Maart mama's 2010

Discussie in 'De mama's' gestart door Lisil, 24 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    kussie meid wat6 vervelend, heb je al eens geprobeerd om stan in te bakeren?dat kan ook nog wel een helpen.
    Ik baker Neomi in vanaf dat ze ruim een week oud was en het werkt hier erg goed.
    Neomi is best druk met haar armpjes en beentjes en ingebakerd kan ze dus niet anders als stil liggen waardoor ze sneller en langer slaapt.
    Om het eens te proberen kun je het met een hydrofielluier doen.
    Die leg je dan in een ruit op je bed, dan vouw je de punt bovenaan ongeveer zo'n 10cm terug naar beneden zodat er bovenaan een stukje rechte rant komt, dan leg je stan met zijn nekje op die rand.
    eerst zijn linkerarmpje langs zijn zij en dan de linkerpunt van de doek pakken en doe over stan heen trekken en aan de rechterkant onder zijn lichaam vouwen.vervolgens doe je met de andere kant hetzelfde, en dan dus wel een beetje strak doen zodat ie niet los kan komen.
    je kan t altijd proberen meid!!

linda misshcien had je t van de week gelezen bij mij, maar Neomi heeft ook een voorkeurshouding, ze ligt denk voor 85% op de rechterzij.
    Bij t cb vorige week zag ze ook dat d'r hoofdje rechts afgeplat is.dit is nog niet erg want kan nog prima bij trekken maar ik moet r nu ook overdags een handoek oid achter de rug leggen zodat ze op links blijft liggen.
    ik heb ook zo zijligkussen maar tis niet ideaal, zeker niet als ze ingebakerd zijn.

setti hahahah wat ene leuke fotos!!!echt een scheetje hoor die lisanne!!!!

schoentjes ehhh denk dat ik al wel 10 paar heb hahahah vind t zo schattig van die kleine schoentjes...

hier is de nacht goed gegaan ze is vrij snel zonder speen ingeslapen en heeft er 7,5 uur tussen gelaten, ietsje korter dan normaal maar voor een eerste nacht op d'r eigen kamertje vind ik t prima!!!nou kom ik vanaaf al om half 11 met de laatste fles dus das een lekkere tijd.hopelijk maakt ze dan ook een goeie nacht.
    ga nu nog ff snel naar de praxis doeiiiii

2. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

HIJ SLAAPT, in de box weliswaar, maar het is nu even stil!!!
    Ik ga maar even op de bank liggen...
    Ga hem nu ook nie in bed leggen. Begint het natuurlijk weer van voren af aan.. Is het erg als ze soms in de box slapen?
    De box is toch voor "wakkere momenten"??:(

3. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Kussie; hier eigenlijk een beetje hetzelfde probleem.
    En hier soms ook zo moe dat ik het echt even niet aan kan!
    Vanochtend een tip van hier gebruikt; 10min huilen, troosten, 10 min huilen, troosten en toen was ze ineens in slaap. Maar dat duurde nog geen uur. OP de arm is ze gelijk stil en slaapt heerlijk, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
    Terwijl ze toch wel echt supertje moe is, ik denk nu zelf dat t een beetje aan dr darmpjes ligt. En hopelijk als dat over is dat ze dan weer lekker slaapt...

Maar je bent echt geen slechte moder hoor meis! Ik vind het ook super moeilijk om te laten huilen etc. Baby's zijn erg leuk en lief maar soms ook erg moeilijk hihi.. ;)

4. Appel en Peer

Schoentjes; pff ik kom erin om hahaha..
    We hebben wel super leuke; kleine uggs, roze all stars, roze adidas en ook hele schattige witte met een riempje en noem maar op hihi :p.

MOet binnenkort ook even de kleertjes gaan uitruimen, kijken wat ze wel en niet aan kan. Omdat we nu zoveel kleertjes krijgen word het een beetje een rotzooitje haha.

Mm misschien dat ik ons meisje ook weer eens ga inbakeren maar dan een andere doek waarin ze niet super straks zit als die ik nu heb. (dezelfde als Ano) Die vind ze echt niks haha.. ;) Zit zelf te denken aan de puckababy. Even op internet kijken!

5. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Kussie: Relax meid:D. Hij slaapt, dus ik zou zeggen: Lekker laten slapen. Regels zijn er ook voor om zo nu en dan eens creatief toe te passen;)

Wat hier gebeurden was dat ze voor het inslapen ook zeer druk was, dan als ze diep sliep lag ze helemaal ontspannen en stil, maar zodra ze uit de diepe slaap kwam, begonnen de armen te bewegen, waardoor ze wakker werd.
    Daar ze nu niet meer op haar buik mag slapen, maar ingebakerd moet worden, slaapt ze op haar rug een heel stuk beter.
    Als ik jouw was zou ik het gewoon eens proberen! Hier een Puckababy en ben er super tevreden over. Waarom? Ze ligt niet strak ingebakerd (wat zij ook niet mag ivm verdenking op heupdysplasie), heeft geen last meer van maaiende armen, maar ze kan nog wel met zakje op haar knuisje sabbelen:D. Via marktplaats zijn ze voor een leuke prijs te koop.

Alle beginnende moeders zijn leken;).
    Als je het idee hebt dat Stan niet verzadigd is na een voeding, gewoon gaan proberen. Hoelang doet hij over zijn fles?
    Anders kun je voeding proberen voor hongerige babys.

Dat weet je wel, maar het is niet altijd makkelijk nadenken als je moe bent.

Is logisch. Hij heeft 9 maanden in je buik gezeten, dus bij jouw is veilig.

Verwennen kan nog niet op deze leeftijd;)

De ene vind het geen probleem om op de arm in slaap te vallen, en dan over te leggen in bedje.
    Hier valt ze ook wel eens bij mij in slaap. Vind het geen probleem en erg gezellig. Zo lief als ze bij me ligt te slapen:D
    Wel vind ik het belangrijk om haar ook wakker weg te leggen in bed (zodra ze tekenen van slaap laat zien), zodat ze ook leert om zelf in slaap te vallen. Vooral het laatste valt niet altijd even mee, vooral niet als ze overprikkeld is, of te moe.

Ik kan Joënna nog geen 5 minuten laten huilen. Dan loop ik naar boven, speentje erin en is ze erg over haar toeren leg ik mijn hand op haar hoofd neer. Dit vind ze heel ontspannend en is ze binnen mum van tijd stil.
    Ik haal haar overigens niet uit bed. Heb gemerkt dat ze daarna nog meer over haar toeren is. Ik troost haar in bed.

6. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Die bevalt ons hier super goed. Mijn zusje noemt het liefkozend: Rupse pakje:D

7. Appel en Peer

Ik heb m besteld en krijg de puckababy woensdag binnen. Mijn vriend vind dat inbakeren helemaal niks. Heb 'm net de site laten lezen en alle redenen om een zak te gebruiken heeft Taleah. Dus nu zei die dat we t toch maar moeten proberen ;).

8. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    hier werkt t bakeren echt magisch hoor en ik heb de pacco piccolo zak

9. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Joënna in haar rupsen pakje sabbelent op haar knuisje:

10. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    kom even spamen.....
    foto van het dopen

dit ben ik met jan........

probeer nu ff wat te lezen...

11. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    ahh, wat lief. wat heeft hij toch een haar op zijn hoofd zeg!!!! lisanne is bijna kaal geworden hihi

12. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    hihi er is geen foto bij !!:D

13. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    Lisanne ligt nu in de wipstoel te slapen voor de tv tijdens gtst :D

14. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    slapen: Jan slaapt ook moeilijk in hij ligt ongeveer rond 9 a 10 uur in bed en jengeld een beetje af en toe een schreeuw maar valt daarna in slaap en slaapt door tot half 7 sochtends. Je heb babys die zichzelf in slaap moeten huilen... Kussie misschien doet stan dat ook( ik weet het niet hoor) ik heb Jan in een slaapzakje liggen zodat zijn beentjes niet zo trappelen aangezien hij nu al te oud is om in te bakeren...... misschien is dat een idee voor je!

Hier alles goed... Jan gister dus gedoopt..... jammer van het weer maar hij is flink verwend met cadeau's hij heeft van zijn opa een buddah to buddah arm,bandje voor baby's.... hij is nu nog veel te groot maar echt zooooo schattig!en hij heeft nog veel meer gehad. Zo klein en dan al zo verwend, hij moest es weten! hopelijk komt het zonnetje er weer gauw aan dit weer is deprimerend!

15. seanli31

seanli31 Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.213
    0
    0
    Brabant
    @dopen, doen wij niet.. zijn zelf ook niet gedoopt

@foto's zag weer wat leuke foto's voorbij komen :)

@kleintje, blij dat de slipcursus leuk was! ik heb t ook ooit gedaan maar moet zeggen, ben ooit 1x door een glad wegdek de bocht uit gegaan, maar op dat moment wist ik echt niet meer wat ik moest doen :)

@eliesah, fijn dat het nu met het poepen iets beter gaat! sem had de afgelopen 2 dagen ook niet gepoept.. kwam vanmorgen zn kamertje binnen en ik rook t al, een volle luier voor 2 dagen :D

@vloeien, als 2,5 niet meer.. wacht nu ook op mn ongesteldheid.. heb afgelopen dagen wel wat buikpijn maar t zet nog niet echt door.. wel hebik de afgelopen week last gehad van aardig wat slijm wat er nog uit kwam..

@luiers, heb paar luiers van de etos geprobeerd.. ze lekken niet maar ik vind ze echt super hard aanvoelen :( kruidvat moet ik ook nog proberen, heb nog aardig wat voorraad van de pampers

@overstappen op andere voeding, ik ben hier ook mee bezig aangezien sem s nachts blijft komen voor een voeding.. we hebben echt t idee dat ie niet genoeg ht an zn flesjes die hij nu krijgt.. en voor zn gewicht ie eigenlijk echt doorslapen.. hij krijgt nu 150CC met 5 schepjes waarvan 1 schepje forte en 4 standaard.. dit doen we nu al vanaf zaterdag en moet zeggen, heb t idee dat ie s nachts beter slaapt..

vannacht kwam ie zelfs na 5,5 uur! en daarna weer na 4,5 uur :D ik ben denk ik ook nie van plan om volledig over te gaan op de forte.. moet hier nog even over nadenken..

verder is t echt een super lief mannetje, reageert steeds beter en lacht ook steeds meer :D nu huilt ie alleen al 10 min dus ga zo maar es kijken..

reageer later weer..

nog 1 vraagje, welke kindjes zitten er nog in de tub ??? sem doe ik nog steeds in de tub of mee onder de douche maar denk dat ik toch maar eens ga overstappen op het badje met het zitje erin..

16. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    wat zonde setti! nee hier nog een hele bos behalve een klein kaal plekje op de achterkant....

17. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    jan is niet te oud hoor om in te bakeren. maar als hij nu al zo goed slaapt heeft hij t niet nodig.!!

18. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    was t trouwens jouw bruidsjurk die vermaakt is voor de doop?? vroeger deden ze dat namelijk wel. ik ben gedoopt in mn moeders vermaakte trouwjurk

19. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Hmm misschien moet ik die toch proberen, want Daan is op zn zij wel rustig.
    En dan hoeft ie ook niet ingebakerd te worden, want dan kan ie niet zo met zijn handjes heen en weer slaan en krabben...
    Nja, ik kijk het eerst even aan met voeden aan de andere kant, en op de andere arm dragen.
    Maar jij legt dus een handdoek een beetje schuinonder haar ene zij zodat ze daar niet op kan liggen?
    Daan pikte dat vanmiddag niet in ieder geval, die heeft bijna de hele tijd liggen jengelen/huilen in bed.

@ schoentjes: haha wij hebben nog geen schoentjes!
    Die kunnen ze pas over een hele tijd aan, en kheb ook een aantal keer gelezen dat het niet goed is om die al vroeg aan te doen omdat ze er dan nog verkeerd op staan..
    Dus ik koop ze nog maar even niet, tenzij ik heeele leuke tegen kom, gewoon voor de heb :p

20. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Boomer: ja ik was in Breda idd :p
    Hoelaat was jij er?
    Want er stond nog wel iemand of eigenlijk 2 mensen die schoentjes aan het uitzoeken waren :p

Ik heb trouwens maat 15 of 16 meegenomen, weet niet meer precies, heb ze gepast en goed ze zijn wel ietsjes te groot maar ze kan ze wel aan en ze loopt er toch niet op dus zo erg is het dan toch niet?

Kussie: wat balen dat hij niet wil slapen en zoveel huilt! Kijk als hij niet wilt slapen en niet huilt is het een ander verhaal maar als je zegt dat STan echt blijft huilen lijkt het me idd niet goed :( misschien idd probere in te bakeren?
    Sterkte meid!

Deel Deze Pagina