maart mama's 2011 deel 3 -the day after.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door shenoby, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Goedemorgen allemaal!

Allereerst natuurlijk het belangrijkste: Lenny en Lennart en Maddox: van harte gefeliciteerd met Indy! Wat fijn dat ze er is! En wat fijn dat alles goed met jullie gaat! We hebben vanuit Leeuwarden helemaal met jullie meegeleefd, ben benieuwd naar je verslag en naar de eerste foto van de kleine meid!

@Sjoelke: hey lieverd, bij jou gaat het vast ook niet lang meer duren, maar die vervelende voorweeen kunnen nu eenmaal even aanhouden. Dat wil absoluut niet zeggen dat jij het verkeerd hebt gevoeld! En dat je moest huilen is logisch, laat je emoties maar even lekker de vrije loop. Is ook een stukje vermoeidheid dat nu om de hoek komt kijken he? Ik hoop voor je dat je vannacht een beetje bij hebt kunnen slapen!

@Biancje: bij jou ook al zo onrustig... heb je een beetje een goede nacht gehad?

@Inge: is het mooi geworden, het opgemaakte wiegje? Het wordt steeds echter zo he?

@Ellenore: verrotte uien hebben inderdaad minder effect op je verkoudheid denk ik! Hoop dat je vandaag weer een beetje opgeknapt bent. Inderdaad hier nog twee werkdagen voor de boeg. Dat is te overzien!

Hier wel erg lekker geslapen, maar met flinke hoofdpijn wakker geworden, lang leve de paracetamol, ik hoop dat het zo na het ontbijt wat is weggezakt. Zal wel weer een verkeerde houding hebben gehad in bed. Dat wordt er niet echt beter van nu zo op het laatst.
    Ronja en ik zijn al lekker met zijn tweetjes beneden, Frank staat nog onder de douche, de kleine meid was vroeg klaarwakker. Was te verwachten, ze lag er gisteravond ook wel aardig op tijd in. Gelukkig is ze wel lekker vrolijk. Dat scheelt altijd al een stuk! Ik zal de oven even voorverwarmen. Nog tijd zat voor lekkere afbakbroodjes. Lekker luxe op een doordeweekse dinsdag.

Meiden, een prettige dag vandaag!

2. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Lenny Van Harte gefeliciteerd met je dochter!!!

Ik teken voor zo'n bevalling, ik hoop dat de mijne ook zo voorspoedig zal verlopen. Dat je jezelf nog zo vaak heb laten horen tussendoor, niet te geloven. :D Je topic is net zo hard gegaan hahaha, die hebben ze gesloten;)

3. ellentje23

ellentje23 Bekend lid

30 mei 2008
    535
    0
    0
    verzorgende ig
    regio utrecht
    gefeliciteerd lenny, lennart en maddox met INDY!!!!

4. ellentje23

ellentje23 Bekend lid

30 mei 2008
    535
    0
    0
    verzorgende ig
    regio utrecht
    @ellenore ja ik heb nog steeds die vage klachten...
    heb gisteren toch maar het ziekenhuis gebeld en met hun overleg gehad omdat ik vandaag een afspraak heb...

maar ze wouden me toch wel erg graag zien gisteren..dus hup oppas zoeken voor dean en naar het ziekenhuis...
    daar aangekomen moest ik een potje met plas inleveren...daar vonden ze wel een spoortje eiwitten in...maar niet schokkend veel..
    daarna aan de ctg...(mannetje doet het nog heel goed en heeft het nog naar zijn zin bij mama....jammer genoeg;))
    bloed laten prikken en bloeddruk gemeten...

bloeddruk was iets hoger als normaal maar ook niet schokkend...en uit het bloed kwam volgens mij niets bijzonders...

nu willen ze dat ik vandaag een half uur eerder kom om de testen nog een keer te doen..want ze gaan me wel goed in de gaten houden ze zagen alleen gisteren niet direct een reden tot opname...
    dus benieuwd hoe het vandaag gaat worden;);)
    want om nu in het ziekenhuis te moeten liggen de komende 2 weken zie ik ook niet zitten...
    de klachten waren echter wel een reden tot zorgen...:(

ook nu heb ik er weer last van en het enige wat ik heb gedaan is een broodje gegeten en achter de laptop gezeten...dus geen idee waar het vandaan komt:(

5. Kwekijzer

potverdriedubbels, ik wilde morgen graag naar de verjaardag van mijn zus. Stond al klaar om in de auto te springen zeg maar. Maar de verloskundige vind dat ik niet 2 uur heen en 2 uur terug alleen mag rijden. Veel te intensief zegt ze. Gatsie, wat vind ik dat ontzettend balen. Ik voel me verder goed. Ik neig ernaar om het gewoon te doen... Wat kan daar nou fout aan gaan? Ik rij altijd heel makkelijk...

6. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    sjoelke: he meis... vervelend he? Ik herken het helaas van mijn eerste... heeft ook een paar dagen gerommeld voordat het doorzette... iedere ochtend baal je dan weer he? hopelijk komt het snel meis!

ellenore: wat fijn dat je het komt melden meis! Lennylenn: van harte meis! wat een mooie naam en heerlijk dat ze er nu is!!!!

lenn: wat heerlijk meis! heftig he? maar klinkt wel als een bevalling uit het boekje! super hoor!! ben zooo blij voor je!!!!

anneke: goedemorgen! ja, het wiegje vind ik zelf echt te schattig...zal straks echt eens wat foto's gaan maken! oe hoofdpijn..vervelend! misschien inderdaad wat verkeerd gelegen? maargoed...goed liggen wordt ook steeds moeilijker he?..;)

ellentje: goed dat ze je in de gaten houden! kan heel snel gevaarlijk worden een hoge bloeddruk! nu maar rustig aan doen meid!

suenne: doen wat je zelf wilt...maar ik zou het ook niet doen... wij gaan ook al twee weken niet meer naar mijn ouders ( 1 uur heen en 1 uu r terug) inderdaad intensief en als de weeën wel beginnen ben je erg ver weg! maargoed, nogmaals, doen waar jij je goed bij voelt! bij mijn eerste heb ik met 37 weken nog op een schip gezeten..hahaha..;)

zo..hier een lekker nachtje gedraaid, dan voel je je toch al snel beter he? Verder een enorme driftbui van kris vanochtend...hij wilde als eerste de trap af, maar papa was eerder...toen heeft hij z'n vader een mep verkocht...dus Kris op de trap... heeft hij uiteindelijk een kwartier hysterisch volggehouden.. ( wij komen altijd al na een minuutje met hem praten en een knuffel geven, maar meneer wilde niet...) echt fijn om 8:15 uur! maargoed, manlief heeft het helemaal met hem opgelost en nu zitten ze samen tv te kijken...

vandaag weer een mooie dag! ga me zo even douchen en dan het konijnenhok poetsen.. is inmiddels een hele klus..maargoed, het zijn mijn nijnen, dus dan moet je er ook voor zorgen he?..;) manlief helpt wel met sjouwen, want dat stro is behoorlijk zwaar!

tot later!

7. Debski

Debski Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.502
    0
    0
    Koerier
    Maastricht
    Lenny proficiat met je dochter Indy!!!!!!!!
    Wat een mooie naam zeg, als het aan mijn schoonmoeder had gelegen had onze dochter ook zo geheten ;) hahaha
    En wat een mooie bevalling! Alleen jammer dat dat vlies in de weg zat .. maar ach dat ben je zo weer vergeten he?
    Wat heerlijk zo'n bevalling, daar teken ik ook voor!

@ Sjoelke Balen meid dat het niet heeft doorgezet ... maar kop op, het voorbereidend werk is ook belangrijk, hopelijk zorgt het ervoor dat het straks wat sneller gaat ;)
    @ Suenne Ik kan me wel voorstellen waarom de vk zegt dat je niet moet gaan, als ik 2 uur achter de pc zit en dan opsta heb ik erg veel pijn, denk toch dat dat niet erg goed is. Maar goed je moet doen waar jij je goed bij voelt en anders maar wat vaker stoppen en even de benen strekken?

Zo ik ga proberen vandaag wat te doen want het is echt nodig, ondanks dat ik slecht heb geslapen en nog steeds zwaar verkouden ben, maar ja het moet toch ooit gebeuren! Ik heb volgens mij zelfs over je gedroomd Lenny ;)

Tot straks of morgen dames!!

8. ellentje23

ellentje23 Bekend lid

30 mei 2008
    535
    0
    0
    verzorgende ig
    regio utrecht
    @suenne je moet doen waar je je zelf goed bij voelt...
    ik zou het alleen niet doen is zwaar hoor 2 uur heen en 2 uur terug...
    mijn ouders wonen 1 uur heen en 1 uur terug en daar gaan we ook niet meer heen...(ik mag trouwens niet meer alleen komen van mijn moeder;))

@ingef ooow gezellig die driftbuien zo s morgens vroeg...dean heeft dat ook wel eens...erg vermoeiend en dan moet je nog een hele dag...als dat gebeurt dan weet ik al ongeveer hoe de dag gaat verlopen...

@debski jeetje meid nog steeds zo verkouden!?
    hoop dat je je snel beter voelt en je weer wat meer uit de voeten kan...

9. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Anneke: Wat heerlijk nog maar 2 dagen, welke dagen zijn dit, vandaag en morgen?
    Sjoelke: Als eerst een hele dikke knuffel!
    Natuurlijk heb je het wel degelijk gevoeld, maar er is helaas niet een standaard manier van bevallen, dus voor iedereen gaat het op een andere manier. Ook voor jou komt het wel, maar ik begrijp wel waarom je je klote voelt. Je bent er nu echt aan toe en hebt zoiets van, laat het nu maar gebeuren allemaal!
    Succes!
    Lennylenn: Jaaaaaaa! Van harte gefeliciteerd! Wat heerlijk dat het er voor jou op zit! Nu genieten van de kleine meid!
    Suenne: Doe het nou maar niet dat rijden alleen, zeker als het je afgeraden is! Ik ga al een tijdje niet meer al te ver weg, zelfs niet als mijn man rijdt. Je concentratie blijkt ook veel minder te zijn dan normaal.

Wat een gerommel hier inderdaad, spannend allemaal.
    Nu is het dan echt begonnen allemaal, en het zal alleen maar meer worden dat we omstebeurt mama worden.
    Ik heb zelf zoiets van: Laat nog maar even lekker zitten, ook al mag ze in principe komen en vind ik de lichamelijke ongemakken best vervelend.

Vannacht heb ik weer een aardige klotenacht gehad. Door die stomme klysma oa, ik heb het idee dat door de zwangerschap ik het wat moeilijker binnen kan houden. Ik zal er niet te veel op in gaan, maar het was niet fijn in ieder geval. (Ik moet altijd minimaal 3 uur blijven liggen om het binnen te houden, best lastig)

Mijn meisje beweegt nu echt minder heftig dan voorheen, ik weet dat het er bij hoort, maar toch... het maakt je soms onzeker. Ik voel haar wel bewegen, dus dat is goed.
    Vandaag wil ik de laatste dingen in orde maken: Badje schoonmaken, kruiken controleren, laatste wassen draaien, strijken, lijstje maken met dingen die ik nog ga kopen. Toch op het laatste moment een aantal dingen veranderen heeft consequenties, hihi.
    Vrijdag ga ik met mijn oma en mijn moeder naar prenatal, mijn oma wilt graag iets voor de kleine kopen, maar is niet goed meer ter been. Nu gaan we met z'n 3-en iets leuks en waarschijnlijk roze uitzoeken.

Ik kan ieder moment gebeld worden door de mdl-verpleegkundige en dan hoor ik hoe lang ik met die stomme klysma's door moet gaan. Ik ben er een beetje bang voor dat ze zeggen tot na de bevalling, maar ik hoop dat ze gaat zeggen dat ik nu weer af mag bouwen, omdat ik geen last meer heb. Duimen jullie mee?

10. Imsala

Imsala Bekend lid

5 aug 2009
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lenny, Lennart en Maddox gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter en zusje :D Zie je wel dat ook jij het kan zonder pijnstilling? Je hebt t wel mooi ff geflikt ;)

@ellenore: Tja ik denk dat de vk dan ook zoiets heeft dat ik beter thuis kan bevallen dan onderweg ergens langs de snelweg ofzo hihi... Het rommelen was gisteravond weer heel even, 1 keer dat ik weer ff moest wegzuchten, maar verder is het gewoon erg rustig qua rommelen. Kleine man doet mijn ribben wel heel erg pijn steeds, lijkt steeds met zijn tenen achter mijn ribben te blijven hangen ofzo?

@geen idee meer wie: ik zou inderdaad geen 2 uur heen en terug rijden meer weg gaan, ik ga al een paar weken de kinderen niet meer weg brengen naar mijn ex, het is gewoon echt te ver weg, wat als er onderweg nou iets gebeurd, dat de bevalling op gang komt ofzo, dan rijd ook jij niet meer rustig verder hoor :eek: Dan lezen we weer in de krant dat er een vrouw langs de snelweg bevallen is, nee lijkt me niet prettig!

11. cis1

cis1 Actief lid

27 jul 2010
    153
    0
    0
    consulente
    gelderland
    Van harte lenny met jullie dochter,erg leuke naam.
    Gelukkig is alles goed gegaan.

Vandaag om 6 uur mag ik naar de vk ben heel benieuwd wat ze zegt,en gaat doen.
    ik voel de kleine ook een stuk minder en maak me er ook best druk om,raar eigenlijk want heb al 2 kindjes gekregen en kan me niet meer herrineren hoe het toen was.
    Ik vond het ook raar dat je denkt nu gaat het beginnen en dan opeens al het gevoel weer weg.
    de nacht was niet fijn en was blij dat ik er weer uit kon,vanacht om 3 uur zat ik beneden melk te drinken tegen maagzuur,eindelijk weer in bed en ga je bijna dommelen begint die man van mijn te snurken bah lekker zeg.maar ja ik kan niet meer doen dan volhouden.
    Morgen laat ik jullie even weten hoe het gegaan is.

liefs cis

12. joan81

joan81 Bekend lid

28 dec 2008
    822
    0
    0
    Hoeksche waard
    hey meiden!!

ik lees af en toe nog wel eens met jullie mee, zeker nu het einde voor een aantal in zicht is!!

Lenny gefeliciteeeeeeeerd met jullie dochter en zusje!!!!!! eindelijk is ze er dan en wat heb je het goed gedaan.... mooie namen heeft ze gekregen!!!

13. Sjoelke

Sjoelke Bekend lid

3 jun 2010
    905
    0
    0
    Verstandelijk gehandicapten sector
    Noord-brabant
    Lieve lenny, Lennart en Maddox!!!!!

Heel veel geluk met z'n viertjes en geniet ervan!!

Dikke knuffel van Sjoelke

14. shenoby

shenoby Niet meer actief

lenny,lennart en maddox van harte gefeliciteerd met jullie dochter en zusje!

15. Sjoelke

Sjoelke Bekend lid

3 jun 2010
    905
    0
    0
    Verstandelijk gehandicapten sector
    Noord-brabant
    He Dames,

Ik gok dat ik vanmiddag even ga reageren op iedereen van gisteren.

Ik ga dadelijk even lunche met een net zo zwangere vriendin.

Een voordeel van een nacht als gisteren. Ik heb geslapen als een roosje vannacht. Heerlijk!!!!!!

En ik denk nu maar zo: "lenny heeft ook flink moeten oefenen voordat het doorzette en ze heeft nu ook een prachtige dochter. Bij mij komt het ook vast heel snel!!!!"

Lenny ik vind je echt een kanjer!!!!!!!!!!!! XXXXXXXXX

En de rest natuurlijk ook.

Bedankt voor jullie lieve reacties.
    Dikke knuffel

16. Kwekijzer

Nee, ik laat het wel uit mijn hoofd hoor. Stel dat er wat gebeurd, zou ik mezelf nooit vergeven. En na alle reacties hier:p hahaha Ik moet er gewoon even aan wennen, ik heb nog nooit ergens 'vast' gezeten. Draai mijn handen echt niet om voor afstand. Als Hans mee had gekunt was er ook geen probleem geweest.

Het is heerlijk weer voor buitenklusjes. Ik denk dat ik mezelf ook maar eens wat ga bedenken voor buiten. Veel plezier met uitmesten.

Ik lees trouwens her en der allemaal mensen met goede nachten. Zelf ook goed geslapen, alleen wordt ik daar dus juist heel duf van. Zou het aan de stand van de maan liggen ofzo?

17. Kwekijzer

Wat mij opvalt, als je dit allemaal erbij zou rekenen krijg je dus van die getallen 'ik ben wel zo veel dagen bezig geweest met de bevalling'. Terwijl uiteindelijk het echt pas intensief bezig zijn was zoals Lenny gisteren had. Komt dus neer op 'ze is geboren in 5 uur', maar eigenlijk ben je er dan al veel langer mee bezig. En dat is maar goed ook. Hoe langer, hoe 'prettiger' de bevalling zeggen ze. Beter voor je lijf en minder kans op complicaties. Komt bij jou dus ook vast helemaal goed.:)

18. Kwekijzer

:D Herkenbaar... Bij de mijne gaat om 5:45 uur de wekker en die laat hij rustig een half uur herhalen:x Daar slaap ik normaal door heen, maar als ik dan rond die tijd weer net naar de plee moet of zo, dan wordt ik er dus klaar wakker van. Vanmorgen idem, ding was al een paar keer af gegaan, waarop ik heel geirriteerd reageerde "nou als jij er dan niet uit gaat, dan zal ik het maar doen".

Hopelijk zet het bij jou ook snel door. Maagzuur is ook een heel irritant kwaaltje, helpt melk dan ook niet meer tegen als het echt erg is. Of bij jou wel? Nog even, de laatste loodjes...

19. Kwekijzer

Respect hoor, echt naar lijkt me dat. Ik heb ooit 1 keer een klysma gehad, vond het afschuwelijk. Wordt je hier niet ontzettend moe van? Je lijkt nog best wel veel energie te hebben, maar dat kan natuurlijk zo lijken. Veel plezier met de laatste klusjes, vond het zelf wel leuk. Ik heb alles al 'klaar' en nu vind ik het jammer dat dat zo is:p

20. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    * inbraak*

lennylenn: Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje!! geniet er lekker van..En fijn dat alles goed is gegaan..

*uitbraak*

Deel Deze Pagina