maart mama's 2011 deel 3 -the day after.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door shenoby, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shenoby

shenoby Niet meer actief

ik heb ook nog geen buddy.
    ik moet ook 2 tot 3 dagen blijven

2. flotsje

flotsje Niet meer actief

Hallo allemaal!
    Even ego: bij gyn geweest en alles was goed.. bloeddruk 120/80 en beebje geschat op 1600 gram.. weer twee fototjes meegekregen hihi.. verder hele drukke dag gehad en nu erg moe.. ga lekker mijn bed in duiken... sorry dat ik jullie zo verwaarloos! Maak het binnenkort weer goed!

3. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Ik ben gekoppeld aan Zip, Ellenore aan Lenny, volgens mij meer niet...

Dus jullie kunnen nog heel gemakkelijk samen gaan of zijn jullie bijna tegelijk uitgerekend?

@Ellentje: je hebt gelijk, twee kids is al best veel als je je hebt ingesteld op nul. Wij hebben ook heel lang het idee gehad dat we geen kinderen wilden en toen het begon te kriebelen, zijn we ook gelijk gaan proberen. Ik was gelijk zwanger van Ronja, dus we schrokken ons dood, maar het was wel zo leuk dat ik nu alweer bijna een kindje ga krijgen. Grappig hoor hoe je daarin kunt veranderen.

@Flotsje: doe maar lekker rustig aan meid, fijn dat het helemaal goed ging!

Hebben jullie nog leuke plannen voor het weekend? Ik ga zo eerst met Ronja babyzwemmen. Dat is altijd super leuk! En daarna komt er een vriendinnetje van me langs die in Haarlem woont. Gaan gezellig samen lunchen en bijkletsen. Frank gaat mijn vader helpen met laminaat leggen. Voor morgen nog geen plannen, dus dat wordt denk ik een rustig dagje.

4. sillie13

sillie13 Lid

11 jun 2010
    41
    0
    0
    Almere
    hai meiden,

nou ik ga een poging doe om te reageren op de laatste reacties hihi..

@lennylenn, wat fijn dat je eindelijk de juiste kleur hebt!
    Ik moet zeggen dat de wachttijden in de ziekenhuis wel meevallen.

@Ellenore, oh de kramp wat een vreseljke pijn he, ja idd benen strekken en tenen naar je toe is het, maar soms helpt het gewoon niet en voel je idd de hele dag de spanning er op staan..
    De doos van prenatal kon ik bij ongeveer 27 weken ophalen.

@Annekevdz, gefeliciteerd met het behalen van je examen! Wat voor examen was het? Je hebt het ongetwijfeld al eerder gezegd, maar het is even teveel om dat terug te zoeken.
    Maar wat ben je al vroeg wakker zeg vandaag haha

Ik moet idd insuline inspuiten, ze zijn erg streng in het ziekenhuis, maar het rare is idd dat je verwacht bij suiker dat de baby groot is, wat in mij geval niet is, en zelfs te klein...het is in ieder geval goed dat ik goed in de gaten wordt gehouden. De baby is maar 2 cm kleiner dan NL maatstaf, ik ben hindoestaanse afkomst en zelf zijn we allebei ook niet echt lang, allebei 1,60...

Overigens weten we niet wat het wordt, het is ook een verrassing voor ons.

Wij gaan vandaag het verven afmaken in de babykamer, het is lekker neutraal, wit en 1 kant behangen we met een motiefje van vrolijke kleuren. Daarna gaat manlief de laminaat leggen en kunnen we het eindeljk gaan inrichten...

een hele fijne dag met wat jullie allemaal gaan doen en tot gauw!!

5. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Ik ben sowieso eigenlijk altijd wel vroeg wakker en op, maar het babyzwemmen is ook al om half tien, dus dan moet het sowieso niet al te laat...

Het was wel heeeeeel erg leuk, want Ronja had vanaf de allereerste seconde een grote glimlach. Gelukkig maar, het was een paar weken niet, dus dan is het natuurlijk even afwachten. Ze wil nu de hele tijd kusjes geven aan die andere kindjes, maar die weten nog niet wat dat is, dus draaien ze steeds weg. Zo schattig!

6. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Silly: het was meeluisteren met telefoongesprekken en coachen op die gesprekken. Eerst een theorie gedeelte met 13 vragen over hoe onze telefoonetiquette eruit ziet, hoe je moet coachen en waarom. En daarna nog een praktijk examen waarin ik met een collega haar gesprekken beluister vanaf de tape en haar coach om een verbeterplan te maken. Dat was vooral heel spannend omdat er dan ineens vier mensen bijzitten, terwijl je zoiets normaal 1 op 1 doet.

Veel plezier vandaag met het klaarmaken van de babykamer. Mogen we een fotootje zien als het klaar is?

7. Debski

Debski Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.502
    0
    0
    Koerier
    Maastricht
    Meiden jullie zijn niet bij te houden ;)

Ik heb trouwens ook nog geen buddy :)
    Pff vandaag hoop ik toch echt dat mijn mannetje aan het kamertje gaat beginnen, het wordt maar steeds uitgesteld, tja ik kan het niet alleen en hij heeft het zo druk!! Hij maakt in zijn vrije tijd computers en websites en het is alsof de ene na de andere komt, dus het kamertje blijft liggen :(
    Maar ik wil zo graag dat het nu af komt!!!

Trouwens schopt jullie kleine ook zoveel? Ik word er soms helemaal gek van, Jesse deed dat helemaal niet maar deze kleine meid .... ik lig er gewoon 's nachts wakker van!!

Ik wens iedereen een heel fijn weekend!

8. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hallo allemaal

sorry dat ik gisteren niet meer op zp ben gekomen, het was al rond 20.00 toen ik klaar was met alles. daarna was ik erg moe en ben even wezen douchen en op de bank gaan hangen.
    ik heb ook nog niks bijgelezen hoor..sorry ik doe dat strakjes.

buddy: flotsje is mijn buddy..toch flotsje?

vanaochtend gezellig naar de markt gegaan met maddox, het is echt bizar wat je er allemaal kan kopen voor weinig geld! ik heb zoveel verschillende soorten fruit in huis gehaald, brood, groenten, snoepjes, berlinerbollen zalm(3 kg!!!! i love zalm dus dat kan lekker de vriezer in), kip en ben 30 euro kwijt. maar we hebben ook echt veel te eten!!! en het was nog leuk ook hihihi niet al te druk en niet koud. ik moest mezelf echt inhouden om niet meer te kopen want tja je moet het ook allemaal kunnen opeten en ik konook niet meer sjouwen. de buggy kiepte al achterover als ik het losliet hihihiih. volgende week maar weer een dagje markten.

@ellenore: sorry dat het zoalng duurt voordat ik mijn echo fotootje erop plaats,...beetje lui en laks maar het komt er zeer zeker.

@anneke: had jij die kleertjes van ronja nog op de post gedaan voor mij?

@de rest: kan even niet reageren op jullie want ik moet nu eerst alles bijlezen.

9. lennylenn

@ anneke: ik had gelukkig maar een heel klein stukje op de muur geverfd en we zagen toen gelik dat het niet de juiste kleur was en de volgende dag toen eht was opgedroogd was het ook niet goed. ik zou echt pissig zijn geweest als ik alles al had geverfd..of een heel groot stuk.

@ingef: klinkt gezellig jullie vakantie met de hele familie!! en wat knap van kris dat hij al wee waar het kaartje voor is!! zooo lief!
    iemand (volgens mij annneke) gaf me laatst de tip om bij roompot te kijken voor zo een vakantietje.. zag er erg leuk uit allemaal maar alles zit VOL! we wilden rond juli/aug gaan. nu hebben nog wel iets op het oog waar lennart vroeger als kind ook altijd naartoe ging dwingeloo ofzo en dat zag er ook wel erg leuk uit dus mischien dat dat het wordt. die hadden nog wel plek

@kart: hm nee ik houd geen vocht vast, een kussentje onder je benen/voeten schijnt te helpen. verder weet ik het eingelijk niet want ik heb er geen ervaring mee. het is idd wel handig om het al eenkeer meegemaakt te hebben, bij mij zit alles nog fresh in het geheugen hiihihihih. alleen hebben we het wel even zwaar omdat we nog een ukkiepukkie hebben van nog geen 2 jaar dan.

@31-12: ben benieuwd wat de arts er maandag over te zeggen heeft want zijn ontlasting is nu prima! en ik geef hem nog steeds geen melk en ook even geen zuivel toetjes.
    leukk!!!! dat het kamertje binnen is!! nog even en dan kan je helemaal los gaan hihiiihh. en wat ontzettend vervelend van het bedje! getverdemme ik ken dat soort momenten maar al te goed.

@micha: hmmmm lekker haring!!! nooit van gehoord eingelijk dat het de zw. dementie enigszins zou kunnen tegengaan. ook erg lang niet gegeten want ik vertrouw mijn vishoer...ow sorry boer niet. die dingen zien er daar zoo...oud uit bah.

@ellentje: het ging heel goed bij de vk. kindje is al een beetje ingedaald. en uiteindelijk heb ik bij de karwei wel de goeie kleur gevonden alleen was het van histor..blij toe want ik had nog een potje maar dan van de karwei in een andere kleur en wat werled van verschil in kwaliteit is dat zeg!!!!

@ellenore: met maddox gaat het nu goed, krijgt nog steeds melk maar poept wel goed, gisteren een volle pamper zonder ook maar een keertje pijn! lief dat je het vraagt.
    hoe gaat het met jou? oowww die kramp dat herken ik heeeel goed want dat heb ik ook gehad..het is een teken dat je meer vocht naar binnen moet krijgen. het doet ontzettend veel pijn!!!! iets meer (het liefst water) drinken. de doos van prenatal kon ik met..30/31 weken ongeveer ophalen.

@anneke: gefeliciteerd dat je geslaagd bent!!!!!!!
    ik doe wel een foto plaatsen als het klaar is..volgende week is het grootste deel af en dan moeten alleen nog wat kleine accesoires komen maar goed.

@flotsje: fijn dat het ook bij jou goed ging bij de v.k
    heb je trouwens nog hetzelfde nummer dat jij moet toen gaf voor het buddy gebeuren?

*mischien handig om een klein overzichtje te maken wie de buddy van wie is? *

10. lennylenn

BUDDYLIJST:

lennylenn en flotsje

11. flotsje

flotsje Niet meer actief

Hallo allemaal!

@lenny: ja buddy meld zich.. hihi en met hetzelfde nummer! Jij ook?

@anneke: leuk weer babyzwemmen! Word het voor jou niet zwaar om dat te doen?

@debski: voor de tweede keer een druktemakertje in mijn buik...hihi hier ook wel eens wakker ervan in de nacht.. bram kon echt hard trappen maar dit jochie doet volgens mij iedere keer direct met handen en voeten en alles tegelijk bewegen..
    Hoop dat het kamertje vandaag opschiet!

@lenny: heerlijk naar de markt! heb ik ook weer eens zin in! Fijn dat het met maddox weer beter gaat! Ben ook wel nieuwsgierig naar wat de dokter zegt!

Hier druk geweest vandaag, ramen binnen gewassen en boodschappen gedaan... lekker met bram gespeeld en nu even aan het uitpuffen op de bank. Beetje ruzie hier, manlief heeft vorige week een aantal dingen gezegd die me nog steeds niet lekker zitten, vandaag even geprobeerd dat te bespreken maar wil nog niet echt doordringen geloof ik.. pfff mannen!

12. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Flotsje: babyzwemmen is niet zwaar hoor, je staat een beetje je kind vast te houden, maar aangezien je in het water staat valt het best mee. Beetje lamme armen, maar verder nergens last van. Vond het juist wel ontspannen. Wat vervelend dat je man maar niet snapt wat je bedoelt... mannen zijn daarin inderdaad vaak net even anders dan wij...

Mijn vriendinnetje is net weg, hebben lekker zitten bijkletsen en Ronja was ook heel gezellig erbij, dus we hebben ons uitstekend vermaakt. Nu ligt wel weer de kamer helemaal bezaaid met speelgoed. Nou ja, de kleine meid zal zo wel weer een dutje gaan doen, ruim ik dan weer even snel op.

@Lenny: wat jammer dat alles bij Roompot vol zit, want dat zijn echt wel leuke en betaalbare parken! Ik denk inderdaad dat het straks even druk wordt met twee van die kleintjes, hier ook hoor. Ronja is natuurlijk net een jaar, dus ze is 15 maanden als haar broertje geboren wordt.

13. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Buddylijst:

lennylenn en flotsje
    zip en annekevdz

14. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    En die kleertjes staan nog steeds klaar op de overloop om te versturen. Ik zal het van de week inderdaad even doen, voordat je kleine meid er straks is!

15. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Hoi meiden!!

@Anneke, weer lekker aan het zwemmen geweest met de kleine meid, wat leuk! En bijkletsen met een vriendin is altijd leuk he! Helaas wonen mijn vriendinnen ver weg, dus dan maar een hoge telefoonrekening ipv een lunch rekening :) Gefeliciteerd trouwens met het behalen van je examen!!! Super goed!!!

@Silly, wat vervelend van dat spuiten zeg :( Ik kan me voorstellen dat je geen groot kind verwacht als jullie beide rond de 1:60 zijn. Heb je meerdere broers en zussen? Misschien je moeder eens vragen wat alle gewichten waren. Daar kun je het meestal wel mee vergelijken dacht ik.
    De babykamer is dus bijna klaar, wat heerlijk! Heb je de meubels al uitgezocht?

@Debski, vervelend zo'n man die alles voor zich uit schuift. Ik kan je de hand schudden hahaha. Zo frustrerend, je zou het bijna zelf doen he ;)
    Hier ook een heel beweeglijk kind. Hij vind het liedje "in de maneschijn" erg leuk. Daar gaat hij nog meer tekeer op dan "normaal". Chris was meer een draaier, maar deze schopt!

@Lennybabe, wat leuk dat je naar de markt bent geweest. Af en toe vind ik dat ook erg gezellig! Al die schreeuwende mannen hahahaha. En Maddox weer op de goeie weg, gelukkig maar!

@Flotsje, lekker bezig geweest vandaag!! Ook zo blij als alles weer schoon is? Wat vervelend dat je je man niet kunt bereiken met wat je wilt zeggen! Heeft hij gewoon geen zin om het aan te horen? Of is hij sowieso geen goeie ruziemaker. Mijn vriend zegt vaak "ja, nou ja" en dan is hij een half uur stil... kan dus ook erg slecht ruzie maken :)

@Buddy's, volgens mij zijn Ingef en ik de enige twee die niet mee doen met het buddy systeem.
    Ik zorg gewoon dat ik online kom zodra het nodig is :) Zoiets als, mijn weeën zijn begonnen!!! hihi

Vandaag ben ik naar de eerste zwangerschaps cursus geweest. Aerobics en dans heet het. Nou, we hebben een uur gedaan over kennis maken en daarna nog wat yoga oefeningen hihi. Verder zijn we niet gekomen. Het is een hele leuke club meiden. 1 van de dames is zwanger van een tweeling. En er zit een BOM moeder bij, ook leuk!
    Verder heb ik niet veel gedaan vandaag. Gewoon lekker rusten en een beetje mijn dekentje af breien. Nu "the Bodyguard" op de achtergrond. Altijd leuk om de jonge Kevin Costner te zien.

Fijn weekend allemaal!!

16. flotsje

flotsje Niet meer actief

@anneke: gezellig een vriendin op bezoek... hihi herken de kamer vol met speelgoed.. ruim ook altijd standaard op zodra bram op bed ligt..

@ellenore: grappig, bram was echt een schopper en nu word er bijna alleen maar gedraaid hierbinnen hihi precies andersom... en idd mijn man is gewoon heel slecht in ruzie maken... hij luistert even en geeft bijna geen reactie is soms echt super frustrerend... hij is nu werken dus schoot ook niet echt op vandaag! Klinkt goed die ze cursus!

hier verder eigenlijk niks nieuws.. zit aan twee gekookte eitjes hihi had ik ineens zin in!

17. ellentje23

ellentje23 Bekend lid

30 mei 2008
    535
    0
    0
    verzorgende ig
    regio utrecht
    @shenoby ik wil jou buddy wel zijn maar wij zitten echt heel dicht op elkaar denk dat het een dag of 2 scheeld...dus weet niet of het heel erg handig is:(:(

@flotsje geeft niets hoor meid dat je ons een beetje verwaarloosd je kan niet elke dag zo fanatiek reageren...
    en mannen ooow soms ik snap wat je bedoeld hoor sander is zo van alles wat er gezegd is is gezegd en daar hoeven we het niet meer over te hebben terwijl het mij nog dwars zit...

@anneke ja het is zeker best veel als je een vriend hebt die niets wilt...en aangezien het allebei ongelukjes waren...nou ja ongelukjes waren dean die kwam dwars door de pil heen dus ja daar hadden we echt niet op gerekend...en deze zwangerschap...we hadden net besproken om te stoppen met de pil dus ik dacht dat duurd nog wel even voor ik zwanger ben maar nee hoor was er ook gelijk....
    dus nu is het wel genoeg hoor...

@sillie hoe komen ze er bij dan dat je suiker zou hebben?!
    en idd als jullie allebei niet erg groot zijn dan is het wel vrij logisch dat jullie niet echt een mega groot kind krijgen...

@debski ooow mannen...ik snap dat het hoor dat je alles af wilt hebben...ik ben gewoon tegen sander blijven zeuren dat hij op een gegeven moment er gek van werd..misschien helpt het bij jou ook?!?!;)
    en wat betreft het buddy zijn ik wil ook jou buddy zijn maar wij schelen ook maar 1 week...
    hier ook echt een druktemakertje in mijn buik hoor ik dacht dat dean erg was maar deze kan het nog erger;)

@lennylenn heerlijk he de markt!?ik kan er ook vanalles kopen heerlijk vind ik het en soms scheeld het echt met de supermarkt of iets...
    raar dat het zoon verschil is he met eigen huismerk of een duurder merk..maar gelukkig is het goed gekomen..
    en nu al ingedaald?!
    maar volgens mij ben jij ook de eerste van ons die moet gaan bevallen of niet?!?!

@hier nu heerlijk de voice of holland aan het kijken terwijl de uitslag al op internet stond maar toch;) sander is met de buurman met zijn bestuurbare autotje aan het spelen zijn echt net 2 kleine kinderen hoor wat betreft die autotjes...
    en verder ben ik vanmorgen alleen gaan zwemmen met dean sander had aangegeven echt moe te zijn dus die heb ik maar laten uitslapen vandaag alleen was het zwemmen geen succes buik gaat in de weg zitten en dean vind het heerlijk om om je heen te hangen in het zwembad dus ja...en verder net heerlijk een patat gyros gegeten daar had ik echt zin in:)
    verder ga ik nu helemaal niets meer doen ben best moe dus denk dat ik zo mijn bedje maar inkruip heerlijk in bed tv kijken als er iets leuks op de is...

en morgen komen mijn ouders op bezoek en willen sander en ik met dean een schilderij gaan maken voor aan de muur althans we laten dean kliederen en doen en kijken wel wat het word;)

tot morgen meiden

18. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Ellenore: klinkt leuk je zwangerschapscursus, scheelt wel dat je een leuke groep hebt. Ik ben de vorige keer een les geweest en toen afgehaakt omdat er zoveel geklaagd en gezeurd werd door die dames. Ze hadden overal last van en vonden het allemaal zo zwaar en zichzelf zo zielig... ik ben daar veel te nuchter voor, dus toen ben ik er maar mee gestopt. Deze keer heb ik me ook niet opgegeven... ga het veilig bevallen boek wel weer goed doornemen.

@Ellentje: wat leuk dat je met Dean een muur gaat versieren... dat zal een lekkere bende geven! Maar wel gezellig hoor!
    Dat wordt goed voorzichtig doen dan als de kleine er straks is... blijkbaar zijn jullie nogal vruchtbaar.

Hier voor vandaag helemaal geen plannen, dat is ook wel weer eens lekker. Frank is het ontbijt aan het klaar zetten, Ronja slaapt uit en ik wil vandaag even het resultaat zien van het laminaat leggen bij mijn ouders... heerlijk relaxed dus!

Jullie vandaag ook allemaal een heerlijk relaxte zondag toegewenst!

19. lennylenn

goetmorning!!!!

@flotsje: yup ik heb ook nog hetzelfde tel.nummer. ik laat morgen weten wat de ha erover heeft gezegd..tenminste dat is als ik morgen een afspraak kan maken want soms moet ik gewoon 2 dagen wachten! :mad:
    is de ruzie thuis alweer voorbij? het is nooit fijn maar het is beter om de dingen die je dwarszitten gezegd te hebben dan ermee te blijven lopen. (*moet ik mezelf nog maar eens aanleren hoor*)

@anneke: het zijn denk ik vooral de momenten dat je uit huis gaat met de kleintjes..dat zijn dan echt de spitsuren. aankleden nog even wat eten tasje inpakken enz. althans ik denk dat dat hier zo zal gaan aangezien maddox op zijn wenken bediend wilt worden en absoluut niet van wachten houdt.

@ellenore: als je ons maar ervan op de hoogte houdt wanneer de weeen beginnne, ook wij willen in de spanning zitten dan :p klinkt leuk je zw.cursus maar wat is een BOM moeder? ik kom er maar niet uit wat dat zou kunnen betekenen.

20. lennylenn

verdurie...ik was nog neit klaar met reageren maar klikte per ongeluk snel reageren dus ik ga weer verder:

@ellenore: the bodyguard ihihihiihih heb die film zovaak gezien omdat ik natuurlijk dacht dat ik ook net zo goed kon zingen als whitnet houston..arme mensen om mij heen :D
    jij ook een fijn weekend/zondag

@ellentje: ze is nog niet helemaal ingedaald hoor maar ik sta wel als eerste in de rij om te persen straks :D althans..shenoby werd volgens mij op 1 maart ingeleid dus een van ons o beiden worden op die dag mama. de markt jaaaa was echt leuk en lekker dat het fruit is zeg hmmmm
    lekker patatje gyros! erg lang niet gegeten, nu dat ik het lees wordt het mischien maar weer eens tijd. en een schilderijtje maken met dean is erg leuk!!!! deed ik ook weleens met maddox maar hij vond de verf maar raar en vies hihiihihih. veel plezier en het zal vast en zeker een masterpiece worden

verder geen plannen hier..straks kleine boodschapjes halen en de eendjes voeren. daarna moet lennart trainen..jaaaaaa honbal trainingen zijn weer aangebroken.helmaal niks bijzonders vandaag dus.

even een vraagje: is er iets dat jullie je kind absoluut niet te eten geven?(lekkere dingetjes) ik ben de moeilijkste niet en maddox krijgt wel eens een snoepje, of hij mag een klein beetje chips. een ijsje heeft ie ook al eens op..naja hapjes van mijn ijsje dan. hij krijgt deze dingen lang niet elke dag een thee bisuitje mag hij wel elke dag hebben. soms denk ik van als sommige andere moeders dat zouden weten denk ik dat ik met een sticker op mijn hoofd zou lopen waarop staat BAD MOM ofzo. ik wil hem gewoon alles laten proeven en zoals ik al zei; hij krijgt al die lekkere dingetjes echt niet elke dag...

Deel Deze Pagina