maart mama's 2011 deel 3 -the day after.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door shenoby, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Hi meiden!!

Zo, het was inderdaad rustig vandaag. Arme Lenny, heb jij je zo verveeld :(
    Nog even en dan is iedereen met verlof. Maken we elkaar helemaal horendol! hihi

Inge, je had heel wat bij te schrijven zeg! Wat goed dat je hebt aangegeven gas terug te nemen. Ik kan dat niet zo goed.
    Hoe veel weken moet je nog? Geniet lekker van je vrije dag morgen!

Kart, een kleine dikkie dik? Hihi, ben benieuwd hoor! Oh ik zie net dat we exact even ver zijn in de zwangerschap! Grappig! Kijken wie er eerder bevalt van ons twee ;) Hoe is het met je vader?

Anneke, wat heerlijk al die nieuwe spulletjes!! Ik zal zo ook eens online shoppen. Zo relaxt! En doe je een beetje rustig aan met al die trainingen? Ik heb bij jou altijd het idee dat je een hele bezige bij bent. Af en toe even stil zitten!

Shenoby, fijn dat je gewoon meeleest. Ben zo benieuwd hoe het gaat met je onderburen en het vinden van een nieuwe woning!

Hier weer een dagje gewerkt na alle ziekenhuis stress. Morgen nog een dag en dan twee dagen extra vrij.
    Mijn schoonvader is eindelijk begonnen met het kamertje dus dit weekend kan ik eens wat foto's laten zien!
    De kraamzorg is geweest voor een intake gesprek. Was eigenlijk best gezellig! Ze zou proberen dezelfde hulp als de vorige keer te regelen. Die was echt super! Met mij gaat het op zich wel. Beetje duizelig van de medicijnen en nog steeds wel hartkloppingen. Hopelijk horen we donderdag meer.

Nou meiden, ik duik voor de verandering eens op tijd het bed in.
    Morgen ben ik 30, dus ik weet niet of ik online ben. Misschien lig ik stilletjes ergens te huilen ;)

Slaap lekker!!!

2. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Ellenore: van harte gefeliciteerd met je verjaardag en heel veel sterkte met je mijlpaal ;) Ga je nog wat leuks doen? Veel plezier in ieder geval!

@Inge: goed van je dat je je cursus hebt afgezegd. Die van mij is gelukkig bijna afgelopen. Ben er wel een beetje klaar mee. Al was gsiteren wel een hele leuke les. Over het voeren van verzuimgesprekken. Erg grappig al die rollenspellen, maar ook heel leerzaam.

@Lenny: een dagje rustig aan is ook wel eens lekker toch? Hoop dat je goed hebt geslapen.

Ik heb vandaag denk ik wel een lekker, maar druk, werkdagje voor de boeg. Morgen maar een halve dag, weer voor die cursus. Ik wil eigenlijk van het weekend even de gordijnen wassen, die zijn zo ontzettend smerig!!! Maar wat een werk! Iedereen weer een leuke dag toegewenst en tot vanavond!

3. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo is het wel heel makkelijk bij lezen!

Ik ben wel heel erg blij dat mijn verlof zo dichtbij komt, ik merk nu heel goed dat ik de dag na mijn werkdag helemaal bij moet komen.
    Ik heb gisteren echt niks nuttigs gedaan, tussendoor nog geslapen en veel pijn in mijn rug gehad. (Misschien ook wel juist doordat ik bijna niet van de bank af kwam)
    Ook het eten was gisteren een stuk minder, ik had gewoon geen trek ergens in. Tussendemiddag heb ik gewoon een soort tosti's gemaakt, 4 bruine boterhammen met ham en kaas 10 minuten in de oven gegooid, om mijzelf te motiveren te eten. 's Avonds heb ik maar een halve pizza op ipv een hele. Ik kon gewoon niet meer.
    (Mijn man was erg laat thuis dus ik at alleen)
    Vannacht niet lekker kunnen liggen maakte een vervelende dag compleet.

Toen ik vannochtend opstond heb ik mij voorgenomen er een andere dag van te maken. Vaak als ik 's ochtends de energie kan vinden, werkt dat door in de rest van de dag. Ik heb mij nu dus half aangekleed en ga mij zo helemaal aankleden en ik heb de eerste was er al inzitten. (Is ook wel nodig, want ik heb morgen op mijn werk echt mijn ondersteunende ondergoed nodig en die zitten allemaal in de was)
    Binnen een uur is deze was klaar, dan stop ik er een handdoeken was in en ga ik even naar de markt.
    Het is wel koud buiten zag ik net, maarja ik heb het toch al niet zo gauw koud meer. Normaal gesproken heb ik het echt koud als het in huis 19 graden is. Nu is het 17,5 graden en ik heb het niet koud.:(

Ik kom straks nog wel even kijken hoe druk het vandaag is....
    Enne... Volgende week heb ik mijn eerste verlofdag!!!

4. ellentje23

ellentje23 Bekend lid

30 mei 2008
    535
    0
    0
    verzorgende ig
    regio utrecht
    hoi meiden,

nee nog steeds niet helemaal beter...begint wel iets meer te komen maar het snot en de niesbuien blijven maar komen...
    verder ben ik gisteren naar het ziekenhuis geweest voor een gesprek over me keizersnee..
    heb nu in 2 ziekenhuizen akkoord voor mijn keizersnee nu moet ik alleen nog even gaan bedenken waar ik het nou wil...en wat ik belangrijk vind en waar ik me prettig bij voel :D
    verder heb ik vrijdag een groei echo in het wkz want daar denken ze dat ons mannetje aan de kleine kant is...morgen naar de verloskundige die denkt dat het een gemiddeld kindje word...en over 2 weken weer naar het ziekenhuis in nieuwegein want daar denken ze dat ik een kindje krijg van 8 pond :O
    wat moet ik nou geloven?!?!

zijn er trouwens al meiden die verlof hebben!?
    vandaag en vrijdag zijn mijn laatste dagen...heb er zin in...even helemaal niet met me werk bezig zijn :D:D:D

ik zal als het lukt op jullie allemaal vanmiddag reageren...

5. Debski

Debski Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.502
    0
    0
    Koerier
    Maastricht
    Jeetje dames wat kletsen jullie veel ;)
    Hoe moet dat straks als iedereen verlof heeft? Dan houden we het niet bij vrees ik :D
    Nou gisteren was het dan eindelijk zover, het kamertje ging opgezet worden!!
    Vanmiddag komt de kraamzorg voor een intake dus ik ben blij dat het eindelijk staat, nu alleen nog de afwerking!

Zo ik ga nog even wat opruimen en stofzuigen en ik zal nog ff snel een foto posten van het kamertje ;)
    Tot snel dames!

6. shenoby

shenoby Niet meer actief

@ anneke zal je even snel een updatje geven.
    wil de hele tijd weer op iedereen reageren maar het lukt gewoon niet momenteel.

maar goed de stand van zaken op dit moment.
    smorgens is het dochter in de kleren en we vertrekken naar mijn schoonouders huis.
    savonds vlak voordat ze naar bed gaat gaan we weer terug naar huis.
    we zijn het hoger gaan spelen bij de woningbouwn en het lijkt een beetje te helpen.
    ze zijn nu druk aan het zoeken naar een woning voor ons en krijgen in bepaalde gevallen nu wel voorrang op anderen.
    vooral omdat ik zo veel harde buiken heb. die ze ook in het ziekenhuis waarnemen dat we hebben gezegt dat als kindje te vroeg komt we de woningbouw aansprakelijk gaan stellen.
    en dat willen ze natuurlijk niet.
    dus ik heb nog goede hoop dat we kunnen verhuizen voor de bevalling aan. al word het nu natuurlijk wel erg krap.

voor de rest dus nog weinig nieuws.
    moet me wel zo veel mogelijk rustig houden ivm de harde buiken.
    zonet nog de intake kraamzorg gehad.
    we krijgen hopelijk dezelfde weer als bij nikki.

ook hebben we een andere auto aangeschaft.
    we zijn van een golf 4 naar een micra gegaan.
    haha de meesten gaan naar een grotere auto en wij naar een kleinere.
    de duowagen past er prima in dus dat gaat lukken.
    we rijden zo weinig dat de golf gewoon veeel te duur was.
    en dat kunnen we ook anders gebruiken natuurlijk :)

heb de ziekenhuistassen inmiddels klaar staan.
    de maxicosi en de wieg staan klaar op zolder. en voor de rest hoeft er eingelijk weinig meer te gebeuren.
    ja een ander huis.....
    vandaag alvast even kijken naar een kado voor nikki haar verjaardag.
    ze is 3 maart jarig en nu kan ik natuurlijk ook nog mee om te shoppen.
    we weten niet hoe het er over een paar weken uit ziet.

zo ik ga weer lekker op de leesstoel.
    zodra er nieuws is meld ik het en ik hoop dat de rust snel weer is wedergekeerd zodat ik ook weer lekker op jullie kan reageren

7. Debski

Debski Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.502
    0
    0
    Koerier
    Maastricht
    Eindelijk staat het!! :D

8. Debski

Debski Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.502
    0
    0
    Koerier
    Maastricht
    De commode!

Gaat allemaal wat lastig op de foto omdat het kamertje zo klein is, maar we vinden het wel ontzettend knus ;)

9. Imsala

Imsala Bekend lid

5 aug 2009
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net gebeld naar de praktijk, de uitslag is binnen, maar de assistente kan/mag er niets over zeggen, en adviseerde mij om tussen 2 en half 3 te bellen naar het telefonisch spreekuur en dan wordt ik doorverbonden naar de huisarts, Volgens de assistente is de uitslag niet goed, en word er iets van een ontsteking gezien, maar wat kan ze me dus niet vertellen en ook omdat ik zwanger ben, moet het via de huisarts *zucht* ondertussen verga ik nog steeds van de pijn!
    Kreeg met nog meer moeite dan gisteren mijn schoenen vanmorgen aan om de kinderen naar het KDV te brengen, nou denk als ik ze dalijk ga halen dat ik dan maar mijn crocs aan doe, dat is net ff wat minder pijnlijk, oké wel meer voor paal, maar ja!

10. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    sjoelke: wat fijn dat alles weer goed is met jullie kleine poppie! en dat je bloeddruk wat gaat stijgen is op zich wel normaal hoor! je lijf krijgt het steeds zwaarder...gewoon goed je rust pakken!!

ellenore: gefeliciteerd! ik wordt in april 30...zie er niet echt tegenop hoor...hihihi...wat fijn dat je schoonvader met het kamertje gaat beginnen, misschien geeft dat ook wat rust! Wel aangeven op je werk als je het te zwaar krijgt hoor!!! het is maar werk en je kindje is veel belangrijker! en niet te vergeten je eigen gezondheid!! Ik moet na morgen nog 2 weken werken en dan start mijn verlof. Het komt nu dus echt lekker dichtbij....;)

anneke: logisch dat je steeds minder zin in werken krijgt! kindje komt al bijna.. dan wil je lekker thuis rommelen he? Hier ook de gordijnen gedaan...hahaha... hebben we samen de schoonste gordijnen van leeuwarden..hihihi...en die cursus van mij zou vandaag gaan over ziekteverzuimbegeleiding...hahah..hoezo toevallig?

Micha: wat vervelend dat je zo'n nare dag had.... het gebrek aan eetlust herken ik wel...komt volgens mij gewoon doordat je kindje nu zo hoog zit en je maag in de verdrukking zit! misschien helpt het als je vaker kleine beetjes eet? Is ook wel fijn voor de energie toevoer!

ellentje: wat raar al die tegenstrijdige berichten over de grootte van je kindje.. wie ik zou geloven..euhm, de gyn die daadwerkelijk metingen uitvoerd met een echo aparaat... de vk gokt..da's meestal niet zo adequaat..

debski:hahaha...de één vindt dat we te weining schrijven, de andere dat we dat teveel doen...'t is ook nooit goed...;) hihhih wat een knus roze kamertje zeg!!

shenoby:wat een gedoe met het huis he? hopelijk krijgen jullie nu snel een goed aanbod...stel me zo voor dat je daar wel aan toe bent inmiddels..

imsala: he...nog geen duidelijkheid dus...vervelend zeg! hopelijk valt het mee..maar het klinkt dus wel als een ontsteking...

hier vandaag een dagje rustig aan aangezien ik gisteren op mijn vrije dag heb gewerkt...ga zo nog wel even naar kantoor, maar ga geen uren werken. verder nog niet veel bijzonders te melden..

liefs!

11. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

een hele goede morgen allemaal!!! jeeeeey er is gekletst dus ik kan nu lekker reageren!!!

@ingef: maddy vindt het wel leuk op de groep, hij speelt leuk met de kindjes en soms als ik wat vroeger ben met ophalen rent hij naar de speelruimte om nog even te spelen dus dat doet me heel goed hem zo blij te zien. alleen als we thuis zijn is het een drama (gisteren ook weer trouwens) wat leuk dat kris zijn fietsje leuk vindt! hihihi hij zal er ontzettend veel plezier mee hebben in de zomer straks. wij hebben gisteren zelfgemaakte kippensoep gegeten met stokbrood. makkelijk en lekker. en je gaat je toch niet verontschuldigen dat jullie niet konden zp-en?!!!!!! ben je gek joh hahahahahahhaaa. fijn dat je ondanks je vermoeidheid en wat lichamelijke ongemakken de laatste 2 weken werken toch nog ziet zitten. knap van je hoor

@sjoelke: yessss sjoelke yessssssssssss 3 dagen vliegen zo voorbij hihihi join the club van de verslaafde zp mama;s :D
    dat je bloeddruk ietsjes gestegen is, is volgens mij voor dit termijn wel normaal toch? zolang hetmaar idd niet te hoog wordt. oow jij ook al een plasje inleveren? ik moet het vrijdag doen. ondanks het in zo een speciaal urinecontainertje zit vind ik het toch zo smerig om ermee naar de vk. te wandelen! ik heb het de vorige keer maar daar op de wc gedaan.

@ellenore: HIEPERDEPIEP!!!!! HOERAAAAAA!!!!!!!!!!!!! van harte gefeliciteerd meid! weet je zeker dat de duizeligheid en hartkloppingen van de medicijnen kwam en niet gewoon de "angst" omdat je 30 bent geworden? :p niet in een hoekje gaan huilen he kom op! ik wens je een hele mooie en fijne verjaardag toe

ik kan niet wachten tot jullie allemaal verlof hebben (hihih hoor mij nou alsof ik de lange werkdagen moet uitzitten) ik ben erg benieuwd naar de fotos van het kamertje straks. en komt de kraamzorg bij je thuis voor een intake joh? wat netjes van ze! bij beide zwangerschappen heb ik ze alleen maar aan de lijn gehad. en ik hooooooop niet dat ik de kraamhulpen kreeg als de vorige keer want ik ergerde me dood aan hun. ik had 3 verschillende ok de eerste was wel goed maar heeft toen ook bijna 5 uur een beejt rondgehangen want er was nisk meer te doen en van mij mocht ze gaan maar dat wilde ze niet. tweede die rookte volgens mij vanaf dat ze 2 jaar oud was en probeerde elke gelegenheid aan te grijpen om te roken!!!! derde was gezellig maar die zat ook echt op haar horloge te kijken van is het al tijd??? terwijl ze van mij allemaal al na 2-3 uur weg mochten.

@anneke: een rustig dagje is op zn tijd zeker lekker maar gisteren was het zo een dag dat ik geen rustig dagje wilde hebben maar totaaaal niet wist wat ik eens kon gaan doen.

@ellentje: je ziet het niet maar ik gooi wat vitamientjes jouw kant op zodat je heel gauw beter bent..komen ze...sjooeffffffff

ontvangen??? hahahaha jee de ziekenhuizen en vk. weten je wel bezig te houden zeg met de grootte van je kindje. nou de groeiecho zal het antwoord geven. wel fijn dat je die krijgt dan

@debski: wat een ontzettend schattig lief kamertje!!!!! en die commode is heeel erg leuk hoor.

@shenoby: jeetje zeg dat je zo in je eigen huis moet leven..waarom krijgen jullie geen urgentie eingelijk? dit is toch wel een een geval waarvan je kunt zeggen van je moet er gauw uit want dit is echt niet te doen en vooral niet nu je er harde buiken van krijgt.

@imsala: ik vind de assistente een beetje raar eerlijk gezegd want er mag telefonisch idd geen uitslag gegeven worden (in veel gevallen) maar dat betekent dus ook dat ze niet mag zeggen of dat het goed of slecht is! phoephoe en dat wachten duurt nu zo lang voor jou dan he eer het 2 uur is en je kan bellen...
    en ja wat nou voor paal lopen met de crocs, oke het zijn niet de charmantste schoenen maar als jij er makkelijk op loopt zou ik het gewoon doen.

straks het laatste stukje van maddys kamer verven (nog steeds bezig) daarna wat opruimen en verder niks bijzonders. kwam er gisteren pas achter dat we nog een openstaande gem. belasting van nu 314 euro hebben!! ik schrok me dood want het is van 2010 en we hebben alles betaald. ik gelijk bellen, bleek dat het aanslagnummer verkeerd was en zij dus eingelijk geen bet. hadden ontvangen vn ons. gelukkig wordt nu alles recht getrokken.
    verder vindt lenn het geen slecht idee dat ik maddi minder dagen naar het kdv wil brengen. hij merkt ook erg aan mij dat het me zo ontzettend dwars zit allemaal. dus vanavond gaan we daar even goed over praten. ik ben wel heel blij dat hij hier met mij wilt ingaan zeg maar.

nou ik ga maar eens aan het verven beginnen, het is zo gebeurd gelukkig. tot vanmiddag en zo niet, tot vanavond!!!

12. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ellentje: Wat betreft het gewicht... ik zou het maar gewoon afwachten, je hoort zo vaak verhalen van mensen tegen wie juist gezegd werd dat het een groot of juist klein kindje zou worden en dat bij de geboorte het tegenovergestelde bleek.
    Ik hoor tot nu toe van mijn gynaecoloog dat ik constant op het gemiddelde zit, maar in mijn achterhoofd heb ik zoiets van: Ik zie het wel.
    Wat misschien ook scheelt is dat wat de één klein vindt, vindt de ander juist goed. Tegen een vriendin van mij werd gezegd dat ze een klein kindje zou krijgen, want het zou 3100 gram zijn bij de geboorte. (Bij mijzelf dacht ik, dat is toch juist mooi)
    Maar ik kan de verwarring mij heel goed voorstellen.
    Fijn voor je dat je in ieder geval een keizersnee krijgt.
    Balen voor je dat je zo aan het kwakkelen bent.
    Shenoby: Maak je niet druk op het reageren op iedereen. Je hebt genoeg aan jouw hoofd.
    Het wordt inderdaad kort dag zo. Ik hoop voor je dat er snel een oplossing komt.
    Mijn man is voor de zoveelste keer naar onze bovenburen gegaan. Zij was heel onredelijk, maar hij niet. Toen mijn man benoemde dat ik zwanger ben, zei hij opeens dat hij veel meer rekening gaat houden ???:(
    Bij ons scheelt het dat dit onze eigen woning is, dan ga je niet zo gauw weg. Maar we hebben huisregels hier en de eerste is dat je geen (geluids)overlast mag veroorzaken.
    Gelukkig hebben we bepaalde mensen die een belangrijke rol spelen, voorzitter vve, achter ons staan.
    Maar goed, sinds mijn man gezegd heeft dat ik zwanger ben is het inderdaad rustiger.
    Debski: Wat een leuk kamertje! Lekker veel roze. Ik denk dat wij qua ruimte, als ik het zo zie, hetzelfde soort kamertje hebben.
    Imsala: Spannend meid, ik hoop dat je er snel wat voor krijgt.

Gisteren heb ik trouwens met kraamzorg gebeld en er komt iemand langs op 14 februari, precies een maand voor ik uitgerekend ben.
    (En precies op valentijnsdag, hahah)

Net even naar de markt geweest. De nodige dingen gehaald en toen weer terug naar huis, pffff.

Gelukkig heb ik echt meer energie dan gisteren. Nu even wat eten en daarna wat nuttige dingen doen. De 2e was van vandaag zal al bijna klaar zijn.
    Het was trouwens inderdaad wel fris buiten, maar de zon schijnt een beetje, dat scheelt alweer!

Tot straks!

13. Imsala

Imsala Bekend lid

5 aug 2009
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    @lennylenn: de assistente is sowieso een raar mens, die deed het maandag nog af als een 'houdingsprobleem' vanwege de bekkeninstabiliteit.. Tja momenteel heb ik nu wel een houdingsprobleem ja, ga mijn voet proberen te ontzien, waardoor ik nu natuurlijk verschrikkelijk verkeerd loop en dus ondertussen ook gek word van mijn bekken. Duurt zeker lang eer het 2 uur is! En zul je zien, dat ze amper te bereiken zijn omdat iedereen belt tijdens telefonisch spreekuur, want om 2 uur is de lunchpauze afgelopen van de artsen, dus dan hangt ineens iedereen aan de telefoon!

14. Imsala

Imsala Bekend lid

5 aug 2009
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    Grrrrr!
    Moet ik tussen 2 en half 3 bellen, krijg ik de assistente weer ( een andere dit keer) die me zegt: u had tot kwart voor 2 kunnen bellen, ehm... Ik moest tussen 2 en half 3 bellen?
    Ja belt u morgen maar tussen 2 en half 3 zegt ze doodleuk :(
    Dus toen ben ik uit mijn stekker gegaan tegen haar, dat ik dit niet pik, dat ik pijn heb in me lijf en zo niet verder kan!
    Dus zegt ze ineens: ja u had vanmorgen een afspraak staan hier en u bent niet gekomen. Ehm nee, omdat ik maandag tussendoor gekomen ben omdat ik t niet uithield van de pijn, en ik er dan vanuit ga dat de afspraak geannuleerd word omdat ik moet bellen voor de uitslag van het bloed!
    Ik ga overleggen zegt ze..
    Afijn, ze heeft overlegd en er kwam niet duidelijk jicht uit, maar in ieder geval wel een fikse ontsteking, tevens is mijn HB te laag 6.7 ?
    Krijg nu dus een antibiotica en staaltabletten ( en ik poep al zo moeilijk :( ) en moet dan volgende week woensdag weer komen bij de huisarts. Medicijnen worden wel thuisbezorgd omdat ik slecht loop nu...

15. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    lennylenn: fijn dat maddie het opzich wel leuk vindt. Je gaat nu dus gewoon minder dagen overwegen? kris gaat twee dagen per week en dat vind ik zelf echt ideaal...maargoed hij vindt het dan ook wel erg leuk! Ik moet de twee weken nog even zien te overleven...heel veel zin heb ik eerlijk gezegd ook niet meer, maar ja.. je moet soms wel wat he? Ben ook benieuwd naar jullie kamertje! ik zal als mijn verlof begint ook eens wat foto's maken... heb daar nu steeds geen zin in...

micha: hier komt de intaker van de kraamzorg a.s. vrijdag. Heb dit keer een andere aanbieder gekozen, aangezien ik niet tevreden was over de vorige...;) deze werd me aangeraden door vriendinnen... ben benieuwd! wat leuk even naar de markt! dat heb ik al in geen eeuwen meer gedaan...

imsala: pfff...vriendelijkheid allom daar bij jou in de praktijk zeg! muts... maargoed, nu dus hopen dat de medicatie snel aanslaat! beterschap meid...

zo net lekker even een uurtje op bed gelegen...de kleine was wel megahard aan het schoppen, dus heb niet echt geslapen, maar lekker was het wel! nu even lekker met een boek op de bank...

liefs

16. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Zoals beloofd zou ik jullie op de hoogte houden van alles, dus hier weer een berichtje van mij.

Ben vandaag bij de verloskundige geweest. Bloeddruk was prima en de kleine was lekker druk. Alleen ligt de kleine nog niet ingedaald en is nog lekker aan het bewegen daar binnen. Over 2 weken doen ze een liggings-echo, want als het dan nog in stuit ligt dan moeten we kijken of er een draaipoging gedaan kan worden. (waarschijnlijk is dit niet mogelijk omdat de placenta voor ligt, maar ook dat wordt dan bekeken.) Nu was ik daar al over na aan het denken, dus heb meteen gevraagd of het dan nu perse een keizersnee zou moeten worden als het wel in stuit blijft liggen. Gelukkig hoeft dit dus niet en geven ze zelfs de voorkeur aan een natuurlijke bevalling. Een hele geruststelling, want ik moet er niet aan denken om echt geopereerd te worden en daarna lang te moeten herstellen.

Ook hebben we het nog gehad over de bloedwaardes voor b12, foliumzuur en ijzervoorraad (dit is wat anders dan hb) en die zijn allemaal toch wel schrikbarend laag. B12 injecties zijn gelukkig al in gang gezet en foliumzuur slik ik ook alweer, nu alleen nog wel even zorgen dat ik het ijzergehalte goed omhoog krijg de komende tijd. Oftewel aan de appelstroop, broccoli en spinazie. En misschien toch even weer floradix tabletten halen.

Heb de opdracht gekregen rustig aan te doen en meer hulp te vragen van mijn omgeving. (tja, daar ben ik ook zo ontzettend goed in.;):)) Nou ja, ga mijn best doen, heb in iedergeval mijn moeder gevraagd om mij vrijdag te komen helpen in het huishouden zodat alles weer even lekker aan kant is en dan hoef ik het alleen nog maar bij te houden de komende tijd. Zit hier namelijk met een enorme nesteldrang, maar geen energie om er iets mee te gaan doen. Wat zit je jezelf dan in de weg zeg. pfffffffff, heb nu regelmatig een huilbui om niks en ben dat helemaal niet gewend van mezelf. Die zwangerschapshormonen doen maar rare dingen met je. Maar zo te lezen zijn er meerdere die daar over mee kunnen praten.

Ga nu snel de kleine van bed halen en een kopje thee drinken en fruit eten. (ben gek op peren momenteel, dus neem er lekker een peertje bij.)

En dames, denken jullie ook allemaal een beetje om jullie zelf??? Het zijn de laatste loodjes en die kunnen zwaar zijn. Maar dus ook de laatste paar weekjes genieten van alles, want voor we het weten is het gedaan met de "rust".;)

17. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Meiden ik ben opweg maddy halen en ik krijg me toch een paar oefenweeen! Ik heb nu een tussenstop gemaakt bij de b.king en heb wat te drinken. Davht bij elke stap die ik zette van ok nu knappen mn vliezen kapot en sta k voor lul op straat. Durfde ook bijna niet verder te gaan en wilde lenn uit zn tentamen bellen met nu kom je me halen want ik durf niet verder. Ik hoop dat ze straks weg zijn anders blijf ik tich echt op de creche zitten tot lenn ons komt halen.

18. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Imsala: Goed van je dat je voor jezelf opgekomen bent en het niet pikte. Nu heb je in ieder geval medicijnen, ik hoop dat het werkt.
    Ingef: Het is maar een klein marktje eigenlijk, maar het is dichtbij en goed te doen. Inderdaad wel even lekker, zowiezo om even een frisse neus te halen.
    lin80: Vind ik een hele goede, rustig aandoen allemaal! Lekker hè even tussendoor gaan liggen, ik heb net ook even een half uurtje gelegen.

Ik denk dat ik vandaag voor het laatst reageer en morgen moet ik werken dus heb ik geen tijd.
    Heerlijk altijd die donderdagen, moe van het werken thuis op de bank neerploffen. En daarna lekker wie is de mol kijken... Ik kijk er nu al naar uit!

19. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Zo, was ik vandaag de enige die moest werken meiden? Wordt inderdaad gezellig straks als we allemaal verlof hebben. Duurt voor de meesten nog maar heel even he?

@Lenny: wat vroeg joh die oefenweeen, zijn ze inmiddels alweer weg of zit je nog steeds in de burger king? Hoop het niet voor je!

@Inge: dat is inderdaad wel heel toevallig van die cursus, moet je donderdag maar voor het tweede deel van die van mij aanschuiven... die is bij de Belastingdienst in Leeuwarden, dus dat is wel lekker dichtbij. Ik ga inderdaad voor de schoonste gordijnen van Lwd en die eer wil ik best met je delen! Lekker even een uurtje in bed vanmiddag, klinkt goed. Daar heb ik echt wel zin in straks met het verlof, dat je die vrijheid gewoon hebt.

@Shenoby: meid wat een gedoe dat je nu echt hele dagen je eigen huis en de situatie ontvlucht. Ik hoop dat je snel een andere woning krijgt. Wel een beetje op jezelf passen hoor, zoveel harde buiken lijkt me niet de bedoeling!

@Ellentje: wat een bijzondere tegenstrijdigheden allemaal bij jou, ben heel benieuwd wat je straks gaat krijgen... wordt het ineens misschien toch nog een heel gemiddeld MEISJE? Dat zou wat zijn!

@Debski: wat een mooie kamer met Disney prinsessen. Ik hoop volgende week het kamertje klaar te hebben, dan zal ik ook wat foto's plaatsen.

@Imsala: wat een heerlijk klantgerichte assistente is dat zeg, kan me voorstellen dat je het er helemaal mee had gehad. En vervelend van je ontsteking. Nou ja, is denk ik wel beter dan jicht, dat is toch iets wat nooit meer helemaal weg gaat?

@Micha: wie is de mol is inderdaad een erg leuk programma! Heb er ook nu al zin in... ik denk dat het die iets oudere dame is... heet ze Karin?

20. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Hier alles goed. Lekkere werkdag gehad. Wel redelijk druk, maar was wel te doen. Morgen weer op cursus in Groningen en daarna lekker naar de Ikea voor de kast en de commode.

Frank heeft voor mij de Wibra leeggekocht vanmorgen voor hij naar het werk ging. Een mooi jasje maat 50, voor maar 3,95, een hoes voor het aankleedkussen, een dekentje, hydrofielluiers, schoentjes voor Ronja en nog wat andere spotgoedkope dingetjes. Ik ben helemaal blij!

Net Ronja opgehaald bij de kinderopvang. Het is ook zo'n eigenzinnig ding, ze wil niet eens meer naar de auto gedragen worden. Ideaal, want dat scheelt mij weer tillen. Wel heel schattig, zo'n klein ding van nog geen 80 cm dat naast je meedribbelt!

Hebben jullie al leuke plannen voor het weekend?

Deel Deze Pagina