Maart mama's 2010

Discussie in 'De mama's' gestart door Lisil, 24 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Ik geef 2 scheppen max. Doe ik meer dan raakt ie zo aan de diarree :(

Dopen : nee we dopen Owen niet. Hebben Erik ook niet laten dopen. Ikzelf ben wel gedoopt en katholiek opgevoed maar nu niet meer gelovig ( tenminste niet in dat ;) ) En mijn man helemaal niet.

Hier gisteren Owen weer hele dag huilen pffff. Uiteindelijk savonds op ons bed op zijn buik in slaap gevallen. Maar hij lag zo ver mijn kant op dat ik amper kon liggen. En kon het niet over mijn hart verkrijgen om hem te verplaatsen ;)
    Hopen dat het vandaag beter gaat! Ben gebroken!

2. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Pff nog steeds geen poep hier.. :(
    Ze is zo zielig!! Vanochtend naar de huisartsenpost gebeld maar ze kunnen niks doen, gaven de tip om te tempen en dan met babyshampoo erop. En een warm badje. Nou het heeft nog niet geholpen!
    In de momenten dat ze geen kramp heeft is ze zo vrolijk :) en dan komt t ineens weer en is het zo gillen! :(

Misschien iemand nog meer tips, weet het echt niet meer :(!!

3. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Hier ook. Spuit er gewoon uit.
    Met 2 schepjes was de ontlasting weer redelijk normaal, maar sinds ik weer opgehoogd heb, is het weer diarree. Ik hoop dat het weer snel normaal word.

Kan me goed voorstellen. Je bent blij dat hij slaapt.

@ Eliesah: Ik heb hier op het forum verschillende keren gelezen dat ze een klein beetje olijfolie door de fles heen doen.
    Ook een bepaalt homeopathisch middeltje schijnt succes verzekerd te zijn (maar daar heb je vandaag niks aan).

4. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Als ze de flessen goed leeg drinkt, kun je ook 10 CC extra water aan de volgende fles toevoegen. Wil ook nog wel eens helpen.

5. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    @Ano; wat een prachtige foto's!! Daar moet je een mooie canvas van laten maken joh. prachtig. En meedoen met de baby vd maand he!

@Kleintje; deze had ook makkelijk kunnen winnen haha. Wat een prachtig plaatje zo.

@Lindavnr; Sterkte meid deze dagen. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is. Of eigenlijk niet, aangezien ik het niet heb meegemaakt. Knuffel.

@Mamzie; sterkte vandaag. Hopelijk kan je van slaap inhalen snel. Vervelend zeg dat Owen zoveel gehuild heeft.

@Eliesah; wat sneu voor Taleah. En voor jou natuurlijk, want jou doet het waarschijnlijk ook pijn om aar zo te zien. Ik heb verder geen tips voor je jammergenoeg. Misschien buikje masseren?

Over dopen; wij dopen niet, Wij zijn allebei atheisten, dus zou een beetje raar zijn als we Fenna wel zouden dopen :)

@Hier; we denken dat Fenna gisteren voor het eerst gelachen heeft! Ik dacht het eergisteren al, maar had het afgedaan als spiertrekkingen. Maar manlief zie gisteren ook opeens dat hij dacht dat ze zat te lachen. Dus het zal wel zo zijn! Het kan toch nu? 5 weekjes oud?

En over spuitpoep gesproken, gisteren tijdens het verschonen, klabats, in mijn gezicht! Gedverderrie zeg. Dan kan het nog wel je dochter zijn, maar het blijft smerig ;)

6. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Eliesah: misschien kan je idd proberen 10 cc meer water erbij te doen? Succes meid!

Mamzie: hopelijk gaat het vandaag beter!

Boomer: het zou zeker kunnen dat ze heeft gelachen :) Leuk is dat he :p vooral als ze dan uiteindelijk steeds meer gaan lachen, Esmay lacht b.v ook soms op commando :p Als ik dan zeg: doe eens lachen! Dan komt er een smile :D

7. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

@ Ano, ik hoop dat het goed is gegaan bij je ouders!! Ben benieuwd!!

@ Kleintje, ik ben het helemaal met je eens, wat een super schattige foto!! Wat is ze toch een mooi meisje!!
    En ik heb begrepen dat je met je foto gewonnen hebt?
    Gefeliciteerdd!! Terecht ook!:)

@ Lindavnr, oww wat een heftige dagen komen er aan dan aan voor jullie!! Ik kan me voorstellen (denk ik) dat het nu jullie de tweeling hebben
    het nog extra moeilijk is!! Hele dikke knuffel voor jullie allemaal!!

@ dopen, ik ben niet gelovig opgevoed en Stan word dan ook niet gedoopt..

@ Mamzie, ik hoop ook zo dat het beter gaat nu met Owen!! Zodat ook jij even kan bijtanken!
    Knuffel voor jullie!!

@ Eliesah, ik weet het niet :( Wou dat ik je de gouden tip kon geven!!
    Misschien nog fietsen met de beentjes misschien, of over het buikje wrijven om het iets te verlichten?

@ Boomer, dat meen je niet?? In je gezicht?? JAIKS!! Inderdaad, je dochter of niet, jakkiebah ;):D
    En ik denk dat het wel kan hoor dat je kleine meiske al lacht.. Mijn moeder had onze groeiboekjes er bij gepakt (die van mij en m'n broer) en mijn
    broertje lachte al na een maand en das 4 weken toch? ;)

@ Hier, nou de vader zou vanmiddag komen.. (tenminste, ook daarover had ik nix weer gehoord) dus ik heb hem vanmorgen toch maar es gesmst hoe het nou zat.. En dat ik nie van plan ben om elke keer maar af te wachten tot hij wat laat horen!! De egoistische l*l!!
    En hij is dus nog ziek... Hij was nu net wat aan het opknappen en wilde dus (nog) NIET komen..
    EN OOK NIE EVEN LATEN WETEN OFZO!!!
    BAH BAH BAH!! Ik snap hem niet hoor :(
    Hij wil nu volgende week komen, maar kom net tot de conclusie dat wij dan nie kunnen...
    Dus ik sms hem dat net.. En nu smst hij dat hij zo graag had willen komen vandaag...
    En tjah, ik begrijp dat hij ziek kan zijn, maar Stan is ondertussen al meer als een maand oud!! :$ Das toch best wel heel erg niet!!
    Tis maar goed dat dat kleine ventje er nix van meekrijgt!!

Liefsss

8. Appel en Peer

JAAAAAA, ZE HEEFT NET GEPOEPT! haha hoe blij kun je zijn met poep.. :) bedankt voor jullie tips, we hadden sinds gister al elke keer 10cc meer water in de fles gedaan. net met de fles gekookt water gepakt, ook weer meer water gedaan. ze lag heerlijk uit te buiken on t wippertje, en ze begon steeds meer te stinken. papa deed even zn vinger in dr luier om te kijken of er iets zat en ja hoor, heel zn vinger zat onder hahaha.. ow zijn zo happy! hopelijk is het nu een beetje over en blijft ze poepen!! sorry voor de ego berichten hihi.. ik reageer snel weer op jullie! ;) zit nu ook even snel op mn telefoon, niet erg fijn maar kon niet wachten met dit nieuws haha.. liefs

9. Appel en Peer

#1249 Appel en Peer, 2 mei 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 mei 2010
    Wat een rust hier, terwijl het toch zo'n slecht weer is buiten.
    Ons meisje ligt nu heerlijk relaxed te slapen :)! Zo fijn, hoop echt dat die krampen nu weg blijven en ze weer gewoon kan gaan poepen!

Boomer; hihi ik wilde juist dat ze me helemaal onder ging poepen :D!
    Heerlijk zeg zo'n eerste echte lachje. Hier zijn het volgens mij nog meer van die stuiptrekkingen, maar zijn ook ow zo lief! :)

Kleintje; klinkt als een geslaagde dag gister met het slippen ;).
    Gefeliciteerd met t winnen van de foto van de maand! Ben benieuwd hoe het kado bevalt hihi..

Mamzie; hopelijk is Owen vandaag weer wat rustiger. Moeilijk he als je kleintje zo huilt, vooral als je dan ook nog een ouder kindje hebt.

Ano; hoe is het gegaan vannacht bij je ouders?

Kussie; jeetje wat een l*l is die vader van Stan. (sorry) Maar jeetje, je gaat je echt gewoon afvragen of ie nog wel een beetje om z'n zoon geeft. Maar blijkbaar dus niet! Gelukkig heb je nu een hele lieve super vriend en papa voor Stan ;)!

Dopen; wij willen ons meisje wel laten dopen. Wij willen haar dit wel mee geven en ik vind zoiets gewoon mooi. Ga ook bijna nooit naar de kerk en ben niet super gelovig ofzo maar vind het gewoon iets hebben. Kan het niet echt uitleggen..

Lindavnr; veel sterkte de komende dagen meis! Knuffel voor jullie.
    En ik ga uiteraard stemmen op jullie. :D

Gwenolyn; hoe gaat het nu met je meisje? Ligt ze nu nog wel gewoon op dr buik..

Zouden jullie soms ook willen dat we al een paar maanden verder zijn. Vind zo'n klein beebje echt super hoor maar ik denk als we een paar maanden verder zijn het allemaal iets makkelijker is. Of klinkt dit erg stom haha..;)

10. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen

Klinkt niet stom hoor. Zo denk ik ook vaak. Maar wil dan dat ie nog ouder is zodat ie tenminste kan zeggen wat hem dwars zit. Bij Erik is het zo makkelijk, die huilt en dan vraag je waarom en dan zegt ie het. Zo makkelijk hihihi

Enne : lang leve de poep! hihihi

@boomer : getsie zo in je gezicht gepoept. Idd mag dan je eigen kind zijn, het blijft smerig ;)

11. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik zou soms ook wel willen dat ze al wat ouder was... Niet zo zeer omdat het moeilijk is ofzo maar meer omdat ik dan weet dat ze nog meer dingen doet qua gezichtsuitdrukkingen, dingen pakken, op een gegeven moment gaan zitten etc etc en daar kan ik eigenlijk bijna niet op wachten :p

12. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

Ik ben ook zooo blij dat Danny er is.. Al wil hij voorlopig de titel `papa` niet hebben.. (dat vind hij een beetje moeilijk nog)
    Maar ik zie hem wel als papa.. En hij verspreekt zichzelf ook regelmatig als hij tegen Stan praat "Papa zal je even een schone pamper doen" etc. :D
    Of dat ik zeg "Wat doet papa nou" (oeps)

En ik wil soms (meestal geniet ik van hoe hij nu is:)) ook nix liever dat we een paar maanden verder zijn.. Dat Stan écht wat meer terug reageert enzo...
    Maar ergens zie ik er ook tegen op!! Strax ook met het naar school gaan... Ik ben zo bang dat ik het allemaal nie goed kan regelen enzo!! :) Dat ik iets vergeet of het financieel nie doen kan..
    Pfff.. Vind allemaal best wel eng hoor!! Of strax het zindelijk maken.. Dan denk ik, als ik dat allemaal maar kan!! :)
    Maar misschien groei je er ook wel gewoon naar toe!!
    Ik hoop het maar!!

Liefsss

13. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Eliesah: Wat heerlijk dat ze eindelijk gepoept heeft. Hoe blij kun je dan zijn met een poepluier:D

Lief dat je er naar vraagt! Dank je wel.
    Het gaat wisselend. De eerste paar dagen waren best heftig, daar ze niet op haar rug wilden liggen. Ingebakerd mogen ze niet op hun buik.
    Ook het inbakeren vond ze eerst niks. Hierdoor spuugden ze ook weer meer.
    Na een paar dagen zag je dat ze zich niet meer verzetten tegen het inbakeren, waardoor ze rustiger sliep. Dit in combinatie met alles zo schuin mogelijk zetten, en haar eten wat mega dikke pap is, blijft alles nu redelijk goed in haar maag zitten.

Wel merk ik dat als ze binnen de 4 uur komt, en ik geef haar de fles, ze mega langzaam drinkt (dat is wel goed), vreselijk trut, en halverwege de fles alles eruit gooit. De ene keer wil ze na het verschonen wel weer drinken, en de andere keer niet.
    Vind dit echt sneu, daar het ook uit haar neus komt, het flink blijft plakken, en ze hierdoor even moeilijk heeft met ademhalen. Kind loopt helemaal rood aan.

@ Luiers: Ik had een luiertaart gekregen. Deze van de week eens helemaal uit zitten pakken. De luiers voldoen heerlijk aan. Beetje stuger als de pampers, maar het absorptie gedeelte erg fijn.
    Ik kon toch niet ontdekken waar de luiers vandaan kwamen, dus mijn vriendin gebeld. Ze zijn van de Aldi.
    Gisteren de luiers in gebruik genomen om te kijken hoe ze bevallen. Ik heb nog pampers achter de hand, mochten ze niet bevallen, kan ik daar weer op terug grijpen.
    Tot nu toe bevallen ze goed (alleen de plakkers hadden iets meer "plak" mogen hebben). Ze heeft bij een plas luier droge billen. Bij de pampers altijd nog een beetje vochtig.
    Gisteren bij de Etos hadden ze gratis proef verpakkingen liggen van hun eigen merk luiers. Hier 2 proef verpakkingen mee genomen. Ze voelen aan als harde planken. Weet niet zeker of ik ze een keer ga proberen.

14. Appel en Peer

#1254 Appel en Peer, 2 mei 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 mei 2010
    Fijn dat jullie dat niet stom vinden haha.. Het word dan gewoon allemaal wat "makkelijker" en kunnen ze meer. Maar iedereen zegt altijd dat het zo snel gaat dus dat zal vast wel hihi. ;)

Kussie; haha misschien vind ie t stiekem toch wel erg leuk dan :p.
    Je hoeft daar niet bang voor te zijn meis, komt vast allemaal goed. Dat weet ik zeker! En meestal komt dat allemaal vanzelf, net als de bevalling hahaha.. ;)

Gwenolyn; aahh het meisje. Dus eigenlijk met flesjes gaat t nog niet helemaal super! Wel fijn dat het slapen nu wel rustiger is. KOmt ze ook gewoon nog 's nachts of slaapt ze al wat uurtjes door?
    Ik had ook goede verhalen gehoord over de aldi luiers en volgens mij gebruikt iemand die hier ook graag. Ik gebruik nu luiers maat 2 van pampers, zitten volgens mij wel goed. Ik ga van de week kruidvat luiers halen, wil ze graag proberen.

Heb nu trouwens ook voeding van de kruidvat; dezelfde als jou kleintje. Speciaal voor krampjes en ontlasting. Scheelt gewoon 5 euro met de nutrilon :$.

De darm/poep krampen zijn nog niet helemaal over. Ligt ze eindelijk lekker te slapen zet het weer op :(. Net met flink wat baby shampoo op de thermo in haar kontje gezeten. Mn vriend masseede haar buikje (we zijn een echt team hihi) en ja er kwamen weer wat drolletjes. Maar nog niet genoeg! Maar er zit in ieder geval wat werking in.. ;)

Waar is trouwens iedereen?? Het is zo rustig hier hihi.. :p

15. Appel en Peer

16. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    heyy meiden

eliesah wat fijn dat ze toch wat gepoept heeft, al is misschien nog niet alles eruit, ieder beetje helpt toch!hoop dat ze er snel minder last van heeft.
    mijn moeder had van haar zelf gemaakte luiertaart nog wat luiers van kruidvat over nr 2 die heeft ze nu aan en ik vind ze best fijn.
    vind ze wat steviger dan die van pampers.
    wat een heerlijke fotos.

boomer haha ja we willen idd een hele mooie maken e die op canvas doen!bij jullie verder alles goed?wat leuk zeg dat ze heeft gelachen, eerlijk is dat he, ik geniet er ook nog iedere keer weer van!en poep in je gezicht hahaha nee ook al ist van je dochter dat maakt t nog niet leuk he hahaha

kussie wat lief dat je vriedn toch was gekomen, das toch positief!en idd misschien is het wat snel om echt officieel papa te zeggen maar dat het soms per ongeluk gaat kan ik me voorstellen, hij draagt nu natuurlijk ook al een beetje de vaderrol. jullie moeten gewoon lekker doen waar je je lekker bij voeld!

mamzie wat vervelend dat owen zo huild, door de krampjes?of weet je niet waarom?had je toen die sap simplex nog binnen gehad?

hier:nou ik ben gister dus met neomi bij me ouders blijven slapen, ze heeft het prima gedaan en heerlijk geslapen.
    vanuit me ouders zijn we vanmiddag nog naar me schoonouders geweest en om een uurtje of 17.00 waren we weer thuis, in totaal dus 1,5 dag weg geweest maar ze deed t prima.dat jengelen is weer over, is dus maar 1 dag geweest dus denk nog niet het 2e sprongetej dat lijkt me een beetje kort!
    we hebben straks d;r bedje naar d;r eigen kamer veruisd, daar ligt ze nu al 3 uur lekker te slapen, ga r nu het flesje geven en dan dus de 1e nacht op d'r eigen kamertje, ben benieuwd, hoop dat ze snel slaapt anders word t vast veel lopen door die speen hahaha..zoals ik laatst al zei...kleine meisjes worden groot....

17. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    @Eliesah; ik kijk ook erg uit naar het moment dat ze al kan kruipen bijvoorbeeld en dingen vastpakken. Nu is het nog echt alleen slapen, poepen en eten... Maar aan de andere kant; al dat moois komt allemaal nog, dus waarom zouden we haasten? Nu is ze zo prachtig klein en knuffelen is zo lekker, geniet er nu maar van, dit komt nooit meer terug.

Hopelijk is het vannacht goed gegaan met je meisje en heeft ze minder krampjes!! Meestal na een paar daagjes is het toch wel over.

@Luiers; ik heb 'normaal' de kruidvat luiers, ben ik op zich vrij tevreden over. Maar vorige week zondag waren de luiers op thuis dus moest ik ze bij de AH gaan halen. Heb het eigen merk genomen. Ben dr niet erg te spreken over hoor! Poept er bijna elke dag doorheen. Maar misschien zijn ze nog te groot? Ik heb de mini, van 3 tot 6 kilo, moet toch kunnen met 4 kilo nu.
    Ik ga denk ik vandaag de Aldi-luiers kopen!

@Gwenolyn; respect voor jou. Wat lastig zeg en sneu voor je meisje. Hopelijk gaat het beetje bij beetje beter. Kom je uberhaubt nog zelf toe aan andere dingen? Lijkt me veel tijd te kosten zo.

@Eliesah; leuk een blauw broekje. Ik heb van de week ook eens een blauw shirtje gekocht. Werd een beetje lauw van al dat roze ;)

@Ano; Wat fijn dat het logeren zo goed is gegaan! Dan is ze lekker makkelijk! Hoe is het vannacht gegaan op dr eigen kamertje?

18. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Jee, ben ik de eerste van vandaag, tis inderdaad rustig hier.

Ik heb nu een beetje een rotritme met voeden. In de avond zit Fenna vaak te jengelen en heeft extra honger. Vaak geef ik haar rond 19.00 uur voeding. En komt ze rond 21.00 a 21.30 weer. Ik wil het vaak rekken maar ze zit zo te schreeuwen dat ik het anders zielig vind. Dus krijgt ze de borst weer. En dan is het 23 uur en wil ik naar bed, maar wil ik eigenlijk dat ze nog gaat eten, want anders komt ze weer zo vroeg in de nacht. Dus sabbelt ze nog wat, maar drinken, niet echt meer.

Dit is nu twee dagen achter elkaar. Nu komt ze 's nachts rond 4 uur, dus op zich slaapt ze nog vrij lang, maar ik heb het idee dat als ze dus om 23.00 of 23.30 uur gevoed wordt ik misschien wel de nacht door kan trekken.

Vanavond weer een poging.

Het vloeien is trouwens bijna gestopt. Vloeien jullie nog of ben ik een van de laatsten??

19. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    Goedemorgen!!
    Was ik ook weer:D
    Sinds de operatie gaat het stukken beter met Kai. Hij huilt natuurlijk nog wel maar net zoals iedere andere baby. Hij krijst niet meer en is nu makkelijk te troosten! Zo fijn!! We zijn zelfs zaterdagavond uit eten geweest en hij deed het fantastisch!! Ook gisteren naar vrienden geweest en hij heeft daar zelfs 2 uur op het grote bed geslapen! Ben zo blij en zo trots op hem!!

Hij heeft zijn rechterarm ontdekt! Hij zit de hele dag met zijn rechterarm te zwieren en houd hem stijf hahaha zo komisch! En hij brabbelt de hele dag door!! Echt praatjes maken. De kanjer!

gwen, hoe is het met jouw meisje? Ik heb niet alles teruggelezen sorry!

mamzie,
    wat balen zeg dat owen zoveel huilt! ik weet helaas hoe het voelt!:( heb je een idee hoe het komt? heeft hij pijn? wat bij kai goed helpt is het rust en regelmaatprogramma. Met name als hij in bed gelegd wordt hem 10 min laten huilen dan even troosten en weer 10 minuten laten huilen weer even troosten en als hij dan nog 10 minuten huilt mag hij uit bed en krijgt hij eten. Dit werkt heel goed bij hem het komt zelden voor dat ik meer dan 1 keer naar hem toe moet. Meestal valt hij binnen 2 minuten huilen in slaap.

20. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    smetten, ik zweer bij zinkzalf van zwitsal!!

Deel Deze Pagina