Maart mama's 2010

Discussie in 'De mama's' gestart door Lisil, 24 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Even gauw wat ik nog weet:

Chantal en kussie: fijn dat ze zo goed hebben doorgeslapen :) veel succes bij de nacontroles!

Setti: Wat lief dat je vriend voor je heeft gekookt :) Deed die van mij dat maar eens ;)
    En wat balen dat het niet zo goed gaat met de voeding :( Je zou toch denken dat er een oorzaak voor zou zijn? Misschien even naar de HA? Sterkte!

Gwenolyn: wat vervelend zeg dat het niet goed gaat en ze zo blijft krijsen :( Hopelijk komt er snel een oplossing...
    Sterkte!

Lindavnr: Esmay kijkt ook steeds naar 1 kant als ik haar op haar buikje leg....

Hier: Esmay vanmorgen in bad gedaan daarna lag ze op het aankleedkussen en plastte de badcape onder, dus die moest ik er onderuit halen en daarna draaide Esmay ineens zelf op haar zij nou ja op haar knieeën, hoofdje naar beneden kontje omhoog, het zag er zo schattig uit :D hoe ze het voor elkaar heeft gekregen geen idee :p maar het zag er wel grappig en schattig uit!

Oh ja jullie kunnen nog steeds stemmen op Esmay ;)

2. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Na de bevalling, toen haar psychose begon, vond ik hem wel zorgzaam reageren.

Dank je wel! Begin een beetje aan het einde van mijn latijn te raken.

Naar mijn idee begint de boel ook geïrriteerd te raken. Vanochtend na haar voeding weer terug gelegd in bed. Ze werd verschillende keren gillend en helemaal overstuur wakker. Ook lagen er op haar hydrofiel iets dikker als water plasjes, zonder melk.
    Nu ligt ze voor het eerst weer beneden in de kinderwagen te slapen. Dit doet ze al een week of 3 niet meer, daar er teveel geluid beneden is om rustig te slapen.

Gebruik jij voor Kai nog Pepti?

3. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Hahahaha, hij is niet voor 1 gat te vangen:D:D

4. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    @Kussie; Super zeg, die lieve kadootjes van je vriend, ouders en schoonzus! Echt superlief. En geweldig dat de wijkverpleegkundige zo positief was! Dat had je even nodig, en ze heeft ook gelijk ook! Mooi die groei!

@Funnyme; hopelijk worden de nachten telkens langer! Ooit zal het toch wel gebeuren? :) En klinkt vermoeiend zeg, dat weekend van jou... Ik hoop dat deze nacht weer beter was!

@Setti; bedankt voor de tip. Ik heb al lang gezocht naar een goedkoper alternatief voor baileys, maar tot op heden is het me nog niet gelukt. De echte en dure blijft het lekkerste...

@Eliesah; succes bij het CB< ben benieuwd hoe lang ze nu is!!
    Ze heeft het lachen al snel onder de knie zeg!

@Alies; leuk mutsje zeg! Was dat nou gratis ofzo?

@Kleintje; Dat wandelend slapen heeft Fenna ook. Gisteren een eind gewandeld naar de etos en heel de 'reis' geslapen. Kom ik in de winkel en sta ik stil, begint ze toch te schreeuwen! ik wist niet half hoe ik snel ik weg moest gaan haha.

@Kussie; ga lekker met Stan zwemmen over een tijdje! En als je dan een vriendin of je moeder meeneemt, kan zij op Stan passen in het zwembad als jij aan je 10-kilo-plan gaat werken met baantjes trekken!

@Gwenolyn; hier bijna na iedere voeding hikken hoor!

@Kussie; Hier slaapt Fenna dan bijv. van 12 tot 6.30 uur en dan gaan we er weer in om 7.15 uur bijv. en dan laat ze er meestal maar 2,5 a 3 uur tussen hoor! Blijkbaar corrigeren ze zichzelf wel als ze meer melk nodig hebben?

@Setti; wat vreemd zeg dat Lisanne zo weinig heeft gedronken!! Ben benieuwd wat het CB zegt. Veel plezier bij Coolcat. Daar ben ik lang niet geweest zeg.
    O, ik lees het al. Nee, dat zou ik ook niet prettig vinden als het CB zou meekijken... Maar kan je niet eerder langs om te wegen dan???

@Kussie; aaah wat lekker die nacht Gefeelicitteerd!!!! Succes bij de controle.

EN wat fijn dat ik dit lees!!! Ik herrinner me opeens dat ik zo naar de veloskundige moet ahhahaha. Ik kijk net in mijn agenda, gelukkig pas om 2 uur de afspraak! Had ik hem toch bijna gemist! BEDANKT voor de reminder hahaha!!!

@Chantal; haha, jij ook al op controle! En ook al zo'n goede nacht!

@Lindavnr; volgens mij ligt fenna ook altijd met haar gezichtje naar 1 zijde hoor. maar ik heb er eigenlijk niet zo op gelet. ik zal het eens doen..

@koken; manlief kookt hier niet. maar maakt wel super koude schotels :p En bakt soms enorm uitgebreide eieren voor me

5. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Nou dat duurde ook even, haha het reageren. fenna moet bijna alweer eten nu hhahaha

Ze had gisteren zeker te weten een regeldag! Om de anderhalf a twee uur zat ze weer te janken en het enige wat haar stil hield was aanleggen. En nu doen mijn tepels pijn! matig.

Nou, zo naar de verloskundige. Raar dat ik er nu mét kind heen ga!
    Moet ik weer mijn broek omlaag doen eigenlijk? Voor de hechtingen? Ik hoop het niet, ben dr zo klaar mee nu!

zat net te denken, moet ik een kadootje meenemen voor dr? Een doosje chocolade ofzo als dank? Dit is toch de laatste afspraak?
    Hebben jullie dat gedaan?

6. seanli31

seanli31 Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.213
    0
    0
    Brabant
    @boomer, ik hoefde mn broek ook niet omlaag te doen ;) :D en ik had ook aardig wat hechtingen.. ze vroeg hoe het ging "daar beneden" nou ja, alles goed.. dus voor haar geen reden om het na te kijken .. en ja, iets meenemen? heb ik eigenlijk ook niet echt gedaan maar dit komt omdat we in de praktijk 3 vk's hebben en elke keer had ik een andere bij iedere controle, steeds afwisselend.. ik heb wel de vk in mn kraambezoekboek laten schrijven die Sem ter wereld heeft geholpen :D en dat vond ze erg leuk!

@lindavnr, als ik Sem op zn buik neerleg.. tilt wel zn hoofdje op maar kijkt ie eigenlijk recht vooruit en soms laat ie zn hoofdje wel eens op zn handjes vallen en dan verschilt t van links naar rechts..

7. seanli31

seanli31 Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.213
    0
    0
    Brabant

Hahahahahaha mooie omschrijving ;) :D

8. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Funnyme: vervelend dat Luca maar niet wil slapen, dan krijg je niets voor elkaar. En soms wil je ook je schoot wel even voor jezelf, he. En dan ook nog gerommel in de familie...

Lindavnr: Toon had ook heel erg een voorkeurshouding, maar van de ene op de andere dag is dit over. Geen idee hoe dit komt. Op zijn buik kijkt 'ie eigenlijk recht naar voren, als 'ie zijn hoofd ophoudt.

Boomer: mijn man heeft een paar dagen na de bevalling een doos bonbons naar de vkpraktijk gebracht. Wij hebben hier geen afsluitende nacontrole, tenzij er iets aan de hand is (met je hechtingen of zo). Vind ik eigenlijk wel jammer. Is toch leuk om nog een keer na te praten. Dat mag ook wel, als je echt iets kwijt wilt, maar het is niet zo dat ik er nu echt een afspraak voor wil maken...

Hier: Karel is lekker bij oma en Toon is erg van het slapen vandaag. Heerlijk, kan ik even bijtanken van gisteren: op een gegeven moment zat ik met twee hard huilende jongens op schoot, die allebei ontroostbaar waren... Had bijna de neiging om er heel hard doorheen te gaan zingen of zo, nog meer lawaai maken, haha.

9. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

ZO weer even lekker tijd voor mezelf :), tenminste als Taleah even lekker blijft slapen haha.

Vanochtend naar het cb geweest en helemaal goed door de keuring gekomen. Ze weegt nu maar liefst 4760 gram :$ en haar lengte is nog hetzelfde 56 cm. Maakt niet uit is al lang genoeg haha, ze zit met dr lengte al over het gemiddelde heen dus. Schedelomtrek was 38cm en was ook over het gemiddelde.
    NOg even gevraagd over de voeding en ontlasting, moeten nu gewoon 120cc blijven geven (wat ik zelf heb opgehoogd vd week) en mogen nu in elk flesje 2 theelepels olie doen. Als het deze week nog niet beter word met dr ontlasting moeten we bij de apotheek lactulose ?? ofzoiets gaan halen.

Vannacht om 5uur weer de temp erin gedaan, ze lag weer te gillen van de pijn. Het kwam er snel uit en sliep weer tevreden verder!
    We hadden een super lieve (wat jongere) vrouw bij het cb, helemaal niet zo'n zeur. Hopelijk krijgen we die elke keer ;).

Buikliggen; dat doet Taleah ook al goed. Tilt haar hoofdje op en kijkt de ene keer naar links en de andere keer naar rechts. Leg haar best vaak op haar buik om te oefenen en dat vind ze alleen maar leuk, gelukkig!

Boomer; volgens mij had Taleah gister ook een regeldagje. Veel huilen en niks willen! Is bijna elke maandag zo, misschien in t weekend teveel aandacht gehad :p haha..
    Succes bij de vk! Enne broek laten zakken, pff ook even genoeg van gehad. Ach we kunnen nu iig niet meer preuts zijn ;)! Hahaha..

Kindjes die doorslapen; SUPER!! :D:) Blijf het maar goed voor volhouden voor jullie papa & vooral voor mama!

Setti; zal het indd toch maar in de gaten houden met de flesjes. Veel drinken is niet fijn/goed maar dit ook niet denk ik.

Gwenolyn; ach gerum het meisje! Hopelijk kunnen snel wat voor haar betekenen. Dit hou jij en Joenna ook niet lang vol!
    Hele dikke knuffel voor jullie.

Kleintje; haha die Esmay. Zeker geen foto van kunnen maken :p!

Lisetje; nou over de foto's. Heb er wel 100 moeten maken voor ik er eindelijk 1 had hahaha..

En nu weet ik het even niet meer hahaha.. Sorry :p
    Ga nu maar even wat stoffen hier in huis en de was strijken/vouwen, wilde ik gister allemaal doen maar dus niet van gekomen!

Owja TAleah dronk altijd uit een Avent fles maar wilde proberen of ze de difrax paktte. Die vind ik zelf fijner ook omdat je die aan de onderkant wat losser kan draaien en ook omdat ze gwoon mooier zijn :p. Enne ze paktte m echt heel goed, het leek wel of ze ook veel rustiger en gemakkelijker dronk. MIss was het toeval maar hopelijk blijft dat zo!

Nou kom zo weer lezen hier, fijne middag allemaal! ;)

10. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Eliesah: nou Taleah doet het goed met haar gewicht :) Esmay is overigens de eerste weken ook niet heel erg gegroeid qua lengte.... En grappig Esmay had dezelfde grootte van hoofd toen ze zo oud was als Taleah :p

Ik heb er helaas geen foto van kunnen maken, fototoestel lag beneden en ik vond het eng om haar alleen te laten liggen op het aankleedkussen omdat ze natuurlijk zich net al zelf had omgedraaid en ik zag het al helemaal gebeuren dat ze dan terug ging draaien en vervolgens op de grond terecht zou komen :O
    maar volgende keer zal ik proberen er aan te denken mijn foto toestel klaar te leggen, al zal je dan net zien dat ze het niet doet ;) Zo eigenwijs is ze wel :p

11. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Ja hij was gratis. Ik kreeg een mailtje van Simply colors dat
    ik gratis een mutsje kreeg.

Vanochtend naar de kinderarts geweest. Heb een uur moeten wachten voordat ik een keer aan de beurt was. :x De kinderarts heeft even hartje geluisterd, in de oren gekeken en op de rug geluisterd en toen de 2 inentingen gegeven.
    Wegen en opmeten zou ze dan bij de nacontrole doen. Ik dacht dat ze die gelijk nog zou doen, maar schijnbaar liepen ze zo'n eind achter dat ze het wegen en opmeten maar voor een vervolgafspraak laat doen. ;) Pff kan ik eindelijk 1 juli pas weer heen. Was zo benieuwd hoeveel ze nu zou wegen en hoe lang ze is. Nou ja dan meet ik haar maar globaal op de personen weegschaal en meet ik haar zelf wel even op.

Ze heeft nu ook last van baby acne.

Er zit er 1 te schreeuwen om de fles. :)

12. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ alies: hebben jullie geen wekelijks weeguurtje dan?
    Wel jammer dat je het nu niet weet! :(

De lengtes van de mannen heb ik ook niet meer gemeten sinds de 1e afspraak op het cb.
    Vanavond eens kijken of het lukt om te meten. :)

Weegschaal is nog altijd hier..wijkvk zou hem eigenlijk gisteren komen halen had ze voor haar vakantie gezegd maar nja, ze is nog niet geweest.
    Ik wacht wel af hihi.

13. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    channie thnx ik hou t ff een paar dagen bij met wat ze binnen krijgt voor ik stappen onderneem ze heeft vandaag nog maar 190 op en krigt straks weer

germini nee hij had niet echt iets goed te maken maar ik was een beetje in m teleurgesteld zaterdag maar dit maakt t weer goed :D

kussie zou stan t nu toch doorkrijgen ;)

chantal wat goed van milan zeg.

lisetje nou dubbel feest dus :D fijn dat de boete niet voor jullie bedoelt was.

buikliggen als lisanne op haar buik ligt dan kan ze heel goed haar hoofd heffen en met t moe liggen op de buik kijkt ze vaak naar links en als ik dan haar hoofdje draai is er niets aant handje.

gwendolyn hopen dat t snel beter gaat en ja dan maar met iets anders voorgeschreven. volg wel je moederinstinct hoor!!

boomer charles house is van de kuyper!! en echt erg lekker rond de 6 a 7 euro

alies hopen dat ze er niet al te veel last van krijgt van de prikjes

hier niet echt iets boeiends gekocht bij cool cat alleen 2 overhemden voor mn vriend en een t-shirt voor mn neefje van 3 hij was met mn moeder mee gekomen en hij was helemaal in de wolken dat hij lisanne mocht duwen in de wagen!! t zag er wel cool uit.

14. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

:( Mij is daar nooit iets over gezegd.. Alleen maar dat hij op zijn rug moest liggen en niet op zijn zij... :( Mooi stom!!
    Ennuh, haartjes kammen doe ik ook nog nie, maar als dat goed is voor de bloedsomloop ga ik daar ook maar mee beginnen, hihi, haar heeft hij genoeg!! :D

15. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    vervelend dat Lisanne zo slecht eet setti :(
    Hopelijk gaat het door de dag heen water beter.
    Gelukkig groeit ze wel heel goed! maar ja, ze moet wel genoeg vocht binnen krijgen natuurlijk.

16. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Hmm, niet op zijn zij ivm wiegendood? Of om een andere reden?

Goed laten oefenen met zn nekje/hoofd hoor! Is goed voor zn nekspieren! :)
    Elke dag eventjes doen, liefst een paar keer een paar minuutjes per dag :)

17. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    In Duitsland gaat alles via de kinderarts dus kennen ze geen wekelijks weeguurtje.

Ik heb haar net voor de fles ff gewogen met een digitale personen weegschaal en ook ff de lengte gemeten. Ze is nu ongeveer 5100 gram en 58 cm.

18. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Haha, ben nog steeds achter de pc.
    Geen zin om te strijken eigenlijk haha :p!

Alies; pff ook lekker zeg zolang wachten en dan nog geen eens alle tijd voor je hebben. Maar ja zo zelf kan je het ook wel ongeveer, groeit goed zo te zien ;)!

Setti; scheelt weer in de porto toch nu er niet zoveel te koop was hahaha! Zo zie ik het altijd maar.

KLeintje; heb je dan de camera niet heel de dag bij je :p!?
    Hahaha, grapje.. Volgende keer weer proberen, ben wel benieuwd.

NU ga ik dan echt even iets doen voordat Taleah wakker word, elke keer denk ik ik dat ze wakker word. Ze gromt en kreunt zoveel in dr slaap. Hihi!

19. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    gwen,

wat is de reden dat ze haar geen medicatie willen geven?? ze kunnen het toch allicht proberen? zoveel kwaad kan zantac ook weer niet hoor!
    En kai krijgt inderdaad nog pepti. Ik heb zoiets van zolang hij het er goed op doet ga ik niet experimenteren! TEgen de tijd dat hij hapjes gaat nemen ga ik wel kijken of hij echt niet tegen koemelk kan! Maar ik heb de mazzel dat mijn ha een machtiging heeft geschreven!:)

20. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    ORS kun je gebruiken als je kindje niet of amper drinkt. Het is gewoon te verkrijgen bij de apotheek.

Deel Deze Pagina