maart mama's 2011 deel 3 -the day after.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door shenoby, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik dacht ik reageer even kort ego, maar ik ga morgenavond en anders maandag weer op iedereen reageren.
    Ik heb gisteren echt een behoorlijke baaldag achter de rug gehad, zoals jullie ook wel mee konden lezen. Ik ben vroeg mijn bed ingedoken en heb vanochtend uitgeslapen.
    Vandaag behoorlijk wat hoofdpijn gehad en ik merk dat ik moe ben.
    Het komt allemaal wel goed en ook ik krijg wel weer een positieve instelling rondom het gedoe aan mijn lijf, maar ik zag even weer heel veel dingen in duigen vallen, verder in de toekomst.
    Ik ben niet bang dat het niet goed gaat met mijn kindje, want die voel ik gelukkig volop bewegen. Ook hou ik mijn temperatuur in de gaten en mijn gewicht. (Als ik goed ziek word, val ik altijd af.)

Zoals ik al een paar keer schreef geloof ik, ik heb altijd even momenten van flink balen en dikke tranen, maar daarna ga ik weer verder. Het echte stressen heb ik voor een groot deel afgeleerd, omdat ik weet dat dit een hele slechte invloed heeft op mijn gezondheid. (Ik heb meegemaakt dat ik een opvlamming van mijn ziekte kreeg na behoorlijk wat stressen, dus ik heb dat op de één of andere manier afgeleerd)

Bedankt in ieder geval voor jullie medeleven! En de lief bedoelde knuffels, waar ik inderdaad behoefte aan had.

Nog wel dan even een kort leuk berichtje: Mijn nichtje is gisteren bevallen van een dochter, ze was aanstaande donderdag uitgerekend. Gelukkig hebben ze hun dochter een andere naam gegeven, dan die wij graag aan onze dochter willen geven. ;)

2. flotsje

flotsje Niet meer actief

heerlijk he dat soort boeken... ik heb altijd periodes dat ik heel veel lees.. maar vind het altijd zo lastig om mijn boek weg te leggen.. adem word altijd helemaal gek van me als ik een goed boek heb hihi...hoor de helft niet van wat hij zegt enzo..
    en idd altijd zo zonde als het dan uit is...
    dit was ook wel echt een boek wat indruk maakt.. heb je even voor nodig om weer naast je neer te leggen...

Slaap lekker allemaal!

3. flotsje

flotsje Niet meer actief

denk aan je micha! Hoop dat het allemaal meevalt!
    Gefeliciteerd met de geboorte van je nichtje!

4. ladypink

ladypink Fanatiek lid

3 jun 2007
    1.360
    0
    0
    ja alles is op zich wel goed alleen is mijn kleine man met een aangeboren afwijking geboren wat anus atresie heet en en daardoor heeft hij een tijdelijke stoma en kost de verzorging dus extra veel tijd en omdat hij zo klein is heeft hij nog 8 voedingen dus om de drie uur voeden en dan nog kolven ik ben bekaf...de rose wolk is wel heel licht rose momenteel..maar ja even slikken en weer doorgaan..niemand had beloofd dat het makkelijk zou worden..

5. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    goedemorgen!

micha: heftig meis, kan me voorstellen dat je heen en weer geslingerd wordt qua emoties en gedachten... hopelijk kun je je positieve ik vasthouden en helpt het je hier doorheen? nogmaals een dikke knuffel en hier kun je in elk geval je verhaal kwijt hoor!

Flotsje: aha ook zo'n lezer dus...al moet ik zeggen dat het wel minder is geworden sinds ik moeder ben hoor...vroeger las ik echt meerdere boeken per maand, nu enkele per jaar...maargoed, nu verlof, dus weer tijd!

ladypink: jeetje meis, dat is ook heftig! dan is je wolkje ook niet direct knalroze! maar wat knap dat je bv geeft! veel werk als je eerst moet kolven he? en verder doet jullie mannetje het wel goed? wennen met zo'n kleintje thuis he? Nou meis zet hem op en goed om hulp vragen ,want dat kun je nu echt wel gebruiken!

hier: spannende ochtend....kreeg om 8 uur weeën! Om de 10 minuten en best heftig ook al....helemaal vanaf de rug naar mijn buik.. dus na een uur even een heet bad gemaakt en half uurtje in gelegen. Daar ook nog twee weeën en toen op bed even proberen te slapen, nog twee weeën en nu al bijna een uur niet meer...dacht echt dat het ging beginnen! Nu net ontbijt op en even bijkomen. Buik en rug zijn wel gevoelig! hopelijk blijft het nu weer even rustig...vind het nog wel wat vroeg hoor!

6. Debski

Debski Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.502
    0
    0
    Koerier
    Maastricht
    @ Ingef jeetje meid wat heftig! Komt allemaal echt dichtbij nu he? Doe maar lekker rustig aan dan blijft hij vast nog wel even zitten ;)

Hier had ik gister echt mega last van steken in mijn vagina, dat doet zo'n pijn he! Heb ik eigenlijk al best lang last van, ze is echt steeds naar die uitgang aant duwen! Ben echt benieuwd wanneer ze zich gaat aankondigen maar van mij mag ze nog wel een week of 3 blijven zitten hoor! ;)
    @ Micha Ik heb ook altijd van die vlagen hoor, bij mij kan het de ene week super gaan en de week erop voel ik me echt helemaal slecht!! Ik probeer dan ook gewoon positief te denken en dat het wel overgaat, als je erin blijft hangen wordt het alleen maar erger! Veel sterkte in ieder geval meid
    @ Ladypink Wat knap zeg dat je dat allemaal doet, lijkt me niet niks! Ik heb na de geboorte van mijn zoon een postnatale depressie gehad en dat terwijl alles eigenlijk prima was met ons. Ik wens je heel veel sterkte ermee in ieder geval!

7. Sjoelke

Sjoelke Bekend lid

3 jun 2010
    905
    0
    0
    Verstandelijk gehandicapten sector
    Noord-brabant
    He dames,

Gisteren nog flink gepoetst. Ben nu bijna klaar met mijn lijstje. Ik denk morgen nog een aantal dingen en dan is het gewoon bijhouden met zuigen en dweilen en een beetje stoffen.

@Ladypink: Poeh meid, wel heftig allemaal. Leuk je weer te horen.

@Ingef: Ik ben er inderdaad bijna klaar voor. Nog een paar kleine dingen doen. En bij jou?
    Ik heb er vertrouwen in dat jou bloeddruk ook hetzelfde blijft.
    Prachtig boek inderdaad. Heb ik ook gelezen.
    Hou het rustig he meid.

@Micha: Ik vind dat je het heel goed doet met je ziekte. Een traan is echt normaal, maar jij kan je dan goed herpakken. Kei knap.
    Wat leuk dat je nichtje bevallen is.

Wij krijgen vanmiddag bezoek. Ik heb erge keelpijn.,

Groetjes

8. ellentje23

ellentje23 Bekend lid

30 mei 2008
    535
    0
    0
    verzorgende ig
    regio utrecht
    hey moppie`s,

zo weer lekker gekletst zie ik...even snel een ego berichtje hoor tussen de visite door...vandaag is echt de dag dat mijn kleine mannetje al weer 2 jaar is geworden!!!
    vind het maar een raar iets de tijd gaat echt mega snel zeg...weet namelijk nog dat ik 2 jaar geleden in het ziekenhuis lag om te bevallen...maar goed dat is al weer 2 jaar geleden..lijkt echt de dag van gisteren ;)

hier is het een komen en gaan vanmorgen en vanmiddag komt de volgende lading...dus ik ga even liggen dean ligt ook al een half uurtje te slapen...tot vanavond als ik daar nog energie voor heb en anders reageer ik morgen op jullie allemaal...

9. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Hey dames

Ellentje, van harte gefeliciteerd met Dean!! Hopelijk hebben jullie een hele leuke dag.

Inge, oh hemeltje! Heb je de gyn nog even gebeld? Misschien toch handig om even aan de CTG te gaan. Klinkt serieus zeg! Die maart baby's zijn uitermate ongeduldig!

Sjoelke, ook al keelpijn? Mijn beide mannen hebben er ook last van. Volgens mijn vriend helpt Trachitol en antigriepine heel goed :)

Doen jullie nog ff rustig aan? Inge, houd ons op de hoogte meid!! Hopelijk blijft het verder rustig.

10. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    debski: inderdaad, komt wel dichtbij....gelukkig nu weer rustig...alleen harde buiken en wat gevoelig in de buik en rug...die steken zijn net messteken he? herkenbaar...ze zit dus goed ingedaald!

sjoelke: oei, da's niet fijn keelpijn! en dan ook nog bezoek... jij ook rustig aan!

ellentje: gefeliciteerd! druk dagje dus! rustig aan meid!

ellenore: nou je het zegt...inderdaad uitermate ongeduldig die kleine guppies van ons! bij kris had ik tot 39 weken echt helemaal nergens last van... deze keer is het echt anders! maargoed, het is nu sinds half 11 al weer rustig in mijn buik, zoals ik al typte, alleen wat gevoelig en harde buiken... dus ik heb nog niet gebeld...vind het zelf nog niet echt nodig!

hoe is het met jou verder?

hier 3 kilo stoofperen geschild en rundvlees staat te pruttelen..mmmm lekker luxe zondagsmaal! heb er nu al zin in...

liefs!

11. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Hoi meiden,

Ben er weer hoor! Net terug van mijn vriendinnetje in Nijmegen, was erg leuk! En de fotoshoot was ook een groot succes. Ik zet zo even een paar in een album bij mijn profiel, wie wil moet maar even kijken. Ben er wel heel blij mee!

@Inge: alles nu weer rustig in jouw buik? Wat een geweld ineens. Het is hier wel elke keer weer spannend wie er bijna gaat bevallen. Maar ondertussen blijven de kindjes nog wel mooi even zitten gelukkig. Ik vond het ook een prachtig boek inderdaad. Tijdens mijn vorige zwangerschap gekregen van mijn collega's voor tijdens mijn verlof, maar had het ook razendsnel uit!

@Ladypink: wat fijn dat je knulletje weer thuis is! Dat is een teken dat het goed gaat neem ik aan? Gelukkig maar, het lijkt me inderdaad niet niks als ie zo vroeg ter wereld komt.

@Ellentje: gefeliciteerd met Dean! Twee is ook alweer een hele leeftijd!

@Micha: fijn om te horen dat het wel weer wat beter met je gaat, maar doe rustig aan! En als je wilt klagen dan mag dat natuurlijk ook even hier!

@Sjoelke: beterschap met je keelpijn, dat is wel zo leuk met bezoek!

12. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ooow anneke wat een leuke fotos!!!!! vooral die van ronja waar ze zo lief met haar knuffeltje ligt..*smelt* superleuk zeg

@ de rest: ik heb nog niks bijgelezen hoor vandaar dat ik nog niet op iedereen kan reageren ik nu even een lekkere douche nemen.

Ben moe zeg, een redelijk goede nacht achter de rug dat wel maar toch wel vermoeid en maddox die nu niet wilt slapen, hij ligt wel in zijn bedje maar wat ik allemaal hoor...
    A A..Happiieee... dus hij geeft cookiemonster te eten. een hapje lucht.
    en dan weer..neussshhhh...neussshhhh hiihii neusshhh gevolgd door tottie..(stoutie)
    hij vermaakt zich nog wel even ik ga nu douchen

tot later dames

13. Sjoelke

Sjoelke Bekend lid

3 jun 2010
    905
    0
    0
    Noord-brabant
    Bezoek is weer naar huis. Was wel leuk. Zijn wel hele gezellige mensen.
    De keelpijn is wel heel lastig. Maar ja, gata ook wel weer over. Ik heb wel trachotol in huis, maar ik wacht eerst even af. Ben niet zo van de pillen en nu al helemaal niet.

@Ellentje: Hartelijk gefeliciteerd met je kleine mannetje!

@Ingef: Dat klinkt inderdaad als er lekker eten. Ik wil ook wel eens stoofpeertjes maken. Heb je voor mij het recept? Vind ik zo lekker en mijn schattie ook.

@Lennylenn: Wat een gezellige kletskous die maddox met zijn eigen taaltje. Leuk hoor!!!

14. Sjoelke

Sjoelke Bekend lid

3 jun 2010
    905
    0
    0
    Noord-brabant
    Wauw Anneke,

Super foto's!!!! Mooi hoor!!!

15. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

@ellenore: hee mopppie, gelukkig geen last meer gekregen van mijn lieve darmpjes :Djammer zeg dat je ook bij deze bevalling niet zal weten hoe het is wanner het zich spontaan aankondigd. niet dat ik het weet hoor..hoe zat ik het ook ben, ik wil toch echt wachten tot het zelf begint. dat lijkt mij zo een ontzettend leuk en spannend moment.

@ladypink:heeeeey dat is lang geleden! maar dat snap ik ook wel hoor ik hoop dat je weer heel gauw de oude bent en dat het goed mag blijven gaan met je kleine man.

@ingef: oow gezellig zo onverwachts bezoek hiiihi ik zou wel van m,n stokkie gaan als ik zo laat mn bedje indook. goeie tip trouwens van dat boek, was toch een tijdje opzoek naar een goed boek dus ik ga die morgen dan kopen.

nou dames ik reageer later weer verder, mijn kleine kletskous is wakker, mocht ook welw ant het is al 18.30! en dat voor een middagdutje

16. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    anneke: wat een mooie foto's zeg! zo natuurlijk allemaal! En jij straald helemaal!

sjoelke: we doen het leuk met elkaars recepten...hahaha...het recept is eenvoudig! ik gebruik het liefst gieser wildeman stoofperen. Gewoon in vieren, pitjes en schil natuurlijk weg.. dan in een pan met 3 cm water en dan flink wat kaneel erover. Verder gebruik ik altijd natrena zoetstof (scheeld weer in de caloriën) als je daar niet op hoeft te letten zou ik bruine suiker gebruiken, da's erg lekker! en dan op laag vuur een aantal uur laten koken! simpel he? lekker met gekookte aardappels, pittige jus en rundvlees....

zo..hier een bakkie chocolademelk, nog even zitten en dan kris naar bed! hij gaat morgen naar de kinderopvang en dan heb ik voor het eerst sinds tijden weer eens een dagje voor mezelf! als eerste ga ik mijn vluchttas nu maar inpakken.... je weet maar nooit met al dat gerommel!

vanavond lekker weer boer zoekt vrouw!

17. Sjoelke

Sjoelke Bekend lid

3 jun 2010
    905
    0
    0
    Noord-brabant

Dat ga ik zeer snel eens proberen. Lijkt me jammie jammie!!!!

Hoe is het met je buik? Weer een beetje rustig?

18. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    mwah....best wel veel harde buiken, maar zonder ritme... ze zijn pijnlijker dan normaal en mijn rug doet nog wat zeer...kramperig zeg maar...duik na boer zoekt vrouw lekker in bed! en jij?

fijne avond meiden!

19. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Hallo moppies!!

Oh Anneke, ook ik vind de foto's super!! Vooral de foto waar jij een wit kleed om je heen hebt. Zo mooi! Je straalt echt en je buik is prachtig! En Ronja, wat een spetter, zie ik nou gelijkenis met Frank?

Inge, dat boek is zeker een goede aanrader. Ik zal hem eens opzoeken in de bieb. Ik zal toch iets te doen moeten hebben bij het inleiden ;) Hoe gaat het nu met je buikje? Wel spannend zeg, zoals het rommelt. Zul je zien, heb je eindelijk rust, wil de kleine al komen...daar gaat dan je welverdiende verlof! Dat vluchtkoffertje is misschien een heel goed plan hihi.

Lennybabe, heb je nou al kratjes kunnen vinden? Of gaat het feest niet door :) Wat kan die Maddox lekker kletsen! Zo schattig als je dat soort dingen door de babyphone hoort. Hoe gaat het verder met je? Jeetje, al bijna 38wk. Ik voel gewoon spanning als ik aan je termijn denk. Kan vast niet lang meer duren. Hoe staat het met de zenuwen van Lennart?

Sjoelke, wat naar dat je nu zo'n last hebt :( Heb je er ook koorts bij? Ik begrijp best dat je niet meteen aan de pillen wilt. Koude bananen werken ook prima! Of gewoon ijs koud water. Hoe staat het eigenlijk met de zenuwen van jouw man? Beseft hij al dat het eventueel nu zou kunnen beginnen? Komt hij wel elke avond thuis? Of rijdt hij internationaal.

Nou, even boer zoekt vrouw kijken. Tot zo!!!

20. flotsje

flotsje Niet meer actief

Hallo allemaal!

@ladypink: heftig allemaal zeg!! Kan me voorstellen dat je kapot bent! Heel veel succes met alles en hou ons op de hoogte.. nog even en we zijn allemaal mama's..

@Ingef: wauw spannend! Heb je nog gebeld? Hoe is het nu?
    hmmm stoofperen! hihi vlucttas lijkt me een goed idee! Maar laat nog minimaal een weekje groeien in je buik hoor!

@debski: spannend he! Maar we laten ze nog even zitten tch? nog 2 weken hihi..

@sjoelke: keelpijn al minder? fijn dat je lijstje bijna af is!!

@ellentje: JIPPIE 2 Jaar!! Super.. hoop dat je een fijne dag hebt gehad!

@anneke: super foto's!

@lenny: haha die maddox.. hier net ook zo een in bed.. is nu eindelijk stil...

@ellenore: boek is zeker een aanrader maar of het ook afleid tijdens weeen? hihi... word spannend he?

Hier alles rustig, Bram nog steeds ziekjes.. druk geweest vandaag en best veel last van harde buiken.... en een heeel druk beebje... zo even douchen en dan met bed in duiken!
    Slaap lekker allemaal!

Deel Deze Pagina