Maart mama's 2010

Discussie in 'De mama's' gestart door Lisil, 24 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Hahahaha, foutje

2. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Dacht al dat ik de enigste was die ze nog niet had:)

3. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    @Gwenolyn; Ben benieuwd hoe de aldi maatje 2 luiers je bevallen. Ik heb ook vanmiddag de maat 2 gehaald. Net alles in de commode-lade gelegd en ze voelen al goed aan hoor. De AH-luiers voelen in ieder geval veel stugger aan.

Wat heerlijk zoveel kleertjes. Ik zou ook echt zo enorm blij zijn met die zakken. Dan zou ik alles lekker uitzoeken en combineren... heerlijk hhahah

@Kussie; jemig, knuffel voor jou. Soms hebben ze dat wel hoor dat ze gewoon niet slapen maar wel jengelen. hier ook zo vaak. Dan helpt hier het elektrische wipstoeltje, maar die zal je niet hebben.
    Misschien een regeldagje of krampjes? Waarom geen JBPM? O ik lees het al; negeer het advies van het CB, gewoon JBPM aanschaffen, dat zal zeker goed zijn voor Stan!!

@over huilen; ik begin nu wel te leren welke huiltjes er zijn. Honger is echt continue aan een stuk janken met flinke halen. Vervelend, aandacht vragen is af en toe jengelen. En ertussenin is ; mijn tut!!

We laten haar ook makkelijk janken hoor als ik hoor dat het jengelen is. Bij het hongerhuiltje natuurlijk niet.

@Ano; mooi dat het slapen goed is gegaan.

@Box; hier slaapt ze ook iedere dag wel een keer in de box hoor. In de ochtend leg ik haar na de eerste voeding in de box en 's avonds
    soms ook. En als ze dan in slaap valt prima toch. Ga ik haar niet wakker maken hoor!

@Kleintje; Hih, grappig zeg. Nou ik was er best vroeg al. Rond half 2 a 2 uur denk ik. Maar ik weet hoe jij eruit ziet en heb je niet gezien hoor :)

Bij de prenatal heb ik trouwens zo'n tut-knuffel gekocht voor 10 euro. Dat is zo'n zware kegel waar je de tut in doet en dan zou moeten blijven zitten. Maar het gaat nog niet van harte, de tut zit te hoog en dan kan ze er bijna niet bij dus raakt ze in paniek omdat ze niet bij de tut kan. Zo sneu.

@gwenolyn; ik heb dus óók geen schoentjes! Maar als ik ze niet krijg ga ik ze zeker zelf kopen.

4. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Die verstoppingen bij jullie kindjes, ligt dat aan de kunstvoeding? Hier geef ik borstvoeding en de poep is echt niet aan te slepen. We worden overláden met poep :$

Vanavond wilde ik de temperatuur weer eens opnemen omdat het best koud is huis was vandaag. Heb het drie keer geprobeerd maar niet gelukt want elke keer als ik de temp erin steek poept ze heel dat ding onder. Iedere keer!!

Daarnaast is iedere luier een poepluier. Dus zo'n 8 keer per dag denk ik....

5. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    daar hebben ze pas iets aan als ze die knuffel vast kunnen houden..zijn ze nu nog te klein voor..
    (wij hebben ze ook :))

poepen: das heel normaal met bv, elke keer een volle luier..
    Hoort er bij met bv hahah.

@ gwen: hahah lief hoor, zo ingepakt:)

6. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Lindavnr; thanks, dan heb je mijn vermoeden bevestigd, ik had al zo'n idee dat ze die kegel moeten vasthouden....

7. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    heyyy

poepen:neomi poept gemiddels 1x per dag.

gwenolyn ahh wat een lieve foto zeg!!

lindavnr tja je kunt het altijd proberen, ik ga t van de week ook nog eens peoberen, maar was er tot nu toe niet weg van...

vriendlief mooie foto zeg, en leuk dat Jan zo is verwend!!

boomer hmm das vervelend ja, ik geef fv en ze poept maar 1 per dag, maar bij bv scijnen ze idd veel meer te kunnen poepen!

eliesah hoop dat die andere inbakerzak voor jullie wel werkt dan!!

nou over half uurtje de fles en dan lekker naar bed, 2e nachtje in d'r eigen bed, ben benieuwd.ben er al achter dat ik tijdens de fles het bese al d'r inbakerzak aan kan doen zodat ze al wat rustig en moe word en vervolgens wat sneller slaapt, scheld mij weer lopen voor d'r speen hahahaha.

owja ben vandaag bij de oma van me man geweest, die is altijd coupeuze geweest, heeft ook het hemeltje en de gordijntjes gemaakt, maar nu is ze dus voor neomi rokjes en jurkjes aan het maken, nou zooo leuk echt geweldig.
    ze heeft nu 2 rokjes gemaakt en een jurkje/overgooiertje.
    vind t echt knap hoe ze t doet, ziet eruit of t uit de winkel komt, ik doe t 'r niet na hahaha, kan helemaal niet naaien of breien of wat dan ook!!
    zal binnekort wel ff een fotootje ervan laten zien.

trusten meiden

8. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    setti: nee ik bedoel eigenlijk dat Jan het niet gewend is en meestal hoor je dan dat ze dat niet willen dat inbakeren tenminste dat zeggen ze je moet dat eigenlijk of het is beter als je dat gelijk vanaf de geboorte doet!
    Dopen: Nee dat is niet mijn trouwjurk die rose en vind ik nog veel te zonde om weg te doen! Jurk is van mijn tante die is er in gedoopt en ik ook dus wel leuk dat jan er nu ook in gedoopt is. Ik heb overigens niet gedoopt voor het geloof maar omdat ik het leuk vind als hij later communie kan doen en het vormsel, en een beetje geloof vind ik wel goed voor de opvoeding al moet ik zeggen dat ik de priester wel heel extreem vond wij zijn zelf namelijk helemaal niet zo gelovig!

Gwenolyn: leuke foto idd net een rupsje!

Schoentjes: Hier leuke nikes voor Jan en schapenwollen slofjes echt heel schattig.

Nu ook al grotere schoenen van nike voor straks als ie kan lopen en ook weer schapenwollen slofjes!
    Heb ook gehoord dat schoentjes niet zo goed zijn omdat ze hun voetjes dan niet goed kunnen bewegen en niet goed ontwikkelen omdat ze in een stevige schoen zitten..... flexibele schoentjes zoals van die leren slofjes zeg maar zijn wel goed geloof ik omdat die heel goed meebuigen.... Maar die kleine mini nikes zijn zooooo lief!

9. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Welke kleur heb je?
    De piep heb ik in het blue/White. Deze heb ik van marktplaats gekocht.
    De mini heb ik wel nieuw gekocht in de kleur white/silver. Vind de oranje helemaal geweldig, maar mijn man niet:(

10. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Dat zijn mijn KA ook, dat ze eigenlijk te "oud" was en ik me goed schrap moest zetten op een heftig verzet. Ze heeft zich ook een paar dagen goed verzet. Nu vind ze het heerlijk om in haar rupsen pakje te slapen

@Allemaal: Dank voor de leuke reacties op mijn "rupsje":D. Vind haar er ook zo lief eruit zien als ze zo ingepakt ligt.

11. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Toen ik nog BV gaf had ze ook iedere luier er wel poep in zitten. Soms helemaal vol, soms niet.

12. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik heb net het bedje opgedekt voor fenna. Ik ga haar zo nu echt voor het eerst op haar eigen kamertje laten slapen. Heb het er nu al moeilijk mee! Ik vind die geluidjes van haar wanneer ze naast me ligt in de kinderwagen op onze kamer zo kalmerend en geruststellend. En nu gaat ze in dr eigen bedje. Ja, ano,kleine meisjes worden groot ja hahaha.

Heb de verwarming alvast maar aangezet. En de deuren gaan tegenover elkaar open zodat ik haar goed kan horen. Toch ben ik nog bang dat ik haar huiltjes niet hoor vannacht.

13. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Boomer: goed hoor dat je haar op haar eigen kamertje laat slapen, kan ze wennen! :)
    Succes, en je hoort de geluidjes écht wel!!

14. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ja waarschijnlijk hoor ik ze toch wel. Moederinstict... Papa zal er wel weer gewoon doorheen slapen. Mannen :(

Welterusten. Ik ga maar eens de hond uitlaten.

15. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Boomer: Succes!! Die geluidjes hoor je echt wel.
    Hier slaapt ze overdag wel op haar eigen kamer, maar vind het 's avonds wel zo gezellig dat ze bij mij in haar wiegje lig (ondanks dat ik soms echt niet kan slapen door haar geluidjes). Vooral 's ochtens. Als ik nu wakker word en kijk in haar wiegje, komt me meteen een grote glimlach tegemoet.
    Morgen krijgt ze de eerste prikjes, dan slaapt ze 's nachts nog lekker bij ons op de kamer. Daarna gaat ze ook 's nachts op haar eigen kamer slapen.
    Mag ik vragen waarom je de verwarming aanzet?

16. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    boomer haha ken het meid dit word neomi d'r 2e nacht.
    ik zet nu nog wel de babyfoon aan zodat ik r nog even kan zien, en laat idd ook de deuren open.

zo nu ga d'r nu ff wakkeer maken en flesje geven en dan begint de nacht weer haha

17. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Wij hbben de verwarming ook soms aan omdat het dan echt koud is op dat kamertje!
    Dus met verwarming is het dan ongeveer een graad of 18-19 en dat is volgens mij precies goed.
    Kouder vind ik zo sneu, liggen ze daar bijna bloot bij het verschonen...

18. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ah, oké dat is het hier ook ongeveer op het kamertje.

19. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    ja hier ook zo 19-20gr.vind t ook sneu zo koud met dat hoofdje boven de dekens uit...

20. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    ahh wat lief!! leg jij de kleine zo hoog?? lisanne kruips soms wel een halve meter omhoog hihi. dus ik leg haar nog steeds tegen t voeteind aan

Deel Deze Pagina