@ Wendie, ik heb op jou foto gestemd, deze vind ik ook zo mooi!! En daarna vond ik die van Daan en Jesse, die stond verder naar beneden. Wil ik stemmen, mag dat niet Je mag maar 1 stem uitbrengen per maand... Sorry Linda
jeetje mina, wat kunnen jullie lekker kletsen! Heb een paar drukke dagen gehad en dacht zal weer eens even gaan lezen, maar het is niet meer bij te houden. haha! Kleintje: gefeliciteerd met baby van de maand! Linda: waar moet ik stemmen? Poepen: Hier ook een die moeilijk kan poepen, kreeg van cb te horen dat ik elke voeding 10cc meer water erbij moet doen en 2 schepjes nutriton. Gaat nu al iets beter, 1x 2/3 dagen! Ook is er van VSM een homepatisch middel tegen moeilijke ontlasting. (deze heb ik al wel in huis maar nog niet geprobeerd, eerst maar eens de nutriton zijn werk laten doen) Voeding: Ik las volgens mij dat er een paar over zijn gegaan van Nutrilon naar kruidvatvoeding en dat dit maar liefst 5 euro scheelt..!! Weten jullie of er dan ook hypoallergene voeding is bij de kruidvat.? Dopen: Wil dat Rick straks hier in het dorp naar de katholieke school gaat dus we laten hem 20 juni (vaderdag) dopen. Badzitje: heeft er iemand van Prenatal het kussentje voor in bad waar je de kleine op kan laten liggen? (zitten korrels ofzoiets in die zich vol zuigen met water zodat het blijft drijven) Zo ja, is het de moeite waard om aan te schaffen? Ongesteld: ben ook 2 1/2 week ongesteld geweest, sinds gisteren eindelijk niet meer! Ik hoorde dat dit zelfs tot 8 weken kan duren. Dan weer een dag of 2 niet meer ongesteld en dan begint het van vooraf aan. Ik hoop het niet!! Hmm, zie net in mijn agenda staan dat Rick donderdag al weer voor zijn 2de prikjes moet.... Hoop dat hij er minder last van heeft dan bij de eerste prikjes. Iemand al de 2de prikjes gehad?
@ mamzie: hahah nouja, dan heeft ie geen echte voorkeurshouding, als ie het wel beide gewoon wil/kan.. toch? Ik heb er toch maar een beetje een hydrofiel luier ondergelegd, maar een heel klein stukje verhoogd, zodat ie niet scheef ligt, maar toch zn hoofdje eerder de andere kant op draait. Ben benieuwd Voeden doe ik nu andersom inderdaad. Verschonen lijkt me erg onhandig andersom! haha. En andere hand dragen ook...ben ik bang dat ik hem minder stevig vast heb @ setti: haha, dan maak ik hem daar elke keer wakker door.. en hij houdt zn nekje stijf naar die kant als ik hem draai. Eigenwijs mannetje.. die draait echt niet mee als ik zn hoofdje omdraai. (vandaar dat ie ook gelijk wakker is, omdat hij meteen begint tegen te werken) @ Ram: hahah ik moet nog voor de eerste prikjes joh! Dus ik heb geen 2e prikjes-advies Badkussen heb ik niet, wel het badzitje en dat is echt super! Lijkt mij ook wel fijner als het kussen; het kussen liggen ze op het water, en niet erin, toch? Lijkt me zo koud! Het badzitje zitten ze lekker in het water..
[/QUOTE] Had het van iemand gehoord dat zo'n kussen fijn was en was erg benieuwd of nog meer mensen dit hadden. Maar nu je het zegt ja, dan liggen ze op het water, huh! Vreemd! Lijkt me ook erg koud!
@ ram: hahah, ja ik weet 't niet, misschien valt het wel mee, maar dat zou ik denken inderdaad. @ hier: zucht..kindjes liggen al een uur te huilen omdat ik ze zo neer gelegd heb dat ze de andere kant op moeten kijken. Jesse is niet zo van belang, want die wisselt op zich wel af, al slaapt ie liever op z'n rechterkant. Daan ligt nu heel de tijd omhoog te kijken. hij gaat niet naar links liggen, maar wil dus naar rechts kijken, wat niet kan omdat dat die hydrofiel luier ligt. maar zo slaapt ie dus niet. Tsja... dan maar jengelen. En na half 7 laat ik ze in de box en dan leg ik hem wel op zn zij.. Zo'n zijslaapkussen is misschien toch wel een idee...hmm. Wie had die ook alweer hier?
Weer even wat vraagjes hoor... Hebben jullie al een id kaart laten maken? Ik wil graag een foto repotage laten maken, maar wanneer kun je dat het beste laten doen? Als ze al een klein beetje kunnen zitten ofzo? Iëmand hier verstand van?
Ik heb er 1 laten maken. Zij wilde graag in de eerste 10 dagen na de bevalling, omdat ze dan nog helemaal goed neer te leggen zijn en veel slapen. Wij hebben hem echter bij 3 weken laten maken ivm ziekenhuisopname van daan. Ging op zich goed, maar tis niet heel erg handig als je kindje niet wil gaan slapen. Huilen huilen.. (zo kwam de foto tot stand waarop je gestemd hebt hahah) Ik heb nog een cadeaubon voor een fotoshoot, en die laat ik idd maken wanneer ze in ieder geval een hoofdje omhoog kunnen houden en al flink kunnen lachen Of we zo lang wachten tot ze kunnen zitten weet ik niet, wie weet ook wel Id kaart hebben we niet laten maken. doen we wel als we naar het buitenland op vakantie zouden willen. Tot die tijd hebben ze er nog geen nodig, dus waarom zou ik hem al laten maken
hmm, daan toch maar op zn zij gelegd..en hij was gelijk stil en rustig. Wilde ook zn speen hebben (wil ie normaal nooit als ie gaat slapen..alleen als ie wakker wordt door de honger). Maar nu zal ik dus wel elke 5 minuten naar boven rennen om te kijken of het wel goed gaat! hahah, vind dit eigenlijk weer niks want ben bang dat ie verder draait.. al kan dat bijna niet, maar oke. Misschien toch maar eens kijken naar een zij slaap kussen?
paspoort die van steef is verlopen dus als hij m gaat verlengen dan komt lisanne er gelijk bij. dat moeten we trouwens nogsteeds doen
Lindavnr; ik ben gewoon gestopt met nutrilon toen het pak op was en begonnen met de kruidvat voeding. Waarschijnlijk heeft ze daar nu dus wel last van met dr darmpjes, omdat ze moet wennen. Maar weet niet zeker of het daar echt aan ligt. Die Daan hihi, zou ook elke keer naar boven gaan om te kijken. Ben benieuwd of het gaat werken bij m. Ram; ja volgens mij hebben ze die ook bij de kruidvat . Wij gebruiken infacol is ook voor darmkrampjes. En wij kregen ook die tips, ook gekookt water gebruiken. Doen we nu allemaal! Setti; wat een heerlijke bad-foto! Super met die eendjes haha.. Mamzie; hopelijk is het een sprongetje. Pff niks aan die huildaagjes haha.. Nijnja; wat goed van ze dat ze zich goed gedragen hebben met het uiteten. En heeft Karel nog lekker uitgeslapen? Hier; jee vandaag weer wat poep uitgekomen! Gaat de goede kant op, tis nog niet zoals het hoort maar dat komt vast wel. Vannacht niet echt super geslapen, had ze ook weer last van dr buikje. Wel laat ze overdag steeds vaker 3,5/4 uur tussen de flessen. Maar ze slaapt niet al die uurtjes. Hopelijk komt het snel weer allemaal goed, en kan ze weer fijn slapen en poepen en vrolijk zijn. Nou ben weer weg hier, even koken en eten. En lekker een avondje zonder visite hihi.. Vanmiddag een vriendin langs geweest en had een hele luiertaart gemaakt, super lief! Dat was de 2de luiertaart al haha!
Boomer: het vloeien was wat anders dan mijn menstruatie.... Bij het vloeien had ik op een gegeven moment bruiner bloed en op het laatst eigenlijk niks meer tijdens het plassen... Toen ik ongesteld werd was het helderrood en zat er wel wat bij het plassen en had ik wat meer krampen... Nu heb ik geen krampen meer maar nog wel steeds bloedverlies helaas! Al is het over het algemeen bruin bloed! Paspoort / id: ik moet Esmay er ook maar eens een keer bij laten schrijven! Setti: ahhhh wat lief Fotoshoot: ik wil binnenkort een fotoshoot laten doen en als ze dan weer wat ouder is en meer lacht enz! Opzich als je een rustig kindje hebt dat alles verder prima vind dan denk ik dat het niet zo heel veel uitmaakt van wanneer je een fotoshoot doet maar is het echt een kindje dat vrij snel huilt en echt ook veel slaapt dan zou het misschien slim zijn om het wat later te doen! Maar het is maar net wat jezelf leuk vind natuurlijk..... Hier: net wezen shoppen ook even bij de prenatal geweest, slaapzakje en schoentjes gehaald! Maar hoe weet je nu eigenlijk precies welke maat schoentjes je kindje heeft? Goed nu maakt het nog niet zo heel veel uit want ze lopen er nog niet op maar hoe kan je dat nou precies bepalen? Ook een leuk rokje gekocht bij een vrij dure zaak maar het rokje was in de aanbieding Ook veel leuke jurkjes gezien voor het feest van mijn ouders maar ik kon niet kiezen haha dus moet mijn vriend binnenkort maar eens mee
@ Eliesah: Geweldige foto!! Joënna ligt ook (zonder haar puckababy) zo met haar handjes. De flesjes gaan inderdaad nog niet super. Ze slaapt gelukkig wel redelijk door. Ik geef om 20.00 uur de fles, en dan komt ze tussen 03.00 en 04.00 uur weer (dit deed ze ook op haar buik). Laat je weten hoe de kruidvat luiers bevallen? Ik heb wel de voeding van Nutrilon nodig (geef de Pepti) ivm verdenking op koemelkallergie. Morgen weer naar het CB. Overleggen hoe het gaat. Hopelijk krijg ik dan een machtiging om haar voeding vergoed te krijgen. Betaal 22,- per bus en een bus per week. Het scheelt inderdaad een hoop of je eigen merk neemt, of de Nutrilon. Ik hoor veel goede verhalen over de kruidvat voeding. @ Boomer: Ik ben op het ogenblik blij dat ik me huishouden op sommige dagen draaiende weet te houden. Verder houd het bij mij echt op. De honden zijn ook echt blij als mijn man het weekend thuis is. Krijgen ze fatsoenlijk aandacht Je zou toch zeggen dat je de goede maat luiers hebt. Ik heb met de pampers steeds meer dat ze doorlekt. Ook vind ik de pasvorm niet "optimaal" meer om haar tijen. @ Germini: Wat een zaligheid om te lezen dat het zo goed gaat met Kai!! Leuk dat hij zijn armpjes aan het ontdekken is. Zijn wereld word steeds groter. Geen excuses!!! Heb het stukje een gekopieerd: Het gaat wisselend. De eerste paar dagen waren best heftig, daar ze niet op haar rug wilden liggen. Ingebakerd mogen ze niet op hun buik. Ook het inbakeren vond ze eerst niks. Hierdoor spuugden ze ook weer meer. Na een paar dagen zag je dat ze zich niet meer verzetten tegen het inbakeren, waardoor ze rustiger sliep. Dit in combinatie met alles zo schuin mogelijk zetten, en haar eten wat mega dikke pap is, blijft alles nu redelijk goed in haar maag zitten. Wel merk ik dat als ze binnen de 4 uur komt, en ik geef haar de fles, ze mega langzaam drinkt (dat is wel goed), vreselijk trut, en halverwege de fles alles eruit gooit. De ene keer wil ze na het verschonen wel weer drinken, en de andere keer niet. Vind dit echt sneu, daar het ook uit haar neus komt, het flink blijft plakken, en ze hierdoor even moeilijk heeft met ademhalen. Kind loopt helemaal rood aan. @ Lindavnr: Ik gebruik geen kruidvat voeding. ivm verdenking op koemelkallergie gebruik ik de Pepti van Nutrilon. Ik ben overigens van de hypoallergeen in 1x overgestapt op Pepti. Wel lees ik wisselende verhalen over het overstappen op andere voeding. De een doet het in 1x, en de andere mengt eerst. Het lijkt mij dat als je Daan niet erg schuin neer legt (zodat hij niet per ongeluk op zijn buik terecht kan komen), maar net zo dat zijn hoofd de goede kant op blijft liggen, dit geen probleem moet zijn. @ Setti: Geweldige foto. Ik zou het niet doen om Lisanne bij je man in te schrijven ivm het volgende: Paspoort, kinderen bijschrijven: Vanaf juni 2012 zijn kinderbijschrijvingen op een paspoort niet meer mogelijk. Vanaf dat moment is het voor iedereen die naar een ander land reist verplicht om een eigen reisdocument te hebben. Ook zijn de kinderbijschrijvingen die al in uw paspoort staan, dan niet meer geldig. Uw eigen paspoort blijft overigens geldig tot de einddatum die op het paspoort staat. @ Kleintje: Tandarts rekeningen zijn pittige rekeningen. @ Ram: Yep kruidvat heeft ook een hypoallergene variant. @ Vloeien: Dat is hier echt helemaal gestopt. Zit te wachten op mijn eerste menstruatie @ Dopen: Ik ben zelf niet gedoopt. Mijn vader wilden dit wel graag, maar mijn moeder wilden de keuze aan ons zelf overlaten als we later groot zouden zijn. Joënna word ook niet gedoopt.
Hier druk luiers aan het uitproberen. De pampers lekker toch steeds meer door. Ook vind ik de pasvorm niet optimaal bij haar buik (new born maat 2). In mijn luiertaart zaten luiers van de Aldi, en zaterdag bij de Etos 2 proef verpakkingen meegenomen van hun eigen merk. De luiers worden zwaar op de proef gesteld, daar Joënne dankzij de JBPM water dunnen ontlasting heeft. Ondanks dat de Etos luiers niet lekker aanvoelen, lekt ze niet door. Ook de Aldi luiers houden zich kranig. Wel is de maat nog iets te groot voor haar. Het is een maat 3 (4-9 kilo), ze weegt net krap aan een 5 kilo. De pas vorm vind ik super! Ook de Etos luier heeft een goede pasvorm Vandaag naar de Aldi toegelopen om de luiers te halen. Wel maatje 2 genomen (3-6 kilo). Voor de prijs hoef ik het echt niet te laten. 90 luiers voor 12,-. De luiers zitten hartstikke goed. Heb nog pampers liggen voor 3 dagen. Deze opmaken, en dan snel over op de Aldi luiers. Morgen naar het CB toe voor de eerste prikjes. Daarna naar de HA toe om zelf spuit voor rode hond te halen. Vervolgens naar mijn moeder. Die is morgen jarig. Drukke dag voor Joënna. Vandaag haar kledingkast opgeruimd. Kleding wat ze niet meer past uitgeruimd. Ik had van een vriendin haar maatje 62 gekregen, dus deze ingeruimd. De kast ligt ook helemaal vol. Heb zoveel kleding voor haar dat ik haar iedere dag kan verschonen en dan 2 weken niet hoef te wassen. Echt absurd. Dan heb ik nog een hele doos wat nog te groot is voor haar. Zondag kwam mijn man met 3 vuilniszakken vol meiden kleding aanzetten. Had hij van een clubgenoot gekregen. Het was voor haar kleindochter gebruikt. Allemaal 68 / 74 en nog groter. Ik hoef voorlopig echt niks te kopen voor haar.
Lieve meiden, Stan is nu iets meer als een maand... En hij wil overdag al niet meer slapen.(is dat uberhaupt normaal ) Dus hij ligt nu vanaf half 11 tot half 4 in de box.. Toen heb ik toch geprobeerd om hem na de voeding in zijn bedje te leggen... Ik wilde zelf ook zo graag even slapen!! Het eerste kwartiertje ging het redelijk. Lag hij wat te trappelen met armpjes en beentjes.. Daarna begon het huilen... Toen ben ik op mijn ouders bed gaan liggen (beneden), en heb Stan boven gelaten.. Mijn vader zou even opletten.. Nou blijkt dat hij dat hele uur dat ik heb geslapen heeft gehuild Knalrood en helemaal betraand gezichtje had hij.. En voel me nu zo waardeloos... Heb zijn pamper nagekeken, maar nie vol. En de fles is net anderhalf uur geleden...Er kan dus nix zijn. Nu ligt hij op mijn arm met speen in, en is hij stil, maart ik kan dat toch geen 24 uur per dag doen.. Maar hem laten huilen kan ik ook nie Ik weet niet hoe ik er mee aan moet.. Voeding mag hij niet bij hebben... Want hij zit al aan zijn taks voor zijn gewicht.. Moest de speen voor ´t voeden even dubbel vouwen zodat het drinken meer moeite zou gaan kosten... Dan zou hij meer voldaan zijn. Nu 2 voedingen gedaan, maar nix geen verschil... (te ongeduldig??) JBPM mocht niet Wat kan het dan zijn? En hoelang laten jullie je kindjes huilen? Snif.. Ik krijg gewoon geen rust zo..Ben zoo moe
@ Kussiexx: Lijkt mij niet normaal. Is hij niet oververmoeid? Dan willen ze ook niet meer slapen. Hoe druk is Stan met zijn armpjes en beentjes als hij slaapt / wil slapen? Waarom mag je geen JBPM gebruiken? Dit mag je vanaf de eerste dag geven.
Nou dat is dan ook toevallig. Ik ben vanmiddag ook naar de Prenatal geweest en ik stond ook ij de schoentjes. Vind ze zo schattig en ik heb nog helemaal geen schoentjes. Ik had eigenlijk verwacht dat ik ermee doodgegooid zou worden vanuit de kraamvisite Maar ik wist dus ook niet welke maat! Ik heb het gevraagd maar zo'n medewerkster zei dat 1 maand oud nog veel te klein was. De maat is trouwens toch gewoon het aantal cm van de voetjes??? Toevallig niet vanmiddag bij de prenatal in Breda geweest? Anders stonden we wellicht naast elkaar schoentjes uit te zoeken
huilen wij laten lisanne rustig 10 a 15 min huilen. kussie dikke knuffel meid. dat zou ik niet kunnen hoor zo laten huilen dat tie rood aanloopt. heeft je vader wel gekeken?? niet lullig bedoelt hoor. je bent niet waardeloos hoor en jij hebt je rust ook hard nodig.
Hij is best wel heel druk met armpjes beeentjes (voor het slapen gaan)... Maar als hij slaapt helemaal relaxed... Maar het inbakeren mocht ik niet doen van de kraamhulp, ze raadde me dat af, maar ik weet nie meer waarom JBPM Was niet nodig zeiden ze van het CB. En ik weet dat iedereen zegt dat je niet naar hen moet luisteren. Maar ik ben zo'n leek als moeder Ik weet nie eens wat goed is voor mijn eigen kindje @ Setti, jazeker is mijn vader gaan kijken, maar die heeft zoiets van, we lieten jullie ook altijd gewoon huilen.. En krijgt Stan sterke longetjes van etc. Die is wat makkelijker.. Vooral omdat zodra je Stan op de arm neemt hij stil is, en dus nix mankeert volgens mijn pa. Hij word verwend vinden mijn ouders, als je hem dan wel oppakt etc. Mijn moeder zegt, je kan toch nie 24 uur per dag met hem op je arm lopen... Laat maar huilen... En ik weet het nie meer... En dan is Stan nie eens een huilbaby... Ik heb nog nix te klagen.. Maar ik kan niet eens mijn eten rustig opeten als ik hem hoor huilen.. Ik voel me dan gewoon helemaal k*t...
@ Gwenolyn, jazeker, hij gaat dan draaien met zijn oogjes.. Begint te geeuwen en krijgt lachstuipjes.. En dan leg ik hem dus in bedje, omdat ik al heb begrepen dat hij niet op je arm in slaap moet vallen maar wel in zijn eigen bedje... En dan heeft hij 5 minuten de ogen dicht en dan begint het gejengel.. En dan denk je eerst nog van het is het in slaap huiltje.. Dus ik wacht, en na 10 min. even een aai over bolletje en weer weggaan.. Maar het word steeds erger tot hij op het laatst gewoon heel hard blijft huilen en rood word en zoveel traantjes heeft, dat mijn hart breekt