Maart mama's 2010

Discussie in 'De mama's' gestart door Lisil, 24 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Hahaha, super leuke foto Linda! Daar heb je echt je handen vol aan ;)

2. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    leuke foto linda!!en knap hoor ik zat me net voor te stellen hoe ik er uberhaupt 2 tegelijk zou kunnen optillen haha!!

3. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    whahah jaa een voor een optillen en op schoot leggen.
    Ik was al bang dat de een half om zou rollen als ik de ander zou pakken maar gelukkig ging dat goed.
    Tegelijk echt optillen doe ik ook niet hoor, da vind ik dan weer net te eng..

Had ze vanmorgen op bed ook al tegelijk gevoed. Beide op een kussen voor me gelegd en flesjes gegeven. Wel leuk en het gaat wel snel! Zo ben ik in drie kwartier met 2 kindjes klaar! :) (inclusief verschonen, als Daans stoma goed zit tenminste.) :)
    Mgoed, het is natuurlijk makkelijker om ze om en om te doen.. maar tis handig te weten dat het zo kan! :D

4. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Haha wat een leuke foto Linda :p
    knap gedaan zeg!

5. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

@ Lynette, ik herken veel van wat je voelt.. Heb het niet zo hevig als jij omschrijft, maar momenteel zit ik er ook even doorheen..
    Zodra Stan de langere tussenpoos heeft gehad qua fles ('s nachts mag er tenslotte langer tussen zitten) komt hij daarna niet meer in slaap..
    En ik ben er nu echt even wanhopig van.. Ik wil ook zo graag weer es even lekker slapen :):)
    Het valt me ook even niet mee op het moment..
    Ik zit nu beneden, en ik blijf hem horen huilen...
    En gek genoeg, als ik hem op de arm neem is hij stil, dus hij heeft nix ergs ofzo.. Maar zo kan ik toch niet de halve nacht nog met hem blijven zitten...
    Maar ik ga maar weer naar boven.. Dit breekt mijn hart ook :(
    Ik weet het even niet meer.. Ging hij maar gewoon slapen!!

De rest lees ik morgen bij, ben nie verder gekomen als halverwege pagina 11, kan het niet aanhoren hoe de kleine huilt...:(

Liefss

Liefsss

6. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ano: Leuk hoor dat schoentje en die geboorduurde tegel.

Lindavnr: Dat doe je handig! Ik kan het ook wel, maar ik vind het eigenlijk helemaal niet handig... Ik blijf ze toch maar om en om doen, vind ik een stuk makkelijker.

Lynette: Balen dat je je niet goed voelt. Hopelijk kan de ha iets voor je betekenen. En zul je je snel beter gaan voelen.

Kussie: Wat vervelend dat Srtan niet lekker slaapt. Kan me voorstellen dat je er dan even doorheen zit. Hopelijk wordt het snel beter! Ook een Knuffel voor jou!

Hier: Vannacht hebben ze voor het eerst 7 uur aan 1 stuk geslapen. Ben dus blij dta ik die nieuwe voeding ben gaan proberen!
    Zometeen moeten we naar het CB voor de eerste prikjes, moet zeggen dat ik er vreselijk tegenop zie. Ben zo bang voor naalden en al helemaal als ze die in mijn kindjes gaan steken. MAargoed, het is nu eenmaal nodig dus ik zal me voor hun wel heel groot houden :D

7. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hier een zieke Owen..?
    Weet het niet. Het begon vanmorgen. OPeens vreselijk schreeuwen! Echt niet normaal. Ging door merg en been.
    Ik oppakken maar duurde een tijd eer ie stil was.
    Toen viel ie in slaap. Ik neerleggen en na 10 minuten weer dat afgrijselijke gegil.
    Dus hele tijd maar met hem rond gelopen en op mijn buik laten liggen. Ook hier begon ie opeens te schreeuwen en helemaal te verstijven

Heb cynababy gegeven en nu is het even stil.
    Hij ligt beneden in de kinderwagen. Oudste moet dus even best stil zijn en dat valt niet mee.

Maar gelukkig is Owen toch beetje rustiger. Anders dan was ik naar de dokter gegaan! pffff
    :( :( :( :(

8. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    HIER lisanne heeft gister over heel de dag maar ongeveer 3 uurtjes geslapen en om 23.00 hebben we er met veel moeite maar 100 cc in gekregen. en tot mijn verbazing schrok ik om 06.45 wakker en heb ik haar maar wakker gemaakt omdat er bijna 8 uur tussen zat. ze drinkt de laatste dagen steeds minder. ik ga t ff een paar dagen helemaal bijhouden hoeveel ze binnen krijgt en dan maandag bij t cb even overleggen want volgens mij krijgt ze nu te weinig binnen.

9. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0

haha jij kan goed multitasken zeg. je ziet er goed uit.

10. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    wat goed van ze zeg. en sterkte voor strakjes. ben benieuwd hoe ze t verder vandaag doen lisanne mag maandag voor t prikje

11. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    marye suc6 vandaag bij de prikjes!!

mamzie he wat vervelend.neomi heeft gister ook 3 van die krijsmomenten gehad, ze durde gelukkig maar een minuut of 10 maar t ging idd door merg en been!
    nog wat van die man in hengelo gehoord?

nou gister om 00.30 laatste fles en nu weer om 9.00 dus das erg lekker.
    me schonmoeder komt r zo halen want ik moet om 11.15 naar de gyn voor controle.wel raar weer op die afdelinfg te komen, ik kwam daar altijd ivm met mijn behandeling om zwanger te worden en nu kom ik er ineens terwijl ik een kind heb...

12. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    Hier een foto van lisanne van gister ze kan zelf t flesje vast houden en jaja we waren optijd met de foto

Bekijk bijlage 65583

13. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    neem je neomi niet mee dan? bij de controle bij de vk vroegen ze of ik lisanne mee wilde nemen

14. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    @Kleintje; is dat geen reflux dan? Ik las op internet dat het dan met een golf eruit komt. Anders even het cb bellen?

@chantal; bedankt voor de tip, ik heb de site onder mijn favorieten opgeslagen.

@Kussie; lieve mama-foto hoor. Hier ligt Fenna enkel met een lakentje en dekentje in de reiswieg. Geen extra dekentje, wel trouwens de eerste week vanwege de temperatuur.

@Ano; klinkt als een heerlijk schema ;)

15. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    @Lynette; O meisje, ik kan me best voorstellen hoe je je voelt hoor. In mijn kraamweek voelde ik me soms ook zo doodongelukkig. En het idee dat je je juist zo gelukkig zou moeten voelen nu, maakt je nóg ongelukkiger... Slaapgebrek en hormonen, dat zijn ook geen goede combinatie. Bespreek het anders vandaag ook bij het cb-bezoek. Bij mij zei die medewerker dat ze daarvoor ook zijn en je daarmee ook kunnen helpen. Sterkte vandaag!

@Kussie; ook voor jou geldt het bovenstaande. Slaapgebrek is echt vréselijk!! Heeft Stan geen baat bij een tut dan? Of heeft hij die zuigbehoefte niet? Knuffel!

@Setti; wauw, flesje zelf vastgehouden! Ziet er schattig uit! Fenna houdt soms nu ook al haar tut vast, zal wel per ongeluk zijn :)

@Marije, succes bij het cb! Het komt vast goed! Hoe vond je het hielprikje dan?

Hiero; ben weer met het afkolven en de fles begonnen! Mijn borsten doen zó pijn weer! Ik heb er nu ook steken bij gekregen en ik denk dat het ook komt omdat ik gisteren gezien heb dat Fenna spruw heeft. Schijnbaar doen de borsten dan ook extra pijn.
    Net de huisarts gebeld, hoef niet eens langs te komen, krijg gewoon een middeltje voorgeschreven. Ben benieuwd.

Ik ben trouwens echt bijna klaar met de bv. Zat gisteren avond weer een potje te grienen op de bank omdat het zo'n pijn doet. Ik baal er zo enorm van!

16. Soda Pop

@ Ano, dus je liet Neomi zelfs meenemen door je zus, wauw. Hihi.. Ik zie mezelf nog niet Stan "meegeven" aan mijn broer, hihi!
    Maar dat komt natuurlijk ook vanzelf!
    Wel lekker dan heh als je even je handen vrij hebt...
    En je hebt gelijk, ik lees hier dat het aardig bekend voor komt, hihi!! :DHeerlijk is dat toch, dit forum!!

@ Kleintje, hoe is het gegaan bij de huisarts?
    En ik snap precies hoe je je voelt dat Esmay blijft huilen en je gewoon niet meer weet wat je moet doen...
    Bij mij is 's nachts Stan wel rustig op mijn buik, maar leg ik hem dan weer terug in zijn bedje, dan hoppa, gaat gelijk het alarm weer aan...
    En daar was ik vanacht zo moedeloos van!! Dan mis je echt even een partner die het even over kan nemen...
    Zucht..

@ Lynette, meid, ik hoop echt dat de huisarts iets voor je kan doen, of je gerust kan stellen, dat het misschien gewoon je hormonen zijn die nu met je aan de wandel gaan... Ik denk dat het wel heel logisch is dat je er af en toe helemaal doorheen zit, maar als je je constant zo voelt, is wel heel naar!! Dikke knuffel voor jou meis!

@ Ano, wauw, das echt een superrr gaaf cadeau!! Vind het harstikke mooi!! :)
    Hier heb ik een foto collage gekregen van Stan, ook zooo super, mooiste cadeau wat ik gehad heb :)

@ Kleintje, balen zeg, dat je vriend weer niet thuis komt!! Wat zal hij er ook van balen zeg!! Zo jammer, dat bazen daar nou niet een kleine beetje meer rekening mee houden... Zucht!!

@ Lindavnr, wat een superrr foto!! Maar joh, heb jij gewoon al weer je gewone kleren aan??
    Wauwww!! Je ziet er harstikke goed uit hoor!!

@ Boomer, ja dat heeft hij ook... En heb ook wel een speentje voor hem, maar die zijn we nu al 2x vergeten mee te nemen van mijn huis :):)
    En de eerste nacht ging het prima zonder, maar vanacht heeft hij zowat mijn pinkie op geslobberd :)
    En dan valt hij ook heerlijk in slaap, maar ow als ik hem terug leg in zijn bedje... Dan ist gelijk weer gebeurd :(
    Maar die stomme fopper valt steeds weer uit zijn mondje, en dan is het ook weer huilen geblazen, dus ik vind dat ding eigenlijk
    waardeloos! Dus misschien moet ik ook maar even op zoek naar een speen met zo'n grote ring als wat Ano (?) heeft...

@ Boomer, nou meid, ik heb allemachtig veel respect voor je dat je het zolang al probeert met de borstvoeding!!
    Ik kon het na 2 dagen al nie meer harden..
    Wat een pijn heb ik gehad zeg!! En het kolven deed minstens zo pijn als Stan gewoon aanleggen :(
    En jij hebt ook zoveel pijn, en zet gewoon door!! Knap hoor!!
    Maar weet je, borstvoeding geven, moet toch niet zo'n pijn doen.. Zo verlies je er toch alle plezier in meid?
    En dat is ook nie de bedoeling hoor!! Als het echt niet meer wil, houd het gewoon op hoor!! Echt!! Denk ook aan jezelf!! Dikke knuffel voor jou!!

@ Hier, Stan heeft van de 3 uur tussen de voeding 2 1/2 uur liggen huilen vanacht.. Ik was helemaal op...
    Maar toen hij daarna de fles kreeg heeft hij zowaar 3 uurtjes geslapen en heeft mama dus ook nog eventjes bij kunnen komen!
    Pfff. En mijn moeder maar zeggen, dat Stan zo prachtig rustig ventje is.. En dat ik nix te klagen heb, dat er baby's zijn die veel meer huilen
    Maar ZIJ slapen er 's nachts doorheen, ZIJ liggen niet (bijna) elke nacht een paar uur wakker...
    En ik weet ook, Stan doet het verder helemaal super!!
    Maar 2 1/2 uur jengelen/huilen terwijl jezelf harstikke moe bent is LANG hoor!!
    Of zie ik dat verkeerd?:):):)
    Liefsss

17. Soda Pop

@ Setti, wauw wat schattig!! Hihi, stoere meid hoor, Lisanne! :D

@ Marye, heel veel succes meid!! Ik kan er nu al tegen opzien, dat Stan strax ook die prikjes moet, wat dat betreft was het
    hielprikje een vrij traumatische ervaring, m'n arme ventje was helemaal van streek!! Dus het is heel herkenbaar dat je er ook zo tegenopziet!!

@ Mamzie, hoe gaat het nu met Owen? Denk je dat het "gewoon" krampjes waren?
    Pff, schrik je dan niet heel erg? Als je kleine Ukkie opeens zo begint te schreeuwen?
    Ik hoop echt dat het ondertussen weer goed gaat met je mannetje!!

18. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Dames, wat zijn jullie eigenlijk kwijt per dag of per keer aan flesvoeding? Hebben jullie dat wel eens uitgerekend?

19. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    #140 Johannal, 15 apr 2010
    Laatst bewerkt: 15 apr 2010
    Loop misschien iets achter met mijn reacties maar was gisteren al begonnen heb alleen niet afgemaakt..

@ Speen: Die speentjes van de Drifax hebben inderdaad maar een heel klein gaatje. Je kan beter een speen hebben met zo'n grote ring aan de voorkant. Ik doe daar een spuugdoekje doorheen werkt prima en is lekker stug zodat hij hoog blijft liggen. Aangezien babytjes nu nog alleen maar door hun neusje ademen en die doek echt niet in eens in alle twee de gaatje schiet heb ik niet het idee dat er iets mis kan gaan... Denk dat Seph het aan de borst soms lastiger heeft. (duwt hij heel zijn gezicht erin)

@ Klappertanden: Dat doet Seph ook maar dan soms tijdens het drinken aan de borst ik dacht altijd dat het een soort van spiertrilling was omdat hij zo hard aan het zuigen was... Maar gisteren heb ik er eens op gelet en hij is dan inderdaad ook moe...

@ Strijken: Daar doe ik dus echt niet aan. Ik sla de h-luiers, lakens ed een keer uit en hang ze dan strak op precies over het midden. Als ze droog zijn zijn ze best stijf en vouw ik ze heel makkelijk en zo goed als kreukloos op. Zou ech niet weten waarom ik zou gaan strijken dit scheelt me heel veel tijd (doe het al jaren zo met de theedoeken, beddengoed en shirts, overhemden hebben we niet en dus strijk ik nooit. Ik was de kraamhulp eens 'kwijt' was ze op zolder aan het strijken!?! zegt ze tja dat doe jij toch ook het ligt zo netjes in de kast :) )

@ Kolven: Hier ook de handkolf van Avent, gaat als een tierelier. En scheelt nogal in de prijs (€60,-) al vond ik dat nog best duur... Ik heb in het ziekenhuis die dubbele kolf van Medela gehad en merkte toen dat het best gemakkelijk ging vandaar dat ik het thuis gewoon met de handkolf doe. Die zie ik mezelf ook nog wel meenemen naar mijn werk in tegenstelling tot dat enorme apparaat! Zwaar alles behalve eerst knijp ik een keer of 30 kort achter elkaar en daarna komt er na een keer knijpen soms wel een minuut lang melk uit spuiten. Bijkomend voordeel vind ik dus dat je zelf kan bepalen wanneer je weer knijpt (en dus de vacuüm weer opnieuw versterkt) zo kolf je optimaler voor je tepels (denk ik).
    Ik kolf nog wel verschillende hoeveelheden?!? Soms 150cc en soms ook maar 50cc?!? Heb overleg gehad met de lactatiedeskundige en nu kolf ik volledig wanneer Seph een flesje(bv) drinkt en anders alleen de druk eraf En dat is dan alleen maar voormelk dus dat gooi ik weg, ook omdat tot 6 weken je melk nog veranderd en het dus geen zin heeft om een enorme voorraad aan te leggen. Mijn hoeveelheid en dat wat Seph nodig heeft is volgens nog niet helemaal lekker in balans..

@ Lieve baby's:
    Hier heeft Seph ook al heel soms een wakker en blij moment. Zo leuk dat hij dan echt contact probeert te maken. Als Steef tegen hem begint te 'kletsen' wordt hij zo enthousiast als een kwispelend hondje. Lachen probeert hij ook al steeds meer is niet niet helemaal gelukt maar wel heel vaak half...

@ Consultatie bureau: Ik moet er morgen heen, heb al wat vragen op geschreven en was eigenlijk vergeten dat hij die prikjes allemaal krijgt.. kan er nog wel bij bij de middagvoeding krijgt hij Infacol (darmpjes), Vitamine K en D en dan ook nog die zooi tegen de spruw... Nou en daarna heeft ie dus mooi geen honger meer...

@ Dag/nacht ritme:
    Tja dat is er wel maar ook helemaal niet... tijden verschillen nog enorm omdat Seph heel verschillend slaapt.. Maar de laatste paar dagen is het ongeveer zo:

Speh is 4 weken en 2 dagen en zit nu sinds 3 dagen op 6 voedingen (ging eigenlijk vanzelf)

Vroege avond: drinken, boeren, schone luier, (nog heel wakker? > drinken 2e borst proberen, boeren) heel zachtjes knuffelen en rustig maken, in bed, zingen, slapen.

Late avond/vroege nacht: drinken, boeren, schone luier, (nog heel wakker? > drinken 2e borst proberen, boeren) heel zachtjes knuffelen en rustig maken, in bed, zingen, slapen.

Late nacht/vroege ochtend:
    drinken, boeren, in bed, slapen.

Ochtend: drinken, boeren, 2e borst proberen, boeren, wassen, olie, schone kleren, knuffelen kletsen, beneden in de wandelwagen evt met speen,

Rond de middag:
    drinken, boeren, 2e borst proberen, boeren, knuffelen kletsen, heel zachtjes knuffelen en rustig maken, in bed, zingen, slapen.

's Middags: drinken, boeren, 2e borst proberen, boeren, knuffelen kletsen, beneden in de wandelwagen evt met speen, evt. wandelen.

Maar ja die tijden da gaan nog alle kanten op dus zo komt het wel eens voor dat er ergens iets tussenuit valt omdat hij heel lang heeft geslapen... op dat hij 's middags zo onrustig is dat ik hem boven in bed leg of dat ik om 12.00 uur al ga wandelen omdat ik ga wegen bij het cb... dus tja... en dat knuffelen gebeurt ook lang niet altijd want soms ligt hij alweer te slapen..

Meestal slaapt hij nu wel de hele avond, heel lang maar ik heb dat dus liever 's nachts!?!?
    In de box ligt hij nog maar heel af en toe, wil ik wel binnenkort mee gaan oefenen maar Seph heeft het een beetje moeilijk als er ineens veel veranderd. Nu hij zijn speentje lekker vind is het wel een stuk beter trouwens... Maar ja ik weet ook nog niets zo goed wanneer de er zit maar zo veel tijd in een dag en hij slaapt gewoon nog best veel. Om hem nou in de box te laten slapen?? Doen jullie ze dan onder een dekentje?

@ spruw: De spruw in zijn mondje is volgens mij echt alweer bijna weg (gaat snel zeg, maar dat was de vorige keer ook dus nu blijven volhouden met de medicijnen) Mijn tepels prikken ook al minder maar dat is nog niet helemaal over voel ik..

@ Slapen: En tja dat slapen he?!?!? Seph slaapt dus 's avonds heel veel (lekker gezellig voor papa :( ) en dan 's nachts dus weer korter. Gisterennacht is hij overigens wel heel lief gaan slapen en vannacht ook weer nadat hij gisteravond 6,5 uur tussen de voedingen hield! (18.00 uur - 0.30 uur. Gelukkig hebben we niet gewacht) Maar ja 's nachts komt hij dan dus wel weer eerder zo rond vier/ vijf uur en dan weer rond acht / negen. Weet nog niet hoe ik zijn lange slaapje moet verleggen naar de nacht? 's avonds toch wakker maken? Of 's avonds juist een flesje geven met gekolfde melk? Vind wel dat hij over het algemeen heel goed gaat slapen in zijn eigen bedje! Hij heeft geen speen nodig en is soms nog wel even wakker (en huilt daarbij soms ook wel eens - alleen overdag eigenlijk) Maar hij gaat eigenlijk altijd goed slapen.

Slechter drinken: sinds gisternacht drinkt Seph wel in eens een stuk slechter. Hij moet bijna iedere minuut overnieuw aanhappen en knoeit enorm. Ook is hij na een paar minuten al klaar (soms echt maar 5 of zo en dan krijg ik er niets meer in). Zo heeft hij gisteren 4 x ongeveer 5 minuten gedronken en 2 x ongeveer een kwartier... ik heb wel snel veel melk volgens mij. Maar dat lijkt me wel weinig?!?! Maar ja ik hoor het morgen wel bij het wegen als hij honger heeft zal hij toch echt wel meer drinken toch?

Deel Deze Pagina