ja nee das een stuk beter. hahahaha Die kindjes worden zo groot. Wel handig als je niet bij het bovenste keukenkastje kan komen
@Cis: dat zeggen ze wel vaker he dat vrijen helpt... bij mijn vorige zwangerschap uitgebreid geprobeerd, maar het gaf toen geen zier. Hoe is het gegaan met de prikjes? @Sjoelke: succes met het mijden van de Hema en fijn dat je weer apk gekeurd bent. Kun je er mooi weer een jaar tegenaan (!?!)... laat maar komen he die kleine van jou! @Christa: wat leuk dat je de laatste loodjes nog even mee komt doen, je zou denken dat het bij jou niet zo lang meer kan duren he? Wel fijn dat de kleine vandaag gedraaid is. Scheelt toch een stukje spanning voor de bevalling denk ik! @Cindy: intake gesprek met een gastgezin? En klikte het? Lijkt me ergens ook wel weer spannend, zo'n gezin moet ook wel op dat van jou aansluiten! Ook ik mocht vanmiddag weer even langskomen bij de vk en het zag er allemaal weer goed uit. Qua groei lag het kindje helemaal op schema, het was al redelijk ingedaald en het hartje klopte weer goed. Ook met mijn bloeddruk ging het helemaal prima. Dus over twee weken weer langs komen. Er was een vk in opleiding bij, die vergiste zich in mijn duur van de zwangerschap door het voelen doordat ik zo'n lange buik heb... blijft echt onderwerp van gesprek... bijzonder! Vandaag op het werk weer drie coachings gedaan, hartstikke leuk! En ik had een evaluatiegesprek naar aanleiding van de cursus die ik heb gevolgd. Kreeg heel veel complimenten omdat ik zo goed mee had gedaan en zulke hoge cijfers had gekregen. Was wel erg leuk. Ik had voor de laatste module beoordelen een 9,8 ze hadden nog nooit zo'n hoog cijfer gezien... leuk hoor! Nu lekker weekend. Ook wel weer een gek idee, volgende week nog drie dagen werken en dan ga ik met verlof. Ondertussen ben ik druk aan het solliciteren, dus met een beetje geluk kom ik daarna hier helemaal niet meer terug. En dat terwijl ik wel een hele leuke baan heb en hele leuke collega's. Nu ik er zo over nadenk word ik er wel een beetje somber van. Tegelijkertijd is dit ook wel een moment voor een nieuwe uitdaging. Dit werk doe ik nu al best een tijd en het is wel goed dat ik gedwongen word om verder te kijken. Dan blijf ik ook mezelf ontwikkelen. Maar als iets vertrouwd voelt, is het soms wel moeilijk om zo'n stap te zetten... word er een beetje melancholisch van! Dat moet maar niet te lang duren... het is tenslotte weekend en ik kan nu lekker gaan ontspannen! Dames, misschien tot later vanavond... ik zal in ieder geval even checken of er geen weerwolfjes geboren worden... en anders tot morgen!
Hoi allemaal, Vandaag een lekker lui dagje gehad. Ben wel naar de winkel gewaggeld hahaha. Naar de eendjes ben ik maar niet gegaan want zometeen zien ze me als een soortgenoot en lopen ze mee naar mijn huis Morgen ga ik weer wat poetsen. Ik moet er altijd 1 dag tussen laten want anders krijg ik rugpijn. Fysio ging vandaag helaas niet door. Maandag kan ik wel gaan en krijg ik weer lekker massage. Tja ik zal het huis toch een beetje schoon moeten houden...Hoorde gister van mijn man dat zijn ouders (waar we inmiddels al 3 maanden ruzie mee hebben en geen contact) hadden gezegd dat ik het huishouden niet goed doe en dat hij zielig is en dus zelf vanalles moet doen. :x Dat is dus helemaaaal niet waar!! Maar ik ga me er niet te druk over maken, we hebben immers al geen contact meer en dat ze hun kleindochter missen is al straf genoeg Zaterdag zouden we naar vrienden gaan maar ze belde vandaag op dat hun zoontje waterpokken heeft. Ik gelijk gebeld naar de vk voor advies en ik heb dus kunnen afbellen....De kans is er namelijk dat onze dochter ze dan ook krijgt en met de besmettingsperiode en alles kom ik uit rond de bevalling en grote kans dat de baby ze dan ook gelijk krijgt. Dat moet dus niet! Gisteravond was zeer geslaagd trouwens. Ik had lekker gekookt voor onze vrienden hihi. Nou fijne avond allemaal!
hello allemaal! hier een leuk dagje gehad, we zijn met maddox naar ballorig geweest en het was er zo heerlijk rustig! alle kindjes natuurlijk op school. echt super! hij heeft het heel erg naar zn zin gehad en nu ligt hij even te slapen. @sjoelke: oke then it's a date.... ik heb nog geen vaste tijd voor de bevalling maar als ergens in de nacht de weeen beginnen of vliezen breken dan vind ik dat wel prima zo. kom op volle maan do your magic thing. @de rest: ik heb nog niks gelezen hoor dat doe ik vanavond.
owjaaaa ik vergeet iets, als je straks een geboortekaartje opstuurt naar de plus supermarkt dan ontvang je gratis de kiekeboe kado doos!!! heel leuk. ik ging na ballorig even gauw naar de plus en toen vertelde de kassiere mij dat. het is een doos twv 30 euro vol met eerste hapjes, lepeltjes en handige baby spulletjes. erg leuk. als ze he top voorraad hebben kun je het gelijk meenemen (het is wel zwaar zei ze) zoniet dan wordt het zsm bij je thuis bezorgd. duss dames niet vergeten straks een kaartje naar de plus te sturen.
@Cindy: Ja inderdaad. Moet toch ergens de snoepjes kunnen verstoppen. @Anneke: Van mij mag de kleine inderdaad komen. Fijn dat ook jij weer helemaal goed gekeurd bent bij de VK. Toch elke keer weer een gerust gevoel vind ik. Soms is het inderdaad wel dubbel om te gaan solliciteren als je het eigenlijk heel leuk vind. Maar een neiuwe uitdaging is nooit verkeerd. Ik ben altijd zo bang om vast te roesten in mijn werk. Dat lijkt me echt verschrikkelijk. Jippie weekend!!!!!!!!!! @Brasileira: Goed dat de eendjes hebt vermeden. Hihiihi. Anders moest hje ook weer naar de bakker voor extra brood met een kudde eendjes thuis. Hahahah Poeh die waterpokken, Goed dat je direct om advies hebt gevraagd, want de baby meteen watrepokken zou echt niet gaaf zijn. @Lennylen: Misschien wordt ik wel een hele slechte moeder nu ik dit vraag maar wat is Ballorig?? Oke we hebben een date! Hihihihi . Ik wil ook s avonds of s nachts weeën krijgen. Succes meid!!!
Hoi lieve dames!! Even een kort berichtje want het is bere gezellig hier in huis! Sjoelke, schaam je! Hahaah nee hoor, ballorig hoefde je tot op heden niet te kennen Het is een overdekt speelparadijs voor kinderen van verschillende leeftijden. Erg leuk! Anneke, wat super, al weer weekend!! En dan nog maar 3 dagen....EINDELIJK!!! Geniet van je weekend en heel veel succes met solliciteren. Het gaat je vast wel lukken met al die mooie cijfers. Inge, Kris is zindelijk?? Wow fantastisch zeg! Ik had er gisteren denk ik overheen gelezen. Lenny, Sjoelke, lekker bevallen dit weekend! Ik zeg DOEN! Alle apk keuringen, fijn dat het goed gaat met ons moederkes. Hier ook eindelijk een keer een goeie apk. Zelfs mijn bloeddruk was een keer redelijk. Vandaag zijn we naar Kijkduin geweest. Lekker over het strand gewandeld in de zon. De beide mannen staan nu onder de douche en ik ga ze zo vergezellen. Vandaar dit korte bericht. Na "wie is de mol" kom ik weer even piepen!! Tot later liefjes!! xxx
@sjoelke: hahahahahaa dat geeft toch helemaal niet, is heus niet iets dat je MOET weten. ballorig is een groot indoor speelparadijs voor kindjes van 0 tot...12 geloof ik. de speelruimtes zijn dan gescheiden zodat de kleintjes niet omver worden gelopen door de grote kinderen. jij ook alvast succes!!! dat het maar echt mag gebeuren vandaag (weet nu al dat ik na het weekend zwaar terleurgesteld zal zijn als er niks is gebeurd )
Hey allemaal! Fijn dat met iedereen alls goed is! ik lees wel mee maar geen puf om te reageren.. kom binnenkort wel even reageren en vertellen!
mama's met nog een kindje..doen jullie straks als de kleine geboren is ook trakteren op zijn/haar school of creche? het leek mij wel leuk dat maddox straks iets uitdeelt als zijn zusje geboren is. ik dacht zelf aan roze koeken en dan met zo een decoratie stiftje haar naam erop schrijven. dat voor de leidsters dan en voor de kindjes..ja weet ik veel een ministroopwafel ingepakt ofzo met een roze strik? mogen de ouders thuis zelf bepalen of dat het kindje de stroopwafel mag opeten of niet.
ellenore: da's toevallig! allebeid chilli con carne... vandaag toevallig ook mihoen gegeten?... hoe is het met je buikje nu? lennylenn: heel verstandig van lennart dat hij je niet tegenspreekt...hahah... en die zindelijkheid...tja.. ik vond het wel veel werk.. je moet er vooal veel en consequent mee omgaan... wij hebben kris eerst gewoon met een boekje steeds op het potje gezet...als er een plasje kwam dan groot applaus, zo niet ook niet erg! op een gegeven moment merkte ik dat hij het wat aan voelde komen en hebben we de luiers weggelaten.. je raad het al, veel ongelukjes en volle wasmachines..maar toen kreeg meneer wel een hekel aan die plasjes in de broek... koud, prikte etc..toen had hij het zo door! En nu dus stickers voor iedere plas op de pot of wc! werkt als een trein! nu de poepjes nog... want die wil meneer alleen in de luier doen.. iemand nog tips? hihih ellenore: jeetje.. wat slecht die ervaringen bij het kdv... niet best he? micha: hahah..ja één maand luiervrij...hihihi... zo had ik er zelf nog niet eens naar gekeken.. en 't is wat met die harde buiken he?.. sjoelke: jouw duimen heeft geholpen! mijn bloeddruk is gezakt! nu weer netjes 120/70...ben zo opgelucht! oe jij al weer 38 weken!! je gaat hard meis!! kart: ow...dat klinkt inderdaad niet helemaal lekker die rondleiding! nog maar even goed nadenken dus... mamaantje: we zijn niet goed in het onthouden van wat iedereen zegt... we openen gewoon twee pagina's en kunnen zo op de één lezen en op de andere typen we voor iedereen een reactie... is gewoon een trucje.. oei jouw wekker gaat ook al zo vroeg... hier ook hoor! het gaat allemaal gewoon door als het je tweede is he? anneke: ik ben ook erg tevreden verder met onze opvang hoor! leuke dames, goede sfeer en kris vindt het er ook super! catalpa toch? onze tweede gaat er straks ook heen! bij ons heeft de zindelijkheidstraining uiteindelijk wel een jaar geduurd.... maargoed, dat komt bij ons ook wel door de zw en dat ik toen echt geen puf had etc.. kris had toen steeds luierbroekjes.. de beste tip is gewoon in de onderbroek laten lopen en doorzetten! jammer dat je nachten nu zo gebroken zijn he? hier ook veel wakker... maargoed, hopelijk tijdens je verlof straks lekker dutjes doen! en ik duim! cis: klinkt al serieus met die harde buiken van jou! sjoelke: spannend meis! hopelijk heeft de vk gelijk.. kun je je kleintje al snel vasthouden!! christa: op de valreep welkom! en wat fijn dat de kleine nu goed ligt zeg! cindy: haha... weerwofjes dus?... haha..laten we het hopen van niet,... zal je maar gebeuren... anneke: wat fijn dat alles weer goed is met jou en de kleine! en dus nog 3 dagen! ow...lekker man! maar inderdaad ook wel dubbel he? bras: hihihi... waggelen de eendjes je allemaal achterna?.. en die schoonouders van jou sporen duidelijk niet zeg! pff...waar halen ze het lef vandaan? geen energie aan verspillen hoor meis! lennylenn: da's slim op een werkdag naar ballorig! goeie tip.. ook een goeie tip van de plus! doen ze bij de c-1000 ook! ellenore: zo zo met zijn drieën onder de douche! da's echt gezellig! kris is hier met papa in bad geweest..hele badkamer zeiknat...die hebben het ook gezellig gehad! en fijn dat jouw apk goed was meis! flotsje: hoooi! *zwaait* zo meiden...hier ook weer helemaal goedgekeurd door de gyn.. helemaal niet meer aangekomen..blijf nu hangen op 10 kg in totaal en de bloeddruk weer gezakt naar 120/70... erg fijn! kleine goed gegroeid en ingedaald...kortom..prima! Nu iedere week op controle... verder lekker dutjes gedaan en mezef verwend met een tijdschriftenpakket...koop ik anders nooit, maar voor nu verdien ik het...vind ik.. liefs!
lenylenn: ik wil kris wel laten trakteren.. waarschijnlijk op een plakje cake met slagroom en blauwe muisjes... lekker simpel! jouw ideeën klinken ook leuk!
@ingef: ja ik wil de traktatie ook lekker simpel houden. het moet vooral niet teveel werk kosten en aangezien ons meisje maar een hele korte naam heeft kan ik die roze koken wel versieren. tjips..ik hou mn hart eenbeetje vast voor de rest van de avond. ik had maddox vanmiddag rond 17.00 op bed gelegd om een uurtje te slapen (hij was kapot van een dagje ballorig) maar nu slaapt hij nog steeds! hij is niet eens gedouched, geen avodneten op. gelukkig ben ik zelf wel heel goed uitgerust dus is het prima als hij wakker wordt maar hij zal dan niet meer willen avondeten of douchen en daar is het ook veels te laat voor nu. dan maar een flesje pap geven.... had juist lekker erwtensoep voor hem.
Hoooooi!!! Oh lenny, had maddox zo druk gespeeld? Of heeft hij een griepje onder de leden. Zoals men zegt verhongert een kind zichzelf niet, dus als hij trek krijgt wordt hij wel wakker. Anders haal je hem toch zo er uit voor een laatste fles. Deden wij ook wel eens met Chris. Sliep daarna gewoon verder. Leuk idee om te trakteren! Roze koeken is toch een prima idee! En anders voor die kids van die roze spekkies? Jeetje, al 38 weken joh! Schiet eens op met bevallen En goeie tip van de plus! Inge, nee hahaha geen mihoen vanavond. Wel bobotie, mijn favoriet! Nu zitten we gezellig te carcassonnen (ik verlies alweer) met kaasstengels . Nu even een pauze vanwege een wedstrijd met psv... :x Onze douche is lekker groot, we hebben namelijk geen bad helaas. We gaan om de dag met z'n allen er onder. Eerst papa en Chris, daarna mams erbij en gaat pa afdrogen om vervolgens Chris weer er uit te halen. Het is een georganiseer, maar wel heel gezellig. Er ligt een hele berg speelgoed! We hebben bij Chris 1 keer de luier af gedaan, toen heeft hij meteen geplast en gepoept in zijn onderbroek....misschien toch even wachten tot hij kan aangeven dat hij moet plassen? Hij kan wel heel goed op commando op de wc plassen, maar hij geeft het nog niet zelf aan. Wat fijn dat je bloeddruk weer goed was! En maar 10kg aangekomen??? Wat netjes!!!! Bras, ik zou echt knettergek van zulke schoonouders worden. Wat een nare opmerking zeg! Hopelijk heb je een dikke huid en kun je dit naast je neer leggen. Het is al erg genoeg dat je meid haar opa en oma niet ziet. Christa, welkom hier!! Fijn dat die kleine boef nog even is bijgedraaid Deed het zeer??? Hopen dat hij snel komt! Flotsje, hi babe! Doe maar lekker rustig aan hoor!! *knuffel* Ik ga proberen nog een paar potjes te winnen hier. Anders ga ik oer chagrijnig naar bed hihi. Goh, ik geniet echt van mijn verlof! Hebben jullie dat ook? Misschien wel vanwege het mooie weer Nou, tot morgen weer!!! Liefs!
@ellenore: kijk dat stelt me weer gerust dat een kind zichzelf niet verhongert. wakker maken heeft hier nooit goed uitgepakt helaas, hij werd dan erg boos en wilde niet eten en ook niet meer slapen. dus ikw acht wel af tot hij zelf wakker wordt. een griepje is het denk ik niet tenminste...hij mankeerde helemaal niks. owwwjaaa die roze spekkies jaaa dat is een heel goed idee van jou! helemaal vergeten! super zeg bedankt! hé ja ik zit echt te wachten op de bevalling! volle maan morgen dus ik hoop het zoooooo erg! ze is nu lekker druk aan het bewegen...als ze nou richting de uitgang beweegt... veel succes met het carcassonnen!!! ik hoop dat je wint en je rustig de nacht in kan gaan
hi!!! heb heel lang geleden hier wat neer gekrabbelt maar is echt al maanden geleden!!! alles goed met iedereen hier?? het eind is in zicht!!!! van mij mag het vort!!! mijn uk is alleen nog niet ingedaald.... volgende week naar de gyn voor een echo. meestal komt het toch wel goed zegt de vk!! we zien wel!! waar kan ik die bevallingslijst vinden?? heb er wel ooit mijn naam bijgezet.
Ik denk dat ik lange vingers ga glazuren en dan in de blauwe muisjes dopen, dus dat er 1 van de uiteinden met muisjes zit.. Simpel, maar oogt toch leuk Gelukkig zitten mijn 2 kinderen samen in dezelfde groep op kdv, dus maar 1 keer trakteren
Vandaag groei echo gehad en ze kwam uit op 2835 gram. Dat zou erop neerkomen dat ze met 40 weken op de 3500 gram zou zitten, heel gemiddeld dus. Mijn zoontje was met 40+2 3820 gram. Verder lag ze er lekker rustig bij en was alles goed. Ben zo benieuwd hoe lang het nog gaat duren, maar dat ze binnen 3 tot 5 weken gaat komen is zeker, hahahahaahah @ Anneke balen he die gebroken nachten, succes met solliciteren @ Cis.. dus jij kan beter de samba gaan dansen, dan zet de bevalling in. Mijn vk zei vandaag dat de baby zelf bepaald wanneer het naar buiten komt en dat de mama daar geen invloed op kan uitoefenen?? @ Sjoelke hoe groot schatte ze bij jou bij de groeiecho? @ Christa fijn dat het gelukt is om de kleine te draaien. @ Brasileira vervelend he zulke schoonouders, weet er alles van wij hebben al meer dan 5 jaar geen contact meer met mijn schoonouders. Mijn zoontje kennen ze niet eens, jammer voor hun @ ellenore heerlijk hoor wandelen op het strand in het zonnetje. Al s het dit weekend nog zo lekker is ga ik dat ook doen @ Lennylen.. ik doe van die muffincakjes dopen in de glazuur en dan in de roze muisjes. Dat gaat Valentino trakteren op school. @ Ingef.. bedankt voor de tip, zie het resultaat hahahahahah, het lukt mij nu ook. Ja als je er al een heb rondlopen die naar school moet, dan kan je niet lekker uitslapen en begint de dag gewoon vroeg. Wel af en toe een tukkie tussendoor, hahahahhaha . @ Mwag.. welcome back grappig dat er zoveel chili con carne hebben gegeten toch niet echt zwangerschapsvoedsel, hahahahahha @ Imsala met lange vingers is ook een idee lekker simpel las ook dat je ze door de boter kan halen dan blijft het ook plakken.