Maart mama's 2010

Discussie in 'De mama's' gestart door Lisil, 24 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Boomer en Ano: Fijn dat het goed is gegaan nu de dames in hun eigen bedje hebben geslapen.

Mazie: Balen van de huildag van Owen, hopelijk gaat het nu beter.

Gwenolyn: Pff wat een gedoe allemaal. Hopelijk blijkt er iets uit die test. Maar ik blijf het stom vinden dat jou niks voorgeschreven wordt.

Kl;eintje: Leuk toch, Esmay als model! Als ze het niet leuk vind, dan heb je dat heus snel genoeg door hoor.

Schoentjes: Hier hebben ze timberlands maatje 15 Roze voor FLorine en Bruine voor Pepijn.
    En ze hebben nog gympjes maat 15.
    vond ik zomaar schattig:)

2. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Germini: Hier zijn ze ook niet zoveel wakker en liggen het grootste deel van de dag op bed. Eerst waren ze trouwens meer wakker dan nu..?
    Wel voeden wij ook op schema net als Lindavnr. Zoals jij het moet doen lijkt me vreselijk lastig. Wij hebben zo vaak doktersafspreken enz en daar moet je toch op een bepaalde tijd zijn en dan wil je toch dat ze gegeten hebben...

3. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ germini: Neem aan dat je dan BV geeft? en voed op vraag?
    Want met flesvoeding mag je toch niet zomaar na 1.5 uur weer geven..?

4. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Germini: Bedankt voor het stemmen meis! :D

@ De rest: Jullie ook al gestemd?? :D:D:D:D hihi
    dat onderste meisje wat mee doet heeft allemaal pb's gestuurd naar mensen (o.a. ook naar mij, terwijl ik haar niet eens ken) om op haar te stemmen.. dus heb wel stevige concurrentie. Dus kheb jullie nodig meiden! :D

5. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    @Germini; hier eet ze ook niet echt op vaste tijden hoor! Ik geef haar nu gewoon voeding wanneer ze wil. Misschien is het anders met FV? Meestal eet en slaapt ze als volgt:
    - nachtvoeding tussen 4.00 en 6.00 uur
    - slapen
    - voeding rond 9.00 uur
    - in de box, meestal rustig liggen rondkijken, soms slapen in box
    - voeding rond 12 a 13 uur.
    - naar bedje
    - voeding afhankelijk van wanneer ze wakker wordt, meestal 15 a 16 uur.
    - in de box of in wipstoeltje, weer even slapen.
    - voeding rond 19 uur.
    - kroelen met papa, op de bank met mama slapen in de armen. meestal wakker en jengelig, dus vaak een extra borst rond 21 uur.
    - laatste voeding rond 23 uur.
    - Naar bed

Moet ik zeggen dat ze 's middags in de maxicosy vaak slaapt, want tussen 13 uur en 16 uur ga ik vaak naar de winkels, boodschappen doen of op visite. En dan valt ze in de auto in slaap en wordt thuis pas weer wakker.

6. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Linda ik heb al gestemd gisteren hoor.

En ik zag inderdaad dat die onderste ook al veel stemmen heeft, terwijl die foto echt niet zo tof is.

Sneu als je zo stemmen gaat werven bij 'onbekenden'

7. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Mijn stem heb je al gehad Linda hihi.. :p
    Jammer dat je maar 1keer kan stemmen!

Hier ook nog niet echt een vast schema; de ene keer komt ze voor de fles om de 3uur, en heel soms om de 4 uur. Maar bijna altijd 3 uur of 3,5 uur.
    Slapen heeft ze ook nog niet een vast schema; ben ik volop mee bezig. Maar is erg moeilijk. Hopelijk slaapt ze weer goed als we de bakerzak morgen binnen krijgen ;).

Gisteravond vanaf half 10 tot half 1 bijna alleen maar huilen, mn vriend kon er niet tegen en heeft ze bijna de heletijd op de arm gehad. Oke het is moeilijk als je meisje zo huilt maar zo krijgt ze helemaal geen kans om een ritme te krijgen. Rond hald 1 de fles gegeven en toen heb ik er rond 2 uur in haar eigen bed in slaap gekregen. 3 uur werd ze weer wakker, speen erin gedaan en werd ze om 4uur wakker voor de fles. Daarna was het weer een ramp, tot 5uur bezig geweest maar het luktte niet om in dr eigen bed te laten slapen. Ik zelf ook met dikke tranen, was zo moe :(. Dus heel fout maar heb dr toen ook maar bij mij laten slapen. 7 uur weer de fles en toen weer in bed geprobeerd en ja hoor mevrouw slaapt ineens tot 10uur door. Zo vreemd!
    En nu ligt ze vanaf 11 uur in bed maar pff je wilt niet weten hoe vaak ik er al naar toe ben geweest. Nu slaapt ze een kwartiertje, maar ze zal wel weer komen!
    Vind het soms zo moeilijk! Ook heeft ze weer last van dr buikje, gister niet meer gepoept en vandaag ook niet niet. Wel heel stink scheetjes!
    Maar ja hier dus (nog) geen vast ritme...

8. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Mmm als ik mijn schema zo teruglees, mag ik ook wel wat meer rust en regelmaat gaan toepassen. Maar aan de andere kant, als het zo goed gaat...waarom niet.

9. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    pffff Eliesah, heftig hoor. Ga nu effe lekker een dutje doen dan! Sterkte vandaag

10. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Ze is alweer wakker.. Kan ze zo weer de fles krijgen!
    Had net ook flink wat gespuugd dus zal wel honger hebben, haha moest wel lachen kreeg zo een flats over me heen.
    Net lag ze ook helemaal dwars boven in dr bedje, weet niet hoe ze het voor elkaar krijgt hahaha..

Nou ben weer weg, kom later weer terug ;).

11. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Aah eliesah wat balen dat ze zo huilerig is.. lastig!
    Hoeveel krijgt ze nu elke fles?

12. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Ik had ook al voor je gestemd Linda. :)

Gisteren was Melanie al weer 2 maanden oud. Gaat snel zeg.

Voor de rest gaat alles prima met haar. Ze slaapt elke keer door tot zo tussen 5.30 en 6.30 uur. Laatste fles elke keer zo rond 21.30 a 22 uur. 's weekends zo rond half 11 a 11 uur, maar dan slaapt ze nog door tot 6.30 uur.

13. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Stemmers: Dankje dankje! :D:D

Ik ga eens kijken of ik tijd kan maken om met de mannen een rondje te wandelen!

Tot zo weer!

14. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    Ik heb gestemd hoor linda!

dagprogramma,
    ik gaf in het begin bv maar sinds een paar weekjes geef ik volledige fv ivm koemelkallergie. Kai krijgt meestal 7 voedingen en soms 6 voedingen van 120cc en 4 schepjes. Volgens mij is dat niet teveel. Alleen is het dus heel onregelmatig! Ik vind het maar niets! Ik moet zo naar het CB en nu moet ik hem dus uit bed halen en tja.......uit bed betekend eten.......dus moet ik hem maar eerder wakker maken zodat ik de fles nog kan geven. Er zit dan wel 3 uurtjes tussen maar het is toch jammer, want hij slaapt zo lekker en het liefst zette ik hem in de maxicosi en gaan maar ja als hij wakker wordt wil hij eten en gilt hij ws alles bij elkaar.
    Vind het echt superlastig!!

boomer,
    als je meisje het goed doet zou ik het lekker zo laten hoor!!

eliesah,
    dat klinkt als een zeer beroerde nacht!! hoop dat het vanacht beter gaat!!

15. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    dagprogramma: Jan wordt ongeveer om half 7 wakker dan krijgt hij eten en daarna gaat hij nog 3 uurtjes slapen. Hij wordt dan rond 9 uur wakker dan kleed ik hem aan en lachen we even en dan krijgt hij eten..... Daarna wandelen met de hond en Jan en dan rond 12 uur weer eten. Dan in de box spelen of een dutje doen dat verschild nog wel eens of hij moe is of niet. meestal doen we beiden... rond half 4 weer eten en dan ff spelen met mamma..... half 7 weer eten ff slapen en ff spelen en wandelen en dan om half 9 in badje lekker masseren en rond 9 uur laatste voeding en naar bed.... Tussendoor wandel ik nog even met de hond als Jan slaapt!

Heb ook niet echt regelmaat maar Jan vind het niet zo erg denk ik!

consultatiebureau: duurt bij mij elke keer heel lang!

16. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

@ Eliesah, die tip had ik dus ook geprobeerd!! En indd, Stan viel in slaap, maar niet voor langer dan een kwartier!!!

@ Gwenolyn, wauw wat een reactie... Je bent een schat!
    Ik heb de site bekeken... Maar hoe weet ik nou of ik mini zou moeten doen, of de kleinste?
    En die JBPM wil ik ook inderdaad gaan proberen hoor, maar weten jullie ook hoe het zit met hoeveel je mag toe voegen aan de fles?
    En moet je dan ook van speen veranderen? Want de voeding word dan toch dikker?
    En die voeding voor hongerige baby's is dat wel hypoallergeen?

@ Vriendlief!! Heej wat een super foto van jou en Jan!! En ik zat er indd ook al aan te denken om hem in een slaapzak te doen? De hema
    heeft wel kleinere maten meen ik?
    Want maat 70 (waar ik de meesten van zie als begin maat) is toch veelste groot!!! Volgens mij begint hema al bij 62??
    En indd. Stan is het nodig om te huilen voor hij in slaap valt, maar dat hoort toch niet een uur te duren??

@ Boomer, haha, ik ga inderdaad het advies van CB in de wind slaan.. Maar hoop eerst op antwoord op mijn vragen van hierboven, over hoeveel schepjes in de fles
    Stan krijgt 135cc (120 water en 4 schepjes hypoallergene voeding)

@ Gwenolyn, woow wat een super lieve foto, maar wat zit dat ding hoog.. (Echt tot aan haar kinnetje of niet?

@ Ano, oww wat leuk zeg, dat ze die rokjes maakt voor jullie meiske!! Kan me voorstellen dat dat echt heel mooi moet zijn, ben nu al benieuwd naar foto!! :D

@ Gwenolyn, heeft Joenna de prikjes al gehad? Hoe is het gegaan?

@ Chantal, meid, ik voel met je mee, ik kan er nu al tegen opzien dat Stan ook zijn prikjes moet, en das pas 27 mei!!
    Hoe is het gegaan?

@ Gwenolyn, knuffel voor jou en Joenna, ennu wat is een provocatietest?

@ Boomer, bij mij duurde het niet zo heel lang.. Denk dat ik al met al 3 kwartier ben binnengeweest.. (wachten, uitkleden, wegen, meten, wachten, dan naar arts, die onderzoekt de kleine, dan weer aankleden en dan weg, zo ging het hier :))

@ Kleintje, ik kan me voorstellen dat je die gedachten hebt, maar indd, zoals je zelf ook al zegt!! Daar moet je gewoon boven staan!! Het is toch harstikke leuk (en idd een eer ;) dat ze Esmay zo'n mooi meisje vinden-het getuigd van smaak :)- En ik zou het gewoon DOEN! Harstikke gaaf toch!

@ hier, dit geloven jullie niet.. Stan heeft vanacht voor het EERST 6 uur tussen zijn voeding gelaten!! Wowww!! Kon ook haast nie anders na zo'n wakkere en huildag!!
    Maar oei, dit heeft mam ook goed gedaan :):)
    Gisteravond ben ik trouwens voor het eerst met mijn vriend weer es naar zijn ouders geweest! Mijn moeder wilde wel oppassen, en zei dat ik er uit moest..
    Nou het was echt harstikke fijn!! En weten jullie, er hangt daar gewoon een foto van Stan aan de muur!! Ik vind dat zooo lief van hun!!
    Ik bedoel de "echte" opa en oma zijn ze niet, maar ze zijn daar helemaal nie mee bezig!! Vind zoo lief!
    Maar ik moet eerlijk bekennen, mijn moeder heeft Stan de fles gegeven, omdat hij niet na 4 uur kwam, maar na 3 uur, dus wij waren daarvoor te laat thuis, maar de terugweg duurde me veelste lang.. Voelde me weer zooo naar!! Pfff..
    Stan ligt nu te huilen in de box, dus ik neem mijn kleine ventje maar even op de arm!!

Ps. Poeh, ik had veel bij te lezen!! Hihi, geen wonder dat Stan nu AANDACHT OPEIST :D:D Hihi!!

Liefss

17. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    @ Boomer, ik zou Fenna dan wel laten bijschrijven.. Wij gaan het ook binnenkort laten doen omdat wij ook wel eens naar A-werpen gaan... Shoppen!! Mocht je nog gaan shoppen, veel plezier!

@ Slapen in ledikantje.. Milan krijgt het ook steeds voor elkaar. Vanochtend trof ik meneer ook weer 90 graden gedraaid aan in zijn bedje. Zelfs met Puckababy! Ongelooflijk :D

@ Aldi Luiers, ik heb ze ook gehad en bevallen mij ook super.. Ik ga van de week weer ff een pak halen.. Heb diverse luiers geprobeerd en vind de Aldi en Lidl luiers het fijnste.. Wel vind ik bij de Pampers luiers de plakstrip en de rekbaarheid daarvan fijner.

@ Gwenolyn, Joenna ook al haar eerste prikjes gehad.. Zielig he.. Ik had het zo met hem te doen.. Maar heb zelf niet gehuild, goed he! ;)
    Wat is btw een provocatietest?? Is dat voor voedingsallergie?

@ Kleintje, het is idd wel later dan Milan.. Weet eerlijk gezegd niet of het té laat is. Wat leuk dat Esmay is ingeschreven! Ik zei het van de week ook nog tegen Tony dat we Milan wel in konden schrijven bij een modellenbureau maar hij vond dat niks helaas! Lijkt me super leuk om je kindje ergens in terug te zien..

@ Boomer, volgens mij duurde mijn eerste artsbezoek ongeveer een half uurtje..

@ Germini, weet niet of je dit nog leest maar veel succes vanmiddag bij de eerste prikjes... Kijk maar lekker de andere kant op ;)

@ Linda, heb ook op je gestemd hoor! Hopelijk win jij deze maand.. Misschien ga ik me wel inschrijven voor de baby van de maand voor de maand juni..

@ Dagprogramma. Hier ook niet echt een vast programma.. Wil het wel graag..

@ Schoentje, Milan heeft al een hele collectie ;)
    - Bruine Timberlands (leuk he Marye), maat 15 of 16
    - Blauwe Allstars, maat 17
    - Ecru Allstars, maat 15/16?
    - Rubber regenlaarsjes.. grote maat, voor pas als hij kan lopen..

@ Eliesah, ik weet hoe je je voelt ;) Zie @ hier!

@ Hier,

Wat een drama nacht vannacht..
    Normaal gesproken wanneer ik Milan na zijn laatste fles op bed leg hoor ik hem niet meer... Ligt hij binnen 5 minuten te slapen. Maar vannacht...
    Om half 12 kreeg hij zijn laatste fles.Na 3 minuten gillen!! Niet normaal.. Meneertje maar op mijn armen genomen en in slaap gewiegd (ik weet het, fout) daarna zachtjes terug in bed gelegd.. Kwart voor 2, hetzelfde verhaal..
    Vier uur, hetzelfde verhaal. Toen maar eruit en heb hem 90cc gegeven.. Daar werd hij gelukkig wel weer wat rustiger van.
    Zeven uur, weer brullen... Toen maar weer eruit en de normale 150cc gegeven.. Toen werd hij weer wakker om 10 uur.. Pff.. Was me een nachtje wel zeg..

Vanochtend ook naar het cb geweest voor de eerste prikjes.. Had zo'n medelijden met hem.. Hij moest zo hard huilen.. Echt zielig!
    Heb meteen bij de Apotheek even zetpillen gehaald mocht hij koorts gaan krijgen..

18. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    @ Kussiexxx, wil je een Puckababy gaan kopen? Ik heb er nog wel eentje liggen in het lichtblauw. Het is een Puckababy piep, voor de eerste 3 maanden. Vanaf 3 maanden heb je een Mini nodig.. Milan is al bijna uit de Piep gegroeid dus ik moet nu bijna over naar de Mini. Heb er al eentje gekocht op Marktplaats maar heb hem nog niet binnen..
    Wanneer je die van mij wilt overkopen geef je maar een gil. ;)

19. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    kussie: Ja ik heb er 2 van 60 cm en 1 van 70 maar die kan je omvouwen zodat hij 60 is! Deze heb ik gehad en is van de c&a misschien wel handig want dan hoef je er binnekort niet nog 1 te kopen!
    Ja een uur huilen is wel erg lang Jan schreeuwt soms en dan sukkelt hij weer in slaap en dan na een kwartier weer 2 schreeuwen en dan sukkelt hij weer weg en dit kan soms wel een uur duren maar nooit dat ie echt constant aan het huilen is!
    Leuk dat ze een foto hebben hangen........!voelt het toch een beetje hun kleinkind!

Chantal: wat een vervelende nacht voor je probeer vandaag maar wat te rusten stel je voor dat er nog zo'n nacht op komst is! Jan had trouwens helemaal geen last van de prikjes geen koorts of hangerig ofzo!

20. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    he verdorie..daar gaat m'n 'wandelen met de kids-plan'.
    Half 2 de kinderen uit bed gehaald; stoma van daan gelekt..hij zat alweer helemaal onder.
    Dus hem in bad gedaan. daarna Jesse gelijk ook maar even gewassen en nouja, dan is het plotseling alweer ruim een uur later en tijd voor de voeding.
    Misschien dadelijk nog wandelen, maar pff, heb d'r bijna de puf niet meer voor.

Sorry dat ik verder even niet reageer, maar moet dus flesjes gaan maken!

Deel Deze Pagina