maart mama's 2011 deel 3 -the day after.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door shenoby, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Hoi Hoi!!!!

Lenny, ik voel aan de ene kant een zekere sympathie voor Lennart aangezien ons kindje ook zo gaat heten (als 2e naam dan), maar als het gaat om het toilet schoonmaken is er maar 1 optie...meteen doen! :)
    Heerlijk he die geuren, ik ben zo geur verslaafd op dit moment! Niet te zuinig!

Kart, ik heb geen vertrouwen (meer) in kdv. Ik werk fulltime, maar manlief werkt parttime in de horeca, hij is slechts 2 dgn per week overdag weg. Dan neemt zijn moeder de zorg voor Chris over. Ik zou eerder kiezen voor gastouder dan kdv. Heb je je daar al in verdiept?

Hmmm manlief wil nu eerst eten, ik typ zo verder!!!

2. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Lenny: en hoe ging het? Stond je inderdaad na tien minuten weer buiten? O en op de vraag wat er met je aan de hand is, ik denk dat je (hoog) zwanger bent!

@Micha: Dat is ook een hectische nacht voor je geweest, wat verrot dat je nog rustiger aan moet gaan doen. Hoe gaat het nu met je buikpijn?

@Sjoelke: ik mag ook morgen hoor... Lenny was vandaag. Ben je geslaagd bij de Hema? Nog leuke dingetjes gehaald? Ik ga ook zeer binnenkort even met de stickers. Wil nog een luieremmer en zakjes daarvoor en ik wil een leuk jurkje in een maat groter dan ik normaal heb, die zijn daar ook niet duur. En dan kan ik die vrij snel na de bevalling aan. Wil niet te lang nog in positiekleding lopen...

@Inge: goed dat je lekker hebt geslapen en dat je het even rustig aan doet. Hoofdpijn achter je oog is echt een rotgevoel!

@Cindy: Ik zweer ook bij het bad om te ontspannen. Waarom hebje het nog zo druk? Je verlof is nu toch wel ingegaan? Zorg je wel dat je je rust pakt?

@Lenny: ik zou het denk ik zelf halen als ik de energie had, dat scheelt later op de dag weer... sorry Lennart!

@Kart: Ronja gaat nu al twee dagen naar de kdv en mijn moeder past een dagje op. Dat gaat straks met de kleine ook zo. Ronja vindt het er geweldig en ik heb er dus ook geen moeite mee haar daar achter te laten. De eerste keren nog wel hoor... maar het went snel!

@Bras: ik heb ook momenten dat ik echt waggel... niet charmant, maar inderdaad het loopt best ongemakkelijk als je het gevoel hebt dat je kind al heel laag zit.

Hier verder weinig nieuws. Ik heb vandaag lekker gewerkt en ben uiteraard weer best moe. Desondanks voel ik me verder goed. Zo lekker even koken voor Ronja en mij, Frank heeft avonddienst. Dus het is just us girls vanavond!

3. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

@kart: ik ben geen voorstaander van het kdv...nu gaat maddox wel 3 dagen per week maar dat gaat vanaf volgende maand naar 1 keer per week. ik ga parttime werken en lenn ook want hij is nog ebzig met het afstuderen. wanneer hij fulltime gaat werken dan zien we wel weer.

even eten dames ik reageer vanavond weer op iedereen

4. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    cindy: altijd ingeleid dus..heftige bevallingen?

micha: pijnlijke buiken nog dus? hopelijk blijft het daar bij!

lennylenn: hahaha... vanuit mijn hormonenbomlijf zou ik lennart willen aanraden om een zwangere vrouw vooral niet tegen te spreken! dan leeft ie langer...hihih...manlief heeft het hier inmiddels aardig in de gaten..ik ontplof anders echt! dus,.... ik hoop voor hem dat hij het dus eerst voor je gehaald heeft!

kart: ja, het gaat opschieten nu he?..;) en jij dus ook bijna verlof! wat betreft het kdv...tja, volg je gevoel...ik had wel een goed gevoel bij degene waar wij onze kids heen brengen...

sjoelke: ik wou net wat neerzetten over de tp en zijn matrasbeschermer...hahah... hier is de hoofdpijn na een tweede dutje nu eindelijk weg! morgen maar eens aan de gyn vragen wat die er van vindt...lekker gebaddert?
    en veel plezier bij de bv cursus!

micha: haha..herkenbaar! mijn man was ook direct op scherp... is nu nog meer in huis gaan doen uit zichzelf... wel erg lief!

bras: a goss... je loopt nu ook als een pinguïn? hier ook hoor... ach ja, wat je zegt...lopen met een ingedaald kindje en harde buiken is gewoon niet prettig! sterkte meis!

ellenore: hier juist wel de keuze gemaakt voor het kdv omdat ik dat wat transparanter vind dan een gast ouder...heb zelf wel een bezoeken gebracht aan gastouders...sommige huizen zou ik mijn kind niet willen hebben! maargoed, ieder zo zijn keus en jij hebt het helemaal goed geregeld!

anneke: en weer een dichterbij je verlof meis! geniet van je meidenavond!

wij hebben het eten op...was niet lekker! we hadden chilli con carne met bilologisch gehakt erdoor... was half om half gehakt en het varkensvlees smaakte zo sterk! manlief heeft wel gegeten, ik heb een broodje gemaakt...jakkes zo'n tegenvaller dan!

ik heb vandaag goed uitgerust! twee keer geslapen en de hoofdpijn is gelukkig weg....pff...echt een opluchting! Ik heb trouwens nog niet eens verteld dat onze zoon al drie weken zindelijk is! en ik ben zo trots!!! als hij geen luier om heeft dan plast hij op de pot... als hij moet poepen vraagt hij om een luier...nou, netjes tot nu toe! Hopelijk gaat het poepen vanzelf een keer op de wc.. we laten hem zijn eigen tempo maar wat bepalen!

kris en ik gaan nu nog even een spelletje doen en dan gaat hij naar bed!

liefs

5. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    zo...rustig hier nog! iedereen nog druk met de avondspits? wij hebben kris er net in en zitten nu met de kaarsjes aan, bakkie thee en een koekje op de bank! Voel me gelukkig een stuk beter... hopelijk is mijn bloeddruk niet verder gestegen... we zullen het morgen zien!

vanavond in elk geval maar weer op tijd naar bed.. kris morgen naar de opvang en ik dus naar de gyn. Verder nog niet veel gepland...

liefs!

6. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Hi, ben ik weer!

Inge, wat toevallig, wij aten ook Chilli con carne. :) Dat van ons was met mager rundergehakt. Wel lekker hahaha. Chris heeft alleen 1 champignon en een stukje ananas opgegeten. Daarna wel een toetje...

Ik heb wat last van harde buiken, dus ben niet heel erg in de stemming voor zp vandaag.

Nu een kop thee op de bank en een beetje breien tijdens het tv kijken, morgen ben ik weer actief.
    Fijne avond!!

Liefs!

7. lennylenn

haaai allemaal, hier is de avondspits al voorbij sinds 10 min.lekker rustig nu want meneertje was weer eens doodmoe en chagrijnig.

@kart: dus zoals ik al zei, ik ben geen fan van de kdv. ik had er vroeger een heel ander beeld van maar nu mijn kind er zelf heen gaat ben ik er niet meer zo positief over. en als je er geen fijn gevoel bij heb zou ik het zeer zeker niet doen want binnen de kortste keren haal je je kind er toch vanaf omdat het je absoluut niet lekker zit. is een gastouder aan huis mischien een optie voor jou? is ook wel een vreemde maar toch weer een ander idee als een kdv..

@sjoelke: hihi je hoeft geen sorry te zeggen hoor! ik ben zelf de boodschapjes gaan halen en heb schoongemaakt. blij toe want precies zoals ik had verwacht zou het niet te doen zijn als maddoz moe thuis kwam van de creche. nu was alles al gedaan toen hij thuis kwam en kon het spitsuur beginnen...was ook echt kapot!!!!!!!!! ben blij dat ik gedaan heb wat ik zelf wilde en niet wat lenn aanbood.
    veel plezier bij de bv. avond!!

@micha: hier woont er ook zo een zwangerschaps leek! ik moet em alles uitleggen/ maar goed beter een man die interresse toont dan eentje die er niks van wilt weten toch?

@brasileira: hahah waggel waggel ahhhahaha waggelend naar de eendjes hiiihii daar komt moedereend! nee joh grapje ik waggel ook zo nu en dan maar bij mij is het kindje nog steeds niet helemaal ingedaald dus ik kan nog wel makkelijk lopen. niet zo vlot meer maar dat geeft niet. gezellig eten met je vrienden, heb je zelf gekookt voor ze of hebben jullie wat gehaald?
    eet smakelijk en veel plezier!

@ellenore: ik voel me gelijk happy als ik zo een frisse geur ruik op de wc hahahahahaha. zo ontzettend stom! maar is toch heerlijk! heb jij nare ervaringen met het kdv gehad waardoor je ze niet meer vertrouwd? ik bij de vorige kdv van maddi en bij deze waar hij nu zit begint ook van die nalatigheden te vertonen.
    vanochtend toen lenn hem bracht was er 1 leidster met wel bijna 15 kinderen 0-4 jaar. die andere was er nog niet..tjsah dat vind ik niet kunnen vooral niet zo in de ochtend wanneer het best hectisch is. en zo zijn er nog meer dingen waarvan ik denk van laat dat kdv gedoe maar zitten ik regel het zelf wel op een manier.

@anneke: nou ik heb eerst weer 3 kw moeten wachten!!!! :mad: vervolgens riep ze een naar binnen die na mij binnen was gekomen dus toen zei ik wel van joh karin( de vk)...ik had om 12.00 een afspraak oo zegt ze...ik hebje er helemaal niet opstaan!!!grrrrrrrrr as haar fout, vorige keer ook al fout gegaanmaar goed, ik stond idd na 10 min weer buiten. bloeddruk goed, hartje klopt mooi alleen het indalen wilt neit vlotten.
    jij bent morgen aan de beurt he? hahahaha en het komt idd allemaal door ze zwangerschap. is wel even heel wat anders dan de zwangerschap bij maddox. en? wat is het geworden met het koken? lekker gegeten?

@ingef: hahaha hij weet wel dat het geen zin heeft om mij tegen te spreken want hoe logsich of onlogisch het geen ook is dat ik beweer ik moet en ik zal het laatste woord hebben. hiiihiihi lekker koppig he
    jammer dat je eten niet smaakte zeg! had je het nooit eerder met die gehakt gemaakt of smaakte het vandaag gewoon niet? en wat knap dat je zoontje al zindelijk is!!!!!! ging het aanleren makkelijk of viel het tegen? het lijkt mij best een zware taak om dat een kindje aan te leren. je hebt er volgens mij vooral erg veel geduld voor nodig.wel heel knap hoor. werk je ook met een beloningssysteem..iets van een sticker plakken elke keer dat hij het goed doet? (jaaaaa hihihihi even alvast wat tips binnen halen voor wanneer het hier zover is) met welke leeftijd begin je daar eingelijk mee?

@ellenore: ooo heeft chris ook zo goed gegeten vanavond. hier ging er 1 pannekoek naar binnen en een half toetje dat was het. normaal eet hij wel 2-2,5 pannenkoek op.
    ga jij maar lekker rustig aan doen we zien je morgen weer.. slaap lekker voor strakjes.

zo he he was wel even een spitsje hier thuis net zeg. wauw chagrijnige maddox en die jongen kan nu zooo ontzettend hard gillen! dat ik soms ook tegen hem roep EN NOU IS HET KLAAR!!!!! en boem..armpjes om mn benen en een sneaky smile op zn gezicht. dan vraag ik me echt af wat er in hem omgaat.ene moment zo boos en 2 sec later als ik boos ben is hij weer lief. wat een slijmbal. lenn is naar zn vrienden toe, eentje zit in een dip dus gingen ze hem wat opvrolijken om het zo maar even te zeggen. hij wilde niet meer gaan want ik stortte zowat in van de vermoeidheid maar goed eenmaal maddox lag te slapen had ik zoiets van ja.. ik ga ook zo naar bed dus je kan net zo goed gaan, als er iets is bel ik je wel.

ik ben benieuwd hoe de nacht vandaag verloopt, ik ben iig mn neusspray kwijt dus dat is al minpunt 1.

8. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Hi Lenny

Ik heb inderdaad hele slechte ervaringen met het kdv. Ik zal er 2 beschrijven.
    De eerste slechte ervaring was toen Chris net 1 maand op het kdv zat. Het was juni en rond de 20 graden. Ik kwam hem halen rond een uur of 4/half 5. Alle kindjes waren buiten aan het spelen, maar Chris was een baby toen, dus ik ging er al van uit dat hij binnen zou zijn. De leidster wees me naar een wandelwagen bij het raam in de zon. Daar zou hij lekker liggen te slapen. Nou, met al zijn kleren aan, muts op, schoenen aan en een deken over zich heen lag hij achter het glas midden in de zon. Toen ik hem uit de wagen haalde en zijn muts (!) van zijn hoofd trok voelde ik hoe zeer hij had zitten zweten. Op de vraag waarom hij in hemelsnaam met zoveel kleren aan in de zon lag antwoordde het meisje (21 jaar) dat ze het zo schattig vond staan, dat mutsje....

Tweede, onverantwoorde ervaring wat ik had was net voordat ik Chris er van af heb gehaald. Ik kwam hem brengen rond half 8. Dezelfde leidster stond op de groep en er waren al 4 kleuters en 2 baby's. De telefoon ging en het meisje kon de vraag aan de telefoon niet beantwoorden, dus probeerde ze een collega te bereiken via doorverbinden. Omdat dit niet lukte hing ze op, maar wilde toch weten waarom haar collega niet op nam. Ik heb 15 min alleen op die groep gestaan met Chris nog in de maxi cosi. Ze had me niet gevraagd of ik wilde blijven, ze liep gewoon weg. Ik stond echt met mijn mond vol tanden dat ze mij (een vreemde voor de andere kids) alleen op die groep liet. Ik had een complete gek kunnen zijn!!@*&!@%_)!@(&
    Toen besefte ik dat ik dat niet wilde met mijn eigen kind en heb ik hem er af gehaald.

Gastouder werkte voor mij ook niet, ik ben te kieskeurig. De laatste gastouder van Chris was iets te dol op hem en stuurt nu nog kaartjes en wil langs komen ed...Ik wil haar uit mijn leven!!! hahahaha

9. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Anneke: Het gaat gelukkig wel beter dan gisteren, heb mij dan ook heel rustig gehouden. Wel macaroni gemaakt, merkte dat ik daarna helemaal moe was van het staan.
    Ingef: Overdag heb ik nog wel buikpijn gehad ja, en ook harde buiken die echt heel onprettig waren, maar vanavond is het een stuk rustiger. Dus ja daar blijft het wel bij.
    (Ok zo nu en dan even een steek onderin, autsj)
    Wat goed zeg dat jouw zoontje al 3 weken zindelijk is! Ben je met hem net uit de luiers... krijg je een nieuw jongetje in de luiers, haha, geniet van de bijna luiervrije maand... als je het haalt.
    Sjoelke: Hoe gaat het eigenlijk met de verkoudheid?
    Lennylenn: Succes met slapen!
    Ellenore: Ik kan mij goed voorstellen dat je het niet zo hebt op kinderdagverblijven. Die ervaringen zijn inderdaad heel raar, belachelijk gewoon.
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik blij ben dat ik de opvang met bekenden kan regelen, ik zou er niet zo veel voor voelen. Nu weet ik wel dat wij een kdv in de buurt hebben zitten die goed bekend staat, al jaren, dus ik weet wel waar ik mijn kind heen zou brengen als het echt nodig is.

Morgen naar de gynaecoloog, ik ben echt benieuwd wat zij zegt over gisteren. Ook gelijk de laatste keer dat ik haar heb, ik vind het echt zo balen. Mijn man heeft morgen vrij en gaat dit keer mee. Ik twijfel of ik nog ga kijken in het ziekenhuis, aangezien ik daar gisteren geweest ben en het mij gelukkig heel erg meeviel. Inclusief de inwendige onderzoekjes waar ik als een berg tegenop zag. Ik bespreek het wel met mijn gynaecoloog, die is altijd heel goed in haar adviezen geven.
    Ook morgen even naar de hema, ik zal de stickers alvast in mijn tas doen.

Welterusten iedereen, ik hoop op een goede nacht voor ons allemaal!

10. Sjoelke

Sjoelke Bekend lid

3 jun 2010
    905
    0
    0
    Verstandelijk gehandicapten sector
    Noord-brabant
    @Anneke: Oeps foutje, ik loop een dag voor bij jou VK bezoekje! Hihihih Ik heb me netjes in kunnen houden bij de hema.2 rompertjes en een slaap shirt. Valt mee toch.

@Ingef: Ik zag het teovallig vanmiddag dat ze die beschermers hadden bij de tp. Ik heb heerlijk gebadderd en de cursus was weer erg boeiend. Ben benieuwd of ik dadelijk goed ga zijn in bv geven.
    Goed dat je hoofdpijn weer over is.
    Johoe!!! Wat goed van jullie grote zoon dat hij zindelijk is. Dat wordt echt een kanjer van een grote broer. Ook erg fijn voor jullie en dat poepen op de wc komt inderdaad vanzelf. Super knap!!!!
    OOO en wat erg als eten tegenvalt. Daar kan ik zo van balen.
    Ben wel erg benieuwd of jou bloeddruk gestegen is, Ik ga voor je duimen van niet.

@Ellenore: Zorg voor je zelf en laat ZP even wat het is als je geen puf hebt. Geniet van je thee, tv en breiwerkje en dan zien we je wel weer verschijnen.

@Lennylenn: Ik kan me nog niets voorstellen bij een avodn spits. Hihihihihi. Maar daar kan ik vast snel over meepraten.
    De bv avond was weer erg interessant.

@Micha: Verkoudheid is nog niet weg, maar ik heb er wel minder last van. Ik zet ’s avonds een rauwe ui op mijn nachtkastje die ik dan open snijd. Dat helpt wel goed. Ook ben ik een aantal kere in een war m bad geweest en dat doet me goed. Lief dat je het vraagt.
    Succes bij de gyn morgen. We horen het wel. En have fun bij de hema. Altijd leuk.,

De bv avond was erg boeiend. Ik heb er veel geleerd. Ben blij dat ik gegaan ben,

Trusten lieve dames. Morgen hebben er veel gyn en vk bezoekjes. Ik ook.

Tot morgen. Dikke xxx

11. kartvelibaia

kartvelibaia Actief lid

8 mrt 2010
    392
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja weet je wat het stomme is..
    ik werk zelf ook op een kdv. iedereen vroeg al van komt jou kindje dan ook hier? maar dat mag niet omdat het maar 1 groep is..
    dus ik weet wel hoe het gaat op een kdv en lijkt me ook leuk voor hem als hij straks met andere kindjes kan spelen..
    maar toch zat het me niet lekker, want ik had daar afgesproken om nog eens rustig rond te kijken, was daar dik hectisch omdat het oma en opa dag was. ik kwam binnen en vroeg aan iedereen van werkt u hier of u. nou dat mens was het er even bij ingeschoten dat ik langs zou komen en ze wist niet eens dat het alleen om rond kijken ging dus pakte allerlei formulieren erbij die ik allang had gehad. vervolgens vroeg ze waar we vandaan kwamen (omdat ze een moeilijke achternaam zag) en vroeg of we 2-talig gingen opvoeden. ik vertel dus enthousiast van ja enz. zegt ze; hou je er dan wel rekening mee dat een kind dan later gaat praten. ik dacht zo van; zo hé, bijdehante!! dat hoeft helemaal niet zo te zijn want zoveel vrienden om ons heen doen dat en dat gaat perfect.... nou toen kreeg ik die rondleiding en moesten we ergens naar buiten. zie ik daar aan de voorkant kindjes spelen en zit er geen eens een hekwerk omheen!!:$ als klap op de vuurpijl kwam er ook nog een mand met een grote herdershond aan en mochten de kinderen die gaan aaien. ik zei van dit kan toch niet? zei ze dat alleen grote kindjes daar heeeeeel af en toe spelen terwijl ik dus echt een kindje van zo'n anderhalf jaar zie rondlopen. en dat met die hond vond die vrouw ook niet zo goed plan dus zei ze er wel meteen wat van..
    en er werkt ook nog iemand als invaller die bij ons kdv op een klote manier is weg gegaan, en ik mag dat mens niet...

maar zoals ik al zei, de vorige rondleiding ging veel anders. ik ga er nog wel een keer heen met mijn mannetje en dan ook nog langs een andere. gastouder zou ook nog kunnen, maar ik vind het juist zo leuk het contact met de andere kindjes!!

ik moet er nog eens even goed over nadenken..

zo ik wou het toch nog ff uitgelegd hebben.... dan kan ik rustig gaan slapen hahah:)

12. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Hoi meiden, wat zijn jullie goed in het onthouden van wat iedereen zegt... ik kan dat echt niet bijhouden hoor... maar ik lees elke dagwel trouw alles mee.

@ opvang.... ons kleine meisje gaat naar mijn moeder als ik weer ga werken. Voor baby's vindt ik het echt niet prettig op een kdv.
    Ben wel een voorstander van psz rond 2 jaar, maar eerder niet, gelukkig heb ik mijn moeder om op te passen.
    Kartvelibaia en ellenore.. dat zijn ook wel rotervaringen ook bij kdv.

@ controle vk... ook ik heb morgen een controle bij de vk... en meteen een groeiecho... spannend weer. Allemaal veel succes.
    Zijn er meer die een groeiecho krijgen?

@ waggelen...brasileera hier gaat het lopen ook niet meer zo prettig hoor... mijn kindje is ook zoooo ver ingedaald en drukt echt.
    Waggelen is de enige optie...

@chili con carne... wij hebben eergisteren ook chili con carne gegeten.. lekker hoor.

Nou zie dat het al weer erg laat is... ga maar mijn bedje op zoeken.
    Ik kan helaas niet uitslapen want mijn zoontje moet gewoon naar school en manlief is dan al de deur uit. Dus hier gaat de wekker om half 7.... trusten dames...;)

13. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Hoi allemaal,

Als ik jullie verhalen zo lees, heb ik het wel getroffen met onze kinderopvang. Hier zijn die meiden gewoon heel lief en heel betrokken en er zijn ook altijd genoeg begeleiders op de groep. Ronja vindt het echt geweldig. Daar ben ik wel heel blij mee, het is wel je kindje dat je er achterlaat... Ik hoop dat nummer twee het straks net zo leuk vindt!

@Inge: wat jammer voor je dat het eten zo tegenviel... Daarentegen wel erg cool dat je een zindelijke zoon hebt nu! Goed hoor! Hoe lang duurt zoiets als je één keer bent begonnen met de zindelijkheidstraining?

@Ellenore: ik kan me heel goed voorstellen dat je dan geen goed gevoel meer hebt over de kinderopvang. Hoe is het verder gegaan met je harde buiken gisteren?

@Sjoelke: dat is inderdaad een bescheiden buit van de HEMA, maar ja... dan zijn de stickers ook nog niet op natuurlijk he. Kun je nog eens!

@Lenny: groot gelijk dat je Lennart dan wel aanmoedigt naar zijn vriend te gaan... anders zit hij alleen in de woonkamer omdat jij toch al in je bed ligt. Ben je een beetje bijgekomen weer van de drukte? Maddox klinkt als een boefje! En wat ontzettend vervelend en slecht van de vk dat je nu alweer zo lang moest wachten. Wel fijn dat alles goed is natuurlijk!

@Micha: wel fijn dat het met rust ook wat beter ging. Koken is trouwens nog best zwaar werk hoor... onderschat dat niet.

@Kart: verstandig om nog even een keer te gaan kijken omdat je nu twee totaal verschillende ervaringen hebt met de kdv.

@Mamaantje: Ik kan ook niet uitslapen hoor, moet om half acht beginnen met werken... gedeelde smart is halve smart... Succes bij de vk en met je groeiecho.

Hier een wat onrustige nacht gehad. Ben zelf een aantal keer wakker geworden, Ronja werd om een uurtje of vier nog wakker en toen had Frank zijn wekker ook nog om vijf uur gezet om te gaan hardlopen. Was op zich wel lekker dat ik me toen nog eens om kon draaien, maar het is wel zo dat ik niet heel snel meer in slaap kom als ik één keer wakker ben. Vandaag nog even werken, tot kwart voor drie, daarna naar de vk en dan is het eindelijk weekend!!!!!!!!!!! JIPPIE!!!

Zag gisteren trouwens weer een superleuke vacature, bij de Gemeente Leeuwarden. Dus heb gelijk weer een sollicitatiebrief geschreven en die met mijn cv verstuurd. En nu maar hopen dat ik op gesprek mag komen. Duimen jullie mee?

14. lennylenn

Oooow sjoellllkeeeeeee, zullen wij morgen maar eens gaan bevallen? Volle maan he. :d

15. cis1

cis1 Actief lid

27 jul 2010
    153
    0
    0
    consulente
    gelderland
    Hoi hoi,

Dinsdag ben ik bij de verlosk geweest en alles is goed,
    het hoofdje licht al vast en ik merk het ook heel erg van onderen.
    Mijn harde buiken worden ook steeds meer en zijn ook erg pijnlijk en ik mag dan doorgaan van de verlosk niet meer gaan zitten zodat het eerder komt.
    Wat ben ik blij zeg als hij er is kan ook bijna niet meer wachten zou haast trappen gaan lopen hahahaha.
    Zondag avond na het vrijen :) kreeg ik om de 10 minuten een uur lang harde buiken en als ik toen door was gegaan had het kunnen beginnen maar ik rust pakken natuurlijk als ik dit wist was ik even door gegaan.vrijen helpt dus wel om de boel aan de gang te krijgen hahahaha.Volgende week dinsdag moet ik weer naar haar toe en dan krijg ik een inwendig onderzoek en dan kijken of ze wat meer voor me kan doen.
    Mijn benen houden wel ontiegelijk veel vocht vast en dit kende ik nog niet,hopelijk gaat het straks na de bevalling weer weg.

Mijn moeder en schoonmoeder passen allebei een x op in de week en de rest van de week ben ik thuis,ik vind het jammer voor de kleine want heeft weinig vriendjes zo maar aan de andere kant mijn oudste gaat nu naar school in mei dus wie weet leer ik daar wel andere ouders kennen met een baby en kunnen we eens bij elkaar thuis komen.Als ik zo die verhalen lees over een kdv dan wil ik hem al thuis laten.
    Vanmiddag krijgt freek zijn prikjes weer en loopt nu al van ik wil niet naar de dokter ben benieuwd hoe het gaat, als ik dan vertel dat ze ook gaat wegen en kijkt hoe groot hij nu is vind hij het wel weer leuk.dus afwachten maar.

Liefs cis

16. Sjoelke

Sjoelke Bekend lid

3 jun 2010
    905
    0
    0
    Noord-brabant
    @Mamaaantje: Ik heb met 36 weken een groei echo gehad. Hoe was het bij jou??

@Anneke: Herelijk weekend!!! Geniet er van. Ik duim zeker voor je.
    De Hema ga ik toch proberen te vermijden. Hihihihi

@Lennylenn: Tja, op zich heb ik morgen ook wel tijd om te bevallen. Hiihihihihi. Hoe laat, waar en wanneer??? Hihihihihihihihi

Zojuist weer APK goedgekeurd. De VK vond mijn buik erg strak. Ze zei maak voor de zekerheid nog maar een afspraak voor volgende week, maar van mij mag het kleine prulleke komen. Hihihihihi. Ik dacht toen meteen. Van mij ook! Hihihihhi
    Ik heb sinds vannacht wel meer last van mijn buik en ik begin vocht vast te houden.

17. christa24

christa24 Actief lid

13 jul 2010
    167
    0
    0
    Ik ben peuterleidster
    In Den Haag
    hoi dames

hahah al zo lang op deze site en nog nooit dit topic gezien en nu zijn we al bijna aan het eind :)

Gaat al opschieten voor ons he mama's!
    Ik ben 7 maart uitgerekend maar loop al vanaf week 33 met voorweeën en dan voornamelijk harde buiken en vanaf week 25 2 cm ontsluiting.
    Slijmprop ben ik ook al verloren maar verder zet het niet door jammer genoeg :(

Ons kleintje lag in onverkomen stuit gister heb ik een versie gehad en die is gelukt!
    Vandaag weer terug geweest voor controle en hij is gelukkig goed blijven liggen en niet terug gedraaid hij ligt ook al stukje ingedaald nu dus dus dat betekend dat hij niet meer kan draaien yes!!
    Nu ben ik weer overgedragen aan de verloskundige en niet meer aan de gynecoloog dus das ook wel weer fijn.
    Hoop dat ik nu eindelijk van de laatste weekjes kan genieten zonder stress en ziekenhuis!

Dit is trouwens ons derde kindje.
    We hebben een zoon van 6 jaar en dochter van 4 jaar en nummer 3 word weer een jongetje :)

pfff ik had ook wel weer zo iets van nu mag hij komen hoor vooral nu ik weet dat hij goed ligt anders had het een stuitbevalling geworden en dat vond ik toch wel een beetje spannend!
    Kon ook voor keizersnee kiezen hoor maar omdat het de derde is kan ik eigenlijk gewoon een stuitbevalling doen en dat wou ik ook eerst proberen.
    Maar gelukkig hoef dat nu niet meer :D

Nou dames ben benieuwd wie van ons het eerst bevalt nog eventjes volhouden we zijn er bijna je moet maar zo denken langer als 5 weken is het niet meer!!!!

18. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    Jeetje zeg ik zou er echt goed over nadenken. Ook oudere kindjes zonder toezicht laten vind ik persoonlijk geen optie. De klik moet er wel zijn. Zelf heb ik ook op een kdv gewerkt en weet ook hoe zoiets gaat. mar zit nu ook op een kdv (van baby af aan) en ze vind het geweldig met al die andere kindjes spelen en zo leert ze ook spelen en delen met andere kindjes. Ik heb bewust gekozen van baby af aan brengen zodat ze er al aan gewend zou zijn als ze ervan bewust werd dat mama en papa overdag werken.
    Als deze kleine er is gaan ze naar een gastouder. Dit mbt de flexibele werktijden die hun hanteren. Vanmorgen heb ik toevallig net een intake gesprek gehad.

@waggelen: Ben benieuwd hoe dat eruit ziet. Gelukkig kan ik nog vrij "normaal" lopen.

@volle maan: passen jullie wel op dat er geen weer wolfje uitkomt ;)

19. Sjoelke

Sjoelke Bekend lid

3 jun 2010
    905
    0
    0
    Noord-brabant
    @Christa: Welkom. We zijn inderdaad toch al een hele tijd aan het kleppen hier!! Erg gezellig, dus zoe de laastste weekjes gerust nog mee. We gaan na de bevalling gewoon door. Hahahahah.
    Ik hoop dat ik over vijf weken toch zeker wel bevallen ben hihihihi.

@Volle maan: Een weerwolfje!! Nou nee dat hoop ik niet. Ik denk een prinsje of een prinsesje. Hihihi. Dat kan toch ook bij volle maan?

20. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    Nou dat weet ik zo net nog niet hoor Sjoelke. Kom je maar op een manier achter. Bevallen.
    En als het kindje veel haar en slachttanden heeft weet je genoeg ;)

Deel Deze Pagina