meen ik En volgens mij ook toastjes en een blikje redbull voor papa.. ;)
    Maar ik weet het niet meer zeker want kreeg op dezelfde dag de c1000 doos, hahaha!!
    Maar is wel leuk hoor! En indd, je moet dan geboortekaartje inleveren, met dank aan de tip van Floor20 heb ik hem ook (laten) halen

@ Setti, och wat zielig!! Kan me voorstellen dat je er helemaal emo van werd!! En hoe is het met Steef zijn tand dan ;)
    Maar jah, dat headbangen, dat is wat met die kleintjes!!
    Soms dan bonkt Stan ook keihard tegen mijn schouder aan... Dat ik denk van als dat geen schade op levert gaat er meer goed :$

@ Kleintje, hmmm eigenlijk is het natuurlijk super dat alles eigenlijk goed lijkt qua bloed, maar nu weet je eigenlijk nog niet goed
    waar het van komt!! Het zou heel goed kunnen hoor dat het gewoon een stukje verwerking is.. Van (onbewuste) spanning of piekermomentjes kan je harstikke moe worden!

@ Boomer, nou zowaar, dat mijn moeder de speen heeft meegenomen!! Dus ik zal het inderdaad gaan proberen als Stan 's nachts weer zo wakker en huilerig is!!
    Hoop dat de picknick is geslaagd! Jullie hebben er wel heerlijk weer bij!!

@ Lindavnr, ook hier soms de zon vol in de kinderwagen.. Ondanks die kap er overheen, en dat dekje over de bak zelf!! Piept de zon er nog tussendoor!! Ik kan dan moeilijk de andere kant op gaan lopen dus tja, soms heeft Stan wel even de zon in zijn gezichtje.. Maar vaak gaat mijn eigen schaduw dan ook over de bak heen.. Dus soms ga ik dan iets links of rechts van de wagen lopen, hihi, zodat hij wel in MIJN schaduw ligt :D:D
    Ziet er maf uit, maar jah! ;) Je moet toch wat :)

@ parasolletje!! Verrek wat een idee, ik zag gister nog iemand lopen met zo'n parasolletje op de kinderwagen, en toch ging bij
    mij nog geen lichtje branden!! Is misschien toch een optie!!!
    Gaan we es even naar op zoek!! :D

@ Eliesah, wat een super foto dat ze in de box zo slaapt.. Ga zo ook eentje van Stan spammen :) Hij ligt ook altijd zooo lief met zijn handjes naast zijn gezichtje!!
    Ik vind het zooo prachtig om te zien, als dat kleine ventje van me zo lekker ontspannen ligt te slapen!!
    Ohh die andere 2 foto's zijn ook al zoo superr, wat een schatje is Taleah!!

@ Lindavnr, liggen ze andersom:( Jaiks, heb je dan een doorzichtige kap dan, anders kan je ze helemaal niet zien jah :$

@ hier, Stan is dus vandaag 4 weken en hij ligt nu in de box!!
    Ik heb er natuurlijk gelijk een paar foto's van gemaakt, zal ze even met jullie delen!! :):) (mag wel toch :D)

Liefsss

3. Soda Pop

Aike (hond van mijn broer) Houd de wacht!! :D

4. Soda Pop

Ohhh stoer heh! Al vind ik het best wel jammer eigenlijk dat hij niet in zijn eigen box ligt... Maar goed.. De eerste keer bij opa en oma is natuurlijk ook super!!8)

5. Soda Pop

Kijk nou toch es!! Mijn grote liefde!! :D

6. Soda Pop

En ik wil echt ophouden nu, maar ik wil zo graag nog 1 foto laten zien!! Hihi!! Hier was hij net uit badje en heeft hij dus voor 't eerst een romper met korte mouwen aan, zo mooi, met die kleine armpjes :):)

7. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Aahh heel lief kussie!! :D:D:D

haha nee de kap schijnt niet door; zou niet handig zijn met de zon erop..dan liggen ze nog recht in de zon ;) hihi.
    Er zit een klein raampje in waar je door kan kijken, of dicht kan doen.
    Wel balen dus, want zou veel liever lekker de hele tijd in de kinderwagen loeren tijdens het wandelen. maar dat zit er dus niet in helaas!

@ wesp: grrrr rotbeesten!! Nu zat d'r weer een beneden bij de hor te klooien. Dus ik met al m'n moed een doosje gepakt en dat op dat beest gegooid.. met een gilletje erbij, hahaha, maar tis gelukt, hij is dood. Brrrr, ik vind die dingen zo eng!!

8. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Eliesah en Kussie: mooie foto's :D

Hier: Esmay ligt al sinds 14.30 buiten in de wandelwagen en al die tijd aan het slapen :p is lang geleden dat ze s'middags heeft geslapen....
    Wanneer ik nu met haar ga wandelen doe ik trouwens dat span ding van de wandelwagenbak (dat kleed zeg maar wat je eroverheen moet doen) eraf en zet ik een mutsje bij haar op zo heeft ze niet de zon vol in haar gezicht en verder probeer ik zoveel mogelijk zo te lopen dat ze niet teveel zon in de bak krijgt... Morgen ofzo toch maar even naar de prenatal of babydump voor een parasol...

9. Floor20

Floor20 Niet meer actief

Hema heeft zwarte parasolletjes voor de kinderwagen, zijn maar 9 euro ofzo! (Helaas waren ze hier net uitverkocht, dus volgende week maar even weer kijken)

10. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Oh, dankje voor de tip! :D

11. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    hey meiden

parasolletjes:voor sommige kinderwagens moet je speciale hebben, zoals voor die van mij, quiinny buzz3 maar ik heb nu een universele die ook goed past en een stuk goedkoper.andere universele pasten n iet dus je moet gewoon ech even passen als je voor een universele gaat.

kussie ahhh wat een mooie man zeg, en zo lekker in de box!nog steeds lekker bij je ouders?geniet ervan meid!

eliesah ook al zo'n scheetje, lief hoor!!!fijn dat het zo goed gaat!!

hier:neomi d;r temp was straks weer 37.3 dus das netjes.verder weinig bijzonders, alles gaat eigenlijk gewoon super.tis echt een tevreden kindje, vind ik.ze drinkt alle flessen leeg, slaapt gemiddeld zo'n 8 uur, en jengeld alleen als ze honger heeft of d'r speen wil, offf aandacht haha dat wil ze ook steeds meer, lekker babbelen en lachen samen.
    week of 2 terug paar mindere dagen gehad en denk dat dat echt t sprongetje was...als t goed is hebben ze tussen 9-11 weken weer een sprongetje..ben benieuwddd.maar ben blij met hoe t nu gaat, zie er wel tegenop om weer te werken maja moet helaas he, gelukkig ga ik wel maar 9uurtjes werken dus dat vald mee!na deze week nog 3 weken vrij!
    zo dat was even ego haha.

vind dat we met ze allen toch maar mooie lieve maartkindjes op de wereld hebben gezet!!!!!!

12. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Spam! :D lief hè?! :D

13. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ahhh lief Linda :)

Even een vraagje: Esmay zit met haar temp altijd zo rond de 37 - 37,3 nu voelde ze warm aan en had ik haar getempt ze zit op 37,7 dus wel ietsjes verhoogd (normaal voor een baby is toch tussen de 36,5 en 36,5 ? ) moet ik daar iets meedoen? Zetpilletje geven ofzo? of gewoon even aankijken?
    Ze is ook niet te warm aangekleed naar mijn idee, gewoon een rompertje, broekje en shirtje (niet al te dik) en slofjes dus tja lijkt me niet dat ik haar iets minder aan moet doen? (misschien slofjes uit?)

14. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Ik zou geen zetpilletje geven kleintje! Dat is echt nog niet nodig met zo'n temp.

idd slofjes uit, want tis warm genoeg hoor! Die heb ik sowieso echt niet bij ze aan als ze binnen zijn, alleen sokjes is meer als genoeg.
    Ik doe alleen soms slofjes aan als we buiten zijn, en dan ook écht niet op een dag zoals vandaag.
    Verder liggen ze hier nu in een boxpakje met korte mouwen, want tis hier meer als 20 graden binnen dus warm genoeg.
    Wel over de beentjes een badcape liggen nu, maar da's ook meer dat ze wat rustiger zijn en niet zo trappelen..

15. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Esmay heeft geen sokjes aan alleen slofjes... Moet ik ze dan alsnog uit doen?
    Nou ik hou het in ieder geval even goed in de gaten, als ze strax het bed in gaat zal ik haar nog een keer tempen van te voren...

Ik zit net te denken dat ik niet eens zetpillen in huis heb :O morgen maar meteen halen! Je weet maar nooit...

16. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Kleintje je merkt gauw genoeg wanneer Esmay echt koorts heeft. Dan zal ze veel meer jammeren en de hele tijd wel rode wangen hebben en zal haar voorhoofd echt warm aanvoelen.

Het lijkt me voor jezelf ook beter om niet steeds te tempen. Raak je denk ik alleen maar meer in de stress en ga je als maar meer dingen in je hoofd halen. :)
    Zolang ze nog niet boven de 38 graden komt is er niks aan de hand. ;)
    En mocht ze een beetje rode wangen krijgen dan doe je bijvoorbeeld eerst even de slofjes uit.
    Je kunt met de buitenkant van je hand aan haar voorhoofdje ook wel voelen wanneer ze warm aanvoelt. Als je de binnenkant van je hand gebruikt kan je eigen handwarmte misschien het gevoel geven dat ze warmer is dan je denkt.

Ja het valt niet mee voor het eerst mama zijn. :)

17. Floor20

Floor20 Niet meer actief

Linda, haha das idd jammer ;) Vriendin van mij heeft er ook 1, is idd geen superstevig ding, maar zo vaak gebruik ik hem ook niet...Vind parasolletjes sowieso ondingen aan een kinderwagen haha

Kleintje, Toen Ivar in het ziekenhuis verhoging had raadden ze aan om zijn truitje eerst uit te doen, dus lekker in romper met korte mouw liggen. Dan na een tijdje weer even tempen en ws is het dan gewoon weer goede temp. Zetpil geef ik zelf alleen maar als de kids ook echt ergens last van hebben, niet als ze alleen maar verhoging/koorts hebben en verder rustig zijn.

Mooie plaatjes weer meiden!!

18. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik ben vrij pissed. Voor moederdag wil ik een mooi fotoboek maken van de eerste maand van Fenna. Ben ik al 2 uur bezig met het maken van dat fotoboek in het programma wat je van tnt moet downloaden, valt het programma uit en ben ik mijn ontwerp kwijt!!! Argghhh.... bah.

Moet ik weer overnieuw beginnen. Echt strontvervelend.

Dus ga ik jullie ook maar spammen met twee fotootjes..:D

19. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Volgens mij moest ze poepen hier :D

Deel Deze Pagina