Ik heb net een sms van Sjoelke ontvangen, ze is gisteren bevallen van haar prachtige dochtertje Amber, 3895gr. De bevalling blijkt best heftig te zijn geweest, maar dat vertelt ze later nog wel. Ze is nu aan het genieten van het moederschap! Brengt mij trouwens op het volgende. Is het misschien een idee voor diegene die bevallen zijn een nieuw topic te openen voor als diegene hun bevallingsverhaal kwijt willen? (Of is deze er al?) Zo kunnen diegene die het nog tegoed hebben zelf beslissen of ze het lezen of niet. Ik persoonlijk heb er op dit moment namelijk helemaal geen behoefte aan om bevallingsverhalen te horen of te lezen, dat komt erna wel. Anneke: Vannacht niet zo'n geweldige nacht gehad, mijn man heeft mij meerdere malen wakker gemaakt omdat ik heftig lag te snurken. Gaat hij eerst een tijd zitten wachten in de hoop dat ik vanzelf stop-> Ja ik lig al een hele tijd wakker van jouw gesnurk. (Maak mij dan gelijk wakker!) Vannochtend werd ik wakker met pijn in mijn heup en schouder en ik kan echt alleen op mijn linker zij liggen. Tja mijn zus belde dat de kinderen heel erg verkouden zijn, met snotneuzen rondlopen wat ze vervolgens overal aan afsmeren. Ik zag de beelden al voor mij dat alles helemaal onder zou zitten hier. Ze vroeg wat ik wilde, dus we hebben het maar een week verzet. Ik heb geen zin om nu goed verkouden te worden! Goed van je dat je niet zo veel gepland hebt! Nemo: Bij mij beweegt ze ook de ene keer minder en de andere keer heel wild, dat ik mij er bont en blauw van voel. Bij mij wordt het nu wel een beetje erg krap van binnen. Ik heb constant pijn aan de bovenkant van mijn buik, rechts het meest, volgens mij ligt ze hier met haar kont het liefst tegen mijn ribben. Ze is volgens mij nog steeds niet ingedaald, vannacht dacht ik even een toenemende druk onderaan te voelen en dacht, hè hè, eindelijk. Maar dan sta ik vanochtend op en is de druk weg. Ik heb wel gehoord dat het ook niet helemaal een geweldig gevoel is als je kindje ingedaald is, maar de pijn aan mijn rechter rib begint echt heel erg vervelend te worden! Gek genoeg heb ik geen last van weinig adem, wat je wel zou verwachten met zo weinig ruimte. Ik ben benieuwd of we nog meer nieuws gaan krijgen vandaag van de andere meiden, zal toch wel!
@cis1 gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje joey!!!! geniet er van meid.... @de rest heb niet zo veel energie om te antwoorden op jullie... heb sinds afgelopen zondag last van mijn rug...wat door trekt naar mijn buik..en ik dus ook nog steeds misselijk ben en sterretjes zie...nu moet ik vanmiddag naar het ziekenhuis en dan moeten ze maar kijken wat ze gaan doen...want dit is echt geen prettig gevoel... ach ja het is nog max ander halve week en dan heb ik ook ons kleine mannetje in mijn armen... maar heb wel het gevoel of het aan het rommellen is...
Ik dacht, even bijwerken! Bevallen: 2 januari: Ladypink: Branco Elvis Martinez- 1395gram-40cm-31w 15 Februari: Tara26:-Tygo Lorenzo-2053 gram-45 cm 20 februari: Flotsje: Tim Devrim-2410gram-49 cm 21 februari: Lennylenn: Indy Sienna-3260gram-50 cm 28 februari: Shenoby: Kirsten Grietje Arinde - 2750 gr - ? cm 28 februari: Sjoelke: Amber - 3895gr - ?cm 28 februari: Cis: Joey - ?gr - ? cm UItgerekende datum: 06 maart - lisacar - 2e kindje - zh - bv - 07 maart- Christa24-3e kindje-jongen 07 maart-mickey80-2e kindje-thuis- fv-jongen 07 maart- mwag-1e kindje-zh-bv?-verrassing 08 maart- mamaantje-2e kindje-zh-bv-meisje 08 maart-Baylee- 2e kindje - zh- fv - Meisje 10 Maart -Biancje-1e kindje-zh-bv-?? 13 Maart -ingef-2e kindje-jongetje 14 maart-Yippieajee-1e +2e kindje-zk- 170% meiden. 14 maart-Micha 2-1e kindje-zk-bv-meisje 14 Maart -Mamaloe26-jongetje 15 maart-zip-2e kindje-thuis-bv-verrassing 15 Maart-brasileira-jongetje 16 maart-ellentje-2e kindje-zh-jongen 16 maart - jellebel - 3e kindje - thuis - meisje 17 Maart -Imsala-3e kindje- thuis- bv-jongen 19 Maart - suenne-1e kindje-thuis-bv-verrassing!! 20 maart - Romana - 2e kindje - zh - bv - meisje 20 maart- kartvelibaia- 1e kindje- zh-bv- jongen 20 maart- Ellenore 2e kindje, zh, bv/fv Jongen! 21 maart - debski - 2e kindje - zh - bv -MEISJE!! 22 maart - Nemo81 - 1e kindje - zh - bv - verrassing 22 maart - joan81 - 2e kindje - thuis - bv - verrassing 23 maart- 31 decegestopt-1er kindje-zh-bv-verrassing 24 maart-annekevdz-2e kindje-zh-bv - jongen 24 maart-mamaloe26 - 1e kindje - zh - fv- jongen 24 maart - raw - 2e kindje - zh - bv - meisje 25 Maart - Cindy1981-3e kindje - zh - bv - geheim 26 maart- jesje1982- 1e kindje- zh- fv- meisje Meisje 12 Jongen 13 Verassing 11 __________________
Cis en Sjoelke gefeliciteerd met jullie kindjes!! En nu lekker genieten!! Nog best veel februari baby's geboren hè? Het is nu officieel maart dus laat maar komen de rest van de baby's he? Zo ik ben vanmiddag aan de beurt, ben benieuwd of ik al wat ontsluiting heb zodat ze meteen de vliezen kunnen breken ... anders zal het wel een nachtje afwachten worden! Ik ben zoooo zenuwachtig he! Heb gelukkig wel redelijk geslapen vannacht ... ga nu nog even wat koken voor mijn ventje zodat hij vanavond wat te eten heeft als ik in het zh lig! Mijn oma komt zo ook nog even de strijk doen dan kan ik ons huisje gerust achter laten Meiden ik weet niet of ik nog iets kan laten weten vandaag maar anders horen jullie snel genoeg via ellentje dat ze geboren is Bedankt voor al jullie lieve woorden en berichtjes en tot snel!!!
@sjoelke: gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje amber!! (trouwens wel een flinke of niet?) @debski: ah fijn dat je oma nog komt strijken! is toch een fijn gevoel dat je huisje helemaal aan kant is als je naar het ziekenhuis moet! heeel veel succes meid!
Jeetje dames, ben een tijdje niet geweest, maar wat is er veel gekletst en er zijn ook al behoorlijk wat beebjes geboren. Alle mama's en hun gezinnetjes met nieuwe beebjes: gefeliciteerd!!! Geniet van jullie kraamtijd. Iedereen zit in spanning zie ik wanneer het nu eindelijk zal gaan beginnen en binnen een aantal weken zijn we daadwerkelijk allemaal (opnieuw) mama. Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat ik binnen nu en 3 weken weer een kindje in mijn armen zal hebben, maar dat gaat toch echt gebeuren, dus probeer er nu iets meer mee bezig te zijn. Komt denk ik omdat het de 2e is en er nu natuurlijk ook veel aandacht naar onze dreumes van 2 gaat. (die nu last heeft van vocht achter het trommelvlies en dus pijnlijke oren heeft al meer dan een week. Hopenlijk gaat het snel weer wat beter, want ik vind het maar niks, zo'n kleintje wat pijn heeft en je kunt het niet wegnemen.) Ben hier dus al weer een tijdje niet geweest, want mijn bekken doet te veel pijn om lang te zitten. Maar gelukkig gaan we de laatste weken in, dus nog even volhouden. Ik hoor hier veel over inleiden, maar dat is voor mij geen optie zolang het niet hoeft, want ik wil geen onnodige risico's gaan nemen. De kans op een keizersnee is vele malen groter als je ingeleid wordt en dat wil ik toch echt liever voorkomen. Gisteren ben ik nog naar het ziekenhuis geweest en heb ik aan het CTG gelegen. Ik reed in de auto van mijn ouders naar huis en toen heb ik een noodstop met de auto moeten maken en daarbij de gordel erg hard in mijn buik gekregen. In eeste instantie deed het geen pijn, maar een paar minuten later kreeg ik er toch wel erg veel last van. VK dus maar gebeld (na eerst een hele discussie met mezelf te hebben gehad over wel of niet bellen.) Die heeft meteen een afspraak gemaakt in het ziekenhuis en we hebben oppas gezocht voor de kleine en zijn daarnaartoe gegaan. Gelukkig is alles goed met de baby, heb alleen nu gekneusde buikspieren en dat ga ik nog wel een paar dagen goed voelen. Nou ja, als dat het ergste is, ben ik al lang blij. Vanochtend had ik mijn wekelijkse afspraak bij de verloskundige, dus we hebben de bevalling nogmaals besproken en waarschijnlijk zal er een stageloopster meekomen als ik ga bevallen. De stageloopster leek het leuk bij mijn bevalling aanwezig te zijn en aangezien zij de laatste paar keren ook steeds alle onderzoeken (doppler, ligging enz...) heeft gedaan ben ik al zo vertrouwd met haar dat ik het geen probleem zal vinden als ze mee komt. Ze zal het toch ook moeten leren en wat extra steun tijdens de bevalling is ook wel lekker toch??? Ook aangezien de kraamhulp hier waarschijnlijk niet op tijd zal kunnen komen omdat mijn vorige bevalling zo enorm snel ging is het voor de verloskundige misschien ook wel zo fijn een extra stel handjes. Nou ja, ik zal nu even snel een poging doen om de vaatwasser uit te ruimen voordat papa en de kleine meid weer thuis komen. Iedereen veel sterkte met de laatste loodjes en probeer allemaal nog even te genieten van die dikke buik en de bewegingen van de kleine. Ik hoor hier namelijk erg veel geklaag (en gedeeltelijk snap ik dat ook wel natuurlijk), maar het is toch ook zo geweldig om zo'n klein buikmonstertje te hebben??? En de bevallingen beginnen pas wanneer de baby's het buiten je buik beter denken te hebben dan binnen, dus afwachten is toch echt het beste voor de kleine. En dat willen we toch ook allemaal, je kleintje nu al het beste geven. (dan heb ik het natuurlijk niet over de kindjes die gehaald worden om medische redenen, want daarbij heb je geen keuze.) ik kom binnenkort nog wel even buurten en zal proberen weer mee te lezen.
Sjoelke.. gefeliciteerd met Amber !!!! Ik las dat de bevalling niet echt meegevallen is, maar nu vergeten en lekker gaan genieten meis... Debski... hopelijk kunnen ze je vliezen breken... veel succes !!
hallo!! @ sjoelke: Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Amber!! Super!!! het gaat goed gelijk op tot nu toe met jongens/meisjes!! wie zou de eerst echte maartmama worden??? heel veel succes vandaag debski!!! @ lin: lastig dat je last hebt van je bekken!! heb ik in het begin ook wel gehad maar de laatse weken valt het me reuze mee!! alleen in bed dat ik er ooit last van heb!! was wel schrikken ook met die gordel in je buik!!! maar gelukkig is alles goed!!! @ micha: ik dacht dat mijn beeb ook was ingedaald want ik voelde die rare druk tussen mijn benen zeg maar.. maar helaas nog steeds niet!! vanmorgen bij vk geweest en de baby heeft nog steeds geen zin gehad om in te dalen!! zal ie waarschijnlijk pas doen met de bevalling zelf.... dus we wachten maar af!!! @ ellentje: vervelend dat gevoel zo!! maar het klinkt idd alsof het wat aan het rommelen is!!! nog even volhouden!!!! heb net een lekker grote bak komkommersalade gemaakt!! mmm!! die ben ik nu naar binnen aan het werken!! dalik begin ik ook nog ff aan een lekkere grote pan erwtensoep! jammie!!! ben wel benieuwd hoe het met ellenore gaat....
ik heb mezelf er ook even tussengezet de meiden die al bevallen zijn, gefeliciteerd met jullie kindjes en geniet van de kraamtijd! Bevallen: 2 januari: Ladypink: Branco Elvis Martinez- 1395gram-40cm-31w 15 Februari: Tara26:-Tygo Lorenzo-2053 gram-45 cm 20 februari: Flotsje: Tim Devrim-2410gram-49 cm 21 februari: Lennylenn: Indy Sienna-3260gram-50 cm 28 februari: Shenoby: Kirsten Grietje Arinde - 2750 gr - ? cm 28 februari: Sjoelke: Amber - 3895gr - ?cm 28 februari: Cis: Joey - ?gr - ? cm UItgerekende datum: 06 maart - lisacar - 2e kindje - zh - bv - 07 maart- Christa24-3e kindje-jongen 07 maart-mickey80-2e kindje-thuis- fv-jongen 07 maart- mwag-1e kindje-zh-bv?-verrassing 08 maart- mamaantje-2e kindje-zh-bv-meisje 08 maart-Baylee- 2e kindje - zh- fv - Meisje 10 Maart -Biancje-1e kindje-zh-bv-?? 13 Maart -ingef-2e kindje-jongetje 14 maart-Yippieajee-1e +2e kindje-zk- 170% meiden. 14 maart-Micha 2-1e kindje-zk-bv-meisje 14 Maart -Mamaloe26-jongetje 15 maart-zip-2e kindje-thuis-bv-verrassing 15 Maart-brasileira-jongetje 16 maart-ellentje-2e kindje-zh-jongen 16 maart - jellebel - 3e kindje - thuis - meisje 17 Maart -Imsala-3e kindje- thuis- bv-jongen 18 maart - jen89 - 1e kindje - zh - meisje 19 Maart - suenne-1e kindje-thuis-bv-verrassing!! 20 maart - Romana - 2e kindje - zh - bv - meisje 20 maart- kartvelibaia- 1e kindje- zh-bv- jongen 20 maart- Ellenore 2e kindje, zh, bv/fv Jongen! 21 maart - debski - 2e kindje - zh - bv -MEISJE!! 22 maart - Nemo81 - 1e kindje - zh - bv - verrassing 22 maart - joan81 - 2e kindje - thuis - bv - verrassing 23 maart- 31 decegestopt-1er kindje-zh-bv-verrassing 24 maart-annekevdz-2e kindje-zh-bv - jongen 24 maart-mamaloe26 - 1e kindje - zh - fv- jongen 24 maart - raw - 2e kindje - zh - bv - meisje 25 Maart - Cindy1981-3e kindje - zh - bv - geheim 26 maart- jesje1982- 1e kindje- zh- fv- meisje Meisje 13 Jongen 13 Verassing 11
Hee meiden!! Wat goed dat er al een paar zijn bevallen (die veel te vroeg natuurlijk niet zo goed maar hoop dat dat ook allemaal oke gaat nu, zijn zulke kleine poppetjes)!! Verder iedereen die net iets te vroeg is bevallen super gefeliciteerd zeg!! Vanaf vandaag komen de echte maart mama's. Duurt nog wel lang zeg.. Van mijn zoontje was ik begin vd maand uitgerekend. Dit is wel lekker hoor. Leefde toen helemaal naar die maand toe en toen was hij er zo. Nu eind maart... Nu het maart is lijkt het nog zo ver weg!!!! Ben erg benieuwd, heb telkens dromen dat er toch een jongen wordt geboren ipv een meisje terwijl er hier in huis echt een roze bom is ontploft.... Hahaha! Nog even en dan weten we het zeker, maar mijn verloskundige was overtuigd.. Lekker om straks weer helemaal mezelf te zijn en niet beheerst te worden door die (twijfel) hormonen. Verder heb ik. U wat meer tijd en hoop ik weer wat vaker mee te kletsen!! Vanaf donderdag mag ik alweer thuis bevallen, wel een lekker idee hoor dat ze dan groot genoeg is. Bevalt jullie ook wel eens de angst voor de bevalling?? Zie niet op tegen de pijn of iets (hoewel niks meezat de eerste bevalling en ik nog maanden last heb gehad van mijn knip). Het is meer de angst of het goed blijft gaan met mij en de baby, waarschijnlijk ook weer die hormonen die dit allemaal in mijn hoofd planten... Maar vroeg me af of jullie dit herkennen? Liefs en tot snel! Ps. Morgen ga ik proberen op de laatste pagina's te reageren hoor!!
Hallo allemaal, Ben weer terug bij de Ikea en ik zag het al, weer genoeg om bij te lezen hier! @Sjoelke: van harte gefeliciteerd met Amber! Fijn dat je lekker aan het genieten bent. Voel je je nu ook weer ok, nu je die zware bevalling achter de rug hebt? @Nemo: spannend he dat je inderdaad merkt dat je lichaam zich klaarmaakt. Ben benieuwd wat je vk er morgen van zegt! Ik mag donderdag weer. @Bras: dan zullen het inderdaad wel voorweeen zijn bij jou. Hoe is het vandaag overdag gegaan? Is de boel nog weer op gang gekomen? @Micha: zo, klinkt inderdaad niet als een geweldige nacht. Zijn je heup en schouder vandaag weer wat bij getrokken? @Lin80: wat naar dat je zo'n last van je buik had gisteren en dat je over de baby inzat. Maar gelukkig ging het nog helemaal goed! Gek inderdaad dat het binnen drie weken zover zal zijn, maar ook wel weer fijn. Daar heb je al die tijd naartoe geleefd. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zwanger zijn niet zo heel leuk vind. Ik heb geen vervelende zwangerschap, niet veel klachten of iets dergelijks, maar voel me liever gewoon mezelf in mijn lijf. Dus wat mij betreft is de kleine welkom. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. @Raw: ik ben ook wel wat angstig voor de bevalling hoor, maar ik probeer er zo ontspannen mogelijk naartoe te leven. En ook ik denk zo nu en dan wel: stel dat ze toch het geslacht verkeerd hebben gezien of als het er ineens toch twee blijken te zijn. Nou ja, dan zien we dat ook wel weer hoor. Het belangrijkste vind ik het dat het goed gaat met de kleine. Heb lekker bij de Ikea geshopt, al hakte het er wel flink in. Was bij de kassa aangekomen behoorlijk moe en een beetje dizzy zelfs. Maar heb wel wat leuke kleine dingetjes gehaald, voor de baby, maar ook voor Ronja. We zijn nu bezig met het herinrichten van de woonkamer en maken dan ook een kinderhoekje. Dat moet natuurlijk leuk in worden gericht. Ga nu lekker even een uurtje op bed liggen, Ronja slaapt ook, dus dat moet goed komen!
@raw, niet echt angst maar ik vind het wel superspannend wat er komen gaat. dit is voor mij de eerste keer! vandaag zag ik iemand voorbij wandelen met haar pasgeboren dochtertje. dat meisje is 4 weken, ik dacht echt zo van; wooooow wat klein!!! dat ga ik ook straks krijgen.. en dan vooral die schattige babygeluidjes die ze dan maken....
@anneke, lekker hè ikea? ik heb daar nog een spiegel van nodig.. maar de ikea is nogal een poosje rijden dus moet manlief van de week maar even kijken! ik heb vandaag echt de laatste dingen gehaald (dacht ik) zit me net te bedenken dat ik luierzakjes ben vergeten maar dat haal je toch zo bij de supermarkt of niet?
mwag: Heb jij dan ook last van je buik aan de bovenkant? Misschien scheelt het bij mij ook dat mijn baarmoeder vrij hoog zit. Van achteren zie je bij mij niet echt dat ik zwanger ben, ik draag heel erg naar voren toe. Ik ben wel benieuwd wat er vrijdag over gezegd wordt. Raw: Lijkt mij inderdaad wel een verschil, maar je weet nooit hoe snel het gaat. Ik ben zelf midden in de maand uitgerekend en heb de hele tijd gezegd: Ik beval in ieder geval in maart, terwijl ik dat nu pas met zekerheid kan zeggen eigenlijk, hahaha. Die dromen, dat het opeens een jongetje is, heb ik ook, erg hè! Zeker als je veel roze dingen hebt! Ik ben niet echt heel erg bezig met de bevalling zelf, misschien ook wel bewust. Ik weet dat iedere bevalling anders is en laat het dus maar gewoon over mij heen komen. Dan kan ik mij er ook niet druk over maken. Anneke: De pijn in mijn heup en schouder trekken gelukkig altijd vrij gauw weg nadat ik opgestaan ben. Goed plan om even te gaan liggen na al dat geshop in de Ikea!
Ja jaaaa dames er is een nieuwe burger geboren hoor! Ellenore is bevaLlen!! Ze heeft een kerngezond zoontje olivier lennart gekregen. Hij weegt 2820 gr. Ze maken het beiden prima! Ellenore; nogmaals van harte gefeliciteerd!
@ Ellenore en Ellenore-man: gefeliciteerd met de geboorte van Olivier Controle bij de vk gehad en met een kluitje weer het riet ingestuurd... Omdat ik een alleenstaande moeder ben, doe ik teveel en daarom heb ik last van weeën? Neem maar 2 paracetamol als je naar bed gaat en laat anderen je boodschappen doen en je kinderen vaker overnemen?? WTF is dit voor advies?
Voor ellenore: Van harte gefeliciteerd met de kleine jongen!! @Raw: Ik ben ook wel bang voor de bevalling maar dat komt omdat ik de vorige keer veel bloedverlies had en naar de OK kon voor een nacurretage. Nu kan het weer gebeuren want ik heb een vleesboom in de baarmoeder waar placentaresten waarschijnlijk achter blijven hangen..pfff geen fijn vooruitzicht hoor! Verder ben ik ook bang voor een knip. De vorige keer heb ik scene geschopt en gezegd dat de gyn. kon opfl***eren met zijn tang. Hihihi. Vond ie niet zo leuk maar ons meisje is toen gehaald met de kiwi waarbij geen knip nodig is. Ga ik nu ook proberen @anneke: Ja waarschijnlijk voorweeen geweest hier want vandaag was weer alles rustig. Ik voelde me wel de hele dag slecht: hoofdpijn, duizelig, trillerig en een zwaar aanvoelend lijf. Dussss ik mocht ff naar het ZH voor een filpmje, bloeddruk meten, bloed en plasje afstaan. Morgen weer terug voor een ctg. Denk dat ik gewoon een mega slechte conditie heb en dat het nu zijn tol gaat eisen. Ach ja we zien wel hoe het loopt. Ik vind het wel wat hebben dat vandaag de maand maart is aangebroken. ONZE maand he! Grz.