schoentjes lisanne heeft van die slappe hap schoentjes van de prenatal mt 15 nog wel een cm te groot maar gewoon voor de sier en deze heeft ze dus al een week of 3. verder hebben we al nike air max gekregen van mijn ouders mt 22 wit met zwart en hebben we ook roze rucanortjes mt 19 gekregen. dus t duurt nog heel lang voor ze deze aan kan hihi. id kaart ik heb de gemeente gebeld en gwendolyn had gelijk. in 2012 komen de kindbijschrijvingen te vervallen en moeten ze een eigen id kaart hebben. overigens is er pas legitimatieplicht vanaf de 14e levensjaar. dus als je niet van plan bent om t land te verlaten heb je helemaal niets nodig.
@ id: klopt ja, mij raadde ze ook af om ze bij te schrijven in het paspoort. Dus tegen de tijd dat ze het nodig hebben, laten we een id kaart maken. @ slapen: haha Daan kruipt juist helemaal omlaag. En dan ligt ie echt heelmaal aan het voeteneinde; hij wurmt zich scheef waardoor ie nog heel vaak met zn hoofdje onder het lakentje is verdwenen. Heel vervelend want ik verschiet er elke keer van en heb geen idee wat ik er aan kan doen. Hij ligt ingebakerd dus hij kan amper bewegen, maar toch lukt het hem dus om naar beneden te gaan, maar dan dus schuin
Nou de nacht is echt super gegaan hoor! Ze heeft geslapen van 23.30 tot 4.45 uur en toen weer van 5.30 tot 9.00 uur. Dus helemaal tevreden! Ik hoorde haar vanochtend om 9 uur goed brabbelen en ben gewoon blijven liggen nog een kwartier totdat ze ging huilen. En het scheelt ook echt voor je eigen bedrust want ik sliep nu vanochtend écht en normaal werd ik iedere ochtend continue wakker omdat ze zoveel geluidjes maken. Hoe ging tie bij jou ano? @gwenolyn; gisteren was het echt wel koud hoor op dr kamer. We hebben ook enkel glas en aluminium kozijnen, dus het toch soms ook wel eens. Ik had dr trouwens ook nog in een slaapzak gelegd met het dekentje erover heen. En vannacht had ze nog steeds zulke koude handjes... @Hiero ; vanmiddag naar de arts bij het CB! Ik ga het op film zetten, net als Johannal.
Wij wonen aan de Belgische grens, nou ja, niet helemaal. Maar wij zijn er zo. Dus we gaan we wel eens naar Antwerpen of Baarle Hertog. Dan moeten we toch wel fenna bij laten schrijven neem ik aan? Anders geloven de vlamen niet dat ze onze dochter is
@ Setti: Ze kruipt erg omlaag. Daarbij lijkt het nu tenminste wat als ze in haar ledikant ligt @ Lindavnr: Ik vraag het me ook af hoe Joënna dat doet. Ook gaat zij van links naar rechts in haar ledikant. Vraag me toch af hoe ze het iedere keer weer voor elkaar krijgt. @ Boomer: Fijn dat de nacht zo goed is gegaan!!!! Is het jouw ook meegevallen? De Aldi luiers bevallen super goed!!! Als ze alleen een plas luier heeft, zijn haar billen kurkdroog. Tot nu toe nog geen doorlek ongelukjes gehad. Gisteren ook een keer een pamper omgedaan, kon haar meteen gaan verschonen. Ook de pasvorm vind ik heel goed bij Joënna. Over de verwarming aanzetten: Het was een vraag geen verwijt. Ik ben nogal nieuwsgierig waarom iemand iets doet, om er zelf van te leren. Hier wel dubbelglas met houten kozijnen (ongeveer 12 jaar oud), maar er kan nog een hoop kou van de ramen afkomen. Voordat ze ingebakerd lag, altijd ijskoude handjes. Verder had ze het lekker warm, maar het puntje van de neus en handjes altijd koud. @ Chantal: Succes bij het CB. @ Hier: Net terug van het CB en ze heeft haar eerste prikjes gehad. Ik zat bijna mee te huilen. Vreselijk........... Verder een doorverwijzing gekregen om van haar heupen een foto te maken. Met het spreiden ging de ene kant verder als de andere kant. Dus het zekere voor het onzekere (ivm heupdysplasie daar ik een jaar in een spreidbroekje heb gelegen. Ik had het aan beiden heupen). Verder kunnen we gaan beginnen met een provocatie test. Hier begin ik volgende week wel mee. Eerst haar van de prikjes laten herstellen.
Omhoog kruipen: dat doet Esmay ook ondanks het slaapzakje ze ligt s'ochtends altijd helemaal boven in haar bedje :O
Even snel; weten jullie hoe lang het eerste artsbezoek bij het CB duurt? Dus geen prikjes maar het eerste consult na 4 weken? Dit ivm eventueel winkelen met moeder
He bah, de eerste prikjes!! ik moet vanmiddag met Kai! Vind het zooo zielig! Hij is net herstellende van de operatie komt het volgende alweer aanwaaien Maken jullie foto's hiervan?? gwen, wat een zoeken is het toch he om het je meisje aangenamer te maken! ik snap echt nog steeds niet waarom ze geen zantac voorschrijven bij dr! Wel balen ook dat je die provocatietest moet doen! Gelukkig schrijft mijn ha gewoon een machtiging omdat ze het zielig vind hem weer te pesten met zo'n test! Ik probeer het wel als hij vast voedsel krijgt om te kijken of hij echt niet tegen koemelk kan! Ik hoop dat je meisje weinig last heeft van de prikjes! lindavnr, waar kan ik je foto vinden?? mamzie, balen dat Owen weer een huildag had! Zo te lezen heb je alles al geprobeerd. Ik hoop dat het snel over gaat, er is niets vervelender dan een huilende baby! En jij hebt er ook nog meer kinderen bij lopen! dagprogramma, ik ben zo benieuwd naar hoe de dag van jullie kindjes er ongeveer uit ziet.........ik heb het gevoel dat Kai alleen maar slaapt
Nou boomer als je pech hebt loopt het gigantisch uit Ik was toen bij het eerste bezoek, zat helemaal niemand in de wachtkamer en ze zeiden: Ja het is niet druk vandaag! Toch werd ik pas 3 kwartier later binnen geroepen :O de afspraak zelf duurde geloof ik half uur - 3 kwartier ofzo? Weet eigenlijk niet meer precies.......
Ik voel me trouwens een klein beetje trots Werd gemaild door een modellenbureau waar ik ingeschreven sta of ik inmiddels al bevallen ben en wat het geworden is... Ik dus netjes terug gemaild, verteld dat het een meisje is en ze Esmay heet en wanneer ze is geboren, ook een fotootje erbij gedaan zonder eigenlijk verdere bedoelingen.... Werd ik terug gemaild of ik interesse heb om haar in te schrijven Nu twijfelde ik daar heel erg over, ze kan namelijk nog niet zelf zeggen of ze het leuk vind of niet (al vind ze thuis op de foto gaan wel erg leuk) maar uiteindelijk toch maar gedaan! Je kan tenslotte altijd nee zeggen voor een opdracht en het is heel simpel als zij het niet leuk vind dan stoppen we er meteen mee het moeten natuurlijk geen amerikaanse taffarelen worden waarbij kindjes worden gedwongen door hun ouders! Bovendien weet je natuurlijk nooit zeker of ze een opdracht krijgen ja of nee!
Bedankt kleintje, mmm.. dat belooft niet veel goeds dan. Dan spreek ik maar niks af voor het winkelen, anders stel ik haar teleur. Ik hoop nog wel dat het kan, ik heb 50 euro aan kadobonnnen van villa happ, heb zin om te kopen
boomer bij mij duurde het ongeveer een kwartiertje, stlede niet veel voor, maar t liep van te voren wel ruim ee half uur uit!!fijn dat de nacht zo goed is gegaan!!!!en zie je wel dat je wel wakkeer van d'r word!hier is het ook goed gegaan gelukkig!!suc6 bij t cb nacht is goed gegaan, 22.30 laatste fles en vanmorgen om 6.30 weer dus das wel netjes,daarna lekker ook nog teruggegaan tot 10.30 heeerlijk hahaha had wel mazzel dat ze gisteravond net als de 1e nacht op d'r eigen kamertje al binnen 5 minuten sliep, hop dat dat geen toeval was maar zo blijft hahahah scheeld een hoop lopen,..
kleintje; das toch hartstikke leuk. Zolang ze nog een babytje is , is het alleen maar leuk en leuk voo later als zij groot is. Gewoon doen joh.
Ja dat is van de ene kant ook zo! Je weet trouwens natuurlijk ook nooit of ze opdrachten krijgen ja of nee.... Maar van de andere kant ben ik misschien ook wel een beetje bang voor reacties van andere als "oh die verplicht dat kind gewoon om dat te doen" of "oh die moet weer persé in de schijnwerpers staan" of zulk soort dingen snap je? Oké ze kan het nu nog niet aangeven of ze het leuk vind of niet maar het lijkt me dat als ze zulke dingen niet leuk vind ze het op een huilen gaat zetten en dat wij dan gauw genoeg weten dat het niks wordt toch? En ach misschien moet ik ook maar niet aan andere mensen denken wat die ervan vinden! Vind het wel een eer dat ze het vroegen
Volgens mij mag ik de link niet plaatsen hier in het topic, maar als je naar de homepage gaat, kun je daar klikken op de baby van de maand verkiezing. maar ik pb je anders wel even! Dankje @ kleintje: D&J krijgen ook pas 20 mei hun 1e prikjes.. @ Germini: dagprogramma..hier slapen ze ook nog veel. Om 6 uur 's ochtends ongeveer (ligt eraan wanneer ze wakker worden) krijgen ze op bed de fles. Dan even boeren en terug naar bed. Dan krijgen ze weer om half 11 de fles. Meestal worden ze een half uur tot uur te vroeg wakker. Als ze niet meer willen slapen maar blijven huilen haal ik ze uit bed en leg ik ze beneden in de box of wipstoel. Hier zijn ze dan vaak wel weer rustig tot ze de fles mogen. Dan geef ik of tegelijk, of om en om de fles. Meestal daarna nog even in de box of wipstoel zodat ze ongeveer in totaal een uur en kwartier beneden zijn.. dan worden ze meestal ook wel weer moe en gaan ze naar bed toe. Tussendoor is het nogal verschillend wat ik dan doe. Ik doe een van de 2 dan of tussen de middag voor de voeding van half 3 in bad, of ik ga met de wandelen of ze slapen gewoon door tot half 3 zodat ik andere dingen in huis kan doen. Dan dus weer de fles om half 3 en weer hetzelfde; even beneden en dan weer naar bed. Om half 7 volgende fles en dan blijven ze beneden tot de laatste fles van 11 uur. Dus inderdaad veel slapen nog, maarja, dat hebben ze blijkbaar nodig, anders zouden ze wel huilen dat ze niet kunnen slapen. En je kunt er verder ook nog maar weinig mee natuurlijk; echt spelen gaat nog niet en je kan niet continu met de kleintjes op je arm bezig blijven.
@ kleintje: gewoon doen joh, super leuk!! En idd, als je zelf de opdracht niks vindt, kun je altijd nog nee zeggen. Jij weet echt wel wat je kleintje wel en niet leuk vindt!
lindavnr, pb me maar even!! Dat is ook zo dat ze natuurlijk nog niet zoveel kunnen en veel slapen. Ik moet alleen van het CB rust en regelmaat toepassen (dus slapen-wakker worden - voeden - even in box - en als hij moe wordt weer in bed) en heb nu het gevoel dat hij continue boven in bed ligt Zo te lezen heb jij een vast ritme qua voeden. Dat zou ik ook zo graag willen maar ik moet dus elke keer als hij uit bed komt voeden want.........uit bed betekend eten!......Ze zeiden dat hij dan vanzelf een ritme krijgt dat hij na 3 a 3,5 uur zelf komt voor eten maar dit is dus niet zo bij hem. De ene keer komt hij al na 1,5 uur weer en de andere keer moet ik hem na 4uur slapen wakker maken. Elke dag geef ik hem dus andere tijden eten! Baal ik wel van want ik kan niet goed iets afspreken en ik moet hem elke keer eten geven als hij uit bed komt. Pfffffffffff........lastig!! vanmiddag nog maar eens op CB vragen! Het mag van mij wel wat flexibeler!