@Debski: candida weet ik niet wat het is, maar het klinkt wel irritant. Zou je daardoor ook zo moe zijn?
Lennylenn: Succes meid!!! Ik hoop dat het allemaal meevalt en je tot rust kan komen. Ik hoop dat ze in het ziekenhuis wat voor je kunnen doen. Die tranen zijn volkomen te begrijpen! Anneke: Maar het lastige is dat ik ook niet in beweging kan blijven, want dan krijg ik weer last van mijn SI-gewricht en verschillende spieren. Ik ben dus constant af aan het wisselen tussen zittende dingen en staande dingen, maar het is wel lastig zo. Vandaar dat ik het voor de klas staan zo goed vol kon houden. Je bent dan constant bezig met staan/ lopen en zitten en dat wissel je de hele dag door af. Zodra ik merkte dat ik iets te lang zat, ging ik even een rondje door de klas maken. Debski: Vervelend zeg, succes ermee, ik hoop dat je er na die 3 dagen vanaf bent. Ik heb de kleding die ik moet strijken verdeeld in 3-en, afhankelijk van hoe heet ik het mag strijken. De laagste temp. heb ik gehad nu de rest nog. Ik wil nog zoveel doen, hahaha. Maar ik vind het wel heerlijk om gewoon te weten dat ik er ook echt de tijd voor heb nu ik verlof heb.
@lennylenn is er al nieuws meid!? @flotsje nee ik heb nog niet de datum dat ze het gaan halen...volgende week dinsdag moet ik weer naar het ziekenhuis dus dan zal ik gelijk vragen of we de datum al kunnen plannen omdat ik natuurlijk wel oppas voor dean moet gaan regelen... en wat doen ze als het eerder komt...tja das een goeie zal ik ook maar eens vragen dinsdag ze hebben wel gezegd dat als ik daar met weeen binnen kom en ik al 9 cm ontsluiting heb dat ze dan geen tijd hebben om het te gaan halen en alles in gereedheid te brengen dus dan zal ik gewoon moeten bevallen maar die kans achten ze heeeeel klein dat dat gebeurt.... verder zal ik daar ook nog even bespreken of het onder algehele narcose word of met ruggenprik... en verder zijn er hier nog steeds harde buiken met regelmaat dus dat zal ik ook eens bespreken @hier gek word ik soms van sommige mensen zeg...zoals jullie van de week wel hebben kunnen lezen was afgelopen woensdag echt een k*tdag...dat had ik ook op mijn hyves staan en sommige mensen lezen dat echt verkeerd zeg echt vermoeiend is dat...dan moet je alles weer uit gaan leggen en doen...(zijn mensen die zelf niet zwanger zijn het graag willen maar bij wie het niet lukt) snap echt dat dat vervelend is maar reageer dat niet op mij af aub....en als ik er dan wat van zeg dan is het ook weer niet goed.... daarbij is mijn buurmeisje vandaag bevallen van een klein mannetje genaamd marijn... en over 2 weken word mijn zus ingeleid dus gaat helemaal goed hier
hallo lieve allemaal! bedankt voor jullie medeleven ik zal vanaf het begin beginnen om 12.20 had ik een afspraak bij de vk. na een lange dut van bijna 3 uur ging ik dan eindelijk opweg naar de vk. daar ruim een half uur moeten wachten in het krappe kleine hokje dat ze een wachtruimte noemen maar uiteindelijk was ik dan aan de beurt. Een nieuw gezicht deze keer..Sarah heet ze. een erge lieve en spontane opgewekte jonge vrouw. de standaard vragenronde: en?? hoe gaat het vraagt ze, voel je je goed? ik mijn verhaal over de vermoeidheid doen en kan nog met moeite mijn tranen wegslikken. zoals ik al verwachtte zei ze..jaaa het einde is al in zicht he gewoon toegeven aan de vermoeidheid als is het bij jou wel een beetje extreem. heb je er verder geen klachten bij? nou dat heb ik dus niet. bloeddruk wordt gemeten, 120/75. voor mijn doen is dat "hoog" omdat ik altijd net de 100 haalde. nou ga maar liggen dan gaan we voelen hoe de baby ligt. nou die was weer voor een mm maar ingedaald echt bijna niks en toen kwam het..de doptone. normaal gaat dat heel snel en hoorde ik gelijk; nouuu met die gaat het goed. vandaag was dat niet zo.. ik hoorde ver weg een hartje en ik zag aan haar dat ze er niet geheel tevreden over was. ze vroeg of ik de baby voldoende voelde bewegen, ja wat is voldoende? het is minder vaak dan een paar weken geleden maar dat kan ook wel want ze heeft minder ruimte. als ik het zo even uit het hoofd mag schatten dan zeg ik dat ik haar 5 max 7 keer op en dag voel. dat was niet voldoende volgens haar en icm de onregelmatige harttonen die ze waarneemde wilde ze me toch even naar het ziekenhuis sturen om alle onzekerheden uit te sluiten. toen had ik het niet meer en kon ik mn tranen niet meer inhouden. het was inmiddels al half 2, om 2 uur had ik de afspraak in het ziekenhuis. dat werd haasten want het duurt precies die 30 min om er te komen. helemaal niet meer gehad over de vermoeidheid want dat was nu minder belangrijk. eenmaal buiten belde ik gelijk lennart op..ik moet naar het ziekenhuis zei ik. en hij begon te lachen en zei ECHT??!!! wauuwww!!! ik begreep niet waarom hij zo enthousiast reageerde maar hij dacht dus dat ik moest bevallen. nee zei ik de vk. hoorde het hartje niet regelmatig kloppen. toen was het stil..ik kom er nu aan zei hij. ik maar huilen aan de telefoon. wij naar het ziekenhuis, daar aangekomen werd ik gelijk geholpen door super aardige verpleegkundigen. ik moest een half uur aan de ctg..dat half uurtje werd bijna 5 kwartier. de hartslagen kwamen regelmatig met af en toe een uitschieter naar de 180 en een domper naar de 110. vooralsnog was dat allemaal prima. ook de bewegingen en mijn hartslag werden geregistreerd. er werd bloed geprikt en ook mijn bloeddruk werd weer gemeten. nu was het 103/60 na bijna 1,5 uur kwam de verloskundige die nog een echo wilde maken ook daaruit bleek dat alles prima in orde was met ons meisje. ze legde ook uit datdie ukkies nu minder bewegen omdat ze idd wat minder ruimte hebben maar ook naarmate de bevalling dichterbij komt, ze ipv de kleine hazeslaapjes veel langere slaapjes doen. donderdag krijg ik de uitslag van het bloedonderzoek binnen. ik ben kapot! ik lag daar aan de ctg en kon mijn ogen weer eens niet openhouden. eenmaal thuis hebben we voor het gemak maar een patatje gehaald en zelfs dat was te vermoeiend om naar binenn te werken. maddox ook erg moe van een dagje creche dus die heb ik na een flesje melk maar gelijk in bed gedaan en ligt nu heerlijk te slapen. morgen heeft mijn schoonmoeder een housewarming maar ik weet nog niet zeker of ik erheen ga. ik weet gewoon niet waar ik de energie vandaan moet halen. ze zal het heus niet erg vinden maar ik vind het toch wel lullig.
mocht het zo zijn dat ik me niet lekker voel of hoofdpijn krijg dan moet ik weer bellen. geen idee wat dat dan kan zijn, vergat ik te vragen. heb wel even gelachen daar in het ziekenhuis. lenn verveelde zich een beetje en zat op een draaistoel naast het bed waar ook een echoapparaat stond. hij een beetje dat ding bewonderen en ik zie em plots het staafje aanraken waarmee ze inwendig onderzoek doen. ik keek em met grote ogen aan en zei...datis heus geen microfoontje hoor! dat gaat in je mutsje voor inwendig onderzoek. nouuu je had zn kop moeten zien. moet nog steeds lachen als ik eraan terug denk. hij kreeg er gewoon kippenvel van! zo nu ga ik rustig alles teruglezen en reageren en daarna lekker slapen
poeh lennylenn, wat een verhaal zeg! Samengevat lijkt er dus niet zoveel aan de hand? Hopelijk kan je wel lekker slapen en valt de spanning een beetje weg! Op naar de bevallling zou ik zeggen! Ga nu maar eens verder lezen en wat reageren, er is veell gekletst vandaag....
@Lenny: wat een opluchting dat de hartslag van de kleine goed was! Maar nu ben je met je vermoeidheid nog niets opgeschoten.... en wat een stress meid. Groot gelijk dat je vanavond vroeg naar bed gaat. En als je zo moe blijft, misschien maandag nog even bellen met de vk? @Ellentje: jij mag je niet vervelend voelen omdat je zo blij moet zijn dat je zwanger bent? Of begrijp ik het nu verkeerd? Dat lijkt me ook een beetje vreemd. Als jij je rot voelt, voel je je rot. Wel fijn om te horen dat dat nu weer grotendeels tot het verleden behoort! Hier weinig nieuws... na een rustig dagje thuis is Frank nu ook thuis, hebben we net lekker pasta gegeten en gaan we zo lekker samen tv kijken. Frank is nu Ronja naar bed aan het brengen. Hoe gaan jullie trouwens om met schoonouders die alles met de kleine net even anders doen dan je zelf doet? Dus de hele dag de speen geven, terwijl wij die alleen bij het slapen geven, de hele dag de tv aan hebben en haar eten blijven voeren, terwijl wij haar lekker zelf laten eten. Dat kliedert wel meer, maar ze vindt het prachtig en het gaat steeds beter... Ik vind het wel lastig om er wat van te zeggen. Ze zijn wel zo lief om op te passen en bedoelen het ook heel goed... maar het is niet de manier die wij in gedachten hebben.
@ lennylenn wat fijn dat alles goed was. hier ben bang dat het allemaal niet heel lang meer gaat duren. contstant harde buiken en slijm met bloedverlies, of hebben meer van jullie dat ook? heb al steeds het idee dat het binnen een paar dagen gaat gebeuren
Hallo allemaal!! Oh Lenny, ik zat echt even in spanning! Wat een drama dag voor jullie zeg! Gelukkig was de ctg helemaal goed! Wel laat trouwens, de uitslag van je bloedonderzoek. Kunnen ze dat niet in 1 dag?? Dan moet je een week wachten! Bij mij zeggen ze ook dat ik terug moet bellen bij hoofdpijn en misselijkheid, dat heeft te maken met zwangerschapsvergiftiging. Misschien omdat je bloeddruk opeens hoger was? Ik vind je vermoeidheid echt wel extreem zeg, hopelijk knap je snel wat op en kun je in ieder geval je dagelijkse dingen weer doen. Ik kan me voorstellen dat je dat mist. En die gekke Lennart! Veel te nieuwsgierig voor de afdeling gynaecologie Hahaha Anneke, oei dat klinkt wel vervelend hoor. Als jij de speen alleen bij het slapen geeft en je schoonouders de hele dag, kan ze aan dat gemak wennen natuurlijk. Ik zou dat ook niet waarderen. Mijn schoonouders weten dat ik heel strikt ben in dingen, dus kijken niet op als ik een lijstje mee geef met onze wensen en verwachtingen. Ik zeg ze ook gewoon dat de televisie alleen na het eten een uurtje aan gaat. En in uitzonderlijke gevallen als hij bijvoorbeeld ziek en hangerig is. Ze vinden mij te streng, maar dat interesseert me niet, het gaat wel om de opvoeding van onze zoon en niet die van hun. Is het een idee dat je een briefje mee geeft bij het oppassen met dingen waar ze rekening mee moeten houden? Met daarbij de boodschap dat pake en beppe uiteraard wel een beetje mogen verwennen, maar met mate...zoiets? Maar zoals de speen, dat is iets waar je strikt in moet zijn anders wordt het heel moeilijk als je wilt gaan afbouwen. Inge, hoe voel jij je vandaag? Ben je helemaal opgeknapt? Shenoby??? Slijm en bloedverlies?? Is dat je slijmprop? Hoe ver ben je nu dan meid? Hmmm, ik zou toch heel ff bellen als ik jou was. Klinkt als een baby met haast . Ellentje, je hebt nog veel te vragen dus Spannend hoor, als de datum bekend is, dan kun je er al helemaal naar toe leven! Marijn, leuke naam! Hoor je trouwens hier in het Haagse regelmatig voorbij komen. Micha, respect! Ik haat strijken!! Hier weer een bezoekje aan het ziekenhuis. Ik blijf vanaf nu onder controle van de gyn. De medicijnen zijn weer verhoogd, omdat mijn bloeddruk niet daalt. Gelukkig ziet hij wel in dat de groei van de baby niet schrikbarend achterloopt. Ik ben amper 160m en Chris is ook klein van stuk, dus het is niet zo gek dat de kleine ietsje onder de norm valt. Verder lekker rustig vandaag. Onze kleine terrorist slaapt al en Gert is weer aan het werk. Kortom, lekker avondje televisie en een voetenbad Rustig aan allemaal!!!!
@ ellenore volgens mij zijn het inderdaad stukjes van mijn slijmprop zoals ik me dat herriner. maar dat kun je toch al eerder verliezen? heb het wel heel erg in de rug enzo. maar heb bij de eerste geen rugweeen gehad dus ik weet niet hoe het voelt. ik wacht het nog eventjes af. wil ook niet voor elk wissewasje op de verloskamer liggen. ben maandag 35 weken dus als het komt,komt het toch ze gaan het in elk geval niet meer tegenhouden. ik hou jullie op de hoogte
Hihi, zo cool als je er onder bent. Je slijmprop kun je inderdaad wat eerder verliezen, maar wil je echt wachten met bellen? Stoertje . Rugweeën zijn gewoon enorm irritante weeën die je nauwelijks weg kunt zuchten. Zit er regelmaat in?
@lennylenn gelukkig was alles goed met de kleine meid...en als je je niet fit genoeg voelt om morgen naar je schoonmoeder te gaan dan hoeft het niet daar hoef je je echt niet schuldig over te voelen hoor...ze begrijpt het echt wel als je zo moe blijft moet je misschien toch maar bellen maandag als het net beter gaat *geeft een knuffel* @anneke ja volgens dat meisje hoor je te genieten van je zwangerschap en hoor je alle kwaaltjes die je hebt maar voor lief te nemen...omdat het voor een goed doel is...nu doe ik dat ook wel maar zwanger zijn is gewoon niet mijn favoriete bezigheid en als je dan nog een kind hebt wat chagarijnig is en een man die later thuis is als hij zegt dat hij is en opspelende hormonen dan mag je daar schijnbaar niets over zeggen... en tot het verleden behoort het niet hoor...ik heb haar mijn mening er even over gegeven en haar uit mijn hyves vrienden lijst verwijderd..kan echt slecht tegen zulke mensen... vooral als ze het niet tegen mij zeggen maar je het dan via via te horen krijgt...als je zo grote meid bent om het over mij te hebben doe dat dan ook recht in mijn gezicht maar dat durven ze weer niet...bah kan er nog steeds boos om worden...*bloed begint weer te koken* wat betreft je schoonouders...ik zou er gewoon wat van zeggen hoor...heb ik bij die van mij ook gedaan...ik voed mijn kind op zoals ik het wil en daar hebben ze zich maar aan te houden...(verschil tussen dean en zijn neefje zijn ook errrrg groot) @shenoby nog even volhouden meid...met 34 weken geboren worden is wel erg vroeg hoor!!! de harde buiken heb ik ook de gehele dag...maakt niet uit wat ik doe lig loop sta zit of iets ze zijn er gewoon constant maar bloedverlies met slijm nee daar ben ik niet mee bekent...misschien is het het begin van het verliezen van je slijmprop?! in mijn gedachte denk ik ook dat het de hele tijd zou kunnen gebeuren maar dat is gewoon omdat ik heel erg nieuwsgierig ben naar ons kleine mannetje...maar als het nu zou gebeuren zou ik ook even niet weten wat ik zou moeten doen hoor pff rugweeen heb ik wel gehad bij dean...je vergaat van de pijn en je kan ze niet wegzuchten...zit er trouwens regelmaat in?! als ik jou was zou ik gewoon bellen hoor beter een keer te veel als te weinig... tenzij je zelf het gevoel hebt dat het nog wel even gaat duren
ben eingelijk nog niet aan het checken op regelmatigheid. en tja wat dat cool zijn betreft tja wat moet je anders
even snel.. Lenny: super dat alles goed was!! Heb de hele tijd zitten kijken voor nieuws.. nu net tijd om te reageren!! Maar ik dacht al nog geen sms dan is het allemaal goed hihi... Hoop dat je moeheid wel wat afneemt! anders idd vk nog even bellen... @shenoby: als je belt kan ze misschien wel kijken of het al iets gedaan heeft.. weet je een beetje waar je aan toe bent.. pff als ik het gevoel had ieder moment te kunnen gaan bevallen zou ik gek worden haha... sorry verder even geen tijd! Misschien straks nog even!
ik ga zo even douchen kijken of het zakt. als het niet gezakt is ga ik bellen. ga nu ook timen. het word sterker en pijnlijker
* breekt in * Spannend Shenoby,.. Was toevallig aan het spieken hoe het met je gaat,.. Succes * breekt uit *
imsala: ben erg benieuwd meis! zwaar he, lang staan..... zip: hier in elk geval een rustig nachtje gehad! en jij? anneke: dank je, ben ook blij dat ik weer energie terug krijg! en jij hebt goede dingen gedaan lees ik! lekker pedicure en uit eten...goed voorbeeld doet goed volgen.. heb net thee besteld bij manlief...hahah Imsala: aaah...wat schattig! lennylenn: dubbel he meis? aan de ene kant wil je er nu wel af zijn..aan de andere kant die twijfel! luister goed naar je gevoel en inderdaad bloed af laten nemen.. wie weet bloedarmoede, laag ijzergehalte? en anders lennart meer aan het werk en jij veel minder? dikke knuff... ellentje: jeetje, harde buiken, da's vast niet de bedoeling van het zwemmen... en ik ben ook echt niet altijd even gezellig tegen man en zoon... hormoonsters denk ik dan maar..moeten ze me maar vergeven hoor! debski: herkenbaar meis... dikke knuff! het zijn niet voor niets de laatste loodjes die het zwaarst wegen... en dan ook nog een zieke man! wat een timing he?.. hier ook een aantal keren schimmeld gehad..probeer het nu buiten de deur te houden door te spoelen met speciaal spul....lijkt te werken! sterkte ermee meis! micha: jammer dat de nachten niet altijd lekker zijn nu he?.. plassen en draaien! herkenbaar hoor! inderdaad gewoon wat eerder naar bed en overdag een dutje? helaas slaapt mijn peuter niet meer..anders dook ik er ook even lekker in! sterkte met de rug meis.. lenn; aaah...meis... wat klote..hopelijk valt het mee! flotsje: wat fijn dat alles goed is meid! en dubbel he? het gaat nu inderdaad heel snel! ik kijk er naar uit,. maar snap je wel! anneke: lekker dagje dus! goed gedaan meid! ellentje: niets van aantrekken meid.. sommige mensen lezen wat ze willen lezen! lennylenn: wat fijn dat alles goed is! en meid, pas a.u.b. op jezelf... juist nu moet je de keuze maken om goed voorjezelf te zorgen! als dat betekend dat je dan niet naar een housewarming gaat, dan is dat zo!! *kijkt streng* .. meis, dikke knuff en hou vol! hahah...die lennart! muts... anneke: oei lastig... mijn ouders doen dingen soms ook wel anders en mijn schoonmoeder ook, ik probeer daar wel wat van te zeggen.. ik bedoel, ze mogen hem echt wel meer verwennen hoor, daar zijn het opa's en oma's voor....maar de speen, bv, daar zou ik wel duidelijk in zijn! daar heb je straks thuis weer last van, stel ik me zo voor? maar lastig is het wel inderdaad! shenoby: oei, klinkt alsof het gaat beginnen inderdaad...zelf wel last van harde buiken, maar niet regelmatig en zeker geen slijm en bloedverlies...vk al gebeld? ellenore: hier gaat het veel beter! en hoe voel jij je? hier slaapt onze kleine terrorist ook al...hahaha...zo noemen we hem vaak na een druk daggie..hihihi toevallig! wat fijn dat de beeb het goed doet en je bloeddruk, tja...niet veel aan te doen verder he? volgens mij is die van mij ook aan het stijgen.. wordt toch zwaarder voor je lijf he? doe maar rustig aan! shenoby! doe niet zo spannend meis... klinkt echt serieus!!vk gewoon bellen hoor, beter een keer te veel dan te weinig!!! Hier gaat het goed, wel megachagerijnig! hahah..niet best...maargoed, dat hoort erbij...manlief mag ook best wel lijden... maar hij snapt het geloof ik wel! verder rustig aan gedaan vandaag, nog wat bijgekomen van de buikgriep, die gelukkig de deur uit is.. dit weekend komen mijn ouders een bakkie doen, hoeven we niet meer de deur uit! merk dat ik niet zoveel zin meer heb in verre ritten...toch 1 uur heen en een uur terug rijden.. oo.. en onze nieuwe bank komt a.s. woensdag! yeah!!! helemaal leuk... nou meiden, geniet van de avond en zie jullie morgen! liefs